Waar ben je naar op zoek?

Nieuws

Dit zijn de 5 best beoordeelde energieleveranciers (en dit de slechtste)

Op de Nederlandse energiemarkt zijn meer dan 50 energieleveranciers actief. Met dit enorme aantal bedrijven is het soms verdomd lastig om de juiste keuze te maken.

Het begint natuurlijk met een scherp tarief voor stroom en gas, maar de ervaringen van klanten over de leverancier zeggen vaak veel meer.

In dit artikel presenteren we daarom de best (en slechtst) beoordeelde energiebedrijven. Dit doen we aan de hand van ruim 4.500 reviews die via deze site zijn achtergelaten.

De winnaars

Volgens bezoekers van Energievergelijk.nl is Tibber de beste energieleverancier van Nederland. Het dynamische energiebedrijf uit Scandinavië, dat overigens alleen elektriciteit levert, scoort ongekend goed. Het klantcijfer komt uit op een 9,7 op basis van 149 ervaringen. Bravo!

Op de tweede plaats komt United Consumers met een zeer nette 9,1 uit 135 reviews, gevolgd door Delta op plek drie met een 8,6 uit 65 reviews. Bij deze bedrijven zijn enkele honderdduizenden klanten aangesloten.

Het podium

Wat zeggen klanten?

  1. Tibber wordt met name geroemd om de scherpe elektriciteitsprijs. Ook de slimme, fijne app, waarmee je de dynamische uurtarieven gemakkelijk kunt volgen en het verbruik kunt afstemmen met de prijs, worden zeer gewaardeerd.
  2. United Consumers klanten zijn uitermate tevreden over de communicatie en de klantenservice. Op vragen wordt zeer snel, vriendelijk en oplossend gereageerd. Zowel via de mail als via de telefoon. Tot slot is men erg te spreken over de kortingsregeling.
  3. Delta wordt door klanten gewaardeerd als een betrouwbare energieleverancier die de klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft. De wachttijden zijn kort, er wordt goed geluisterd en afspraken worden nagekomen.

Tip: op zoek naar een goedkope energieleverancier met een hoge score?

Dit check je eenvoudig hier.

Top 5 – best beoordeelde leveranciers

Dit zijn de 5 best beoordeelde energieleveranciers, inclusief scores per onderdeel:

LeverancierPrijsServiceAlgemeen
1. Tibber (9,7)9,79,69,7
2. United Consumers (9,1)9,09,19,1
3. Delta (8,6)8,48,68,7
4. Engie (8,4)8,58,48,5
5. Greenchoice (8,2)8,08,38,3

Hoe scoren de grote energiebedrijven?

Essent, Eneco, Vattenfall, Budget Energie en Greenchoice behoren tot de vijf grootste energiebedrijven van Nederland. Samen hebben deze bedrijven ongeveer 9,4 miljoen klanten (privé en zakelijk) onder hun hoede.

Hoe scoren deze leveranciers?

Een overzicht:

  1. Essent: 8,2
  2. Greenchoice: 8,2
  3. Budget Energie: 8,1
  4. Vattenfall: 7,6
  5. Eneco: 7,6

Benieuwd naar de score van jouw energieleverancier? Bekijk het hier.

Al met al dikke voldoendes dus. De meeste Nederlanders zijn klaarblijkelijk tevreden over hun energieleverancier.

De verliezers

Waar er winnaars zijn, zijn er ook verliezers.

Gelukkig zijn er slechts 2 leveranciers in Nederland die een onvoldoende scoren. Dit zijn DGB Energie en Frank Energie.

Vooral de score van DGB Energie is bedroevend, namelijk een 3,1 op basis van 301 ervaringen. De klachten gaan hier met name over de manier waarop het bedrijf klanten werft en de hoge kosten die dit als gevolg heeft. Het woord ‘oplichters’ komt in ruim 15 procent van de reviews voor. Geen goed teken dus.

