menu

Plus- en minpunten

  • 100% windstroom
  • Actieve hulp verduurzaming
  • Hoge variabele tarieven

WoonEnergie tarieven

Geen contracten gevonden.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Over WoonEnergie

WoonEnergie is een energieleverancier en dochteronderneming van Eneco. Het label richt zich in het bijzonder op woningcorporaties en hun huurders.

Woonenergie produceert zelf geen elektriciteit, maar is slechts een doorgeefluik voor elektriciteit die ‘vergroend’ is door middel van certificaten uit buitenlandse waterkracht (vooral Scandinavië). Er wordt enkel groene stroom geleverd, maar deze wordt door WISENederland geclassificeerd als sjoemelstroom.


Kan het goedkoper?

WoonEnergie ervaringen

Review score

6,3

op basis van 80 reviews

Prijs
6,1 Star

Klantenservice
6,0 Star

Algemeen
6,4 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Y
    Yolanda

    Na verplichte overgang naar eneco, kreeg ik de eind afrekening.
    Zelf altijd netjes optijd de rekeningen betaald.
    Maar zelf zijn ze zo punctueel niet.
    Het bedrag van de eind afrekening zou uiterlijk 14 november op de rekening staan.
    Nou dus niet hè !!
    Heb al 2 keer kontact opgenomen, kreeg geen bevredigend antwoord.
    Moest maar gewoon afwachten??????

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Amg houben

    7 jaar bij woonenergie gezeten nu stoppen ze ermee ik heb in april nog een nieuw jaar contract afgesloten en je wil me niet zeggen dat ze toen niet al wisten dat het ging stoppen ik vind dit misleidend ik was altijd zeer te vreden maar nu moet ik verplicht mee over naar eneco waar ik het niet mee eens ben dus ben ik overgestapt en krijg ik boete ik vind dit asociaal ik heb hier niet om gevraagd dus zij kunnen zo maar stoppen er gebeurt niks maar wij als consument krijgen boete

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    G.Oostenbrink

    Goed, wordt Eneco binnenkort.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Giel

    Ik ben super tevreden met woonenergie ik vindt het alleen jammer dat ze gaan stoppen en ik als klant wordt overgenomen door Eneco ik weet niet of daar mee akkoord ga

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Daisy

    Ik ga nu overstappen als jij netjes je nota betaald hebt dan sturen ze aanmaningskosten na het nabellen gaven ze aan dat ik het termijnbedrag naar beneden hebt gegooid en dat dat pas een maand na data ingaat. Ik was het daar niet mee eens. Dan rekenen ze steeds 27 euro. Vind t diefstal en heb aangegeven over te stappen ben nu een contract aangegaan met uc

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anne

    Onder bewind kwam ik erachter dat de stroom opgelopen was door bijbetaling bij elkaar 8000 euro moet terugbetalen ik woon alleen mijn dochter hebt een tijdje bij me gewoond ben alles aan het uitzoeken maar moeilijk antwoorden te krijgen als je onder bewind staat betaal over de 200 euro per maand of de fout bij het bewind ligt of woonenergie dat is het vervelende dat je zelf moeilijk alles kan controleren maar ben er mee bezig

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Ja jacobi

    Vriendelijk geholpen en te woord gestaan duidelijke uitleg bij problemen de rekeningen zijn overzichtelijk en. Goed te volgen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Taeke van der Ploeg

    wij zijn er voor de huurder maar nu wel geld gaan rekenen voor zonnepanelen maar als je huurder bent zoals ik huur je die ook dus WEG met we zijn er voor huurders flauwekul Dus oproep aan iedereen met zonnepanelen op huurwoningen MELDEN bij ACM

