menu

Plus- en minpunten

  • Uitstekend beoordeeld
  • Energie uit je eigen buurt
  • Hoge score duurzaamheid
  • Terugleverkosten zonnepanelen

OM Energie tarieven

De huidige tarieven van OM zijn € 0,283 per kWh stroom en € 1,274 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 22 juni 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij OM:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Variabel€ 0,246 per kWh€ 1,278 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,283 per kWh€ 1,274 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

-


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij OM Energie een vergoeding van € 0,027 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij OM Energie terugleverkosten.


Over OM Energie

OM Nieuwe Energie is een energiebedrijf dat eigendom is van een coöperatie van leden, zoals HW Energie, Texel Energie, Amsterdam Energie en Tegenstroom. Ze ondersteunen en versnellen duurzame initiatieven in Nederland. Leden van OM kunnen groene stroom en CO2-neutraal gas afnemen.

OM Energie levert groene stroom door middel van windmolens en een klein gedeelte via zonnepanelen. De leverancier is zelf geen producent.

Contactgegevens

  • E-mail: info@samenom.nl
  • Telefoon: 0222 76 00 44
  • Website: www.samenom.nl


Kan het goedkoper?

OM Energie ervaringen

Review score

8,6

op basis van 26 reviews

Prijs
8,5 Star

Klantenservice
8,7 Star

Algemeen
8,7 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • W
    Wiel Theelen

    wij vinden dat dit goed duurzaam is .
    verder krijgen we af en toe ook nog een voordeeltje en alles uit je eigen buurt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.Driessen

    Na krijgen van jaarafrekening opeens onverwacht €450 bij moeten betalen,volgens mijn energie had ik 3300kWh teruggeleverd. Onduidelijke niet gespecificeerde bedragen op opgave. Hier meerdere malen over gebeld,geen kennis aan de telefoon,zou terug gebeld worden,maar helaas.
    Gauw opgezegd hier,waardeloze organisatie

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rob Kemper

    Is prima leverancier. Enige minpuntje is dat OM vrij vroeg begint met vastrecht voor teruglevering terwijl er nog leveranciers zijn die naar nog mee wachten. Bijv Tibber die alleen elektriciteit levert. Ik gebruik geen gas meer dus dat is voor mij prima optie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kees

    Na een tip pas overgestapt, zowel voor mijn vrijwilligerswerk als privé; uitgebreide informatie vooraf en geweldig soepele overgang. Prijstechnisch veel beter dan mijn vorige leverancier en bovendien lokaal vertegenwoordigd. De formele zaken werden ook soepel en correct geregeld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    P. M. Krielen

    Ben nu reeds klant bij Om, goede leverancier tot 1 januari, ze gaan nu een teruglever vergoeding vragen. Ik verbruik 8000 Kw en lever terug 8000 Kw, voordie teruglevering moet ik 600 euro extra betalen, ondanks saldering. Ben ik dus niet mee eens, gebeld en wat zeggen ze dan ,U kunt ook naar een andere leverancier overstappen, nou dat doe ik dan maar, naar Oxxio met een jaarcontract zonder die teruglever Boete! Bij Om zou ik 96 euro’s per maand gaan betalen bij Oxxio 42 euro per maand met jaarcontract, ben toch niet gek!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hans Berkhuizen

    OM levert duurzame energie op een heel persoonlijke manier, dicht bij de klant. Ze reageren snel op vragen of gewenste aanpassingen van het contact. En doen wat ze zeggen. Toegankelijke website met adequate informatie en tools. In mijn ogen (als klant maar ook als ex-werknemer bij Nuon/Vattenfall) de beste energieleverancier in Nederland.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rob Kröber

    Uitstekende snelle service.
    Mooi dar ze samenwerken met plaatselijke coöperaties. Dat is ook de rede dat ik bij OM mijn energie betrek. Wellicht niet altijd de aller voordeligste maar zo gaat mijn geld niet naar de grote jongens die uitsluitend uit zijn op winst. Eind van het jaar keert OM als er overwinst is dat uit aan hun gebruikers.

