Waar ben je naar op zoek?

Nieuws

Vattenfall past tarieven aan: goed nieuws voor nieuwe klanten

Vattenfall heeft haar tarieven voor stroom en gas flink verlaagd. Nieuwe klanten die een vast contract afsluiten, profiteren direct van de lagere prijzen.

De stroomprijs van zowel het jaarcontract als het driejarige contract is met ongeveer 1 cent per kWh gedaald. Ook de gasprijzen zijn fors lager met een daling van 6,2 cent per kuub in het jaarcontract en 4,3 cent per kuub in het driejarige contract.

Door de prijsaanpassing is de gasprijs van de Zweedse energiemaatschappij momenteel zelfs de laagste van alle vaste energiecontracten in Nederland.

Overzicht oude vs. nieuwe tarieven

Hieronder zie je alle details van de prijsverlaging, met de oude en nieuwe tarieven bij Vattenfall.

ContractOude tarievenNieuwe tarieven
1 jaar vast€ 0,278 per kWh
€ 1,339 per m3
€ 0,267 per kWh
€ 1,277 per m3
3 jaar vast€ 0,296 per kWh
€ 1,413 per m3
€ 0,285 per kWh
€ 1,370 per m3
Peildatum: 10-03-2025

Deze deals check je nu op Vattenfall.nl.

Goed om te weten

Bij het jaarcontract van Vattenfall ontvang je als nieuwe klant (tijdelijk) een aantrekkelijke overstapbonus van 350 euro. Deze wordt in mindering gebracht op je jaarrekening.

Check hiervoor de energievergelijker.

Lagere gasprijs

De tariefwijzigingen bij Vattenfall zijn het gevolg van de sterk gedaalde gasprijs eind februari en maart. Op het Amsterdamse handelsplatform TTF ligt de gasprijs ruim 25 procent lager dan begin februari.

Deze daling maakt het voor leveranciers niet alleen op de korte termijn, maar ook op de lange termijn voordeliger om gas in te kopen.

Klanten die een nieuw vast contract afsluiten, kunnen hier inmiddels van profiteren. Ook de dynamische tarieven liggen lager: vandaag rond de 1,24 euro per kuub, afhankelijk van je aanbieder.

Ontwikkeling gasprijs

Hieronder zie je hoe de gasprijs zich in 2024 en 2025 heeft ontwikkeld.

Ook bij andere energiemaatschappijen worden binnenkort prijsdalingen verwacht. Zeker als de gasprijs langer op dit niveau blijft of nog wat verder zakt.

Hoe zit het met de bestaande klanten van Vattenfall?

Klanten van Vattenfall met een vast contract blijven de tarieven betalen die bij de start van hun contract zijn afgesproken.

Ook klanten met een variabel contract behouden voorlopig hun huidige tarieven. Echter, naar verwachting zullen zij op korte termijn minder gaan betalen. Dit zal waarschijnlijk gebeuren bij de volgende tariefaanpassing voor variabele contracten op 1 juli.

Uiteraard heb je bij een variabel contract de mogelijkheid om op ieder moment overstappen van energieleverancier, zonder opzegboete.

Op Energievergelijk.nl houden wij alle stroom- en gastarieven nauwgezet voor je bij.

Over de auteur

Sinds 2014 is Bart Koenraadt actief als energie-expert voor deze site. Hij zorgt voor relevante en actuele informatie over de energiemarkt, zodat jij altijd beschikt over het laatste nieuws.

Meer over Bart

75 reacties

  • AAbidallah

    Per instantie vaak bij mij in deur vragen of ik naar hun bedrijf met goed kopen mij antwoord ik Ben echt tevereden bjj Vattenfall.

    Reageren
  • MMarjolein

    Ik heb vanaf 1985 al vattenval voorheen hete het nuon betaal me scheel

    Reageren
    • YYvonne

      @Marjolein
      Dan moet je ook switchen. Gaat gemakkelijk via vergelijkingssite.

      Reageren
  • RRob

    Ik lees veel reacties over klanten die al jarenlang bij Vattenfall zijn en niet beloond worden. Mensen het is heel simpel. Ik heb jarenlang voor een grotecenergiele d.d.feracier gewerkt. Deze worden groot door de zogenaamde slapers. Het systeem is simpel, stap ieder jaar over. Uiteindelijk ben je dan altijd goedkoper uit. Vind je ditcte veelbrisice neem dan een contract voor langere tijd, dan ben je duurder uit. Logisch want bedrijven berekenen dan hetcrisuco wat zij lopen.

