Waar ben je naar op zoek?

Zelfstroom

Totaalscore

Energieprijs


3,8

Klantenservice


3,7

Algemeen


3,6

Plus- en minpunten

  • Mogelijkheid voor huren zonnepanelen
  • Veel negatieve klantbeoordelingen

Over Zelfstroom

Zelfstroom is eigenlijk geen echte energieleverancier, maar helpt consumenten en ondernemingen met het zelf opwekken van energie. Via Zelfstroom huurt de consument of ondernemer zonnepanelen die op het dak worden geplaatst. Hiermee bespaart u op de energiekosten en draagt u bij aan een beter milieu. Na verloop van tijd kunnen de zonnepanelen worden overgenomen.

Alle aanvullende energie die je nodig hebt, zowel gas als stroom, wordt tegen kostprijs geleverd door Zelfstroom. Dit is 100 procent duurzame stroom.

Kan het goedkoper?

30 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Zelfstroom?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • EEric – 20 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb de zo panelen gehuurd van Zelfstroom. 8 stuks 521 euro pm. Alles is goed geplaatst alsook omvormer en PV groep. Ná zowat 5 maanden(midden in de zomer) was blijkbaar de omvormer kapot. Op de app zag ik dus geén opwek gegevens . Op dat moment was Zelfstroom moeilijk te bereiken. Het heeft zeker 25 dagen geduurd dat ze de omvormer kwamen om ruilen. Maar ze hebben me wel de ‘ verloren teruglevering’ gecompenseerd met terugbetaling. Dat vond ik zeer netjes. Al met al tevreden dus.

    Reageren
  • WWendy – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Erg duur bedrijf.
    Vragen voor tijdelijk verwijderen en terugleggen van 4 Zonnepanelen, 2x 25 werk met 3 personen 800 euro!!!
    Ik ben met dit bedrag in zee gegaan omdat me aan de telefoon verteld was dat ze met een team hier wel even mee bezig zouden zijn…
    Dit is wel erg snel cashen zou ik zeggen.
    Laat je niet misleiden zoals ik.

    Reageren
  • HH. Schouten – 27 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ten eerste als je je zonnepanelen wil overkopen betaal je de HOOFDPRIJS!! De app werkt 90% niet!! De klantenservice slecht te bereiken en lossen het probleem niet op!! Heb je een storing in je systeem laten ze je eerst aan klooien met stomme opdrachten die je eerst moet uitvoeren, en na een week of 2 uren aan de telefoon te hebben gezeten wordt je eens een keer gebeld door een monteur!!! Het is echt een drama, verschrikkelijke spijt vd aankoop bij dit bedrijf! DOE HET NIET BIJ ZELFSTROOM!!!

    Reageren
  • CClaudia – 25 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een ergernis zeg! Ik word gewoon lastig gevallen en belaagd met geadresseerde reclame post. Diverse malen telefonisch contact op genomen. Ook via de mail. Ik heb bevestigd gekregen dat ik geen geadresseerde post meer zou ontvangen…..dus niet. Alweer post A4 formaat in de bus!
    Ik wil geen zonnepanelen dus laat mij met rust!

    Reageren
  • LLENNARD – 04 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    nou eigenlijk vind ik het energie bedrijf heel fijn

    Reageren
  • MMark – 02 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Top goed

