menu

Plus- en minpunten

  • 100% Nederlandse groene stroom
  • Hoge duurzaamheidscore
  • Transparante tarieven
  • Overstapkortingen voor alle klanten
  • Terugleverkosten bij vast contract

Vandebron tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van Vandebron.

ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m3
Variabel€ 0,236€ 1,362
Vast (1 jaar)€ 0,249€ 1,228
Vast (2 jaar)€ 0,247€ 1,278
Vast (3 jaar)€ 0,244€ 1,319

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu tijdelijk met€ 300,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je laatste jaarnota.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vandebron een vergoeding van € 0,140 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vandebron terugleverkosten.


Over Vandebron

Vandebron is een unieke energiehandelaar- en leverancier. Het bedrijf is eigenlijk een soort marktplaats waar energie rechtstraaks van de boer gekocht kan worden. Het gaat dan om stroom op gewekt door middel van windkracht, biomassa en zonne-energie. De afnemer weet bovendien precies wat voor energie hij koopt en waar deze wordt opgewekt.

Vandebron is ontstaan in 2013 door middel van investeringen van verschillende organisaties, zoals Rabobank, WNF, TU-Delft en de Universiteit Wageningen.

Vandebron hanteert geen marge om zo een betere prijs af te dwingen voor de producent en consument.

De stroom geleverd via Vandebron wordt voor een groot deel geleverd door windmolens in Nederland.


Kan het goedkoper?

Vandebron ervaringen

Review score

7,8

op basis van 118 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
7,9 Star

Algemeen
7,9 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • S
    Steven

    Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:

    – 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)
    – 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice
    – 17 maart; snelle reactie: ‘Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!’
    – 17 maart (‘s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.
    – 17 maart (‘s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds
    – 18 maart: bericht van Vandebron. ‘Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.’
    – 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.
    – 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.
    – 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.
    – 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de ‘gecorrigeerde’ jaarnota 2019.
    – 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso’s
    – 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: ‘we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail’
    – 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen….

    • L
      Leniel

      @Steven

      Wij het zelfde probleem ze maken je blij met een dooie mus dat het allemaal zo kan .ik snap er niets van is oplichting naar mijn mening

  • G
    Gerard Dauwes

    Top service!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    r.hoogwegt

    nog niet veel van gehoord

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bjorn

    Ze kwamen bij de consumentenbond als goedkoopste voor dit jaar uit de bus.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rob Vulker

    Vandebron had de beste aanbieding

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    HJM van der Schoof

    Zeer voordelige prijs
    prima service bij aanmelding, alles probleemloos verlopen
    Kortom een aanrader

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Boel

    Eindelijk een leverancier die echt groen is en meedenkt met de klant !

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    avanderlelie

    Zijn snel met handelen
    Prijzen zijn goedkoop
    Dus de klantvriendelijkheide staat volgens mij bij deze maatschappij bovenaan top gewoon

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Geert Lanjouw

    Onlangs overgestapt. Alles in heldere en duidelijke taal. Via veiling Consumentenbond terecht gekomen bij VandeBron. Uitstekende prijs. Enige nadeel bij overstappen is het vooraf betalen, dus je betaalt nog voor de oude leverancier en je moet gelijktijdig vooruitbetalen bij VandeBron. Dat kan heel vervelend zijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren