Waar ben je naar op zoek?

Energievergelijker 2023

Energiecontracten voor jou

1

Actie

  • Gratis energiemeter

Contract

  • Dynamisch tarief
  • Dagelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Energie voor inkoopprijs
  • Slimme meter verplicht
167,89 /mnd
Bekijken
167,89
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,290 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,290 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,150 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,150 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,50

Stroom

€ 45,79


Gas

€ 122,10

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
167,89

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,9

Klantenservice

8,9

Algemeen

8,8

79 reviews over Zonneplan

  • RRonald – 19 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Sinds facturering is gewijzigd ben ik niet meer zo positief over Zonneplan.
    Waarom moet ik begin september al betalen voor energie wat ik naar verwachting in oktober ga verbruiken?

  • RRoos – 18 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Erg tevreden over mijn energiecontract bij Zonneplan! De app geeft mij veel inzicht in mijn verbruik, waardoor ik al veel energie en geld heb bespaard.

  • JJorick – 18 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fijne app, en goed vooruitstrevend bedrijf. Kan nu veel makkelijker co2-uitstoot beperken door inzicht wanneer stroom groen is.

    Vergeleken met andere dynamische aanbieder verreweg de beste app en klantenservice

  • RRodee – 15 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer tevreden over Zonneplan Energie!
    In de app zie ik de uurprijzen en hier stem ik mijn verbruik op af. Sinds ik bij Zonneplan Energie zit bespaar ik extra op m’n verbruik. Ook is de klantenservice altijd snel bereikbaar!

    Ik zou het zeker aanbevelen

  • MMarten van der Zee – 12 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Vergeleken met andere energieleveranciers is Zonneplan duurder.

Actie

Energiemeter

Energiemeter

De energiemeter krijg je na overstap gratis in bruikleen en geeft je live energieinzicht. Hiermee bespaar je al snel 15% extra

Contract

Type

Type

Dynamisch: stroomtarieven verschillen per uur, gastarieven per dag

Opzeggen

Opzeggen

Dagelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
167,89
Prijs per maand
2

Actie

  • Verlaagde vaste tarieven

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Gratis bespaaradvies op maat
  • Al 2 miljoen klanten
186,24 /mnd
Bekijken
186,24
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,326 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,326 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,238 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,238 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 15,98

Stroom

€ 55,10


Gas

€ 131,14

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
186,24

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,3

Klantenservice

7,7

Algemeen

7,7

591 reviews over Vattenfall

  • PPetra – 01 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Happy! prima ervaring

    Overgestapt en tot nu toe geen spijt. Wat mij vooral opvalt is de duidelijke communicatie. Je krijgt snel antwoord op je vragen.

    Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Ze zijn zeker niet de duurste en met een vast tarief weet je precies wat je maandelijks kwijt bent. Dat geeft me toch een stukje rust in deze tijden.

  • MMr Manuzz – 30 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Net als veel anderen hier al jarenlang klant met variabele tarieven. En dus de ‘blijven loont’ korting op electriciteit naar 25% opgebouwd. Vattenfall predendeert hiermee z’n vaste klanten te waarderen en te belonen. Dit jaar zonder erom gevraagd te hebben een aanbieding van 1 jaar vaste tarieven in de bus. Gas 6 cent duurder dan wanneer je als nieuwe klant binnenkomt (en geen welkomstkorting van 105 euro)! Dus bellen met de klantenservice en gevraagd om uitleg. “Meneer, u kunt ook gebruik maken van de lagere gastarieven, maar dan moet u wel afscheid nemen van uw opgebouwde korting op elektriciteit”. Huh? Nieuwe klanten krijgen standaard een betere aanbieding en welkomstkorting, en als vaste klant kan ik daarnaar fluiten en moet ik de waardering die ik volgens Vattenfall verdien inleveren?
    Op een later moment nog maar eens gebeld. Zelfde verhaal maar toen met de schunnige opmerking “meneer, nu u gezien heeft dat nieuwe klanten een betere gasprijs krijgen mag ik ‘m u ook aanbieden”.
    Echt schandalig!!
    En nog maar gezwegen over hoe er nu gesaldeerd wordt zonder dat daar veel ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Hoog tarief opwekken wegstrepen tegen laag tarief verbruik. Krijg een hele vieze smaak in m’n mond van dit bedrijf.

  • WW.F.van Agteren – 30 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Niet bereikbaar en onbetrouwbaar aanmaning sturen over je eigen geld sinds de slimme meter kunnen zij zien wat verbruik is dus toch nog een hoge voorschot nota sturen! Sinds 1980 is de postkaart afgeschaft 2023 is de acceptgiro afgeschaft het wordt tijd dat de voorschot nota wordt afgeschaft de energie maatschappij kunnen per maand een afrekening sturen nu zij de slimme meter kunnen uitlezen!!

  • NName withheld until I switch provider – 22 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    First they offer you a good teruglevering rate, so you sign up. Then you get an email saying they will cut that to 45%. Then you get another email saying they will increase the fixed cost by 50%. I will not support such a business with my money.

  • SSiep – 21 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    De stroomkring kan dan wel naar beneden gaan maar de vaste leveringskosten stijgen met 2.50 euro per maand.dat is nne prijsstijging van 33%.inbrekers zijn het.

Actie

Tarieven verlaagd

Tarieven verlaagd

Profiteer nu: Vattenfall heeft de tarieven voor het vaste contract goedkoper gemaakt.

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
186,24
Prijs per maand
3

Actie

  • € 150 loyaliteitsbonus

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Hoge score duurzaamheid
  • Onderdeel van Essent
194,21 /mnd
Bekijken
194,21
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,327 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,327 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,350 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,350 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 14,50

Stroom

€ 54,44


Gas

€ 139,76

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
194,21

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,2

Klantenservice

7,4

Algemeen

7,1

53 reviews over Vandebron

  • RReinier – 12 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik dacht een betrouwbare energieleverancier te hebben gevonden met ook nog wat oog voor milieu en etc. Niet dus, het gaat enkel om de euro’s, blijkens de zonnepanelenboete.
    Onbegrijpelijk dat u uw voornemen niet terugneemt. Blijkbaar is de 30% invloed van Eneco hier debet aan. Eigenaren van zonnepanelen die hierin fors hebben geïnvesteerd worden door Vandebron gestraft en energietransitie staat dus niet hoog op de agenda. Ik stap over ….

  • RRob W – 06 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ooit gekozen als beste groene optie, stimuleren van de overstap naar groene energie en een betere wereld was daarbij leading. Nu blijkt van de Bron leading in het creëren van afkeer om zonnepanelen te plaatsen.. weer een eerste stap in de verkeerde richting.. Zonde, ik blijf hier uit principe weg. Ook hier blijkt een visie wederom een wassen neus en draait het toch allemaal om de eurootjes. Begin met innoveren en knijp de zonnepaneel houders liever uit door goedkoop terug te kopen en energie slim op te slaan. Daar doe ik graag aan mee.

