menu

Plus- en minpunten


NieuweStroom tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van NieuweStroom.

Geen contracten gevonden.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Product of veld niet gevonden.


Over NieuweStroom

NieuweStroom is een Nederlandse energieleverancier die elektriciteit en gas levert voor de zakelijke markt. Het energiebedrijf belooft de laagste variabele tarieven te bieden, omdat de prijzen direct zijn gelinkt aan de stroomhandelbeurs APX. NieuweStroom is in handen van 11 private investeerders.

NieuweStroom is zelf geen stroomproducent, maar koopt (vooral grijze) stroom in op de markt.


Kan het goedkoper?

NieuweStroom ervaringen

Review score

5,3

op basis van 36 reviews

Prijs
6,4 Star

Klantenservice
4,8 Star

Algemeen
4,9 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • L
    Lisa

    Tot nu toe altijd stabiele verbinding gehad en alleen nog maar goede service ervaren. Hopelijk blijft dit ook zo, maar ik zie het positief in en heb geen redenen om te twijfelen. Ook is mijn rekening enorm gedaald, dus dat is fijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Esam Ebid

    Let op wordt opgelegd met met verkeerde rekeningen en verkeerde kwh’s
    Al 3 jaren geen klant meer bij hun wegens onjuiste administratie
    Nu krijg ik in 2024 een hele jaar vals gefactureerd onder de naam van eindafrekening 2021 onlangs de flexcontract en de maandelijkse afrekening obv werkelijk gebruik

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Edwin van der Zijden

    Stabiele levering. Duidelijke communicatie, Goede website en goede inlogmogelijkheden voor inzage in de facturen. Geen enkele reden om ook maar na te denken over een andere leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    dirk jan pegels

    Ik heb een 3 jarig contract bij Greennl.nl maar deze staat niet bij de leveranciers. Mijn leverancier komt bij mij heel goed over, ik krijg elke maand een totaal overzicht met verbruik en het vorige verbruik en tevens van de maand van het vorige jaar. geweldig.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Aart van de Kraats

    Een arrogante club, zeer slecht te bereiken, geschatte prijs en aantallen AALTIJD VEEL TE HOOG, gewoon een slecht gelIJd bedrijf. Het heeft veel weg van de energie MAFFIa

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kees van de Berg

    Wij zitten al ruim 5 jaar bij deze drama partij 5 jaar ellende met 3 panden.
    Wat ik hier lees aan negatieve berichten klopt precies
    Niet bereikbaar
    Foute nota’s teveel aan voorschot
    Dan weer te weinig voorschot
    Geen duidelijk overzicht van je historie
    Adressen door elkaar halen
    Dan weer bijbetalen, vervolgens weer teruggestort krijgen
    Berekeningen waar Einstein nog geen wijs van kan worden

    Begin er niet aan 1 bak ellende

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan N

    Word gek van die organisatie, reageren niet op mail terwijl dit wel op de site staat dat je op die manier een incasso kan wijzigen . Reageren niet op een contactformulier en telefoonnummers zijn ver te bekennen. Klantenservice zeer belabberd dus, maar wel steeds rappels sturen met een noreply adres, als je met iemand contact wil dan moet je maar met een bedrijf voor betalingsproblemen bellen. Nou die heb ik dus niet maar het moet wel een keer opgelost worden dit gezeik.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rob

    Ik lees de ervaringen hieronder, zelf heb ik deze ervaringen niet, ben nu al 4 jaar bij ze aangesloten. Tuurlijk is de prijs het afgelopen jaar extreem hoog geweest en daar werden oom de voorschoten op aangepast. Lijkt me logisch voor een partij die niet net als andere leveranciers garanties inbouwen waardoor je meerdere jaren aan de hoge tarieven vast zit.
    Gaat de prijs omhoog gaan ook de kosten omhoog maar momenteel betaal ik echt weer mooie prijzen voor mijn gas (45 cent) en elektra (0,07 cent).
    Gisteren nog de servicedesk gebeld en had binnen 2 minuten iemand aan de lijn die me goed te woord heeft gestaan, ook dat is bij andere leveranciers wel anders.
    Al met al geef ik ze een goede score.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • F
      FTA

      @Rob
      en naar welk nummer belde u ? ik zie nergens een tel.nr. op hun website

      • J
        Jan N

        @FTA

        Ik kan dus ook geen nummers vinden en wordt maar niet gebeld of dat ze uberhaupt reageren op mijn verzoeken…

  • J
    J. VISSER

    Prima overzichtelijke facturen van gebruik en prijsstelling. Te hoog voorschot wordt keurig in mindering gebracht op volgende facturen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk Maas

    Nette prijs met zeer duidelijke communicatie als aanpassingen worden gedaan.
    Maandelijkse afrekening door slimme meter met zeer duidelijke factuur waarin gebruik met alle aanvullende kosten wordt aangegeven en vermeldt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    walter

    slecht bereikbaar

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Ancora

    Contract was heel gemakkelijk af te sluiten.
    Bereikbaarheid is echter 0
    Op mails en of info formulieren via website volgt geen enkele reactie.
    Jammer. Ga toch maar naar vertrouwde ANWB

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Sanne

    Helemaal waardeloos… We hebben 10 maanden op de voorschotten moeten wachten van voorgaand jaar. Op de mail wordt sowieso niet gereageerd, via de telefoon laten ze je 48 minuten in de wacht staan en zeggen dan dat een collega het op gaat lossen. 3 maanden later ben ik nog niet geholpen. Schandalig om zoveel geld te innen en niet bereikbaar te zijn..

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • G
      Gerrit

      @Sanne betaling storneren dan reageren ze wel

      • J
        Jan N

        @Gerrit Was het maar zo makkelijk, ze sturen je gewoon allemaal mails met een noreply adres en zonder dat er ergens een telefoonnummer staat. Echt waardeloos!

  • M
    Marcel

    Nieuwestroom is zeer goed in het sturen van rekeningen en herinneringen en het onnodig rekenen van veel te hoge voorschotbedragen. Waar ze zeer slecht in zijn in bereikbaarheid. Op geen enkele manier wordt gereageerd op emails. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar. Begin er niet aan!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • P
      Peter

      Nieuwestroom rekent te hoge voorschotten en incasseren dat een maand eerder dan in de maand zelf. Ze sturen je herinneringen en als je hierover schrijft reageren ze niet en daarom betaal ik ook niet. Kijk uit waar je aan begint!

    • P
      Peter

      Helemaal mee eens!

    • A
      Aart van de Kraats

      @Marcel, klopt helemaal, voorschot beprijzing is altijd veel te hoog, verbruik wordt veel te hoog ingeschat, nieuwe stroom is geen prettige partij om zaken mee te doen

      • J
        Jack

        @Aart van de Kraats
        Ik kan me ook niet voorstellen dat dit een prettige werkgever is met veel gezelligheid op de werkvloer..

  • S
    S. van der Toorn

    Ik ben opgebeld door een verkoper, die zeer hautain was, de vragen van de klant als “dom” bestempelde en geen begrip toonde dat de klant zijn gastarief bij huidige energieleverancier wil vergelijken met het gastarief bij NieuweStroom. De verkoper wilde niet het contract eerst op papier verstrekken. Hoewel ik wel geïnteresseerd was in het aanbod, liep het stuk op de wijze van verkoop. Vanwege het arrogante optreden heb ik op gegeven moment mijn vrouw mee laten luisteren. Met het aangaan van dit contract moet zij immers ook mee willen instemmen. Richting mijn vrouw reageerde de verkoper nog onprettiger. Het contract was hij al niet bereid toe te sturen, mochten wij dit toch nog willen. Hij toonde totale onbegrip voor het feit dat klant met deze gasprijzen/energieprijzen eeen vergelijking willen trekken met hun huidige leverancier (die op dit moment nog tegen een lagere gasprijs mij levert dan NieuweStroom). Mijn huidige energieleverancier zou volgens de verkoper vanaf aankomend september veel duurder zijn. Nu kan dit laaste waar zijn, maar geef ons wel de redelijke mogelijkheid om dit te kunen vergelijken. De verkoper benoemde mijn huidige leverancier met een leljik woord, dat ik niet wil opschrijven. Na even met mijn vrouw gesproken hebben, heeft de verkoper de haak erop gegooid. Mijns inziens kan je zo niet met je klanten omgaan. Zeer onprettig, niet waardig (ook richting concurrenten); zeer onbeleefd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • B
      Belinda

