Waar ben je naar op zoek?

Nieuws

Essent en Energiedirect verlagen energieprijzen, nieuwe klant profiteert

Vandaag hebben Essent en Energiedirect de energieprijzen verlaagd, maar wel alleen voor nieuwe klanten die kiezen voor een jaarcontract. De vaste tarieven voor zowel stroom als gas liggen vandaag fors lager dan gisteren.

Samen bedienen Essent en Energiedirect op dit moment al 3,3 miljoen klanten in Nederland.

Eerder vandaag introduceerden ook Eneco en Oxxio ook al lagere tarieven. Dit kan betekenen dat de andere grote leveranciers, zoals Budget Energie en Vattenfall, ook met verbeterde aanbiedingen gaan komen voor nieuwe klanten.

Details tariefverlaging

Hieronder volgt een overzicht van de tariefwijziging in de contracten bij Essent en Energiedirect.

Essent

Tarieven gelden per 5 januari 2024 voor nieuwe klanten die een jaarcontract kiezen bij Essent.

ContractOude tarievenNieuwe tarieven
Vast (1 jaar)€ 0,320 /kWh
€ 1,375 /m3
€ 0,296 /kWh
€ 1,315 /m3

Ter vergelijking: zit je nu variabel als bestaande bij Essent, dan betaal je 0,385 euro per kWh en 1,449 euro per m3. Het kan dus zeker lonen om een vergelijking te maken met andere aanbieders.

Essent biedt nieuwe klanten die kiezen voor een jaarcontract bovendien een eenmalige loyaliteitsbonus tot 280 euro. De bonus wordt uitgekeerd bij de eerste jaarafrekening.

Energiedirect

Bij Energiedirect zijn dit de nieuwe tarieven per 5 januari 2024:

ContractOude tarievenNieuwe tarieven
Vast (1 jaar)€ 0,294 /kWh
€ 1,350 /m3
€ 0,270 /kWh
€ 1,289 /m3

Bij Energiedirect krijgen klanten eveneens een bonus, maar dan van maximaal 200 euro.

Oorzaak lagere tarieven

Deze prijsdaling lijkt te zijn ingegeven door de situatie in december, waarin leveranciers tegen verrassend lage prijzen stroom konden inkopen. De beursprijs voor gas bereikte toen een opvallend laag niveau.

Ook in januari blijven de inkoopprijzen relatief gunstig, wat deze tariefverlagingen mogelijk maakt.

Winterweer op komst

Het winterweer gaat echter omslaan, vanaf aanstaande zondag (7 januari) zakken de temperaturen beneden het vriespunt. Als deze situatie aanhoudt, kunnen de handelsprijzen voor stroom en gas hierdoor stijgen.

Het kan dus verstandig zijn om een vast contract te overwegen.

Hier staat een overzicht van de goedkoopste energieleveranciers voor begin 2024.

Over de auteur

Koen Kuijper, al jaren actief als energie-expert, volgt dagelijks de ontwikkelingen in de energiemarkt. Met advies op maat ondersteunt hij huishoudens en is hij het vertrouwde gezicht in de media.

Meer over Koen

225 reacties

  • PPost

    Al 23 jaar bij Esent, voor nieuwe klanten best aantrekkelijke 1 jarig contract. Wij “vaste” klanten tellen niet mee. Niks is mogelijk voor ons, ja duurdere contracten! Oneerlijk Essent! Overweeg overstappen!

    Reageren
    • GGeertje

      @Post
      Ik ben vandaag, na 25 jaar Essent, voor het eerst overgestapt, nu naar Eneco. Gasprijs is er 13 cent per m3 goedkoper.

      Reageren
  • HHoutman

    Ben al jaren klant bij Essent. Waar blijft mijn loyaliteits bedrag van €280?

