Holland Energie
Totaalscore
Energieprijs
7,8
Klantenservice
7,8
Algemeen
7,8
Plus- en minpunten
- Handige verbruiksmanager
- Gratis advies over tal van zaken
- Vaste contactpersoon
- Kleinere, fragielere energiemaatschappij
Over Holland Energie
Holland Energie is een kleine zelfstandige energiemaatschappij opgericht door ondernemers uit Nederland. Het bedrijf levert groene stroom en gas aan grootzakelijke gebruikers, MKB’ers en huishoudens. Daarnaast kan het bedrijf klanten helpen bij de energiehuishouding.
Holland Energie moet niet verward worden met één van de volgende namen:
- HollandsEnergie
- Allround Hollands Energie B.V.
- HollandsEnergie.nl
- HollandsStroom
- Hollands Energie Maatschappij
Dit zijn andere leveranciers die geen samenwerking hebben met Holland Energie.
SSandra – 08 november 2022
Prijs
Service
Algemeen
We zijn ruim 3 jaar zeer tevreden klanten. Vorige maand bij de verhuizing prima geadviseerd omtrent effectief gebruik van onze zonnepanelen en besparingsmogelijkheden.
ReagerenBBas – 04 november 2022
Prijs
Service
Algemeen
Prima bedrijf. Vriendelijke medewerkers en geen klachten. Wel loopt mijn contract af per 1-1-2023 maar heb gelukkig een tijdlang profijt gehad van mijn vaste prijs.
ReagerenTToon – 26 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
Oplichters, u bent gewaarschuwd!
Als MKB een vast contract van 3 jaar afgesloten eind 2020. Een jaar later toen de energieprijzen omhoog gingen, was het contract uit het niets omgezet naar LEBA dagmarkt zonder enig contact. Na vele telefoontjes en veel onbereikbaarheid/uitstel kwam Nieuw Hollands Energie met een slap verhaal dat er iets mis was met het contract. Ondertussen dreigen met stroom/gas afsluiten als de nieuwe tarieven niet wordt betaald over de resterende looptijd van het contract.
Wij hebben inmiddels ACM de hoogte gebracht en met tientallen andere MKBers een advocatenkantoor ingeschakeld, want er zijn blijkbaar honderden klanten gedupeerd.
Komt dit u bekend voor? Maak aub gebruik van uw rechtbijstand.
ReagerenIIneke – 24 november 2022
Wij hebben het zelfde probleem, ze hebben ons contract omgezet en nu een heel hoog termijn bedrag, waar wij de helft nog niet eens van verbruiken… ze doen niks wanneer ze vraagt het te verlagen en strijken zo veel geld op en wij maar hopen dat je het terug krijgt, schande is het
ReagerenMMargaret – 23 december 2022
@Ineke
Wij hebben hetzelfde probleem. Contract is omgezet van vast naar variabel. Betalen nu torenhoge prijzen. Verbruik is nu heel laag, cv staat uit, en toch hoge voorschotbedrag en betalen, omdat verbruik is gebaseerd op historisch verbruik. Als je ze belt of mailt krijg je reactie dat ze er niks aan kunnen doen. Ook met prijs plafond houden ze nu geen rekening.
ReagerenLL. Pellegrom – 21 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
Rustig en professioneel
ReagerenDDenise – 12 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
Vriendelijke klantenservice die altijd goed bereikbaar is. De gemiddelde prijs van mijn dagmarkt tarief ligt ruim onder de huidige variabele tarieven van andere leveranciers.
ReagerenGGeert – 11 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
ik schrok toen mijn maandrekening verhoogd werd met 800, toch ben ik tevreden over de uitleg van de klantenservice. ze hebben de tijd genomen om mij alles goed uit te leggen waardoor ik het nu beter begrijp. ik was het liefst door hun opgebeld geworden in plaats dit per email email te vernemen.
ReagerenBBart – 11 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
Bruikbaar advies gekregen hoe ik meer grip op mijn energieverbruik kan krijgen met de verbruiksmanager ivm de hoge energieprijzen. klantenservice medewerkers zijn vriendelijk en goed bereikbaar.
ReagerenDDijkgraaf – 07 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
Zeer onaangename ervaring met dit bedrijf en zo te zien zijn we echt niet de enige. Er wordt ten eerste niet aan de contracten gehouden. Daarnaast worden prijzen worden zomaar verhoogd bij een vast contract. Betaal je dit niet dan wordt er gedreigd met verdere consequenties en afsluiting van gas. Bij vragen hierover krijg je geen direct antwoord en/of uitstelgedrag totdat je vast zit!
ReagerenSSlagerij Sanders Zuiderpoort – 06 oktober 2022
Heel erg betrokken met de klant, je wordt ook altijd goed geholpen als er iets is.