    Reageren
  • MM.v.Daal – 30 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als ik 0 sterren zou kunnen geven zou ik dat doen. Bij het eerste gesprek eind ’20 kregen we eerst te horen dat onze gevraagde 14 panelen niet zouden passen (er passen er nog zo’n 10 bij..) omdat deze in een bepaalde hellingshoek moesten staan. Maar ze zouden ze zo monteren dat we zeker konden rekenen op een opbrengst van 5200kwh per jaar. De dag van de montage kwam en de monteurs hadden de benodigde materialen niet bij zich en zouden de dag erna terug komen. Wij hadden verlof genomen en konden voor de dag erna dit opnieuw regelen. Ook waren ze met een man te weinig waardoor ze de montage waarschijnlijk niet af zouden krijgen. Omdat we niet nog een dag verlof konden pakken is mijn man gaan meehelpen. Het viel hem op dat de panelen erg plat gelegd werden en hij vroeg naar de hellingshoek maar volgens de monteurs was dit echt in orde zo. Ook vroeg hij waarom er niet meer panelen bij konden en zij gaven aan dat dat wel degelijk kon dus wij hebben een offerte gevraagd voor uitbreiding en nooit gekregen.
    Na het eerste volledige jaar bleek dat de geschatte opbrengst van 5200 kwh niet gehaald werd. Dat kan gebeuren wegens weinig zonuren en we zaten er zo’n 600 kwh vanaf dus àlà. Het afgelopen jaar hadden wij niet maandelijks de app in de gaten gehouden omdat we gewoonweg veel aan ons hoofd hadden en er niet bij stil stonden. Nu ik de app van de energiemaatschappij bekeek (ivm overstappen op korte termijn) zag ik dat we ruim €1500 moesten gaan bijbetalen op de jaarrekening. Ik ging dus de app van zelfstroom eens goed onder de loep nemen en wat bleek was dat halverwege mei vorig jaar, juni,juli en stuk augustus de opbrengst op ‘0’ stond. Dé belangrijkste maanden van het jaar waarbij we volledig op de panelen draaien en een flinke overcapaciteit hebben die door teruglevering nog moet zorgen voor een lagere eindafrekening. Maar die werden nu gemist. Terwijl ons tijdens het kennismakingsgesprek werd gezegd dat ze een storing zouden opmerken en kunnen monitoren. Ik heb dan ook gevraagd wat er aan gedaan kan worden dat we afgelopen jaar zomaar ineens ruim 3500 kwh missen aan opbrengst maar er kan niets aan gedaan worden. En ergens begrijp ik wel dat je bepaalde storingen of wat dan ook niet kan terugdraaien maar feit blijft dat we voor het tweede jaar op rij niet de beloofde opbrengst behalen en deze keer zelfs met ruim 3500 kwh eronder! Dat is geen kleingeld! En zeker niet gezien mijn stroomprijs afgelopen jaar verviervoudigd werd en wij dus nu €1500 moeten gaan bijbetalen aan de energiemaatschappij. De medewerker van zelfstroom houd het op ‘eigen verantwoordelijkheid’ en ‘het is niet terug te draaien’. Wij hadden met de prijzen van afgelopen jaar onze investering er al bijna uit kunnen hebben en nu volgt er juist een financiële strop. Het minste wat ze hadden kunnen doen was een gemiddelde opbrengst schatten over die periode en ons deze financieel tegemoet komen.

    Reageren
  • MMarcel Padmos – 28 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Begin NIET aan dit kansloos verhaal….Ze zijn twee keer langs gekomen om de boel te installeren. In dat proces hebben ze een ruit gebroken en onze stof zuiger verknalt. En ik ben nu degene die er -na drie weken niets vernomen te hebben- nu achteraan moet om het allemaal gefixt te krijgen. Duidelijk hebben ze hun prioriteiten niet in orde. Hopeloze service.

    Reageren
  • SStefan – 12 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Veel spijt van de overeenkomst te hebben getekend bij Zelfstroom. 5 maanden duurde het om te komen met een antwoord (en niet het goede) na herhaaldelijk te hebben gebeld en gemaild te hebben. Tijdens de verkoopfase, elke dag telefonisch contact mogelijk. Na het tekenen hoorde we niets meer. Mocht dit een voorbode zijn voor de komende huurperiode, verwacht ik nog wel wat gedoe en rechtsbijstand. Doe het niet.

    Reageren
  • TThomas – 10 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sturen ongewenste reclame per post. Blijven maandelijks spammen ondanks dat wij ons hier niet voor hebben aangemeld.

    Reageren
  • Jjudokid – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik werd door zelfstroom benaderd
    Of ik zonnepanelen wilde goed mail contact . Het werd allemaal duidelijk uitgelegd. Voor inspectie liep voorspoedig . Panelen snel geleverd en vakkundig geplaatst ook goede uitleg hoe aan te melden bij energie bedrijf . De panelen zijn in 2022 geplaatst en ik heb er veel plezier van .

