Vattenfall verlaagt tarieven voor nieuwe klanten (ook korting omhoog)
Leverancier Vattenfall heeft de energietarieven voor nieuwe klanten verlaagd. Daarnaast bieden ze een hogere korting bij het afsluiten van een eenjarig contract.
Let op: het gaat alleen om de tarieven voor mensen die een vast contract afsluiten.
Vattenfall heeft in Nederland ongeveer 2 miljoen huishoudens als klant.
Oude vs. nieuwe tarieven
Hieronder vind je een overzicht van de verlaagde tarieven.
Contract | Oude tarieven | Nieuwe tarieven | Verschil |
---|---|---|---|
1 jaar vast | € 0,294 /kWh € 1,438 /m3 | € 0,276 /kWh € 1,367 /m3 | ▼ 1,8 cent /kWh ▼ 7,1 cent /m3 |
3 jaar vast | € 0,307 /kWh € 1,479 /m3 | € 0,289 /kWh € 1,430 /m3 | ▼ 1,8 cent /kWh ▼ 6,9 cent /m3 |
Op deze pagina staat een overzicht van alle actuele tarieven en kosten bij Vattenfall.
Ook bonus hoger
Ook de overstapkorting (bonus) is bij Vattenfall recent met 100 euro verhoogd naar maximaal 350 euro per huishouden. Deze korting wordt overigens alleen geboden in combinatie met een stroom- en gascontract voor één jaar.
Contract opgenomen in top 5
Door de prijsverlaging staat Vattenfall nu op de derde plaats van beste aanbiedingen. Bekijk de top 5 hier.
Engie heeft op dit moment de beste energiedeal voor een vast contract van één jaar voor stroom en gas, zonder panelen:
- Stroomprijs: € 0,285 per kWh
- Gasprijs € 1,336 per m3
- Vastrecht: € 15,35 per maand
- Korting: €350
Dit contract kun je hier vergelijken op basis van je persoonlijke stroom- en gasverbruik.
HH.futselaar
Ben al 50 jaar klant,vorig jaar contract gesloten bij vattenfall voor 3 jaar vast,en nooit 1 cent premie of bonus gehad.Schijnbaar had ik daar recht op.Vattenfall,hoe zit dat?
RRichard
Ik hoop dat de vast klanten ook wat voor gedaan wordt want tis allemaal duur zat?! Dus vattenfall doe ook wat aan jullie trouwe klanten ????
MMoes
Waarom alleen nieuwe klanten?
YYoup
Nog aantal maanden en dan maar overstappen
AAndries
Nou ik ga toch maar eens overwegen om over te stappen. Want dit valt volgens mijn onder oplichting. Wat Vattenfall nu doet. En is volgens mijn ook niet toegestaan. Om nieuwe klanten een hoge korting te geven en de ouwe trouwe klanten de terring laten krijgen.
En dan kunnen ze ook van mijn die punten die ik heb gespaart in hun reet douwen. Want die punten is al oplichting
GGoel
@Andries
Heb je de Energievergelijker bovenaan deze pagina al gezien?
CChrétien
@Andries
Vattenfall heeft blijven loont, 25 % korting. Komt niemand aan dat tarief.
SSam
@Chrétien
Alleen als je gas en elektra afneemt. Bij alleen elektra geen korting meer na dertig jaar klant te zijn geweest.
YYvet
@Sam, dat klopt helemaal. Die korting loont krijg je alleen als je ook gas afneemt. Ik zeg hoe kan ik dat doen als onze huizen gasloos zijn gemaakt in april vorig jaar. Ze bieden wel 50 euro korting per jaar aan als je alleen stroom 3 jaar vast zet
BBjorn
@Andries dit klopt echt niet wat je zegt. Ik betaal momenteel 22 cent per kwh en 1,27 per kuub bij Vattenfall als oud lid. Nieuwe leden zijn nog altijd duurder uit
LLydia
@Andries
Ja, heel triest. Je zou denken klanten die al 30 jaar klant te belonen. Maar goed weet gaat het licht ooit aan
NNicole
Mijn contract zit er volgend jaar er ook op ,dit is schandalig ,ga dan gelijk overstappen
MMevrouw Meijerink
Oke vattefal als dit alleen voor de nieuwe klanten is moet ik toch maar eens nadenken om jullie te gaan verlaten .Volgend jaar zit mijn 3 jarig contract bij jullie erop na vele jaren vaste klant
EElmzouris
@Mevrouw Meijerink
EElmzouri
Jaren lang trouw vaste plant.en je wordt gepasseerd.waarom wij niet een korting aks belonging?
GGoel
@Elmzouri
Omdat vaste klanten toch wel blijven zitten, dus waarom zouden zij. Slapers worden die ook wel genoemd.
Kortingen worden gebruikt om nieuwe klanten aan te trekken.
