Waar ben je naar op zoek?

Vandebron

Vandebron tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vandebron.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,270
€ 1,290
Vast (1 jaar)
€ 0,260
€ 1,270
Vast (3 jaar)
€ 0,258
€ 1,282

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: € 150 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vandebron een vergoeding van € 0,140 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vandebron terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Hoge duurzaamheidscore
  • 100% Nederlandse groene stroom
  • Transparante tarieven
  • Overstapkortingen voor alle klanten
  • Hoge terugleververgoeding (tot 2.000 kWh)

Over Vandebron

Vandebron is een unieke energiehandelaar- en leverancier. Het bedrijf is eigenlijk een soort marktplaats waar energie rechtstraaks van de boer gekocht kan worden. Het gaat dan om stroom op gewekt door middel van windkracht, biomassa en zonne-energie. De afnemer weet bovendien precies wat voor energie hij koopt en waar deze wordt opgewekt.

Vandebron is ontstaan in 2013 door middel van investeringen van verschillende organisaties, zoals Rabobank, WNF, TU-Delft en de Universiteit Wageningen.

Vandebron hanteert geen marge om zo een betere prijs af te dwingen voor de producent en consument.

De stroom geleverd via Vandebron wordt voor een groot deel geleverd door windmolens in Nederland.

114 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vandebron?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • SSteven – 03 april 2020

    Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:

    – 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)
    – 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice
    – 17 maart; snelle reactie: ‘Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!’
    – 17 maart (’s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.
    – 17 maart (’s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds
    – 18 maart: bericht van Vandebron. ‘Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.’
    – 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.
    – 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.
    – 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.
    – 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de ‘gecorrigeerde’ jaarnota 2019.
    – 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso’s
    – 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: ‘we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail’
    – 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen….

    Reageren
  • GGerard Dauwes – 09 mei 2019

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Top service!

    Reageren
  • Rr.hoogwegt – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    nog niet veel van gehoord

    Reageren
  • BBjorn – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze kwamen bij de consumentenbond als goedkoopste voor dit jaar uit de bus.

    Reageren
  • RRob Vulker – 21 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandebron had de beste aanbieding

    Reageren
  • HHJM van der Schoof – 14 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer voordelige prijs
    prima service bij aanmelding, alles probleemloos verlopen
    Kortom een aanrader

    Reageren
  • BBoel – 01 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eindelijk een leverancier die echt groen is en meedenkt met de klant !

    Reageren
  • Aavanderlelie – 30 december 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zijn snel met handelen
    Prijzen zijn goedkoop
    Dus de klantvriendelijkheide staat volgens mij bij deze maatschappij bovenaan top gewoon

    Reageren
  • GGeert Lanjouw – 07 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onlangs overgestapt. Alles in heldere en duidelijke taal. Via veiling Consumentenbond terecht gekomen bij VandeBron. Uitstekende prijs. Enige nadeel bij overstappen is het vooraf betalen, dus je betaalt nog voor de oude leverancier en je moet gelijktijdig vooruitbetalen bij VandeBron. Dat kan heel vervelend zijn.

    Reageren