Waar ben je naar op zoek?

WoonEnergie

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • 100% windstroom
  • Actieve hulp verduurzaming
  • Hoge variabele tarieven

Over WoonEnergie

WoonEnergie is een energieleverancier en dochteronderneming van Eneco. Het label richt zich in het bijzonder op woningcorporaties en hun huurders.

Woonenergie produceert zelf geen elektriciteit, maar is slechts een doorgeefluik voor elektriciteit die ‘vergroend’ is door middel van certificaten uit buitenlandse waterkracht (vooral Scandinavië). Er wordt enkel groene stroom geleverd, maar deze wordt door WISENederland geclassificeerd als sjoemelstroom.

74 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van WoonEnergie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJa jacobi – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vriendelijk geholpen en te woord gestaan duidelijke uitleg bij problemen de rekeningen zijn overzichtelijk en. Goed te volgen

    Reageren
  • TTaeke van der Ploeg – 25 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    wij zijn er voor de huurder maar nu wel geld gaan rekenen voor zonnepanelen maar als je huurder bent zoals ik huur je die ook dus WEG met we zijn er voor huurders flauwekul Dus oproep aan iedereen met zonnepanelen op huurwoningen MELDEN bij ACM

    Reageren
  • SS van der Laan – 25 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al tijden klant bij woonenergie.
    Ik kreeg begin maart toekenning van het noodfonds dat er een bedrag werd toegekend. Vervolgens een mail van woonenergie dat dit bedrag word verrekend met openstaande facturen, en restant daarna word verdeeld over 6 maanden. Ook is dit 8 keer toegezegd per telefoon. Het word maar niet verrekend, nu ineens zou het weer niet verrekend worden. Moet er constant achteraan, er worden hierdoor verkeerde facturen gestuurd. Medewerkers hebben allemaal een ander verhaal, je kan geen leidinggevende spreken, en wijzigingen worden doorgevoerd waarna je er zelf “achter” moet komen. Het noodfonds is voor mij meer een stress fonds, ben hier inmiddels al 6 weken en 53 telefoontjes verder en het schiet maar niet op. Woonenergie doet niet wat ze zeggen en bovendien zijn de standaard klantenservice medewerkers zo slecht opgeleid dat ze 9 van de 10 keer het antwoord niet eens weten.
    Daarnaast is het ook nog eens een dure leverancier die werkt met kwetsbare mensen met schulden. Een schande dat dit zomaar kan in Nederland over de rug van mensen met een minimum inkomen.
    Voor mij nooit geen woonenergie meer en ik zal iedereen afraden om met deze mensen in zee te gaan!!

    Reageren
  • AAnoniem – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Perfect

    Reageren
  • EEdward kwame Boateng – 19 januari 2024

    Prijs

    Heel goed energieleverancier

    Reageren
  • HH.w. Bekkers – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hebben tot op heden geen klachten

    Reageren
  • LL J J van Veggel – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hallo,
    Nooit storingen, altijd continu.
    Kosten zijn redelijk

    Reageren
  • WWil Garssen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet altijd makkelijk bereikbaar, wel vriendelijk, ook niet de goedkoopste

    Reageren
  • AA.Aarts – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betaal een normale prijs.Met telefonisch contact bijzonder goed en eerlijk advies gehad. Waren heel vriendelijk en meedenkend.

    Reageren
  • MMevrouw E.L.Looman – 18 januari 2024

    Algemeen

    Zelden of nooit een storing mocht er toch een storing zijn dan wordt er getracht om het zo snel mogelijk op te lossen
    Correctie vergeten dat de prijs voor gas erg hoog is niet te controleren is of ik wel zoveel heb gebruikt elektriciteit verbruik ook moeilijk te controleren aangezien ik zonnepanelen heb.

    Reageren
  • MMevrouw E.L.Looman – 18 januari 2024

    Algemeen

    Zelden of nooit een storing mocht er toch een storing zijn dan wordt er getracht om het zo snel mogelijk op te lossen

    Reageren
  • HHenny – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb net 3 jarig contract afgesloten voor een goede prijs. Werd zeer vriendelijk geholpen met goed advies

    Reageren
    • DDaan – 29 februari 2024

      @Henny
      idd. Woonenergie heeft 1 of 3 jaars verlenging. Net ook verlengd.
      Met nuance dat indien in bezit van zonnepanelen enkel 1 jaars contract mogelijk is.

