Plus- en minpunten
- Energie tegen inkoopprijs
- Dagelijks opzegbaar
- Vast termijnbedrag
- Snel contact via de chat
- Slimme meter verplicht
NextEnergy tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van NextEnergy.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Dynamisch | € 0,226 | € 1,110 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Nu tijdelijk met € 270,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. Claim je korting hier.
Over NextEnergy
NextEnergy werd in 2022 opgericht. Het energiebedrijf werkt anders dan de meeste andere energieleveranciers.
Energie tegen inkoopprijs
Bij Next Energy krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks. Prijzen laten zich beïnvloeden door de marktprijzen.
Tijdelijke actie
Bij afsluiten van een nieuw dynamisch energiecontract bij Next Energy ontvang je eenmalig 220 euro korting. De korting wordt na 1 jaar uitgekeerd.
Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.
Slim energie gebruiken
In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.
Verdienmodel
Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,99 euro per maand per aansluiting.
Wat een drama bedrijf,zouden de overstap regelen maar oude leverancier weet van niets en op geen enkele mail krijg je antwoord en telefonisch is er niet door te komen.
@Ben
Ooh ooh ben gister overgestapt. Leek allemaal ok. Hoop dat het hier beter gaat, laatste dat je wil is gezeur mbt je overstap. Succes
@Ben Probeer tijdens kantooruren de chatfunctie op de website eens. Hier krijg je altijd reactie, is mijn ervaring.
@Piet H.
Ja, na 3 kwartier. Problemen of annuleren staat niet in hun script.
Beste @Ben
Het klopt dat het erg druk is, maar we proberen wel zo snel mogelijk te reageren. Hier is de klantenservice hard mee bezig. Het is zeker raadzaam om even een ander medium te proberen als we bijvoorbeeld lastig bereikbaar zijn met de telefoon. Zo kom je met de chat ook in direct contact met een medewerker.
Ik wil klant worden per vandaag alleen kan ik ze telefonisch niet bereiken en online me niet aanmelden.
Kan ik hierbij geholpen worden?
@Jeffrey schroevers: messenger facebook ging heel vlot!
Vandaag via chat met NextEnergy het eerlijke advies gekregen dat salderen van KWh op jaarbasis bij huidige leverancier voordeliger is. Daarom gekozen voor alleen gas van NextEnergy: naast energieplafond ook voordeel als de gasprijs lager is. Aanvraag incl. toegang App binnen 5 minuten vlekkeloos geregeld.
@Piet, wij staan voor transparantie. Alleen daarmee geloven we dat we onze klanten echt kunnen helpen en de energietransitie verder wordt geholpen. Bedankt voor je waardering hiervoor!
Ik lees in een eerdere reactie dat salderen per uur gedaan wordt. Minister Jetten verplicht het per jaar. Wat doen NextEnergy nu of in de toekomst?
@Brammes Saldering op jaarbasis is niet verplicht, maar de wet is ingesteld in de geest dat dit wel zou moeten, en dus doen de meeste het. Budget Energie & NLE doen het op maandbasis, en daar is nu discussie over en loopt er een rechtszaak. ECHTER dit is alleen voor vaste en variabele contracten. Dynamische contracten (zoals NextEnegry) vallen hier niet onder en dat is ook niet het plan (kan ook niet goed ivm uurprijzen)
@Rob
Klopt inderdaad, wij salderen in tegenstelling tot veel andere bedrijven per uur. Dit omdat wij met dynamische contracten en prijzen werken.
@Brammes, bedankt voor je reactie en interessante vraag. NextEnergy gelooft dat de energietransitie alleen echt is geholpen door af te rekenen op de daadwerkelijke prijzen. Op die manier kan je bewuster omgaan met energie door extra te gebruiken als de prijs laag is / er een overschot is. Bij deze filosofie hoort salderen op uurbasis. Uiteraard houden we ons hierin wel aan de wet en zullen we dit ook blijven doen indien dit verandert.
Na het invullen op de site is de overstap in twee weken geregeld, in de tussentijd wordt je via mail op de hoogte gehouden. Mijn oude leverancier stuurde netjes een berichtje van jammer je naar een andere leverancier gaat, afrekening volgt. Kortom heel soepel overstap hoef je verder niks voor te doen.
