menu

Plus- en minpunten

  • Variabele en vaste contracten
  • Inzicht in eigen CO2-uitstoot
  • Relatief veel negatieve ervaringen

VanHelder tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van VanHelder.

Geen contracten gevonden.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Product of veld niet gevonden.


Over VanHelder

VanHelder is een relatief kleine energieleverancier die stroom en gas levert aan de zakelijke markt in Nederland. Het bedrijf zet klantenservice voorop, biedt naar eigen zeggen eenvoudige contracten en is 24 uur per dag bereikbaar.

Volgens WISENederland heeft VanHelder een duurzaam stroometiket (100 procent waterkacht), maar het gaat in feite om ingekochte stroom uit Scandinavië. VanHelder geeft echter aan dat zij klanten ook de mogelijkheid bieden om specifiek te kiezen voor Nederlandse groene energie, zoals Hollandse windenergie.


Kan het goedkoper?

VanHelder ervaringen

Review score

6,0

op basis van 12 reviews

Prijs
5,9 Star

Klantenservice
6,1 Star

Algemeen
5,9 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • D
    Draaisma

    Na faillissement Anode werd het contract via gezinsenergie overgenomen door van Helder, natuurlijk met een hoge energieprijs omdat die op dat moment daadwerkelijk erg hoog was, even schrikken dus van het voorschot bedrag, maar aan het einde van de looptijd veel geld terug gekregen. Nog steeds bij gezinsenergie/VanHelder, echt helemaal prima, laat je niet afschrikken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Richard Wiggers

    Dit jonge dynamische bedrijf, presteert wat je verwacht van een energieleverancier. Ze nemen altijd de telefoon op. Ze lossen een issue altijd binnen de gestelde tijd op. Ze hebben een state of the art web portaal waar ik alles omtrent mijn contract, gebruik, facturatie kan inzien en ze sturen me een mail wanneer de energieprijs beneden een bepaalde waarde komt zodat ik kan besluiten om een ander contract bij ze te nemen. Uniek!! Zit alles naast een volledig transparante prijsstelling, in mijn geval een dynamisch contract. Geen verborgen kosten door onbalans of dergelijke. Gewoon zoals het hoort.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    voogd

    wij zijn bij gezinsenergie en daar behoorde Anode onder die ging failliet weg 3 jarig vast contract en instapbonus vandaar werd het Helder met variabel contract

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    N

    Zeer slechte ervaring mee. Ons meerjarig contract werdt opgezegd onder het mom van overmacht… Volgens mij een mooie manier om van onvoordelige contracten af te komen.
    Nooit mee in zee gaan!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    LMB DIGO

    Al klant vanaf t eerste uur,
    Altijd bereikbaar,heldere factuur en zeker niet duur

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mariëtta Korteweg

    Heel blij na overname eerdere leverancier ivm faillissement. Prima info en kleinschalig.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marefsol B.V.

    Slechte ervaring want een vast contract van 3 jaar wordt met een enkel schrijven omgezet naar een variabel contract. Daarna gaat deze firma dreigen en weigeren ze klachten te behandelen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Brigitte

    Toen onze energie leverancier Anode begin december failliet ging, kwamen wij noodgedwongen terecht bij Van Helder. Wij betaalden bij Anode ca. 300 euro per maand en moesten tot onze grote schrik bij Van Helder ca. 1000 euro per maand gaan betalen. Uiteraard waren we het er niet mee eens, maar we hadden geen poot om op te staan. Bij een faillissement mag de nieuwe leverancier “marktconforme” prijzen hanteren. Toevallig waren de prijzen begin december erg hoog en volgens Van Helder moeten ze dan omdat ze een heleboel nieuwe klanten hebben extra energie gaan inkopen tegen de tarieven op dat moment. Gelukkig konden we begin februari overstappen naar een nieuwe leverancier waar we normale tarieven betalen. We hebben aan Van Helder in december een bedrag van 600 euro moeten betalen voor iets meer dan 2 weken stroom en krijgen net de eindafrekening: 1740,00 voor stroom van ca. 5/6 weken stroom. We hebben Van Helder dus in totaal 2340 euro moeten betalen voor 2 maanden, terwijl we bij Anode daar 600 euro voor betaalden!!!
    Er wordt misbruik gemaakt van de situatie, maar je hebt helaas geen poot om te staan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      Marjin

      Wij precies hetzelfde verhaal, voor 6,5 week 2279 euro moesten wij betalen.

  • A
    Andries

    Hopeloos bedrijf om het netjes te zeggen. Reageren niet op email. Ben bij hen terecht gekomen middels failliete Anode. Gelijk dikke voorschotnota’s. Kantoortje in Woerden stelt niets voor, het zijn gewoon gladde jongens. Heb al gehoord dat ze op omvallen staan en dan ben jij de voorschot weer kwijt. Wegwezen!

  • P
    Paul

    Vanaf de eerste dag dat mijn energie leverantie door VanHelder is overgenomen van mijn failliete leverancier Anode loop ik al achter deze organisatie aan.

    De antwoorden welke gegeven worden op door mij gestelde vragen komen niet of zijn niet een antwoord op de gestelde vragen. Herhaalde verzoeken over verduidelijking of antwoorden op de gestelde vragen blijven uit en moet constant achteraan gebeld worden.

    E-mail met de gestelde vragen moeten gezocht worden in een mailbox. Sommige e-mails worden niet gevonden, of pas na lange tijd zoeken.

    Al met al ben ik als zakelijke klant veel geld kwijt aan uren die ik met deze organisatie aan het mailen en bellen ben.

    Mijn advies, niet doen. Zoek een leverancier die Helder is in haar uitvoering en gedrag i.p.v. in de naam.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gert

    Direct contact, veel ervaring en ben gelijk goed en volledig geholpen. Aardige mensen met kennis van zaken en zeer lage tarieven. Ik kan het elke zakelijke klant aanraden, wat een verademing.