Waar ben je naar op zoek?

DELTA Energie

Totaalscore

Energieprijs


8,4

Klantenservice


8,5

Algemeen


8,5

Plus- en minpunten

  • Prettige klantenservice
  • 1 jaar of 3 jaar vast
  • Naar wens groene stroom (en gas)
  • Stabiel bedrijf
  • Beperkte terugleververgoeding

Over DELTA Energie

DELTA Energie is een middelgrote Nederlandse energieleverancier. Het is van origine een Zeeuws nutsbedrijf, maar is inmiddels in handen van Vattenfall. Wel opereert DELTA zelfstandig van de Zweedse energiegigant.

DELTA levert sinds 2016 uitsluitend groene stroom aan huishoudens.

Er zijn twee varianten:

  1. DELTA Puur Zeeuws Groen: 100 procent duurzame elektriciteit, opgewekt door Zeeuwse zonnedaken, Zeeuwse windmolenparken en getijdencentrales.
  2. DELTA Groene Stroom: 100 procent duurzame stroom, opgewekt door Nederlandse wind- en zonneparken, en verwerking van kippenmest in Moerdijk.

Verder kun je bij DELTA kiezen voor normaal gas of groen gas.

Kan het goedkoper?

130 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DELTA Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Iilonka – 13 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De energie prijs is bij allemaal te hoog.Heel veel mensen moeten iedere cent omdraaien maar de prijzen blijven stijgen. Als iedereen iets bijgaf dan was het voor velen makkelijker te leven.

    Reageren
  • Mmamorates – 13 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zijn erg tevredendoor de vaste klantenprijs en beloning elk jaar extra korting.

    Reageren
  • BBep van Herpen – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nette organisatie die altijd reageert op je vragen. Ook hebben ze altijd leuke acties bij verlenging, zeer attent. Ik heb nog geen idee over de verhoging van de levering omdat ik nog een vast contract heb.

    Reageren
  • JJan Debie – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Perfecte overstap service met goede tarieven en service

    Reageren
  • PP.Ruijten – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb Delta al meer dan 51 jaar als mijn energieleverancier vroeger toen ze nog aan de deur kwamen om de meter op te nemen wie er ook kwam altijd beleeft en alles terug zetten af en af melde als ze weg gingen.
    Ook kan ik mij niet herinneren of wij weleens een storing.
    Dus ik heb geen reden om naar een andere te gaan.
    En waarom om dat ze wat goed koper zijn en wat dan.
    Zo als het nu is gaat het immers fantastisch iets wat goed is moet je niet aan veranderen.

    I

    Reageren
  • IIlja – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goeie service

    Reageren
  • MMartijn schutz – 10 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik stap per direct over naar een andere energie leverancier. Wat een waardeloos bedrijf!

    1. De 190 euro overheidssubsidie wordt niet uitbetaald maar achtergehouden. e-mails, whatsapps, telefoontjes (1 uur++ wachtrij) leiden nergens toe! Geen oplossing.

    2. De 155 euro contractueel vastgelegde actiekorting 45 dagen na aflopen contract nog niet uitbetaald. e-mails, whatsapps, telefoontjes (1 uur++ wachtrij) leiden nergens toe! Geen oplossing. Reageren niet eens inhoudelijk.

    3. Wij zitten in de verbruiksregio 0-500 M3 maar op de jaarrekening betalen we voor 500-4000 M3. Volgens mevrouw van de klantenservice bestaat 0-500M3 niet (mevrouw: bekijk even website stedin). Ook hier worden we dus voor 60 (207,04 (tot 500 m3 gas) – 147,49 (tot 4000 m3 gas) = 59.55) euro bestolen.

    4. Ons contract liep van 7 December tot en met 6 December. We zouden flink wat geld terug krijgen door zuinig om te gaan met energie dit jaar. Delta besluit echter de jaar rekening met 9 dagen te verlengen om zo te voorkomen dat ze geld hoeven uit te betalen door precies de koude periode met dure variabele prijzen mee te nemen (Dec 2022.) in de eindafrekening. Valt niet over te discussiëren. Nieuw klantensysteem dus deal er maar mee is het antwoord. Mevrouw van klantenservice hangt telefoon op.

