Nederlandse Energie Maatschappij (NLE)

Energieprijs
7,9
Klantenservice
7,8
Algemeen
7,8

Over Nederlandse Energie Maatschappij (NLE)

De Nederlandse Energie Maatschappij, ook bekend als NLEnergie of de NLE, is een Nederlandse leverancier van stroom en gas aan consumenten en ondernemers (via NLE zakelijk). Door goedkopere producten en diensten aan te bieden dan de traditionele marktpartijen heeft NLE inmiddels meer dan 750.000 klanten gewonnen. Daarmee komt het bedrijf op plaats vier van grootste energieleveranciers in Nederland.

De Nederlandse Energie Maatschappij is tevens verantwoordelijk voor het consumenteninitiatief Sloopdecrisis.nl.

Contact

  • Postbus 23064
  • 3001 KB Rotterdam
  • (Postadres)

  • 088 - 7307307
  • Van 8:00 tot 18:00
  • (ma t/m vr)

  • Mailcontact via contactformulier website.

7,8
Schrijf beoordeling

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Nederlandse Energie Maatschappij (NLE)?

Prijs
Klantenservice
Algemeen

Uw gegevens

69 klantbeoordelingen over Nederlandse Energie Maatschappij (NLE)

  • M
    Marcel Doornhein

    Zolang alles goed gaat en niet hoeft te bellen is het prima. Wil je telefonisch contact opnemen met de klantenservice dan zijn ze onbereikbaar.

    In de afgelopen week heb ik 3 keer geprobeerd ze te bellen. Dit op verschillende dagen en tijden. Iedere keer na een kwartier wachten masr weer opgehangen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Mevr.van Cruchten

    Ik ben pas bij NLE maar nu krijg ik de eindafrekening van ENGIE en moet 120€ boete betalen voor de opzegging dit vind ik niet juist want dat zou geen enkel probleem zijn vertelde U medewerker aan de telefoon ik vind dit niet eerlijk hopelijk kunt U dit voor me nakijken en oplossen
    Groetend mevr.van Cruchten

    Reageren

    Reageren?

  • R
    Rob Wintershoven

    Probleem loos

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • W
    Wolter de Jong

    Lijkt zo goedkoop maar als je rond gaat kijken valt het vies tegen. Als je weg wilt wordt je keihard tegengewerkt

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    M.Th.E.Ollig-Wolterbeek

    Na onze verhuizing,ong. 5 (vijf) jaar geleden ,hebben wij ons zelf af geveaagd ,”at doenwij, blijven we bij zoals het geweest is? of zoeken wij echt, bewust iets nieuws.Het laatste is gebeurd! Daar mijn man in een onderzoeks reactor werkte en daarbij enige malen per jaar in Frankrijk en Engeland reactoren moest vezoeken EN beoordelen was alles niet zomaarin twee,drie minuten “geregeld! Wij kozen de NEM daar deze waarscheinlijk het mMINST schadelijk ws ,zetten tien van die mooie “zonsleurpers” op het dak en bekijken met groteregelmaat de stand van zaken.In Ned. Kan men DAGRLIJKS veranderen,tot nu toe is dat niet gebeurd, maar de NEM moet het nietbTE gek maken…DAN….

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • L
    L.A. Candea-Muntean

    Ik ben op het moment starter bij NLE en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben met de scherpe tarieven. Verder was ook de klantenservice adequaat, waar ik alleen in het begin contact mee heb hoeven hebben om alles goed tot stand te brengen en heb ik dus een algehele goede indruk van deze energieleverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    G.Nibbelke

    heeft een heel snelle service bij aanmelding, maar daarna is hij moeilijk bereikbaar en geeft eenregelige antwoorden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    souren

    duidelijke voorwaarden, goede prijzen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    CR

    Deze maatschappij kwam tot twee maal toe als goedkoopste maatschappij tevoorschijn bij de tender van Ver. Eigen Huis.
    Iets minder was het feit dat mijn buurman overstapte, waarschijnlijk een verkeerd nummer opgaf of men heeft een fout gemaakt en men heeft, ondanks dat ik brieven herhaaldelijk terugstuurde met toelichting, mijn contract opgezegd. Gelukkig is alles daarna redelijk vlot hersteld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marij

