Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,7

Klantenservice


6,5

Algemeen


6,8

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

1.061 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MMaarten – 16 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds oktober klant, tevreden, lage kosten en fijne app met dagelijkse indicatie

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 februari 2023

      Hoi @Maarten,
      Fijn om te lezen dat je tevreden bent. Bedankt voor de mooie review!

      Groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • Rr. a. – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    fijne partij, heldere website

    dynamisch een nieuw concept, bevalt erg goed.

    voordeel is ook: dagelijks op te zeggen

    Reageren
    • NNextEnergy – 17 februari 2023

      Beste @r. a.,
      Bedankt voor de complimenten en de review.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • Aanoniem – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goedkoopste aanbieder voor mij tijdens het vergelijken en er wordt snel gereageerd op de chat.

    tot dusver erg tevreden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 17 februari 2023

      Hoi @anoniem,
      Wat fijn om te lezen dat we goed bereikbaar waren. Bedankt voor de mooie review!

      Groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • Ppeter – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    sinds enkele weken overgestapt. Alles netje en snel geregeld met contract. Tarieven aantrekkelijk en app werkt sinds kort ook prima. Aanpassing maandbedrag via mail verzocht en binnen 1 uur aangepast. Ik kan geen slechte punten ontdekken op dit moment,

    Reageren
    • NNextEnergy – 15 februari 2023

      Beste @peter
      Het doet ons goed te lezen dat je tevreden bent. En natuurlijk bedankt voor je review.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • LLouis – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eigenlijk wil ik overstappen, website duidelijk en prijs is uitstekend, maar het wekt geen vertrouwen dat de netbeheerderskosten die worden getoond bij de berekening niet kloppen (of van een ander jaartal zijn).

    Klantenservice lijkt geen idee te hebben, hoewel ze best aardig zijn via de chat.

    Reageren
  • BBrouwers – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel snel zodra je klant wilt worden. Echter stap je over naar een ander, kun je bellen/chatten/mailen tot je een ons weegt. Je krijgt niet eens een eindafrekening (8 weken aan het wachten). Laat staan een evt uitbetaling daarvan. Via chat zeggen ze ook steeds wat anders om je weer even stil te houden. NOOIT meer!

    Reageren
    • PP – 06 februari 2023

      @Brouwers

      Klopt helemaal !!
      En dan nog maar te zwijgen over de €190 die dan zogezegt verrekend is.

      Reageren
  • PP – 04 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eind afrekening gekregen afgelopen maand , ik zou geld terug krijgen dit zou uiterlijk eind afgelopen week op de rekening staan en heb het nog altijd niet !

    Reageren
  • KKelly – 04 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima ervaring sinds de overstap van BudgetEnergie naar Next. Jammer van al die negatieve berichten en reviews, een beetje vertrouwen op de werking van de ACM mogen toch wel hebben. Met wat kennis is de app uitstekend te lezen, maar zal op termijn alleen maar beter worden. En ja het scheelt ongelooflijk véél geld! Sinds 19 november 2022 zijn we overgestapt, en voor dezelfde energie, hebben we €1.850,- minder hoeven uitgeven. Die euro’s zitten mooi in mijn zak, in plaats van die van BudgetEnergie……. Keep up the good work NextEnergy! Kan niet wachten op jullie NextBattery

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @Kelly
      Bedankt voor de mooie review, de app is ondertussen ook al enorm verbeterd!

      Reageren
  • FFred – 03 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Even beetje tegen gas tegen al die overdreven onzin verhalen hier. Er zijn hier mensen die schijven of dat ze met alle klanten contact hebben.

    Nee werk niet bij Next, ben gewoon dik tevreden over Next sinds september vorig jaar.

    Reageren
  • RR.H.Veldkamp – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Probeer op alle manieren mijn maand bedrag aan te passen ,via de chat kon het niet was er niet bevoegd voor?
    Via de mail gevraagt om een verlaging omdat ik zo’n 350 euro betaal en volgens de app van next energie ruim onder de honderd euro blijf gevraagt om aan te passen naar 180 euro.
    Krijg ik een mail om opnieuw contact op te nemen?
    Dus gebeld maar naar twintig wordt de verbinding verbroken?
    Dus nu een nieuw contract afgesloten met een reëel voorschot als dat niet werkt .
    Ben ik genoodzaakt een andere leverancier te zoeken.