Klantenservice reageerde bij mij snel op de twee mails die ik stuurde met vragen over het nog niet goed werken van de app. Die nu na aanpassingen van de afgelopen tijd perfect werkt.
Ik heb mij vooraf goed verdiept in deze vorm van energie en was eerst wat huiverig maar je hebt ook geen vast contract en kan overstappen als het niet zou bevallen.
Maar ik ben erg tevreden, zeker met de tarieven en het dagelijks kunnen zien wat je verbruikt en wat de kosten zijn. Ik heb bij 0 cent expres veel energie verbruikt om het verbruik later in te zien, en was ook werkelijk 0.
Ik denk als je op dit moment niet overstapt naar 1 van de bedrijven die dit aanbieden, je een dief ben van je eigen portemonnee.
Hier ook recent overgestapt.
Ging allemaal zeer netjes.
Een aantal mails ontvangen.
Dit had ik veel eerder moeten doen.
Wordt erg blij van de tarieven .
@Fred
Dan hebben ze het bij jou beter gedaan dan bij mij (vooralsnog). Heb al een paar x een mail gestuurd maar géén respons. Weet dus ook niet of Next voor mij de opzegging heeft geregeld. Slordig!
@Aad
Bedankt voor de review. Vervelend dat u problemen heeft gehad met de klantenservice. Wij proberen altijd zo snel mogelijk op de e-mails te reageren. Verder hebben wij een telefonische lijn en een chat waar wij u altijd direct helpen.
@Fred, hartelijk dank voor je positieve reactie en je uitgesproken waardering. Hier doen we het allemaal voor!
Ik heb mijn volledige termijnnota van november ontvangen. Maar moeten we voor november en december niet 190 EUR overheidssteun krijgen? Dit zou de energieleverancier in mindering brengen.
@Mert
Goed punt, hier hetzelfde verhaal. Volgens de website zou het worden verrekend.
Beste @Mert en @Joel
Dat klopt zeker en hier komt in november een losse factuur voor.
@NextEnergy Maar als er in november hiervoor een losse factuur voor komt, dan wordt het dus blijkbaar niet verrekend met de maandfactuur voor november, die nu betaald moet worden.
@Mert
Volgens mij krijg je in November een rekening en in December een rekening en wordt het met deze twee rekeningen verrekend.
@Mert
Toevallig vandaag een mail gekregen dat Nextenergy dit in november en december op de rekening stort.
@Mert
Dit probleem heb ik dus ook volle pond betalen 422 euro belachelijk stuur je mail word niet eens beantwoord woon alleen met kind van 4 met plat dak kook inductie kachel nog steeds uit en nog zon bedrag niet normaal dit normaal zat ik in grotere woning betaalde ik 135
Sinds kort klant. In de app zijn geen echte prijzen incl. belasting ed te vinden. Wat is verwarrend.
Klantenservice antwoorden komen wel, maar je moet geduld hebben.
Het concept staat me aan. Ga er wel vanuit dat aan bovenstaande punten binnenkort iets wordt gedaan. De boel is duidelijk nog in ontwikkeling.
@Joël In de App zie je de inkoopprijs van de elektrische energie en het gas. Dat is, volgens mij, bij alle leveranciers zo bij een dynamisch contract.
Bij Nextenergy is het de inkoopprijs excl. BTW. Bij bijv. ANWB kan je ook de prijs incl. 9% BTW zien. Op de kWh-prijs incl. BTW moet je ca 8,5 cent aan inkoopkosten en belastingen optellen. Op de m3 gasprijs ca 60 cent.
@Pierre
Dat snap ik, maar als consument heb je daar niets aan en voor NextEnergy is het een kleine moeite dat even in te bouwen in de app.
@Joël Dat idee had ik ook en heb dit naar NextEnergy gemaild. Als voorbeeld noemde ik de website van Frank Energie, waar je de All-in prijzen kunt selecteren. Geeft een eerlijker beeld van de prijs die je als klant betaalt… Verder is het bij Next Energy top geregeld.
@Piet @Joele @Pierre
De app is steeds in ontwikkeling. Bij updates en nieuwe functionaliteiten proberen we zoveel mogelijk de eindgebruiker in gedachten te houden. Houd het dus goed in de gaten!