    Reageren
  • TThea

    Ik heb augustus weer 3 jaar verlengd bij Essent,helaas geen tegemoetkoming wat ik schandalig vind
    Einde contract nooit meer bij Essent

    Reageren
    • RReijndersnetten@gmail.com sjefreijnders@ziggo.nl

      @we zijn al 55 klant mogen wij ook een bonusje hebben. Wij geen recht soms

      Reageren
  • WWillem

    Ik ben al meer dan 40 jaar klant bij essent. Vorige maand krijg ik een bericht dat ik ben overgestapt naar oxio.ik weet nergens vanaf. Moet even 600 euro bijbetalen voor het overstappen.meen contact met essent op.we gaan het uitzoeken. uiteindelijk blijkt dat het een foutje is van de computer. Maar die maakt geen fouten.want de mensen die erachter staan. Die programeren die gegevens er in. Het is altijd de pc die het heeft gedaan. Blijkt dat mijn bovenbuurman hetzelfde overkomt bij essent. Wie kan mij vertellen dat als je wel wilt overstappen dat je dan ook nog eens een dikke rekening erachter aan kunt verwachten.

    Reageren
    • TTim

      @Willem
      Het kan ook gewoon heel goed zijn dat iemand zich op uw aansluiting heeft aangemeld. Dat brengt inderdaad een hoop gedoe met zich mee maar is niet per se de schuld van welke leverancier dan ook. Dit is helaas hoe het wettelijk in nederland geregeld is. Aan de andere kant betaald iemand anders uw energie vanaf het moment van beindiging, en uw verbruik mits geen boetes erbij had u altijd moeten betalen. Helaas is dit gewoon hoe het werkt.

      Reageren
    • JJoris

      @Willem

      Heb je ook bij Oxxio na gevraagd hoe zei erbij komen dat je naar hun gaat.

      Reageren
  • EEric

    Energiedirect is niet stabiel en betrouwbaar waarbij de klant schijnbaar toch niet centraal staat. Namelijk knoeit met gemaakte afspraken over de opzegboete ten nadele van van de betrouwbare vaste klant na overstap via vereniging eigen huis na een gunstiger persoonlijk aanbod waarbij ik als jaren vaste klant
    van energie direct I.p.v. de beloofde en bevestigde 1,77 euro naar ruim 110,00 euro opzegboete moet betalen.
    Dit deugt niet
    Voor mijn geen energie direct meer.

    Reageren
  • WWilma nijlsnd

    Neem aan dat die verlaging in prijs zeker ook telt voor mensen die sl vele jaren klant zijn zoals bij ons

    Reageren
    • GGoel

      @Wilma nijlsnd

      Nee, want dat staat niet in je contract.

      Als je het laagste tarief wilt betalen dan kan je het beste voor dynamisch gaan. .

      Reageren
      • TTim

        @Goel werkt u al lang voor zonneplan? Er klopt allemaal niets van wat u probeerd onder de aandacht van mensen te brengen. Sommigen zouden dit verkoop noemen… de acm zal hier gelukkig een stuk anders mee omgaan in de toekomst als ze zich aan hun woord houden.

        Reageren
        • GGoel

          @Tim

          Ik heb in geen enkel opzicht banden met Zonneplan behalve dat ik klant bij ze ben OMDAT DAT HET GOEDKOOPST IS.

          Als een ander de goedkoopste is zal je mij dat horen aanraden.

          Kennelijk begrijp jij niet helemaal wat de ACM doet…

          Reageren
  • RRene

    Heb net nieuw jaarcontract afgesloten bij Essent….ben 37 jaar lid. Dit heb ik aangegeven bij Essent en verwacht tegemoetkoming….krijg na einde jaarcontract 450euro op mijn rekening gestort….dus niet jammeren maar doordrammen mensen

    Reageren
  • PPvk

    Wat een slechte zaak van energie direct om zo om te gaan met je vaste klanten. Je wordt op deze manier genoodzaakt om over te stappen. Zo ga je toch niet om met je klanten.