    Reageren
    • RRob

      PS ik zit nu zelf bij Vattenfall voor een jaar. Daarna doe ik weer de check en ga ik naar de goedkoopste. Stroom is stroom en gas is gas zit geen verschil in

      Reageren
  • HHaim Nadari

    Wij zijn al een hele tijd lid van Vattenfall. Waarom.krijgem wij geen lagere tarieven en worden nieuwe klanten wel beloond? Wij zitten al twee maanden zonder verwarming, de hoogste stand is 15 graden. Alleen als er visite komt wordt de verwarming hoger gezet.

    Reageren
  • FFred van der Horst

    Al ruim 40j vaste klant, wel 25% korting maar energie prijzen zijn dan nog aan de hoge kant. Mijn vast contract loopt eind dit jaar af, wellicht dan maar eens echt gaan overstappen.

    Reageren
  • AAnita

    Ik ben bij vattenfaĺl al jaren klant
    Inkeer heel veel betalen
    Ik gebruik weinig
    Heel veel terug betalen
    Altijd geld terug gekregen
    Meschien zijn ze aan het slapen

    Reageren
  • FFred

    Altijd het zelfde liedje, trouwen klanten worden nooit beloond. Vattenfall jullie zijn groot geworden door de mensen die jarenlang lid zijn. Waardeloos

    Reageren
  • BBuijn

    Het is toch triest als je heel lang klant bent ze zouden juist trouwe klanten moeten belonen het is een omgedraaide wereld.

    Reageren
  • AArie

    Vreemd, ik heb net de nieuwe tarieven van Vattenfall ontvangen. Alles duurder geworden, vooral gas. Broodje aap verhaal dus.

    Reageren
  • JJan de Nooij

    Volgens mij krijg je korting als trouwe klant. Dat kan behoorlijk oplopen. Broodjes aap verhaal dus als je al heel lang trouwe klant bent. Check uw rekening

    Reageren
  • RRinus

    Zit ook al 55 jaar bij GAMOG/NUON/VATTENFALL, maar ook nooit iets ontvangen/ korting of iets dergelijks. Wordt wel eens tijd voor een extra korting.

    Reageren
    • SSnowy

      @Rinus jaar afrekening ook zo iets, voor de slimme meter kon je de klok op gelijk zetten, sinds de verplichte slimme meter telt het jaar 13 maanden en blijft schuiven, terwijl je een contract neemt per jaar met x kwh en x kun gas, zo kan je niet op je gebruik letten

      Reageren
  • LLouis

    Mooie praatjes niet meer geloofwaardig. Ik blijf bij de automobiel club.

    Reageren
  • MMuller

    Ik heb ook een vast contract Betaal dus de hoofdprijs. Laten ze ook eens wat doen voor vaste klanten. Einde contract overstappen.

    Reageren
  • JJoke

    Ja ook ik ben al jaren klant bij eerst Nuon en nu Vattenvall.
    Ben het eens met de reacties waarom geen beloning voor trouwe klanten.
    Heb ook nog nooit een voordelig aanbod gehad.

    Reageren
    • FF.jonker

      @Joke

      Ik ben 75 jaar en al 54 ben ik bij nuon vattenfall nog nooit een beloning gehad terwijl nieuwe kanten dat wel krijgen.

      Reageren
    • JJan

      @Joke

      Omdat wij de korting van nieuwe klanten betalen

      Reageren
      • PPiet

        @Jan, nee hoor. Komt omdat je niet overstapt

        Reageren
        • MMo

          @Piet

          Echt he! niet te geloven dat mensen dit toch niet snappen….

          Reageren
    • BBjörn Geerdinck

      @Joke Ieder jaar vergelijken en overstappen. Doe ik al jaren en levert veel geld op. Overstappen is zo gebeurt!

      Reageren
    • DDonklers

      @Joke

      Inderdaad,ik ben ook bij nuon geweest, ondoorzichtige facturen,gepeperde facturen altijd opslag, nooit afslag.

      Reageren
  • RR.Koomen

    Bij mijn weten krijgen vaste klanten bij Vattenfall 25% korting op de elektriciteitsprijs.
    Dat continu veranderen van leverancier voor het verkrijgen van kortingen heeft dan dus weinig zin.
    Beter blijven en op tijd een vast contract afsluiten voor zekerheid omtrent je energieprijs.

    Reageren
    • NNico Bakker

      @R.Koomen klopt Rob zouden ze ook voor gas moeten geven!
      Heb al jaren deze korting top

      Reageren
    • AAlfrieda Groeneveld

      @R.Koomen

      Volgens mij die 25% op jaarafrekening

      Reageren
    • CChris

      @R.Koomen

      Je krijgt 25% korting op de leveringsvoorwaarden kosten. Het valt dus wel mee met de korting.