ReagerenCCoby Ennasseri-Ritsema – 05 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb erg goede ervaringen met Holland Energie. Ze nemen uit zichzelf contact met je op als het voorschotbedrag teveel afwijkt. Zo voorkom ik een hoge naheffing of teruggave. De verbruiksmanager is ook handig te gebruiken om zo grip te houden op mijn energieverbruik. Ze zijn altijd goed te bereiken en ik word altijd vriendelijk geholpen.
ReagerenGGerald – 02 oktober 2022
@johnny stuur aub een melding naar ACM. Er zijn heel veel klachten maar het moet wel gemeld worden.
ReagerenMMiranda of Jansen – 13 september 2022
@Bart Verwoert
ReagerenBen het helemaal met je eens wat een stelletje oplichters zijn het.
AAstrid Sanders – 09 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben prima geholpen, uitgebreide uitleg gehad! Thanks!
ReagerenSSarah – 08 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al vanaf 2019 klant van hun en tot nu geen teleurstellingen. Alhoewel de energieontwikkelingen op dit moment uitdagend zijn, proberen zij me altijd tevreden te stellen. Top bedrijf!
ReagerenMMaartje – 08 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ben al ruim een jaar een zeer tevreden klant van Nieuw Hollands Energiebedrijf! De klantenservice ben ik zeer over te spreken. Alleen wel jammer dat de prijzen zo hoog zijn op dit moment. Zij zijn goed bereikbaar en doen hun best om je zo goed mogelijk te informeren en adviseren.
ReagerenVVisser P. – 28 juni 2022
Prijs
Service
Algemeen
Het is één grote puinhoop daarbinnen. Bovendien zomaar contracten veranderen op basis van niets. Onethische praktijken. Tijd voor het management om op te stappen.
ReagerenNnijhof – 06 juni 2022
grote oplichters passen contract zomaar aan . valse handtekening zetten. telefonisch slecht bereikbaar . ga nooit met dit bedrijf in zee.
ReagerenJJanssen – 22 april 2022
Prijs
Service
Algemeen
Volgens mij werkt hier één telefoniste en één jurist. Vragen worden niet beantwoord. Terugbelverzoeken niet ingewilligd. Eén advies: ga niet met deze organisatie in zee!
ReagerenWWim Rutjes – 30 maart 2022
Service
Zeer intimiderend en dreigende retoriek van dit bedrijf. Nooit mee in zee gaan.
ReagerenSSander – 03 februari 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ben al ruim 5 jaar tevreden klant van Nieuw Hollands Energiebedrijf en toch weten zij mij steeds positief te verrassen door eens in de zoveel tijd contact met mij op te nemen en te vragen of alles naar wens verloopt. Als ik vragen heb weet ik wie ik kan bellen en dat is wel zo handig.
ReagerenXXander – 28 juni 2022
Jezus wat een slechte nepreview zeg…
ReagerenJJolanda – 01 februari 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ben erg te spreken over deze energieleverancier m.n. over klantenservice. Je wordt snel geholpen en je vragen worden prima beantwoord.
ReagerenNNatascha – 26 januari 2022
Prijs
Service
Algemeen
Al bijna 3 jaar tevreden klant van Nieuw Hollands Energiebedrijf. Met name vanwege de klantenservice (direct bereikbaar en altijd goed en naar wens geholpen), maar ook vanwege de gratis extra service (EnergieVerbruiksManager voor inzage in mijn verbruik en een melding die ik krijg wanneer mijn voorschotbedrag niet in lijn loopt met de voorspelling van mijn jaarafrekening om een naheffing te voorkomen). Ik heb er zelf dus geen omkijken meer naar!
ReagerenBBas – 20 januari 2022
Prijs
Service
Algemeen
De overstap verliep soepel en daarna ook geen problemen ondervonden. Sinds twee jaar klant.
ReagerenJJeannette – 19 januari 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al vanaf 2016 klant van Nieuw Hollands Energiebedrijf. Ben erg tevreden. Uitstekende service, vriendelijk en goed bereikbaar. Klantenservicemedewerkster heeft de tijd genomen om mijn vragen over mijn contract en eindejaar rekening goed te beantwoorden en uit te leggen. Zat hiervoor jaren bij de Nuon daar moest ik altijd lang wachten voordat ik iemand te spreken kreeg en had het gevoel dat er geen tijd was om mijn vragen te beantwoorden.
ReagerenJJoop – 15 januari 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb bijna geen gas gebruikt en meer stroom geleverd dan gebruikt.
ReagerenToch moet ik steeds meer betalen omdat de prijzen stijgen.
Betaal een maand vooruit.
Salderen klopt ook niet