      @S. van der Toorn als ik reviews van dit bedrijf bekijk, plus recent in Ad een video een rekening van € 50.000 voor een cafetaria voor 1 maand, mag u heel blij en dankbaar zijn, dat de persoon zo vreselijk was. U bent echt gespaard. Lees goed de reviews over bedrijven.
      Ik hoop dat u bij een betrouwbaar bedrijf voor een redelijke prijs een contract hebt kunnen afsluiten

    • J
      Jack

      @S. van der Toorn
      Ik heb dezelfde ervaring helaas. Maar ook slecht bereikbaar, weinig tot niet reageren op mail, niet bereid om ook maar enige uitleg te geven over de eindafrekening waar totaal niks van klopt. Want ja ik ben maar weer overgestapt naar een andere leverancier. Mijn conclusie: geen professionele, klantvriendelijke organisatie maar precies het tegenovergestelde hiervan.

  • R
    Reinier

    Waardeloze organisatie. Facturatie is echt een drama. Zijn al een aantal jaren met meerdere panden klant. De laatste 2 jaren waren de facturen elke maand een groot drama. De voorschot nota’s was bij sommige panden geen peil op te trekken. Van voorschot voor een horeca pand van €1660 per maand ineens naar €3600 per maand etc etc. Elke maand bellen en dan komt er sorry onze fout we gaan het corrigeren. De maand erop meteen weer dezelfde ellende. Afgelopen maand maar eens een automatische incasso zelf teruggeboekt en ja hoor een week later zeggen ze alleen het gas contract op wegens niet betalen! Vervolgens afgelopen donderdag de netbeheerder aan de deur om af te sluiten. We hadden al een betrouwbare leverancier gecontracteerd. Even gebeld over de afsluiting en het was opgelost! Lang leven de betrouwbare lang bestaande leveranciers, in dit geval Essent. Ga niet met NieuweStroom in zee ze zijn niet betrouwbaar. Dit sprak de medewerkers van de Netbeheerder ook uit! Mensen pas op echt

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • L
      Luuk Pasveer

      Waarom zou ik voor Nieuwe Stroom moeten kiezen ?

  • O
    Ozan

    Zeer slecht met uitbetalen, waardeloos!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Nicolaas

    Goede klantenservice. Overzichtelijke factuur die het verbruik heel inzichtelijk maakt en stimuleert om bewuster met energie om te gaan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • P
      Pieter

      Klantenservice onbereikbaar tot je de incasso storneert, dan word je gebeld en krijg je een grote mond. Salderen per maand is met ( veel) zonnepanelen ongunstig. Nog vóór het contract begon , heb ik opgezegd. Niet mee in zee gaan. Flutclub.

    • J
      jack Verdaasdonk

      @Nicolaas
      Goede klantenservice???? Dit kan natuurlijk omdat de waardering van een klantenservice subjectief is, maar wanneer een klantenservice niet bereikbaar is via telefoon of mail en website, dan kan ik me niet voorstellen dat deze recensie van een klant is.
      Ik krijg hierbij sterk het vermoeden dat een medewerker van Nieuwestroom een tegengeluid wil laten horen.
      Mijn bedrijf krijgt al een jaar geen inzicht in het verbruik vanuit Nieuwestroom, terwijl er wel maandbedragen worden geïncasseerd die variëren tussen het terug ontvangen van geld en € 100.000 betalen. Dit terwijl het verbruik redelijk stabiel is
      en gemiddeld rond de € 20.000 per maand uitkomt.
      Belofte wordt op geen enkele wijze waargemaakt

  • S
    Sebastiaan

    NieuweStroom geeft mij alle vrijheid en tot heden bespaar ik toch behoorlijk op mijn stroom en gasrekening!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    lei

    electra prijs is inderdaad tov de anderen NU erg goed.over de gasprijs ben ik vooralsnog ON tevreden.
    ca. 3 cent BOVN anderen. komt vaker voor men lokt met datgene waar men goedkoop mee is en vervolgens haalt men via de prijs van andere energiebron t voordeel weer (helemaal ) weg.
    jammer waarom niet ook gas voor lagere prijs, winst is er dan niet zo snel maar de goedkoopste benzine pomp vind je ook meestal slechts door aanbeveling.

    • D
      de Vries

      gasprijs is wel heel erg laag momenteel! 7 cent inkoop!!!

  • B
    Brenda

    Supergoedkoop en alle vrijheid. Bespaar nu heel veel op mijn energierekening.

  • S
    Stef

    Geen vastcontract, geen welkomstkado’s maar wel de laagste prijzen 🙂 ik ben tevreden!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren