menu

Plus- en minpunten

  • Dagelijks opzegbaar
  • Dynamische energieprijs
  • 100% groene stroom uit Nederland
  • Lage vaste kosten
  • Geen telefonische klantenservice
  • Slimme meter is verplicht

Tibber tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van Tibber.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Dynamisch
€ 0,233
€ 1,287

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Product of veld niet gevonden.


Over Tibber

Tibber is een nieuwe energieleverancier die het iets anders aanpakt dan de meeste andere energiebedrijven:

  1. Bij Tibber krijg je stroom en gas geleverd tegen de inkoopprijs
  2. De inkoopprijzen voor stroom verschillen per uur, voor gas per dag
  3. In de uren wanneer er weinig vraag is naar stroom, liggen de prijzen lager
  4. De stroomprijs stijgt in de uren dat er veel stroom wordt afgenomen

Rondom etenstijd ligt de stroomprijs bijvoorbeeld hoog, omdat de meeste mensen dan thuis zijn. Je kunt je eigen stroomverbruik hierop aanpassen en zo flink besparen.

Afstemmen elektrische apparaten

Het handige van Tibber is dat je slimme elektrische apparaten, zoals een wasmachine of vaatwasser, kunt verbinden via de Tibber app, zodat je ze kunt inschakelen wanneer de stroomprijs het laagste is. Ook laad je eenvoudig jouw elektrische auto op wanneer je het minst betaalt voor stroom.

Meer informatie vind je hier.

Verdienmodel

Tibber verdient niet meer of minder als je meer of minder energie verbruikt. Om gebruik te maken van de leverancier betaal je alleen een vast bedrag van 5,99 euro per maand (stroom) en 5,99 euro per maand (gas).

Goed om te weten: het energiecontract is dagelijks opzegbaar, zonder boete


Kan het goedkoper?

Tibber ervaringen

Review score

9,6

op basis van 250 reviews

Prijs
9,7 Star

Klantenservice
9,5 Star

Algemeen
9,6 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • J
    Joop

    Nu na 2 maanden bij tibber .
    Zijn zeer tevreden, alles in de app is heel overzichtelijk en zelfs in februari krijgen we nog geld terug gestort.
    Met dank aan onze zonnepanelen.
    Geen terug leverkosten dus de ideale
    Energie leverancier.
    Wilt u ook bij tibber komen kan je ook 50 euro bonus krijgen via dit nummer wog94gqa en dan heb je een dynamisch contract .
    Mvg Joop.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W wiss

    Ik ben na een paar maanden terug gegaan naar zonneplan. Ding gekocht van 89euro maar hij werkte slecht,hing in de meterkast naast de wifi. Weggooien geld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jeroen

    Tibber is echt een fantastische keuze als energieleverancier! Wat ik zo goed vind aan Tibber is dat je altijd energie krijgt tegen inkoopprijs, zonder ingewikkelde contracten of verborgen kosten. De app is superhandig en geeft je realtime inzicht in je energieverbruik, zodat je precies weet waar je op kunt besparen. Daarbij werkt het perfect samen met slimme apparaten, zoals zonnepanelen en laadpalen voor elektrische auto’s.

    Wat Tibber ook uniek maakt, is dat ze 100% groene stroom leveren en duurzaamheid echt prioriteit geven. Het voelt goed om een steentje bij te dragen aan een betere wereld terwijl je ook je energiekosten in de hand houdt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Alexander

    Blij met de overstap!
    Ik lees in de andere reviews dat een hoop mensen het bedrijf niet betrouwbaar vinden maar ik kan je vertellen dat ik reeds 1 jaar klant ben van Tibber en dat je eerlijke prijzen krijgt met een correcte factuur en dat het je ook een ambassadeur maakt ervoor, heb je dat ooit gehad bij een energiebedrijf?
    Heb meerdere malen een bestelling uit de store gedaan en dat bevalt goed.
    1x ging het mis en via de chat is het keurig opgelost door het Tibber Team. Dus bijdeze, zeer tevreden met me overstap naar Tibber, met een stroomverbruik van gemiddeld 600khw per maand, was het met de nieuwe tarieven bij de “vaste” contracten erg duur de laaste tijd
    Sinds ik bij tibber zit, betaal ik stroom per uur met een duidelijk inzichbare app (met tibber pulse zelfs verbruik per seconde) waardoor je precies weet wat je betaald en dus slimmer kunt omgaan met stroomslurpers. En daardoor een veel beter en eerlijker maandbedrag betaald en meer overhoud voor leuke dingen in het leven.
    Ik raad het iedereen aan.