@NextEnergy,wij zijn weg bij jullie sinds 13 februari.Wat een bedrijf27 maart moet door jullie alles geregeld zijn voor ons,anders wordt de ACM ook op de hoogte gesteld van jullie wanpraktijken.Klant: 5467JZ 91 Veghel
@Pierre
Dat is niet waar. Zonneplan geeft bijvoorbeeld de uurprijzen weer inclusief btw en energiebelasting+ODE+btw.
@Joël, hartelijk dank voor je positieve reactie en je uitgesproken waardering. Hier doen we het allemaal voor!
@Rogier
Als eerste natuurlijk welkom bij NextEnergy! Ik kan je ook geruststellen, het is geen misleiding. Voor het inkopen van energie betalen wij een inkoopvergoeding, eigenlijk net als bij het handelen op de beurs. Daar betaal je ook een vergoeding. Dat we het benoemen zien we als transparant. Andere aanbieders zullen daar misschien anders mee omgaan.
@NextEnergy. In een dynamisch contract betaal ik uurprijzen en dagprijzen.
Nu lever ik via mijn zonnepanelen ongeveer
3500kWh terug. Hoe zit dat met het salderen bij jullie?
@Rogier
0,01159 (je mist een 0)
@Peter N.
Er staat echt €0,1159 per m3 op de website…
Zojuist contract afgesloten, dus heb nog geen ervaring. Valt mij wel op dat we €33,13 netbeheerkosten (gas en elektra) per maand gaan betalen. Is dat een redelijk bedrag? Kan dat in huidig contract (oxxio) nergens mee vergelijken.
@G van Rhijn Lijkt mij alleszins redelijk, bij Van de Bron was ik duurder uit.
@G van Rhijn
De netwerkkosten zijn voor iedereen volgens mij wel gelijk, of er moet verschil zitten in welke regio je woont. Bij ons, omgeving Rotterdam wordt deze in rekening gebracht door Stedin. En zijn dan voor iedereen gelijk is volgens mij 440 euro per jaar. Kan je vinden op internet. Ik heb alleen stroom en betaal 19,09.
@G van Rhijn
Bij Enexis zijn de netbeheerkosten dit jaar met 9% BTW:
voor elektra: € 241,20 en voor gas: € 168,08.
Totaal dus: € 409,28. Dat is per maand € 34,10.
Volgend jaar wordt dat door verhoging van BTW naar 21% € 3,75 en door tariefverhoging ca € 10,00, waarschijnlijk ca € 48 per maand.
Tot nu toe goed. Wanneer kan ik mijn voor schot aan passen.
@Twan de Leeuw
Als je je voorschot aan wilt passen kan je contact opnemen met de klantenservice van NextEnergy. Zij zullen je verder kunnen helpen.
@NextEnergy
Ben zeer tevreden. In een woord super Klasse.
@NextEnergy
Jullie klantenservice is niet bereikbaar. Meerdere keren geprobeerd telefonisch iemand te spreken, maar na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan wordt de verbinding verbroken met de mededeling dat er geen medewerker beschikbaar is. Ook ik zou graag meer willen weten over de werkelijke kosten per maand ipv alleen de verbruikskosten (die dus ex btw zijn).
Beste @Pauline Wetting
Het vaak druk aan de telefoon en dat heeft helaas ook gevolgen voor onze bereikbaarheid . Gelukkig zijn er ook andere manieren om in contact te komen met de klantenservice. Ik kan je zeker aanraden om die ook te proberen als het telefonisch erg druk is.
Weet iemand of zij de teruglevering van stroom salderen per jaar of per maand?
Ik ben klant geworden maar op de site staat weinig info of uitleg. Dank
@Frank Salderen per uur!
@Wil
Hoe zit het met gas dan?? Als ik kijk in de app bij vandaag staat er €0.66m3 Maar bij hun op de site staat gemiddeld €2,19m3 !!!!!!!!!!!!!!
Echter is het de laatste weken volgend de app nog geen één keer boven de €1,90 geweest.
@richard prijs gas wordt dagelijks vastgesteld. Prijzen zijn inkoopsprijzen zonder toeslagen zoals btw. Klopt dat de prijs nog steeds eronder is maar afwachten wat de wintermaanden gaan brengen. Gisteren was de prijs 50 cent per met ex btw en andere toeslagen.
