Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy werd in 2022 opgericht. Het energiebedrijf werkt anders dan de meeste andere energieleveranciers.

Energie tegen inkoopprijs

Bij Next Energy krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks. Prijzen laten zich beïnvloeden door de marktprijzen.

Tijdelijke actie

Bij afsluiten van een nieuw dynamisch energiecontract bij Next Energy ontvang je eenmalig 180 euro korting

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

Slim energie gebruiken

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Verdienmodel

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,99 euro per maand per aansluiting.

1.113 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJos van Vliet – 10 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben per 1-11-2022 overgestapt naar een andere leverancier
    Reeds 1/2 oktober eea gemeld per app aan nextenergy en gevraagd de incasso voor november te annuleren. Nul reactie. Bedrag van ruim €600 toch gewoon afgeschreven. Heb ik gestorneerd en is dus terug geboekt . Nu aanmaning gekregen . Weer geappt , gemaild en gebeld met nextenergy. Wederom nul reactie .nu maar onze rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Wat een drama

    Reageren
    • RRudy – 11 november 2022

      @Jos van Vliet

      Normaliter zou je nu nog geen rekening krijgen. Ik heb een mail gehad dat ik een dubbele rekening krijg (lopende maand en komende maand). Wellicht is het daarom zo hoog bij jou.

      Reageren
    • NNextEnergy – 11 november 2022

      Beste @Jos van Vliet

      Onze klantenservice heeft contact met je opgenomen, we gaan dit probleem snel verhelpen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
      • JJos Van vliet – 14 november 2022

        @NextEnergy

        Klantenservice heeft inderdaad gebeld en toegezegd dat er geen aanmaning meer zou komen en dus de rekening van november zou vervallen omdat wij per 1-11 niet meer bij nextenergy klant zijn
        Wat schets mijn verbazing dat dit direct weer werd terug gedraaid door de afdeling aanmaningen.
        Leuk zo’n reactie van mijn probleem maar de werkelijkheid is helaas anders , ze beloven dus van alles voor de bühne zonder het na te komen.
        Ben benieuwd hoe nextenergy nu weer gaat reageren

        Reageren
      • JJos Van vliet – 14 november 2022

        @NextEnergy

        Klantenservice heeft inderdaad gebeld en toegezegd dat er geen aanmaning meer zou komen en dus de rekening van november zou vervallen
        Wat schets mijn verbazing dat dit direct weer werd terug gedraaid door de afdeling aanmaningen.
        Leuk zo’n reactie van mijn probleem maar de werkelijkheid is helaas anders , ze beloven dus van alles voor de bühne zonder het na te komen.
        Ben benieuwd hoe nextenergy nu weer gaat reageren

        Reageren
      • JJos Van vliet – 14 november 2022

        @NextEnergy

        Klantenservice heeft inderdaad gebeld en toegezegd dat er geen aanmaning meer zou komen en dus de rekening van november zou vervallen
        Wat schets mijn verbazing dat dit direct weer werd terug gedraaid door afdeling aanmaningen.ze beloven dus van alles voor de bühne zonder het na te komen.
        Ben benieuwd hoe nextenergy nu weer gaat reageren

        Reageren
  • KKim – 09 november 2022

    Weet iemand wanneer de 190 euro komt ik heb al meerdere keren gebeld maar geen reactie

    Reageren
    • GGijs – 09 november 2022

      @Kim

      Ik hoor ook helemaal niets! Heb nu een eerste nota binnen, ook met volledig bedrag maar nog geen compensatie van 190 euro gezien… Heb ook herhaaldelijk contact met Next energy gezocht maar sinds eerste mail weken geleden nog steeds geen reactie…

      Reageren
    • FFelipe – 09 november 2022

      hey @Kim, they answered my email today. The subsidy will be paid to our account by the end of the month.

      Reageren
    • WWulf – 09 november 2022

      @Kim. Zie website NextEnergy bij populaire artikelencontrole de startpagina.

