Vattenfall
Vattenfall tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Variabel
|
€ 0,274
|
€ 1,289
|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,293
|
€ 1,347
|
Vast (3 jaar)
|
€ 0,272
|
€ 1,347
|
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Tijdelijke actie: € 350 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,123 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Overstapkorting
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Relatief hoge terugleverkosten
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.
Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Stroometiket
Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.
Energie besparen
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
JJ. van D. – 04 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Onlangs een nieuw contract af moeten sluiten voor gas en stroom. Wij hebben een dubbele meter. Alles was duidelijk en helder weergegeven ook met toepassing van het prijsplafond zodat je direct weet waar je aan toe bent. Ook kun je er voor kiezen om je standen altijd uit te laten lezen waardoor jij weet waar je aan toe bent. Tot nu toe top!
ReagerenRRob Hoogendoorn – 04 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Vattenfall, een Zweeds overheids bedrijf met een winst van bijna 5mld euro in 2022, niet meegerekend de top salarissen van directie en managers. Energie is booming business ten koste van de burger.
ReagerenGGerard – 04 februari 2023
@Rob Hoogendoorn
Het zijn allemaal zakkenvullers.!
ReagerenFFabien – 03 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
TRAP ER NIET IN !!! Laat je metergas verwijderen en denk je dat je met Vattenfall fossielvrij kan wonen krijg je je 25% Blijven Loont-korting kwijt. Dus je Kwh wordt flink duurder.
ReagerenRRob – 03 februari 2023
Al meer dan 36 jaar bij NUON/Vattenfall. Vraag je waarom nieuwe klanten een lager tarief krijgen en vaste trouwe klanten hier in niet gedeeld worden. Verteld zo’n medewerkster dat ze hier niets aan gaan doen en dat je maar moet wachten tot 1 april. Als je aangeeft weg te gaan, interesseert ze dat ook geen zak. Empathie is Vattenfall vreemd en klantenbinding doen ze ook niet. Schande
ReagerenHHey – 03 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Redelijk, vaste prijzen voor vaste klanten.
ReagerenMet de crisis wel flink verhoogd, maar nuvde prijzen stabiliseren is er radiostilte en blijven ze op de hoge prijs.
Wwaalber2@planet.nl – 02 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede klantenservice ben bijna 50jaar bij Nuon en nu Vattenfall in mei precies 50 jaar
ReagerenHH Weultjes – 02 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
goede ervaring ik wordt goed op de hoogte gehouden over de gang van zaken over het gebruik van de energie en prijs en voorschot.
ReagerenAA. Matevosyan – 02 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Nooit probleme gehad. Verrasend termijn bedrag ging omlaag.
ReagerenAAnke Wijdeman – 01 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
We zijn heel tevreden, hebben gelukkig een vast contract tot half 2024.
ReagerenHopelijk zijn de prijzen dan wat gedaald!
Vattenfall is heel secuur en duidelijk over het gebruik en wat betreft de maandtermijnen ook. Advies over maandtermijn vinden wij heel prettig!
Bij Vattenfall weet je precies waar je aan toe bent en kom je dus nooit voor negatieve verassingen te staan!
Ddrernth – 01 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ze bellen je op als je er om vraagt en geven bezuinigings tips e.d.
ReagerenFFrans – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
erg duur
ReagerenJjohan bolluijt – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
we zijn enkele jaren geleden overgestapt naar toen nog nuon dit omdat er bij de oude energie maatschappij meerdere jaren achter elkaar fouten waren gemaakt, ook omdat klantenservice daar erg slecht was, de klantenservice van vattenfall vind ik erg goed en denken goed met je mee bij problemen daarnaast over het algemeen zeer goed bereikbaar, prijs is mischien iets duurder op jaar basis maar vind daar tegen over de site overzichtelijk en leuk dat je prijzen kan winnen en punten kan sparen voor cadeaus
ReagerenMMevr. R van den Ouweland – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Nog nooit klachten gehad, de verhuizing liep als n trein, we hadden n contract voor 3 jaar, na 2 jaar verhuisd, eerst konden we het meenemen, toen weer niet, maar later hebben ze het weer opgelost, gaat gewoon nog ff door.
ReagerenJJ.C.M.Bolwerk – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Keurig elke maand afschrift met verbruik van gas/stroom. Op tijd per email over nieuwe prijs per maand. Een mooi jaar afschrift ontvangen en wat terug ontvangen was ook binnen een paar dagen binnen. Als ik wel eens bel dan krijg een goed en fatsoenlijk antwoord met duidelijk uitleg over de vraag die ik stel.