@Wil
Wat zijn de toeslagen dan nog grofweg?
@Joël
50cent
Elektra +%9 naar na nog eens 15 cent
@richard
Komt nog zo’n 50 cent aan belasting en duurzame opslag over heen, op de prijs die je ziet
@richard Bij een inkoopprijs van € 0,66 per m3 wordt jouw prijs:
Inkoopprijs: € 0,66
+ 9% BTW = € 0,7194
+ € 0,1158 inkoopvergoeding = € 0,8352
+ € 0,4903 energiebelastingen = € 1,3255 per m3
@Pierre
Klopt. In 2023 wordt het wel wat anders. De btw is dan weer 21%, het tarief voor de energiebelasting+ODE+btw voor 2023 is nu (20-11-2022) nog niet bekend
@Wil, nee ze salderen niet per uur, maar waarschijnlijk wel per jaar.
Als ze per uur zouden salderen, en je zou op een zonnige dat in één uur 5 kWh terugleveren en 1 kWh uit het net opnemen, dan zou je over die 4 uur geen BTW en geen energiebelasting terug krijgen.
Wat er wel gebeurt is dat de kWh prijs laag is als de zon schijnt en je dus teruglevert, en hoog is als je energie uit het net nodig hebt. Dus dat werkt wel wat anders uit dan wanneer je een variabel of vast contract hebt.
Tot nu toe houdt alleen Budget-Energie zich niet aan de regel om te salderen op jaarbasis.
@Frank
Van de website onder het stukje groen storm en veelvoorkomende vragen.
Ik heb zonnepanelen en maak gebruik van salderingsregels, kan dat ook bij NextEnergy?
Natuurlijk kan dat. NextEnergy loopt voorop in de energietransitie, een belangrijk onderdeel hierin is de eigen opwek met zonnepanelen. Bij NextEnergy vergoeden wij de daadwerkelijke marktprijzen, zowel voor jouw verbruik (levering) als voor jouw opwek (teruglevering). Voor ieder uur salderen we hierbij jou verbruik met jou opwek. Indien je meer hebt verbruikt dan opgewekt, betaal je voor de overblijvende volumes de corresponderende uurprijs. Indien je meer hebt opgewekt dan verbruikt, dan krijg de uurprijs vergoed voor de overblijvende volumes. Je betaalt alleen belasting over jouw netto verbruik per jaar.
Ik ben van plan over te stappen naar NextEnergy. Het spreekt me wel aan. De klantenservice heb ik gevraagd wat de netto prijzen zijn van hun energie, dus inclusief belastingen, leveringskosten etc. Om niet achteraf met (te)hoge extra kosten geconfronteerd te worden. De klantenservice geeft daarop geen antwoord, ja een antwoord als ‘de prijzen zijn zonder belastingen’. Ja dat weet ik, vandaar mijn vraag. Kan iemand die al langer klant is hierop antwoorden?
Groet.
Beste @Ratzymin , voor een helder overzicht van de opbouw van onze prijzen zou ik je graag verwijzen naar de website. Als je daar de postcodecheck doet, dan kan je precies zien hoe de kosten zijn opgebouwd.
We hopen dat het helder en overzichtelijk is. Mocht je nog vragen hebben, de klantenservice van NextEnergy helpt je graag!
@Ratzymin Stroom wordt per uur ingekocht en gas 1 x per dag. Dus telkens variëren de prijzen en kunnen ze hierdoor niet exact de prijzen aan je doorgeven. Op hun website staan dagelijks de inkoopprijzen inclusief en exclusief vermeld.
@Gerda
“Op hun website staan dagelijks de inkoopprijzen inclusief en exclusief vermeld.”
heb je een link voor mij want ik kan een dergelijk overzicht dus niet vinden op de site van NextEnergy.
Beste @aad
Als je op de website de postcodecheck invult, dan krijg je de dagelijkse inkoopprijzen te zien.