  • R
    Rens

    Erg fijne, persoonlijke energieleverancier. Middelgroot qua aantal klanten, maar groots in klantenservice. Ze denken met je mee en dragen direct bij aan de verduurzaming van de energieopwek. Een bedrijf zonder winstoogmerk, maar met de maatschappelijke doelstelling om de energieopwek in Nederland volledig te verduurzamen. Goed dat deze coöperatie werkt van lokaal naar nationaal. Je kan door lid te worden bij je lokale energiecoöperatie nog een leuk extraatje verdienen door aan energieprojecten mee te doen als kleine investeerder. Vaak kan dat al vanaf €50 eenmalige inleg. Echt super!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jeroen

    Je kan ook geld geven aan aandeelhouders, maar waarom zou je?
    Dit is het model van de toekomst, samen regelen we het beter en eerlijker dan bedrijven die winst maken die wij moeten betalen.
    Top tent, al jaren lid, je voelt de menselijke maat.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan

    Past ons prima, geen poespas, eindelijk gewoon eerlijke tarieven en verbonden met lokale energie opwekking.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rob Kröber

    Fijn leverancier vooral in combinatie met de plaatselijke energie coöperatie.
    Snelle telefoonopname en snel antwoord op.mails. Goed contact via telefoon en mail.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    van putten

    Slechte ervaring met deze mensen, de terugleververgoeding wordt zonder persoonlijk bericht via brief of mail aangepast, terwijl ze dit wettelijk verplicht zijn 30 dagen van te voren te melden, ik heb dit ook bij de Autoriteit Consument & Markt bevestigd gekregen.
    Om hier op aangesproken en de reactie is tegen het onbeschofte aan, kortom niet mee in zee gaan

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • A
      ajb

      @van putten Wat u zegt is misleidend en schadelijk. Wat u bij ACM bevestigd heeft gekregen geldt alleen voor vaste contracten, niet voor variabele of dynamische contracten. De afgelopen tijd waren er vrijwel geen vaste contracten te krijgen.

  • P
    Patrick

    Plezierige club. Je communiceert niet met een onpersoonlijke energie-moloch met zo’n caal-center maar met een kleine organisatie waar echte ménsen werken met hart voor de zaak. Prijzen ook alleszins redelijk

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    JCQ

    Top energieleverancier! Goede en snelle communicatie zowel via mail als telefonisch. Via coöperatie nog meer voordeel. Behoorlijke teruglever vergoeding. Energieprijs mag van mij wel iets lager

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • O
    O. Gosman

    Héél slechte klantenservice: Reageren totaal niet op mails en blokkeren je mailadres. De website geeft meer NIET dan wel je verbruik aan. Slechter kàn gewoon niet.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Josephus

    Top leverancier met héél goede klantenservice, 100% duurzame elektriciteit lokaal opgewekt in coöperatie verband met een eerlijke prijs

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marion Schilte

    Vallei-energie is aangesloten bij om, en wij zijn er helemaal tevreden over omdat een coöperatie op ideële gronden de ideale energieleverancier is

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Edith Paol

    Voelt goed en eerlijk. Duidelijk in hun communicatie en helder.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter Steernemn

    Goudeerlijk product, lokake en duurzame energie, lokaal Aanspreekpunt, prima service.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Ruijgrok

    Perfect!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Philippe

    OM is een ‘lokale’ energieleverancier die ik mede kies omdat deze ook écht 100% groene stroom levert.

    Gelukkig geen reus maar een coöperatie van lokale leveranciers met lokale opwekking.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    John Wolthuis

    Lokaal opgewekte, echt duurzame energie: zie jaarlijkse ranking. Samenwerkingsverband van 40 lokale energiecoöperaties, dus je hebt inspraak. Wanneer je mee investeert in een lokaal zonnepark (postcoderoos-regeling), dan wordt jouw opbrengst automatisch verrekend op jouw energienota. Da’s makkelijk. Lokale binding zonder (de kosten van) een groot marketingapparaat. Een mooie manier om lokale energietransitie initiatieven mogelijk te maken. Daarom top!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J van Loon

    Goede klantenservice! Reageren snel en leggen alles goed uit

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A. Dilweg

    Eén van de zeer weinige écht groene, zonder Franse of Noorse sjoemelstroom opererende energiemaatschappij.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • J
      John Wolthuis

      Eens. Hét antwoord op grote, door aandeelhouders gestuurde concullega-maatschappijen.