      Om huishoudens te ondersteunen met de hoge energierekening ontvangt iedereen van de overheid een vaste korting van € 380 op de energierekening in november en december. Dit geldt voor iedereen – dus ook voor de klanten van NextEnergy.

      Tegemoetkoming in november & december

      Vanaf 1 januari 2023 gaat het energieplafond in. Om huishoudens in de aanloop naar het energieplafond tegemoet te komen, ontvangt iedereen in november en december een vaste compensatie van € 190 per maand op de energierekening. Uiteraard geldt dit ook voor klanten van NextEnergy!

      Reageren
    • NNextEnergy – 11 november 2022

      Beste @Kim
      De €190 compensatie wordt aan het einde van de maand verrekend. Deze verrekening loopt naast het reguliere factureringssysteem. We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
    • Ccris wouters – 16 november 2022

      Ook ik krijg geen antwoord op dezelfde vraag die ik per mail al 3 weken geleden heb verstuurd. De communicatie moet veel beter.

      Reageren
  • CCasper – 09 november 2022

    Ik heb inderdaad ook de over stap gedaan krojg idd een nota binnen met volledig bedrag maar nog geen compensatie van 190 euro eraf herhaaldelijk contact met jullie opgenomen maar geen reactie ik begin er wel een beetje klaar mee te raken je hoort als bedrijf zijnde gewoon bereikbaar te wezen en geen smoesjes te hebben graag zie ik een reactie via de mail of fb messenger weer graag tegemoet

    Reageren
    • FFelipe – 09 november 2022

      @Casper I’m also waiting for feedback regarding this and many other topic. I made contact through email several times – but no feedback. This is terrible.

      Reageren
    • NNextEnergy – 11 november 2022

      Beste @Casper
      De €190 compensatie wordt aan het einde van de maand verrekend. Deze verrekening loopt naast het reguliere factureringssysteem. We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
  • EEmrullah – 08 november 2022

    Ik ben klant sinds 19 oktober en 3 november is mijn levering gestart. Als het goed is heb ik recht op de vergoeding van 190 euro voor november, maar ik kreeg de volledige bedrag in de nota. Hoe zit het met de 190 euro compensatie. Hoe en wanneer krijgen we die?

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 november 2022

      Beste @Emrullah
      De €190 compensatie wordt aan het einde van de maand verrekend. Deze verrekening loopt naast het reguliere factureringssysteem. We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
  • LLeo – 08 november 2022

    Gisteren de stap gewaagd van Eneco naar NextEnergy. De eerste stappen gingen wat mij betreft soepel Nu nog twee weken wachten voordat de overstap definitief is en ik van de hoge tarieven stroom en gas verlost ben.
    Ik ga er vanuit dat de volgende stappen van de switch net zo gemakkelijk verlopen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 november 2022

      Beste @Leo
      Welkom bij NextEnergy! Ook wij verwachten geen problemen bij de overstap. Check ook even je e-mail voor de code om je app tegen die tijd te activeren.

      Met vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • DD.Derksen – 07 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijzen zijn goed omdat dat de prijzen EXCL BTW worden weergegeven in de app.

    Wat echt slecht is is de bereikbaarheid.
    Niet via mail, chat op de site, telefonisch!!!!

    En dat al een lange tijd!

    Daar zit zeker een verbeterpunt in.

    Reageren
    • NNextEnergy – 07 november 2022

      Beste @D.Derksen

      We zijn ons er zeker van bewust en werken hard aan onze bereikbaarheid. Het heeft onze aandacht en prioriteit.

      Reageren
  • EE.M. Duvekot – 07 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb een herroepingsformulier ingediend en verschillende mails gestuurd, het voorschotbedrag is meer dan 3 keer zoveel als bij mijn huidige energiemaatschappij. Nextenergy is al een week niet telefonisch of anderszins bereikbaar maar wel facturen sturen en een herroepingsformulier dat niet aan te vinken is. Ik heb het contract binnen 24 uur herroepen en hier herhaaldelijk over gemailed en wil hier per ommegaande een bevestiging van!

