WoonEnergie
Totaalscore
Energieprijs
5,6
Klantenservice
5,8
Algemeen
6,2
Plus- en minpunten
- 100% windstroom
- Actieve hulp verduurzaming
- Hoge variabele tarieven
Over WoonEnergie
WoonEnergie is een energieleverancier en dochteronderneming van Eneco. Het label richt zich in het bijzonder op woningcorporaties en hun huurders.
Woonenergie produceert zelf geen elektriciteit, maar is slechts een doorgeefluik voor elektriciteit die ‘vergroend’ is door middel van certificaten uit buitenlandse waterkracht (vooral Scandinavië). Er wordt enkel groene stroom geleverd, maar deze wordt door WISENederland geclassificeerd als sjoemelstroom.
JJan Hoogvliet – 23 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Eerlijk prijsadvies. Eerlijke prijsstelling.
Adequate informatie,
Zeer goede telefonische bereikbaarheid en informatie.
Kortom. professionele leverancier.
VV Duuren – 17 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al zeker 30 jaar klant van WoonEnergie Ben al die jaren al zeer tevreden over hun .goed berijkbaar via mobiel en mail .Iedere maand een overzicht van je maandgebruik en de vorige maand en van een jaar eerder . Ook al zou ik bij een andere Leverancier wat goedkoper uit zijn ,blijf ik toch bij WoonEnergie
IIlona vd valk – 28 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Redelijk goedkoop goede service vriendelijk staan open voor suggesties
ZZegers – 25 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
Jaren lang bij deze leverancier energie afgenomen in de veronderstelling dat ze (naar eigen zeggen) goedkoop waren. Maar het is gewoon Eneco met toptarieven. Ik zit nu bij een andere leverancier en het eerste dat me opviel was dat het uitlezen van mijn slimme meter, laten we zeggen; nogal verschilt met die van Woonenergie. Ik geloof dat ik jaren lang …. ben.
SSimon – 13 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Mijn termijnbedrag is flink omhooggegaan, terwijl de communicatie daarover niet al te best was. Service kan beter
RR – 15 februari 2023
@Simon
Oplichters zijn het
DDebbie – 10 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik betaal me groen en geel 263 euro in me eentje…klopt toch niet
DDaijana – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Stelletje oplichter ik moet een bedrag van 1600 euro betalen en peer maand bijana 300€ ik kan me huis bu al opzeggen want dit is voor mij niet haalbaar ik weet niet wat ze willen dat we alleen nog werken om rekeningen te betalen hoe is dit mogelijk?! Dit is erger dan de slavernij!!
RRudy smits – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Bij problemen een zeer goede en deskundige uitleg door de monteur snelle service. Zeker aan te raden
MMevr D – 01 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Mijn huidige contract liep af begin januari.Ik kreeg mijn jaarnota en ik kreeg een hoog bedrag terug betaald.Alleen heb het op de dag van vandaag nog niet uitbetaald gekregen.Het nieuwe maand bedrag hebben ze wel al maar het rest bedrag maken ze niet over.Ik ben echt niet blij meer met woonenergie..
AA. Macfarlane – 22 juni 2023
@Mevr D
Ik deel uw mening niet, na de meterstanden te hebben doorgegeven kreeg ik altijd jarenlang heel snel uitbetaald. Na de gastritis pakte dat anders uit mijn ‘spaarpotje’ was weg ik moest bijbetalen en het maandbedrag ging naar over de 200 voor een 1 persoon.
AAnnemie Snijders Aussems – 31 januari 2023
Wooninergie scheel mij 100 euro per maand met de vorige energiebedrijf. Dus toppie
AAns Geusebroek – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goed bedrijf algemene prijs
Mijn woonenergie werkt optimaal heel goed inzicht in mijn verbruik
Kan op deze manier bepalen hoeveel ik verbruik en het betaalbaar houden voor ons.
EE Weldam-van Doorn – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Een hele attente energie leveraar. Houd me goed op de hoogte wat betreft de kosten. Maar ook het terug leveren van zonnepanelen, het geen wat dat oplevert. Elke maand een overzicht. Top mensen aan de telefoon.
MMevr. T.Bijlsma – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
WoonEnergie heel betrouwbaar , Iedere maand ‘n update van mijn verbruik en het verbruik van het jaar er voor.
