Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,6

Klantenservice


8,0

Algemeen


8,0

Plus- en minpunten

  • Tarieven altijd laag
  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Geen meerjarige energiecontracten

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

899 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • AA van Elk de Freese – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Had een drie jaar contract dat liep af in april vorig jaar
    Er kon toen geen jaarcontract afgesloten worden daarom naar ANWB
    In oktober weer naar Vattenfall voor jaarcontract
    Aanzienlijk duurder maar dat was niet te vermijden
    Had een app echter die doet het nu niet meer zodat ik niet meer up to date ben wat het verbruik betreft, zoals destijds jammer dus.

    Reageren
  • SS. de Boer – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb goede ervaring met Vattenfall.
    Er zijn natuurlijk klanten die andere ervaring hebben maar dat komt in elke organisatie voor.
    Volmaakt zal het nooit worden, maar proberen om volmaakt te worden is natuurlijk een goed streven, zoals Vattenfall groene stroom promoot is een goede zaak, andere leveranciers kunnen hier niet aan tippen vind ik

    Reageren
  • DDe bué – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd erg vriendelijk aan de telefoon.
    Als oudere heb je met sommige dingen(zoals wachtwoord , e-mail) wat meer moeite, maar er is altijd iemand die je helpt.
    Chapeau voor de medewerkers.

    Reageren
  • FFCMEEUWIS – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overzichtelijk iedere maand een gebruik Overzicht. Een goed advies over je gebruik en hoe je kan besparen. Goed om een vast contract te nemen. Ik ben tevreden met vattenfall

    Reageren
  • AAb Scheers – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We hebben goede afspraken gemaakt, het geeft voor komend jaar een goed en een zeker gevoel.

    Reageren
  • RRob Heutmekers – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall is waarschijnlijk niet de goedkoopste maar dat ruimschoots goed gemaakt door goede service en meedenken door hun.
    Bij de aanleg van onze PV installatie hebben hun meegedacht wat het gunstigste aantal panelen zou zijn voor onze situatie, deze bleek overeen te komen met onze eigen berekeningen en die van onze installateur. Daarnaast ook meegedacht welke andere manieren van besparing vooral voor ons het gunstigste is.

    Reageren
  • TTeun kruitbosch – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben zeer tevreden over Vattenfall geen problemen mee wordt altijd netjes te woord gestaan en geholpen

    Reageren
  • JJoke boksman – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als je vragen hebt krijg je overal antwoord op waar je ook wat aan hebt.
    Krijgen regelmatig berichten hoe het er voor staat .
    Wij zijn altijd al sinds 1977 al bij de Nuon geweest en door gegaan naar Vattenfall.
    Het enigste wat ik lastig vind is dat het sinds de Nuon over is gegaan naar Vattenfall is over gegaan dat alles wat ingewikkeld is geworden met al de cijfers betreft kan er soms niet wijs uit worden voor de rest ben ik tevreden

    Reageren
  • RR.Looijmans – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een goede en betrouwbare leverancier reageert snel en houdt je constant op de hoogte van je verbruik.

    Reageren
  • TTh.Vos – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik kan geen negatieve uitslag geven al meer dan 50jaar bijdezelfde energie leverancier eerst NUON daarna Vattenfall, en nog steeds erg positief.!!!!!

    Reageren
  • TTh.Vos – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik kan geen negatieve uitslag geven al meer dan 50jaar bijdezelfde energie leverancier eerst NUON daarna Vattenfal, en nog steeds erg positief. Th.

    Reageren
  • EEvert Versteeg – 19 januari 2024

    Heb bij Vattenfall nooit problemen. Altijd vriendelijk.

    Reageren
  • DDanielle van Otterlo – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren klant van vattenfal nooit problemen
    Bij contact wordt ik altijd netjes en correct geholpen

    Reageren
  • AAlst van – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen problemen mee goede leverancier

    Reageren
  • PPetra Wopereis – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Regelmatig updates over je energieverbruik.
    Tijdige aanbeveling om je maandbedrag aan te passen.
    Prettige website, makkelijk en inzichtelijk.
    Prettig telefonisch contact.
    Oplopende korting voor vaste klanten
    Ben zeer tevreden

    Reageren
  • CChris Bus – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zat vroeger al bij Nuon de voorganger van Vattenfall. Ze hebben een goede app, ik heb nu al jaren een variabel contract. dat hou ik nog even vol omdat ik vorig jaar Zonnepanelen heb laten plaatsen. Na 1 jaar gebruik ga ik kijken of het voor mij waardevol is om over te stappen op een vast contract. Ik krijg elke maand mooi op tijd een overzicht , war ik veel aan heb. Het leert me verder bij te sturen in de besparingen. Mede daardoor heb ik in de afgelopen jaren mijn verbruik flink naar beneden kunnen bijstellen. Ik zal dus niet snel overstappen.

    Reageren
  • DDick Theusen – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hoe langer je klant blijft, hoe meer korting kan je krijgen

    Reageren
  • Mmarcus – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goed

    Reageren
  • MMonique – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betrouwbare energie leverancier wel met een hogere vaste prijs maar geen nare adertjes o der het gras. Maandelijkse update met advies om wel of niet de betaling aan te passen. Gelukkig geen vervelende telefoontjes tussendoor om weer over te sluiten etc.
    Duurder, duurzaam maar zeer Betrouwbaar

    Reageren
  • HH rouwendal – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    heeft ons ook netjes behandelt toen we geen vast contract meer hadden

    Reageren
  • SS. Stuart – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben nu ruim 10 jaar klant van Vattenfall en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er iets niet goed ging, natuurlijk gingen de prijzen omhoog met de Oekraïne oorlog maar je kreeg ook heel veel tips om je rekening op een beetje normaal niveau te houden en zodra het weer wat aantrekkelijk was kreeg ik meteen een aanbod voor een vast contract. En daarbij als je langer klant ben krijg je 25% korting en er is een spaarsyteem waar je voor goede en bruikbare dingen kunt sparen. Nee voor mij nooit geen andere engerieleverancier!

    Reageren
  • JJan Timmerman – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    nooit problemen en altijd goede service

    Reageren
  • EEdgar ten Seldam – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service en zeer klantvriendelijk

    Reageren
  • JJoop Claassen – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij hebben het geluk dat we 5 jaar geleden een contract hebben afgesloten. We betalen dus weinig. Helaas is dat in september voorbij maar omdat we er zolang al bij zitten krijgen we dan 25% korting. Vattenfall houdt ons maandelijks op de hoogte van ons gebruik, ook krijgen we goede tips om te besparen. Indenk niet dat we van leverancier wisselen. Ook zei werken aan fossiel vrije energie maar dat doen gelukkig meerdere energie bedrijven.
    Kom maar op met die i phone.

    Reageren
  • TTh Beumers – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goed

    Reageren