Waar ben je naar op zoek?

NieuweStroom

Totaalscore

Energieprijs


6,4

Klantenservice


4,3

Algemeen


4,4

Over NieuweStroom

NieuweStroom is een Nederlandse energieleverancier die elektriciteit en gas levert voor de zakelijke markt. Het energiebedrijf belooft de laagste variabele tarieven te bieden, omdat de prijzen direct zijn gelinkt aan de stroomhandelbeurs APX. NieuweStroom is in handen van 11 private investeerders.

NieuweStroom is zelf geen stroomproducent, maar koopt (vooral grijze) stroom in op de markt.

Kan het goedkoper?

21 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NieuweStroom?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • HHenk Maas – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nette prijs met zeer duidelijke communicatie als aanpassingen worden gedaan.
    Maandelijkse afrekening door slimme meter met zeer duidelijke factuur waarin gebruik met alle aanvullende kosten wordt aangegeven en vermeldt.

    Reageren
  • Wwalter – 16 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    slecht bereikbaar

    Reageren
  • AAncora – 29 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Contract was heel gemakkelijk af te sluiten.
    Bereikbaarheid is echter 0
    Op mails en of info formulieren via website volgt geen enkele reactie.
    Jammer. Ga toch maar naar vertrouwde ANWB

    Reageren
  • SSanne – 09 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helemaal waardeloos… We hebben 10 maanden op de voorschotten moeten wachten van voorgaand jaar. Op de mail wordt sowieso niet gereageerd, via de telefoon laten ze je 48 minuten in de wacht staan en zeggen dan dat een collega het op gaat lossen. 3 maanden later ben ik nog niet geholpen. Schandalig om zoveel geld te innen en niet bereikbaar te zijn..

    Reageren
    • GGerrit – 03 januari 2023

      @Sanne betaling storneren dan reageren ze wel

      Reageren
  • MMarcel – 07 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nieuwestroom is zeer goed in het sturen van rekeningen en herinneringen en het onnodig rekenen van veel te hoge voorschotbedragen. Waar ze zeer slecht in zijn in bereikbaarheid. Op geen enkele manier wordt gereageerd op emails. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar. Begin er niet aan!

    Reageren
    • PPeter – 01 november 2022

      Nieuwestroom rekent te hoge voorschotten en incasseren dat een maand eerder dan in de maand zelf. Ze sturen je herinneringen en als je hierover schrijft reageren ze niet en daarom betaal ik ook niet. Kijk uit waar je aan begint!

      Reageren
    • PPeter – 01 november 2022

      Helemaal mee eens!

      Reageren
  • SS. van der Toorn – 30 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben opgebeld door een verkoper, die zeer hautain was, de vragen van de klant als “dom” bestempelde en geen begrip toonde dat de klant zijn gastarief bij huidige energieleverancier wil vergelijken met het gastarief bij NieuweStroom. De verkoper wilde niet het contract eerst op papier verstrekken. Hoewel ik wel geïnteresseerd was in het aanbod, liep het stuk op de wijze van verkoop. Vanwege het arrogante optreden heb ik op gegeven moment mijn vrouw mee laten luisteren. Met het aangaan van dit contract moet zij immers ook mee willen instemmen. Richting mijn vrouw reageerde de verkoper nog onprettiger. Het contract was hij al niet bereid toe te sturen, mochten wij dit toch nog willen. Hij toonde totale onbegrip voor het feit dat klant met deze gasprijzen/energieprijzen eeen vergelijking willen trekken met hun huidige leverancier (die op dit moment nog tegen een lagere gasprijs mij levert dan NieuweStroom). Mijn huidige energieleverancier zou volgens de verkoper vanaf aankomend september veel duurder zijn. Nu kan dit laaste waar zijn, maar geef ons wel de redelijke mogelijkheid om dit te kunen vergelijken. De verkoper benoemde mijn huidige leverancier met een leljik woord, dat ik niet wil opschrijven. Na even met mijn vrouw gesproken hebben, heeft de verkoper de haak erop gegooid. Mijns inziens kan je zo niet met je klanten omgaan. Zeer onprettig, niet waardig (ook richting concurrenten); zeer onbeleefd.