    Reageren
    • PPieter Post

      @Pvk
      Ze zullen je niet missen, met je houtkachel

      Reageren
    • HHenk lammers

      Als vaste klant van Energiedirect ben ik behoorlijk ontstemd dat er zo met vaste klanten wordt omgegaan.
      Verwacht dat Energiedirect mij en vaste klanten compenseerd of prijsverlaging aanbied.

      Reageren
      • HHenk Rosenbrand

        @Henk lammers
        Wij zijn ook al jaren vaste klant en hopen en verwacht ook compensatie!!!!

        Reageren
      • WWil

        @Henk lammers
        Ik hoop met je mee.
        Geld moet er wel binnenkomen.
        Iedereen panelen
        Dan het gas maar flink verhogen.

        Reageren
    • WWvR

      @Pvk
      Na jaren energiedirect ben ik dan ook pas overgestapt naar budget energie. Scheelde mij 260 euro tov een nieuw jaarcontract bij energiedirect.

      Reageren
    • MMj stoeten

      @Pvk

      Heb verlengt bij energiedirect 3jaar vast contract en krijg 280 euro bij de eerste jaarnota ben al een paar jaar klant bevalt ons goed

      Reageren
  • HHenk K

    Ben na 47 jaar opgestapt bij Essent (en voorgangers)
    Nieuwe klanten genieten de voorkeur,2x gebeld 1x gechat maar ze gaan het niet veranderen. Dus weg wezen bij Essent. Nu krijg ik een enquete toegemaild,heb hier mn ongenoegen opgezet. Geld graaiers al die energie leveranciers.

    Reageren
    • YYvonne

      @Henk K ook ik overweeg na om na 41 jaar op te stappen bij essent. Ik krijg alleen stroom van ze. Eerste aanbod was 37 euro en inmiddels al 54 euro. In juni kan ik verlengen maar heb al gekeken bij anderen. Nu de knoop nog doorhakken.

      Reageren
    • JJan

      @Henk K
      Ik ben 38 jaar lid bij Essent. Wil 1 jaar vast zetten en heb aangegeven dat nieuwe klanten alles krijgen en trouwe leden niets. Heb het voor elkaar gekregen, dat ik na einde jaarcontract 450euro op mijn rekening gestort krijg. Niets mis mee toch….wel doorzetten

      Reageren
    • JJan

      @Henk K
      Zo is het ook voor ons, ruim 26 jaar lid ook mijn ongenoegen geuit in enquête.
      2x gebeld, zou terug gebeld worden maar nee hoor, moest zelf weer bellen en nee ik kreeg helemaal geen compensatie of wat dan ook, gewoon hoogste tarief wat er was.
      Bij wie heb jij nu afgesloten?

      Reageren
      • HHenk K

        @Jan
        Heb nu eind dec afgesloten bij Vattenfal die was bij afsluiten van ons contract op dat moment het voordeligst.
        Blijf het schandalig vinden helemaal waarom de een wel een bedrag terug gestort als vaste klant en de ander niet,dit terwijl ik behoorlijk heb lopen door drammen.
        Waardeloze geldgraaier Essent

        Reageren
    • GGoel

      @Henk K

      Wat je die 47 jaar bent misgelopen is 47 x € 250 (gemiddelde overstappremie) = € 11.740

      En dan nóg was je duurder uit geweest dan met dynamisch van Zonneplan.

      Reageren
      • TTim

        @Goel ik vraag me af hoe u weet dat een dynamisch contract goedkoper zal zijn. Het heet niet voor niets dynamisch. In een volatiele markt is dit alleen geschikt voor een consument die bereid is risico te nemen of enkel stroom afneemt. Want op de langetermijn gasmarkt op dit moment kan het dooien maar ook heel snel gaan vriezen.

