menu

Plus- en minpunten

  • 100% windstroom
  • Actieve hulp verduurzaming
  • Hoge variabele tarieven

WoonEnergie tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van WoonEnergie.

Geen contracten gevonden.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Product of veld niet gevonden.


Over WoonEnergie

WoonEnergie is een energieleverancier en dochteronderneming van Eneco. Het label richt zich in het bijzonder op woningcorporaties en hun huurders.

Woonenergie produceert zelf geen elektriciteit, maar is slechts een doorgeefluik voor elektriciteit die ‘vergroend’ is door middel van certificaten uit buitenlandse waterkracht (vooral Scandinavië). Er wordt enkel groene stroom geleverd, maar deze wordt door WISENederland geclassificeerd als sjoemelstroom.


Kan het goedkoper?

WoonEnergie ervaringen

Review score

6,3

op basis van 75 reviews

Prijs
6,0 Star

Klantenservice
6,1 Star

Algemeen
6,5 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • A
    Anne

    Onder bewind kwam ik erachter dat de stroom opgelopen was door bijbetaling bij elkaar 8000 euro moet terugbetalen ik woon alleen mijn dochter hebt een tijdje bij me gewoond ben alles aan het uitzoeken maar moeilijk antwoorden te krijgen als je onder bewind staat betaal over de 200 euro per maand of de fout bij het bewind ligt of woonenergie dat is het vervelende dat je zelf moeilijk alles kan controleren maar ben er mee bezig

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Ja jacobi

    Vriendelijk geholpen en te woord gestaan duidelijke uitleg bij problemen de rekeningen zijn overzichtelijk en. Goed te volgen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Taeke van der Ploeg

    wij zijn er voor de huurder maar nu wel geld gaan rekenen voor zonnepanelen maar als je huurder bent zoals ik huur je die ook dus WEG met we zijn er voor huurders flauwekul Dus oproep aan iedereen met zonnepanelen op huurwoningen MELDEN bij ACM

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    S van der Laan

    Al tijden klant bij woonenergie.
    Ik kreeg begin maart toekenning van het noodfonds dat er een bedrag werd toegekend. Vervolgens een mail van woonenergie dat dit bedrag word verrekend met openstaande facturen, en restant daarna word verdeeld over 6 maanden. Ook is dit 8 keer toegezegd per telefoon. Het word maar niet verrekend, nu ineens zou het weer niet verrekend worden. Moet er constant achteraan, er worden hierdoor verkeerde facturen gestuurd. Medewerkers hebben allemaal een ander verhaal, je kan geen leidinggevende spreken, en wijzigingen worden doorgevoerd waarna je er zelf “achter” moet komen. Het noodfonds is voor mij meer een stress fonds, ben hier inmiddels al 6 weken en 53 telefoontjes verder en het schiet maar niet op. Woonenergie doet niet wat ze zeggen en bovendien zijn de standaard klantenservice medewerkers zo slecht opgeleid dat ze 9 van de 10 keer het antwoord niet eens weten.
    Daarnaast is het ook nog eens een dure leverancier die werkt met kwetsbare mensen met schulden. Een schande dat dit zomaar kan in Nederland over de rug van mensen met een minimum inkomen.
    Voor mij nooit geen woonenergie meer en ik zal iedereen afraden om met deze mensen in zee te gaan!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anoniem

    Perfect

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Edward kwame Boateng

    Heel goed energieleverancier

    Prijs
    Reageren
  • H
    H.w. Bekkers

    Hebben tot op heden geen klachten

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L J J van Veggel

    Hallo,
    Nooit storingen, altijd continu.
    Kosten zijn redelijk

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wil Garssen

    Niet altijd makkelijk bereikbaar, wel vriendelijk, ook niet de goedkoopste

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A.Aarts

    Betaal een normale prijs.Met telefonisch contact bijzonder goed en eerlijk advies gehad. Waren heel vriendelijk en meedenkend.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mevrouw E.L.Looman

    Zelden of nooit een storing mocht er toch een storing zijn dan wordt er getracht om het zo snel mogelijk op te lossen
    Correctie vergeten dat de prijs voor gas erg hoog is niet te controleren is of ik wel zoveel heb gebruikt elektriciteit verbruik ook moeilijk te controleren aangezien ik zonnepanelen heb.

