Waar ben je naar op zoek?

Nieuws

Essent en Energiedirect verlagen energieprijzen, nieuwe klant profiteert

Koen Kuijper

225 reacties

Vandaag hebben Essent en Energiedirect de energieprijzen verlaagd, maar wel alleen voor nieuwe klanten die kiezen voor een jaarcontract. De vaste tarieven voor zowel stroom als gas liggen vandaag fors lager dan gisteren.

Samen bedienen Essent en Energiedirect op dit moment al 3,3 miljoen klanten in Nederland.

Eerder vandaag introduceerden ook Eneco en Oxxio ook al lagere tarieven. Dit kan betekenen dat de andere grote leveranciers, zoals Budget Energie en Vattenfall, ook met verbeterde aanbiedingen gaan komen voor nieuwe klanten.

Details tariefverlaging

Hieronder volgt een overzicht van de tariefwijziging in de contracten bij Essent en Energiedirect.

Essent

Tarieven gelden per 5 januari 2024 voor nieuwe klanten die een jaarcontract kiezen bij Essent.

ContractOude tarievenNieuwe tarieven
Vast (1 jaar)€ 0,320 /kWh
€ 1,375 /m3
€ 0,296 /kWh
€ 1,315 /m3

Ter vergelijking: zit je nu variabel als bestaande bij Essent, dan betaal je 0,385 euro per kWh en 1,449 euro per m3. Het kan dus zeker lonen om een vergelijking te maken met andere aanbieders.

Essent biedt nieuwe klanten die kiezen voor een jaarcontract bovendien een eenmalige loyaliteitsbonus tot 280 euro. De bonus wordt uitgekeerd bij de eerste jaarafrekening.

Energiedirect

Bij Energiedirect zijn dit de nieuwe tarieven per 5 januari 2024:

ContractOude tarievenNieuwe tarieven
Vast (1 jaar)€ 0,294 /kWh
€ 1,350 /m3
€ 0,270 /kWh
€ 1,289 /m3

Bij Energiedirect krijgen klanten eveneens een bonus, maar dan van maximaal 200 euro.

Oorzaak lagere tarieven

Deze prijsdaling lijkt te zijn ingegeven door de situatie in december, waarin leveranciers tegen verrassend lage prijzen stroom konden inkopen. De beursprijs voor gas bereikte toen een opvallend laag niveau.

Ook in januari blijven de inkoopprijzen relatief gunstig, wat deze tariefverlagingen mogelijk maakt.

Winterweer op komst

Het winterweer gaat echter omslaan, vanaf aanstaande zondag (7 januari) zakken de temperaturen beneden het vriespunt. Als deze situatie aanhoudt, kunnen de handelsprijzen voor stroom en gas hierdoor stijgen.

Het kan dus verstandig zijn om een vast contract te overwegen.

Hier staat een overzicht van de goedkoopste energieleveranciers voor begin 2024.

225 reacties

  • WWRM

    In feite wordt u allen opgelicht omdat energie nog steeds kost

    In feite betaald u nog steeds meer aan energiebelasting dan aan energie al dan niet georganiseerd door 2 ministers waarvan het complete breiwerk los ligt

    Reageren
  • JJan

    De gasprijs op de inkoopmarkt ligt al meer dan een jaar rond de 30 cent.

    De overheid wil daarbovenop 71 cent belastingen.

    De energiebedrijven willen blijkbaar 100% winst, dus nog een keer 30 cent en voila

    130 eurocenten is onze ‘deal’.. zwendel

    Reageren
  • JJan

    @Angela
    IDD ! Ongelooflijk ! Zit je 45 jaar als klant bij Essent !!!

    Reageren
  • MMartin Korenromp

    Net vast contract af gesloten bij Essent.Ben het na 34 jaar Essent zat dat nieuwe klanten meer voordeel hebben dan trouwe klanten.Ik ga naar een ander.

    Reageren
    • SS winters

      @Martin Korenromp

      Meneer korenromp ik begrijp uw reactie maar als u 34 jaar klant bent bij Essent dan heeft u wel een hoop voordelen opgebouwd ik krijg na drie jaar zilver dat betekent 10% korting op de jaarrekening nou moet u niet denken ooooh daar is mevrouw blij mee ook ik voel me niet prettig als ik het allemaal lees want ik heb afgelopen zomer een contract geaccepteerd van drie jaar dus ook ik voel me bedonderd en wat kan je er aan doen? Ik zou het niet weten eerst kijken wat een boete gaat kosten want we hebben geen poot om op te staan en dat weten ze ik betaal voor elektriciteit met mijn nieuwe contract €00,38 cent per kWh en weet dat je voor lange termijn ook meer per kWh betaald ik kan alleen maar hopen dat Essent ook aan degene denkt zoals trouwe klanten.