    Dit doen ze ook goed en leuk;

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Sophie

    Wij zaten bij een andere energieleverancier. Tibber bevalt beter, omdat het extra mogelijkheden biedt om je maandkosten te verlagen middels hun Power-ups. Ook de Tibber store biedt verder zeer gunstig geprijsde artikelen om stroom te besparen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marco

    Zeer tevreden over Tibber

    Zeer goedkoper energie, makkelijke en overzichtelijke app. Vriendelijke en snelle klantenservice

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Eric

    Ik ben nu meer dan een jaar bij Tibber en heb nauwkeurig bijgehouden wat ik per maand verbruik en produceer (ik heb ook zonnepanelen). Ik heb in het afgelopen jaar ontzettend veel geleerd, en 1 ding weet ik zeker: Ik ga nooit meer terug naar een vast or variabel contract. Dit zijn mijn conclusies over het hele jaar 2023
    Dynamische contracten zijn echt gunstiger
    Naarmate je elektriciteit verbruik omhoog gaat wordt het gunstiger om naar een dynamisch tarief over te stappen
    Zelfs met zonnepanelen is er een voordeel maar kleiner dan zonder zonnepanelen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • J
      Jan van Arkel

      @Eric
      U schrijft: Zelfs met zonnepanelen is er een voordeel maar kleiner dan zonder zonnepanelen. Waarom is het voordeel met zonnepanelen kleiner dan met zonnepanelen?

  • S
    Stefan

    Zojuist overgestapt!

    Na verschillende positieve reacties uit mijn omgeving en met een aflopend contract ben ik geswitcht naar Tibber. De overstap ging erg soepel en de app is zeer gebruiksvriendelijk. De prijs is eerlijk en transparant.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Thijs

    Ik ben heel blij met Tibber, de nieuwe app is functioneel en mooi, prijzen zijn eerlijk en klantenservice goed! Ik ben overgestapt nadat mijn vorige leverancier met een verkapte boete kwam voor mijn zonnepanelen. Dan liever de dynamische eerlijke prijs betalen en ontvangen .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ray

    Prima energiemaatschappij. Het gaat om de eerlijkheid. Betalen wat je verbruikt, betaald krijgen wat je opwekt. Simpel en duidelijk. Bij andere maatschappijen betalen voor het terugleveren voelt niet goed. Tot nu toe tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter

    Hierbij mijn ervaring over Tibber, dynamisch energie contract. Overstap van vast naar dynamisch ging heel makkelijk en tijdens het overstap proces werd je goed op de hoogte gehouden. App die je op je telefoon kan gebruiken is duidelijk en alle stroomprijzen zijn makkelijk inzichtelijk.Tot nu toe alleen positieve ervaring

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mitch

    Tibber is dé keuze voor wie slim en duurzaam met energie wil omgaan. De app biedt real-time inzicht in je verbruik en dynamische tarieven om te besparen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H de Witte

    prima was eerst een beetje huiverig maar bevalt prima en altijd de laagste prijs geen opzegtermijn En betalen voor wat je verbruikt geen voorschotten prijs stroom zichtbaar makkelijk als je auto moet opladen of wassen. Tot nog toe loopt alles gesmeerd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Julia

    Ik kan niet genoeg goede dingen zeggen over Tibber Nederland! Sinds ik bij hen ben aangesloten, heb ik een revolutie in mijn energieverbruik ervaren.

    Het eerste wat opvalt, is hun gebruiksvriendelijke app. Het is zo verfrissend om mijn energieverbruik in realtime te kunnen volgen. Het helpt me echt bewuster te worden van mijn gewoonten en waar ik energie kan besparen.

    Kortom, ik ben ontzettend blij dat ik de overstap heb gemaakt naar Tibber Nederland en ik kan het iedereen aanbevelen die op zoek is naar een moderne, efficiënte en klantgerichte energieprovider.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Eric

    Ik ben nu meer dan een jaar bij Tibber en heb nauwkeurig bijgehouden wat ik per maand verbruik en produceer (ik heb ook zonnepanelen). Ik heb in het afgelopen jaar ontzettend veel geleerd, en 1 ding weet ik zeker: Ik ga nooit meer terug naar een vast or variabel contract. Dit zijn mijn conclusies over het hele jaar 2023:

    1:Dynamische contracten zijn echt gunstiger
    2:Naarmate je elektriciteit verbruik omhoog gaat wordt het gunstiger om naar een dynamisch tarief over te stappen
    3:Zelfs met zonnepanelen is er een voordeel maar kleiner dan zonder zonnepanelen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gijs

    Nu meer dan een maand hier klant na eerst bij de ANWB te hebben gezeten met een dynamisch contract. Tibber bevalt prima, strakke prijzen en de app is zeer overzichtelijk. Werkt ook prima met een plug in hybride auto icm een Zaptec laadstation. In het begin had ik wel problemen met de slimme meter, want de netbeheerder kon deze kennelijk niet uitlezen. Dat is wel zeer frustrerend, want dan heb je dus niets aan een dynamisch contract. Echter bij Tibber direct goed persoonlijk mailcontact hoe dit aan te kaarten en hoe ze hiermee omgaan. Bijv. mbt een uiteindelijke correctie. Zeer benaderbaar en oprecht betrokken dus. Overigens valt ook op hoe Tibber medewerkers meepraten/helpen/denken op een gebruikersplatform op FB. Maw, correcte aftersales en dat is mijn inziens net zo belangrijk als de prijs.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    APK

    Nu ongeveer 1,5 jaar klant bij Tibber
    Zeer tevreden en al veel geld bespaard, zeker in de tijd dat andere leveranciers gewoon het maximale prijsplafond a € 0,40 per KwH berekenden en Tibber gemiddeld de helft.