Ook bij Frank Energie is er werk aan de winkel. Het dynamische energiebedrijf scoort een zeer matige 5,4 op basis van 62 ervaringen. Er is vooral ontevredenheid over de hoge inkoopvergoeding die betaalt moet worden voor stroom en gas. Ook over de klantenservice zijn klachten: er is geen telefoonnummer en het duurt soms erg lang voordat men reageert via mail of Whatsapp.

De laatste tijd komen er bij Frank wel weer wat meer positieve reviews binnen, gelukkig.

Top 5 – slechtst beoordeelde leveranciers

De rest van de top 5 wordt bezet door WoonEnergie, Innova en Holland Energie.

LeverancierPrijsServiceAlgemeen
1. DGB Energie (3,1)3,23,33,1
2. HEM (3,4)3,73,33,3
2. Frank Energie (5,0)5,44,55,0
3. WoonEnergie (5,8)5,65,86,2
4. Innova Energie (5,8)6,15,75,5

Benieuwd hoe de goedkoopste energieleveranciers van Nederland het doen op service en kwaliteit?

Check dan de energievergelijker.

Over dit onderzoek

  • De ruim 4.500 reviews zijn verzameld tussen 2015 en 2023
  • De gemiddelde cijfers zijn vastgesteld op 14 februari 2023
  • Alleen leveranciers met ten minste 50 reviews zijn meegenomen

Over de auteur

Sinds 2014 is Bart Koenraadt actief als energie-expert voor deze site. Hij zorgt voor relevante en actuele informatie over de energiemarkt, zodat jij altijd beschikt over het laatste nieuws.

Meer over Bart

120 reacties

  • MMarius de Groot

    Al met al zien de meeste mensen door de bomen het bos niet meer. Ook na het lezen van al de comments hier is het nog steeds niet duidelijk. Zit nu bij vattenfall via UC, er wordt aanbevolen ( i.v.m. zonnepanelen wordt vattenfall niet aanbevolen ) om over te gaan naar Engie, scoren goed in de reviews qua prijs en service. Maar zo langzamerhand begin ik toch sterk te twijfelen of de reviews en de beoordeling daarvan wel correct is.

    Reageren
  • IIain

    Ik heb energie direct weet iemand ov dit leverancier goed zijn. Zal meer willen weten van andere zijn verhaal over deze leverancier

    Reageren
  • JJohan

    Delta is de slechtste ervaring die ik ooit in mijn leven gehad. Aangezien ik een variabel contract had, waren hun prijzen ongelooflijk 2 keer hoger dan de marktprijs, de eindnota buitengewoon dubbelzinnig, en wat hen nog erger maakt, de klantenservice. de medewerkster kon niet goed luisteren, onderbrak me meerdere keren en aan het einde vertelde dat ze mij telefonisch niet kon helpen dus ik de website moest checken, ondanks dat ik heel beleefd was in mijn vragen. Ik raad ten zeerste aan om alle zaken met dit bedrijf te vermijden.

    Reageren
  • Iiris

    Wij waren bij DGB met een goed contract van 5 jaar. na een jaar, een
    paar maanden geleden heeft Zekerheidsmelder ons gebeld en melde dat DGB het contract niet meer kon waarmaken en wij over konden naar HEM onder dezelfde voorwaarden. Wij hoefde daarom ook geen boete te betalen etc. Vervolgens zijn er tijdens die switch ( van DGB naar HEM door zekerheidsmelder) veel fouten gemaakt.
    Een paar keer belden ze terug en zeiden dat het fout was gegaan en of ik nog 1x het contract kon ondertekenen. Het uiteindelijke contract wat nu bij HEM loopt klopt absoluut niet met de belofte die ons gedaan is door zekerheidsmelder. Dit is mondeling (rechtsgeldig) opgenomen en vast gelegd. Dit is ook aantoonbaar door alle telefoontjes die zijn gepleegd tot dit uiteindelijke contract. Het is ook duidelijk aantoonbaar dat ik uiteraard niet was overgestapt met de kennis dat ik 4x zo veel zou moeten betalen. Als ik belde dan stelden zij mij gerust dat het echt goed was gegaan.