    Reageren
    • JJoke – 08 juni 2023

      @judokid

      Wij hebben de geschatte opbrengst overtroffen. Zeer tevreden. De storing is naar tevreden opgelost

      Reageren
  • SSander – 31 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mensen koop hier niks!!! Wij hebben een offerte gehad voor ruim 28k (alles uitgerekend)
    Dezelfde panelen en omvormer nu inclusief goedgekeurde installatie liggen voor 10k op het dak. Dit bedrijf doet zichzelf voor als goedkoop maar is het totaal niet!

    Reageren
    • Wwering – 25 mei 2023

      @Sander

      om hoeveel panelen ging dit dan want ik was net 5 k kwijt voor 18 panelen

      mvg b wering

      Reageren
  • AArend – 19 december 2022

    Weer zo’n folder van Zelfstroom. “U bent geselecteerd”..ik heb al 3 jaar zonnepanelen op m’n dak. Doe jullie huiswerk eens. En 720€ gemiddelde besparing per jaar..vergeet het maar.
    Wat een amateurs!
    A.D

    Reageren
    • JJohan Spriensma – 05 februari 2023

      @Arend
      Ik vind de communicatie van Zelfstroom slecht, maar de installatie werkt wel goed en bespaart absoluut wel wat is toegezegd bij mij was 1200 besparing toegezegd, maar in 2022 was de besparing zeker 4000€

      Reageren
  • AA.Galama – 15 december 2022

    Hou a.u.b. op met mij brieven te sturen waarin staat dat ik zgn geselecteerd ben voor een project van mijn gemeente.
    Ik héb allang zonnepanelen en als jullie nu eens beginnen om alleen die huizen die geen panelen hebben aan te schrijven, besparen jullie het milieu een hoop papier afval!
    En mij de ergernis!

    Reageren
  • DDavy Vaessen – 03 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Laten plaatsen, verkeerd ingeschat waardoor het veel langer geduurt heeft. Een van de personen die de installatie verschafte leek competent.

    Een jaar later kwamen we er achter dat ze op de dakgoten gestaan hebben waardoor ze verzakt zijn.

    Twee jaar later ga ik de meterkast inventariseren na een verfrisser van de NEN en ja hoor. De installatie voldoet NIET aan de eisen!

    PV groepen zijn in kast bijgeplaatst, er zaten al 8 groepen op 1 aardlek (geplaatst ddor oude bewoner, toen dit nog ok was). Met de PV groepen zijn dat er 10. De aardlek is type A en de installatie heeft GEEN 6mA verklaring!

    Reageren
  • GGerd jan – 27 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen Zelfstroom dus
    Een tijdje geleden kregen wij een folder van Zelfstroom in de bus. De envelope suggereerde dat de mooie folder in samenwerking met de gemeente Waadhoeke tot stand was gekomen. Met dat als basis een offerte aangevraagd voor 17 zonnepanelen op ons platte dak. De offerte die wij binnenkregen had een waarde van €12.700. Wij hebben toen besteld onder voorbehoud van financiering welke wij kort geleden rond gekregen hebben. Hierna zijn wij tot aankoop overgegaan. Zelfstroom stuurde toen een aantal weken later een scout om de installatie te verkennen. Deze scout melde zich veel te vroeg waardoor ikzelf niet aanwezig was. Hij is geen moment geïnteresseerd geweest in de plek waar de omvormer zou moeten komen te hangen, wilde pertinent niet het dak op en heeft dat dus ook niet verkend. Al met al is de scout niet langer dan 10 minuten aanwezig geweest. Hem is mede gedeeld dat ons platte dak na de storm van 2013 geheel is vernieuwd. Na twee weken niets gehoord te hebben maar even met ze gebeld. Het bleek dat ze niet gingen instaleren omdat ze ons dak niet toegankelijk vonden voor de installatie en de dakpannen niet geschikt om een kabel onderdoor te leggen. Wanneer ze ons dat wilden mededelen is onbekend.
    Maar even gebeld met de gemeente. Die vertelde dat het bij hen klachten regende over hoe zij konden samenwerken met een dergelijk beroerd bedrijf. Een samenwerking die door Zelfstroom wordt gesuggereerd maar in werkelijkheid dus niet bestaat. Zelf vermoed ik dat ze van de montage af wilden omdat hun inkoop prijzen sinds het uitbrengen van de offerte gestegen zijn en hun marges dus lager zouden zijn.
    Achteraf ben ik dus blij dat zij de overeenkomst verbroken hebben. Je zal hier maar mee in zee zijn gegaan…….Ondertussen betalen we wel rente en aflossing op de financiering