@Ratzymin
Zie ook het bericht van Pierre dd 26-10-2022
Nou, eindelijk kan ik mijn verbruik inzien, het vraagt wat enige zoekwerk/uitproberen maar het is inmiddels wel zichtbaar! Het gaat de goede kant op jongens 😉
Wel zag ik op 1 en 2 oktober een zèèèèr hoog verbruik staan, dat dit een foutje in het systeem was, dat is mij wel duidelijk. (7000kwh op 1 dag) daar heb ik zeker 3 jaar voor nodig normaal! De rest klopte wel….
Toch even gebelt om dit foutje te melden, (ze zijn tot op heden voor mij nog steeds bereikbaar betreft tel.) Maar mijn nervositeit is nu wel verdwenen. Het gaat de betere kant op! Ze zijn netjes aan de telefoon, ik heb wel de indruk dat ik steedsde zelfde jonge man aan de lijn hebt. Ik heb wel een beetje met hem te doen.
Dus al met al, het gaat met vallen en opstaan
mvg Sandra
@sandra good to hear Sandra. I also have a huge consumption on 04-10 and 05-10 (17.000 kwh in each day). Mailed them to report it.
Good to see that they are working to correct the mistakes
@Felipe
know that we are working on it! If it is not solved yet, you can always contact our customer service. These are available on weekdays from 09.00 AM until 18.00 PM.
@sandra Beste Sandra,
Dank voor je vertrouwen en hartelijke woorden! Onze service afdeling is de laatste tijd flink gegroeid, juist omdat we het zo belangrijk vinden om snel te kunnen reageren. Het is dan erg fijn te lezen dat je nervositeit nu verdwenen is. Je kan er op rekenen dat de software afdeling bezig is om de juiste gegevens in de app te laden.
@sandra
Ga je met een huis aansluiting niet eens redden al zou je het willen…
App works well to see the price per hour.
But to see the consumption app doesn’t work well.
I’m customer since 01-10-2022 and I can see the consumption only for 06-10 and 07-10
On 04-10 and 05-10, instead of my daily consumption, the app shows my smart reader total information as consumption – which is 17,000 kWh – doesn’t make any sense. I’m trying to contact them, but contact by email is very slowly and apparently their whatsapp is not working.
They really need to improve app and customer service.
Ik ben erg enthousiast over onze overstap naar NextEnergy. Persoonlijk ben ik erg blij met de mogelijkheid van dynamische energieprijzen, namelijk de mogelijkheid om mijn energierekening omlaag te brengen deze winter nu de energieprijzen zo hoog oplopen door op een slim moment mijn wasmachine en vaatwasser te laten draaien en laden van de elektrische auto maakt al helemaal enorm verschil in prijs. Bovendien is het erg belangrijk voor mij dat het gaat om groene energie. Ook vriendelijke klantenservice en duidelijke app die dus de energieprijzen die over de dag variëren waar je handig gebruik van kan maken weergeeft ! Leuk 🙂
@Anne
Zins wanneer ben jij klant? Ik ben al vanaf 1 oktober klant maar bij mij functioneerd niets. Behalve de prijsindex van die dag! Ik kan mijn verbruik nog steeds NIET inzien, dit maakt mij bloed nerveus! Ik wordt al zins 1 oktober al aan het lijntje gehouden, steeds met: morgen is het opgelost. Nu 2 weken verder en ik krijg geen enkele inzicht in wat ik verbruik en de kosten. Mijn slimme meter hebben ze gecontroleerd en die werkt gewoon…..
Onderwijl krijg ik wel al een mail met de rekening, een dubbele gezien je ook al voor de volgende maand moet betalen! Dat werkt klaarblijkelijk wel!
tja…..
@sandra
Je zou ook naast de app bij enologic aan kunnen melden. Dan kan je je verbruik van een dag er voor inzien. Je geeft ze wel toestemming om je slimme meter uit te mogen lezen. Je betaalt dus met data.
@sandra
Ik begrijp volledig je frustratie en ongemak met betrekking tot het niet kunnen inzien van je verbruiksgegevens. Het is begrijpelijk dat dit voor bezorgdheid zorgt, en het spijt ons dat je al zo lang aan het wachten bent op een oplossing.
We hebben je feedback genoteerd en zullen er alles aan doen om dit probleem snel op te lossen. Het is belangrijk voor ons dat je inzicht hebt in je verbruik en kosten.
@Anne
Beste Anne,
Dank voor je mooie review, en welkom bij NextEnergy!
