Waar ben je naar op zoek?

Shell Energy

Totaalscore

Energieprijs


5,5

Klantenservice


5,1

Algemeen


4,9

Plus- en minpunten

  • 100% Nederlandse stroom uit zonnepanelen en windmolens
  • 30% korting op elektrisch laden
  • € 150 korting op je eigen thuislader
  • Goedkopere koffie bij tankstations
  • Terugleververgoeding voor zonnestroom aan de lage kant

Over Shell Energy

Shell Energy is een nieuwe energieleverancier die onder de hoede valt van oliemaatschappij Shell.

Shell Energy biedt momenteel alleen variabele energiecontracten aan. Verder levert het Groene stroom van Nederlandse bodem en CO2-gecompenseerd gas.

Voordelen voor wie klant wordt van Shell Energy:

  • 30% korting op elektrisch laden onderweg
  • € 150 korting op een thuislader
  • Koffie onderweg bij Shell stations voor maar € 1

Kan het goedkoper?

31 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Shell Energy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • EEd – 26 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De eindafrekening laat op zich wachten (met wat pech 6 weken) Dat is niet zo fijn als je +/- 800,- tegoed hebt. Daar gaan we niet meer een contract mee afsluiten!

    Reageren
  • Jjolanda – 07 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    website slecht. constant error en niet te laden. sinds januari klant maar ga snel naar een andere energieleverancier.

    Reageren
    • TTiny – 12 mei 2023

      @jolanda
      Klopt een Drama Ik ben al weg Ik vrees dat ik ook geteld word moet nog 370, euro terug ontvangen tot op heden nog niets hoor of zie niets meer

      Reageren
  • GGreer – 20 april 2023

    Slechte service. Ze testen hun systemen op jouw, je kunt niks duidelijk zien. Zeer hoog tarief. Tenminste in januari. Het tarief van april kan ik niet zien, want krijg steeds een error….waardeloos. Ik ga overstappen.

    Reageren
  • RRutger ter Beek – 14 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onjuiste EAN door Shell gebruikt, overstap oude leverancier niet geregeld, dubbel afschrijven, na weken mailen zou het opgelost zijn maar nu betalings herinneringen en dreigementen met deurwaarders terwijl er bevestiging was van einde contract.

    Shell energy komt over als een stel amateurs die pas net beginnen.

    Reageren
  • MMarjolein – 21 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een waardeloze organisatie: systemen niet op orde, antwoorden niet op mail of doorgeven meterstanden. Houden je niet op de hoogte van verbruik, is niet beschikbaar. Je kunt niks met dit account en voelt absoluut onbetrouwbaar. Geen aanrader dus en we zijn dan ook gelijk overgestapt.

    Reageren
  • Ssuus – 21 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een ongelofelijk slecht bedrijf. Beloven dat er een app komt vanaf juni 2022 en is nog steeds niet gerealiseerd. Prijsplafond word NIET doorgerekend!

    Reageren
  • DDick – 08 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hele negatieve ervaringen met Shell Energy.
    Moeilijk bereikbaar en komen afspraken, terugbellen, niet na!
    Binnen 2 maanden weer overgestapt!

    Reageren
  • DDick – 08 maart 2023

    Hele negatieve ervaringen met Shell Energy.
    Slecht bereikbaar en komen gemaakte afspraken niet na.
    Binnen 2 maanden weggegaan en overgestapt!

    Reageren
  • MMartijn – 27 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit problemen gehad. Ook mijn meterwissel is correct verwerkt en dat heb ik wel eens anders meegemaakt.

    Reageren
  • Jjohan Hogerheide – 27 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vreselijk, krijg steeds facturen over periodes waar ik nog geen klant was, krijg verder per mail spookfacturen met fictieve bedragen, na telefonisch contact (meer dan een uur in de wachtrij) werd mij verzekerd dat het hun fout was en die mails kan negeren. Vervolgens krijg ik mails dat ik onmiddelijk moet betalen met extra kosten. De hele administratie daar is een puinhoop, heb automatische betaling stopgezet en probeer z.s.m. van maatschappij te veranderen.

    Reageren
  • LLoes Niesten – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tijdig informatie gekregen over de nieuwe tarieven.