        Reageren
        • TTim

          @Goel ook de rekensom raakt kant nog wal. U beweert dat een gemiddeld jaarverbruik van de nibudnorm met dynamisch bij zonneplan 11.000e minimaal opleverd? Op welke termijn? Is alles daar gratis? Als u de nibud norm zou opzoeken en alles bij zonneplan helemaal gratis zou zijn, dus geen energiebelasting geen btw en geen netbeheerkosten. Geen btw… dan nog zou je er 3 tot 4 jaar over doen dit bedrag bij elkaar te krijgen. Uiteraard is dit niet het geval, netbeheerkosten belasting btw verdwijnen niet en ook bij een dynamisch contract is het gewoon de marktprijs. Dus waar u 11000e vandaan haalt is mij een raadsel of wellicht als de marktprijs gunstig blijft over 20 jaar. Dit kunnen we echter niet voorspellen, niemand.

          Reageren
          • WWillem

            @Tim

            Klopt netbeheer en belasting kosten verdwijnen niet maar worden steeds hoger. Onze overheid doet nog eens meer als
            100% belasting op gas erbij.
            Dat zijn de grootste schurken!
            Vroeger kon ik nog redelijk normaal leven,nu moet ik op ALLES bezuinigen, eten, drinken
            gas, stroom, gezondheid enz.enz. om van te kotsen.
            De rijken hebben hier geen last van,zetten de verwarming op 27 graden met de deuren wijd open.

            Reageren
        • KKral

          @Goel
          Maar dan toch wel bij Zonneplan??

          Reageren
      • TTim

        @Goel ik begrijp nog steeds niet hoe u weet dat dynamisch op het eind van het jaar goedkoper is. Denkt u dat of weet u dat? Anders wil ik de glazen bol die u heeft graag ook een keer gebruiken dan won ik de jackpot en had ik genoeg geld om elk duur contract bij wie dan ook te nemen.
        Dynamisch betekend ook dynamisch en hier kan nooit met zekerheid over gezegd worden of dit goedkoper zal zijn of niet, dat zal alleen de toekomst uitwijzen.

        Reageren
        • BBelle

          @Tim ik heb nu een jaar een dynamisch contract bij Frank. Mijn gemiddtarief over 2023 was nog geen 14 cent, inclusief btw. En wij letten niet altijd op ’t tarief, wassen en drogen ook vaak genoeg op een ‘duur’ tijdstip. Maar duurder dan denk ik 20 cent heb ik nog niet mee gemaakt. Nog geen seconde spijt van gehad na ruim 20 jaar eneco.

          Reageren
        • KKral

          @Goel

          Dat vind ik nu weer zo’n badinerende toon. Da’s nou ook weer niet nodig toch?
          Doen ze bij Zonneplan ook niet….

          Reageren
        • GGoel

          @Tim

          Termijnmarkt is altijd duurder dan dagmarkt (spotmarkt/cashmarkt/contante markt) omdat er een (flink) risico wordt gelopen: speculatie. Om dat risico af te dekken wordt er een extra (forse) premie op de inkoopprijs gedaan: dat heet risico-opslag. Ook worden speculatie verliezen in het verleden op de klanten in het heden verrekend.

          GEMIDDELD zal dynamisch daarom (fors) lager zijn. Er is met dynamisch namelijk geen risico-opslag nodig en er wordt geen speculatie risico gelopen.

          Zo zie je dat er wel degelijk met zekerheid over langere termijn een uitspraak kan worden gedaan. Dat zal de toekomst altijd uitwijzen.

          Geen glazen bol nodig dus.

          Reageren
    • AAnneke

      @Henk K

      Hier net zo……vanaf 1977 klant bij Essent en zijn voorgangers! Helemaal geen aanbieding voor mij!! Zelfs de medewerkers gaven mij volkomen gelijk dat ze voor vaste klanten totaal geen aanbiedingen hebben maar wel voor de nieuwe! Ben per 1 januari ook naar een nieuw energie bedrijf gegaan voor een jaar en denk dat ik nu ieder jaar wel zal gaan veranderen om ook van aanbiedingen te kunnen genieten!