    Geen telefonische klantenservice maar snel snel en correct geholpen via helpdesk mail en app

    Je betaald wat je verbruikt dus geen voorschot gewoon je actuele verbruikt. De app ziet er ook erg goed en overzichtelijk uit.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mathijs

    Ik ben heel blij met Tibber, de nieuwe app is functioneel en mooi, prijzen zijn eerlijk en klantenservice goed! Ik ben overgestapt nadat mijn vorige leverancier met een verkapte boete kwam voor mijn zonnepanelen. Dan liever de dynamische eerlijke prijs betalen en ontvangen .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jeroen van der Voort

    Super vernieuwend energiebedrijf met dynamische tarieven. In combinatie met homey kunnen we het energieverbruik van onze smarthome sturen naar de goedkoopste tarieven. Opzeggen kan elke maand dus het uitproberen kan geen kwaad. Wij zijn blijven hangen omdat we op het goedkoopste moment van de dag ons meeste stroomverbruik sturen.
    I.c.m. de Pulse die te bestellen is in de tibber webshop heb je een perfect overzicht van je actuele verbruik.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Eric

    Ik ben nu meer dan een jaar bij Tibber en heb nauwkeurig bijgehouden wat ik per maand verbruik en produceer (ik heb ook zonnepanelen). Ik heb in het afgelopen jaar ontzettend veel geleerd, en 1 ding weet ik zeker: Ik ga nooit meer terug naar een vast or variabel contract. Dit zijn mijn conclusies over het hele jaar 2023:

    1:Dynamische contracten zijn echt gunstiger
    2:Naarmate je elektriciteit verbruik omhoog gaat wordt het gunstiger om naar een dynamisch tarief over te stappen
    3:Zelfs met zonnepanelen is er een voordeel maar kleiner dan zonder zonnepanelen

    Ben je nog niet helemaal overtuigd, lees dan mijn complete review om mijn eigen site snoopyspeaks.nl. Ik heb alle data die ik in 2023 heb vezameld op een eenvoudige manier uitgelegd, zodat je zelf de conclusies kunt trekken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Willem

    Laagste energierekening in jaren! + 50 euro tegoed!

    Sinds de overstap is mijn energierekening nog nooit zo laag geweest, alles werkt soepel in de app, en laatst alweer met negatieve prijzen geld verdient tijdens het wassen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mike B

    Nieuw maar goed!

    Ik ben nu enkele maanden klant bij Tibber en het bevalt mij erg goed. Het was wel even nieuw voor mij dat mijn maandelijkse nota variabel is, maar daar was ik zo aan gewend.

    Daarnaast heb ik een paar keer wat vragen gesteld aan de klantenservice (1x over mijn contract m.b.t. nieuwbouw huis. 1x over een bestelling in hun webshop) en dat ging vlotjes (nog binnen 1 dag had ik een bericht) en was ook nog duidelijk. Wat ik vooral erg op prijs stel is dat ze heel eerlijk zijn in hun gesprekken.

    Nog wat feedback voor Tibber:
    De grafieken werken niet altijd lekker (verspringen bijvoorbeeld als je scrolt) en het zou fijn zijn als bij het analyse tabje ook inzichtelijk wordt hoeveel je precies verdiend hebt met het opwekken.
    Gelukkig is dit door een software update goed op te lossen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Julia

    Met Tibber heb je volledige controle over je stroomverbruik. Je kunt zien wanneer de prijzen laag zijn en dan je apparaten aanzetten. De prijs per KWH is lager dan bij andere leveranciers

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kos

    Nu ongeveer 1,5 jaar klant bij Tibber
    Zeer tevreden en al veel geld bespaard, zeker in de tijd dat andere leveranciers gewoon het maximale prijsplafond a € 0,40 per KwH berekenden en Tibber gemiddeld de helft.

    Geen telefonische klantenservice maar snel snel en correct geholpen via helpdesk mail en app

    Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei €50,- tegoed om te besteden in de Tibber Store. Zo kun je bijv. een real-time energiemeter van Tibber (pulse)
    Ik ben al langere tijd zeer tevreden. Veel lagere tarieven dan andere aanbieders. Leuke handige app en goede klant ondersteuning.
    Telefonisch niet bereikbaar maar snelle reacties via app en mail.
    Per maand opzegbaar, maar ik blijf nog wel even

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kos

    Nu ongeveer 1,5 jaar klant bij Tibber.
    Zeer tevreden en al veel geld bespaard, zeker in de tijd dat andere leveranciers gewoon het maximale prijsplafond a € 0,40 per KwH berekenden en Tibber gemiddeld de helft.

    Geen telefonische klantenservice maar snel snel en correct geholpen via helpdesk mail en app

    Je betaald wat je verbruikt dus geen voorschot gewoon je actuele verbruikt. De app ziet er ook erg goed en overzichtelijk uit. En je kan met het shoptegoed leuke slimme gadgets kopen en koppelen aan je tibber app. Wil jij ook 50 euro shop tegoed gebruik dan de volgende welkomscode bij het afsluiten van je contract: lmhzsxxg

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren