Waar ben je naar op zoek?

Oxxio

Totaalscore

Energieprijs


6,8

Klantenservice


7,1

Algemeen


7,1

Plus- en minpunten

  • Real-time inzicht energieverbruik
  • Beste webcare
  • Vast contract
  • 100% Europese windstroom
  • Lage terugleververgoeding

Over Oxxio

Oxxio is een Nederlandse energieleverancier en positioneert zich tussen de prijsvechters op energiegebied. De focus ligt met name op het feit dat klanten alles online kunnen regelen. Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van Eneco, maar functioneert nog steeds als zelfstandig bedrijf met eigen vergunningen. Inmiddels heeft de leverancier ruim 400.000 klanten weten te bemachtigen. Daarmee behoort de onderneming tot de grotere energieleveranciers van Nederland.

Oxxio maakt gebruik van vrijwel volledig gebruik van groene stroom.

Kan het goedkoper?

101 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Oxxio?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • KKunst – 21 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte ervaringen met OXXIO. Reageert niet op mail.

    Reageren
  • Rrenee – 20 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    heldere website, en goedkoopste 6 maanden contract in mijn situatie.

    Voor de rest nog geen ervaring. Ze zeggen m’n huidige leverancier ook op.

    Reageren
  • MMary – 17 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betalen nog steeds de hoofdprijs

    Reageren
  • TToon – 03 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb geen rare ervaringen met Oxxio.
    Ben al jaren lid, ze moeten alleen stoppen met die vragen via die robotcomputer wat een aanfluiting en je hebt wel het gevoel dat je niet voor vol wordt aangezien.

    Reageren
  • MMarcel – 01 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tarieven in de app blijven 2x hoger dan elders, tijd om over te stappen en hier weg te gaan. Vaste leveringskosten zijn afgelopen jaar 3x verhoogd, zijn ook veel hoger dan elders.

    Reageren
    • BBP – 15 maart 2023

      @Marcel, waar ben je naar toe gegaan?

      Reageren
  • FFerobe – 20 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een bijzonder bedrijf die met advertenties en slimme trucjes klanten probeert binnen te krijgen.

    Maar ben je eenmaal klant dan begint de ellende.

    Klantenservice slecht. ja, ja en niet doen. Iedereen aan de telefoon luistert naar je, maar doet niets. Steeds maar uitleggen en niemand handelt.

    Prijzen en administratie is een puinhoop

    Reageren
  • AAlexander – 17 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dieven!
    Het hele jaar al 70 a 80 cent rekenen per kwh. Op een variabel contract. Terwijl de prijs in de markt 40 ct is, precies op nivo van het prijs plafond. De belastingdienst, (u en ik!) wordt nu getild voor 30 a 40 ct per kwh. Zij betalen het verschil tussen plafond van 40 ct en de idiote Oxxio =Eneco tarieven.
    Pik het niet en ga weg daar!

    Reageren
  • SSezer – 16 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beste mensen stap niet over naar Oxxio.

    Woorden schieten te kort hoe dit bedrijf de afgelopen jaren met ons is omgegaan.

    Foutieve tarieven, leugens, niet nakomen afspraken, aan het lijntje houden, tegenstrijdige mededelingen en kan ik nog wel een boekwerk schrijven..

    Reageren
  • AAlexandra Vogelzang – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas uiterst slechte ervaring met Oxxio.

    Na afloop van ons vaste contract in februari 2022 over gegaan op een los vast contract. In de kleine lettertjes zou dit contract het eerste jaar geen tariefverhogingen kennen.

    Helaas toch tot tweemaal toe een flinke verhoging gehad. Toen ik tussentijds zelf onze daadwerkelijke kosten berekende omdat de app maandenlang met verkeerde tarieven rekende en zag dat wij al €2000 terug zouden krijgen kon ik met geen mogelijkheid ons maandbedrag naar beneden bij laten stellen.

    Hierna ben ik in december overgestapt naar een andere maatschappij. Helaas kwam Oxxio ook de door hen beloofde data voor compensatie steeds niet na. Inmiddels heb ik eindelijk een correctienota ontvangen en krijg ik bovenop de €2000 die ik inderdaad teveel had betaald, nog eens €800 extra terug. Voor mij nooit meer Oxxio.

