Waar ben je naar op zoek?

WoonEnergie

Totaalscore

Energieprijs


6,3

Klantenservice


6,2

Algemeen


6,8

Plus- en minpunten

  • 100% windstroom
  • Actieve hulp verduurzaming
  • Hoge variabele tarieven

Over WoonEnergie

WoonEnergie is een energieleverancier en dochteronderneming van Eneco. Het label richt zich in het bijzonder op woningcorporaties en hun huurders.

Woonenergie produceert zelf geen elektriciteit, maar is slechts een doorgeefluik voor elektriciteit die ‘vergroend’ is door middel van certificaten uit buitenlandse waterkracht (vooral Scandinavië). Er wordt enkel groene stroom geleverd, maar deze wordt door WISENederland geclassificeerd als sjoemelstroom.

Kan het goedkoper?

71 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van WoonEnergie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • EElle de Vroede – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al lang klant bij hun. Altijd tevreden geweest. Ik zag mijn tarieven zijn deze maand kwh €0,99 maar op hun website staat €0,91 . Ik probeer hun te bellen. Maar ik krijg een bandje met dat ze gesloten zijn. Erg apart. Want ze zijn tot 18.00 open. Indien ik deze prijzen blijf betalen wil ik overstappen. Maar ik krijg ze niet te pakken.

    Reageren
  • HHassan Ghighach – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Blijf hier weg oplichters super slecht bedrijf ze maken je financiële situatie erger . Doen maar wat klopt niks van .zet je elektrische kachel aan 200 euro aan stroom volgens zet je een mans de elektrische kachel uit nog steeds 200 euro aan stroom , heb bedragen van 980 euro per maand voor een flat van 40 vierkante meters . Je bent gewaarschuwd

    Reageren
  • Kkantares – 21 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren lang een tevreden klant

    Reageren
  • Aanna – 18 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren lang een tevreden klant

    Reageren
  • JJoop van Vliet – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben en blijf bij mijn energieleverancier, omdat ik me daar goed bij voel en een zeer goede klantenservice heeft !

    Reageren
  • CCicilia – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vriendelijke medewerkers, staan open voor mogelijkheden van betalingen. Prima leverancier en zou niks ander willen. Gewoon top!

    Reageren
  • GGert – 08 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onnodig duur. Service valt tegen.

    Reageren
  • TTon van der Beek – 02 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jaren klant van hun maar wat ze nu flikken kan gewoon niet. Ze zijn de duurste leverancier en nu wordt er elke drie maanden een tariefverhoging of verlaging aangepast.
    De tariefverlaging voor Februari is om te huilen van 3,17 per m3 naar € 2,41471 en stroom van 79 cent naar € 0,65674. En dit terwijl de grootste aanbieders al maanden lager zitten en de prijs flink gekelderd is. Hun hele administratie met verbruik is niet in orde en ik heb daar een mail over gestuurd. Een maand later wordt je anoniem gebeld met een verontschuldiging en een verhaal dat we niet moeten kijken naar de maandelijkse verbruik tabel want deze is niet op orde. Alles wordt wel op het eind van het jaar gecorrigeerd. Waarom mij bellen en niet op mail antwoorden? Volgens mij hebben ze wat te verbergen en wordt er gesjoemeld. Iedere maand storing op de website en contact opnemen heeft geen zin. Ik heb de knoop doorgehakt en ga per 20 januari naar een dynamisch contract bij zonneplan. Ik heb het helemaal gehad met deze organisatie die er zogenaamd voor de huurders zou zijn. Ze kleden je uit tot op de sokken!! Daaaaag Woonenergie!!

    Reageren
    • EElle de Vroede – 24 januari 2023

      @Ton van der Beek Wat vreemd. Ik zit ook jaren bij woonenergie. Ik betaal nu in januarie kwh 0,99 en kreeg brief in februarie kwh 0,73. Hoe kunnen onze kwh tarieven zo ver schillen? We zijn beiden jaren klant…

      Reageren
  • MM bos – 11 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hoogste prijs gas in Nederland hoe is dit mogelijk ? Terwijl het juist voor mensen is die minder te besteden hebben

    Reageren
  • GGerda – 02 december 2022

    Service

    Erg jammer hoe de administratie van mij 190 eu afneemt na Ruim 25 jaar klant te zijn geweest.
    14e oktober verhuist en tm 15e november klant geweest en geen 190 eu van de staat aan woonergie aan mij overgedragen ivm opzegging.blijkbaar is daar op de administratie geen controle of alleen wel klopt naar de klant toe.
    Mensen pas op.

    Reageren
  • LLizet – 08 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jammer dat ze met de gas de duurste zijn .snap daar niks van .anders altijd goed gehad .

    Reageren
  • JJeroen – 29 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Website klopt niks van, tarieven met terugwerkende kracht. Dus de nieuwe tarieven zijn toegepast op de voorgaande periodes, die een lager tarief hadden. E-mail met klantenservice heeft meer dan een maand response vertraging. Telefonisch onbereikbaar of enorme wachttijden. Vriendelijke mensen, chaotisch bedrijf en website.

