Plus- en minpunten
- Real-time inzicht energieverbruik
- Prettige app die inzicht biedt
- Hoge bonussen
- Onderdeel van Eneco
- Communicatie kan soms beter
- Terugleverkosten relatief hoog
Oxxio tarieven
De huidige tarieven van Oxxio zijn € 0,249 per kWh stroom en € 1,172 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 12 november 2025.
Volledig overzicht van de energietarieven bij Oxxio:
| Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m³ |
|---|---|---|
| Variabel | € 0,261 per kWh | € 1,255 per m³ |
| Vast (1 jaar) | € 0,249 per kWh | € 1,172 per m³ |
| Vast (3 jaar) | € 0,240 per kWh | € 1,354 per m³ |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Oxxio een vergoeding van € 0,152 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Oxxio terugleverkosten.
Over Oxxio
Oxxio is een Nederlandse energieleverancier en positioneert zich tussen de prijsvechters op energiegebied. De focus ligt met name op het feit dat klanten alles online kunnen regelen.
Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van Eneco, maar functioneert nog steeds als zelfstandig bedrijf met eigen vergunningen. Inmiddels heeft de leverancier ruim 250.000 klanten weten te bemachtigen. Daarmee behoort de onderneming tot een van de middelgrote energieleveranciers in Nederland.
Oxxio levert uitsluitend groene stroom aan huishoudens. Bovendien kun je groen gas afnemen.
Contactgegevens
- E-mail: klantenservice@oxxio.nl
- Telefoon: 088 89 55 999
- Website: www.oxxio.nl
Zeer uitgebreide overzichten van je dagelijkse verbruiken en zeer redelijke prijzen
ik ben pas een paar maanden lid van oxio dus ik geef een 7 daarvoor
Werkt prima Nooit problemen Geen stress!!
Oxxio is al lange tijd onze betrouwbare energie leverancier. Ieder jaar ongeveer een maand voor het verlopen van het contract neem ikzelf contact op om over een verlenging te spreken. Elke keer komen ze met een een mooi voorstel en daar zit dan ook een loyaliteitsbonus bij !! Top gewoon.
Oxxio is onderdeel van de Eneco groep. Omdat de energie-app erg leek op die van Eneco en omdat ik aan het eind van het jaarcontract 300 euro ontvang ben ik overgestapt van Eneco naar Oxio. De 300 euro compenseert de geïntroduceerde teruglever vergoeding van zonnestroom. Overigens functioneert Oxxio zoals Eneco, best redelijk.
Geen klachten of vragen mede daardoor geen gebruik gemaakt van de klantenservice.
Als nieuwe klant voelde ik me direct gehoord en serieus genomen. Bij vragen over het verbruik werd er steeds netjes meegedacht en teruggekoppeld. De communicatie verliep vlot, zowel telefonisch als via mail. Fijn om te merken dat klanttevredenheid hier vooropstaat.
tevreden, geen gedonder, altijd energie
Als je klant wilt worden, zijn ze heel meegaand… totdat zich er problemen voordoen. We hebben al sinds voorjaar 2024 een probleem inzake verbruik. Na veelvuldig telefonsich contact, op 16 september 2024 maar eens een officiele mail gezonden. Het is nu februari 2025 en we hebben nog geen enkele oplossing gekregen. Het is inmiddels 2 maand na ons laatste contact. Ik zou goed overwegen of u voor deze partij kiest.
@Caro klopt ik heb net een jaar contract afgesloten heb nu al spijt inloggen lukt niet 25 keer gedaan vaak gebeld krijg iemand aan de telefoon die praat koeterwaals versta je bijna niet ,en die chat-box moeten ze af schaffen want dat is zo waaaarde loos.
Normaal
Ben bij oxxio gekomen na contact te hebben gehad met de klantenservice.
Alles ging goed tot het op de slimme meter aankwam daar snapte ik niks van en met de goede hulp van oxxio leek het inneens een peulenschil te zijn.
En ze hielpen mij ook nog eens goed met nadenken over mijn maandbedrag instellen.