    Reageren
  • Aalexploitatie – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een prima en betrouwbare energiemaatschappij; overstappen ging zonder problemen en ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb!

    Reageren
  • PPaul Stroink – 23 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    VRESELIJK. Pand wat ik niet gebruik energie contract afgesloten voor 35 euro. Maand later verhogen ze het naar 135 euro en het is online niet terug te stellen. Ik heb mijn automatische betalingen gestopt en betaal de factuur niet.
    Klantenservice reageert niet op mail, en ik sta nu al meer dan een uur in de wachtrij, totaal onbereikbaar. Echt extreem waardeloos

    Reageren
  • EEmre – 20 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    225 euro aangemeld, 213 euro aangepast via de online portaal. Er wordt 226 euro gefactureerd. Klantenservice is poep en kan niet uitleggen waardoor dit komt. Er worden valse beloftes gemaakt dat dit wordt uitgezocht en reageren heel bot wanneer ik zeg dat ik ga overstappen: “mooi zo” zegt meneer van de klantenservice. “U maakt een probleem voor 13 euro meer.”

    Het gaat erom dat je correct factureerd. Wat een flut bedrijf met geen enkele inzicht in verbruik. Ik raad het volledig af.

    Reageren
  • BBekir – 19 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In december contract afgesproken. Aangezien we afgelopen jaar hebben geisoleerd heb ik een lager verbruik. Na de eerste maand heeft Shell mijn termijnbedrag verhoogd zonder te communiceren. Bijma het dubbele. Argument is dat ze naar mijn historisch gebruik hebben gekeken. Maar niemand in NL verbruikt nog zoveel als de afgelopen jaren. Ik raad ze niet aan.

    Reageren
  • EEdward – 01 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben nu 1 week klant bij Shell Energy en alles ging zoals gewenst. Ik wilde snel veranderen en niet wachten en binnen 1 week was alles geregeld. De tarieven zijn veeeeel voordeliger dan waar ik zat. Het enige wat ik fijn zou vinden is als er snel een app komt waarop je je verbruik kunt aflezen. Op hun site wordt genoemd dat ze daar mee bezig zijn.

    Reageren
    • AAdrie – 27 december 2022

      @Edward.

      Voor €30 heb je, als je een slimme meter hebt, een dongle van ‘Homewizard’
      Deze leest heel nauwkeurig alle waarden uit. Ook kan je de prijzen van gas en elektrisch invullen en met een gratis app kan je precies zien wat je verbruikt is. Je kan zelfs kan in ‘realtime’ zien wat je elektrisch verbruikt op dat moment is. Een aanrader!

      Reageren
    • LLinda – 06 maart 2023

      @Edward ik ben klant sinds juli 2022 en wacht ook nog steeds op die app en een website waar je dagelijks je verbruik kan zien. Op een recentelijk mailtje kreeg ik de reactie dat ze bezig waren met een onderzoek hoe ze dit het beste vorm konden geven en hij nog geen tijdlijn kon aangeven wanneer deze beschikbaar zou komen.

      Reageren
      • Ssuus – 21 maart 2023

        @Linda
        Precies Linda, ongelofelijk bedrijf wat niets nakomt en doodleuk je termijnbedrag verhoogd vanwege de historie terwijl iedereen in 22 vele malen minder is gaan verbruiken. @Edward, het is belachelijk dat je een dongle zou moeten kopen aangezien Shell zelf beloofd een app te maken met dagelijks/ uur inzicht

        Reageren
        • TThijs – 29 maart 2023

          @suus

          Je kunt de Bliq app gratis installeren. In deze app kun je dagelijks je verbruik inzien van zowel stroom als gas/teruglevering. Aanrader!

          Reageren
  • JJanTien – 28 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vorige week online overgestapt naar Shell Energy. Daarna gebeld om nog wat kleine dingen duidelijk te krijgen. Servicedesk in alle gevallen bijna gelijk kunnen bereiken. Geen uren wachten. Vlot en kundig te woord gestaan. Wat een verademing. Ook de tarieven zijn scherp. Een tevreden klant!

    Reageren
  • JJeroen Akkerman – 09 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede communicatie,in juli nog een jaar contact afgesloten met nette tarieven,tot nu toe prima ervaring.

