NextEnergy
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Energie tegen inkoopprijs
- Dagelijks opzegbaar
- Vast termijnbedrag
- Snel contact via de chat
- Slimme meter verplicht
Over NextEnergy
NextEnergy werd in 2022 opgericht. Het energiebedrijf werkt anders dan de meeste andere energieleveranciers.
Energie tegen inkoopprijs
Bij Next Energy krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks. Prijzen laten zich beïnvloeden door de marktprijzen.
Tijdelijke actie
Bij afsluiten van een nieuw dynamisch energiecontract bij Next Energy ontvang je eenmalig 220 euro korting. De korting wordt na 1 jaar uitgekeerd.
Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.
Slim energie gebruiken
In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.
Verdienmodel
Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,99 euro per maand per aansluiting.
MMert – 02 oktober 2022
Prijs
Service
Algemeen
I have been trying to get a hold of the customer service via WhatsApp, but it has been weeks, no reply. The app does not show my consumption any more, or the next-day electricity prices. I keep getting ‘Connection lost’ or database error messages. It is impossible to get hold of someone from the customer service digitally. I suppose I will have to call…
There really needs to be a chat or contact option from the app for active customers. Also, VAT must be included in the price info. It is misleadingly low at the moment, and calculating VAT dynamically should not be this hard, it is literally a single float variable.
The company’s modus operandi is very promising, but they need to quickly improve on customer service and tech, otherwise they will bleed customers. I want them to succeed.
MMarlies – 29 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Erg blij met dit concept! Dankzij de dynamische prijzen hou je zelf grip op je energierekening en dat is in deze tijd geen overbodige luxe. Je wordt vriendelijk te woord gestaan en krijgt antwoord op al je vragen.
NNextEnergy – 29 september 2022
@Marlies, hartelijk dank voor de feedback. Hier doen we het allemaal voor!
TTim en Dana – 29 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ivm met een verhuizing moest ik een nieuw energie contract afsluiten. Ik was enthousiast over het verhaal van Next en de impact die ik kan maken op het energienet. Er was alleen een prbleem het nieuwe huis had nog geen slimme meter wat voor een dynamisch energie contract een noodzakelijk is. De klantenservice heeft mij goed geholpen en dacht meteen aan een pragmatische oplossing.
NNextEnergy – 29 september 2022
@Tim en Dana, hartelijk dank voor de feedback. Hier doen we het allemaal voor!
JJos van Vliet – 27 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
De prijzen in de app zijn exclusief btw , en lijken zo een stuk goedkoper dan andere aanbieders van dynamische tarieven. Een vraag over hoe het verbruik berekend wordt in de app wordt niet op gereageerd.
Ook is het niet handig dat je het verbruik alleen per uur of per dag kan bekijken en niet per week en per maand
NNextEnergy – 29 september 2022
@Jos van Vliet, vervelend dat de prijzen ex btw tot verwarring hebben gezorgd, ivm de wisselende btw tarieven (9% vs 21%) is hiervoor gekozen. Het verbruik wordt continu bijgehouden obv het daadwerkelijke verbruik, zo kunnen we het daadwerkelijke verbruik echt afrekenen tegen de uurtarieven om verassingen te voorkomen. We zijn bezig om de weergaven in de app nog verder uit te breiden, bedankt voor die tips!
OOtjens – 04 april 2023
@NextEnergy: een half jaar verder en nog steeds een niet naar behorend werkende app.Gevalletje amateurs.
FFrank – 15 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Next Energy heeft het duidelijk druk op dit moment met vragen beantwoorden. Na driekwart dag kreeg ik gelukkig toch iemand te pakken. Heel aandachtig en vriendelijk te woord gestaan (misschien dat ze het daarom zo druk hebben) en ze gaven aan meer mensen aan te nemen hiervoor.
Het concept is wel echt top en duidelijk nog niet bekend in het algemeen. Gisteren bij Lubach/Avondshow kwamen alleen vaste en variabele tarieven aan bod als opties terwijl dit echt wel de beste is..
