Zelfstroom

Energieprijs
2,7
Klantenservice
1,7
Algemeen
2,0

Over Zelfstroom

Zelfstroom is eigenlijk geen echte energieleverancier, maar helpt consumenten en ondernemingen met het zelf opwekken van energie. Via Zelfstroom huurt de consument of ondernemer zonnepanelen die op het dak worden geplaatst. Hiermee bespaart u op de energiekosten en draagt u bij aan een beter milieu. Na verloop van tijd kunnen de zonnepanelen worden overgenomen.

Alle aanvullende energie die je nodig hebt, zowel gas als stroom, wordt tegen kostprijs geleverd door Zelfstroom. Dit is 100 procent duurzame stroom.

Contact


2,1
Schrijf beoordeling

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Zelfstroom?

Prijs
Klantenservice
Algemeen

Uw gegevens

3 klantbeoordelingen over Zelfstroom

  • R
    Roel

    Het klonk zo mooi. We hebben een paar jaar panelen gehuurd. En inderdaad onder de streep hou je wat over.
    We deden het voor de duurzaamheid. Niet direct voor het geld.

    Zelfstroom doet het zelf wel voor het geld. Wat een amateuristische en grijperige club.
    Als 1 keer geen geld op de rekening hebt en ze kunnen niet incasseren krijg je meteen dreigbrief over incasso en rechters.
    Bij installatie werd er heel onveilig gewerkt. Vingers van de monteur in de meterkast echt een cm van spanning op de hoofdaansluiting. Ook de hoofdzekering niet meer voorzien van een loodje. Dat had me een enorme boete kunnen kosten.
    Hoewel meerdere keren gebeld is dit nooit opgelost.
    Nu verhuist en naar een andere energieleverancier blijven ze nog een voorschotnota incasseren voor de maand na het opzeggen van het contract. Dan kost het ze in een keer weken om een eindafrekening te sturen maar wel meteen weer dreigen met rechters kosten en incasso.
    Wat een waardeloze club!
    NOOIT MEE IN ZEE GAAN!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    JJ Olthof

    Na eerste contacten leek het geheel betrouwbaar, absoluut niet goedkoop en geen enkele korting mogelijk bij aanschaf van 28 panelen maar op dat moment leek de service goed. Na de offerte te hebben geaccepteerd begon het, schouw geweest en niets aan de hand want alles kon zonder enkel probleem worden gerealiseerd. Daarna werd ik gebeld dat er meerwerk nodig was (niet gemeld bij de schouw) het geheel zou enkele honderden euro’s duurder worden. Gezegd hiermee niet akkoord te zijn, installatie kon dan niet doorgaan. Uiteindelijk overstag gegaan maar bij installatie wist niemand iets van meerwerk. Installatie zou in een halve dag gedaan zijn, maar ik heb er 2 dagen voor vrij moeten nemen en lang moeten wachten. Deze kosten worden niet vergoed. Uiteindelijk heb ik de eerste offerte betaald en werd vrij agressief door een medewerker gebeld waarom ik niet had betaald. Het hele verhaal uitgelegd en toen kreeg ik een aanmaning…. Kortom, slechte ervaring, slechte klantenservice en de mensen van debiteurenbeheer zouden niet eens in contact moeten komen met consumenten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Michiel

    Zonnepanelen huren via Zelfstroom is een lovenswaardig concept, maar ga NIET kleiner wonen, want dan blijkt Zelfstroom absoluut geen flexibele partij!

    Wij wilden graag gegarandeerd groene stroom en daarom een eigen zonnepaneleninstallatie op ons dak. Niet zozeer om kosten te besparen, maar wel voor het milieu en vanwege onze twijfels bij ‘groene stroom’ van de gevestigde energiebedrijven. Wij hadden niet zomaar grofweg 10.000 euro klaar liggen voor een eigen installatie, maar een huurbedrag van €110,- per maand was wel haalbaar. Dat je aan het eind van de huurperiode per saldo meer hebt betaald dan bij een directe aanschaf vinden we logisch en acceptabel.