  • JJack – 05 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben geen klant van Van de Bron (blijkt onderdeel van Essent te zijn, zal me niet verbazen als essent ook de toeslag voor zonnepanel houders gaat invoeren.
    Doen alles om de winst te maximaliseren
    Uit principe dus geen van de bron en geen Essent

  • CChristel – 01 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zelf geen zonnepanelen en daarom blij dat ik ben geswitcht. Snap de boosheid van sommigen hier, maar als je geen zonneenergie hebt, is dit gewoon een hele goedkope leverancier! Website en service zijn gewoon erg goed ook. Binnen paar minuten had ik iemand aan de lijn.

    Voor mij een 10!

  • PPim H – 21 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Van de Bron is zo goed begonnen destijds gericht op groene energie. Zonnepanelen: het werd allemaal gestimuleerd. En dan nu die vaste leveringstoeslag voor zonnepaneelbezitters. Sorry, maar ik ga nu weg bij Vandebron: solidariteit: heel goed, maar niet op deze wijze. Dus …… er zijn genoeg andere aanbieders in een turbulente markt.

Actie

Loyaliteitsbonus

Loyaliteitsbonus

Nu tijdelijk met € 150,- bonus. Het getoonde maandbedrag is nog zonder de bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
194,21
Prijs per maand
4

Contract

  • Dynamisch tarief
  • Dagelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Vast termijnbedrag
  • Energie tegen inkoopprijs
  • Slimme meter verplicht
164,58 /mnd
Bekijken
164,58
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,283 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,283 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,158 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,158 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 10,00

Stroom

€ 43,06


Gas

€ 121,52

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
164,58

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,5

Klantenservice

6,0

Algemeen

6,4

940 reviews over NextEnergy

  • GGroen – 21 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik zie dat ook hier niet ter zake doende reviews worden geplaatst. Dat iemand goed is geholpen door Pelle, Ruben of wie dan ook lijkt er meer op dat Next ook hier mensen aanspoort om positieve reviews te plaatsen. Trap er niet in, dit bedrijf heeft de boel niet op orde! Als je vertrekt zijn ze niet in staat om een eindafrekening op te stellen laat staan om je geld terug te geven.

  • DDennis – 21 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goed en snel geholpen door Ruben

  • NNico Claessen – 21 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Pelle heeft mij uitstekend geholpen

  • CCeciliachen – 21 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Pelle help me to solve my problem immediately. Very nice guy☺️☺️☺️

  • MM dunnink – 19 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ruben heeft mij super gehopen top medewerker

Contract

Type

Type

Dynamisch: stroomtarieven verschillen per uur, gastarieven per dag

Opzeggen

Opzeggen

Dagelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
164,58
Prijs per maand
5

Contract

  • Dynamisch tarief
  • Dagelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Vast termijnbedrag
  • Energie tegen inkoopprijs
  • Slimme meter verplicht
169,38 /mnd
Bekijken
169,38
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,296 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,296 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,159 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,159 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 46,81


Gas

€ 122,57

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
169,38

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,4

Klantenservice

7,9

Algemeen

8,1

357 reviews over Budget Energie

  • SS. – 08 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Duidelijk, goed en toegankelijk.

  • RRichard – 04 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Budget Energie kan niet omgaan met overleden contractanten. De klantenservice is slecht verstaanbaar en regelen niets

  • FFransiska Groenen – 16 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tot nu toe nooit problemen gehad met budget energie altijd fijn gebruik kunnen maken van hun diensten.

  • GG. Koopman – 11 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ondanks de tv uitzending van Kassa was het voor mij wel duidelijk dat ik voor Budger Energie gekozen heb.
    De jaarlijkse afrekening met verrekening van teruglevering is perfect verlopen.

  • FFrans van Rijn – 07 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Er is een prijs gecommuniceerd m.b.t. teruglevering elektriciteit. Maar zonder overleg wordt nu maandelijks een ander bedrag/percentage gehanteerd.

Contract

Type

Type

Dynamisch: stroomtarieven verschillen per uur, gastarieven per dag

Opzeggen

Opzeggen

Dagelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
169,38
Prijs per maand
6

Contract

  • Dynamisch tarief
  • Dagelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Slimme meter verplicht
173,09 /mnd
Bekijken
173,09
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,301 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,301 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,166 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,166 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 14,00

Stroom

€ 48,90


Gas

€ 124,20

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
173,09

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

5,4

Klantenservice

4,4

Algemeen

5,0

91 reviews over Frank Energie

  • DDiq – 12 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Let goed op!

    Kijk uit! “Frank Energie” geeft jouw persoonsgegevens door aan derden zoals “EDR”, “Payt (debiteurenbeheer)”, “PropertyInfo “, en aan “Focum”, of gaat zelf voor detectivebureautje spelen; om jou als “risicogeval” te bestempelen; om dan van jou een waarborgsom te verlangen, om lid te mogen worden van het roversnest!
    Citaat ‘ Frank Energie’:
    “In correspondentie met onze klantenservice is er gemeld dat er een ‘verhoogd’ risico was geconstateerd op basis van eigen analyses die door Frank Energie worden uitgevoerd n.a.v. de kredietcheckscore.” Eind Citaat.
    Dit is de slager die op grond van zijn onderbuikgevoelens zijn eigen rotte vlees goedkeurt!

  • LLeo R. Bekker – 24 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben sinds dit jaar bij Frank energie. De dag/uur-prijzen zijn gewoon conform de spotmarkt dus daar is niets mis mee. Ik heb 36 panelen (14.220 Wp) en een Blauwhoff energieopslagsysteem van 10 x 5kWh. Zij verzorgen ook het systeem om automatisch te handelen met je opgeslagen energie. Dus opslaan als de prijs laag is en verkopen bij een hogere prijs. Voordeel is dat je altijd je energie kwijt kunt in je eigen batterij, zelf gebruiken of verkopen op het grid. Daarmee ontlast je ook nog het grid als daar een overschot is. Hoe leuk is het dat er maandelijks geld gestort word door je energiebedrijf! Het is een forse investering en je hebt er wel wat ruimte voor nodig maar het bevalt mijn uitstekend.