    Reageren
    • BBelinda – 29 september 2022

      @S. van der Toorn als ik reviews van dit bedrijf bekijk, plus recent in Ad een video een rekening van € 50.000 voor een cafetaria voor 1 maand, mag u heel blij en dankbaar zijn, dat de persoon zo vreselijk was. U bent echt gespaard. Lees goed de reviews over bedrijven.
      Ik hoop dat u bij een betrouwbaar bedrijf voor een redelijke prijs een contract hebt kunnen afsluiten

      Reageren
  • RReinier – 30 april 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloze organisatie. Facturatie is echt een drama. Zijn al een aantal jaren met meerdere panden klant. De laatste 2 jaren waren de facturen elke maand een groot drama. De voorschot nota’s was bij sommige panden geen peil op te trekken. Van voorschot voor een horeca pand van €1660 per maand ineens naar €3600 per maand etc etc. Elke maand bellen en dan komt er sorry onze fout we gaan het corrigeren. De maand erop meteen weer dezelfde ellende. Afgelopen maand maar eens een automatische incasso zelf teruggeboekt en ja hoor een week later zeggen ze alleen het gas contract op wegens niet betalen! Vervolgens afgelopen donderdag de netbeheerder aan de deur om af te sluiten. We hadden al een betrouwbare leverancier gecontracteerd. Even gebeld over de afsluiting en het was opgelost! Lang leven de betrouwbare lang bestaande leveranciers, in dit geval Essent. Ga niet met NieuweStroom in zee ze zijn niet betrouwbaar. Dit sprak de medewerkers van de Netbeheerder ook uit! Mensen pas op echt

    Reageren
    • LLuuk Pasveer – 05 juni 2022

      Waarom zou ik voor Nieuwe Stroom moeten kiezen ?

      Reageren
  • OOzan – 20 april 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer slecht met uitbetalen, waardeloos!

    Reageren
  • NNicolaas – 05 april 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede klantenservice. Overzichtelijke factuur die het verbruik heel inzichtelijk maakt en stimuleert om bewuster met energie om te gaan.

    Reageren
    • PPieter – 27 september 2022

      Klantenservice onbereikbaar tot je de incasso storneert, dan word je gebeld en krijg je een grote mond. Salderen per maand is met ( veel) zonnepanelen ongunstig. Nog vóór het contract begon , heb ik opgezegd. Niet mee in zee gaan. Flutclub.

      Reageren
    • Jjack Verdaasdonk – 07 november 2022

      @Nicolaas
      Goede klantenservice???? Dit kan natuurlijk omdat de waardering van een klantenservice subjectief is, maar wanneer een klantenservice niet bereikbaar is via telefoon of mail en website, dan kan ik me niet voorstellen dat deze recensie van een klant is.
      Ik krijg hierbij sterk het vermoeden dat een medewerker van Nieuwestroom een tegengeluid wil laten horen.
      Mijn bedrijf krijgt al een jaar geen inzicht in het verbruik vanuit Nieuwestroom, terwijl er wel maandbedragen worden geïncasseerd die variëren tussen het terug ontvangen van geld en € 100.000 betalen. Dit terwijl het verbruik redelijk stabiel is
      en gemiddeld rond de € 20.000 per maand uitkomt.
      Belofte wordt op geen enkele wijze waargemaakt

      Reageren
  • SSebastiaan – 28 oktober 2019

    Prijs

    Service

    Algemeen

    NieuweStroom geeft mij alle vrijheid en tot heden bespaar ik toch behoorlijk op mijn stroom en gasrekening!

    Reageren
  • Llei – 20 juli 2016

    electra prijs is inderdaad tov de anderen NU erg goed.over de gasprijs ben ik vooralsnog ON tevreden.
    ca. 3 cent BOVN anderen. komt vaker voor men lokt met datgene waar men goedkoop mee is en vervolgens haalt men via de prijs van andere energiebron t voordeel weer (helemaal ) weg.
    jammer waarom niet ook gas voor lagere prijs, winst is er dan niet zo snel maar de goedkoopste benzine pomp vind je ook meestal slechts door aanbeveling.

    Reageren
    • Dde Vries – 14 april 2020

      gasprijs is wel heel erg laag momenteel! 7 cent inkoop!!!

      Reageren
  • BBrenda – 17 juni 2016

    Supergoedkoop en alle vrijheid. Bespaar nu heel veel op mijn energierekening.

    Reageren
  • SStef – 17 juni 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen vastcontract, geen welkomstkado’s maar wel de laagste prijzen 🙂 ik ben tevreden!

    Reageren