      Reageren
  • PPierre

    Heb in April jaarcontract afgesloten bij Essent.Zie gisteren dat gasprijs met ca. 8ct is gestegen.En elektro met 2 ct. Gedaald. In mijn contract.

    Reageren
    • AArnold

      @Pierre
      Dat zijn niet je tarieven maar de hogere energie belasting op gas en de lagere energie belasting op stroom..
      In je contract is niets veranderd als je een contract hebt met vaste prijzen.

      Reageren
  • Ccremers

    Vind dat vaste klanten die al meer als 40 jaar bij essent zijn ook hier van moeten profiteren en niet alleen nieuwe klanten

    Reageren
    • GGeert

      @cremers, en zo is dat! Vaste klanten die trouw 40 jaar of langer bij Essent gebleven zijn, die moeten worden beloond! Groet van Geert

      Reageren
      • PPW

        @Geert
        Geert, je hebt helemaal gelijk, net als je voorgangers. Zit zelf sinds kort ook bij Essent en overweeg ook over te stappen.

        Reageren
      • GGoel

        @Geert

        Vaste klanten worden juist ‘uitgezogen’ door de leveranciers omdat die toch niet durven te veranderen van energieleverancier.
        Voor een overstapbonus zal je moeten overstappen. Óf je gaat nog goedkoper dus dynamisch. Geen bonussen maar gewoon de laagste prijs, jaar in jaar uit!

        Reageren
    • MMar

      @cremers
      Waarom zou je in vredesnaam 40 jaar bij een van de duurste willen blijven zitten.
      Overstappen is zo gepiept en je komt echt niet zonder stroom te zitten.

      Reageren
    • WWilly van der Zanden

      @cremers

      Dat vind ik ook.

      Trouw wordt niet beloond

      Reageren
    • MMonique

      @cremers dat ben ik helemaal met u eems. Als ik dat vraag aan essent dan zeggen ze dat vaste klanten al profiteren van 10% korting en goud klant zijn…..

      Reageren
      • LLieuwe

        @Monique
        Ja sigaar uit eigen doos

        Reageren
    • DDries

      @cremers
      Leuk allemaal net contract voor 3jaar afgesloten.
      Zelfde bij kpn etc.

      Reageren
    • JJo dings

      @cremers

      Vind ook dat ereveld wat meer voor vaste klanten gedaan mag worden
      Heb het gevoel dat die voor de nieuwkomers betalen

      Reageren
  • PPierr

    Heb in April jaarcontract afgesloten bij Essent.Zie gisteren dat gasprijs met ca. 8ct is gestegen.En elektro met 2 ct. Gedaald. In mijn contract.

    Reageren
  • JJohn Brandse

    Trouwe klanten van Energiedirect vissen weer achter het ner

    Reageren
    • GGoel

      @John Brandse

      Neem eens een gemiddelde overstapbonus van €250 en vermenigvuldig dat met het aantal jaren dat je al bij dezelfde vaste leverancier zit. Dát is wat je misloopt!

      Reageren
  • PP Wigmans

    Gisteren een verlenging gedaan voor een 3 jarig contract.
    Gelukkig mag je binnen 2 weken je contract ongedaan maken.
    Ik was altijd erg te vreden bij essent maar moet zeggen dat dit niet echt een gepaste manier is om met trouwe klanten om te gaan. Het zou essent sieren als ze vaste klanten ook mee laten profiteren van deze mooie aanbiedingen. Misschien dat ze na een telefonisch contact nog iets willen en kunnen betekenen voor hun klanten en zo niet dan inderdaad overstappen naar een andere energieaanbieder .

    Reageren
    • PPatrick Theunissen

      @P Wigmans

      Inderdaad zelf 24 jaar klant geweest bij Essent, geen enkele moeite om je als vaste klant te behouden. De reactie dan ook bedankt dat u klant bent geweest, fijne dag!