  • WWil – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    We hebben maart dit jaar een dynamisch energiecontract bij Frank -energie afgesloten in de veronderstelling, onze wijk kent immers geen gasuitsluitingen en ons wordt uitsluitend elektriciteit geleverd. We hebben dus een warmtepomp met WTW en zonnepanelen met daarnaast een deels (binnenzijde) houtskelet woning en voldoen dus ‘by far’ aan alle overheidsintenties als het om milieu en energiebesparende maatregelen betreft.
    Echter moeten nu vaststellen dat een dergelijk energiecontract, met onze 22 zonnepanelen erg ongunstig uitpakt. Immers al herhaalde dagen door negatieve stroomprijs en opbrengst van onze panelen voor het terug leveren aan het stroomnet moeten betalen. Kortom bestraft worden voor energie en milieubewust investeren door energieleveranciers die ’te allen tijde’ wensen te verdienen aan stroom leveren. En dan daar op de momenten dat de stroom wel geld kost voor de consument een verwaarloosbare terug leververgoeding voor geven.
    Het is absoluut niet transparant, niet uit de reacties van Frank of andere stroomleveranciers die dynamische contracten aanbieden, hoe er wordt omgegaan met de berekening en saldering van energiekosten.
    We hebben nu een 5 tal maanden ervaring met deze leverancier opgedaan en zien eigenlijk dat we iedere maand meer voorschot betalen als dat we voor een vast (bijv. 1-jarig) contract zouden kiezen, terwijl onze 22 panelen dagelijks aanzienlijk wat stroom opwekken, die we, in dit deel van het jaar, slechts voor een klein deel zelf gebruiken. Neem daarbij dat je in feite dagelijks gehouden bent te kijken of je nota bene je zonnepanelen moet uitzetten omdat er anders extra kosten worden berekend en duidelijk mag zijn, dat je dit als consument niet allemaal dagelijks wilt volgen. We hebben dan ook besloten vanaf augustus voor een vast contract van 1 jaar bij een andere energieleverancier te kiezen.

  • rrob fokkema – 28 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Snelle reactie op je op of aanmerkingen en een duidelijke uitleg verder is het een sport om zo
    goedkoop mogelijk energie te gebruiken hetgeen ruim van te voren wordt er aangekondigd wat de stroomprijzen per uur zijn

  • JJW Kuit – 28 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Klantenservice is langzaam en niet al te snugger. Systeem is prim en duidelijk.

Contract

Type

Type

Dynamisch: stroomtarieven verschillen per uur, gastarieven per dag

Opzeggen

Opzeggen

Dagelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
173,09
Prijs per maand
7

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • 100% groene stroom
  • Al 1 miljoen klanten
  • Tarieven wijzigen sneller
183,78 /mnd
Bekijken
183,78
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,364 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,364 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,161 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,161 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 60,99


Gas

€ 122,78

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
183,78

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,4

Klantenservice

7,9

Algemeen

8,1

357 reviews over Budget Energie

  • SS. – 08 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Duidelijk, goed en toegankelijk.

  • RRichard – 04 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Budget Energie kan niet omgaan met overleden contractanten. De klantenservice is slecht verstaanbaar en regelen niets

  • FFransiska Groenen – 16 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tot nu toe nooit problemen gehad met budget energie altijd fijn gebruik kunnen maken van hun diensten.

  • GG. Koopman – 11 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ondanks de tv uitzending van Kassa was het voor mij wel duidelijk dat ik voor Budger Energie gekozen heb.
    De jaarlijkse afrekening met verrekening van teruglevering is perfect verlopen.

  • FFrans van Rijn – 07 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Er is een prijs gecommuniceerd m.b.t. teruglevering elektriciteit. Maar zonder overleg wordt nu maandelijks een ander bedrag/percentage gehanteerd.

Contract

Type

Type

Variabel: tarieven wijzigen elke drie maanden of vaker

Opzeggen

Opzeggen

Maandelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
183,78
Prijs per maand
8

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Onderdeel van Vattenfall
  • 100% groene energie
184,13 /mnd
Bekijken
184,13
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,314 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,314 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,217 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,217 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 18,03

Stroom

€ 53,66


Gas

€ 130,48

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
184,13

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

6,0

Klantenservice

8,5

Algemeen

9,5

2 reviews over Powerpeers

  • GGeert-Jan Janssen – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede site, concurrerende prijzen. Vind het een prettige leverancier.

  • EEelco – 08 september 2022

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    dure leverancier, maar wel erg fijne service en een degelijk teruglevertarief

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
184,13
Prijs per maand
9

Contract

  • Dynamisch tarief
  • Dagelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Slimme meter verplicht
185,19 /mnd
Bekijken
185,19
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,322 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,322 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,260 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,260 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 14,00

Stroom

€ 53,15


Gas

€ 132,04

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
185,19

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,4

Klantenservice

7,8

Algemeen

7,7

506 reviews over Eneco

  • CCorrie – 22 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Al sinds 1974 klant. En nog steeds zeer tevreden.

  • WWim Smies – 21 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede betrouwbare leverancier, goed contract

  • WW van Gent – 16 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tot nu toe geen problemen

  • LL.A. van Marion – 16 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Jarenlang geen probleem.
    Klantenservice bijna onbereikbaar,Wachttijden uitzonderlijk lang. Klantenservice reageert niet op een klacht

  • WWim – 15 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima stabiele leverancier, prijs is vergelijkbaar met concurrenten.

Contract

Type

Type

Dynamisch: stroomtarieven verschillen per uur, gastarieven per dag

Opzeggen

Opzeggen

Dagelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
185,19
Prijs per maand
10

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Lokale groene energie uit NL
  • Geen winstoogmerk
  • Tarieven wijzigen vaker
186,03 /mnd
Bekijken
186,03
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,344 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,344 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,245 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,245 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,41

Stroom

€ 56,59


Gas

€ 129,44

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
186,03

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,8

Klantenservice

8,9

Algemeen

8,9

20 reviews over Om

  • RRob Kröber – 08 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Uitstekende snelle service.
    Mooi dar ze samenwerken met plaatselijke coöperaties. Dat is ook de rede dat ik bij OM mijn energie betrek. Wellicht niet altijd de aller voordeligste maar zo gaat mijn geld niet naar de grote jongens die uitsluitend uit zijn op winst. Eind van het jaar keert OM als er overwinst is dat uit aan hun gebruikers.

  • RRens – 01 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Erg fijne, persoonlijke energieleverancier. Middelgroot qua aantal klanten, maar groots in klantenservice. Ze denken met je mee en dragen direct bij aan de verduurzaming van de energieopwek. Een bedrijf zonder winstoogmerk, maar met de maatschappelijke doelstelling om de energieopwek in Nederland volledig te verduurzamen. Goed dat deze coöperatie werkt van lokaal naar nationaal. Je kan door lid te worden bij je lokale energiecoöperatie nog een leuk extraatje verdienen door aan energieprojecten mee te doen als kleine investeerder. Vaak kan dat al vanaf €50 eenmalige inleg. Echt super!

