Oxxio
Totaalscore
Energieprijs
7,0
Klantenservice
7,0
Algemeen
7,1
Plus- en minpunten
- Real-time inzicht energieverbruik
- Beste webcare
- Vast contract
- 100% Europese windstroom
- Lage terugleververgoeding
Over Oxxio
Oxxio is een Nederlandse energieleverancier en positioneert zich tussen de prijsvechters op energiegebied. De focus ligt met name op het feit dat klanten alles online kunnen regelen. Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van Eneco, maar functioneert nog steeds als zelfstandig bedrijf met eigen vergunningen. Inmiddels heeft de leverancier ruim 400.000 klanten weten te bemachtigen. Daarmee behoort de onderneming tot de grotere energieleveranciers van Nederland.
Oxxio maakt gebruik van vrijwel volledig gebruik van groene stroom.
LLeo – 13 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
Klant sinds juni. Duidelijke communicatie, fijne klantenservice. En destijds zeer laag tarief, nu iets duurder maar wel mooie bonus zag ik. Heb hem aangeraden voor mijn buurman.
HH. Aalbers – 09 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
Sinds 7 juli klant bij Oxxio. Aanmelden ging eenvoudig. De overstap is goed geregeld.
De tarieven voor gas en elektra lagen begin juni gunstig in de markt. Het contract en overige informatie is het en klopt. Over Oxxio hebben wij tot op dit moment geen klagen.
Mmarcel – 30 augustus 2023
Prijs
Service
Algemeen
Niet mee in zee gaan, waardeloos.
Klant contact zeer slecht en men komt afspraken niet na
JJurgen – 29 augustus 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ze zijn vergeten mijn contract op te sturen. Ondertussen heb ik een contract bij een andere leverancier. Oxxio verplicht mij nu om toch met hen in zee te gaan.
Na meermaals het verhaal uitgelegd te hebben snapt men eindelijk dat men fout zit en het zou snel opgelost worden zodat ik terug ga naar de leverancier waar ik een contract heb lopen.
Nu weken later is er nog steeds niets gebeurt en krijg ik telkens betalingsherinneringen, wil men de betaling niet meer opschorten en dreigt Oxxio zelf met incassokosten!
Blijf ver weg van deze partij!
JJoke – 10 september 2023
@Jurgen, ja ik heb zelf ook een zeer slechte soortgelijke ervaring. Ik had laatste bedrag teruggeboekt (wel teveel, maar zij hadden het mij het teveel betaalde 3 weken na de beloofde datum nog niet uitgekeerd. Ik dacht, dan krijg ik vanzelf bericht hoeveel ik nog moet betalen. Ik kreeg een herinnering met meteen incassokosten er bovenop. Diverse chatgesprekken gehad, maar ze verbreken gewoon de verbinding!!! Ik zou de incasso-kosten maar betalen en meteen op klacht.nl je klacht deponeren en aangeven dat je de incassokosten terug wilt. Immers, anders lopen de incassokosten nog meer op. Jaar later werd ik gebeld of ik weer klant wilde worden…. Weer verhaal uitgelegd waarom niet. Toen zei de dame: “kunt u niet met uw hand over het hart strijken”? Ik zei: “eerst wil ik de ten onrechte betaalde incassokosten terug”. Dat kon niet. Voor mij dus ook nooit Oxxio meer. Had trouwens niet verwacht, dat dit bedrijf het nog volhoudt. Het komt vast omdat ze onder Eneco vallen. In ieder geval heeft dit gevalletje Oxxio heel veel klanten gekocht, omdat ik voor meer mensen energiezaken regel. Ook op verjaardagen end. waarschuw ik mensen voor dit bedrijf.
GGerard – 07 augustus 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zeer slecht ervaring met Oxxio, ik ben al maanden bezig om met een oplossing te komen. Ze reageren niet en komen niet met een oplossing, maar ze halen ondertussen wel geld van mij rekening.
PPaul van Sichem – 25 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wordt goed op de hoogte gehouden over maandelijks verbruik ook t.o.v. jaar daarvoor en meldingen als je meer verbruikt dan normaal , app werkt prima. Restitutie betalingen altijd keurig op tijd!
JJ dunnink – 23 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zeer Tevreden met de ervaring die ik al vele jaren heb met olio
JJan – 23 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Onlangs overgegaan op een 3-jarig contract. Zeer duidelijke aanbieding gekregen onder het prijsplafond. Alles in een zeer kort tijdsbestek geregeld. Topaanbieding tegen een mooie prijs.