    Reageren
    • MMarja – 18 november 2022

      @Jeroen

      Volgens mij klopt de website ook niet, helaas kreeg ik geen duidelijk antwoord op mijn mail met vraag hierover.
      Ik zou ineens héél veel bij moeten betalen.

      Reageren
    • RRuud – 10 december 2022

      @Jeroen verhaal over tarieven met terugwerkende kracht klopt.
      Ik kijk regelmatig naar de tarieven en hoeveel geld er terug gestort zou moeten worden en plotseling moet ik alle maanden van het jaar 2022 geld bijbetalen. Hier wordt ongelofelijk gesjoemeld met de prijzen. Kan hier niets aan gedaan worden?
      Gezamenlijk een advocaat erop zetten?

      Reageren
  • EEsther – 21 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn woonenergie al weken niet bereikbaar. Op geen enkele webbrowser.
    Hebben hier meer mensen last van?

    Reageren
    • SSuzan – 26 oktober 2022

      @Esther

      Nee bij mij werkt alles prima en met de huidige stand van zaken log ik zelfs meerdere keren per week probleemloos in.
      Ook het telefonisch klantcontact verloopt goed en vriendelijk en ze zijn bereid mee te kijken naar oplossingen, de wachttijd is wel een dingetje aan de telefoon maar valt uiteindelijk ook wel mee.
      Dus nee zowel via de site als telefoon goede bereikbaarheid

      Reageren
    • RR Haverlag – 03 december 2022

      @Esther

      Ook mijn site werkt prima.
      Als ik hen bel krijg ik snel contact en word vriendelijk en hulpvaardig te woord gestaan.
      Dus ook geen klacht

      Reageren
  • TTon van der Beek – 09 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Was voor de crisis wel tevreden maar nu zijn ze zelfs duurder dan Essent en dan meen ik fors duurder! Helaas kom je er niet meer onderuit want overstappen helpt ook niet meer. In de regel zijn nu alle energie Maatschappijn boeven van de bovenste plank. Maar stom dat ik ooit ben weggegaan bij Essent omdat woonenergie er zou zijn voor de huurders en dus goedkopere energie aanboden. Helaas vergane glorie dus!

    Reageren
    • LLizet – 08 november 2022

      @Ton van der Beek n beetje raar he heeft niks meer met groene stroom temaken .voel me zelfs opgelicht

      Reageren
      • TTon van der Beek – 02 januari 2023

        @LizetDat klopt inderdaad het heeft niets te maken met groene stroom. Als deze 100% groen zou zijn zouden we heel weinig moeten betalen er wordt immers geen gas gebruikt om stroom op te wekken. Maar wat hun en de meeste leveranciers nu doen is meegaan met de flow. Ze zien dat klantenhoge prijzen betalen en waarom zouden wij dan ook niet de hoge prijzen vragen , ze betalen immers toch! Hier was laatst ook nog een filmpje over hoe dit werkt. Iedereen profiteert hiervan en wil het onderste uit de kan halen. Nu ze net de nieuwe tarieven bekend hebben gemaakt heb ik de knoop doorgehakt en ben per 20 januari overgestapt naar een andere leverancier op basis van een dynamisch contract. Ik heb het gehad met deze prutsers.

        Reageren
    • Aaly – 03 december 2022

      @Ton van der Beek Inderdaad fors duurder, vanaf juni er al 100 € bij op en nu nogmaals 200 €, niet normaal hoor , termijnbedrag van 511€, en dan speciaal voor huurders van woningstichtingen? ppff, maar ik kreeg wel 1100 terug, Wat snap ik hieraan niet??

      Reageren
  • DDick – 29 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op 20 september email dat 2 oktober de prijzen fors omhoog gaan. Hun missie is voordelige tarieven voor huurders. Ze zijn een van de duurste leverancier.

    Reageren
    • DDanielle – 03 oktober 2022

      @Dick
      Ja bij mij ook.
      Ben al 17 jaar klant maar wordt nu echt extreem duur.
      Ik ga toch maar eens verder kijken ben klaar met woonenergie.

      Reageren
    • JJenny – 21 oktober 2022

      @Dick.Hier ook vreselijk duur geworden.Ook mail van 20 september verhoging.
      In juni betaalde ik voor 11m3 46€.
      Maar toen betaalde ik 1.86 per m3.
      Snap er niks meer van.