      Reageren
    • HHenk koops

      @Martin Korenromp
      Ik denk er net zo over! Dit bedrijf doet alsof ze klantvriendelijk zijn, maar zijn dat verre van dat! Ik heb ze menigmaal om uitleg gevraagd over het lage teruglevertarief van de zonnepanelen, maar het blijft ijzig stil aan de andere kant.
      Je zou ook bij een variabel kontrakt veruit het voordeligst uit moeten zijn, zeker als trouwe oude klant wat wij zijn, maar Essent geeft liever bonissen aan hen die niet trouw zijn en regelmatig overstappen! Schandalig!!!

      Reageren
    • RRobert Jessen

      @Martin Korenromp
      Ik ga ook overstappen 3X een klacht ingediend hadden mijn maandbedrag verhoogd in augustus en heb vastcontract tot februari.
      Nog steeds aan het wachten op antwoord heb wel het bedrag terug gezet . Moest in 1X 4X zoveel betalen.

      Reageren
    • EErik

      @Martin Korenromp

      ik zit ook al 30 jaar bij Essent tig keren gebeld maar steeds dezelfde antwoorden acties gelden alleen voor nieuwe klanten ja maar als je naar energie direct gaat wat ook van Essent is krijg je wel de volle korting het is gewoon een grote oplichters praktijk bij Essent wees zuiniger op je trouwe klanten afschaven al die bedrijven maak er een staats bedrijf van

      Reageren
  • AA.Bol

    Betaal gewoon je opzegboete en stap over. Bij energiebedrijven met bonus heb je in ieder geval een contract dat je wil en dat compenseer de boete.

    Reageren
  • MM.Verstegen

    Ja, en als je een vast contract hebt afgesloten dan verhogen ze toch de tarieven een paar weken later, zelf meegemaakt, dus wat stelt een vast contract nog voor dan.

    Reageren
    • JJJ

      @M.Verstegen
      Dan was het dus geen vast contract tenzij de stijging was te wijten aan verhoging van netbeheerkosten of belastingen, die laatsten vallen immers niet onder het vaste contract. Het vaste contract gaat alleen over de kale energieprijs exclusief heffingen.

      Reageren
    • PPeterlugten

      @M.Verstegen dat zijn de leverings kosten en belastingen.Gaat om het Gas en electra zonder kosten.

      Reageren
  • JJohn arends

    Iedereen die zegt een vaste klant te zijn heeft onder een steen geleefd.
    De markt is al jaren in beweging .
    De doelstelling was vooraf geuit dat er meer beweging en concurrentie moest komen en zo geschiedenis. De klant wordt er al jaren op gewezen dat actief kijken en beoordelen gewenst, mogelijk interessant kan zijn.
    Ze wilden marktwerking en zo geschiede.
    De geluiden van elkaar beconcurrerende energiebedrijven heb je dan eigenlijk zelf
    Aan je voorbij laten gaan en ben je nogal gemakkelijk geweest en misschien “te lui” om je in de materie te verdiepen.
    Om het energiebedrijf nu de schuld te geven gaat te ver.
    Je eigen passieviteit of naïviteit ga je gemakshalve aan voorbij.
    Het had, als je zelf wat allerter was geweest, niet zo hoeven te lopen.

    Reageren
    • GGoel

      @John arends

      Deze materie – wisselen van energiebedrijven – is te moeilijk en ingewikkeld voor 40% vd bevolking. Zoals zoveel voor hen in deze maatschappij te ingewikkeld en moeilijk is geworden.

      Ook daarom kunnen mensen het beste naar dynamisch gaan. Hoef je nooit meer te wisselen voor bonussen en misschien heel af en toe als een ander de goedkoopste wordt. Dus alleen nog maar de dynamische aanbieders in de gaten houden.

      Reageren
  • AA.C. De Vries

    Gas en stroom leverende bedrijven in Nederland onteigenen en per provincie 1 leveringkantoor oprichten voor burger en industrie met staatstoezicht.
    Deze 12 leveringskantoren met elkaar laten concurreren . De winsten geheel afromen door betreffende provincie . Winsten terug naar de burger via uitkering naar gemeenten in betreffende provincie.
    Gas aanlengen met biogas en waterstofgas. Menginrichtingen hiervoor onder verantwoordelijkheid van het provinciale leveringkantoor.
    ACDV

    Reageren
    • GGoel

      @A.C. De Vries

      De gasprijs wordt niet goedkoper hiermee, die wordt op de wereldhandelsmarkt bepaald door vraag/aanbod.
      In het algemeen is de gasprijs door 2 redenen duur geworden: doordat Rusland is gestopt met pijpleidingengas naar Europa om ons zo af te persen vanwege Oekraïne, EN doordat de afgelopen regering zo gestoord was hier nog eventjes extra belasting overheen te gooien om de burger die het water aan de lippen staat het leven nóg zuurder te maken.

      Biogas en waterstofgas zijn nog duurder.

      Als je links progressief hebt gestemd dan ben je deels zelf medeverantwoordelijk hiervoor!

      Reageren
      • JJan

        @Goel de gasprijs op de grote gasmarkt waar ingekocht wordt ligt al een jaar rond de 30 cent.. we worden bedonderd.. 71 cent er bovenop voor brlastingen.. is ca 100 cent en dan nog 30 cent winst.. in dit zwendelland is geen ruimte voor de gewone man

        Reageren
  • HHp

    Ik vind het niet erg klantvriendelijk
    Zit al jaren bij Essent ,vind dat dat vaste klanten ook recht hebben op die
    Bonus

    Reageren
    • GGoel

      @Hp

      Waar zij klanten ‘recht’ op laten hebben besluiten bedrijven zelf en is onderdeel van hun strategie. Overstap bonus is een marketingstrategie om zo nieuwe klanten binnen te halen.

      Reageren
    • AAppeltje Eitje

      @Hp

      wil je geld verdienen moet je ieder jaar overstappen naar een andere leverancier

      Reageren
    • JJacqueline

      @Hp
      Ja vind ik ook oude klanten moeten juist beloond worden voor hun trouw maar nee hoor laat die maar barsten

      Reageren
      • JJean

        @Jacqueline
        Al zeker 48 jaren klant van Essent maar wij krijgen geen rode cent op onze rekening gestort. Zo zie je maar hoe oneerlijk alles is.
        Bedankt Essent.

        Reageren
        • GGoel

          @Jean

          WISSEL DAN OOK. Of nog slimmer: ga naar dymamisch, ben je sowieso goedkoper uit en hoef je ook niet meer te wisselen. Let wel: met dynamisch betaal je letterlijk wat je die maand hebt verbruikt dus maandbedragen kunnen wisselen (winter hoog, zomer laag).

          Reageren
          • KKral

            @Goel

            Maar dan toch wel bij Zonneplan hè?

            Reageren
          • RRietje

            @Kral dat is ook niet meer zo, gewoon voorschotten betaal je daar

            Reageren
          • RRietje

            @Goel dat is allang niet meer zo, gewoon voorschotten

            Reageren
          • GGoel

            @Rietje

            Voorschotten maken het niet duurder: het is slechts voorfinanciering voor de stroom/gas die zij voor jou inkopen. Het voorschot wordt gewoon verrekend met daadwerkelijk verbruik na die maand.
            Waar het om gaat is vastrecht en variabele opslag: die moeten (liefst beiden) het laagst zijn.

            Reageren
      • WWillie

        @Jacqueline

        Het is erg fustrerend.

        Contract ingegaan 1 nov 2023. Gasprijs. 1.38eu.

        1 januari2024 gasprijs nu 1.50eu.

        Reageren
      • AA.hjonkers

        @Jacqueline

        Waarom de vaste klanten in de kou laten zittende moeten ze bedanken

        Reageren
    • NN.

      @Hp

      Mijn idee ook

      Reageren
    • MMoeder

      @Hp

      Dat dacht ik dus ook, ben dan toch maar overgestapt en scheelt me dik 70 per maand

      Reageren
    • CC van den bosch

      @Hp
      Ja dat vind ik ook ik ben ook klant bij essent waarom nieuwe klanten wel een bonus .ze mogen de vaste klanten wel is tegemoet komen ze zijn echt niet de goed koopste maar blijf trouw bij essent dus hopen dat wij ook een bonus krijgen .