  • JJeroen – 29 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Je kan ook geld geven aan aandeelhouders, maar waarom zou je?
    Dit is het model van de toekomst, samen regelen we het beter en eerlijker dan bedrijven die winst maken die wij moeten betalen.
    Top tent, al jaren lid, je voelt de menselijke maat.

  • JJan – 15 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Past ons prima, geen poespas, eindelijk gewoon eerlijke tarieven en verbonden met lokale energie opwekking.

  • RRob Kröber – 14 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fijn leverancier vooral in combinatie met de plaatselijke energie coöperatie.
    Snelle telefoonopname en snel antwoord op.mails. Goed contact via telefoon en mail.

Contract

Type

Type

Variabel: tarieven wijzigen elke drie maanden of vaker

Opzeggen

Opzeggen

Maandelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
186,03
Prijs per maand
11

Actie

  • € 100 loyaliteitsbonus

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Groene stroom uit Nederland
  • Gratis app met bespaaradvies
190,21 /mnd
Bekijken
190,21
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,309 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,309 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,309 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,309 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 17,62

Stroom

€ 52,28


Gas

€ 137,93

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
190,21

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,5

Klantenservice

8,5

Algemeen

8,7

150 reviews over Engie

  • HHarry Swinkels – 30 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Het aanbod voor een vast contract gekregen, prima ! Met de goed functionerende website is het zo gepiept. Als er een probleempje opduikt is 1 email genoeg omdat er goed gecommuniceerd wordt en kantvriendelijkheid bij ENGIE nog WEL iets voorstelt, prima!

  • LLucas – 28 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Engie, de grootste ramp voor t MKB.

    Gasprijs verdrievoudigt, de elektriciteitsprijs verviervoudigt in de tijden van energiecrisis. Ze sturen graag een incassobureau, zakkenvullers op de ruggen van anderen. Rotbedrijf!

    Geen zaken doen met Engie!

  • EEllen Hoogeboom – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Enige geeft via de app heel duidelijk het verbruik per dag aan. Ook is er een duidelijk overzicht van wat aan het eind van het verbruiksjaar het resultaat is. Het aanpassen van het maandbedrag is zeer eenvoudig en wordt snel verwerkt.

  • HHenk Weekhout – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Er was er eens een gemene keral die mij belde en een smoes ophing over de electriciteits-/gas leverancier die het contract zou overnenen zoals het nu loopt. Na enige dagen kwam het contract binnen en bleek dat ik 75% meer moest betalen. DIRECT Engie gebeld en zij hebben het in der minne opgelost en ik was er van verlost. Dankzij Engie!! Applaus

  • GG.IJnsen – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer tervreden!

Actie

Loyaliteitsbonus

Loyaliteitsbonus

Nu tijdelijk met € 100,- bonus. Het getoonde maandbedrag is nog zonder de bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
190,21
Prijs per maand
12

Actie

  • € 300 loyaliteitsbonus

Contract

  • Vast tarief
  • 36 maanden

Kenmerken

  • 3 jaar prijszeker
  • Hoge score duurzaamheid
193,06 /mnd
Bekijken
193,06
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,325 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,325 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,370 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,370 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,00

Stroom

€ 52,90


Gas

€ 140,16

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
193,06

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,2

Klantenservice

7,4

Algemeen

7,1

53 reviews over Vandebron

  • RReinier – 12 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik dacht een betrouwbare energieleverancier te hebben gevonden met ook nog wat oog voor milieu en etc. Niet dus, het gaat enkel om de euro’s, blijkens de zonnepanelenboete.
    Onbegrijpelijk dat u uw voornemen niet terugneemt. Blijkbaar is de 30% invloed van Eneco hier debet aan. Eigenaren van zonnepanelen die hierin fors hebben geïnvesteerd worden door Vandebron gestraft en energietransitie staat dus niet hoog op de agenda. Ik stap over ….

  • RRob W – 06 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ooit gekozen als beste groene optie, stimuleren van de overstap naar groene energie en een betere wereld was daarbij leading. Nu blijkt van de Bron leading in het creëren van afkeer om zonnepanelen te plaatsen.. weer een eerste stap in de verkeerde richting.. Zonde, ik blijf hier uit principe weg. Ook hier blijkt een visie wederom een wassen neus en draait het toch allemaal om de eurootjes. Begin met innoveren en knijp de zonnepaneel houders liever uit door goedkoop terug te kopen en energie slim op te slaan. Daar doe ik graag aan mee.

  • JJack – 05 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben geen klant van Van de Bron (blijkt onderdeel van Essent te zijn, zal me niet verbazen als essent ook de toeslag voor zonnepanel houders gaat invoeren.
    Doen alles om de winst te maximaliseren
    Uit principe dus geen van de bron en geen Essent

  • CChristel – 01 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zelf geen zonnepanelen en daarom blij dat ik ben geswitcht. Snap de boosheid van sommigen hier, maar als je geen zonneenergie hebt, is dit gewoon een hele goedkope leverancier! Website en service zijn gewoon erg goed ook. Binnen paar minuten had ik iemand aan de lijn.

    Voor mij een 10!

  • PPim H – 21 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Van de Bron is zo goed begonnen destijds gericht op groene energie. Zonnepanelen: het werd allemaal gestimuleerd. En dan nu die vaste leveringstoeslag voor zonnepaneelbezitters. Sorry, maar ik ga nu weg bij Vandebron: solidariteit: heel goed, maar niet op deze wijze. Dus …… er zijn genoeg andere aanbieders in een turbulente markt.

Actie

Loyaliteitsbonus

Loyaliteitsbonus

Nu tijdelijk met € 300,- bonus. Het getoonde maandbedrag is nog zonder de bonus. Dit bedrag krijg je eenmalig als extra korting op je jaarnota

Contract

Type

Type

Meerjarig: tarieven staan drie jaar vast

Opzeggen

Opzeggen

Na drie jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
193,06
Prijs per maand
13

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Al 2 miljoen klanten
  • Tarieven wijzigen vaker
193,39 /mnd
Bekijken
193,39
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,346 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,346 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,297 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,297 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,98

Stroom

€ 60,26


Gas

€ 133,13

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
193,39

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,3

Klantenservice

7,7

Algemeen

7,7

591 reviews over Vattenfall

  • PPetra – 01 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Happy! prima ervaring

    Overgestapt en tot nu toe geen spijt. Wat mij vooral opvalt is de duidelijke communicatie. Je krijgt snel antwoord op je vragen.

    Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Ze zijn zeker niet de duurste en met een vast tarief weet je precies wat je maandelijks kwijt bent. Dat geeft me toch een stukje rust in deze tijden.