      Reageren
  • BBas – 11 juni 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eind rekening gekregen van ruim over de 1500..wat heel bijzonder is sinds k amper thuis ben, alleen woon.. Sta onder bewind en blijf toch dreigbrieven van ze krijgen, zelfs na meerdere malen telefonisch contact hebben ze hun papier werk nog niet in orde. Krijg je vervolgens een of andere grapjas aan de lijn die maar roept “klaag ons maar aan”. Iets wat k ook zeker samen met bewind ga doen.. Heb bewijs genoeg en ze hebben geen poot om op te staan. DE HUISJESMELKERS ONDER DE ENERGIE CORPORATIES

    Reageren
  • CChris – 06 juni 2020

    Zit al wat jaren bij WoonEngerie.
    1 keer een revieuw geschreven dat ik het niet eens was met een afrekening. Bij nader inzien had ik het verkeerd begrepen. Dus er was niks mis mee. Spijt van dat revieuw
    Ik lees veel revieuws van oplichters en duur . Is beslist niet waar . Zit al 6 jaar bij hun en zijn echt niet duurder als anderen.
    Ben dik tevreden en blijf lekker zitten daar. Zit daar goed.
    En de klachten die ik allemaal lees. Dan zullen jullie het wel verbruikt hebben .
    Ik zeg een 10 voor WoonEnergie

    Reageren
    • TTon – 14 januari 2023

      @ChrisBlijf maar lekker bij Woonenergie dan. Ik ben jaren trouwe klant maar deze organisatie is ver achteruit gegaan en zijn duurder dan de meeste aanbieders. Ze geven hun fouten toe aan de telefoon maar niet schriftelijk. Hier klopt iets niet! Ze zijn er duidelijk niet voor de huurders.
      Vanaf 20 januari ben ik ervan verlost , géén hoge gas en stroom prijzen meer voor mij.

      Reageren
  • Ff.mets – 26 januari 2019

    gewoon zoals het hoort. helemaal goed.

    Reageren
  • AA.Kuiper – 05 januari 2019

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Woonenergie heeft onterecht 720 euro van mijn rekening afgeschreven.Voorgaande jaren kreeg ik altijd geld terug.Hier klopt helemaal niets van.Ik woon alleen.Ik douche kort.Ik heb de kachel altijd laag of uit.Dit is een hele grote fout woonenergie!

    Reageren
    • AA. Bertrand – 11 oktober 2023

      @A.Kuiper
      Ik vraag mij dan af, waarom onterecht geld afgeboekt werd.
      Ik maak de nota van Woonenergie zelf over, zoals alle nota’s van zowel zorgverzekering, uitvaartverzekering, huur, telefoon .
      Dan houdt u het in eigen hand.
      Zou ik doen in Uw geval: heeft u ook geen problemen met onterechte afboekingen.

      Reageren
  • JJos de Brie – 17 februari 2017

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De verkoper van Woonenergie kwam in december 2015 aan de deur van ons pasgekochte huis. Natuurlijk wilde ik weten of het goedkoper kon (maar wèl groen). De verkoper wist ons te overtuigen met een mooi termijnbedrag. Helaas, naar bleek bij ontvangst van de jaarnota, was het tè mooi om waar te zijn en moesten wij nogeens meer dan het reeds betaalde jaarbedrag (137%!!) bijbetalen. Dit zijn geen nette praktijken. Bij Woonenergie had een lichtje op moeten gaan dat het termijnbedrag onmogelijk laag was en achteraf had ik ook zelf hier niet in moeten trappen.

    Vervolgens kreeg ik bij opzegging te horen, dat ik 2x de boete moest betalen, want ik had 2 contracten (stroom & gas). Ik heb maar 1 contract ondertekend (levering van groene stroom & gas). en ook op de site wordt aangegeven dat de boete geldt per CONTRACT. Maar volgens de klantenservice moest ik betalen per “individuele overeenkomst”. Natuurlijk zullen ze juridisch wel gelijk hebben; had ik de leveringsvoorwaarden maar goed moeten lezen. Maar die geeft zo’n huis-aan-huisverkoper er niet bij. En als je 2 weken later de bevestiging krijgt mèt de algemene voorwaarden, kun je niet meer terug. En nu zeggen ze: op onze site had u dit kunnen lezen.

    Reageren
  • SSilvia Stoel – 30 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is een hele goede energie bedrijf en goedkoopste die ik tot nu toe heb mee gemaakt en heel klant vriendelijk.ik Ben er heel blij mee.

    Reageren
  • Ggeertse – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    uitstekend bedrijf geeft heel goede service naar zijn klanten ook de prijs van de geleverde produkten is goed kan ook heel goed volgen wat en hoeveel wij gebruiken je ziet ook wat je per maand kwijt bent aan zowel energie als aan gas

    Reageren
    • DDiny – 17 juli 2023

      Geheel met u eens ik ben daar al zeker 30 jaar klant ,en nog nooit rare dingen meegemaakt ,iedere maand duidelijk wat je verbruikt hebt en welk kostenplaatje eraan hangt .Fijne Leverancier Top.

      Reageren
  • TTiny v.Oers – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een goede prijs voor de energie en een duidelijk overzicht op de jaarnota.snel en duidelijk en vriendelijk personeel aan de telefoon,je vragen worden goed beantwoord.

    Reageren
  • HHarriette – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vind de enegie prijs iet wat te duur, maar de klantenservice en algemene indruk zijn perfect.

    Reageren
  • HHuizinga – 29 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gasprijs ligt stuk hoger dan bij andere leveranciers. Klantenservice moeilijk bereikbaar

    Reageren
    • JJannie – 06 juni 2020

      Beslist niet waar !
      Zit er zelf al een paar jaar en zit zelfs beter bij WoonEnergie

      Reageren