menu

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

NextEnergy tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van NextEnergy.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Dynamisch
€ 0,224
€ 1,125

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu tijdelijk met € 220,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota.


Over NextEnergy

NextEnergy werd in 2022 opgericht. Het energiebedrijf werkt anders dan de meeste andere energieleveranciers.

Energie tegen inkoopprijs

Bij Next Energy krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks. Prijzen laten zich beïnvloeden door de marktprijzen.

Tijdelijke actie

Bij afsluiten van een nieuw dynamisch energiecontract bij Next Energy ontvang je eenmalig 220 euro korting. De korting wordt na 1 jaar uitgekeerd.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

Slim energie gebruiken

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Verdienmodel

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,99 euro per maand per aansluiting.


Kan het goedkoper?

NextEnergy ervaringen

Review score

7,2

op basis van 1.172 reviews

Prijs
7,8 Star

Klantenservice
6,8 Star

Algemeen
7,1 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • E
    Ellen

    Voor levering van gas zou ik aankomende zondag 19 nov overstappen naar Next Energy. Hiervoor de nodige mails ontvangen met het termijnbedrag, inloggegevens app en zelfs al een machtiging afgegeven voor automatische incasso. Gisterenavond ontving ik een mail dat men niet kan leveren omdat ik de waarborgsom niet had betaald.

    1. Ik heb geen bericht gehad over het überhaupt moeten betalen van een waarborgsom. Als deze waarborgsom er zou zijn had ik sowieso niet mijn oude energiecontract opgezegd.

    2. Ik krijg niet de kans om in contact te komen omdat ze letterlijk onbereikbaar zijn (zie andere reviews hier).

    3. Ik kan nu achter mijn oude leverancier aan in de hoop dat ze mijn contract nog niet hebben opgezegd omdat ik niet meer in zee wil gaan met een leverancier die de zaken niet op orde heeft.

    Ik raad iedereen aan die naar een dynamisch contract over wil stappen te kiezen voor Tibber of Frank Energie (die blijken de zaken wel op orde te hebben).

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • B
      Bram Hoogland

      @Ellen

      Ik heb exact hetzelfde. Nooit een bericht gehad van een waarborgsom, dag van te voren te horen gekregen dat ze het hadden geanuleerd. Zit in een verhuizing, dus moest snel gas en electra hebben. Na 3 dagen elk uur bellen eindelijk een keertje door de klantenservice heen, aan de telefoon een spoed aanvraag gedaan. Netjes alle stappen afgelopen en deze keer zou ik dan wel een mail krijgen. Vandaag weer geen mail ontvangen voor de waarborgsom, dus verwacht vanavond te zien “Je contract is ge anuleerd”. Dit zou natuurlijk makkelijk door te spreken zijn, maar omdat ze zulke tekorten hebben bij de klantenservice zit dat er niet in. Lekker in het donker en de kou zitten omdat hun emailsystemen niet in orde zijn.

    • L
      luciano

      @Ellen

      Ook ik heb dezelfde ervaring met hun, een waarborgsom om uberhaupt aangesloten te kunnen worden. Beste NextEnergy, ben als sinds 1998 zelfstandig wonende, nog nooit een betaling overgeslagen, geen achterstanden, en toch gewoon ff 750 willen aftikken, heb geen goed woord over voor dit bedrijf. Schandalig en ik mijn ogen onbeschoft !!

      • N
        Nicole H

        @luciano
        Het lijkt inderdaad dat dit hun nieuwe standaard wordt. Zie meerdere reacties hier en op hun FB pagina. Jammer! Wij gaan naar Zonneplan, Slimme Energie. Goed bereikbare klantenservice en geen gekke waarborgsom!

    • M
      Mario

      @Ellen
      Waarbij je wel even moet weten dat Tibber geen gas doet en dat Frank met dynamische voorshotbedragen werkt. Dat wil zeggen: heel hoge maandlasten in de winter en heel lage maandlasten in de zomer

  • N
    Nico winkeler

    Ben sinds 15 november klant maar krijg moeilijk contact met de klantenservice via telefoon en via mail na 3 dagen nog geen fantsoenlijk antwoord op mijn vragen. Ben overgestapt van Eneco naar next energy. Slechte bereikbaarheid jammer maar het is wel de moeite waard om over te stappen naar hun ivm de prijzen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H. van Boxtel

    Ik zou sinds gisteren overgestapt moeten zijn.
    Maar buiten de bevestiging direct na de aanmelding niets meer van ze ontvangen.
    Dus ook geen contract.
    Bellen, mailen en zelfs via Facebook messenger geen enkele reactie.
    Zou iemand van NextEnergie met mij contact op kunnen nemen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @H. van Boxtel
      Zojuist begrepen van klantenservice dat de problemen opgelost zijn.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

  • P
    Paul

    Als het werkt is het allemaal prima, maar als het éénmaal fout loopt of je wil iets aanpassen of overleggen is niemand bereikbaar.
    Ik probeer al weken in contact te komen, daar ik niet meer kan inloggen en mijn voorschotnota wil aanpassen.
    Ook wil ik graag informatie over NextBattery, maar ondanks beloftes nog steeds geen enkel contact.
    Ik begrijp de opstartproblematiek, maar dit kan echt niet.
    Kijk naar mijn diverse mails en terugbelbeloftes.
    Mijn klantnummer is 529 (toen belden jullie nog terug)

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J. Beun

    Sinds 12 november klant bij Next Energie. Overstap van Essent soepel verlopen. Berichtgeving via mail uitstekend. Helaas geen reactie op mijn chat bericht. App werkt inmiddels prima en geeft een goed inzicht in verbruik en in prijs. Heel gunstige tarieven in vergelijk met mijn vorige leverancier. Tot nu toe zeker tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @J. Beun
      Dank voor de mooie review! Excuus voor het ongemak, alle medewerkers op klantenservice zijn erg gemotiveerd om iedereen tijdig en snel te antwoorden.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

  • J
    J. Paauw

    Kan iemand van Nextenergy svp contact met mij opnemen, heb namelijk sinds eind augustus een contract bij u, maar het maandbedrag is nog geen enkele keer afgeschreven.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.G.M. op de Kelder

    Op mijn reviews van 14 en 15 november direct door Next Energy gereageerd ! De app werkt uitstekend ! Hartelijk dank !

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @H.G.M. op de Kelder
      Graag gedaan! En dank voor de mooie review. Fijn te vernemen dat alles opgelost is.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

  • C
    C. van Arkel

    Sinds 1 november klant bij NextEnergy. De overstap van Eneco naar NextEnergy is keurig verlopen. Via mails netjes op de hoogte gehouden. De app werkt ook goed. Op het verbruik zit inderdaad een vertraging van 1 tot 3 dagen, maar dat was bij Eneco ook zo.

    Wat ik wel heel graag zou willen zien, is dat in de app de tarieven inclusief BTW en belastingen staan, zodat het vergelijkbaar is en ik meer overzicht heb over wat ik daadwerkelijk kwijt ben per maand (daarom niet alle sterren). Ook de bereikbaarheid van de klantenservice kan beter.

    Voor de rest ben ik tot op heden positief!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @C. van Arkel
      Dank je voor je mooie review. Onze app is steeds in ontwikkeling en in de toekomst worden de prijzen ook aangepakt. De bereikbaarheid van onze klantenservice heeft onze aandacht én prioriteit.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      • J
        Jan Hoogenboezem

        @NextEnergy

        Hallo, mijn vraag is dan ook hoe ik zelf de kosten voor mijn energie incl. Btw en belastingen kan berekenen. Voor de rest prima. Nu 2 maanden bij jullie en geen klachten

        • M
          Mario

          @Jan Hoogenboezem
          Zie ook het bericht van Pierre dd. 26-10-2022

    • M
      Mario

      @C. van Arkel
      Als je direct je verbruik wilt kunnen zien, in plaats van drie dagen later, dan adviseer ik je een meter in de p1 poort van je slimme meter te pluggen. Ik heb zelf de HomeWizard Wi-Fi P1 Meter en daar ben ik heel tevreden over. Bijkomend voordeel is dat je dan altijd overzicht houdt, ook als je overstapt naar een andere energieleverancier

  • R
    R. Bouman

    Geen contact mee te krijgen: behalve een mailtje in oktober over de tegemoetkoming van €190,- in november en december, niets meer vernomen. Normaal de nota altijd rond de 12e van de maand, nu nog niets!

    Next Energy, hoe zit dit?!?!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @R. Bouman
      Rond de 24e wordt de maandelijkse factuur afgeschreven. Rond deze tijd zal de €190 tegemoetkoming voor de energie via een aparte factuur verrekend worden. We hopen je hiermee meer verheldering te hebben gegeven.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

  • P
    Paul

    Sinds 1 november zit ik bij NextEnergy. Het is duidelijk een startend bedrijf. Het zal zich nog moeten bewijzen of het de verwachtingen waar kan maken.

    Positief:
    – De overstap ging vlotjes. NextEnergy heeft mijn contract bij de oude leverancier opgezegd. Het liep zoals beloofd.
    – De app presenteert informatie heel overzichtelijk, zowel het verbruik als de prijzen en zowel voor gas als stroom. Prima.
    – De tarieven zijn op dit moment veel lager dan bij een traditionele leverancier.

    Negatief:
    – De klantenservice is niet voldoende. Telefonisch zijn ze lastig te bereiken. Op e-mails wordt niet gereageerd.
    – De app presenteert informatie overzichtelijk, maar helaas kloppen de tarieven niet altijd. Zo staan de stroomprijzen nog steeds op zomertijd, terwijl we toch al enkele weken op wintertijd zitten. Je weet dan niet meer wat in rekening wordt gebracht. Ook is onduidelijk waar het gastarief op is gebaseerd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @Paul
      Bedankt voor je eerlijke review. Onze app is continu in ontwikkeling, we nemen daarin zeker je suggestie mee. Ook zijn we hard aan de slag met de bereikbaarheid van onze klantenservice.

      Vriendelijke groeten,
      NextEnergy ServiceTeam

      • F
        Fred

        @NextEnergy

        Heb het nu ook gezien dat er een uur verschil in de app zit, dit klopt toch niet, hoe zit het dan met de verrekening?. Dit moet toch snel recht getrokken worden dat je op het juiste moment meeste stroom verbruit en niet een uur te laat bv.

        Fred

        • P
          Paulve

          @NextEnergy

          Ja inderdaad, de tijden staan nog op zomertijd, ik gebruik de site van de ANWB voor de juiste tijden en tarieven. Ik verwacht wel van @NextEnergy dat de verrekening wel klopt…

  • A
    Annet van Dijk

    Sinds begin november zijn we bij next energy aangesloten. De app werkt nog steeds niet. De inlogcodes werken wel, maar verbruik ed wordt niet inzichtelijk. Heb 2x gemaild en paar keer gebeld zonder succes. Graag wil ik een werkende app.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @Annet van Dijk
      Zojuist vernomen dat het probleem is opgelost! Veel plezier met het gebruik van de app.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      • A
        Annet Van Dijk

        @NextEnergy

        Vanochtend gebeld door nextEnergy. De app is inmiddels bruikbaar. Fijn!

  • A
    Annet van Dijk

    Sinds 1/11 zijn we bij next energy aangesloten. De app werkt nog steeds niet. De inlogcodes werken wel, maar verbruik ed wordt niet inzichtelijk. Heb 2x gemaild en paar keer gebeld zonder succes. Graag wil ik een werkende app.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marielle

    Hallo, ik ben sinds maandag aangesloten bij next energy maar kan geen dagelijks verbruik zien. Hoe lang duurt het voordat de app werkt? Mvg Marielle

    • N
      NextEnergy

      Beste @Marielle
      Als eerste welkom bij NextEnergy! In het begin zit er een vertraging op de app. Ons advies is om het even aan te zien. Heb je na 2 a 3 dagen nog steeds geen informatie, dan adviseren we om dit te melden aan klantenservice @ nextenergy.nl.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

  • F
    Frank

    Hallo, weet iemand,

    Hoe laat iedere dag worden de verbruiksgegevens zichtbaar in de app?

    Hoeveel dagen mag er vertraging in zitten?
    Ik loop minimaal 3 dagen achter.

