Vattenfall
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
7,7
Algemeen
7,6
Plus- en minpunten
- Meerjarige energiecontracten
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Geen CO2-gecompenseerd gas
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
Iingeborg – 06 juni 2015
Prijs
Service
Algemeen
goede prijs en een leuke bonus
CConny van den Bosch – 20 mei 2015
Prijs
Service
Algemeen
Wij zijn tevreden, hebben geen klachten.
FF.M.G. de Kok – 17 mei 2015
Prijs
Service
Algemeen
We zijn al sinds 1959 lid van PGEM/NUON en hebben nooit problemen gehad die niet direkt opgelost konden worden. Ik zelf kreeg vorig jaar een aanbod voor een lager tariefwijziging zonder dat ik om gevraagd heb.
MMaria van Roessel – 12 mei 2015
Prijs
Service
Algemeen
We zijn al enkele jaren klant en best tevreden. Hoe langer, hoe beter omdat je dan meer korting op de energieprijs kunt krijgen. We zijn niet van plan om te gaan veranderen.
WWim de Zwart – 06 mei 2015
Prijs
Service
Algemeen
Nuon is voor mijn de beste leverancier ik zou niet gauw veranderen . De energieprijs is goed . De klantenservice is klant vriendelijk alles wat ik vraag krijg ik het antwoord wat ik wil horen .
MMarco – 05 mei 2015
Prijs
Service
Algemeen
Ik geef een zesje want het Is niet echt duidelijk wat gemiddeld 1 persoon per jaar moet betalen ik wil niet voor verrassingen komen te staan. Ze kunnen mij geen duidelijkheid geven en ook niet van mijn zonnepanelen hoeveel geld ik daarvan terug krijg
BBen – 21 april 2015
Prijs
Service
Algemeen
Elke keer dat ik contact moest opnemen met de klantenservice was de geleverde service snel, vriendelijk en correct. Dit jaar ben ik voor het eerst niet overgestapt omdat hun verlengingsaanbod erg scherp geprijsd was.
Dde wachter – 18 april 2015
Prijs
Service
Algemeen
ben zeer tevreden
Jjohnny – 09 april 2015
Prijs
Service
Algemeen
zit al bijna 25 jaar bij de nuon tot volle tevreden heid klanten service werkt prima ze komen hun afspraken tot nu toe altijd stipt na en bij onverwachte bij betaling bij de eindjaars nota zijn ze altijd bereid om een betalings regeling te treffen als je het niet in 1 x kan betalen zijn mischien leveranciers die is goedkoper zijn maar ik stel de service erg op prijs dat ik er niet eens aan zal denken om over te stappen
HHans Noback – 07 april 2015
Prijs
Service
Algemeen
al jarenlang klant zonder noemenswaardige problemen. De enkele keer dat ik een beroep op hen deed, was de afhandeling naar tevredenheid.
KK.Selier – 05 april 2015
Prijs
Service
Algemeen
Nooit klachten. Alles werkt altijd perfect. Rekening nooit te hoog.
AA. van Hoegee – 02 april 2015
Prijs
Service
Algemeen
Nuon is niet de allergoedkoopste, maar redelijk. Een paar maal contact gehad met Nuon. de klantenservice is altijd vriendelijk en qdaequaat
MMichel Klaassen – 27 maart 2015
Prijs
Service
Algemeen
geen klachten,goede klantenservice en website
VValerie – 26 maart 2015
Prijs
Service
Algemeen
Vorig jaar ben ik overgestapt naar Nuon omdat er een aantrekkelijke welkomstbonus was, ook waren de tarieven op dat moment goedkoper dan mijn vorige aanbieder (oxxio). Een aantal keer contact gehad met een medewerker, ze belden om te vragen of alles naar wens was en om heet een en ander toe te lichten. Voor de verandering geen opdringerige verkopers, maar gewoon vriendelijke medewerkers met een duidelijk verhaal. Verder zolang ik gas en elektra heb, heb ik geen klachten.
VValerie – 25 maart 2015
Prijs
Service
Algemeen
Vorig jaar ben ik overgestapt naar Nuon omdat er een aantrekkelijke welkomstbonus was, ook waren de tarieven op dat moment goedkoper dan mijn vorige aanbieder (oxxio). Een aantal keer contact gehad met een medewerker, ze belden om te vragen of alles naar wens was en om heet een en ander toe te lichten. Voor de verandering geen opdringerige verkopers, maar gewoon vriendelijke medewerkers met een duidelijk verhaal. Verder zolang ik gas en elektra heb zijn er geen klachten.
PPaula – 18 maart 2015
Prijs
Service
Algemeen
Gewoon goed als je belt nooit geen probleem als ik alles op een rij zet ook bij anderen ben je net zo veel kwijt iedereen heeft het alleen over gaa en elextra nooit over de belastingen
FF. de Vries – 15 maart 2015
Prijs
Service
Algemeen
Levert altijd, in afgelopen 15 jaar slechts 3 keer een echte storing gehad.
EEllen – 14 maart 2015
Prijs
Service
Algemeen
Ik vind Nuon erg klantvriendelijk, leuke aktie met kadoos, ik ben gewoon tevreden klant,al jaren, en als er eens iets is, komen ze op echt heel korte termijn. Ook vaste meerjaren-contract, vind ik uitermate plezierig Kortom ik blijf bij Nuon.
BB Vet – 01 maart 2015
Prijs
Service
Algemeen
Prima service en geen problemen. Leuke spaaracties door punten die je verzamelt per maand tav je contract.
CChanel – 25 februari 2015
Prijs
Service
Algemeen
Wij zijn erg tevreden over Nuon. Alles duidelijk en prijs is goed
RR Schure – 21 februari 2015
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben drie jaar geleden klant geworden van Nuon en kreeg een ipad mini bij mijn overstap. Ik ben tevreden over de energie en gas, maar heb niet het gevoel de laagste prijs te betalen. Dit jaar zou ik tien procent korting krijgen, maar mijn maandbedrag is gewoon gelijk gebleven.
GGuus van der Kolk – 29 januari 2015
Prijs
Service
Algemeen
door de vaste klantenprijs en beloning elk jaar extra korting.
daarnaast ook nog automatisch sparen voor leuke handige en energiebesparende cadeaus. wat wil een mens nog meer
KKyro – 24 januari 2015
Prijs
Service
Algemeen
De energie prijs is bij allemaal te hoog.Heel veel mensen moeten iedere cent omdraaien maar de prijzen blijven stijgen. Als iedereen iets bijgaf dan was het voor velen makkelijker te leven.
Mmartin oesterholt – 15 januari 2015
Prijs
Service
Algemeen
nooit problemen, bij storing komen ze gelijk
MMarc – 09 januari 2015
Prijs
Service
Algemeen
Vrij duur en matig bereikbaar als je eenmaal klant bent