    Reageren
  • BBen Bikker – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De betalingen voor de tegemoetkoming werden te laat verrekend namelijk in December en Januari,na 3x contact te hebben gehad via chat (telefonisch en via mail niet bereikbaar) over mijn teveel betaalde voorschot in November werd beloofd dit terug te betalen echter dit gebeurde niet waarop ik besloten heb om een bedrag te storneren,dit was 0,09 cent teveel waarvoor ik nu een AANMANING heb gekregen,humor hebben ze wel maar voor de rest is alles onder het vriespunt,bezint eer ge begint,ben blij dat ik per maand op kon zeggen,de ANWB werkt met hetzelfde concept met dat verschil dat ze daar verstand hebben van klantenbinding en administratie.

    Reageren
    • NNextEnergy – 09 februari 2023

      @Ben Bikker
      We begrijpen zeker dat de aanmaning raar overkomt. Onze administratie is geautomatiseerd. Een tekort, hoe klein ook, wordt automatisch verwerkt en stuurt een dan een aanmaning uit. Als je contact opneemt met onze klantenservice zal je zien dat ook hier een mouw aan te passen is.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • MMary – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijzen en verbruik zijn meestal niet in te zien in de app. En als dit af en toe wel het geval is, zijn het geen all in prijzen, dat dien je zelf uit te rekenen. Om te kunnen handelen op de energiemarkt heb je geld nodig en dat hebben ze niet vrees ik. Daarom hebben ze het gereedschap “waarborgsom” ter hand genomen. Je mag pas klant worden als je honderden tot duizenden euros betaalt omdat een wazige kredietcheck uitwijst dat men niet kredietwaardig zou zijn. Mensen die navraag deden bij het externe bedrijf waar Next naar verwijst kregen te horen dat er helemaal geen negatief advies was gegeven. Verder wachten veel ex klanten nog op hun teveel betaalde termijnbedragen na eindafrekening én de 2×190 euro. Dit geeft te denken dacht ik zo.

    Reageren
    • NNextEnergy – 09 februari 2023

      Beste @Mary
      Het klopt dat de all-in prijzen niet in de app te zien zijn op dit moment. We zijn hard bezig deze toe te voegen. Als je verbruik niet zichtbaar is in de app, dan raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice, het best zijn zij te bereiken via de chat. Het vaste voorschot dat we maandelijks in rekening brengen gebruiken we om dagelijks energie in te kopen. We hebben daarmee geen extra geld nodig om een reserve op te bouwen zoals de traditionele energieleveranciers dat doen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • PPieter – 16 februari 2023

        @NextEnergy

        Het zou fijn zijn als de app de alles in een prijs van het uurtarief stroom laten zien, komt er een vast bedrag boven op zodat 12eurocent bijv 32eurocent wordt, of is het een percentage, dat is mij niet duidelijk, dat geldt ook voor gas.

        Reageren
  • MMarco van oosterhout – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    NextEnergy ben er zeer tevreden mee de app is zeer duidelijk en gemakkelijk in gebruik prijs technisch is het ook in orde zeker met het verrekenen van mijn zonnepanelen

    Reageren
    • MMary – 31 januari 2023

      @Marco van oosterhout dan ben je snel tevreden tenzij jij wel prijzen en verbruik ziet. Dat staat er nl. al dagen niet in bij mij.

      Reageren
  • HH Timmerman – 28 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Lijkt goedkoop. Ik moest echter, naast het maandelijkse voorschot, een waarborgsom betalen die hoger is dan mijn jaarlijkse verbruik. Als ze failliet gaan, net als diverse andere energiecowboys dat in 2022 deden, kun je fluiten naar je waarborg.