      Reageren
    • MMp

      @Hp
      Zit al jaren bij essent, wordt bestraft als trouwe klant met hogere tarieven en nooit een loyaliteitsbonus gezien.

      Reageren
    • BBindels

      @Hp
      Ben het helemaal eens, maar wij zijn altijd de minderheid of je gebeten wordt van de hond of de kat gebeten wordt je

      Reageren
    • MMR Karreman

      @Hp
      Ik ben het helemaal met je eens! Zo oneerlijk!

      Reageren
    • Wwilvzoelen@hotmail.com

      @Hp
      Hélemaal met je eens idd

      Reageren
  • QQueen

    wanneer gaat energiedirekt hun vaste klanten eens een keer gaat belonen .. vaste klanten pissen altijd naast de pot .. natuurlijk willen ze nieuwe klanten met een nieuw contract belonen .. klanten binnen halen !!!!

    Reageren
    • HHarry

      Je kan niet eens normaal contact op nemen met ED belachelijk alles via mail!!!!!!!!!
      Waarom niet met gewoon contact lijkt mijn ook vriendelijker!!

      Reageren
  • IInge

    Wat een rotstreek. ‘We zijn zo blij dat je bij ons blijft’, kreeg ik als reactie toen ik weer een 3-jarig contract afsloot. Ik zit al meer dan 20 jaar bij Essent en ben niet meer zo blij, voel me echt besodemieterd.

    Reageren
  • MMarja

    Ik vind het raar. Als je al zolang lid bij ben word je gestraft. Ga ik denk ik maar stoppen en een ander zoeken.

    Reageren
  • MM.C.

    Zojuist bij budget energie een variabel contract afgesloten welke maandelijks opzegbaar is.

    Gas 1.21 per kuub en stroom 28 cent per kw.

    Gaat de prijs na een maand of 2 omhoog? Dan zoek ik weer een ander waar t goedkoper is!

    Ben in de afgelopen jaar al 4x verandert van leverancier.
    Ze vragen hier zelf om, want het loont niet meer om vaste klant te blijven!

    In de komende jaren zal vraag naar gas enkel maar minder worden (dus goedkoper), dus een langdurige contract afsluiten zal niet lonen! Doe juist het tegenovergestelde van wat ze adviseren.

    Reageren
    • GGoel

      @M.C.

      Kan je net zo goed dynamisch nemen, betaal je sowieso minder. Dat is ELKE dag opzegbaar en als je eventueel wilt kan je dan zo naar een variabel/vast contract gaan.

      Reageren
      • FFutures

        @Goel

        Ik las een reactie van je over future, de toekomstige stroom/gasprijzen…. zou je me kunnen vertellen op welke site je deze raadpleegt

        Reageren
        • GGoel

          @Futures

          Deze site laat geen websites toe, maar google even op de Nederlandse site van Enever.
          Zoek ook eens op Wikipedia naar spotmarkt (is dynamisch) en termijnmarkt (is vast/variabel).
          Je gaan ook Googlen op EGSI TTF en EOD TTF (TTF is Title Transfer Facility).

          Tradingeconomics geeft ‘live’ Natural-Gas-Europe handel (weekend gesloten).
          Let wel op het verschil tussen MWh en m3; daar zijn ook weer sites voor om om te rekenen.

          Engie heeft een heel handige Android App voor futures: EngieMarketPrices.

          Reageren
          • GGoel

            @Goel

            En als je je helemaal wilt ingraven in kennis, google op:
            “Tweakers Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic”

            Reageren
          • GGoel

            @Goel

            En klik bovenaan deze site eens op Gasprijs. Daar staat een redelijk uitgebreide uitleg.