Ik ben een nieuwe klant mijn energie contract is ingegaan op 8 okt.En ik was erg enthousiast over het concept.
Echter sinds start van mijn contract geen contact meer.Niet over hoe het nu zit met het prijsplafond.
Niets over meterstanden doorgeven zodat ik van Budget energie de eindnota kan ontvangen.
Ook werkt mijn app niet goed krijg geen inzage in mijn verbruik meerdere mails verstuur met dezelfde vragen,waar ik geen antwoord op krijg.
Ik vindt het erg onduidelijk op deze manier.
Als ik probeer te bellen naar de klantenservice krijg ik niemand te pakken.Ook weet je niet waar je aan toe bent want er wordt niet doorgegeven hoeveel wachtende er voor je zijn.Dus na een uur aan de lijn te hebben gehangen alsnog opgehangen.Bij de tweede poging de dag erop werdt de verbinding verbroken na 5 minuten.
Al met al wordt ik hier een beetje nerveus van,lees hier dat alle klanten een mail hebben ontvangen met uitleg.Nou helaas heeft deze mail mij niet bereikt.
@Zilla Moerman
Lees de berichten van Next Energy hieronder. Ik heb vanmorgen nog contact gehad over de app. Ze dachten dit afgelopen vrijdag gefixt te hebben. Niet dus. Deze week zijn ze er weer mee doende.
@Zilla Moerman
Beste Zilla,
Als eerste welkom bij NextEnergy! We zijn op de hoogte van de problemen en zowel onze klantenservice als de software afdeling werken hard om deze op te lossen. Onze klantenservice is de laatste tijd gegroeid, juist om sneller vragen te kunnen beantwoorden. Meer informatie over het prijsplafond gaan we snel met je delen!
@Zilla Moerman
Hoi , vraag m.b.t het ingaan van een nieuw contract bij Next Energy. Ik heb hem per 1 November afgesloten. Maar Essent is nog niet op de hoogte. Hoelang vantevoren was bij jou de oude leverancier op de hoogte? En wanneer kreeg je de inloggegevens vd app? Gr Miranda
*Google vertaling Nederlands hieronder*
I am updating my earlier score, because of the email they have sent to all the customers. It addressed all my concerns, and I appreciate the transparency. When I could not reach anyone, I just had the bad feeling that this is one of those Hollandse Energie Maatschappij type of situation, but their customer bulletin was quite reassuring. The email could have been sent a lot earlier, but that is water under the bridge. The company is growing rapidly, and hopefully things will stabilize soon. I strongly believe their business model is the future, and I wish the best for them.
Ik werk mijn eerdere score bij, vanwege de e-mail die ze naar alle klanten hebben gestuurd. Het heeft al mijn zorgen weggenomen en ik waardeer de transparantie. Toen ik niemand kon bereiken, had ik gewoon het nare gevoel dat dit zo’n Hollandse Energie Maatschappij-situatie was, maar hun klantenbulletin was best geruststellend. De mail had al veel eerder verstuurd kunnen worden, maar dat is water onder de brug. Het bedrijf groeit snel en hopelijk stabiliseert het zich snel. Ik ben ervan overtuigd dat hun bedrijfsmodel de toekomst is en ik wens hen het beste.
@Mert, hartelijk dank voor de feedback. Mooi dat je ziet dat we de nodige stappen hebben genomen om de service te verbeteren. We zijn afgelopen weken heel flink opgeschaald.
@NextEnergy wij zouden vanaf gisteren (10 okt) zowel stroom als gas van jullie gaan afnemen maar ik zie nu in de Greenchoice app dat alleen de levering van stroom per gisteren is beëindigd. Graag zo spoedig mogelijk jullie reactie en hulp bij het oplossen van het probleem. Ons lidnummer is 2589.
@AS en AG
Bedankt voor de reactie. Wij willen dit zo snel mogelijk voor jullie oplossen en daarvoor kunt u het beste even contact opnemen met onze klantenservice.
De telefoonlijn is doordeweeks beschikbaar van 09.00 tot 17.00. Daarnaast hebben wij ook een chat die van 09.00 tot 18.00 open is.
@Mert
Glad we, the customer service, were able to help you.
Have a nice day!