    Reageren
    • HHannes – 29 januari 2023

      @H Timmerman
      Dus dan maar op alles 1 ster geven?
      Zoals je misschien bij sommige reviews hebt kunnen lezen ( als je dat überhaupt gedaan hebt ) wordt er een waarborg gevraagd, dat gebeurt door een extern bedrijf, als zij na onderzoek vinden dat de kredietwaardigheid van iemand een risico is geven ze dat door aan NextEnergie, zij vragen dan een waarborg om geen risico te lopen dat mensen hun rekening niet betalen.
      Blijkbaar bent u meteen op uw teentjes getrapt en geeft u meteen een negatieve review. ( Net als iedereen die een waarborg moest betalen ).
      Ik ben ondertussen 3 maanden klant bij NextEnergie en heb al veel geld bespaart vergeleken met de grote bedrijven…

      Reageren
      • MMary – 31 januari 2023

        @Hannes wat een rare opmerking van iemand die het beste jongetje van de klas wil zijn. Ik heb zelf geen waarborg betaald maar ze hebben bij Next de bedrijfsvoering niet op orde. Veel mensen die overigens met die kredietcheck te maken kregen en navraag deden bij dat “externe bureau” waar ze naar verwijzen bleken helemaal geen negatief advies te hebben gekregen. Next verzuimt ook om klanten hun teveel betaalde geld na eindafrekening (terwijl de wettelijke 6 weken zijn verstreken) te betalen. Ze hebben dus duidelijk ook nog eens een cashflow probleem.

        Reageren
        • HHannes – 19 februari 2023

          @Mary
          Jij zit vol met aannames zeg…

          Reageren
    • NNextEnergy – 09 februari 2023

      Beste @H Timmerman
      Sinds er een aantal energieleveranciers failliet gegaan zijn, heeft de ACM de voorwaarden voor energieleveranciers scherp verzwaard. NextEnergy heeft voldaan aan deze voorwaarden. Daarnaast houden we geen energiereserve aan waardoor we weinig tot geen risico lopen. De kans van een faillissement is dan ook zo goed als nul.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • IIrma – 28 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben per 1 december overgestapt naar Next Energy. Probleemloos. Zeer postieve ervaring. Maandbedrag wordt naar beneden bijgesteld wanneer je verbruik minder blijkt te zijn. De app vind ik heel duidelijk. Kortom zeer tevreden.

    Reageren
  • EEdwin – 28 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben net een paar dagen aangesloten bij Next Energy. Moest wel de klantenservice bellen om te voorkomen dat ik een geweldige borg moest betalen, maar dat schijnt een veel voorkomend probleem van hun systeem te zijn. Werd gelijk zeer vriendelijk geholpen en we konden starten zonder borg.
    In de app zie ik volgens mij alleen mijn verbruik maal de inkoopsprijs, maar nog zonder belasting en toeslagen? Ben er nog niet achter hoe ik mijn werkelijke kosten per uur/dag kan achterhalen. Wellicht kan dat nog uitgelegd worden?

    Reageren
    • HHannes – 29 januari 2023

      @Edwin
      Momenteel kun je ook niet je verbruik zien van de afgelopen dagen omdat ze met een update bezig zijn, hopelijk is dat dan de langverwachte update waar de verbruikskosten all in worden getoond…

      Reageren
    • NNextEnergy – 09 februari 2023

      Beste @Edwin
      De app heeft op dit moment nog niet de all-in prijzen. Dit staat hoog op onze prioriteiten lijst om in de app op te nemen. Op de website kan je zien hoe je de werkelijke kosten kan berekenen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • PPiet – 26 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al sinds november vorig jaar klant (enkel gas). Geen enkel probleem ervaren. Gasprijs voor dit jaar is € 1,45 per m3 of lager! Ook als je boven de 1200 m3 uit gaat komen ben je veel beter af dan bij de ‘grote 4’.

    Reageren
  • AAlex – 26 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scam! Worst experience ever. I cancelled my contract before it even started and they don’t want to give back my deposit. The customer service is awful.
    Not recommended.

