Vattenfall
Vattenfall tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Variabel
|
€ 0,272
|
€ 1,422
|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,288
|
€ 1,413
|
Vast (3 jaar)
|
€ 0,301
|
€ 1,462
|
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Tijdelijke actie: € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,140 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Overstapkorting
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Relatief hoge terugleverkosten
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.
Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Stroometiket
Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.
Energie besparen
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
TTiny Laloli – 11 februari 2023
Service
Zijn altijd vriendelijk en geduldig goed uitleg over gas en electra
Ben heel tevreden om bij hun klant te zijn!
FFrits – 10 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Riekt naar bedonderen , gasprijs snel dik boven de 3 euro trekken in dit kwartaal, nog even de gewone man die boven het gas plafond zit of anders de belastingbetaler uitknijpen. Spotprijs is rond de 1,50, ACM heeft zitten slapen. Zelf helaas wat te laat gezien, ik ga weg, wel 30 dagen opzegtermijn 🙂
HH. Nab – 10 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
zijn vanaf begin van ons huwelijk Mei 1957 klant van NUON en nu van Vattenfall.
hebben nooit de neiging gehad om van leverancier te veranderen. hieruit blijkt wel dat wij tevreden zijn
YYvonne de Groot – 09 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zeer tevreden, lichten je goed in over alles. Alles ook zeer overzichtelijk in de app.
DDoet er niet toe. – 09 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Vanaf dat ikzelf mijn energie moest betalen heb ik voor Nuon gekozen. Deze werd later Vattenfall. Ik ben nu 88 jaar, dus mijn hele volwassen leven al.
EEric Wehrmeijer – 08 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben ruim 5 jaar klant bij Vattenfall. Over het algemeen ben ik tevreden met hen, men is duidelijk over de prijsstelling en komt tijdig met berichtgeving indien die prijs gaat wijzigen. Ook de uitleg over de toepassing van het prijsplafond is helder. Gezien de lengte van mijn lidmaatschap ontvang ik 25% korting op het tarief van de variabele kosten.
Men was twee jaar geleden coulant, toen Vattenfall een fout had gemaakt met een maandelijkse afrekening, waardoor de jaarrekening tegenviel.
Al met al: ik blijf hier voorlopig
BBert Lijnsveld – 08 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben klant en blijf klant om dat ik tevreden ben en krijg ook nog spaar punten en nog veel meer gr Bert dj
DDoor – 08 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Veel te duur, app waardeloos, de ene keer krijg je 1000 terug, de andere keer niets.
IIna Wansink – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Duurt lang voordat je kontakt hebt. Vrij slecht antwoord.
MMonique – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al jaren klant bij vattenfal.
Ik begrijp niet dat er op de site staat dat de prijs voor één kuub gas 1.835 (boven prijsplafond) is terwijl je als vaste klant per kuub gas 3,645 (boven prijsplafond) betaalt aldus de app.
Voor één kilowatt stroom betaal je 0,500 (boven prijsplafond) aldus de site, terwijl je als vaste klant 0.650 betaalt, aldus de app . De app doet het met grote regelmaat niet, ik ben al maanden met vattenfall bezig om uitgelezen meterstanden ook in de app zichtbaar te krijgen. De informatie binnen de app is niet compleet en steeds wisselend, je kan er niet van op aan. Nee ik kan niet meer zeggen dat ik tevreden ben over vattenfall. Ik raad ze momenteel niet aan. Contact leggen met vattenfall is momenteel moeizaam en niet laagdrempelig.
Ccaroline roelofs – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Een uitstekende service, erg klantvriendelijk, zeer snel telefonisch contact, en ook via e-mail snel feedback terug. Kortom ik blijf nog heel lang
GGerard Sanderse – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb een 3 jarig contract, tot heden bevalt mij dat prima. Krijg keurig elke maand een update via de mail over mijn gebruik. Ik heb alle vertrouwen in Vattenfall. Hopelijk is de energie crisis wel weer snel voorbij.
MMoon – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede leverancier, maar duur
JJan Boone – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goedendag,
Ik heb bij Vattenfall een “Blijven loont” contract.
Toen vorig jaar de energieprijzen de lucht inschoten, ging mijn korting van 20 naar 25%.
Contract loopt nog ruim een jaar door, dus wellicht is de rust op de energiemarkt enigszins teruggekeerd.
CCmm Bruinsma – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Alles word netjes afgehandeld, en ik heb ook nog korting bespaard!! Voor de punten die ik krijg heb ik al een paar leuke cadeaus op kunnen sparen!!
Dus geen reden om over te stappen! Ik hoop dat er over een tijdje weer normale tarieven worden berekend!!
Nnelly van Moorhem – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Heel goed bereik altijd vriendelijke mensen aan de telefoon en serieuze benadering ik heb het gevoel dat ik als klant gewaardeerd word
MM. Van den Top – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Vattenfall; ben vrij nieuwe klant. Alles gaat in principe naar wens, maar dat ze kennelijk kunstmatig de prijzen zo hoog houden is een minpunt. Andere energie leveranciers zitten qua prijs al onder het energie plafond en Vattenfall heeft meer dan het dubbele voor wat betreft gas.
De app van Vattenfall is wel heel overzichtelijk.
EEdelman – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al 26 jaar lid en nog nooit problemen gehad. Zeer betrouwbaar en goed overzicht ivm verbruik.
IInne Bilker – 07 februari 2023
Prijs
Service
Professionele klantbenadering. Uitgebreide informatie. Beetje familiegevoel.
Ddamen – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ben al jaren bij deze club nooit iets gehad altijd werdt het opgelost
WWim Oortgiese – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
zeer goed
MM haak – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Mensen hebben altijd wat te klagen, ik heb weinig contact met de leverancier omdat alles goed gaat, en als ik contact heb is het om de meterstanden door te geven
LL.Brinkman – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik neem nu ruim twee jaar elektra en gas bij vattenval.En ik kan alleen maar lof uitroepen over vattenval.Hulde
PPrisca – 07 februari 2023
Mijn ervaring met Vattenfall is dat ze snel zijn met het overzetten van het ene adres naar het andere adres. Ik neem alleen stroom af en ben wel omhoog gegaan met mijn energiekosten maar het is een normaal bedrag. Snelle nette service.
Eeva becker – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ben zeer tevreden