    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mevrouw E.L.Looman

    Zelden of nooit een storing mocht er toch een storing zijn dan wordt er getracht om het zo snel mogelijk op te lossen

    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henny

    Ik heb net 3 jarig contract afgesloten voor een goede prijs. Werd zeer vriendelijk geholpen met goed advies

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • D
      Daan

      @Henny
      idd. Woonenergie heeft 1 of 3 jaars verlenging. Net ook verlengd.
      Met nuance dat indien in bezit van zonnepanelen enkel 1 jaars contract mogelijk is.

  • W
    W.kortland

    Ben al 17 jaar bij woon energie zijn altijd zeer correct bij innen maar ook bij terug gave en wanneer er problemen zouden zijn ( nooit gehad ) woorden die direct opgelost en bij telefonisch contact altijd super vriendelijke medewerkers aan de lijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L Oosterveen Janssen

    Zeer vriendelijk en goede uitleg jarenlang al klant

    Prijs
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Hoogvliet

    Eerlijk prijsadvies. Eerlijke prijsstelling.
    Adequate informatie,
    Zeer goede telefonische bereikbaarheid en informatie.
    Kortom. professionele leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    V Duuren

    Al zeker 30 jaar klant van WoonEnergie Ben al die jaren al zeer tevreden over hun .goed berijkbaar via mobiel en mail .Iedere maand een overzicht van je maandgebruik en de vorige maand en van een jaar eerder . Ook al zou ik bij een andere Leverancier wat goedkoper uit zijn ,blijf ik toch bij WoonEnergie

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • I
    Ilona vd valk

    Redelijk goedkoop goede service vriendelijk staan open voor suggesties

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • Z
    Zegers

    Jaren lang bij deze leverancier energie afgenomen in de veronderstelling dat ze (naar eigen zeggen) goedkoop waren. Maar het is gewoon Eneco met toptarieven. Ik zit nu bij een andere leverancier en het eerste dat me opviel was dat het uitlezen van mijn slimme meter, laten we zeggen; nogal verschilt met die van Woonenergie. Ik geloof dat ik jaren lang …. ben.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Simon

    Mijn termijnbedrag is flink omhooggegaan, terwijl de communicatie daarover niet al te best was. Service kan beter

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • R
      R

      @Simon
      Oplichters zijn het

  • D
    Debbie

    Ik betaal me groen en geel 263 euro in me eentje…klopt toch niet

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Daijana

    Stelletje oplichter ik moet een bedrag van 1600 euro betalen en peer maand bijana 300€ ik kan me huis bu al opzeggen want dit is voor mij niet haalbaar ik weet niet wat ze willen dat we alleen nog werken om rekeningen te betalen hoe is dit mogelijk?! Dit is erger dan de slavernij!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rudy smits

    Bij problemen een zeer goede en deskundige uitleg door de monteur snelle service. Zeker aan te raden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mevr D

    Mijn huidige contract liep af begin januari.Ik kreeg mijn jaarnota en ik kreeg een hoog bedrag terug betaald.Alleen heb het op de dag van vandaag nog niet uitbetaald gekregen.Het nieuwe maand bedrag hebben ze wel al maar het rest bedrag maken ze niet over.Ik ben echt niet blij meer met woonenergie..

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • A
      A. Macfarlane

      @Mevr D
      Ik deel uw mening niet, na de meterstanden te hebben doorgegeven kreeg ik altijd jarenlang heel snel uitbetaald. Na de gastritis pakte dat anders uit mijn ‘spaarpotje’ was weg ik moest bijbetalen en het maandbedrag ging naar over de 200 voor een 1 persoon.

      • A
        Alan Macfarlane

        @A. Macfarlane
        Ik moet even mijn vorige reactie bijstellen.
        Ik kreeg een afrekening waarbij ik rond 750 euro moest bijbetalen, maar zag in de genoteerde getallen twee fouten. Heb gebeld en een medewerkster zag de fouten nog voor ik daarover begon. Uiteindelijk kreeg ik een fors bedrag terug en mijn maandbedrag ging ook flink terug. Ik ben al jaren bij Woonenergie en verder nooit klachten gehad. Wel altijd de cijfers bijgehouden, dan zie je zelf ook snel als er iets fout zit.

  • A
    Annemie Snijders Aussems

    Wooninergie scheel mij 100 euro per maand met de vorige energiebedrijf. Dus toppie