Gebruik de Energievergelijker bovenaan deze pagina om het voor jou gunstigste aanbod te vinden. En doe dat elk jaar. Of neem dynamische energie.
GGerlinde Burgers
Ben al vanaf 1982 klant bij vattenfal was eerst nuon idd waarom alleen nieuwe klanten laag tarief, mogen ook eens iets voor vaste klanten doen
GGoel
@Gerlinde Burgers
Gebruik de Energievergelijker bovenaan deze pagina.
DD
@Goel
Nee dank je wel
Niet neutraal als je steeds deze vermeld
GGoel
@D
Ik vermeld het af en toe zodat mensen zich realiseren dat zij kunnen overstappen en dat er een hulpje voor dat overstappen is: de Energievergelijker.
Heeft niks met neutraal/niet-neutraal te maken maar met feitelijk.
DDat vraag ik me ook af
@Gerlinde Burgers
BBram
@Gerlinde Burgers
Schande alleen de nieuwe klanten krijgen lagere prijs
Waar blijven wij dan de echte vaste klanten die laan
Ze weer in de kou staan
Ik heeft nooit een andere leverancier gehad
Ik woon al 51 jaar zelfstandig met de zelfde leverancier
Alleen de naam veranderde van nuon naar vattenval en daarvoor
Nog andere leverancier
GGoel
@Bram
Leg eens uit waarom zij u korting zouden willen geven? Nieuwe klanten werven zij met korting, u blijft toch wel zitten.
Om korting te krijgen moet je elk jaar wisselen. Gebruik de Energievergelijker bovenaan de pagina.
RRia sewalt
@Gerlinde Burgers
Helemaal gelijk in ..ik al totaal 50jaar met nuon erbij..krijgt niks bijzonders..word tijd voor extra korting
BBraam
Sinds 1981 altijd bij jullie gas en elektra afgenomen. Voorheen was het Nuon. Overgenomen door Vattenfall. Hoog tijd om eens over de brug te komen voor ál die trouwe jaren. Maar eens wat minder naar de aandeelhouders die zitten er zowiezo warmpjes bij. Nu maar eens daden bij de woorden.
JJohan
En als je al jaren klant ben sta je in de koud
RRalph
@Braam.
Laatst mijn ongenoegen geuit op de app van vattenfall. Wij konden als vaste klanten 100€ en 650 punten krijgen. Dit zou uitgekeerd worden nadat we nog een jaar klant bleven..lekker via easyswitch overgestapt. Volgend jaar mischien weer terug en dan lekker de nieuwe klanten korting pakken. Weet niet hoe dat met andere vergelijkingssites gaat, met easyswitch met paar min overgestapt.
GGoel
@Braam
Waarom, je blijft toch zitten? Je bent een slaper die zij toch wel kunnen uitzuigen.
Gebruik de Energievergelijker bovenaan deze pagina.
CCor
Al 50 jaar klant verdienen wij dan geen korting slecht geregeld voor de vaste klanten
MM van der Brugge
Helaas als trouwe klant mis je dus aantrekkelijke prijzen.
GGoel
@M van der Brugge
Dus … wat is de logische conclusie? Geen trouwe klant zijn!!
Gebruik de Energievergelijker bovenaan deze pagina.
MMo
@Goel
Inderdaad ik lees hier alleen maar van dit soort reactie’s het kwartje wil maar niet vallen dat alleen overstappen loont voor een leuke bonus………
MMo
@Mo
Allemaal mopperen,maar de boel eens goed doorlezen en doorhebben dat alleen overstappen loont ho maar! kom op mensen zet de grijze massa in werking.
MM. Leenknegt
Tarieven nieuwe klanten omlaag ( korting). Ik ben al jaren vaste klant bij jullie en krijg niks.
Jullie mogen trouwe klanten ook wel eens een extraatje geven.
EEef Hogendoorn
@M. Leenknegt
Nou je hebt helemaal gelijk ik zit ook al jaren bij vattenfall heb ook nooit een voordeel,gaat allemaal naar nieuwe klanten.gr
NNel
Wij kunnen niet anders hè
Met stadsverwarming.
Betalen altijd de hoofdprijs omdat wij niet over kunnen stappen.
LL Dassen
@Nel goedemorgen. U kunt wel overstappen van stroom gebruik,
en meer stroom verwarming gebruiken
In de avond uren.
Dat is voordeliger voor u dan .
EElly v d Ven
Misschien oom de klanten die al 30 jaar lid zijn van de club deze korting geven Vattenfall!
CCarroll Balfoort
Precies, niuewe klanten belonen, o.k, maar degeen die al jaren trouwe klant zijn, die zouden ook beloond moeten worden!! wat is belangrijker, nieuwe klanten aantrekken of zorgen dat de trouwe klanten trouw blijven. Anders willen deze mensen misschien de beloning wel bij de concurrent halen!
LL Dassen
@Carroll Balfoort
Vattenfall moet zorgen dat ze hun eigen klanten binnen hun bedrijf houden .