    Reageren
  • GGeorge J.M Vos – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    OXXIO houdt in termijnbedrag advies TOTAAL NIET REKENING MET TARIEVEN VAN PRIJSPLAFOND MAAR HANTEERT –NOG STEEDS– EIGEN MEER DAN 2X ZO HOGE TARIEVEN
    OXXIO

    Jullie voorspelling mbt termijnbedrag klopt niet. Waarom is hierin niet rekening gehouden met prijsplafond?
    De tarieven waar jullie mee rekenen zijn meer dan 2x zo hoog als die van het prijsplafond en ZIJN DUS NOG STEEDS ACHTERHAALD EN PERTINENT ONJUIST!
    Waarom passen jullie je advies niet aan conform de tarieven van het prijsplafond?

    Reageren
  • MMark – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Belachelijke prijzen in vergelijking met andere leveranciers en de klantenservice is traag en onkundig. Blij dat ik ben overgestapt, scheelt me letterlijk honderden euro’s per maand.

    Reageren
  • JJaap – 14 februari 2023

    Oxxio is en blijft heel duur voor stroom en gas

    Reageren
  • WWillemien – 12 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al jaren klant! Duidelijke app . Verder klopt altijd alles en noem mij nu eens een klantenservice die heel snel te bereiken is,?
    Maakt niet uit waar je geen belt overal hetzelfde probleem. PERSONEEL TE KORT!
    Ik ben heel tevreden met Oxxio en heb vertrouwen in deze maatschappij!

    Reageren
  • EEd – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Belachelijk hoe ze met klanten omgaan die ze gedupeerd hebben met onterechte verhogingen! (Ruim 1000 euro te gerekend!) Veel mooie beloftes over de mail en telefoon, maar ze komen die niet na! Denk goed na voordat je met ze in zee gaat!

    Reageren
    • EEd – 09 februari 2023

      @Ed
      Een korte toevoeging: Ik snap de andere reviews niet. (Lijken wel nep.) De app werkt helemaal niet goed. Tarieven kloppen niet (waardoor je niet de juiste gegevens ziet, ja dit is nu nog steeds het geval) en data is regelmatig een paar dagen ‘weg’.

      Reageren
    • TTrijnie – 13 februari 2023

      @Ed

      Hoi Ik heb voir 1 week 1200 aan stroom verbruikt
      Hoe dat kunnen ze niet vertelen oplichters

      Reageren
  • MMonica – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Is prima zo en ik hou van de app. Kan ik het lekker allemaal bijhouden.

    Reageren
  • Ssarah – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima ervaringen, goede service, vertrouwd gevoel

    Reageren
  • JJ.Schalks – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Weinig problemen mee. Net het maandtarief gehad, (losvast) is zelfs enige euro’s naar beneden gegaan

    Reageren
  • FF. H. van der Heiden – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb een los/Vast overeenkomst met duidelijke berekeningen en eerlijke berichtgeving. Hoop wel op reële verwerking van toekomstige tarieven en dan ben ik zeker van plan om bij dit energiebedrijf te blijven. Zij voeren correcties en fouten op een keurige manier uit. En houden je via de app heel goed op de hoogte.

    Reageren
  • LLudsella Hersilia – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn ervaring goed, geen probleem met prijzen, ze werken hartstikke goed alles hoe het moe. Elke maand werd het netjes geïncasseerd

    Reageren
  • SSilvia Stoltz – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit problemen. Hebben op het juiste moment vastgezet op advies van “eigen huis”.

    Reageren
  • AAda – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd snel antwoord op vragen , wordt goed op de hoogte gehouden van prijsplafond.
    Overzicht in de app is prima

    Reageren
  • NNathalie – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zit er al jaren Service is goed als ik een klacht heb lossen ze dat goed op Ik hoop dat nu met de energie verhogingen dat ze niet moeilijk gaan doen over de evt kosten Dat ik die evt in delen kan mag betalen Ook fijn dat ik maandelijks een overzicht krijg van de evt kosten ten opzichte van het jaar daarvoor Top

    Reageren
  • MMike – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed

    Reageren
  • Ttolsma – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ondoorzichtig en komt zijn beloftes niet na. Houd het geld zoveel mogelijk in eigen zakken.

    Reageren
  • Bbilgilim – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn energieleverancier is altijd eerlijk over de prijzen die zij de mensen berekenen en geven goed advies over hoe het nog beter kan.

    Reageren