Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,6

Klantenservice


8,0

Algemeen


8,0

Plus- en minpunten

  • Tarieven altijd laag
  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Geen meerjarige energiecontracten

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

898 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • TTiny Laloli – 11 februari 2023

    Service

    Zijn altijd vriendelijk en geduldig goed uitleg over gas en electra
    Ben heel tevreden om bij hun klant te zijn!

    Reageren
  • FFrits – 10 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Riekt naar bedonderen , gasprijs snel dik boven de 3 euro trekken in dit kwartaal, nog even de gewone man die boven het gas plafond zit of anders de belastingbetaler uitknijpen. Spotprijs is rond de 1,50, ACM heeft zitten slapen. Zelf helaas wat te laat gezien, ik ga weg, wel 30 dagen opzegtermijn 🙂

    Reageren
  • HH. Nab – 10 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    zijn vanaf begin van ons huwelijk Mei 1957 klant van NUON en nu van Vattenfall.
    hebben nooit de neiging gehad om van leverancier te veranderen. hieruit blijkt wel dat wij tevreden zijn

    Reageren
  • YYvonne de Groot – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer tevreden, lichten je goed in over alles. Alles ook zeer overzichtelijk in de app.

    Reageren
  • DDoet er niet toe. – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vanaf dat ikzelf mijn energie moest betalen heb ik voor Nuon gekozen. Deze werd later Vattenfall. Ik ben nu 88 jaar, dus mijn hele volwassen leven al.

    Reageren
  • EEric Wehrmeijer – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben ruim 5 jaar klant bij Vattenfall. Over het algemeen ben ik tevreden met hen, men is duidelijk over de prijsstelling en komt tijdig met berichtgeving indien die prijs gaat wijzigen. Ook de uitleg over de toepassing van het prijsplafond is helder. Gezien de lengte van mijn lidmaatschap ontvang ik 25% korting op het tarief van de variabele kosten.
    Men was twee jaar geleden coulant, toen Vattenfall een fout had gemaakt met een maandelijkse afrekening, waardoor de jaarrekening tegenviel.
    Al met al: ik blijf hier voorlopig

    Reageren
  • BBert Lijnsveld – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben klant en blijf klant om dat ik tevreden ben en krijg ook nog spaar punten en nog veel meer gr Bert dj

    Reageren
  • DDoor – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Veel te duur, app waardeloos, de ene keer krijg je 1000 terug, de andere keer niets.

    Reageren
  • IIna Wansink – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duurt lang voordat je kontakt hebt. Vrij slecht antwoord.

    Reageren
  • MMonique – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al jaren klant bij vattenfal.
    Ik begrijp niet dat er op de site staat dat de prijs voor één kuub gas 1.835 (boven prijsplafond) is terwijl je als vaste klant per kuub gas 3,645 (boven prijsplafond) betaalt aldus de app.
    Voor één kilowatt stroom betaal je 0,500 (boven prijsplafond) aldus de site, terwijl je als vaste klant 0.650 betaalt, aldus de app . De app doet het met grote regelmaat niet, ik ben al maanden met vattenfall bezig om uitgelezen meterstanden ook in de app zichtbaar te krijgen. De informatie binnen de app is niet compleet en steeds wisselend, je kan er niet van op aan. Nee ik kan niet meer zeggen dat ik tevreden ben over vattenfall. Ik raad ze momenteel niet aan. Contact leggen met vattenfall is momenteel moeizaam en niet laagdrempelig.

    Reageren
  • Ccaroline roelofs – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een uitstekende service, erg klantvriendelijk, zeer snel telefonisch contact, en ook via e-mail snel feedback terug. Kortom ik blijf nog heel lang

    Reageren
  • GGerard Sanderse – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb een 3 jarig contract, tot heden bevalt mij dat prima. Krijg keurig elke maand een update via de mail over mijn gebruik. Ik heb alle vertrouwen in Vattenfall. Hopelijk is de energie crisis wel weer snel voorbij.

    Reageren
  • MMoon – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede leverancier, maar duur

    Reageren
  • JJan Boone – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goedendag,
    Ik heb bij Vattenfall een “Blijven loont” contract.
    Toen vorig jaar de energieprijzen de lucht inschoten, ging mijn korting van 20 naar 25%.
    Contract loopt nog ruim een jaar door, dus wellicht is de rust op de energiemarkt enigszins teruggekeerd.

    Reageren
  • CCmm Bruinsma – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alles word netjes afgehandeld, en ik heb ook nog korting bespaard!! Voor de punten die ik krijg heb ik al een paar leuke cadeaus op kunnen sparen!!
    Dus geen reden om over te stappen! Ik hoop dat er over een tijdje weer normale tarieven worden berekend!!

    Reageren
  • Nnelly van Moorhem – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel goed bereik altijd vriendelijke mensen aan de telefoon en serieuze benadering ik heb het gevoel dat ik als klant gewaardeerd word

    Reageren
  • MM. Van den Top – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall; ben vrij nieuwe klant. Alles gaat in principe naar wens, maar dat ze kennelijk kunstmatig de prijzen zo hoog houden is een minpunt. Andere energie leveranciers zitten qua prijs al onder het energie plafond en Vattenfall heeft meer dan het dubbele voor wat betreft gas.
    De app van Vattenfall is wel heel overzichtelijk.

    Reageren
  • EEdelman – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al 26 jaar lid en nog nooit problemen gehad. Zeer betrouwbaar en goed overzicht ivm verbruik.

    Reageren
  • IInne Bilker – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Professionele klantbenadering. Uitgebreide informatie. Beetje familiegevoel.

    Reageren
  • Ddamen – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ben al jaren bij deze club nooit iets gehad altijd werdt het opgelost

    Reageren
  • WWim Oortgiese – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    zeer goed

    Reageren
  • MM haak – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mensen hebben altijd wat te klagen, ik heb weinig contact met de leverancier omdat alles goed gaat, en als ik contact heb is het om de meterstanden door te geven

    Reageren
  • LL.Brinkman – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik neem nu ruim twee jaar elektra en gas bij vattenval.En ik kan alleen maar lof uitroepen over vattenval.Hulde

    Reageren
  • PPrisca – 07 februari 2023

    Mijn ervaring met Vattenfall is dat ze snel zijn met het overzetten van het ene adres naar het andere adres. Ik neem alleen stroom af en ben wel omhoog gegaan met mijn energiekosten maar het is een normaal bedrag. Snelle nette service.

    Reageren
  • Eeva becker – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ben zeer tevreden

    Reageren