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    S van der Laan

    Al tijden klant bij woonenergie.
    Ik kreeg begin maart toekenning van het noodfonds dat er een bedrag werd toegekend. Vervolgens een mail van woonenergie dat dit bedrag word verrekend met openstaande facturen, en restant daarna word verdeeld over 6 maanden. Ook is dit 8 keer toegezegd per telefoon. Het word maar niet verrekend, nu ineens zou het weer niet verrekend worden. Moet er constant achteraan, er worden hierdoor verkeerde facturen gestuurd. Medewerkers hebben allemaal een ander verhaal, je kan geen leidinggevende spreken, en wijzigingen worden doorgevoerd waarna je er zelf “achter” moet komen. Het noodfonds is voor mij meer een stress fonds, ben hier inmiddels al 6 weken en 53 telefoontjes verder en het schiet maar niet op. Woonenergie doet niet wat ze zeggen en bovendien zijn de standaard klantenservice medewerkers zo slecht opgeleid dat ze 9 van de 10 keer het antwoord niet eens weten.
    Daarnaast is het ook nog eens een dure leverancier die werkt met kwetsbare mensen met schulden. Een schande dat dit zomaar kan in Nederland over de rug van mensen met een minimum inkomen.
    Voor mij nooit geen woonenergie meer en ik zal iedereen afraden om met deze mensen in zee te gaan!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anoniem

    Perfect

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Edward kwame Boateng

    Heel goed energieleverancier

    Prijs
    Reageren
  • H
    H.w. Bekkers

    Hebben tot op heden geen klachten

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L J J van Veggel

    Hallo,
    Nooit storingen, altijd continu.
    Kosten zijn redelijk

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wil Garssen

    Niet altijd makkelijk bereikbaar, wel vriendelijk, ook niet de goedkoopste

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A.Aarts

    Betaal een normale prijs.Met telefonisch contact bijzonder goed en eerlijk advies gehad. Waren heel vriendelijk en meedenkend.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mevrouw E.L.Looman

    Zelden of nooit een storing mocht er toch een storing zijn dan wordt er getracht om het zo snel mogelijk op te lossen
    Correctie vergeten dat de prijs voor gas erg hoog is niet te controleren is of ik wel zoveel heb gebruikt elektriciteit verbruik ook moeilijk te controleren aangezien ik zonnepanelen heb.

    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mevrouw E.L.Looman

    Zelden of nooit een storing mocht er toch een storing zijn dan wordt er getracht om het zo snel mogelijk op te lossen

    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henny

    Ik heb net 3 jarig contract afgesloten voor een goede prijs. Werd zeer vriendelijk geholpen met goed advies

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • D
      Daan

      @Henny
      idd. Woonenergie heeft 1 of 3 jaars verlenging. Net ook verlengd.
      Met nuance dat indien in bezit van zonnepanelen enkel 1 jaars contract mogelijk is.

  • W
    W.kortland

    Ben al 17 jaar bij woon energie zijn altijd zeer correct bij innen maar ook bij terug gave en wanneer er problemen zouden zijn ( nooit gehad ) woorden die direct opgelost en bij telefonisch contact altijd super vriendelijke medewerkers aan de lijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L Oosterveen Janssen

    Zeer vriendelijk en goede uitleg jarenlang al klant

    Prijs
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Hoogvliet

    Eerlijk prijsadvies. Eerlijke prijsstelling.
    Adequate informatie,
    Zeer goede telefonische bereikbaarheid en informatie.
    Kortom. professionele leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    V Duuren

    Al zeker 30 jaar klant van WoonEnergie Ben al die jaren al zeer tevreden over hun .goed berijkbaar via mobiel en mail .Iedere maand een overzicht van je maandgebruik en de vorige maand en van een jaar eerder . Ook al zou ik bij een andere Leverancier wat goedkoper uit zijn ,blijf ik toch bij WoonEnergie

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • I
    Ilona vd valk

    Redelijk goedkoop goede service vriendelijk staan open voor suggesties

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • Z
    Zegers

    Jaren lang bij deze leverancier energie afgenomen in de veronderstelling dat ze (naar eigen zeggen) goedkoop waren. Maar het is gewoon Eneco met toptarieven. Ik zit nu bij een andere leverancier en het eerste dat me opviel was dat het uitlezen van mijn slimme meter, laten we zeggen; nogal verschilt met die van Woonenergie. Ik geloof dat ik jaren lang …. ben.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Simon

    Mijn termijnbedrag is flink omhooggegaan, terwijl de communicatie daarover niet al te best was. Service kan beter

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • R
      R

      @Simon
      Oplichters zijn het