En de vaste klanten extra korting geven . En niet alleen in Zweden
GGoel
@L Dassen
Waarom zouden ze? Die slapers blijven toch wel zitten.
Gebruik de Energievergelijker bovenaan de pagina!
MMolsbergen
Komen jullie ook de vaste klanten tegemoet. De klanten die al jaren stroom en gas van jullie afnemen? Zou wel zo netjes zijn.
PP kooistra hamstra
Vraag wat krijgen klanten voor korting die al jaren klant zijn??
HHermine
@P kooistra hamstra
Niets dus, heb gister met ze gebeld. Op basis van mijn verbruik als vaste klant € 158 per maand en als nieuwe klant € 115. Niets aan te doen. Dan maar overstappen.
NNel
@Hermine
Dat kunnen wij dus niet met stadsverwarming.
Monopolie positie.
Kunnen geen kant op.
GGoel
@Hermine
Gebruik de Energievergelijker bovenaan de pagina voor een veel beter aanbod!
MMeneergie
@Hermine
Of log uit, schrijf je in voor een nieuw contract en verleng op deze wijze, heb je wel het voordeel, maar gewoon de vertrouwde energiemaatschappij. Een beetje slim met de regels omgaan! Stop je contract en wordt gelijk weer nieuwe klant met je nieuwe contract
EErwin
Vastrecht klopt echt niks van. Bij Essent betaalde ik in mei 2024 gemiddeld 0,23 euro per dag bij Vattenval sinds juni 4x zoveel per dag. Als je dan op een dag voor 4 euro aan gas verbruikt, betaal je nog een euro vastrecht bij Vattenval. Dus de gasprijs kan wellicht een fractie lager liggen, maar de vastrecht nekt je want geen van de vergelijking websites lijkt dit correct weer te geven. Dat is bijna 30 euro per maand. Als je dan in de zomer relatief weinig gas verbruikt ben je veel duurder uit bij Vattenval dan Essent of andere partijen. Ter vergelijking in oktober betaalde ik voor 42 euro aan gas (34m3) maar daarover betaal ik nog eens 29 euro aan vaste kosten!! Essent had mij dit 6,90 gekost. Dat is 22 a 23 euro duurder alleen voor vastrecht. Geen vd vergelijkingwebsites toont een correct bedrag voor de vaste kosten! Wij gaan terug naar Essent.
VVincent
Het zijn markt prijzen er zal geen gratis stroom of belastingen terug te krijgen over het geld dat je van de regeringen ontvangen zal ook in 4 x terug moeten naar de eigenaar van het geld
SSjeng
We worden toch met zijn allen belogen en bedrogen links om of rechts om wordt toch eens wakker met zijn allen .
HHans van lange
@Sjeng het geld is in bruikleen het zal ook weer terugkomen bij de eigenaar van het geld het draait allemaal rondom de aarde een euro kan 4 x uitgevoerd worden en dan is het weer terug bij de eigenaar van het geld
RRachel
Ik heb het vernieuwd met het beste contract via groene stroom. Ben al jaren klant en ben tevreden. Snap niet waarom er zoveel negatieve reacties zijn.
HHans vergat
@Rachel , Gaat om onbegrijpelijke redenen. Woningen zijn duur en naast een auto ook wel maar wat moet je weer met overgebleven geld doen om naar een snackbar te gaan.
EEvert Reitsma
Flauwekul, ze hebben de afgelopen weken eerst de tarieven fors verhoogd.
Ook met de korting nog altijd aantal centen duurder uit dan 3 weken terug.
SSjeng
@Evert Reitsma
En zo is het maar net ….
HH.K
Gewoon wegwezen bij dit soort bedrijven ,niet alleen Vattenval beloond trouwe klanten niet ,Essent en ook anderen doen hetzelfde.
SSam
Na dertig jaar overgestapt en weg bij Rattenval. Geen enkele moeite om mij als trouwe klant te houden.
RRachel
@Sam Dan heb je het zelf niet goed gedaan en/of de tijd genomen om beter te onderhandelen. Sorry maar dat is mijn mening.
DDineke
Leuk dat ze nieuwe klanten zo willen binnen harken, met beloningen.
Misschien ook goed om ook aan klanten te denken die al langer klant zijn.
Verdienen ook wel eens een beloning.
AA dekker
@Dineke
Ja ik wil ook wel korting ben al 48 jaar klant
SSjeng
@A dekker
Overstappen naar een ander ..
WWillem
@Dineke
Daar heb je helemaal gelijk in, beter 1 vogel in de hand als 10 in de lucht. Maar bij Vattenfall denken ze daar anders over….erg zat
YYv
Waarom niet voor klanten die al jaren trouw zijn.
GGoel
@Yv
Waarin wel? Lees hier eens goed de commentaren en je ziet dat die slapers toch wel blijven zitten, ondanks hun geklaag!