LLoes Hendriks – 17 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Heel ontevreden over Oxxio!
Sinds april ben ik klant. Ik krijg in juni ineens een factuur voor een opzegboete van €50,-. Ik heb niet opgezegd. De klantenservice snapt ook niet waarom, maar in het systeem staat dat het contract door mij beëindigd is. Daarom de opzegboete. De backoffice krijgt de vraag dit op te lossen.
Dat kan weken duren.
In de tussentijd krijg ik een aanmaning met dreiging van incassokosten en afsluiting.
Ik vraag de klantenservice de factuur de crediteren. Dat kan niet.
Ik dien een klacht in. Als reactie op de klacht belt de klantenservice mij. Ik kan niet meteen opnemen en krijg een mailtje de klantenservice te bellen. Na weer drie kwartier in de wacht weet de klantenservice nergens van. Er komt begrip, maar geen oplossing. De backoffice kan er volgens de medewerker nog wel 8 weken over doen.
Dus Oxxio geeft zichzelf 3 maanden de tijd om hun eigen fout te herstellen. Maar zetten mij onder druk de onterechte factuur te betalen. Dat is meten met twee maten en machtsmisbruik.
En niemand die in het systeem kan aanklikken dat de factuur gecrediteerd moet worden. Het lijkt zo simpel, dat is het blijkbaar niet.
Zodra het contract is afgelopen, stap ik over. Voor mij nooit meer Oxxio!
BBies – 25 juli 2023
@Loes Hendriks
Bedankt voor je review! duidelijk dat het voor mij dan geen oxxio wordt als er zo slecht wordt gecommuniceerd!
MMaaike – 13 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Beste mensen ga niet bij oxxio en als je er al wel bent controleer dan je meterstanden en nota’s heel goed! Bij ons is er eerst een fout gemaakt op de jaar nota waarbij ze “perongeluk” ons jaarverbruik aan stroom verdubbeld hebben. Dit hebben ze toegegeven dat het fout was en toen hebben ze het gecorrigeerd. Dit hebben ze vervolgens gedaan met 5 correctie nota’s waarvan ze zelf ook niet meer snapten hoe het zit toen we om uitleg vroegen. Er zat een vreemd verschil in met opeens 200 euro wat wij extra moesten betalen. Na uren aan de telefoon bleek dit ook een fout en hadden ze een oude nota van 1.5 jaar geleden er “perongeluk” bij opgeteld. Wij gaan zeker weg, wees gewaarschuwd voor deze oplichters!!!!
BBies – 25 juli 2023
@Maaike
Als ik deze ellende al lees ben ik er al klaar mee!
LLieuwe – 10 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Elke maand netjes een mail met je verbruik, zelfs op sluimer verbruik wordt je gewezen.
Blij dat ik bij OXXIO voor een vast contract heb gekozen, waardoor ik nog een tijdje weet wat mijn prijs is voor elektriciteit.
Iismail – 07 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Oxxio: Snelle en efficiënte service
Als tevreden klant van Oxxio wil ik graag mijn positieve ervaring delen. Oxxio heeft indruk op me gemaakt met hun uitstekende service en snelle reactie bij energieproblemen. De directe beschikbaarheid via de telefoon is een groot pluspunt. Oxxio regelt problemen zo snel mogelijk en hun efficiëntie is opmerkelijk. Het team is goed geïnformeerd en toegewijd aan klanttevredenheid. Het gebruiksvriendelijke online portaal maakt het beheren van energiezaken eenvoudig. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Oxxio als energieleverancier en beveel hen sterk aan voor hoogwaardige diensten en uitstekende klantenservice.
EEs – 06 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al jaren klant. Ik krijg echter geen aanbieding voor een vast contract terwijl nieuwe klanten dat wel krijgen. De klantenservice reageert alleen als ik een openbaar bericht op facebook zet. Bellen, mailen chatten heeft geen enkele zin.
Ik ben dus overgestapt naar een andere leverancier.
TToin – 05 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Prima en snel afgesloten. Goede prijs voor 3 jarig contract. Klantenservice telefonisch niet bereikbaar. Ze laten je gewoon in de wacht staan. Via rmsil wel binnen uur antwoord. Top. Overal goede leverancier
PPvD – 05 juli 2023
Zeer slechte energieleverancier ! Ben al 4 maanden bezig om in te loggen in de app en krijg ook al vier maanden mijn maandoverzichten niet meer gemaild. Heb diverse keren hierover gebeld (soms met wachttijden van een uur) maar niets helpt. Begrijp niet dat dit allemaal maar kan, kennelijk gaat het met Oxxio bergafwaarts. Vraag me af hoe lang dit bedrijf nog bestaat als energieleverancier.