NNectEnergy – 29 september 2022
@Frank, bedankt voor je positieve ervaring. Mede door de huidige hoge prijzen en aandacht hiervoor worden er veel vragen gesteld aan energieleveranciers. Wij doen ons uiterste best om alsnog de persoonlijke benadering te kunnen hanteren waar wij voor staan!
JJan – 15 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Topervaring, hele persoonlijke behandeling bij mijn specifieke vragen en ontvankelijk voor feedback. Overzichtelijke site en goede informatie via mails en app!
NNextEnergy – 29 september 2022
@Jan, hartelijk dank voor de feedback. Hier doen we het allemaal voor!
NNienke – 15 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Zeer gebruiksvriendelijk. Ze zijn transparant en service gericht; denken met je mee en blijven vriendelijk. Ik ben tevreden bij Next Energie ondanks de energie omstandigheden.
NNextEnergy – 29 september 2022
@Nienke, hartelijk dank voor de positieve reactie. We vinden dat de huidige tijden om een nieuwe aanpak vragen. Helaas hebben we te maken met hoge prijzen, echter kan je dit wel beïnvloeden door gebruik op de juiste momenten!
DDenies van gelder – 15 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Duidelijke communicatie, goede service en een fijn klantenserviceteam. Ze lossen problemen gelijk op en staan klaar om je vragen te beantwoorden. Een duurzame en eerlijke energiemaatschappij met oog voor de toekomst! En dat is waar het om gaat vandaag de dag.
NNextEnergy – 29 september 2022
@Denies van gelder, hartelijk dank voor de positieve review. Hier doen we het allemaal voor!
PPiet Bastiaansen – 14 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Prijs lijkt me prima en systeem ook maar je krijgt niemand te pakken via de chat en via de mail voor vragen.
Mijn enige vraag was kan je ook met alleen Electra of gas klant zijn.
Kan ik nergens terugvinden op de site of ik moet het niet gezien hebben.
Nav die vraag kreeg ik direct mail dat ze blij waren met de aanvraag ( dus niet eerst antwoord op mijn vraag)maar dat ik in de wachtrij stond ,dat heb ik nog nooit ergens meegemaakt dus al bij al tot nu toe niet echt goed.
Ik hoop dat het opstart moeilijkheden zijn en men sneller gaat handelen want zo krijg je niet echt vertrouwen
PPiet Bastiaansen – 15 september 2022
Één van de eigenaren heeft mij zelf rond half 20 in de avond gemaild.
Dat is super waar maak je dat nog mee
Direct aansluiting gas aangevraagd .
NNextEnergy – 29 september 2022
@Piet Bastiaansen, hartelijk dank. Daar doen we het voor! De feedback nemen wij mee, dat helpt ons om onze dienstverlening steeds te verbeteren.
MMirjam Daans – 12 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
Nu met de hoge energieprijzen is het mooi dat er een alternatief is waarmee je invloed hebt op je energiekosten. Ik kan namelijk met hun app zien wanneer (per uur) de prijzen het laagst zijn! Aan de telefoon is dit zeer vriendelijk en duidelijk uitgelegd en het is ook echt zo omdat in de app de energieprijzen een dag van te voren te zien zijn. Het is hiermee een sport geworden om bij een lage prijs te wassen, drogen, etc. Het scheelt gewoon de helft van de kosten!
NNextEnergy – 29 september 2022
@Mirjam Daans, hartelijk dank. Daar doen we het voor!
DDelver – 11 september 2022
Prijs
Service
Algemeen
De beloofde klantenservice via whatsapp werkt niet. Ook per mail krijg ik alleen een bevestiging, ik ben net klant…. Vanwege het zelf kunnen kiezen van het gebruik naar de wisselende prijzen van gas of stroom, de app is prima..