    Iemand van zekerheidsmelder heeft uiteindelijk toegegeven dat het fout is gegaan en bij HEM een terug switch ingediend. HEM gaat tot op heden hier niet mee akkoord en ik heb inmiddels aangegeven dat ze alle kosten bij zekerheidsmelder mogen verhalen.

    Nu lees ik net dat DGB en HEM en de tussenpersonen 1 geheel is? klopt dat? Weet iemand hier meer van?? Ik ga het namelijk hier niet bij laten en heb inmiddels zekerheidsmelder officieel aangeklaagd wegens dwaling!

    Reageren
    • AAnoniem

      @iris Heel herkenbaar verhaal, bijna een kopie van wat jij omschrijft. Ik ben nog in gesprek dus heb een anonieme naam en anoniem mail adres aangemaakt. Ben erg benieuwd naar hoe de status bij jou nu is.

      Reageren
      • IIris

        Ik (Iris) adviseer iedereen om consuwijzer in te lichten. Zodat deze vorm van oplichting naar buiten komt!!
        Contract bij HEM is met succes ongeldig verklaart op basis van misleiding.
        Ik adviseer ook om alles per mail te doen dus absoluut niet telefonisch. Dit is wat zij wel proberen…

        Reageren
    • FFrancisco

      @iris,
      Hem , DGB, Mega.
      Ver vandaan blijven ben er ook ingetrapt.
      Boeven zijn het, begrijp niet dat er niet wordt ingegrepen door instanties die hier op moeten letten.
      Welke zijn er nog wel betrouwbaar?
      Wie het weet mag het zeggen.

      Reageren
  • RRob

    Tibber!!
    2 dikke duimen omhoog. Kom van greenchoise die steeds meer in de grip van Eneco komen. Onzin dingen zoals trouwe klanten bos (niet te controleren!!) spaarpunten e.d. Maar geen tijd om goedkope energie in te kopen, of hieraan te veel verdienen, want prijzen zijn hoog. En niet eens 100% “green”

    Tibber is open, duidelijke app met prijzen per uur. ff je gewoontes aanpassen en besparen! Het kan zo simpel in het leven!!
    Nu nog een voor gas op deze manier.

    Reageren
  • HHans carati

    Eneco is de grootste oplichtersbende die er is, na ondergang welkomenergie moest ik bijna 1000€ betalen voor 2 verplichte maanden bij hun bedrijf met nog ruim 80.000 andere klanten, bij Vattenvall betaalde ik 2800€ over het hele jaar en kreeg zelfs nog 320€ terug

    Reageren
    • HHenk

      @Hans carati
      Ik zat ook bij welkom energie, maar je was niet verplicht 2 maanden bij eneco te blijven, Eneco wilde je graag laten geloven dat je er 1 maand moest blijven, maar ben binnen 2 weken al weg gegaan, geen problemen gehad.

      Maar helemaal eens dat het oplichters zijn. Mijn gasprijs ging van €0,78 bij welkom naar €1,60 bij eneco terwijl je toen bij o.a. Vattenfall nog maar 0,82 betaalde.

      Reageren
  • TTamara Vroomen

    Ik ben enorm blij met de hier slecht scorende Innova. Al 2 jaar klant, en als ze mij niet een jaar geleden hadden gebeld, met een goeie waarschuwing dat er waarschijnlijk oorlog zou komen en de prijzen enorm zouden stijgen, was ik 3 keer zo duur uitgeweest, omdat ik eigenlijk variabel wilde blijven. Ik heb toen een enorm goeie deal gekregen en dat heeft mij denk ik wel 1000 euro bespaard

    Reageren
    • MMarijke van Schie-Keizer

      @Tamara Vroomen ook ik kreeg deze waarschuwing m.b.t de prijzen . helemaal met je eens , ben ook blij met de overstap naar Innova waardoor ik veel minder geld betaal dan bij het voorstel van Eneco waar ik jaren klant was. Mijn Innova geeft ook heel duidelijk aan of je nog goed zit met verhouding verbruik en maandelijkse betaling. Heel overzichtelijk.