    Datum van ervaring: 27 september 2022

    Reageren
  • JJohn – 21 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Inmiddels brief 6 ontvangen of we zonnepanelen van jullie bedrijf willen hebben, we hebben allang zonnepanelen, en zouden ze ook nooit leasen (rendement is dan echt weg) Ik snap dat jullie geld willen verdienen maar het is een keer mooi geweest met die brieven. Jongens waar zijn jullie in godsnaam mee bezig?

    Reageren
  • MMarieke Kaanders – 01 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overeenkomst met Zelfstroom via Eigen Huis. Plaatsing van de panelen is weer door een ander bedrijf gedaan. Duidelijk aangegeven door ons dat wij de binnenkomende stroom op onze slimme meter (TOON) willen kunnen terugzien. Foto’s aangeleverd van de TOON en meterkast (3-fasen) en tijdens de schouw weer opnieuw aangegeven. Resultaat is dat de panelen (20) op 2×1 fase zijn geïnstalleerd en dus gedeeltelijk zichtbaar op onze TOON. Geen reactie op herhaaldelijk bellen, mevrouw van de klantenservice geeft aan dat deze reactie wel 2 weken op zich kan laten wachten omdat we tenslotte werkende panelen geven. Schandalig!

    Reageren
  • RR Verschoor – 29 juni 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via inkoop eigen huis ben ik bij zelfstroom gekomen. Begin dacht ik wat gaat het vlot bij deze organisatie. Er werden snel een aantal afspraken gemaakt oa voor een schouw. Nadat ik ruim 2 uur heb zitten wachten, bleek de schouw niet door te gaan ivm zieken etc. Begin van de deze nachtmerrie. Vervolgens is er nooit een nieuwe afspraak gemaakt. Totdat ik bericht kreeg op zondag dat de panelen de woensdag erna geplaatst zouden worden. Niemand die te bereiken was om te vertellen dat er geen schouw gedaan is. Niemand die zich verantwoordelijk voelt, niet terugbellen, problemen op elkaar afschuiven
    Etc. Ook is de schouw op papier niet naar de juiste mensen toegestuurd. Uiteindelijk stonden ze voor de deur op woensdag . Maar reden ze binneneen kwartier weer weg. Want ze konden de steiger niet veilig opbouwen en was mijn dak te krom. Einde van de dag kreeg ik een mail dat de plaatsing niet doorgaat wegens dat ze niet veilig kunnen bouwen en mijn dak te krom was. Na een week krijg ik een telefoon van zelfstroom nadat ze benaderd waren door Eigen Huis.
    Een mevr met 100 excuses en dat er werk van gemaakt zou worden in het bedrijf. Bleek dat ze het over de achterkant van het huis te hebben ipv de voorkant waar de panelenzouden komen te liggen. Kortom ėèn grote puinhoop bij zelfstroom. Ik hoef niets meer met hun of hun onderaannemers The Green crew te maken te hebben.

    Reageren
  • NN.Molema – 14 juni 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beloven zonnepanelen mee te verhuizen, maar wijgeren dit, zeer gemiddeld huis waar andere leveranciers de zelfde panelen kunne plaatsen, Zegt zelfstroom dat het niet mogelijk is, ook geen regeling met minder panelen, daarnaast een belachelijke afkoopsom.
    Slechter bedrijf kan je niet treffen

    Reageren
  • PPieter – 05 mei 2022

    Service

    Algemeen

    Komen hun afspraken totaal niet na. Zit na 4 maanden nog op antwoorden en compensatie te wachten.