  • MMr Manuzz – 30 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Net als veel anderen hier al jarenlang klant met variabele tarieven. En dus de ‘blijven loont’ korting op electriciteit naar 25% opgebouwd. Vattenfall predendeert hiermee z’n vaste klanten te waarderen en te belonen. Dit jaar zonder erom gevraagd te hebben een aanbieding van 1 jaar vaste tarieven in de bus. Gas 6 cent duurder dan wanneer je als nieuwe klant binnenkomt (en geen welkomstkorting van 105 euro)! Dus bellen met de klantenservice en gevraagd om uitleg. “Meneer, u kunt ook gebruik maken van de lagere gastarieven, maar dan moet u wel afscheid nemen van uw opgebouwde korting op elektriciteit”. Huh? Nieuwe klanten krijgen standaard een betere aanbieding en welkomstkorting, en als vaste klant kan ik daarnaar fluiten en moet ik de waardering die ik volgens Vattenfall verdien inleveren?
    Op een later moment nog maar eens gebeld. Zelfde verhaal maar toen met de schunnige opmerking “meneer, nu u gezien heeft dat nieuwe klanten een betere gasprijs krijgen mag ik ‘m u ook aanbieden”.
    Echt schandalig!!
    En nog maar gezwegen over hoe er nu gesaldeerd wordt zonder dat daar veel ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Hoog tarief opwekken wegstrepen tegen laag tarief verbruik. Krijg een hele vieze smaak in m’n mond van dit bedrijf.

  • WW.F.van Agteren – 30 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Niet bereikbaar en onbetrouwbaar aanmaning sturen over je eigen geld sinds de slimme meter kunnen zij zien wat verbruik is dus toch nog een hoge voorschot nota sturen! Sinds 1980 is de postkaart afgeschaft 2023 is de acceptgiro afgeschaft het wordt tijd dat de voorschot nota wordt afgeschaft de energie maatschappij kunnen per maand een afrekening sturen nu zij de slimme meter kunnen uitlezen!!

  • NName withheld until I switch provider – 22 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    First they offer you a good teruglevering rate, so you sign up. Then you get an email saying they will cut that to 45%. Then you get another email saying they will increase the fixed cost by 50%. I will not support such a business with my money.

  • SSiep – 21 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    De stroomkring kan dan wel naar beneden gaan maar de vaste leveringskosten stijgen met 2.50 euro per maand.dat is nne prijsstijging van 33%.inbrekers zijn het.

Contract

Type

Type

Variabel: tarieven wijzigen elke drie maanden of vaker

Opzeggen

Opzeggen

Maandelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
193,39
Prijs per maand
14

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • 100% groene stroom en gas
  • Lage terugleververgoeding
196,24 /mnd
Bekijken
196,24
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,369 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,369 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,299 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,299 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 62,01


Gas

€ 134,23

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
196,24

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,2

Klantenservice

8,0

Algemeen

8,3

359 reviews over Energiedirect

  • MMarcel en Carla Jongejan – 22 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Altijd al tevreden geweest en als iets goed is moet je niet veranderen!

  • AAngelo Grootjans – 11 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer tevreden goede service en klantenservice ook de app regelneef is duidelijk en makkelijk te bedienen

  • JJonkers – 01 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik hoef over dit bedrijf geen uitgebreide review te schrijven hoor.

    Gewoon WOW!!!!!!

  • AAak Geers – 25 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Via een vriend ben ik bij deze leverancier gekomen.
    Uitermate tevreden

  • MMw M C van den Ende – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Beste medewerkers, hoe uitgebreid moet het zijn want ik hou het kort en krachtig
    dat ik dik tevreden ben over de prijs en de service van Energiedirect en heb geen enkele behoefte om mij weg te laten lokken door een andere bedrijf.

Contract

Type

Type

Variabel: tarieven wijzigen elke drie maanden of vaker

Opzeggen

Opzeggen

Maandelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
196,24
Prijs per maand
15

Contract

  • Vast tarief
  • 6 maanden

Kenmerken

  • 100% Europese windstroom
  • Real-time inzicht
197,03 /mnd
Bekijken
197,03
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,358 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,358 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,336 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,336 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 59,71


Gas

€ 137,32

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
197,03

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,0

Klantenservice

7,0

Algemeen

7,1

135 reviews over Oxxio

  • LLeo – 13 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Klant sinds juni. Duidelijke communicatie, fijne klantenservice. En destijds zeer laag tarief, nu iets duurder maar wel mooie bonus zag ik. Heb hem aangeraden voor mijn buurman.

  • HH. Aalbers – 09 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Sinds 7 juli klant bij Oxxio. Aanmelden ging eenvoudig. De overstap is goed geregeld.
    De tarieven voor gas en elektra lagen begin juni gunstig in de markt. Het contract en overige informatie is het en klopt. Over Oxxio hebben wij tot op dit moment geen klagen.

  • mmarcel – 30 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Niet mee in zee gaan, waardeloos.
    Klant contact zeer slecht en men komt afspraken niet na

  • JJurgen – 29 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ze zijn vergeten mijn contract op te sturen. Ondertussen heb ik een contract bij een andere leverancier. Oxxio verplicht mij nu om toch met hen in zee te gaan.

    Na meermaals het verhaal uitgelegd te hebben snapt men eindelijk dat men fout zit en het zou snel opgelost worden zodat ik terug ga naar de leverancier waar ik een contract heb lopen.

    Nu weken later is er nog steeds niets gebeurt en krijg ik telkens betalingsherinneringen, wil men de betaling niet meer opschorten en dreigt Oxxio zelf met incassokosten!

    Blijf ver weg van deze partij!

  • GGerard – 07 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer slecht ervaring met Oxxio, ik ben al maanden bezig om met een oplossing te komen. Ze reageren niet en komen niet met een oplossing, maar ze halen ondertussen wel geld van mij rekening.

Contract

Type

Type

Half jaar: tarieven staan zes maanden vast

Opzeggen

Opzeggen

Na zes maanden op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
197,03
Prijs per maand
16

Actie

  • 20% korting stroom

Contract

  • Vast tarief
  • 36 maanden

Kenmerken

  • 100% groene stroom en gas
  • 3 jaar lage vaste tarieven
197,42 /mnd
Bekijken
197,42
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,345 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,345 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,349 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,349 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,98

Stroom

€ 58,01


Gas

€ 139,41

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
197,42

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,2

Klantenservice

8,0

Algemeen

8,3

359 reviews over Energiedirect

  • MMarcel en Carla Jongejan – 22 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Altijd al tevreden geweest en als iets goed is moet je niet veranderen!

