Plus- en minpunten
- 100% Nederlandse groene stroom
- Hoge duurzaamheidscore
- Transparante tarieven
- Overstapkortingen voor alle klanten
- Tarieven niet altijd gunstig
Vandebron tarieven
De huidige tarieven van Vandebron zijn € 0,250 per kWh stroom en € 1,195 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 12 november 2025.
Volledig overzicht van de energietarieven bij Vandebron:
| Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m³ |
|---|---|---|
| Dynamisch | € 0,251 per kWh | € 1,127 per m³ |
| Variabel | € 0,267 per kWh | € 1,256 per m³ |
| Vast (1 jaar) | € 0,250 per kWh | € 1,195 per m³ |
| Vast (2 jaar) | € 0,249 per kWh | € 1,287 per m³ |
| Vast (3 jaar) | € 0,247 per kWh | € 1,313 per m³ |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vandebron een vergoeding van € 0,160 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vandebron terugleverkosten.
Over Vandebron
Vandebron is een unieke energiehandelaar- en leverancier. Het bedrijf is eigenlijk een soort marktplaats waar energie rechtstraaks van de boer gekocht kan worden. Het gaat dan om stroom op gewekt door middel van windkracht, biomassa en zonne-energie. De afnemer weet bovendien precies wat voor energie hij koopt en waar deze wordt opgewekt.
Vandebron is ontstaan in 2013 door middel van investeringen van verschillende organisaties, zoals Rabobank, WNF, TU-Delft en de Universiteit Wageningen.
Vandebron hanteert geen marge om zo een betere prijs af te dwingen voor de producent en consument.
De stroom geleverd via Vandebron wordt voor een groot deel geleverd door windmolens in Nederland.
Contactgegevens
- E-mail: vragen@vandebron.nl
- Telefoon: 0880 444 555
- Website: www.vandebron.nl
Dit kan heel eenvoudig:
Een plezierige prijs.
Klantenservice heel netjes en je wordt snel geholpen. Algemeen? Gewoon prima.
Meedenkend, meelevend, meehelpend en makkelijk te bereiken.telefonisten goed op de hoogte van jouw vragen/ problemen. Niet jouw van kastje naar muur sturen wat sommige bedrijven doen.
Ze zijn steeds hun beloftes nagekomen.
fijne maatschappij doet veel aan groene energie zijn duidelijk met wat je moet betalen zeer klantvriendelijk maar zeker niet opdringerig luisteren naar de klanten
Ik ervaar van de Bron als een prettige leverancier. Duidelijk een goede website en als het echt effe niet lukt een medewerker die je helpt. Zit er drie jaar bij en ik blijf bij deze leverancier
Zeer goed en coulant
Duidelijke uitleg en verbruik goed bij te houden
Prima ervaring met vandebron
Veel beter dan verwacht, gewoon een goede en ook duurzame leverancier
Voordelig, groen,iedere maand een goed overzicht van gebruik en nooit problemen met levering en rekeningen of onduidelijkheden. Tevens advies hoe je kunt besparen op energie.
Gaat tewerk als een georganiseerde misdaadorganisatie!!!
Heb mijn contract opgezegd na een slopend gevecht. Mijn gasmeter was op een gegeven moment defect. Toen ik dat constateerde heb ik de netbeheerder geïnformeerd. Dat was in februari. De netbeheerder maakte een afspraak om de meter te vervangen in mei. Van de meter-wissel werd geen document gemaakt. Daarom maakte ik foto’s van de wisseling vóór en na. Ik hoefde geen verbruik te betalen over de tijd dat de meter stilstond. Vandebron dacht daar anders over en bracht mij ruim € 1.300,- in rekening. Na een felle juridische strijd heb ik het probleem voorgelegd aan de Geschillencommissie. Zelfs voor deze instantie zat ‘Joris’ Vandebron niet om een leugen verlegen. Ik werd echter in het gelijk gesteld. Mijn bewijsmateriaal werd gesteund door de netwerkbeheerder.
Voor mij NOOIT meer Vandebron
@Karin
Goed gedaan Karin. Ik hopr dat ze kosten berekenen over de stroom die terug geleverd wordt.
Verdienen die varkens nog niet genoeg met dat gegraai
VOOR MIJ GEEN VAN DE BRON BRON VAN ELLENDE
Met periodes klantenservice niet bereikbaar. Had 2 aansluitingen op 2 woningen
Op 1 woning was geen verbruik .dus een leegstands contract a 35 euro
Elk jaar weer een aanslag van duizenden euro’s Terwijl er 0! Verbruikt wordt
Al met Al werd het steeds(4a5keer) wel hersteld
Ten einde raad alle meters er maar uit laten halen . En ja hoor weer een eindafrekening van duizenden euro’s
Wat is er precies fout gegaan, heeft vdbron excuses aangeboden en is de boel nu helemaal opgelost?
Past jaarafrekening aan naarmate men terug krijgt zodat er niets of heel weinig terugbetaald wordt. Welkomstkorting verdwijnt Al’s sneeuw voor de zon ook al log je In op site waar de ketting vermeld staat. Al’s je reclameert Dan zeggen ze stuur maar foto, ja…Dan morten ze niet de patina veranderd hebben. Echt nooit antwoord gehad OP concrete vragen. Zit er mooi mee opgescheept. Dacht een steentje bij te vragen aan groene energie maar kost mij enormous veel energie die niet betaald wordt.
Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:
– 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)
– 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice
– 17 maart; snelle reactie: ‘Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!’
– 17 maart (‘s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.
– 17 maart (‘s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds
– 18 maart: bericht van Vandebron. ‘Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.’
– 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.
– 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.
– 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.
– 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de ‘gecorrigeerde’ jaarnota 2019.
– 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso’s
– 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: ‘we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail’
– 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen….
@Steven
Wij het zelfde probleem ze maken je blij met een dooie mus dat het allemaal zo kan .ik snap er niets van is oplichting naar mijn mening
Top service!
nog niet veel van gehoord
Ze kwamen bij de consumentenbond als goedkoopste voor dit jaar uit de bus.
Vandebron had de beste aanbieding
Zeer voordelige prijs
prima service bij aanmelding, alles probleemloos verlopen
Kortom een aanrader
Eindelijk een leverancier die echt groen is en meedenkt met de klant !
Zijn snel met handelen
Prijzen zijn goedkoop
Dus de klantvriendelijkheide staat volgens mij bij deze maatschappij bovenaan top gewoon
Onlangs overgestapt. Alles in heldere en duidelijke taal. Via veiling Consumentenbond terecht gekomen bij VandeBron. Uitstekende prijs. Enige nadeel bij overstappen is het vooraf betalen, dus je betaalt nog voor de oude leverancier en je moet gelijktijdig vooruitbetalen bij VandeBron. Dat kan heel vervelend zijn.