      Reageren
  • WW.kortland – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al 17 jaar bij woon energie zijn altijd zeer correct bij innen maar ook bij terug gave en wanneer er problemen zouden zijn ( nooit gehad ) woorden die direct opgelost en bij telefonisch contact altijd super vriendelijke medewerkers aan de lijn.

    Reageren
  • LL Oosterveen Janssen – 18 januari 2024

    Prijs

    Algemeen

    Zeer vriendelijk en goede uitleg jarenlang al klant

    Reageren
  • JJan Hoogvliet – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eerlijk prijsadvies. Eerlijke prijsstelling.
    Adequate informatie,
    Zeer goede telefonische bereikbaarheid en informatie.
    Kortom. professionele leverancier.

    Reageren
  • VV Duuren – 17 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al zeker 30 jaar klant van WoonEnergie Ben al die jaren al zeer tevreden over hun .goed berijkbaar via mobiel en mail .Iedere maand een overzicht van je maandgebruik en de vorige maand en van een jaar eerder . Ook al zou ik bij een andere Leverancier wat goedkoper uit zijn ,blijf ik toch bij WoonEnergie

    Reageren
  • IIlona vd valk – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Redelijk goedkoop goede service vriendelijk staan open voor suggesties

    Reageren
  • ZZegers – 25 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jaren lang bij deze leverancier energie afgenomen in de veronderstelling dat ze (naar eigen zeggen) goedkoop waren. Maar het is gewoon Eneco met toptarieven. Ik zit nu bij een andere leverancier en het eerste dat me opviel was dat het uitlezen van mijn slimme meter, laten we zeggen; nogal verschilt met die van Woonenergie. Ik geloof dat ik jaren lang …. ben.

    Reageren
  • SSimon – 13 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn termijnbedrag is flink omhooggegaan, terwijl de communicatie daarover niet al te best was. Service kan beter

    Reageren
    • RR – 15 februari 2023

      @Simon
      Oplichters zijn het

      Reageren
  • DDebbie – 10 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik betaal me groen en geel 263 euro in me eentje…klopt toch niet

    Reageren
  • DDaijana – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stelletje oplichter ik moet een bedrag van 1600 euro betalen en peer maand bijana 300€ ik kan me huis bu al opzeggen want dit is voor mij niet haalbaar ik weet niet wat ze willen dat we alleen nog werken om rekeningen te betalen hoe is dit mogelijk?! Dit is erger dan de slavernij!!

    Reageren
  • RRudy smits – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij problemen een zeer goede en deskundige uitleg door de monteur snelle service. Zeker aan te raden

    Reageren
  • MMevr D – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn huidige contract liep af begin januari.Ik kreeg mijn jaarnota en ik kreeg een hoog bedrag terug betaald.Alleen heb het op de dag van vandaag nog niet uitbetaald gekregen.Het nieuwe maand bedrag hebben ze wel al maar het rest bedrag maken ze niet over.Ik ben echt niet blij meer met woonenergie..

    Reageren
    • AA. Macfarlane – 22 juni 2023

      @Mevr D
      Ik deel uw mening niet, na de meterstanden te hebben doorgegeven kreeg ik altijd jarenlang heel snel uitbetaald. Na de gastritis pakte dat anders uit mijn ‘spaarpotje’ was weg ik moest bijbetalen en het maandbedrag ging naar over de 200 voor een 1 persoon.

      Reageren
      • AAlan Macfarlane – 21 februari 2024

        @A. Macfarlane
        Ik moet even mijn vorige reactie bijstellen.
        Ik kreeg een afrekening waarbij ik rond 750 euro moest bijbetalen, maar zag in de genoteerde getallen twee fouten. Heb gebeld en een medewerkster zag de fouten nog voor ik daarover begon. Uiteindelijk kreeg ik een fors bedrag terug en mijn maandbedrag ging ook flink terug. Ik ben al jaren bij Woonenergie en verder nooit klachten gehad. Wel altijd de cijfers bijgehouden, dan zie je zelf ook snel als er iets fout zit.

        Reageren
  • AAnnemie Snijders Aussems – 31 januari 2023

    Wooninergie scheel mij 100 euro per maand met de vorige energiebedrijf. Dus toppie

    Reageren
  • AAns Geusebroek – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed bedrijf algemene prijs
    Mijn woonenergie werkt optimaal heel goed inzicht in mijn verbruik
    Kan op deze manier bepalen hoeveel ik verbruik en het betaalbaar houden voor ons.

    Reageren