      Reageren
      • MMarijke

        @Marijke van Schie-Keizer

        Ja, in die tijd dacht ik ook zeer goed over Innova. Nu echter bij veel minder verbruik qua gas en stroom toch geen 200,– Euro retour, maar wel 13 termijnen gerekend + verhoging maandbedrag. Tevens vind ik de site veel slechter, zeer beperkt, geen overzicht, geen inzicht in jaarafrekening (nog steeds niet ontvangen) en slecht te bereiken. Op basis van ervaring heb ik in oktober 3-jarig contract afgesloten, waar ik nu spijt van heb.

        Reageren
    • MMonique Wijnhoven

      @Tamara Vroomen
      Ook wij blij met innova. Net op tijd overgestapt. Heeft ons zeker ruim €1000,00 bespaard

      Reageren
  • MMaranka

    Zeer slechte ervaringen gehad in het verleden met Eneco. Vreselijk bedrijf.

    Reageren
    • BBian a

      @Maranka
      Helemaal met je eens maankalender heel slecht deze.

      Reageren
    • NNanda

      @Maranka

      Denk ook aan uitstappen van de Eneco, al 32 jaren vaste klant, nooit van leverancier verwisseld, maar heb overwogen om nu toch te doen. Jaarlijks werd mijn contract verlengd, maar afgelopen juli werd mijn contract ineens van jaarlijks naar 3 maandelijks. Na enkele telefoontjes krijg ik steeds hetzelfde liedjes te horen. “Ja wij kopen het ook duur”. Nou en hoeveel winst hebben jullie afgelopen jaren gemaakt. Daar wordt niet naar gekeken mafkees

      Reageren
    • AAlsandro

      @Maranka

      Het slechtste bedrijf van Nederland en Europa is Eneco. humeurig. Plotseling verhoogt het bedrijf de prijs. Opeens wordt de telefoon afgesloten. Plotseling verdwijnt de onderhoudswerkplaats.

      Reageren
    • JJeroen Mulder

      Notmaal kreeg ik in oktover begin november netjes beticht of je trrug kreeg of moest bij betalen
      Afgelopen jaar niks op de mail nee gewoon paardagen voor de kerst bam ruim 600 bekant 700 euro weg van mn rekening
      Neteen terug geboekt… paar dageb nadien eneco een brief met meteen drijfende taal waarom ik terug geboekt had simpel iedereen kan wel een looi verhaal hebben
      Nu bijna een jaar later wordt me contract per direct stop gezegt maar dat gaat dus niet volgens stedinnomdat ik al zoveel jaar bij hun klant ben
      Dus nu aan het zoeken wie me wel normaal van dienst kan zijn!?
      Oja de rekening verschil is nog niet betaald
      Ik wil ze op een nette manier uitleggen waarom ik dit gedaan heb maar tot op heden kunnen zei mijn wel beteiken en ik hun niet….
      Zo ook de “incasso burootjes wel mijn maar ik hun niet” dus zolang dit aan de orde is betaald de heer mulder geen cent

      Reageren
  • LLina

    Slimme meters, rare praktijken. Enkele voorbeelden: – dag in dag uit, elke week, al jaren dezelfde gebruik en maandag t/m vrijdag niet thuis. Alleen om te slapen. Toch verschillen in de week overzicht van stroom. – 2 weekend alleen dal tarieve, maar toch zie in de overzichten normaal tarief??? – 3 reactie gekregen zoals bv een storing, contact nemen met stedin netbeheerder, ik had dus alleen in de straat een storing??? Ook gas, ik douch elke dag 1x, verder geen warm water gebruik of verwarming (staat altijd op 10°)aan/niet thuis toch grote verschillen op mijn gas overzicht???? – 3 geen gebruik van iets of veranderingen hoor je de ketel aan gaan en duurt soms lang voordat hij stop???? – 4 slimme meter te vertrouwen??? Ik heb/had mijn twijfels al vanaf het begin nu helemaal als je de overzichten van gas en stroom volgt

    Reageren
    • DDanny

      @Lina

      Het gaat over aanbieders, niet beheerders.