NNextEnergy – 11 september 2022
Beste Delver, bedankt voor je bericht. Dit nemen we zeer serieus. Ivm grote belangstelling kan het voorkomen dat er pas na een paar dagen op de mail wordt geantwoord, excuses voor dit ongemak. We zijn erg druk om onze service op te schalen. Goed om te horen dat de app goed werkt, ook hier zijn nog extra updates gepland.
JJan Menting – 17 augustus 2022
Prijs
Service
Algemeen
Heb in een eerder stadium een minder goede beoordeling gegeven m.b.t. Klantenservice
En algemeen ik moet hier op terug komen
Ben tel. door het bedrijf benaderd en probleem wat bestond over het toesturen contract is toegelicht en opgelost
Contract wordt 20 dagen voor de ingangsdatum gemaild
Dit is aangepast op de website
M.b.t het voorschot : dit is beduidend lager dan bij andere leveranciers
Afgelopen zondag 14 aug was de stroom zelfs 2 uur gratis
Ik wens Nextenergie veel succes in de toekomst met dit nieuwe concept
Gr Jan Menting ik
SSilko Beekman – 20 augustus 2022
@Jan Menting
Op welk moment van de dag was de stroom gratis ?
NNextEnergy – 11 september 2023
@Jan Menting
Bedankt voor deze mooie review. Fijn om te zien dat er een stijgende lijn te zien is en wij proberen inderdaad alle klanten zo goed mogelijk te helpen.
NNextEnergy – 07 november 2023
@Jan Menting
Fijn dat u tevreden bent met NextEnergy, en we waarderen de reactie!
TTon – 12 augustus 2022
Prijs
Service
Algemeen
Twijfel om hier een energiecontract af te sluiten, omdat ze goedkoop, maar weet het nog niet. Mij is niet duidelijk hoe het nu werkt als ik stroom teruglever met mijn zonnepanelen. Wordt dit van mijn verbruik per maand afgetrokken en wat is de vergoeding voor netto teruglevering….? Staat nergens op de website uitgelegd..
PP. – 15 augustus 2022
@Ton
wellicht moet je zelfs gaan betalen bij overcapaciteit.
Dit is wel een vreemde manier van verduurzaming.
Heb hier nog geen antwoord van Nextenergy op gekregen. Maar het zou zomaar zo kunnen zijn, dat je wordt gestraft als je teveel terug levert.
SSilko Beekman – 20 augustus 2022
@Ton
Die vraag had ik ze ook gesteld. Dit is het antwoord: De opbrengst van je zonnepanelen wordt inderdaad in mindering gebracht op je verbruik. Echter salderen wij per uur en niet per jaar. De terugleververgoeding is daarom afhankelijk van de geldende marktprijzen op dat moment.
GGuy – 23 september 2022
@Silko Beekman
Salderen mag niet per uur, week of maand. Dat moet per jaar. Is vastgelegd in de wet en daar wordt op toegezien door de ACM.
HHenkjan Bijzitter – 27 september 2022
@Silko Beekman
Leuk bedacht, maar zonnepanelen leveren dus niets op. Overigens: salderen per uur mag niet, moet per jaar, wettelijk gezien.
JJoke – 09 januari 2023
@Henkjan Bijzitter, helaas schijnt het dat dynamische energiebedrijven dat op dit moment nog wel mogen doen, maar ze zijn erover in discussie om dat aan te passen. NLE heeft een tijdje op maandbasis gesaldeerd, door de inzet van ACM is dat toch teruggedraaid.
FFennama – 22 augustus 2023
@Silko Beekman
Wat natuurlijk volledig logisch is je kunt niet meer terug krijgen dan dat je betaalt. per uur
GGert – 28 september 2022
@Ton, ik heb deze vraag ook gesteld via whatsapp precies een week geleden, maar nog geen antwoord gekregen
WWifred – 30 september 2022
@Ton
Goede vraag Ton!
Ik denk dat je op de gratis, terugbetaalde uren, waar veel energie wordt opgewekt door panelen, je geen vergoeding meer krijgt maar zelfs moet betalen voor je eigen opgewekte stroom.
