Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,3

Klantenservice


7,7

Algemeen


7,7

Plus- en minpunten

  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Meerjarige energiecontracten
  • Geen CO2-gecompenseerd gas

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

591 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • PPetra Damen – 14 maart 2016

    Nuon staat altijd voor me klaar!

    Reageren
  • CCarmen Nijland – 14 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Door omstandigheden moesten wij op zoek naar een andere energieleverancier en dit moest binnen 1 dag geregeld zijn. Bij de meeste energieleveranciers moet je een borg betalen wat op kan lopen tot € 1.000,00. Bij Nuon echter niet en het was binnen een paar uur geregeld. Klantenservice was super vriendelijk en erg behulpzaam. Zij hebben er voor gezorgd, dat wij niet zonder stroom en gas kwamen te zitten. Echt top en alle hulde.

    Reageren
  • DDaouameur – 13 maart 2016

    Ik ben te vreden met het service van nuon.

    Reageren
  • Mmargaret kuiper – 12 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gewoon goed, betrouwbaar en leuk spaarsysteem

    Reageren
  • AAlles loopt goed ieder jaar netjes terug gaven niet alleen bij bij betalen snel. – 11 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hele fijne mensen aan de telefoon. Altijd op lossing voor een probleem. Al een keer over gestapt voor goedkoper maar snel weer terug.

    Reageren
  • SShirley D. van Thol – 11 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Enorm duur, werkt niet klant gericht.
    Ben na 16 jaar over gestapt.
    Lompe organisatie.
    Mijn nota’s werden steeds hoger, terwijl ik alleen woon.

    Reageren
  • DDerksen – 10 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service
    prima bereikbaarheid
    medewerkers denken met je mee en geven goede adviezen
    prijs zou wat minder Mogen maar een geode serviceverlening is ook een hoop waard

    Reageren
  • EErna J Neuteboom – 10 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    service is super. Kan niet anders zeggen dan super

    Reageren
  • CChanel – 09 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We zijn erg tevreden met Nuon kwa service en prijs.

    Reageren
  • JJ. Holwerda – 08 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    te hoge rekening in vergelijk met 2015 ondanks zelfde manier van energiegebruik

    Reageren
  • DDanny – 08 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nuon is een professioneel bedrijf, wat een redelijk goed aanbod heeft betreft energie. Ook leuke acties behoren tot de competenties van Nuon. De klantenservice is goed bereikbaar en zeer vriendelijke medewerkers. Nuon is een eerlijk en betrouwbaar bedrijf.

    Reageren
  • LLydia – 08 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vind Nuon een heel betrouwbare energieleverancier. De klantenservice werkt uitstekend. Leuk aardigheidje is dat je regelmatig leuke prijsvragen hebt en automatisch voor leuke cadeautjes spaart. Ook de app om energie te besparen werkt goed.

    Reageren
  • CChantal – 07 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een prima leverancier

    Reageren
  • BBert de Boer – 07 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zijn erg tevreden over Nuon, het is een storingsvrije levering en nu met de slimme meter wordt ook vanuit Nuon jou eigen verbruik in de gaten gehouden en waar nodig een aanpassingsvoorstel wordt gedaan, zo worden verrassingen voorkomen aan het einde van het jaar. Enige minpunt is dat de stroomopwekking nu nog niet helemaal groen is, maar ik vertrouw erop dat men daar aan blijft werken. Voor de rest enkel lof voor levering en klantenservice.

    Reageren
  • HH van Eeden – 07 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nog niet lang genoeg bij de Nuon om een echt goed oordeel te kunnen geven

    Reageren
  • RRichard – 06 maart 2016

    Al jaren klant bij de NUON. 1x overgestapt naar NEM. Vanwege korting werd er gezegd. Het 1e jaar goedkoper uit maar de 2 jaren daarop volgend bijna geen verschil met NUON.Dus weer terug gegaan naar het vertrouwde NUON. Betaal nu bijna hetzelfde termijnbedrag als bij de NEM en krijg elk jaar nog een fijn bedrag terug. Voor mij geen ander meer dan NUON!!!!

    Reageren
  • Gg.appel – 02 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit echte problemen gehad met Nuon, als we voor iets anders belden dan werden we altijd vriendelijk en kundig te woord gestaan.

    Reageren
  • RR.C. van Nesch – 02 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nuon is al 48 jaar tot volle tevredenheid mijn energieleverancier.

    Reageren
  • FFrans van Doorn – 02 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb Toon en dat is een hele uitkomst. Je ziet wat je verbruikt en wat het kost.
    Is redelijk secuur en als je meerdere onzuinige apparaten(ook kunstlicht) uitzet , zie je het directe stroomverbruik dalen.
    Ook de verwarming eenmalig instellen en klaar. Nooit meer verwarming aan of uitzetten. Handig toch?
    Superr..!

    Reageren
  • HH. Weekhout – 01 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vriendelijk personeel, dat je te woord staat.
    Fatsoenlijke energieprijzen, gunstige betalingsvoorwaarden. Mooie reclamespot.

    Reageren
  • AAnnette – 29 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik werd gebeld door een concurrent om over te stappen en dit heb ik ook bijna gedaan maar heb net op tijd toch nog even mijn Eigen leverancier gebeld en die vertelden mij toen dat ik omdat ik al zo lang bij hun was recht had op klantenkorting…. beetje jammer dat dit pas nu verteld werd en dit niet automatisch in werking gezet was,maar uiteindelijk ben ik nu toch weer iets goedkoper uit en uiteindelijk maar gebleven 🙂

    Reageren
  • Mmarco rampollo – 29 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zit er niet zo lang maar wat ik weet dat ze een mooie website hebben en daar kan je heel veel leuke prijzen winnen,van de klantenservice weet ik nog niet veel ik heb ze maar 1 of 2keer gesproken ik vond ze niet heel aardig aan de telefoon maar daarna hebben ze mij teruggebeld om de mij de hele website van ze uit te leggen hoe het allemaal in zijn werk gaat en dat is dan weer wel aardig van ze.

    Reageren
  • GGFC van Blokland – 29 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede eerlijke leverancier.
    en voor ons al meer dan 35 jaar een lichtpuntje.

    Reageren
  • Jjan eversen – 29 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    – uitstekende klantenservice.
    – sparen voor punten om in de ‘klantenwinkel’ energiezuinige artikelen aan te schaffen om NOG energiezuiniger en milieubewuster te zijn.
    – met de slimme meter geen huisbezoek meer om de meterstanden op te nemen, wat een kleine € 20,00 scheelt! Dat is de eerste winst.
    – nooit leveringsproblemen.
    – overzichtelijke EN begrijpelijke jaarafrekening.
    – komen altijd afspraken stipt na en laten je niet wachten of in de kou staan.
    – kortom: een zeer betrouwbare partner.

    Reageren
  • Ssidney – 29 februari 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goede maatschappij goedkoop

    Reageren