    Op moment van contract afsluiten (9 maanden geleden) was dit de voordeligste aanbieder. Eenmaal contact gehad met klantenservice, dat verliep prima en correct

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Michel

    Prima service met een prima prijs!
    Duidelijk in de informatie en makkelijk in de administratie!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    jan traets

    wij zijn dik tevreden, en hebben dit jaar weer verlengd bij NLE, wat was t kaartje wat ik daarna ontving een super attente manier van klantenbinding !!! Ga vooral zo door !!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • W
    w koning

    werken veel met groene stroom tegen goede prijs,en als er iets is zijn ze via hun klantensrvice prima berijkbaar,geven goed advies,of sturen iemand

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Aldert-Jan Veenstra

    De prijs ligt gemiddeld overal gelijk maar kan altijd goedkoper natuurlijk. Maar de klantenservice is netjes en correct

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    jane

    gewoon goede energieleverancier, klantenservice is top, ze leggen alles goed uit als je een vraag hebt. Overstap was gemakkelijk en zonder problemen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    P.Reenalda

    Eerste indruk was heel positief. In het vervolgtraject wat steken laten vallen, met name in het laat aanbieden van contractverlenging.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • E
    E Hermans

    Goedkoop en tot nu toe geen problemen gehad

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    Joop

    Ik heb zelf een meerjarig contract afgesloten maar de energieprijs is toch nog gaan dalen. Service was goed en heb later nooit enig probleem gehad ook niet met overstappen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    G. WAJER

    Ik heb via centrale inkoop m.i. een goede deal kunnen afsluiten . Ik was er al klant en werd door hen benaderd voor verlenging. Mij werd uitstekend uitgelegd dat mijn centrale inkoopprijs een hele goede was en dat ik daar gebruik van moest maken. Zij zelf konden mij dit voorstel bij langen na niet doen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    jan heerema

    Overgang prima regelmatig een update.
    Te vreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • E
    E. de Waart

    Ik ben tevreden over deze energiemaatschappij door hun goeie prijzen, website die er goed overzichtelijk uitziet makkelijk alles vindbaar alleen verbruik berekenen lukte mij niet. Klantservice is vriendelijk, behulpzaam en deskundig.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Maurits

    Met een energieleverancier wil je vooral geen ‘gedoe’ hebben.
    Heldere communicatie,soepele overgang zonder al teveel rompslomp en scherpe tarieven!
    Geen klagen en zo lang dat zo blijft,is energieleverancierhoppen niet aan de orde!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marga

    Hebben mij goed geholpen met de verhuizing en zijn in alles hun afspraken na gekomen in alles ook netjes te woord gestaan toppie

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • D
    Danique

    Overgestapt ivm lagere energieprijs/hoge welkomstbonus bij oxxio

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Mickey Bakker

    Vriendelijke klantenservice. Doen hun best om je te helpen en denken mee.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • E
    Esther

    Een goeie service met een mooie energie prijs. Blij dat ik weg ben bij Eneco….
    Eneco was niet klant vriendelijk op het moment dat ik belde werd er totaal niet gekeken naar een oplossing.
    Als je klant wil houden staat klantvriendelijkheid voorop….

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    J Russchen

    Gewoon goed wat wil je nog meer.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • W
    Willem Knaap

    Ruim voordat het jaarcontract verloopt gaan ze al bellen om te verlengen.
    Ze dringen dan vroeg aan op verlengen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • F
    Frank Droes

    Ik ben uitermate tevreden over NLE. De prijs is concurrerend. Bij vragen wordt er zeer snel gereageerd en snel aktie ondernomen. De medewerkers zijn buitengewoon klantvriendelijk en denken met mij mee. Kortom een voorbeeld voor vele andere bedrijven.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    caral

    Uiterst betrouwbare energielevering maar jammer van de opdringerige mailtjes en telefoontjes aan het eind van de contractduur

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    John de Maat

    Scherpe prijs, redelijke maar matige ondersteuning

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • E
    edwin

    staan me altijd te woord .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Ria

    Geen problemen en blijkt steeds weer de voordeligste te zijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    Jos van Verseveld

    Onlangs een verlengaanbod gekregen en dit vergeleken met andere leveranciers. Mooi aanbod maar net niet goed genoeg ! Prettig gesprek met medewerker NLE gehad maar kon geen ander aanbod doen. Werd zeer welwillend te word gestaan en afscheid genomen met : misschien tot volgend jaar !

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • K
    keur

    fijne maatschappij met hoede service

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    C.Faro

    Ben al jaren een tevreden over NLE.
    Hebben vaak de laagste prijs bij collectieve aanbiedingen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    clemens van engelen

    Op zich een goede leverancier. Wel twee minpunten: halverwege het afgelopen jaar heeft NLE besloten om in plaats van achteraf vooraf de rekening te sturen, waardoor je in 2015 een dubbele maand heby betaald

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • T
    T G van Genne

    Prima leverancier niks mis mee

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marijke Schut

    Niet alles is altijd even duidelijk op de site maar ze bellen altijd terug voor verdere verduidelijking !
    Net vriendelijke klanten service .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    Henk Ploeg

    Prijzen goed, We zijn heel tevreden over deze leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    Andre Vis

    Een top-team van helpdesk. Mensen die ook begrip hebben als het even anders loopt dan het hoort en je daarbij heel goed van dienst bij zijn. Snelle reacties op mails vaak antwoorden per telefoon. Ben meer als tevreden over NLE.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • F
    Frits Kunnen

    Ik heb een vergelijkingdeel onderzoek gedaan naar de prijzen en NLE kwam als beste uit de bus. Ook de afrekeningenige zijn correct.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • L
    L.A. Candea-Muntean

    Persoonlijk ben ik nog niet zo lang bij NLE, maar de prijzen zijn heel scherp en tot nu toe verliep de communicatie vrij soepel, dus ik kan niet anders zeggen dan dat ik NLE aan anderen aanbeveel. Vooral als je instapt of overstapt vanaf een andere energieleverancier, want de bonussen die ze geven zijn erg hoog en zo heb je al gauw een hoop kosten eruit!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • F
    Freek Pols

    flexibel, informatief, meedenkend, transparant en geweldige service

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    Groothuis

    Denkt mee bij problemen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    C.J. van Schagen

    Deze leverancier benadert (potentiële) klanten op zeer correcte wijze en is uiterst behulpzaam. Daarnaast bieden ze een zeer voordelig contract aan. Dat geldt niet alleen voor nieuwe klanten maar ook bestaande klanten krijgen een meer dan concurrerend verlengingsaanbod.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • E
    Elisabeth Afful

    NLE maatschapij is wel goed
    Wat ik wel minder vind is dat ,dat hun pas veel later komen met rekening van inschrijf geld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    Marcel

    Zeker betrouwbaar en niet te duur, jammer van het opdringerige gedrag aan het eind van de contractduur

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    R. van Overgeest

    Dit jaar overgestapt – net als elk jaar trouwens – tot nu toe verloopt alles prima!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    Peter van Oers

    een energiemaatschappij die goedkoop is en een goede service heeft dat is mijn ervaring

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • G
    Gerard Konijn

    Helaas denkt deze maatschappij dat iedereen maar moet meebetalen aan de kosten die de wanbetalers van deze club veroorzaken…
    Lijkt me niet!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • C
    Christina

    Zeer ondeskundig personeel aan de telefoon, je moet heel vaak bellen om antwoorden op heel gewone vragen te krijgen.

    Een jaarafrekening die niet klopt, maar wederom: personeel wat het niet snapt aan de telefoon. Termen en prijzen en namen die verhaspeld worden, en een oplossing komt er gewoon niet.