Hallo hoe gaat het dalijk bij jullie met het prijs plafond en november december de energie rekening verlaging graag antwoord
@Tamara
Ook voor ons geldt het plafon! Ik ben een kers verse klant vanaf 1 okt.
Er is net (had wat eerder gemogen) een mail verstuurd naar alle klanten met uitleg. We zullen straks net als veel andere niet boven die prijsplafon uitkomen, maar we blijven wel profiteren van de dalen! Vandaag is zo’n mooie dag met uren achtereen gratis energie! Dus de wasmachinne net aangezet.
Ze zijn nog bezig met de app/software maar ze kunnen de slimme meter ook achteraf inzien betreft je gebruik. Ik zou dus de dag/uurprijzen goed in de gaten houden!
Ik vind het een mooi nieuw innitiatief voor verduurzaming, ik hoop wel dat ze de applicatie-problemen ook snel opgelost krijgen.
@Tamara, bedankt voor je vraag. Uiteraard hanteren wij ook het prijsplafond. Daarnaast wordt er in November en December Euro 390,- uitgekeerd aan alle klanten.
Daarbovenop kan je bij ons extra profiteren van de uren onder het prijsplafond, daarvoor geldt namelijk nog steeds de uurprijs. Zo kan je bij ons voor 2900kWh gebruik maken van het prijsplafond maar de overige kWh kunnen zelfs lager uitvallen!
Sinds 30 september klant. Het concept spreekt me erg aan. De klanten service was goed te bereiken. Afgelopen dagen echter niet, dat maakt mij wat nerveus. Maar goed ik hoop dat deze maand, de app mijn verbruik gaat laten zien en ben benieuwd naar mijn eerste factuur.
NextEnergy, geef alsjeblieft optijd door via een mailing of als mededeling op de site, als er iets niet goed werkt. Kleine moeite lijkt me, ten opzichte van klanten die gaan lopen bellen, WhatsApp etc. wat jullie veel tijd kost en de druk verhoogd en onder andere mij ook tijd en irritatie scheelt.
Voor de rest hou ik hoop en goede moed!
@David, bedankt voor je feedback. Door de grote veranderingen binnen de energiesector zijn er erg veel (terechte) vragen aan ons gesteld. We hebben dit afgelopen weken niet altijd kunnen beantwoorden binnen een termijn dat wij zouden willen, excuses hiervoor. Inmiddels zijn wij behoorlijk opgeschaald zodat wij de service kunnen leveren waar we voor staan!
Onlangs klant geworden. (per 1 okt.) Opzich verliep aanmelding goed. Maar je merkt dat het nog een jong bedrijf is, kinderziektes …..
Ook ik kan mommenteel mijn verbruik etc niet inzien. Blijkt dat ze met de software bezig zijn.
Ik kreeg ze vandaag moeilijk tepakken maar het lukte uiteindelijk wel. Ze hebben wat software probleempjes, ze proberen dat zo snel mogelijk te verhelpen. Volg de actuele energiestanden (die zijn wel leesbaar) want de slimme meter slaat jou verbruik gewoon op.
Kinderziektes horen bij het opstarten van een nieuw bedrijf. Ik heb daar wel begrip voor, juist in zo’n chaos van een helse energiemarkt.
Mvg van een begripvolle nieuwe klant.
@Sandra Goed om te weten dat ze bezig zijn met de softwareproblemen. Ik ben 27 september overgestapt en heb tot 1 oktober mijn verbruik kunnen zien. Vanaf 01.10 kan ik mijn verbruik niet meer zien. Ook de volgende dag verschijnen de elektriciteitsprijzen vrij later dan vroeger. Kon ze niet bereiken via WhatsApp of e-mail. Ik stond op het punt om morgen te bellen.
Ik begrijp dat ze een nieuw bedrijf zijn en ik wil echt dat ze slagen, omdat ik het bedrijfsmodel leuk vind. Maar ze kunnen op zijn minst een e-mail sturen naar hun klanten om hen gerust te stellen en te zeggen dat de problemen bij hen bekend zijn en dat ze eraan werken. Dit is niet zo moeilijk.