    Reageren
    • NNextEnergy – 07 november 2022

      Beste @E.M. Duvekot

      Van klantenservice begreep ik dat er contact is geweest en dat er een oplossing gevonden is. Fijn dat er nu duidelijkheid is.

      Reageren
  • TTJ – 05 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overstap ging soepel en ik ben stukken goedkoper uit dan bij mij oude contract. App werkt goed met duidelijke prijzen en inzicht in verbruik.

    Reageren
    • NNextEnergy – 05 november 2022

      Beste @TJ
      Fijn je horen dat de overstap soepel verlopen is. En dank je voor de mooie review!

      Reageren
    • RRudy – 06 november 2022

      @TJ
      Ik vind de prijzen juist helemaal niet duidelijk. Er komt namelijk nog wat hij, en dat is behoorlijk wat. Verder ben ik uitermate tevreden tot dusver.

      Reageren
      • NNextEnergy – 11 september 2023

        @Rudy
        Het klopt inderdaad dat er verschillende prijzen in de app weergegeven worden. Dit heeft bijvoorbeeld met belastingen en netbeheerderskosten te maken. Als u precies wilt weten wat de prijzen inhouden kunt u altijd even contact opnemen met de klantenservice!

        Reageren
  • LL de Wit – 05 november 2022

    We zitten nu nog bij Eneco. Was ons opgelegd na het faillissement van welkom energie. Wil hier dolgraag weer weg. Maar heb wel de schrik voor een nieuw energiebedrijf dat het weer fout gaat. Wie kan mij het goede gevoel geven? Dan ook nog hoe zit het met de €190 in November en December als je halverwege de maand overstapt? Hoe zit het nu precies met terugleveren? Wordt dat maandelijks of jaarlijks gesaldeerd of wordt alles opgeslagen in de batterij? Krijg je die van de aanbieder?

    Reageren
    • NNextEnergy – 05 november 2022

      Beste @L de Wit
      De ACM heeft sinds de faillissementen de voorwaarden om de consumentenmarkt te mogen betreden flink aangescherpt, juist om die reden. NextEnergy heeft aan die nieuwe voorwaarden voldaan. Wat dat betreft is het zeker veilig om over te stappen. Voor de rest van de vragen zou ik je willen vragen deze bij de klantenservice neer te leggen. Zij helpen je graag.

      Reageren
    • RRob Groot – 08 november 2022

      @L de Wit

      Dat antwoord zou ik ook graag willen krijgen ik zit in dezelfde situatie.

      mvg Rob

      Reageren
      • NNextEnergy – 11 september 2023

        @Rob Groot
        De 2x €190,- is of worden meegerekend met de eindafrekeningen. Verder salderen wij in tegenstelling tot veel andere bedrijven niet per jaar of per maand, maar per uur.

        Reageren
  • MMarcel – 04 november 2022

    Heeft iemand ervaring met de overstap naar NextEnergy. Op hun website staat dat de overstap na 15 dagen plaatsvindt. Kunnen ze dat ook echt waarmaken? Bij nagenoeg alle andere leveranciers zie ik +/- 30 dagen voor een overstap staan.

    Reageren
    • NNextEnergy – 04 november 2022

      Beste @Marcel
      De overstap van 15 dagen gaat altijd wel goed. Het is vanwege de drukte dat we op dit moment geen spoedaansluitingen aan kunnen bieden. De 15 dagen is dus geen probleem.

      Reageren
      • Mmarcel – 05 november 2022

        @NextEnergy

        Beste, zit nu bij Frank Energie, vanwege verhuizing onnodig hoge borg moeten storten en ik zie dat ze energiekorting maandelijks in stukjes hakken
        Wat als ik naar @NextEnergy overstap, zorgt NextEnergy er voor dat de energiekorting van de staat wordt overgenomen?
        Hoe zit het bij jullie mbt een borg, heb ondertussen de eerste verbruikscijfers, cv staat grotendeels uit en elektra minimaal. Echter bij @FrankEnergie vonden ze dat ze toch maandelijks maar een hoger bedrag moeten incasseren hoewel elke maand lager is!

