menu

Plus- en minpunten

  • Real-time inzicht energieverbruik
  • Prettige app die inzicht biedt
  • Hoge bonussen
  • Communicatie kan beter
  • Hoge terugleverkosten zonnepaneelhouders

Oxxio tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van Oxxio.

ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m3
Vast (1 jaar)€ 0,247€ 1,218
Vast (3 jaar)€ 0,243€ 1,347

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu tijdelijk met € 355,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. De hoogte van de korting is afhankelijk van je verbruik en postcode (vul hier in).


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Oxxio een vergoeding van € 0,182 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Oxxio terugleverkosten.


Over Oxxio

Oxxio is een Nederlandse energieleverancier en positioneert zich tussen de prijsvechters op energiegebied. De focus ligt met name op het feit dat klanten alles online kunnen regelen.

Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van Eneco, maar functioneert nog steeds als zelfstandig bedrijf met eigen vergunningen. Inmiddels heeft de leverancier ruim 250.000 klanten weten te bemachtigen. Daarmee behoort de onderneming tot een van de middelgrote energieleveranciers in Nederland.

Oxxio levert uitsluitend groene stroom aan huishoudens. Bovendien kun je groen gas afnemen.


Kan het goedkoper?

Oxxio ervaringen

Review score

7,2

op basis van 207 reviews

Prijs
7,2 Star

Klantenservice
7,2 Star

Algemeen
7,3 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • J
    jack

    tevreden, geen gedonder, altijd energie

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Caro

    Als je klant wilt worden, zijn ze heel meegaand… totdat zich er problemen voordoen. We hebben al sinds voorjaar 2024 een probleem inzake verbruik. Na veelvuldig telefonsich contact, op 16 september 2024 maar eens een officiele mail gezonden. Het is nu februari 2025 en we hebben nog geen enkele oplossing gekregen. Het is inmiddels 2 maand na ons laatste contact. Ik zou goed overwegen of u voor deze partij kiest.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • A
      A.J.

      @Caro klopt ik heb net een jaar contract afgesloten heb nu al spijt inloggen lukt niet 25 keer gedaan vaak gebeld krijg iemand aan de telefoon die praat koeterwaals versta je bijna niet ,en die chat-box moeten ze af schaffen want dat is zo waaaarde loos.

  • A
    Annemieke

    Normaal

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Enrico

    Ben bij oxxio gekomen na contact te hebben gehad met de klantenservice.
    Alles ging goed tot het op de slimme meter aankwam daar snapte ik niks van en met de goede hulp van oxxio leek het inneens een peulenschil te zijn.
    En ze hielpen mij ook nog eens goed met nadenken over mijn maandbedrag instellen.
    Dus ik kan maar 1 ding zeggen klasse hoe ze mij geholpen heebben.
    Dus bij deze een diike 10

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    An Pieterse

    Duidelijke uitleg en prijsafspraken, bereikbaarheid was slecht, is nu veel beter, zij werken aan innovatie. Elke maand een overzicht van je verbruik en vergelijking met maand en jaar ervoor. Kortom: dik tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wim van Oort

    Oxxio is een klantvriendelijk bedrijf, informeert en communiceert goed. Jaarafrekening en altijd redelijk op tijd en correct. Teveel betaalde bedragen worden snel uitgekeerd cq verrekend. Kortom, een klantvriendelijk bedrijf maar de tarieven mogen wat mij betreft scherper en lager.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H. Withaar

    Mijn contact met Oxxio is minimaal. Dat is en goed teren want dat betekent dat er geen probleme zijn. Ik krijg keurig hete maandelijkse energie raport.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Ewout

    Klantenservice gaf laatst snel antwoord op mijn vragen, zowel via chat als met bellen. Wachttijd valt mee. Vriendelijke medewerkers en lage tarieven. Top.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Willemse

    Erg slechte ervaring. Klantenservice werkt geheel naast elkaar heen. Bellen, Appen is zinloos. Afspraken om terug te bellen worden niet nagekomen. Nooit meer Oxxio

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hans

    zeer slechte klantenservice IT niet bereikbaar kan al drie weken niet inloggen 18 x gebeld en niemand die het oplost.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jam

    De app werkt steeds slecht. Bedragen kloppen niet. Wanneer er contact is met Oxxio dan weten zij ook niet hoe dat kan. Ik weet zo niet goed waar ik aan toe ben.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Margo

    Goede firma, tarieven en klantenservice. Altijd snel geholpen als iets aan de hand is, bijvoorbeeld de vorige keer toen er iets aan de hand was met mijn slimme meter.