AAndré Kooij – 10 oktober 2022
@Ton
Op de site van ANWB-energie, die op dezelfde manier werkt, staat het uitgelegd. Het komt erop neer dat je voor het terugleveren het kale tarief krijgt dat op dat moment geldt. Dus als de prijs in een bepaald uur negatief is, krijg je ook een negatieve terugleververgoeding. De inkoopkosten en de overheidsheffingen worden wel gesaldeerd: over de hoeveelheid die je teruglevert betaal je deze kosten niet.
Rekenvoorbeeld: 3000 terugleveren, 2000 afname van het net. Dan betaal je geen heffingen en inkoopkosten (want afname<terugleveren). Je krijgt 3000 x gemiddelde kale prijs die geldt als je teruglevert en je betaalt 2000 x gemiddelde kale prijs als je afneemt.
PPP – 11 oktober 2022
@André Kooij
Dit is natuurlijk van invloed op de terugverdientijd van de zonnepanelen. Deze onzekere factor zie ik als een risico want of de lagere kosten voor de energie de mogelijk langere terugverdientijd compenseren, is de grote vraag. Als je het maximale effect wil zien van dit concept, moet je ook de opwekcapaciteit van elke dag in de goedkope uren meenemen. Als iemand mij dat systeem kan uitleggen……..
HHuib – 17 januari 2023
@Ton
Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat een dynamisch tarief voor zonnepanelen niet altijd goed uitpakt omdat ik zie dat wanneer de zon hard schijnt de uur kWh-tarieven (en dus jouw vergoeding) doorgaans laag zijn.
De teruglevering aan het net wordt vergoed obv:
– de dan geldende uurprijs elektriciteit plus
– 15 ct/kWh energiebelasting en BTW (dit geldt voor 2023) tot aan de salderingsgrens.
Dus als jij op jaarbasis 3.000 kWh inkoopt vanuit het net en jouw teruglevering aan het net minder is dan 3.000 kWh krijg jij de actuele uurprijzen plus ca 15 ct/kWh.
Ik denk toch dat het voordeel van een dynamisch tarief zodanig groot is , dat ingeval bij zonnepanelen ik toch voor een dynamisch tarief zou kiezen (zoals bij Next energie)
HHarry – 11 augustus 2022
Sinds 5 augustus ben ik soepeltjes aangesloten voor gas en stroom. De app is zeer logisch en overzichtelijk. Ik kijk het de komende maand even aan en kom dan met tweede review.
NNextEnergy – 29 september 2022
@Harry, hartelijk dank voor de positieve review. Hier doen we het allemaal voor!
FFons – 11 augustus 2022
Prijs
Service
Algemeen
3 weken geleden overgestapt naar NextEnergy. Ging erg soepel! En erg een erg behulpzame klantenservice-medewerker! Reden voor mijn overstap? Simpel: het is een stuk goedkoper omdat ik nu tegen inkoopprijzen mijn energie afneem. En wel nog gewoon een vast voorschot per maand (wel zo makkelijk). Daarnaast verbruik ik minder omdat ik met de app precies kan zien op welk moment de prijzen het laagst zijn; dus bv de auto laden als de prijzen het laagst zijn (heb zelfs al een aantal keer geld betaald gekregen voor het opladen! Hoe cool is dat?). Dus tot nu toe ben ik super happy met deze nieuwe aanbieder!!!
SSilko Beekman – 20 augustus 2022
@Fons
Op welk moment van de dag kreeg u geld toe tijdens het laden?
EEsther – 21 september 2022
@Fons
Ik durf t niet af te nemen van hun omdat ik denk dat ik die dure batterij moet aanschaffen van zo’n E9000,- voordat dat systeem opgaat,is dat dan niet zo?
NNextenergy – 29 september 2022
@Esther, zeker niet hoor. Wij zijn echt een energieleverancier. De batterijen zijn echt optioneel en hebben nog een relatief lange terugverdientijd. Het kan er wel voor zorgen dat zelf opgewekte energie ook echt zelf wordt gebruikt!