Overigens opmerkelijk om de laatste tijd goede reviews hier te lezen, omdat elke reviewsite dezelfde klachten laat zien over Oxxio.
DDanielle – 04 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben 2 jaar klant geweest bij Oxxio. Vanaf morgen gaat mijn contract in bij een andere leverancier (gelukkig). Het is van begin af aan bij deze maatschappij chaos geweest. In het begin werd er een verkeerde stroommeter uitgelezen die niet eens bij ons adres hoort. Weken geduurd voordat dit opgelost werd. Bellen werkte niet, ik kreeg alleen maar medewerkers aan de lijn die zelf niet eens wisten hoe een slimme meter eruit ziet. Na meerdere e-mails werd dit euvel gecorrigeerd, maar ik heb nooit meer reactie op een enkele e-mail gekregen hierover. Ik moest dit zelf zien in de app.
Later bleek dat Oxxio maandenlang de verkeerde tarieven had doorberekend aan mensen met een LosVast contract. Dit werd gecorrigeerd met terugwerkende kracht, maar wederom verliep die communicatie erg onduidelijk en de app kreeg al die wijzigingen al helemaal niet verwerkt.
Op 7 juni 2023 ben ik via Pricewise overgestapt naar Coolblue. Ik werd wel op 16 juni gebeld door Oxxio met een tegenaanbod zodat ik toch klant bleef. De dame die ik sprak kon in het systeem zien dat er een overstap liep. Ik heb dat aanbod afgewezen en doorgegeven dat mijn overstap naar Coolblue gewoon door gaat. Tot op heden nog steeds geen bevestiging gekregen van Oxxio dat mijn contract daar per morgen eindigt.
Als je contact met Oxxio wilt, wens ik je veel succes. Het wordt bijna onmogelijk gemaakt. Mailen gaat inmiddels niet meer, ook geen contactformulier. Die chat werkt voor geen meter, die begrijpt niet waar je het precies over hebt en je komt in een soort loop terecht. Bellen kan alleen nog tussen 9 en 16u, als de meeste mensen gewoon moeten werken. Ik heb gisteren gebeld, maar na 10 minuten in de wachtrij moeten ophangen. Ik kan onder werktijd niet zo lang in de wachtrij hangen. Dit is gewoonweg een ontmoedigingsbeleid.
Ik zie overal op internet dezelfde soort reviews langskomen, behalve hier op energievergelijk.nl. Even speuren door die reviews laat heel veel slechts reviews zien van langere tijd geleden, maar plotseling sinds juni worden er reviews geplaatst waarbij Oxxio de hemel in wordt geprezen. Ik vind het maar een vreemde zaak en vraag me af of die reviews wel op een eerlijke manier worden vergaard.
Als je overweegt om over te stappen naar Oxxio: doe het niet. Ik spreek uit ervaring.
RRob Jansen – 22 juli 2023
@Danielle
wat een onzin over de tijd dat je kan bellen tussen 9,00 en 16,00. uur je hebt ook lunch pauze en je bent vast wel een keer vrij je hebt 26 vakantiedagen ik vind dit dus een kud argument en als je een slimme meter hebt , hebben ze geen poot op te staan als de jaaropgave verkeerd is , dat is met een aangetekende brief geregeld en hoef je helemaal niet te bellen,
PPaula blaauw – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb totaal geen problemen met Oxxio en ik heb in het begin van het jaar een nieuwe slimme meter gehad en zoals ik het al zei, dat ik nog nooit geen problemen met Oxxio heb gehad, dus vandaar dat ik gewoon bij Oxxio blijf
BBenny Van dieren – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Komen hun afspraken na
KKuipers – 29 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Begin juni een zeer scherp jaartarief weten vast te zetten, overstapservice prettig. Duidelijke communicatie. Fijne website en medewerkers. Tot dusver weinig te klagen!
BBeri – 08 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
na het aanmelden op 8 mei 2023 werd het contract per e-mail gestuurd. Ik had aangegeven dat ik per 8 juni 2023 de energie (elektra + gas) van Oxxio zou betrekken. Mij was verzekerd dat ik vlak voor de levering door Oxxio een mail zou krijgen om de meterstanden door te geven.
Het is inmiddels 9 juni 2023 en nog niks ontvangen. Sterker nog, complete radiostilte vanuit Oxxio sinds 8 mei 2023.