      Reageren
  • HHans

    Zit al jaren bij Vattenfall en krijg dus 25% korting. Verleden jaar 120 euro per maand betaald en kreeg onlangs 350 euro terug. Goed, ze zijn nu duurder geworden maar op advies betaal ik nog steeds maar 150 euro. Ik begrijp niet waar al die gigantische bedragen bij andere mensen vandaan komen want vooralsnog heb ik die problemen niet…

    Reageren
    • DDirk

      @Hans

      Die “korting” is een wassen neus

      Reageren
      • JJohn

        @Dirk hoe kom je er bij Dirk als er 25% van het bedrag af gaat. Of heb je niet leren rekenen op school.

        Reageren
        • Mmike

          @John ik heb ook 25% korting bij vattenval maar het maandbedrag wat ik nu ga betalen is even hoog of zelfs hoger als bij andere leveranciers, en als je vattenval vraagt hoe dat kan zeggen ze dat ze het gas duurder hebben ingekocht dat is toch echt onzin ze naaien je gewoon. ik betaalde €50 per maand en moet nu €160 betalen ra ra hoe kan dat.

          Reageren
      • JJoke

        @Dirk, klopt. Vergeet niet dat die “korting” alleen voor elektra geldt, als je gas en elektra afneemt. Voor bestaande klanten is Vattenfall niet (meer) zo’n goed bedrijf, af en toe zijn er wel acties voor nieuwe klanten. Zeker is, dat je goed moet opletten, of je geen appels met peren gaat vergelijken. Dynamische energiebedrijven laten de kale prijs zien met BTW en alle overige kosten staan wel vermeld op de site, maar moet je zelf optellen bij de eenheidsprijs.

        Reageren
    • RRegina

      @Hans helaas heb ik slechte ervaringen bij Vattenfall, ik woon in een van de nieuwste woningen van Nederland, warmtepomp, vloerverwarming en zonnepanelen. Ze adverteren overal dat zij alles zo neutraal mogelijk willen, maar bestraffen mij omdat ik geen gas verbruik !!!! Daar komt bij dat ze niet met duidelijke antwoorden komen als ik ze vraag hoe het zit met bijvoorbeeld een nieuw vast contract en ik krijg geen inzicht in mijn verbruik omdat mijn “slimme meter ” kapot was van maart tot juni, terwijl zij aangeven dat zij de standen wel hebben. Ik wil graag overstappen, maar snap niets van de uitleg, de 1 zegt het op zo’n manier, de ander weer anders, heb dus geen idee waar ik het minst betaal en het meest terug krijg

      Reageren
  • YYvo vd hoek

    Waarom staat een van de goedkoopste met goede service (anwb energie) er nergens tussen variabele tarieven komen op circa 70 cent per kuub inclusief en 17 cent per kWh en zijn daarmee buitengewoon competitief.

    Reageren
    • MMarco

      @Yvo vd hoek

      Ja, die prijzen kloppen niet

      Reageren
    • AAnon.

      @Yvo vd hoek

      Prijzen kloppen wel, maar geven een wat vertekend beeld.
      Het zijn de prijzen exclusief energiebelasting 21% & netbeheerderskosten.
      Vandaag de dag komt dat omgerekend op circa 30-35 cent voor 1 kWh en circa 2.30 -2.40 eu voor 1 kuub gas.
      Dit zijn de daadwerkelijke kosten. Want het prijsplafond geldt niet op het gedeelte vd energiebelasting en de netbeheerderskosten.

      Reageren
      • LLorenzo

        @Anon.