Dus ik kan maar 1 ding zeggen klasse hoe ze mij geholpen heebben.
Dus bij deze een diike 10
Duidelijke uitleg en prijsafspraken, bereikbaarheid was slecht, is nu veel beter, zij werken aan innovatie. Elke maand een overzicht van je verbruik en vergelijking met maand en jaar ervoor. Kortom: dik tevreden.
Oxxio is een klantvriendelijk bedrijf, informeert en communiceert goed. Jaarafrekening en altijd redelijk op tijd en correct. Teveel betaalde bedragen worden snel uitgekeerd cq verrekend. Kortom, een klantvriendelijk bedrijf maar de tarieven mogen wat mij betreft scherper en lager.
Mijn contact met Oxxio is minimaal. Dat is en goed teren want dat betekent dat er geen probleme zijn. Ik krijg keurig hete maandelijkse energie raport.
Klantenservice gaf laatst snel antwoord op mijn vragen, zowel via chat als met bellen. Wachttijd valt mee. Vriendelijke medewerkers en lage tarieven. Top.
Erg slechte ervaring. Klantenservice werkt geheel naast elkaar heen. Bellen, Appen is zinloos. Afspraken om terug te bellen worden niet nagekomen. Nooit meer Oxxio
zeer slechte klantenservice IT niet bereikbaar kan al drie weken niet inloggen 18 x gebeld en niemand die het oplost.
De app werkt steeds slecht. Bedragen kloppen niet. Wanneer er contact is met Oxxio dan weten zij ook niet hoe dat kan. Ik weet zo niet goed waar ik aan toe ben.
Goede firma, tarieven en klantenservice. Altijd snel geholpen als iets aan de hand is, bijvoorbeeld de vorige keer toen er iets aan de hand was met mijn slimme meter.
Ga zo door!
Verschrikkelijk bedrijf je wordt totaal niet geholpen bij de klantenservice. Enorm spijt dat ik met Oxxio in zee ben gegaan.
@M.K
Hier ook geen enkel antwoord. Iemand heeft op mijn naam een contract bij Oxxio aan gemaakt en niet op mijn adres.en Oxxio geeft geen reactie als je vraagt wie er wel op dit adres woont woont zodat ik een proces tegen die persoon kan aan vangen
Ben sinds kort klant, maar de tarieven zijn nu zelfs nog lager. Daar bovenop krijg je ook nog eens een waanzinnige bonus. Ik wou dat ik nog even had gewacht met overstappen.
Verder…
Prettige website en app, waarbij de communicatie over het algemeen goed verloopt. Alleen de chatbot is volledig waardeloos. Wachttijden telefoon kunnen ook beter.
Waardeloze leverancier
Ik heb in 3 maanden 25 contact pogingen ondernomen. Aan de telefoon krijg ik medewerkers die aangeven dat de 900 euro extra gas kosten in juni en juli ook niet begrijpen. Ik moet even wachten op een mail van iemand die wel bevoegdheid heeft. Ondertussen bljjven ze wel aanmanings en incasso kosten sturen, die kunnen ze er helaas niet uithalen.
Altijd goed geweest, nu gooien ze er met de pet naar. Reageren slecht op app, snappen niks via de app. Ineens veel hoger verbruik, terwijl we een energie zuinigere ketel hebben. Zelfs op dagen dat we niet thuis zijn. Verwarming uit en niet gekkot of gedoucht toch meer als 100% meer verbruik dan anderen. Dit klopt niet in mijn ogen.
In juli 2023 overgestapt naar Oxxio. Vast 3-jarig contract. De Oxxio-app geeft goede en heldere informatie over mijn dagelijkse, maandelijkse en jaarverbruik, en adviseert op basis daarvan eventuele aanpassing van het voorschotbedrag. Oxxio hanteert, in vergelijking met andere energieleveranciers, ook nog een redelijke terugleveringsvergoeding voor stroom. Dus tot nu toe ben ik heel tevreden over Oxxio, en ik hoop dat ik dat de komende jaren ook blijf.
Mvg. Henk