    Dank en groet
    Frank

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.G.M. op de Kelder

    In aanvulling op mijn bericht van 14 november 2022:

    Het betreft de app voor het elektraverbruik.
    Lidnummer : 422

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @H.G.M. op de Kelder

      Dank voor de extra informatie, deze hebben we ook meteen toegevoegd.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

  • N
    Nicole H

    Gisteren contractaanvraag gedaan, vandaag een contract gekregen. Heb nog wel wat vraagjes, maar kan ze telefonisch niet bereiken, via mail en fb messenger (nog) geen reactie. Misschien kan iemand hier mijn vragen beantwoorden.
    1. Toen ik gisteren aanvraag deed, ging ik voor de vroegst mogelijke ingangsdatum (28-11-2022), nu zie ik dat bij Vattenfall (variabel contract) officieel 30 dagen opzegtermijn heb. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ingangsdatum aangepast worden, of laten ze me wel eerder gaan?
    2. Ik ben benieuwd naar de verbruikpagina ‘s in de app. Zie je hier wel de werkelijke verbruikkosten, dus inclusief alles? Of net als bij de prijzen, de “kale” inkoopprijzen?

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @Nicole H
      We zouden je adviseren contact op te nemen met Vattenfall over je contract. Zij kunnen je het best adviseren wat voor jou nu handig is om te doen. De verbruikskosten in de app zijn nu nog kaal, maar dit staat voor de toekomst wel in de planning. Onze app is continu in ontwikkeling, dus houd het in de gaten.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      • N
        Nicole H

        @NextEnergy

        Bedankt voor jullie snelle reactie!
        Ik heb Vattenfall geappt, ze zeggen dat de ingangsdatum bij u prima is. Dus dat lijkt goed te gaan. Formeel zeggen jullie het voor mij op, toch? Is dit reeds gebeurd?

        • N
          NextEnergy

          Beste @Nicole H

          De overstap wordt volledig voor je geregeld. Voor specifieke informatie over je overstap raden we je aan om deze vraag via klantenservice @ nextenergy.nl te stellen, of bijvoorbeeld via de chat op Facebook.

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

  • W
    Wilco

    Helaas kan ik in de app nog steeds geen verbruik zien. Contract is ingegaan op 4-11-22. Telefonisch niet bereikbaar. Wel een automatisch mail dat het in behandeling is. Bij een andere aan melding van een familielid startdatum 11-11-22 heeft vanaf vandaag wel een werkende app… we wachten nog even af lidnr 4794

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @Wilco
      Fijn te kunnen melden dat klantenservice ondertussen contant met je heeft opgenomen en dat het probleem opgelost is.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

    • W
      Wilco

      Vandaag heeft next energy contact opgenomen. App werkt !

  • H
    H.G.M. op de Kelder

    Vanaf 29 augustus 2022 levert NE mij elektra en gas. Ondanks vele toezeggingen van de klantenservice kan ik mijn dagelijks verbruik nog steeds niet op mijn app terug zien. Dezelfde klantenservice is de laatste 3 weken onbereikbaar. Bel dagelijks maar na 20 minuten of langer wachten krijg ik de mededeling dat er geen medewerkers beschikbaar zijn. Begrip voor het tekort aan medewerkers maar dit schiet natuurlijk niet op. Graag Uw aktie !

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @H.G.M. op de Kelder
      We zijn hard aan het werk om iedereen te helpen en op tijd te beantwoorden. Je vraag is doorgezet naar de juiste mensen. We houden het voor je in de gaten .

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

  • J
    J. de Bruin

    Per 1-11-2022 ben ik klant bij NextEnergy. De bijbehorende account krijg ik na 14 dagen nog niet geactiveerd, de daarvoor gestuurde link gaf vanaf dag 1 de melding:”no longer valid”. Bellen lukt niet, geen mens te bekennen daar, mijn vele mails krijgen braaf het (automatische) antwoord “is in behandeling”, maar er gebeurt vervolgens niets. NE mag contact met mij opnemen hierover, klantnr. 3181

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @J. de Bruin

      Klantenservice heeft contact met je opgenomen en een nieuwe link om in te loggen is verstuurd. Excuses voor het ongemak.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

  • M
    Marcel

    Heeft iemand een idee hoe in contact te komen met Next-Energy? Ik heb me 1,5 week geleden aangemeld en inmiddels ruim een week geleden een mail gestuurd met een vraag over mij aanmelding, maar helaas geen enkele reactie. Ook diverse keren proberen te bellen maar telkens wordt de verbinding verbroken na een tijd in de wacht te hebben gestaan. Mocht iemand van Next-Energy dit lezen dan zou ik graag in contact koment, mijn lidnummer: 6895 is.