        Het spijt mij maar je hebt geen enkel inzicht în prijolafond prijzen:
        0,40€ all-in electriciteit
        1,45€ all-in voor gas
        Mvg

        Reageren
    • BBram

      @Yvo vd hoek
      Ik zou wel eens een goede vergelijking willen maken tussen anwb en tibber. Heb jij daar al inzicht in?

      Reageren
  • DD.hoekstra

    Nog nooit zo belazerd gevoeld als door eneco.

    Reageren
    • PPIJPERS

      @D.hoekstra

      Precies wat ik vermoede.

      Reageren
  • MMarcel

    Belachelijk dat de resultaten over reviews gaan van 2015 tot nu. Alsof de kwaliteit van deze leveranciers 8 jaar gelukkig blijft. 🙁

    Reageren
    • MMarcel

      …gelijk blijft…

      Reageren
  • AA. Korvemaker

    Nou, wij zaten bij Vattenfall en moesten de hoofdprijs betalen. Nu zijn we over gegaan naar ANWB dynamische energie en zijn veel goedkoper uit.

    Reageren
  • JJan

    Cijfers tussen 2014 en nu. Wat een onzin, de situatie nu is kompleet anders dan in 2014.
    Wij zaten bij Budget Energie en ons contract liep 7 maanden geleden af. Maandenlang kreeg je geen antwoord op wat er ging gebeuren. En daarna werden ze 1 van de duurste.
    Gelukkig kregen we een aanbieding, als oude klant, van Energie Direct. Eerste jaar wat duurder en straks in het 2e en 3e jaar respectievelijk 40% en 20&% korting. Petje af .

    Reageren
    • WWietze R Mst

      @Jan
      Na 9 jaar is mijn contract bij Budget Energie op 13 juni 2023 beëindigd. Nu kan ik het weer voor 3 jaar gaan verlengen, maar tegen een veel hoger tarief dan bij andere leveranciers o.a. Energie Direct. Voor mij is de overweging om over te stappen dan ook niet moeilijk, mitsdien ik nog een beter aanbod kan krijgen.

      Reageren
  • TTheriddler

    Ik lees niets over Oxxio??

    Reageren
    • JJeannette

      @Theriddler
      In 2009 had ik een vast contract bij Oxxio. Was tevreden tot het moment dat ik een rekening van meer dan 3.500, ontving. Ze konden me niet vertellen over hoe dat bedrag was bepaald. Veel ellende gehad doordat zij mij bleven lastigvallen om te betalen.
      Juridisch loket heeft mij bijna 1 jaar geholpen. bij Stedin lag de fout op de slimme meter.
      Oxxio stuurde me een bosje bloemen,, die heb ik geweigerd.

      Reageren
  • NNancy

    Probeerde een eerlijke review over Tibber te vinden want iedereen prijst ze de hemel in en bieden dan een code aan waarmee zij (en de nieuwe klant ook) €50 korting op producten krijgt.
    Slimme strategie van Tibber.
    Ze leveren ook geen gas dus dan moet je 2 leveranciers nemen.

    Reageren
    • MMia

      @Nancy
      Ik zit sinds december bij Tibber. Wij wonen in een huis zonder gas. Ik heb in de periode dat we bij Tibber zitten (3 maanden) zo’n 1500 euro bespaard t.o.v. het variabele contract wat ik bij Essent had (sinds ruim 30 jaar klant). We betalen onder het prijsplafond, en zorgen er daarmee voor dat de overheidssteun beperkt blijft. Je betaalt maandelijks wat je werkelijk verbruikt hebt en hebt invloed op wat je moet betalen omdat je per uur een ander tarief hebt. De app is heel goed en je krijgt snel antwoord op vragen. Ik ben heel blij met deze transparante leverancier.

      Reageren
  • WWillem

    Was erg tevreden over Engie, opeens moest ik van dit bedrijf overstappen op een bedrijf met dezelfde kwaliteiten.
    Was geen persoonlijk contact mee te krijgen.
    Blijft vreemd dat zij zo worden gewaardeerd.