        Reageren
        • NNextEnergy – 05 november 2022

          Beste @marcel
          Voor deze hele specifiek vragen denk ik dat het handiger is als je ze direct aan onze klanten service stelt. Zij kunnen je in detail en helder voorlichten wat in jouw geval het slimst is om te doen.

          Reageren
    • EEd – 11 november 2022

      @Marcel Ik heb mij op 27 oktober aangemeld, daarna direct keurige mails en instructies en mogelijkheid app downloaden en ben vandaag op 11 november overgegaan. In de tussentijd keurige mails. Op 11 november werkt de app volledig en zie ik de afmeldingen in mijn accounts bij Eneco & Essent, tot dusver loopt alles perfect. Ik denk dat de afgelopen tijd fors in capaciteit is opgeschakeld, zie ook de nieuwsinfo. Ik hoop dat NextEnergy de groei kan bijbenen en moedig iedereen aan om bij de 3 grote gevestigde spelers weg te gaan.

      Reageren
  • GGeert – 04 november 2022

    Al iemand overgestapt van de ANWB-energie naar Nextenergy ?

    Reageren
    • PPiet H – 04 november 2022

      @Geert Waarom zou iemand nu al van ANWB naar NextEnergy overstappen? De verschillen zijn onderling minimaal…

      Reageren
  • HHelene – 03 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds september ontvangen wij energie van next Energy. Zeer tevreden over de prijs. De app werkt inmiddels prima maar de klantenservice is niet te bereiken. Ik probeer al 2 weken contact te krijgen. Alles geprobeerd: mailen, de chat, bellen (wordt steeds doorgeschakeld), appen. Steeds krijg ik het bericht dat ze mijn bericht ontvangen hebben maar ik krijg geen antwoord. Ik begrijp dat het druk is en dat ik niet gelijk contact heb maar dit is echt heel frustrerend.

    Reageren
    • NNextEnergy – 04 november 2022

      Beste @Helene

      Onze excuses. We werken hard aan onze bereikbaarheid.
      Ik heb je opmerking doorgestuurd naar de klantenservice.

      Reageren
    • HHelene – 04 november 2022

      Inmiddels contact gehad met next Energy en duidelijk antwoord gekregen op mijn vragen.
      Weer helemaal tevreden.

      Reageren
  • SSandra – 02 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben zins 1 oktober klant.
    Na wat opstartproblemen ben ik erg blij dat ik overgestapt ben naar Nextenergy. App werkt inmiddels zoals het hoort.
    Ik kon ze iedere keer goed bereiken via de telefoon, waarbij ze mij goed hebben geholpen met vragen die ik had.

    Mijn voorschot bleek te hoog te zijn na een maand gebruik, deze hebben ze netjes verlaagd en dit was die zelfde dag ook zichtbaar in mijn app. Dus netjes en snel opgelost.
    Rond de 20e krijgen we allen die 190,- gezien het tekort dag is om dit te verrekenen met nov. Dus ze storten dit bedrag in zijn geheel op onze rekening.

    Ik ben nu veel minder geld kwijt aan energiekosten. Dus ik ben een zeer tevreden klant!

    Reageren
    • NNextEnergy – 03 november 2022

      Beste @Sandra
      Dank je voor je mooie review! Zeer fijn te lezen dat je geen problemen met gehad met de bereikbaarheid van de klantenservice.