    Goedkoop, maar geen goede service.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    H. Brongers

    Nog maar een paar maanden rechtstreeks overgestapt naar NLE en geweldige ervaringen mee opgedaan.
    Klantenservice zeer goed te woord gestaan ze weten waar ze het over hebben.
    De energieprijs geweldig anders was ik natuurlijk niet overgestapt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • W
    Wessel Huppelschoten

    NLE is heel concurrerend in zijn prijzen. Bij de jasrekening wordt een zeer complete en duidelijk toelage meegezonden. De contacten lopen via e-mail en vragen en opmerkingen worden altijd keurig en snel beantwoord. Kortom in ben heel tevreden, met zowel de prijs als de service van deze leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • Y
    yvon

    Een goede leverancier voor een eerlijke prijs. Ze zijn er wanneer je ze nodig hebt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • M
    m riekwel

    Tot nu toe geen rare fratsen en normale facturen tegen een redelijke prijs

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    Jos Offermans

    Alles klopt gewoon!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • J
    jane

    de NLE heeft me geweldig geholpen met de overstap. Bij de klantenservice zijn ze altijd aardig en behulpzaam en leggen alles uit wat ik wil weten

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • N
    Nm Torres

    Prima energie leverancier, met een heel toegankelijke prijs. Nooit problemen mee gehad, al jaren trouwe klant. Zeer tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • V
    van Dam

    Ben nu 1 jaar klant, en ben tot nog toe tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    H. Paul

    Energieprijs gunstig t.o.v. andere leveranciers. Klantenservice goed bereikbaar en naar volle tevredenheid geholpen. Algemene indruk is goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • B
    Bianca van de Pol

    Netjes geregeld, alles prima op orde

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • R
    Ronald van Gemeren

    Via Sloop de Crisis krijg je bij NLE een superscherpe prijs. En de stroom is van “superkwaliteit”. Maar die van andere aanbieders zal die niet minder zijn.
    De lampen branden, de telefoons worden opgeladen, de CV brandt, de PC doet het….. Wat wil je nog meer. Oja… het is nog groen ook.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • H
    Henk Bosma

    De Nederlandse Energie Maatschappij is een betrouwbare energieleverancier. Het is niet per difinitie de voordeligste, dit hangt van je verbruik af en een eventuele welkomstbonus. Berekend met deze bonus was de NLE voor mij het voordeligst. De klantenservice heeft mij trouwens vriendelijk en goed geholpen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • A
    A.M. van Nimwegen-Brul

    ik ben voor de 2de termijn bij de nem. ik heb een nette aanbieding voor verlenging van mijn contact gekregen met een goede bedenktijd.
    Heb eerst kunnen uitzoeken of het de moeite waard is en heb pas daarna besloten of ik inging op de aanbieding, zonder dat er moeilijk gedaan word dat ik wou vergelijken.
    Ik kan tussentijds nazien of ik nog op schema zit met mijn verbruik en zonodig het maandbedrag aanpassen. Netjes, goede service.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • P
    p.boer

    energie is overal hetzelfde waarom zou je veranderen (alleen de kosten zouden weleens omlaag kunnen)

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • B
    b m welbedacht

    goedkoop en duurzaam

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • D
    Desiree Han

    Ben 2 jaar overgestapt van oxxio naar de nl energie maatschappij met hun kom erbij bonus. Zij waren toen 1 vande goedkoopste maatschappij voor mijn elektra ik heb zelf geen gas aansluiting in mijn huis. Dus redelijk goedkoop en ook nog eens kom erbij bonus

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?

  • S
    Sjouke Kamsteeg

    Via Energiecollectief Consumentenbond ingeschreven. Dit betekent in vergelijking met andere energieaanbieders een zeer lage prijs voor stroom en gas. Overstap zeer soepel verlopen. Geen problemen ondervonden. Vervelend dat NLE meerder malen contact zocht om het jaarcontract tegen nog iets lagere prijzen te willen verlengen, terwijl ik al aangegeven had gebruik te willen maken van een nieuw energiecollectief van de Consumentenbond

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren

    Reageren?