    Nu overgestapt naar ANWB energie. Bevalt tot op heden goed.

    Reageren
    • IIlse

      @Willem

      Ik zit al jaren bij ENGIE. Een aantal jaren geleden overgestapt naar Essent daar moest ik zoveel betalen. Na 3 jaar weer terug naar ENGIE. Geen problemen mee en het scheelde me 60 euro in de maand.

      Reageren
  • AAnnaM

    Zit al een paar jaar bij United Consumers, zeer tevreden over.
    Vriendelijke medewerkers en transparant, ook leuke korting(en).

    Reageren
  • RR.schuurman

    Hallo dan, waar die onzin over united consummers vandaan komt is onduidelijk, maar je krijgt nooit reactie bij hun

    Reageren
  • SS. Starreveld

    Ik ben zeer tevreden over DGB Energie. Ik vind dat lage cijfer zeker niet terecht!!

    Reageren
    • RRichard

      @S. Starreveld Google maar even op reviews. Ze hebben mij ook in 2 maand 1000 euro benadeeld. Valse beloftes en met leugens mensen elders wegkapen. Oplichters zijn het.

      Reageren
    • RR.H

      @S. Starreveld

      Wacht maar tot je meemaakt zoals hier 2021 je gedwongen wordt je vaste contract te moeten ontbinden want men gaat failliet bij dgb

      Dan dus duur ergens anders moet zitten. En je een jaar later weer aanbod krijgt terug bij dgb te mogen komen. Uiteraard niet voor de mooie prijs van toen.

      En nu heden moment er zelfs achter komt dat de marketing en callcenters achter dgb en waar ik nu zit de hem energie van dezelfde eigenaar zijn. Sterker nog deze eigenaar daarvan is ook eigenaar van hem energie zelf. Ja mooi maffia constructie der oplichting he.

      Reageren
      • Iiris

        @R.H hai, Is dit toevallig zekerheidsmelder? Door hun ben ik bij DGB gegaan en vervolgens nu naar HEM met het verhaal dat we bij DGB ons contract niet konden behouden, met de belofte dat we hetzelfde zouden blijven betalen. Nu blijkt dat ik ben opgelicht!! mondeling toegezegd en opgenomen (dat is rechtsgeldig)dat ik hetzelfde zou betalen en moet nu 4x zoveel betalen. Ik heb nu officiële klacht ingediend en hun aangeklaagd wegens dwaling . Bij HEM ben ik nu ook bezig om het terug te switchen. Die laat het ook afweten. Voel me ongelofelijk in de maling genomen! Maar laat het er niet bij zitten. Ik heb nu gemaild dat ze de hogere kosten mogen verrekenen met zekerheidsmelder..ik hoor graag van je!

        Reageren
  • RRob

    Wel apart dat Greenchoice zowel een 8,0 als een 8,2 scoort.
    Is dat een typfoutje? En is die 8 dan geen typfout?
    Misschien moet die 8 een 7 zijn..?

    Maar goed, het cijfer is dus toegekend middels de reviews op deze website.
    Wil deze website met deze statistieken meer reviewers naar zich toetrekken?
    Erg onafhankelijk danwel representatief klinkt het niet.
    Hoe kun je nou een goed beeld krijgen op basis van +/- 150 reviews??

    De tactieken van GreenChoice zijn duidelijk niet meegenomen in de reviews.
    United Consumers koopt overigens elders in en doet zich voor als een belangenorganisatie.
    De directeur aldaar ik blij met uw geld 😉

    Niet te vergeten dat velen 2jaar terug op aanraden van U.C. overstapten om Welkom Energie.
    Die ging failliet en velen waren overgeleverd aan nieuwe contracten van €600+ p.m.
    Overigens ook met dank aan U.C. die dat wel even geregeld had voor eigen lotgenoten (slaven voor korting).