Na een paar keer moeizaam gebeld met de service afdeling (gemiddelde wachttijd 45 minuten) werd mij keer op keer verzekerd dat alles in orde zou komen.
Meterstanden heb ik nog steeds niet kunnen melden, een account aanmaken op MijnOxxio lukt ook nog steeds niet.
Ik heb het helemaal gehad met Oxxio en heb er een hard hoofd in dat “alles in orde gaat komen”.
NB. de leverancier kan mijn (slimme) meter niet uitlezen; dit heb ik via de netbeheerder zo laten instellen. Stukje privacy.
AArnold – 16 juni 2023
@Beri als je een nieuwe meter hebt.. dus slimme meter hoef je de meterstanden niet door te geven dat gaat automatisch
RReneé – 07 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ben al een tijdje klant bij Oxxio en over het algemeen ben ik erg tevreden met hun service. Een van de dingen die ik het meest waardeer aan Oxxio is hun gebruiksvriendelijke benadering. Het hele proces, van het aanmelden tot het ontvangen van mijn energierekeningen, verloopt soepel en zonder gedoe. Ze hebben een intuïtieve online portal waar ik gemakkelijk mijn energieverbruik kan bijhouden en mijn facturen kan bekijken. Dit maakt het beheren van mijn energiezaken een fluitje van een cent.
Wat ik ook waardeer aan Oxxio is hun transparantie. Ze communiceren duidelijk over de kosten en tarieven, zodat ik altijd weet waar ik aan toe ben. Geen verborgen verrassingen of onaangename schokken op mijn facturen. Bovendien bieden ze ook verschillende contractopties, zodat ik de vrijheid heb om te kiezen wat het beste bij mijn behoeften past.
Een ander groot pluspunt van Oxxio is hun focus op duurzaamheid en groene energie. Ze hebben een aantal milieuvriendelijke initiatieven, zoals het aanbieden van 100% windenergie. Dit was een belangrijke factor voor mij bij het kiezen van een energieleverancier, omdat ik graag mijn steentje bijdraag aan een schonere planeet.
Als ik één verbeterpunt zou moeten noemen, dan is het dat de klantenservice soms een beetje traag kan zijn. Het kan even duren voordat je antwoord krijgt als je contact met ze opneemt. Maar over het algemeen zijn de medewerkers vriendelijk en behulpzaam zodra je met ze in gesprek bent.
Al met al kan ik zeggen dat ik een tevreden klant ben bij Oxxio. Ze bieden een betrouwbare service, hebben een gebruiksvriendelijke benadering en tonen een toewijding aan duurzaamheid. Dus als je op zoek bent naar een energieleverancier, zou ik zeker Oxxio overwegen.
Ik hoop dat deze review je helpt bij het nemen van een beslissing! Als je nog andere vragen hebt, laat het me gerust weten. Succes!
PPeter Klok – 13 juni 2023
@Reneé
Goedenavond
Ik zit zelf te twijfelen voor een overstap naar Oxxio , heb nl bij een overstap naar een leverancier veel ellende meegemaakt met de beroemde kleine lettertjes ,nu is mijn vraag is Oxxio echt goed te
vertrouwen
JJohn – 15 september 2023
@Peter Klok
Met Oxxio kun je nog veel meer ellende verwachten.
AA. Heijnen – 06 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Oxxio doet het goed. Ze leveren groene stroom en gas als je wilt, dat is mooi. Overstappen was niet zo moeilijk, maar klantenservice heel soms lastig te bereiken zijn. App is handig voor inzicht in verbruik!
GGeert P. Thuys – 05 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Oxxio is gewoon geweldig! Uitstekende service, betrouwbaarheid en transparantie maken hen een top energieleverancier. Ik ben zeer tevreden met hun vriendelijke klantenservice, nooit problemen met stroomonderbrekingen gehad en hun tarieven en energieopties zijn aantrekkelijk. Ze zijn de beste
MMauke – 08 juni 2023
@Geert P. Thuys
Heyyyyy,
Dat klopt. Ik zit al jaren bij oxxio.. ze zijn de best van allemaal. Ik blijf zitten tot mijn dood.
Een vette 10 voor oxxio
Ddirk – 03 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
vorige week gekozen voor hun jaarcontract.
goedkoopste in de markt en gemakkelijke aanvraagproces.
VVictor – 01 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Fijne klantenservice en met de nieuwe contracten en tarieven zijn ze de goedkoopste leverancier van Nederland. Het jaarcontract is echt goedkoop.