      Reageren
    • WWim

      @P Wigmans
      al 32jaar klant en nooit voordeel voor vaste klanten.Zonnepanelen aangeschaft en wordt je gestraft krijg je maa 1jarig contract.Toch eens ergens anders kijken denk.Jaren tevreden geweest maar dit kan niet toch

      Reageren
      • CCHH van Lier

        @Wim dus je hebt ook geen 10% korting? Geen thuisvoordeel? Geen 250 euro na afloop van je contract? Zoals mijn ervaring is, worden die tussentijdse prijdverschillen tussendoor aangepast.

        Reageren
  • CChris

    Jammer dat je als vaste klant nooit beloont wordt.Al jaren klant bij Essent maar niet belangrijk voor Essent dus

    Reageren
  • AAndre

    Mijn 3 jarig contract bij engie loopt in februari af. Betaal alleen voor stroom €49pm. Nieuwe aanbiedingen gehad van engie. €85pm hoe jaag je vaste klanten weg. Terwijl je als nieuwe klant meld bij engie voor 1 jaar vast rond de €62 zit. Droevig. Dat wordt overstappen.!!!

    Reageren
    • GGoel

      @Andre

      Met dynamisch heb je die ellende nooit: gewoon het goedkoopst. Kijk eens op de site van Zonneplan wat je per maand kwijt zou zijn… (praktijk is trouwens meestal dat je nóg minder kwijt bent dat zij berekenen)

      Succes 😉

      Reageren
  • KKieke

    Hoezo loyaliteitsbonus voor nieuwe klanten; Essent hoe zit het met een bonus voor de echt loyale, oude klanten?!

    Reageren
    • JJessica

      @Kieke
      Helemaal gelijk heb je

      Reageren
  • HHennie

    Gewoon overstappen. Let niet alleen op de gas en stroomprijs, maar ook op de bonus. Hierin kan per leverancier wel 100 tot 20 euro verschil zitten. Ben van Vattenfall overgestapt naar Eneco en met bonus nu bijna 450 euro goedkoper als contract wat Vattenfall aanbood.

    Reageren
  • HHenk

    Helemaal mee eens beter dan dynamisch kan gewoon niet ik zit nu ook al 1 jaar bij Zonneplan en lach me een bult om mensen die niet voor dynamische kiezen.

    Reageren
    • TTim

      @Henk
      Tot het moment dat de gasvoorraad kleiner wordt en het aanbod niet groter, dan zou het ook heel erg duur kunnen zijn. Met zo een volatiele gasmarkt is het een enorm risico naar mijn idee. Maar een risico dat ook goed kan uitpakken. Dus als je idd van een gokje houdt…

      Reageren
      • GGoel

        @Tim

        Heel Europa zit tegenwoordig op LNG en dus betalen we de LNG prijzen. Er moeten wel heel rare dingen gebeuren wil er een extreme prijsstijging komen want LNG is over de hele wereld verkrijgbaar. Het kan dan kortstondig zijn dat je met een dynamisch contract even meer betaald maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door alle andere tijd dat je ruim onder de vaste/variabele contracten zit.

        Vergeet niet dat er op vaste/variabele kosten een risico-opslag zit omdat dit gespeculeer op de prijs is. Ook worden speculatie verliezen bij vaste/variabele contracten verrekend met toekomstige contracten.
        Om een vergelijking te maken: ik betaal nu voor gas €1,19 en in de lente/zomer/herfst nog veel minder!