    Reageren
    • SSietse

      @Rob
      De 8,0 bij GreenChoice is enkel voor de prijs. Je kunt in dat overzicht naar rechts scrollen.
      Volgens de informatie na he bericht betreft het een onderzoek over 4500 reviews.
      Ik moet wel toegegeven dat ook ik verbaasd heb dat GreenChoice zo hoog scoort.

      Reageren
      • HHenriëtte

        @Sietse

        Verbaasd? Ik zou verbaasd zijn als het niet zo was. Al jaren zeer tevreden met Greenchoice

        Reageren
  • EEddy martens

    Dgb is een prima leverancier doet zijn werk goed en wikkelt zaken keurig netjes af. ABSOLUUT prima

    Reageren
  • WWieke

    Een paar keer gelezen:
    Te veel zorgverzekeraars, te veel energiebedrijven, te veel politieke partijen, te verzekeringsmaatschappijen. Te veel marktwerking, Te veel voedselbanken……
    Te weinig zorgmedewerkers, te weinig politie, te weinig hulp voor de mensen met weinig inkomsten.
    Dit alles is onder de twaalf jaar van premier Rutte ontstaan. Langzaam wordt Nederland een armlastig land. Als we weer een mooi land willen worden moeten we niet meer op de VVD stemmen.
    Als wij verand

    Reageren
    • RRoy baron

      @Wieke heel goed de puinhopen van Rutte en toch maar weer stemmen op die man de Nederlander wil graag nog eens 12 jaar ellende

      Reageren
    • JJacqueline Iris

      @Wieke
      Helemaal mee eens!

      Reageren
    • SSjir

      @Wieke
      Helemaal mee eens. !!
      Rutte en z’n maatjes zijn blind & doof.
      Wat nu gaande is was in de 80’er jaren vorige eeuw reeds bekend.
      Maar de hanen in Den Haag zijn alleen maar met “NU” bezig.
      Triest,……toch ?

      Reageren
    • AAnne

      @Wieke
      Amen! Want zo is het! Sta al 7 maanden op een wachtlijst voor geestelijke gezondheidszorg, doordat ze me hebben proberen weg te pesten… Dit overkomt nu veel “te dure” medewerkers. Maar het speelt in veel sectoren..

      Reageren
    • SSylvia

      @Wieke helemaal mee eens, ik hoop nog steeds op meer inzicht bij de vvd stemmer

      Reageren
    • DDagobert

      @Wieke alles beter dan D66

      Reageren
    • HHelemaal mee eens Wieke

      @Wieke

      Reageren
    • RR.H

      @Wieke

      Amen.!

      Reageren
  • KKees

    Kreeg een offerte van Innova Energie. Ik zou €118,00 gaan betalen.
    Een dag erna kreeg ik het contract,en daarin stond dat ik €289,00 moest betalen per maand.
    Waar zijn ze mee bezig.

    Reageren
    • DDirk

      @Kees
      Ik kreeg een voorstel van 167.00 euro en ging hiermee akkoord, op mijn contrakt staat nu 282.00 euro, dit is ineens de prijs voor de door innova geschatte hoeveelheid gas en elektra die ik ga gebruiken, kan dat zomaar?

      Reageren
    • LLeopold

      @Kees, bij mij idem maar ik heb het contract niet ondertekend.
      Vervolgens nog weer poging gewaagd waarbij het contract opnieuw hoger uitviel.
      Bij de derde poging ineens wel het bedrag van de offerte in het contract.
      Kreeg vervolgens heel leuk bedrag terug van de eindnota en aansluitend werd mijn nieuwe maandbedrag zelfs nog lager dan in het contract.

      Reageren
    • JJose

      @Kees
      Wij precies hetzelfde! Alles gelijk geannuleerd.

      Reageren
    • MMargo

      @Kees
      Consumentenbond beveelt Innova energie aan via het energie collectief.Je mag aan nemen dat het dan een betrouwbaar en goedkoper energie bedrijf is.

      Reageren

Schrijf een reactie

Het e-mailadres blijft prive.