    Reageren
  • AArjan – 24 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Variabel contract afgesloten per september; prijzen niet tussentijds verhoogd; accurate service afdeling (Anja reageert snel) en energie compensatie via termijnbedragen november en december verrekend

    Reageren
  • Aaad huizer – 30 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nog toe tevreden met Shell Energy. Ik kon in juni 2022 nog op tijd voor een vast jaarcontract overstappen naar Shell tegen op dat moment m.i. gunstige jaartarieven+overstapbonus. Het termijnbedrag iets naar beneden bijgesteld, geen probleem. Volgend jaar maar eens zien hoe de afwikkeling is voor de vijfde ster. Prettige, overzichtelijke website.

    Reageren
  • EEP – 11 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel ander voorschotbedrag dan afgesproken, contract weer opgezegd, wel blijven incasseren, na 6 weken nog geen eindafrekening! Contact opgenomen en plotseling een eindafrekening in de mail maar deze is niet te openen! Waardeloos bedrijf. Nog steeds geen geld terug!

    Reageren
  • MMiep – 21 juni 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Reageren niet op mails, wilde klant worden, maar op mijn vragen worden niet gereageerd.
    Bellen lukt ook niet dan krijg je een bandje te horen dat je moet mailen, dus van het kastje naar de muur. Wie wil er dan nog klant worden als ze geen service verlenen, kansloos dit weer hoe er met aankomende klanten word omgegaan.

    Reageren
  • KKlaas – 01 juni 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Faire prijs gezien de huidige omstandigheden.
    Goed bereikbare en competente klantenservice.
    Duidelijke informatie betreffende het contract.
    Blij dat ik nog een mogelijkheid had om een jaarcontract af te kunnen sluiten.

    Reageren
  • EEd – 24 mei 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Spijt als haren op mijn hoofd! De beloofde 30% korting op de laadpas is niet te activeren… 3 weken met de klantenservice bezig geweest. Het terug lever tarief is echt minimaal : € 0.10 per kWh terwijl het lever tarief rond de € 0.44 zit. Afijn daar had ik beter op moeten letten….. Maar de truc met de duif is ook nog eens als volgt:
    Afnemen Stroom tegen normaaltarief 1,800 kWh
    Opwekken 3,000 kWh
    Te salderen 1,200 kWh
    Stroom tegen daltarief 1,650 kWh
    opwekken 25 kWh
    Te salderen -1,625 kWh

    Men rekent als volgt:

    1,625 kWh x € 0,32473 per kWh = € 527,69
    1,200 kWh x € 0,10000 per kWh = -/- € 120,00
    Te betalen € 407,69

    Volgens de regels moet dit echter zo:
    Totaal verbruik 3450 kWh
    Totaal geleverd 3025 kWh

    Per saldo verbruikt: 425 kWh x € 0.44 = € 187,-
    Je wordt dus gewoon voor ongeveer € 220,- te veel belast!!!!!!!!!!

    Reageren
    • LLeonie – 01 juni 2022

      Shell mag wel zo rekenen. Zie hieronder. Heb ik bij energielveranciers .nl vandaan.

      De dubbele meter maakt het een stukje ingewikkelder, want er zijn verschillende rekenmethodes en niet elke leverancier hanteert dezelfde methode. De eerste methode is de Single balance. Bij deze methode wordt eerst alle opgewekte energie van het dagverbruik afgehaald en daarna het nachtverbruik. De andere methode – de Double balance genaamd – wordt er per telwerk gesaldeerd, dus wat je overdag opwekt gaat van je dagverbruik af en hetzelfde geldt voor het nachtverbruik. Je kunt op het ene telwerk terugleveren en op de andere nog energie verbruiken.

      De berekening
      Veel mensen zijn in de veronderstelling dat zij door hun energieleverancier benadeeld worden, als het gaat om terugleveren met een dubbele meter en hun leverancier over twee telwerken apart saldeert en vergoedt. Om deze veronderstelling

      Reageren
  • Jjohan – 09 mei 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    recentelijk afgesloten bij Shell energy. erg tevreden over tot dusver en een stuk goedkoper dan mn vorige contract

    Reageren