  • AAngelo Grootjans – 11 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer tevreden goede service en klantenservice ook de app regelneef is duidelijk en makkelijk te bedienen

  • JJonkers – 01 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik hoef over dit bedrijf geen uitgebreide review te schrijven hoor.

    Gewoon WOW!!!!!!

  • AAak Geers – 25 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Via een vriend ben ik bij deze leverancier gekomen.
    Uitermate tevreden

  • MMw M C van den Ende – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Beste medewerkers, hoe uitgebreid moet het zijn want ik hou het kort en krachtig
    dat ik dik tevreden ben over de prijs en de service van Energiedirect en heb geen enkele behoefte om mij weg te laten lokken door een andere bedrijf.

Actie

20% korting

20% korting

Nu tijdelijk 20% korting op het stroomtarief bij een driejarig contract. Het getoonde maandbedrag is inclusief korting.

Contract

Type

Type

Meerjarig: tarieven staan drie jaar vast

Opzeggen

Opzeggen

Na drie jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
197,42
Prijs per maand
17

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Nederlandse groene stroom
  • Wisselende tarieven
198,38 /mnd
198,38
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,377 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,377 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,291 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,291 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,09

Stroom

€ 64,26


Gas

€ 134,12

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
198,38

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,3

Klantenservice

8,3

Algemeen

8,4

91 reviews over DELTA Energie

  • DDirk – 15 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goed bedrijf. Zeer vriendelijk te woord gestaan.

  • WWilma – 31 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zou deze maatschappij,nooitaan iemand aanraden,slechtste ooit

  • AAndre – 28 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zat al 2 jaar bij Delta. Ik raad ze helemaal niet aan. prijzen, contractvoorwaarden en klantenservice zijn verschrikkelijk.

  • HHuib – 25 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goed

  • WWouter Aartsen – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Door wat wisselingen van contract werd er zonder problemen de nieuwe aanvraag ingewilligd en dit gebeurde binnen een paar dagen

Contract

Type

Type

Variabel: tarieven wijzigen elke drie maanden of vaker

Opzeggen

Opzeggen

Maandelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
198,38
Prijs per maand
18

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Korting op energiezuinige producten
  • Groene stroom uit Nederland
199,23 /mnd
Bekijken
199,23
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,303 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,303 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,356 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,356 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 23,96

Stroom

€ 54,23


Gas

€ 145,01

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
199,23

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

5,9

Klantenservice

4,9

Algemeen

4,9

47 reviews over Coolblue Energie

  • RRene – 06 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Eerste termijn bedrag viel hoger uit dan in de overeenkomst stond. Contact met klanten service,bleek dat ik moest betalen voor het gebruik van I Deal terwijl ze het bedrag zouden innen via automatische incasso, door een fout konden ze de automatische incasso niet uitvoeren.

  • SSylvester – 07 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Leuke prijzen, maar als u zonnepanelen hebt neem alstublieft geen half jaar contract of korter. Met jaar contract kan je nu nog in de zomer compenseren voor de winter, met halfjaar contract krijg je bijna niks voor de energie die je oplevert en dan de hoofdprijs betalen in de winter. Beter naar een partij gaan die eens per jaar de afrekening stuurt. Iets met choice hint hint (mijn oude leverancier, altijd goede zaken)….en ze hebben een app…wat bij blue ook ver te zoeken is..

  • EErik – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Eindelijk eens een energie leverancier die weer een jaarcontract aanbied tegen redelijke prijzen via collectief van Vereniging Eigen Huis. Top!

  • RRamiro – 18 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Slim

  • MMaarten – 14 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    De prijs was de scherpste van het moment, maar dat is dan ook het enige scherpe.

    Klantenservice beantwoord vragen traag (excuus ze hebben het druk) en reageren niet concreet op je vragen.

    Daardoor kost het veel tijd en energie om dingen werkelijk geregeld te krijgen. En dat doet het nu al, voordat het zelfs maar goed geregeld is want na bijna twee weken zijn we er nog steeds niet…

    Alles met een glimlach, NOT!

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
199,23
Prijs per maand
19

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Hoge score duurzaamheid
  • 100% groene stroom uit NL
  • Wisselende tarieven
199,42 /mnd
Bekijken
199,42
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,352 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,352 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,349 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,349 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 14,50

Stroom

€ 59,74


Gas

€ 139,68

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
199,42

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,2

Klantenservice

7,4

Algemeen

7,1

53 reviews over Vandebron

  • RReinier – 12 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik dacht een betrouwbare energieleverancier te hebben gevonden met ook nog wat oog voor milieu en etc. Niet dus, het gaat enkel om de euro’s, blijkens de zonnepanelenboete.
    Onbegrijpelijk dat u uw voornemen niet terugneemt. Blijkbaar is de 30% invloed van Eneco hier debet aan. Eigenaren van zonnepanelen die hierin fors hebben geïnvesteerd worden door Vandebron gestraft en energietransitie staat dus niet hoog op de agenda. Ik stap over ….

  • RRob W – 06 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ooit gekozen als beste groene optie, stimuleren van de overstap naar groene energie en een betere wereld was daarbij leading. Nu blijkt van de Bron leading in het creëren van afkeer om zonnepanelen te plaatsen.. weer een eerste stap in de verkeerde richting.. Zonde, ik blijf hier uit principe weg. Ook hier blijkt een visie wederom een wassen neus en draait het toch allemaal om de eurootjes. Begin met innoveren en knijp de zonnepaneel houders liever uit door goedkoop terug te kopen en energie slim op te slaan. Daar doe ik graag aan mee.

  • JJack – 05 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben geen klant van Van de Bron (blijkt onderdeel van Essent te zijn, zal me niet verbazen als essent ook de toeslag voor zonnepanel houders gaat invoeren.
    Doen alles om de winst te maximaliseren
    Uit principe dus geen van de bron en geen Essent

  • CChristel – 01 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zelf geen zonnepanelen en daarom blij dat ik ben geswitcht. Snap de boosheid van sommigen hier, maar als je geen zonneenergie hebt, is dit gewoon een hele goedkope leverancier! Website en service zijn gewoon erg goed ook. Binnen paar minuten had ik iemand aan de lijn.

    Voor mij een 10!

  • PPim H – 21 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Van de Bron is zo goed begonnen destijds gericht op groene energie. Zonnepanelen: het werd allemaal gestimuleerd. En dan nu die vaste leveringstoeslag voor zonnepaneelbezitters. Sorry, maar ik ga nu weg bij Vandebron: solidariteit: heel goed, maar niet op deze wijze. Dus …… er zijn genoeg andere aanbieders in een turbulente markt.

Contract

Type

Type

Variabel: tarieven wijzigen elke drie maanden of vaker

Opzeggen

Opzeggen

Maandelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
199,42
Prijs per maand
20

Actie

  • € 120 loyaliteitsbonus

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Nederlandse windenergie
199,71 /mnd
Bekijken
199,71
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,361 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,361 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,287 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,287 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 18,20

Stroom

€ 63,38


Gas

€ 136,33

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
199,71

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,9

Klantenservice

9,0

Algemeen

9,0

187 reviews over United Consumers

  • MMonique – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Alles supermakkelijk via de app te regelen. Elke maand een duidelijk overzicht van je gebruik. Zo ook de jaarafrekening. Nu weer fijn een vast contract, ik ben zeer tevreden

  • DDirk – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Bij het overstappen uitgebreid de gelegenheid gehad 14 dagen lang mijn vragen te stellen en eventuele vergelijkingen te maken. Verschillende informele emails ontvangen en zeer prettig en kundig geholpen door de mensen van de infodesk

  • BBep v Ruitenbeek – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Altijd duidelijk wat je moet betalen en je krijgt een bonus. De site ziet er goed uit en is heel makkelijk om op de goede pagina te komen, heel overzichtelijk.

  • RR. Hartog – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Een goede energieleverancier met een goede website en concurrerende prijzen!
    Eenvoudig te zien wat de maandlasten zijn.
    Daardoor is dit voor mij een goede leverancier.

  • DD. Green – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben bij Essent weggegaan, nadat zij de energieprijs 2x zo duur hadden gemaakt, Ben toe overgestapt naar Groen energie, toen ik zonder het in de gaten te hebben telefonisch een overstap maakte naar United Consumers. Ik ben zeer tevreden over deze leverancier; qua prijs, elke maand een overzicht van mijn gebruik, de mogelijkheid om mijn maandelijkse bijdrage te verhogen of verlagen en een overzichtelijk jaarlijks eind aflevering overzicht. United Consumers kent meerdere aanbiedingen; onder ander een brandstof korting kaart, etc. Ik ben niet van plan gauw over te stappen naar een ander energie leverancier, die mijn regelmatig bellen, begin altijd met: Ik zit prima bij United Consumers !

Actie

Loyaliteitsbonus

Loyaliteitsbonus

€ 120, uitgekeerd na afloop contract

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
199,71
Prijs per maand
21

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Groene stroom uit Nederland
  • Gratis app met bespaaradvies
199,96 /mnd
199,96
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,368 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,368 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,302 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,302 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 15,58

Stroom

€ 63,65


Gas

€ 136,31

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
199,96

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,7

Klantenservice

8,1

Algemeen

8,1

200 reviews over Greenchoice

  • AAndre – 30 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Sinds ik in juli de jaarrekening heb ontvangen saldeert Greenchoice verkeerd. Ze rekenen eerst de bedragen uit per periode, trekken dan de bedragen van elkaar af per periode en sturen dan een rekening. Dit terwijl de wetgever, de rechter en de geschillencommissie zeggen dat ze eerst teruglevering van verbruik moeten aftrekken en het restant in rekening moeten brengen. Dit scheelt honderden euro’s! Dit is gewoon stelen van de consument.

  • SSam – 19 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Deze bedrijf is een nachtmerrie.

    Sinds de gas-crisis zis dit bedrijf kennelijk steeds schimmiger geworden, en alleen door tussenkomst van de prijsplafond van de overheid, hield dit bedrijf zich aan de spelregels.. – tot de jaarnota vorige week viel.

    Mijn jaarnota wordt berekend aan de hand van *geschatte gebruik en niet mijn werkelijk gebruik aan energie. Mijn verbruik valt minstens 50% onder hun schattingen maar omdat zij dit niet meetellen (!), valt de jaarnota aanzienlijk hoger uit waardoor ik aanzienlijk veel moet bij betalen.

    Deze bedrijf weet kennelijk van geen schaamte, en probeerd de klant op te lichten.

    Je moet altijd bezwaar maken, en zonder juridisch steun kom je er niet uit (ik raad de consumentenbond aan)

    Ga niet bij dit bedrijf in zee. Het is het niet waard. Hopelijk gaan zij failliet zoals het hoort bij dit soort oplichters.

  • MMarcel Fraters – 31 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik heb hier een 3 jarig contract gehad welke nu net afgelopen is. De prijzen waren toen heel scherp en de klantenservice was heel goed geregeld. Bij het nieuwe aanbod welke ze deden was echter niet de mogelijkheid weer een driejarig contract aan te gaan vandaar dat ik besloten heb om over te stappen.

  • TTjoa – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Redelijke prijs

  • VVera grond – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Wij zijn zeer te vreden over greenchoice en zullen daar nog wel even blijven als de prijs goed blijft

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
199,96
Prijs per maand
22

Actie

  • Tot € 170 loyaliteitsbonus

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • 100% Europese windstroom
  • Onderdeel van Eneco
200,51 /mnd
Bekijken
200,51
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,374 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,374 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,338 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,338 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 63,03


Gas

€ 137,49

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
200,51

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,0

Klantenservice

7,0

Algemeen

7,1

135 reviews over Oxxio

  • LLeo – 13 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Klant sinds juni. Duidelijke communicatie, fijne klantenservice. En destijds zeer laag tarief, nu iets duurder maar wel mooie bonus zag ik. Heb hem aangeraden voor mijn buurman.

  • HH. Aalbers – 09 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Sinds 7 juli klant bij Oxxio. Aanmelden ging eenvoudig. De overstap is goed geregeld.
    De tarieven voor gas en elektra lagen begin juni gunstig in de markt. Het contract en overige informatie is het en klopt. Over Oxxio hebben wij tot op dit moment geen klagen.

  • mmarcel – 30 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Niet mee in zee gaan, waardeloos.
    Klant contact zeer slecht en men komt afspraken niet na

  • JJurgen – 29 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ze zijn vergeten mijn contract op te sturen. Ondertussen heb ik een contract bij een andere leverancier. Oxxio verplicht mij nu om toch met hen in zee te gaan.

    Na meermaals het verhaal uitgelegd te hebben snapt men eindelijk dat men fout zit en het zou snel opgelost worden zodat ik terug ga naar de leverancier waar ik een contract heb lopen.

    Nu weken later is er nog steeds niets gebeurt en krijg ik telkens betalingsherinneringen, wil men de betaling niet meer opschorten en dreigt Oxxio zelf met incassokosten!

    Blijf ver weg van deze partij!

  • GGerard – 07 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer slecht ervaring met Oxxio, ik ben al maanden bezig om met een oplossing te komen. Ze reageren niet en komen niet met een oplossing, maar ze halen ondertussen wel geld van mij rekening.