            Reageren
  • RRia

    Hallo allemaal. Ik begrijp 1 ding niet van alle leveranciers, groet of klein. Dat maakt niet uit. Gas is nu goedkoper dan stroom. Je hoort geen enkele leverancier meer over het feit, dat alle woningen voor ik meen 2030 van het gas af moet zijn. Nieuw te bouwen huizen krijgen dat automatisch. Maar ook de bestaande woningen moeten ervan af. Hoe willen ze dat verkopen aan de klanten. Bovendien moeten de bewoners van huurwoningen rekening houde met extra kosten. Want een pyrilex aansluiting, daar moet een aparte groep voor geplaatst worden en ook de aansluiting zelf moet appart geplaatst worden. Ook deze rekening moet de bewoner veelal zelf bekostigen. Of in ieder geval een deel ervan. En je moet dan ook een nieuwe kookplaat of fornuis aanschaffen. Maar hier hoor je niemand meer over. Is dit van de baan dan of zo. En zonnepanelen, Bij een huurwoning is dat niet zomaar gedaan hé. De staat geeft heel veel geld weg aan oorlogslanden en andere noodlijdende landen. Wij zijn allang niet meer rijke Nederland en toch geven wij het meeste weg aan het buitenland. Terwijl hier al veel mensen onder de armoede grens leven. En vergeet niet dat al dat geld wat naar het buitenland gaat WIJ inwoners van Nederland betalen middels aldoor stijgende prijzen. Kijk maar naar de belastingen. WIJ moeten dat ophoesten. Wij worden door heel veel instanties en leveranciers voor de gek gehouden. En wij trappen daar met open ogen in en betalen dat ook. Reclame hier voor en reclame daarvoor. We worden gewoon in het ootje genomen. Dit is mijn idee over al hetgeen waar wij voor opdraaien. Het wordt tijd dat wij daar met zijn allen tegenin gaan. Wij worden uitgekleed.

    Reageren
    • SStef

      @Ria
      Je hebt helemaal gelijk Ria, we worden idd keihard voorgelogen maar we zijn hier met z’n allen zelf schuldig aan. En weet je waarom omdat we allemaal aan ons zelf denken en niet in het belang van de meerderheid. Dus zolang we niet met zijn allen opstaan en aangeven dat we dit niet langer pikken, zal dit gewoon blijven doorgaan. Jammer maar de waarheid
      NL wil overal in voorop lopen, maar uiteindelijk zijn wij de hardwerkende burgers die dit allemaal bekostigen

      Reageren
    • GGoel

      @Ria

      Die situatie is NL opgedrongen door de links-progressieve partijen. Stem daar dus niet op!

      Reageren
    • SSchepers

      @Ria ja je heb gelijk maar we praten wel doen niks dat is nederland

      Reageren
    • KKral

      @Ria

      .” Gas is nu goedkoper dan stroom”. beweer je hierboven.

      Waar koop jij gas dat goedkoper is dan stroom?
      Want dan ga ik daar ook shoppen!!!!

      Reageren
  • GGerie

    Essent reageer hier eens op, al deze klachten van vaste klanten lijkt mij wel duidelijk.

    Reageren
    • GGoel

      @Gerie

      Essent zou wel gek zijn, die vaste klanten durven toch niet naar een andere energieleverancier te gaan. Ze denken: “Laat ze hier maar lekker klagen, wij cashen!” 😀

      Als je van alle ellende en bonussen af wilt zijn kan je het beste naar dynamisch gaan. Gemiddeld altijd (verreweg) het goedkoopst. Zo is afgelopen jaar de gasprijs met ~60% gedaald en hebben degenen met een dynamisch contract dat voordeel direct en geheel meegepakt!

      Reageren
      • TTricia

        @Goel
        Je hebt Zonneplan al zo vaak genoemd in je reacties.
        Ben je aandeelhouder. ?? V.w.b. “dynamisch” heb je helemaal gelijk. Dat is het goedkoopste.
        Ik ben zeer tevreden met mijn dynamische contract.

        Reageren
        • GGoel

          @Tricia

          Nee, ik heb geen aandelen of andere banden met Zonneplan. Ben wel klant (zolang dat de goedkoopste is).
          Ik noem (op dit moment) Zonneplan omdat die de goedkoopste is. Als straks eventueel een andere het goedkoopst is zal ik die noemen.
          Kijk zelf regelmatig op de site van Enever en je ziet wie gemiddeld het goedkoopst is (kan wel eens een dagje wisselen).

          Maar als jij tevreden bent bij jou andere energieleverancier is dat prima hoor 🙂

          Reageren
  • LLien

    Echt dit slaat alles
    Ik ben al 50 jaar bij essent en dan krijg je dit tehoren ,je moet je schamen Essent om zo met je vaste klanten om te gaan grrrrrr

    Reageren
    • EEric jan

      @Lien
      Inderdaad ik krijg alleen maar een verhoging van gas na 10 jaar lid te zijn

      Reageren
    • GGoel

      @Lien

      50 jaar x €250 (gemiddelde overstapbonus) = €12.500 wat u mis bent gelopen door niet telkens over te stappen.