@Mert
Ik ben het helemaal met je eens, dat de communicatie beter moet! Ik zag dat ze een aantal vacatures hebben uitstaan, maar daar hebben wij nu niets aan. Ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt want anders zit ik volgende maand toch bij een ander…. ik wordt hier ook nerveus van.
@Sandra
Nou, we hebben een heel leuk klantenbulletin, blijkbaar lezen ze hier! Het loste al mijn zorgen op, dus voorlopig zeker blij.
@Mert
We bieden onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ervaren met betrekking tot het niet beschikbaar zijn van uw verbruiksgegevens en vertraagde elektriciteitsprijzen.
We zijn op de hoogte van de problemen en werken eraan om ze snel op te lossen. We begrijpen het belang van communicatie en zullen onze klanten regelmatig via e-mail op de hoogte houden van de voortgang. Als u verdere ondersteuning nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via WhatsApp, e-mail, telefoon of een chat.
@Sandra, leuk dat je klant bent geworden en bedankt voor je begrip. Er wordt hard gewerkt om de service verder te verbeteren.
Overstap naar Nextenergie is prima verlopen.
App geïnstalleerd en Inlog gegevens verkregen.
Eerste week ging goed. Dit is na 1 oktober niet meer het geval.
Data komt niet meer binnen, time-out problemen.
Ook ontbreekt overzicht van verbuik in €.
Ook verschil in verbuik elektra/gas op twee apparaten met dezelfde inloggegevens.
Ook onduidelijk wat het energieplafond gaat betekenen, maar zelf heb ik wel een vermoeden.
Voordeel:
Goede prijs voor elektra en gas.
Dagelijks opzegbaar.
Nadeel:
Salderen per uur.
@Willy, leuk dat je klant bent geworden. Er waren inderdaad wat probleempjes met de applicatie, dit is inmiddels opgelost. Over het energieplafond: Uiteraard hanteren wij ook het prijsplafond. Daarnaast wordt er in November en December Euro 390,- uitgekeerd aan alle klanten.
Daarbovenop kan je bij ons extra profiteren van de uren onder het prijsplafond, daarvoor geldt namelijk nog steeds de uurprijs. Zo kan je bij ons voor 2900kWh gebruik maken van het prijsplafond maar de overige kWh kunnen zelfs lager uitvallen!
@NextEnergy
€ 390 in november en december???
Is het niet €380 over november en december samen, dus niet per maand..!
Inderdaad, komt niet echt betrouwbaar over zo 😉
@NextEnergy Helaas zijn de problemen ten aanzien van app NIET opgelost. Zou 7 oktober opgelost zijn, onduidelijk hoelang dit gaat duren.
@NextEnergy
Wat ik niet begrijp is dat de kosten ook lager kunnen uitvallen dan het prijsplafond asl je goed oplet in de app ?
Met Vriendelijke Groet,
Martijn
@Martijn
De gas en stroomprijs ligt nu lager dan het voorgestelde plafond. Op dat moment betaal je uiteraard de normale prijs.
Ik ben sinds 2 oktober overgestapt. Dit is probleemloos gegaan. In de app zie ik nog geen verbruiksgegevens. Hier zit meestal enkele dagen vertraging op is mijn ervaring bij een andere leverancier.
Concept is duidelijk en lijkt transparant. Ben benieuwd of het inderdaad helpt de energiekosten te drukken.
@Wilfred, leuk dat je klant bent geworden. Wij gaan ons uiterste best doen om iedereen optimaal gebruik te laten maken van de lage uur momenten!
Drie maanden geleden overgestapt naar NextEnergy. Overstap ging soepel en zonder problemen. Tenopzichte van mijn vorige leverancier nu goedkoper uit per KwH.
Verder weinig ervaring met de klantenservice; had een vraagje over de mobiele app en kreeg daar snel antwoord op! Al met al zeer tevreden dus.
@Wouter, hartelijk dank voor je reactie en je vertrouwen. Hier doen we het allemaal voor!
@Wouter
Wat fijn dat u tevreden bent. En dat u snel en goed geholpen bent door de klantenservice
Changed to next energy on 01-10-2022
For now is working ok. They switched it with Vattenfall and process was smoothly.
Also contacted them by whatsapp and they answered pretty fast.
@Its ok, hartelijk dank voor je reactie en je vertrouwen. Hier doen we het allemaal voor!