    Ongeveer een jaar geleden hebben wij 20 zonnepanelen door Zelfstroom laten plaatsen.
    Het afsluiten van het 10-jarige huurcontract en de installatie verliepen prima. In een ochtend lag het hele systeem op ons huis en de zon scheen. Wel moesten we bijbetalen voor een afwijkende omvormer. Onze energiekosten (incl. de huurprijs van de panelen) zouden ongeveer €20,- per maand lager uitkomen t.o.v. onze huidige energierekening, maar dat vonden we goed genoeg. Helaas kregen we een paar maanden later een herberekening die ineens hoger uitviel dan de oude ‘gewone’ energierekening. Dat is jammer, maar op zich nog steeds geen probleem, want we hadden tenslotte gegarandeerd groene stroom en dat mag best wat kosten.

    Nu moeten wij helaas wegens onvoorziene omstandigheden verhuizen naar een kleiner huis en de kopers van ons huidige huis willen onder geen beding het huurcontract van Zelfstroom overnemen. Zelfs niet toen we ze aanboden om €5.000,- bij te dragen in de afkoopsom. Ze hadden genoeg negatieve ervaringen met Zelfstroom op internet gelezen om een hoge energierekening van een gewone maatschappij voor lief te nemen. Het argument van Zelfstroom dat zonnepanelen positief bijdragen aan de waarde van je huis is dus niet altijd van toepassing!

    Gelukkig heeft Zelfstroom een verhuisservice tegen een vergoeding van €50,- per zonnepaneel. Dat lijkt mooi, maar toen bleek dat het systeem niet één op één op ons nieuwe huis ging passen, bleek Zelfstroom niet bereid om oplossingsgericht mee te denken en waar nodig aanpassingen aan de installatie te accepteren. Zelfstroom stuurt erop aan dat wij het bestaande systeem nu in zijn geheel afkopen. De restwaarde na een jaar huren is €9.000,- en daar komen de verhuiskosten van 20 x €50,- = €1000,- nog bij. Dit kunnen wij niet ineens opbrengen, anders hadden we de zonnepanelen wel direct zelf aangeschaft i.p.v. via een huurconstructie.

    Er passen 12 panelen op ons nieuwe huis en we zijn gewoon bereid het huidige huurcontract van 20 panelen door te laten lopen. Er komen dan 8 panelen werkloos in de schuur te staan waarvoor we gewoon maandelijks aan Zelfstroom blijven betalen. Zelfstroom wil ze niet terug nemen, ook niet na verrekening van een afschrijving. Dit verlies zijn we bereid te nemen, als we op ons nieuwe huis maar gewoon weer een werkend zonnesysteem hebben.

    Toen kwam het volgende probleem. De 12 zonnepanelen hebben vanwege de lagere opbrengst een nieuwe omvormer nodig. Die wilden we graag aanschaffen en bij de verhuizing laten installeren. Wij willen de oude omvormer dan binnen het bestaande huurcontract gewoon doorbetalen en de nieuwe omvormer direct afrekenen. Zonder nieuwe omvormer heeft verhuizing van de panelen geen zin. Vreemd genoeg wil Zelfstroom hier niet aan meewerken.

    Na wat moeizame communicatie over en weer zag Zelfstroom slechts twee opties: het huurcontract helemaal afkopen of het systeem in zijn huidige (niet werkende) vorm verhuizen. Ze willen geen aanpassingen uitvoeren, ook niet als dat gewoon op onze kosten gebeurt.

    We zitten nu dus vast aan een slechts 1 jaar oude zonne-installatie met 20 panelen die we niet kunnen gebruiken, maar waarvoor we nog wel 9 jaar lang €110,- per maand moeten betalen. En na die 9 jaar is het systeem nog steeds niet ons volledige eigendom!
    Dit betekent na de verhuizing een dubbele energierekening. Eén rekening van een conventionele energiemaatschappij en één nutteloze rekening van Zelfstroom, totdat we genoeg gespaard hebben om het huurcontract van de werkloze zonnepanelen af te kopen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?