      Reageren
  • TTJ van Maanen

    Wanneer krijg ik bericht over mijn zaak

    Reageren
  • MMaria Johanna Gruden-Appeldoorn

    Heb een 3 jarig contract bij essent.Apart dat nieuwe klanten minder gaan betalen.
    Ik heb pensioen en heb dat daarom op jullie verzoek en uitleg gedaan.
    Waarom de mensen zoals ik die eerder nagedacht hebben en een vast contract al hebben uitsluiten?

    Reageren
    • IIlonka

      @Maria Johanna Gruden-Appeldoorn

      Reageren
    • IIlonka

      @Maria Johanna Gruden-Appeldoorn

      Helemaal mee eens

      Reageren
    • KKitty

      @Maria Johanna Gruden-Appeldoorn

      Gelijk heb je, ik ga daar maandag met Essent voor bellen, want dan ga ik als mijn contracties afgelopen weg bij Essent , de nieuwe klanten 280 euro loyaliteits bonus krijgen, en wij die al sinds 1980 klant zijn krijgen niks

      Reageren
      • MMarleen

        @Kitty

        Ik ben het helemaal met je eens.
        Ze mogen de cliënten die al jarenlang lid zijn óók eens tegemoet komen met een goede korting ! Al 38 jaar cliënt bij Essent…..nog nóóit een mooie tegemoetkoming ontvangen ! ESSENT maak je eens warm voor de trouwe cliënt !

        Reageren
      • CCor

        @Kitty, ik had dit ook. Heb mijn contract laten aflopen. Heb toen contact opgenomen voor een nieuwe contract met de voorwaarde dat ik zou tekenen als ik de bonus ook kreeg en dat lukte. Was wel bij Energiedirect.

        Reageren
        • RRianne

          @Cor

          Ik heb niks laten aflopen maar wel gewoon ieder jaar in november met Energiedirect gebeld en gezegd dat ik ook het nieuwe jaar weer bij hen bleef en de bonus graag wilde ontvangen.Niet in crisistijd natuurlijk.

          Reageren
    • JJane

      @Maria Johanna Gruden-Appeldoorn

      U heeft helemaal gelijk, vaste klanten missen altijd de boot( nier alleen bij essent) ik kreeg een bod om mijn contract met 1 jaar te verlengen. Vorig jaar kon ik voor €290,00 verlengen, nu zo het me € 313,00 kosten. Belachelijk en met het verhaal dat ze goedkoper zijn geworden. Ik wacht tot mei wanneer mijn contract verloopt en stapt dan over. Groetjes jane

      Reageren
    • WWillems

      heb ook n 3 jarig contract. nu prijs gas en stroom goedkoper.almeer dan 10jaar klant. mijn contract nu veel te duur en kan nu geen nieuw goedkoper contract afsluiten.

      Reageren
  • CCees

    Natuurlijk de vaste klant weer de pineut! Beloon die nou ook eens! Zodra mijn vaste contract afgelopen is zijn ze mij kwijt…

    Reageren
  • HHerman F.

    Essent kan de loyaliteitsbonus beter geven aan de al jaren loyale essentgebruiker

    Reageren
  • LL. M.

    Bedrog van de trouwe vaste klanten.

    Reageren
  • LLena

    mijn verlenging heeft hogere prijzen.
    Wat een nep zooi

    Reageren
  • LL.Tromp

    In juli ee. Contract voor 1 jaar
    afgesloten op jullie aanraden.
    Ben al jaren klant bij energie direct. Als dank hiervoor geen verlaging of
    Bonus.bedankt door de vaste klanten!!

    Reageren
  • MMaurice

    Shame on you essent , al dik 20j klant bij jullie , maar kan geen vast contrakt afsluiten omdat ik zonnepanelen heb en meer teruglever dan ik verbruik

    Reageren
  • AAlbert Rietman

    Gewoon variabel bij de ANWB. 1.10 cent voor gas. En 70 cent voor 1 kwh Stroom. Is niet veel.duurder geweest

    Reageren
    • RR.van booren

      @Albert Rietman
      Gaan we doen. Prima tip.

      Reageren

Schrijf een reactie

Het e-mailadres blijft prive.