    Alles bij elkaar worden bij bestolen door delta energie.
    155 euro actiekorting niet uitbetaald
    190 euro overheidssubsidie niet uitbetaald
    207,04 (tot 500 m3 gas) – 147,49 (tot 4000 m3 gas) = 59.55 euro teveel in rekening gebracht STEDIN

    Even ter zijde: veel stomme fouten, facturen van 2022 zijn gedateerd naar 2021. Het is een administratieve puinzooi bij delta. in een al dure tijd voor de consument maakt de delta het nog even erger ipv beter. Dit is nog niet eens alles… genoeg tijd verpest aan deze maatschappij.

    Begin niet aan een contract bij deze stelende maatschappij! Waardeloos!

    Reageren
  • PPeter – 03 december 2019

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beste leverancier in NL

    Reageren
  • Vvan den Bos – 21 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Delta is altijd duidelijk in de communicatie en vragen worden direct beantwoord

    Reageren
  • WWil Kuppens – 21 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overal ben ik zeer te vrede met Delta voor mijn energie

    Reageren
  • JJohan Hartman – 15 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op zich is Delta een goede energieleverancier, alleen wel duur.

    Reageren
    • RRein – 23 oktober 2022

      Vind delta de goed koopste

      Reageren
  • WW.Boer – 14 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Kort geleden overgestapt. Goede prijsstelling en snelle afhandeling. Ik heb dus nog niet zoveel ervaring maar deze maatschappij is zeker een aanrader.

    Reageren
  • JJJH Wolffers – 03 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Weinig stroomuitval. Duidelijke nota’s met uitleg. Goed bereikbare klantenservice. Ook prima alles online te regelen!

    Reageren
  • Mmodde – 29 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    misschien niet de goedkoopste, service is goed, klanten service goed bereikbaar,
    en de nodige informatie is ook goed, en redelijk snel met antwoorden op vragen
    dus ik ben tevreden

    Reageren
  • KKees – 23 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben zeer tevreden over Delta als mijn energieleverancier. Prijzen zijn redelijk en de klantenservice is altijd goed te bereiken. De medewerkers van de klantenservice zijn vriendelijk, vakkundig en professioneel. Vandaar dat ik een 10 als algemene indruk geef.

    Reageren
  • MM.Leunis – Langerak – 07 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vindt de service en de klantvriendelijkheid van Delta goed. En alle veranderingen zijn nog geen verbeteringen, dus blijven we zitten waar we zitten.

    Reageren
  • KKathelijne – 07 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben erg tevreden over mijn energiemaatschappij, want ze bieden een goede service tegen een goede prijs. Als je een probleem hebt wordt je zeer klantvriendelijk geholpen.

    Reageren
  • AAlbert de Graaff – 23 januari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren een zeer degelijke goede leverancier

    Reageren
  • Cc.j.smit – 07 november 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    geen probleem bij delta , ben tevreden hoor

    Reageren
  • JJose – 22 augustus 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al meer dan 40 jaar klant bij Delta en ik hoop dat Delta het gaat redden in deze moeilijke tijd. Delta voelt zo Zeeuws en dat moet zo blijven vind ik.

    Reageren
  • Ssmet – 25 juli 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd problemen

    Reageren
  • DDiana – 20 juni 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hele slechte klantenservice. Ze behandelen je uit de hoogte en beloven veel maar doen weinig.

    Reageren
  • JJohan van Beek – 10 mei 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Lage energieprijzen, duidelijke communicatie per post en niet digitaal. Komt betrouwbaar over.

    Reageren
  • AAd – 08 april 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wel bonus voor nieuwe klanten, bestaande goede klanten hebben mijn inziens geen extra voordeel!

    Reageren