    Reageren
  • SSimone – 26 januari 2023

    Algemeen

    App werkt niet helemaal, ik vertrouw NextEnergy niet!

    Reageren
    • NNextEnergy – 26 januari 2023

      Beste @Simone
      Als je nog geen klant bent bij NextEnergy, dan zie je alleen de uur- en dagprijzen in de app. Ben je wel klant bij NextEnergy dan zou je ook je verbruik in de app ,moeten zien. Zou je in dat geval contact willen opnemen met de klantenservice van NextEnergy? We zijn te bereiken via de gegevens op onze website. We raden je aan om eerst de chat te proberen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • MMartine – 26 januari 2023

        @NextEnergy nou die app ligt al dagen op zijn gat hoor. Dit is weer zo’n voorbeeld van jullie leugens. En die chat, komopzeg, jullie reageren helemaal niet. Wel druk met reviews weerleggen om jullie imago te redden. Ik heb inmiddels melding bij diverse instanties gedaan van jullie dubieuze praktijken.

        Reageren
        • SStephan – 28 januari 2023

          @Martine
          Die app werkt bij mij dikke prima, voordat je dergelijke beschuldigingen uit moet je misschien even nadenken.

          Wat zijn volgens jou de dubieuze praktijken?

          Reageren
    • MMartine – 26 januari 2023

      @Simone ze zijn ook niet te vertrouwen. Die app is zo brak als wat, dus ook als je klant bent zoals ik heb je er niets aan. Ik ben inmiddels overgestapt naar Zonneplan. Er zijn nog veel klanten die hun teveel betaalde geld na eindafrekening en 2×190 euro niet ontvangen hebben. Klantenservice is stil en/of houdt ze aan het lijntje. Dat zegt genoeg. Ze hebben het wel vrij druk met het beantwoorden van slechte reviews merk ik.

      Reageren
    • HHannes – 29 januari 2023

      @Simone
      App werkt prima, ze zijn alleen met een update bezig daarom zie je je verbruik al een paar dagen niet.
      ( Wordt ook vermeld in de app ).
      Of heb je andere problemen?

      Reageren
  • TTheo – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu toe goed tevreden

    Reageren
  • SStanley – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bedrijf lijkt goedkoper met de aanbieding. Echter zit hier ook de vermindering energie belasting in berekend. Zie kleine lettertjes in het contract. Uiteindelijk is het bedrijf bijna 600 euro per jaar duurder dan aangegeven in de aanbieding.

    Reageren
    • JJo – 25 januari 2023

      @Stanley
      De vermindering energiebelasting kun je wegstrepen tegen de vaste lasten

      Reageren
  • AAden Astrid – 23 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een stabiel bedrijf met goede prijs verhouding en zeer klantvriendelijk

    Reageren
  • HHuub jansen – 23 januari 2023

    @Maria
    U heeft kennelijk compleet andere ervaringen dan ik heb. Vanaf de overstap is alles perfect geregeld bij mij. Helder, transparant, lage prijzen in vergelijking met de traditionele energiebedrijven, enz. De 2 x 190 euro is ook verrekend met het voorschotbedrag. Ik weet niet waar u het over heeft.
    Met vriendelijk groet
    Huub jansen

    Reageren
  • Mmiranda pater – 22 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima leverancier nooit geen problemen mee gehad ook altijd goede service.

    Reageren
  • AA. Huybens – 21 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Iedereen zal altijd een eigen mening hebben. De onze is dat nextenergy gewoon doet wat we van ze verwachten. Nooit een creditwaardigheidscheck gehad en alles via de mail netjes afgesloten. Overgang van oude energieleverancier ging soepel. Nu we minder kwijt zijn daar vooraf gedacht verlagen ze netjes het maandbedrag zonder te vragen. Ben je bereid om met de stroom en gas prijs rekening te houden dan is dit bedrijf daar zeker geschikt voor. En natuurlijk moet elk bedrijf verdienen want anders valt het om. Maar deze kosten zijn laag tov de grote energieleveranciers.

    Reageren