    Ga zo door!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.K

    Verschrikkelijk bedrijf je wordt totaal niet geholpen bij de klantenservice. Enorm spijt dat ik met Oxxio in zee ben gegaan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • C
      Corrie

      @M.K

      Hier ook geen enkel antwoord. Iemand heeft op mijn naam een contract bij Oxxio aan gemaakt en niet op mijn adres.en Oxxio geeft geen reactie als je vraagt wie er wel op dit adres woont woont zodat ik een proces tegen die persoon kan aan vangen

  • J
    Jurgen

    Ben sinds kort klant, maar de tarieven zijn nu zelfs nog lager. Daar bovenop krijg je ook nog eens een waanzinnige bonus. Ik wou dat ik nog even had gewacht met overstappen.

    Verder…

    Prettige website en app, waarbij de communicatie over het algemeen goed verloopt. Alleen de chatbot is volledig waardeloos. Wachttijden telefoon kunnen ook beter.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jannus

    Waardeloze leverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rick

    Ik heb in 3 maanden 25 contact pogingen ondernomen. Aan de telefoon krijg ik medewerkers die aangeven dat de 900 euro extra gas kosten in juni en juli ook niet begrijpen. Ik moet even wachten op een mail van iemand die wel bevoegdheid heeft. Ondertussen bljjven ze wel aanmanings en incasso kosten sturen, die kunnen ze er helaas niet uithalen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Ans

    Altijd goed geweest, nu gooien ze er met de pet naar. Reageren slecht op app, snappen niks via de app. Ineens veel hoger verbruik, terwijl we een energie zuinigere ketel hebben. Zelfs op dagen dat we niet thuis zijn. Verwarming uit en niet gekkot of gedoucht toch meer als 100% meer verbruik dan anderen. Dit klopt niet in mijn ogen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk Willems

    In juli 2023 overgestapt naar Oxxio. Vast 3-jarig contract. De Oxxio-app geeft goede en heldere informatie over mijn dagelijkse, maandelijkse en jaarverbruik, en adviseert op basis daarvan eventuele aanpassing van het voorschotbedrag. Oxxio hanteert, in vergelijking met andere energieleveranciers, ook nog een redelijke terugleveringsvergoeding voor stroom. Dus tot nu toe ben ik heel tevreden over Oxxio, en ik hoop dat ik dat de komende jaren ook blijf.
    Mvg. Henk

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • O
    O Minkes

    Geen problemen, keurig op tijd met overzichten en via de app altijd bereikbaar

  • I
    I, Gemmink

    Elke dag kun je inzien wat je gebruikt
    Elke maand overzicht van je verbruik ook vergelijking maand ervoor en jaar ervoor
    Ook telefonisch goed advies

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • S
    Sdm Bourne

    Was afgesloten door Stedin omdat ik geen leverancier had maar die had ik wel Oxxio schriftelijk zelfs toch afgesloten en het duurde drie jaar voordat ik weer werd aangesloten ..

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Dick Vos

    In een woord : Grandioos

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • J
    Jan boeters

    Ik heb goeie ervaring met Oxio ze leggen het goed uit alleen is niet alles duidelijk op de websyde omtrent een vast contract geen prijzen dus overweeg ik toch een andere leverancier die wel duidelijk kan vertellen wat stroom en gas kost bij een vast contract

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    Laura Dankier

    fijne app
    duidelijk
    tot op heden geen klachten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter Belien

    Goed

    Prijs
    Reageren