    • M
      Marcel

      Inmiddels ben ik netjes door NextEnergy teruggebeld met een duidelijk antwoord op mijn vraag. Daarbij een bevestiging gekregen dat mijn contract binnen de reguliere aanmeldtermijn van 15 dagen ingaat (dus per 19 november aanstaande). Dank voor de snelle reactie NextEnergy!

      • N
        NextEnergy

        Beste @Marcel
        Fijn te lezen dat we je konden helpen! En alvast welkom bij NextEnergy.

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy ServiceTeam

  • C
    C. de B

    Per 25 oktober ben ik overgestapt, ik hoorde daar niets over, maar het ging gewoon goed.
    Ik las op een site dat de prijzen inclusief btw zijn, maar dat is dus niet zo, lees ik hier. Fijn als je dat ook te zien krijgt.
    Wel voordeliger, zeker als je de tijden in de gaten houdt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @C. de B
      Fijn te lezen dat de overstap soepel ging! De prijzen op de website zijn inclusief BTW. De prijzen waar naar verwezen wordt zijn die van de app. Deze is continue in ontwikkeling.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

  • P
    Pascal

    Sinds 8 nov heb ik Next Energie overstappen vanaf Eneco duurde zo’n 14 dagen. Let wel op de prijzen in de App moet je wel de belasting e.d. bij rekenen, staat ook duidelijk uitgelegd op hun site. Zeg maar ongeveer 11c bij de elektra en zo’n 60c bij de gas optellen, dan krijg je de reele prijs.
    Merk wel dat het verbruik in de APP in het weekend niet wordt bijgewerkt, zou dit nog een handmatige actie zijn?

    Let op de 190 euro krijgt men van de leverancier waar men op de 1e van die maand nog bij zat!

    En de eerste termijn zal haast een dubbele zijn ligt eraan op welke datum het ingaat.

    Is nog afwachten hoe het in de toekomst gaat.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @Pascal
      Dank voor je mooie review!
      Het verbruik in de app wordt automatisch geupdate.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

  • H
    Hans

    Sinds 11 november overgestapt. Tot op heden zie ik geen enkel verbruik in de app. Klantenservice stelde dat dit bimnen een enkele dag zichtbaar zou zijn. Ook (nog) geen opzegging ontvangen van mijn energieleveran Iers. Hopelijk gaat dit goed allemaal.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Robert Reestman

    Is het mogelijk om in de app, ook de totaal prijzen te laten zien, zodat niet iedereen straks voor verrassingen komt te staan.
    Verder Super tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • W
      Wil

      @Robert Reestman totale prijs +belasting en andere toeslagen die er bij komen. Want dat blijft erg lastig. Appels met peren vergelijken wat mij betreft.

      • R
        Robert Reestman

        @Wil niks over appels en peren,ze weten toch ook wat ze moeten factureren. Zou alleen graag voor mezelf dat plaatje willen zien

    • N
      NextEnergy

      Beste @Robert Reestman

      Dank voor je mooie review! De app is continu in ontwikkeling. In de toekomst zal er ook aan de prijzen gewerkt worden.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

  • E
    E. A. Bellamy

    I’m a new costumer, received a link to login to the app, but the link was expired when I tried to crate a profile. There is no self service facility in the website to ask for an new one, and is difficult to reach customer service by phone or email. Finally I reached customer service by phone and a new link was sent. Reckon this is teething issues for a new company and will be resolved with time. On the plusside l I love the functionality, pricing and spirit of the company and wish them success.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @E. A. Bellamy
      thanks for the review. The customer service has improved a lot since then! and the app is also more developed.