        Reageren
  • MMart

    Meer als 40 jaar bij essent
    3 jaar contract dus denk je dat bij een vast contract goed zit
    Nee ze verhogen je gewoon
    Nieuwe klanten krijgen korting waarom vaste klanten niks kom op essent schaam je

    Reageren
    • BBertus

      @Mart

      Wij zijn ook jaren bij essent maar krijgen de korting ook niet essent moet de vaste klanten eens belonen

      Reageren
      • FFrits

        @Bertus
        Het is gewoon niet slim en zelfs een beetje dom om lang klant te blijven. De energiebedrijven zijn heel blij met klanten zoals jij die ze slapers noemen. Die blijven toch wel klant en betalen daarmee in feite de kortingen en de bonussen die nieuwe klanten krijgen. Ieder jaar overstappen loont en ik heb na een overstap nog nooit problemen gehad met de eindafrekening. Verder kun je nooit in het donker of in de kou komen te zitten door een overstap!

        Reageren
      • EEvelien Bijsterveld

        @Bertus

        Nou ben al jaren klant en dan de klanten in de kou laten staan vind het niet leuk nieuwe klanten korting en wij dan

        Reageren
    • MMevr.R.Kregel

      Klopt ik al 10 jaar klant..contract van 5 jaar afgesloten ..voor de ellende begon…na 5 maanden toen de verhoging begon..moest ik opeens het dubbele betalen..zat op 45euro.p.m nu op 89euro.p.m gebel en gemaaild ..geen antwoord.

      Reageren
      • CCHH van Lier

        @Mevr.R.Kregel ga ervanuit dat men zelf het verbruik kan narekenen. Bij mij hebben ze dit 2 jaar geleden ook geprobeerd. Heb dit niet gedaan en uiteindelijk kreeg ik nog geld terug.

        Reageren
    • HHROGGEVEEN

      @Mart

      Ja dat vindt ik ook wij worden gestraft in plaats te belonen heel verdrietig jammer hebben ons een beetje bang gemaakt jammer

      Reageren
  • SSonay

    Ieder jaar overstappen naar andere leverancier is de goedkoopste optie. Als mijn huidige leverancier niet mee gaat met laatste prijs stap ik direct over naar de andere.

    Reageren
    • GGoel

      @Sonay

      Nee klopt niet. Maar mét bonus van overstappen is wel het goedkoopst van vaste contracten. Maar zoals ondertussen bekend geven energiemaatschappijen regelmatig géén overstapbonus, vooral in een onzekere markt.

      Dynamisch zit er stelselmatig significant onder, ook als overstappen met bonus bij vast wordt gerekend.

      Reageren
      • GGoel

        @Goel stelselmatig kan nog niet van gesproken worden gezien de tijd dat ook zonneplan pas dynamische contracten aanbied/mag bieden.

        Reageren
        • GGoel

          @Goel

          Al jaren. En gebruik mijn naam niet maar je eigen naam.

          Reageren
  • JJurgen

    Kap eens met zeuren mensen als je ergens 20 jaar zit. De bedrijven lachen zich kapot om de “slapende” klanten. Switchen elke jaar scheelt je een hoop knaken. Dus stop met klagen en ga acteren. En kijk dan gerust ook naar andere “abonnementen” dan je energieleverancier. Sloapers‍

    Reageren
  • EEdith

    Ik heb 28 december mijn contract voor 1 jaar vast verlengd,krijg ik nu ook nog korting??

    Gr.Edith

    Reageren
    • RRudy

      @Edith
      Je hebt een bedenktijd van 14 dagen. Dus je kunt je contract annuleren en opnieuw afsluiten.

      Reageren
      • FFrans

        @Rudy kelere! Scherp!

        Reageren
  • JJos Geraedts

    Niet normaal dat vaste klanten die pas een vast contract hebben afgesloten geen bonus of aanpassing krijgen!!!!!

    Reageren
  • JJan

    Voor de mensen die zeggen al jaren bij dezelfde leverancier te zitten en klagen omdat ze niet ook profiteren van de prijsverlaging is er eigenlijk maar 1 advies:
    Stap over naar een andere en dus goedkopere leverancier.

    Reageren

Schrijf een reactie

Het e-mailadres blijft prive.