ReagerenMMarco – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
veel te duur, zelfs met de 25% blijven loont korting nog veel duurder dan andere leveranciers, ik stap over.
ReagerenJJ. van Vliet – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Dat is voor mij snel verteld
Ik wacht al maanden ( een half jaar ) op een nieuwe meter omdat deze defect is,
Reagerendat zou met een paar weken verholpen zijn ????
MMartin Andrea – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ben al zeer lang klant en nooit problemen gehad. Ik vind het fijn dat je regelmatig geadviseerd word om je maandbedrag iets te wijzigen. Misschien iets duurder dan sommige andere leveranciers,
ReagerenMaar ik blijf bij Vattenfall.
JJoep – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Altijd heel tevreden geweest, korting voor klanten die lang blijven. Nu toch sinds energieprijzen hoog zijn toch wel wat verrassingen gekregen ondanks dat iets anders gezegd is tav prijsstelling. Verhogingen worden snel doorgevoerd maar verlagingen komen toch wel wat star en traag over. Zijn eigenlijk nog niet geweest sinds een jaar. Hopelijk gaat dit binnenkort wel plaats vinden.
ReagerenCChris Hauwert – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben zeer tevreden over Vattenfall. Voor wat betreft de prijs staan ze gemiddeld goed, maar misschien komt dit doordat ik nog een vast contract tot 2024 heb. Klantenservice is ok, meestal gebeurt dit online en dat is voor niet digibeten niet altijd gunstig. De aanwezige app geeft voldoende informatie over je gebruik en wordt voorzien met duidelijke grafieken en tips. Enige opmerking wat ik geven kan is hou rekening met diegene die beperkt is in hun digitale kennis. Tenslotte is vergrijzing het meest actueel en vraagt om extra aandacht
ReagerenFF.Drevers – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Prijs kan altijd beter, Klantenservice geen problemen mee gehad, Algemeen wel oké vind ik.
ReagerenAA.J. Ouwerkerk – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
We zijn al klant van Vattenfall, eerst Nuon, vanaf dat we hier wonen. Het is allemaal goed voor elkaar, met de korting vallen de kosten ook best mee. Voor ons oude huis is gas toch erg belangrijk voor de hete luchtverwarming. Ook de elektriciteit is er altijd, er zijn eigenlijk nooit storingen. Ook de verrekening van de opbrengst van de zonnepanelen gaat prima. Als we een vraag hebben kunnen we altijd op de klantenservice rekenen. De mails zijn ook goed verzorgd en de tips en aanbevelingen zijn uitstekend. Al met al zijn we dus erg tevreden en kunnen Vattenfall dan ook aanbevelen als betrouwbare leverancier. In zee gaan met een prijsvechter zullen we nooit doen want die blijken vaak ‘om te vallen’ en dan zit je vaak vast aan veel hogere energiekosten. Nee, we zijn uiterst tevreden en blijven wel trouw klant.
ReagerenJjan verhoeven – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
iets duurder maar best erg goed
ReagerenHH Sakkers – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
prima voorlichting
Reagerenprettig contact
heldere uitleg verbruiken
HHenny Becking – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zeer duidelijke app. Weet waar je aan toe bent. Tot op de dag blijf je op de hoogte van je verbruik en de kosten en de te verwachten kosten.
ReagerenSS. Uijl – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Een van de grotere maatschappijen en dat merk je. Alles is net een klein beetje beter geregeld. De energieprijs is beslist niet de goedkoopste. De klantenservice daarentegen is zeer fijn te benaderen. Iedereen heeft tegenwoordig WhatsApp en dat is een makkelijke manier. In de regel geven ze vrij snel antwoord en heb je ook wat aan het antwoord. Ze zijn altijd respectvol. De app is ruim van opzet. Zo kun je snel en eenvoudig zien wat je verbruik is maar ook per energiesoort. Snel schakelen tussen de prijs in euro’s of het verbruik in kWh/M3 is makkelijk. Ook het aanpassen van je voorschot is makkelijk zelf te doen. de door Vattenfall gemaakte berekening van je voorschot is goed geregeld waardoor je niet voor een verrassing hoeft komen te staan. Al met al een prima leverancier die het jou makkelijk wil maken.
Reageren