    Reageren
  • MMarc – 02 december 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Diverse offertes opgevraagd en daarbij kwam ik tot de ontdekking dat Zelfstroom absoluut niet kan voldoen aan hun laagste prijsgarantie ondanks dat ik ze de kans heb gegeven om mij tegemoet te komen .
    Een verschil van € 20,50 p/m is toch wel groot te noemen , moet er wel bij zeggen dat er door Zelfstroom iets meer geleverd wordt maar dat het verschil niet van dien aard is dat het prijsverschil rechtvaardigt.
    De medewerker aan de telefoon heeft zich wel buitengewoon ingespannen om tot een akkoord te komen maar helaas is het hem intern bij Zelfstroom niet gelukt om tot een prijsaanpassing te komen .
    Dus ZELFSTROOM , stop met adverteren van ” LAAGSTE PRIJSGARANTIE “

    Reageren
  • MMark – 04 november 2021

    Poeh, waar moet ik beginnen. Bij de installatie lieten ze het betonblok van de lift op mijn dak vallen. Schade. Ik heb nu de laatste 2 jaar uitval. Het heeft een half jaar geduurd voordat ik ze kon overtuigen dat het niet aan de netbeheerder lag, maar aan de installatie. Uiteindelijk hebben ze het toegegeven. Vervolgens kwam er een team om een nieuwe kabel te trekken. Is hen niet gelukt na een halve dag klooien met drie man. Bestaande kabel verwijderd dus ik zat zonder stroomopwekking. Ik zou teruggebeld worden voor een nieuwe afspraak. Na 2 weken zelf maar gebeld en moest echt boos worden om ze zo snel mogelijk te laten komen. Ze zijn gisteren geweest met weer drie anderen en ook hen is het niet gelukt een kabel te trekken. Ze gaven het heel snel op. Ik moest maar een specialist inschakelen. Heb vandaag met mijn buurman de kabel zelf getrokken, zonder problemen! Monteur had aangegeven dat het echt een probleem van de installatie was en dat ik recht op schadevergoeding heb. Dat is uiteindelijk in behandeling genomen, maar nooit meer wat van gehoord. Net gebeld en er wordt glashard beweerd dat het aan het net ligt in combinatie met de buren en dat ik geen recht op een vergoeding heb. Ik ben klaar met deze partij!

    Reageren
  • Rrob – 23 maart 2021

    Zelfstroom is een hoogst incapabel bedrijf. Enige jaren geleden heeft men zonnecollectoren met zeer zware betonbalken op mijn platte houten dak geplaatst. Het gevolg is dat ik mijn hele dak heb moeten vervangen. Volgend de producent van de betonbalken zijn deze balken niet geschikt voor houten daken. Ook de omvormer hebben ze op een gewoon stopcontact aangesloten ipv een eigen groep. We houden me aan het lijntje en weigeren voorals nog te betalen.

    Reageren
  • RRoel – 20 april 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het klonk zo mooi. We hebben een paar jaar panelen gehuurd. En inderdaad onder de streep hou je wat over.
    We deden het voor de duurzaamheid. Niet direct voor het geld.

    Zelfstroom doet het zelf wel voor het geld. Wat een amateuristische en grijperige club.
    Als 1 keer geen geld op de rekening hebt en ze kunnen niet incasseren krijg je meteen dreigbrief over incasso en rechters.
    Bij installatie werd er heel onveilig gewerkt. Vingers van de monteur in de meterkast echt een cm van spanning op de hoofdaansluiting. Ook de hoofdzekering niet meer voorzien van een loodje. Dat had me een enorme boete kunnen kosten.
    Hoewel meerdere keren gebeld is dit nooit opgelost.
    Nu verhuist en naar een andere energieleverancier blijven ze nog een voorschotnota incasseren voor de maand na het opzeggen van het contract. Dan kost het ze in een keer weken om een eindafrekening te sturen maar wel meteen weer dreigen met rechters kosten en incasso.
    Wat een waardeloze club!
    NOOIT MEE IN ZEE GAAN!

    Reageren