Actie

Loyaliteitsbonus

Loyaliteitsbonus

Nu tijdelijk tot maximaal € 170,- bonus, afhankelijk van je verbruik en postcode. Het getoonde maandbedrag is nog zonder de bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
200,51
Prijs per maand
23

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • 100% groene stroom uit Nederland
200,97 /mnd
200,97
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,377 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,377 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,293 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,293 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 15,58

Stroom

€ 65,44


Gas

€ 135,53

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
200,97

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,7

Klantenservice

8,1

Algemeen

8,1

200 reviews over Greenchoice

  • AAndre – 30 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Sinds ik in juli de jaarrekening heb ontvangen saldeert Greenchoice verkeerd. Ze rekenen eerst de bedragen uit per periode, trekken dan de bedragen van elkaar af per periode en sturen dan een rekening. Dit terwijl de wetgever, de rechter en de geschillencommissie zeggen dat ze eerst teruglevering van verbruik moeten aftrekken en het restant in rekening moeten brengen. Dit scheelt honderden euro’s! Dit is gewoon stelen van de consument.

  • SSam – 19 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Deze bedrijf is een nachtmerrie.

    Sinds de gas-crisis zis dit bedrijf kennelijk steeds schimmiger geworden, en alleen door tussenkomst van de prijsplafond van de overheid, hield dit bedrijf zich aan de spelregels.. – tot de jaarnota vorige week viel.

    Mijn jaarnota wordt berekend aan de hand van *geschatte gebruik en niet mijn werkelijk gebruik aan energie. Mijn verbruik valt minstens 50% onder hun schattingen maar omdat zij dit niet meetellen (!), valt de jaarnota aanzienlijk hoger uit waardoor ik aanzienlijk veel moet bij betalen.

    Deze bedrijf weet kennelijk van geen schaamte, en probeerd de klant op te lichten.

    Je moet altijd bezwaar maken, en zonder juridisch steun kom je er niet uit (ik raad de consumentenbond aan)

    Ga niet bij dit bedrijf in zee. Het is het niet waard. Hopelijk gaan zij failliet zoals het hoort bij dit soort oplichters.

  • MMarcel Fraters – 31 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik heb hier een 3 jarig contract gehad welke nu net afgelopen is. De prijzen waren toen heel scherp en de klantenservice was heel goed geregeld. Bij het nieuwe aanbod welke ze deden was echter niet de mogelijkheid weer een driejarig contract aan te gaan vandaar dat ik besloten heb om over te stappen.

  • TTjoa – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Redelijke prijs

  • VVera grond – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Wij zijn zeer te vreden over greenchoice en zullen daar nog wel even blijven als de prijs goed blijft

Contract

Type

Type

Variabel: tarieven wijzigen elke drie maanden of vaker

Opzeggen

Opzeggen

Maandelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
200,97
Prijs per maand
24

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Groene stroom uit Nederland
  • Gratis app met bespaaradvies
202,62 /mnd
Bekijken
202,62
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,361 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,361 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,328 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,328 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 17,62

Stroom

€ 63,09


Gas

€ 139,53

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
202,62

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,5

Klantenservice

8,5

Algemeen

8,7

150 reviews over Engie

  • HHarry Swinkels – 30 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Het aanbod voor een vast contract gekregen, prima ! Met de goed functionerende website is het zo gepiept. Als er een probleempje opduikt is 1 email genoeg omdat er goed gecommuniceerd wordt en kantvriendelijkheid bij ENGIE nog WEL iets voorstelt, prima!

  • LLucas – 28 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Engie, de grootste ramp voor t MKB.

    Gasprijs verdrievoudigt, de elektriciteitsprijs verviervoudigt in de tijden van energiecrisis. Ze sturen graag een incassobureau, zakkenvullers op de ruggen van anderen. Rotbedrijf!

    Geen zaken doen met Engie!

  • EEllen Hoogeboom – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Enige geeft via de app heel duidelijk het verbruik per dag aan. Ook is er een duidelijk overzicht van wat aan het eind van het verbruiksjaar het resultaat is. Het aanpassen van het maandbedrag is zeer eenvoudig en wordt snel verwerkt.

  • HHenk Weekhout – 24 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Er was er eens een gemene keral die mij belde en een smoes ophing over de electriciteits-/gas leverancier die het contract zou overnenen zoals het nu loopt. Na enige dagen kwam het contract binnen en bleek dat ik 75% meer moest betalen. DIRECT Engie gebeld en zij hebben het in der minne opgelost en ik was er van verlost. Dankzij Engie!! Applaus

  • GG.IJnsen – 23 juli 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer tervreden!

Contract

Type

Type

Variabel: tarieven wijzigen elke drie maanden of vaker

Opzeggen

Opzeggen

Maandelijks op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd

Vragen?

Vragen?

Klantenservice energievergelijk.nl:
010 - 32 20 011
202,62
Prijs per maand
25

Actie

  • Tot € 230 loyaliteitsbonus

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • 100% groene stroom
  • Al 1 miljoen klanten
203,42 /mnd
Bekijken
203,42
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,388 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,388 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,313 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,313 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,98

Stroom

€ 67,03


Gas

€ 136,39

Verwacht termijnbedrag
Prijs per maand
203,42

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,4

Klantenservice

7,9

Algemeen

8,1

357 reviews over Budget Energie

  • SS. – 08 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Duidelijk, goed en toegankelijk.

  • RRichard – 04 september 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Budget Energie kan niet omgaan met overleden contractanten. De klantenservice is slecht verstaanbaar en regelen niets

  • FFransiska Groenen – 16 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tot nu toe nooit problemen gehad met budget energie altijd fijn gebruik kunnen maken van hun diensten.

  • GG. Koopman – 11 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ondanks de tv uitzending van Kassa was het voor mij wel duidelijk dat ik voor Budger Energie gekozen heb.
    De jaarlijkse afrekening met verrekening van teruglevering is perfect verlopen.

  • FFrans van Rijn – 07 augustus 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Er is een prijs gecommuniceerd m.b.t. teruglevering elektriciteit. Maar zonder overleg wordt nu maandelijks een ander bedrag/percentage gehanteerd.

Actie

Loyaliteitsbonus

Loyaliteitsbonus

Nu tijdelijk tot maximaal € 230,- bonus, afhankelijk van je verbruik. Het getoonde maandbedrag is nog zonder de bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota

Contract

Type

Type

Jaarcontract: tarieven staan één jaar lang vast

Opzeggen

Opzeggen

Na één jaar op te zeggen, zonder boete

Handig om te weten

Bedenktijd

Bedenktijd

Na je aanvraag, kun je altijd kosteloos annuleren binnen 14 dagen

Oude contract

Oude contract

Oude contract wordt automatisch opgezegd