Alles heel duidelijk , en. vergelijking van het jaar er voor.
Dus alle hulde voor WoonEnergie !
Ga dus echt niet veranderen .Ik heb al jaren deze energieleverancier .
Altijd op tijd en duidelijk als er iets veranderd met ‘n mail .
Dus heel tevreden.
HHans van brakel – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Iedere maand je verbruik.
Super klant vriendelijk.
Altijd goed berijkbaar.
Altijdmee denken over je maand tarief.
Jaren bij nuon klant geweest dan is woonenergie een verademing super
Tevreden top
EElle de Vroede – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al lang klant bij hun. Altijd tevreden geweest. Ik zag mijn tarieven zijn deze maand kwh €0,99 maar op hun website staat €0,91 . Ik probeer hun te bellen. Maar ik krijg een bandje met dat ze gesloten zijn. Erg apart. Want ze zijn tot 18.00 open. Indien ik deze prijzen blijf betalen wil ik overstappen. Maar ik krijg ze niet te pakken.
HHassan Ghighach – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Blijf hier weg oplichters super slecht bedrijf ze maken je financiële situatie erger . Doen maar wat klopt niks van .zet je elektrische kachel aan 200 euro aan stroom volgens zet je een mans de elektrische kachel uit nog steeds 200 euro aan stroom , heb bedragen van 980 euro per maand voor een flat van 40 vierkante meters . Je bent gewaarschuwd
Kkantares – 21 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren lang een tevreden klant
Aanna – 18 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren lang een tevreden klant
JJoop van Vliet – 12 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben en blijf bij mijn energieleverancier, omdat ik me daar goed bij voel en een zeer goede klantenservice heeft !
CCicilia – 12 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Vriendelijke medewerkers, staan open voor mogelijkheden van betalingen. Prima leverancier en zou niks ander willen. Gewoon top!
GGert – 08 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Onnodig duur. Service valt tegen.
TTon van der Beek – 02 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Jaren klant van hun maar wat ze nu flikken kan gewoon niet. Ze zijn de duurste leverancier en nu wordt er elke drie maanden een tariefverhoging of verlaging aangepast.
De tariefverlaging voor Februari is om te huilen van 3,17 per m3 naar € 2,41471 en stroom van 79 cent naar € 0,65674. En dit terwijl de grootste aanbieders al maanden lager zitten en de prijs flink gekelderd is. Hun hele administratie met verbruik is niet in orde en ik heb daar een mail over gestuurd. Een maand later wordt je anoniem gebeld met een verontschuldiging en een verhaal dat we niet moeten kijken naar de maandelijkse verbruik tabel want deze is niet op orde. Alles wordt wel op het eind van het jaar gecorrigeerd. Waarom mij bellen en niet op mail antwoorden? Volgens mij hebben ze wat te verbergen en wordt er gesjoemeld. Iedere maand storing op de website en contact opnemen heeft geen zin. Ik heb de knoop doorgehakt en ga per 20 januari naar een dynamisch contract bij zonneplan. Ik heb het helemaal gehad met deze organisatie die er zogenaamd voor de huurders zou zijn. Ze kleden je uit tot op de sokken!! Daaaaag Woonenergie!!
EElle de Vroede – 24 januari 2023
@Ton van der Beek Wat vreemd. Ik zit ook jaren bij woonenergie. Ik betaal nu in januarie kwh 0,99 en kreeg brief in februarie kwh 0,73. Hoe kunnen onze kwh tarieven zo ver schillen? We zijn beiden jaren klant…
MM bos – 11 december 2022
Prijs
Service
Algemeen
Hoogste prijs gas in Nederland hoe is dit mogelijk ? Terwijl het juist voor mensen is die minder te besteden hebben
GGerda – 02 december 2022
Service
Erg jammer hoe de administratie van mij 190 eu afneemt na Ruim 25 jaar klant te zijn geweest.
14e oktober verhuist en tm 15e november klant geweest en geen 190 eu van de staat aan woonergie aan mij overgedragen ivm opzegging.blijkbaar is daar op de administratie geen controle of alleen wel klopt naar de klant toe.
Mensen pas op.
LLizet – 08 november 2022
Prijs
Service
Algemeen
Jammer dat ze met de gas de duurste zijn .snap daar niks van .anders altijd goed gehad .