      Reageren
    • IIkke

      @R.Koomen

      Nee nee,,,geen 25 ct op de gasprijs 25 ct op de transport kosten.

      Reageren
  • RRob

    Vaste klanten behoor je te belonen

    Reageren
    • RRenswouw Rob

      @Rob
      Ben al jaren klant. Neem een een nieuw contract op een extra adres ( dus nu twee adressen ), maar krijg mooi geen extraatje van 350 . Grappig. Ze beloven je wel het op niveau te bespreken, maar reaktie , nul , nul .

      Reageren
  • BB de Boer

    Een cadeau of een bonus korting zou welkom zijn bij trouwen klanten in plaats van abonnement hoppers te belonen denk dat het een oplossing zou kunnen zijn

    Reageren
  • NNicole

    En wij als trouwe vaste klanten , ik stap in juli over dag vattenfal

    Reageren
  • BBjorn

    Betaal bij Vattenfall momenteel 22 cent per kwh / 1,27 per kuub. dus nieuwe contracten zijn momenteel nog altijd duur

    Reageren
  • VVincent

    Wat een hoop geklaag van bestaande klanten. K heb nieuws voor jullie Eneco doet niet anders en daarom ga ik overstappen naar Vattenfal. Volgend jaar stap ik weer over naar een ander.
    Bij Eneco al tig jaar klant en het enige wat ik kreeg in die tijd was ‘happy powe’ , eenmalig.

    Nu mijn maandkosten bij Eneco meer dan het dubbele dan bij Vattenfal zullen worden ga ik mooi weg. Klaar mee.

    Reageren
  • MMauke

    Pfff, het is omdat ik een jaarafrekening schuld bij ze heb, anders had ik okk me contract stop gezet. Dus nieuwe klanten wel mooie aantrekkelijke tarieven??? En oude bestaande klanten kunnen erin verzuipen!!! Mooi is dat vanaf NUON-VATTENFALL is geworden betaal ik vies blauw aan kosten. Berekenen ze voor elke letter vd naam ook kosten, ofzo? Bem zo niet meer blij met VATTENFALL!!! Gelukkig tonen ze wel begrip als je een betalingsregeling aanvraagt, anders zou ik niet weten hoe ik openstaande schuld zou moeten betalen.

    Reageren
    • MMo

      @Mauke

      Een kleine tip,log regelmatig in en zie of je nog goed zit of dat je het advies krijgt om je maandelijkse termijn te verhogen om te verkomen dat je aan het eind van het jaar moet bijbetalen.Helaas doen veel mensen dit niet tja dan krijg je dit soort situatie’s.Als je zuinig en bewust verbruikt zoals bv meer onder een deken kruipen i.p.v de verwarming aan zetten en minder/korter douchen enz.enz.hoef je niet in deze situatie te komen natuurlijk achter elke voordeur zit zijn eigen verhaal maar je kan er zelf ook wel veel voor doen.En daar komt nog bij dat ik de ‘grootverbruikers’ met minima ook nog eens gecompenseerd worden door het noodfonds …..niet te geloven wordt je daarvoor nog beloont ook!

      Reageren
  • RRiet

    Goed nieuws
    voor nieuwe klanten
    Daar moeten de.mensen die al 50 jaar klant zijn bij jullie voor betalen vind dit een slechte zaak op die maar nier
    Vr gr m.g.brinkman de jong

    Reageren
  • MMieremet

    Kan je bij vattenfal ook een batterij voor je energie op te slaan kopen?

    Reageren
  • AAndré

    Je krijgt toch 25% korting als vaste klant ?

    Reageren
    • MMieremet

      @André

      Reageren
    • RRalph

      @André. 25% op de kale stroomprijs. Lijkt heel wat meer dan het is.

      Reageren
      • RRay

        Beste, mensen. Ik ben van eneco overgestapt nr essent allemaal dezelfde shit

        Reageren
  • IIngrid

    Nieuwe klanten krijgen een bonus, maar klanten die al 50 jaar bij hun klant zijn krijgen NIETS.

    Reageren
    • MMo

      @Ingrid

      Dus overstappen zo simpel is het dan krijg je wel een bonus…..
      Hier klagen zoveel mensen over blijf dan niet zitten ik begrijp dat niet dat dat kwartje niet valt bij de mensen die hierover klagen.

      Reageren
    • RRalph

      @Ingrid. In mijn geval dit kenbaar gemaakt in de chatbox (nina) en toen kon ik 100€ en 750 spaarpunten krijgen. Stort maar dan, nee eerst nog een jaar klant blijven. Lekker overstappen elk jaar loont veel meer.

      Reageren

Schrijf een reactie

Het e-mailadres blijft prive.