      Reageren
  • VVincent – 02 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zijn sinds gister klant geworden bij NextEnergy.
    Ik ben juist zeer tevreden met de klantenservice.
    Eneco gaf mij aan dat er geen opzegging was, maar dit bleek een fout bij Eneco.
    Ik stelde netjes de vraag of NextEnergy dit kon nakijken en na een paar uur werd ik teruggebeld dat ze bevestigd kregen van de netbeheerder dat ik aangesloten was bij NextEnergy.
    De app werkt ook prima.
    Aangezien ik bij Eneco € 3,40 voor gas zou gaan betalen en € 0,88 voor stroom… ga ik nergens meer over klagen, zeker niet het gas vandaag € 1,20 was… dat is bijna 3 keer goedkoper. Tsja… nogmaals: deze prijzen zijn weer iets om vrolijk van te worden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 03 november 2022

      Beste @Vincent
      Bedankt voor je mooie review! En fijn te lezen dat je tevreden bent over de klantenservice. Met deze prijzen werken we samen aan een mooi doel en besparen we ook nog eens. Welkom bij NextEnergy!

      Reageren
    • RRudy – 03 november 2022

      @Vincent

      Waar zie jij die prijzen?

      Reageren
      • NNextEnergy – 04 november 2022

        @Rudy
        In de NextEnergy app kan je de dagelijkse prijzen inzien en daar je verbruik die dag op afstemmen.

        Reageren
        • RRudy – 06 november 2022

          @NextEnergy

          Die zie ik ook, maar dit zijn de ‘kale’ prijzen.

          Reageren
          • MMario – 07 november 2022

            @Rudy

            Dat klopt, Rudy. Je moet daar nog de btw en de energiebelasting+ODE+btw bij optellen. Die bedragen zijn allemaal bekend en op te zoeken. Ikzelf heb daar een rekenblad voor gemaakt. Maar het is wel wat onduidelijk en omslachtig, inderdaad.

            Het mooiste zou zijn als je in de app kan selecteren of je de kale spotprijs wilt zien (zoals nu) of de spotprijs inclusief kosten zoals ik hierboven beschreef.

            Reageren
          • AAndy – 07 november 2022

            @Mario @NextEnergy

            Heel goed idee Mario! Dit moet NextEnergy aanpassen in de app om zowel de kale als netto prijzen te tonen.

            Reageren
          • RRudy – 07 november 2022

            @Mario

            Eens. Zou je dat rekenblad willen delen? Of de formule willen vermelden?

            Reageren
          • MMartin – 10 november 2022

            @Mario

            Bij Frank Energie wordt dat wel gedaan, je kunt kiezen

            Reageren
          • NNextEnergy – 11 september 2023

            @Mario
            Dat klopt helemaal. Dit is op de app allemaal te zien onder de all-in-prijzen. Hier zie je de prijzen die uiteindelijk op de eindafrekening meegerekend worden.

            Reageren
  • FFrederik – 02 november 2022

    Prijs

    Service

    Ben nu klant vanaf oktober. Ik kan echter in de app geen verbruik zien. Wel de dagprijzen etc. Meerdere mails verzonden met de vraag het op te lossen. Ook via de chatbot de vragen gesteld. Er volgt geen enkele reactie.
    Geen idee hoe ik met dit bedrijf in contact kan komen.
    Heeft iemand wellicht een oplossing?

    Reageren
    • NNextEnergy – 02 november 2022

      Beste @Frederik
      Heb je al geprobeerd om uit te loggen en weer in te loggen? Ik kan je niet vertellen waarom je vraag nog open staat. Wel ga ik je vraag onder de aandacht brengen bij de juiste medewerker.

      Reageren
    • FFree Bekker – 02 november 2022

      @Frederik
      Opbellen werkt wel. Maar je staat wel 20 minuten in de wacht of zo.

      Reageren
      • NNextEnergy – 03 november 2022

        @Free Bekker
        Als de telefoon te druk is, kan ik je zeker aanraden om bijvoorbeeld de chat te proberen. Daar zou je zomaar heel snel je antwoord kunnen krijgen.

        Reageren
  • AAno – 02 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    al met al een fijne energiepartij, makkelijk aan te vragen en goed werkende app. Benieuwd hoe lang ze deze lage prijs kunnen aanhouden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 02 november 2022

      @Ano, hartelijk dank voor je uitgesproken waardering. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • NNextEnergy – 01 november 2022

    @E, beste E. Wat vervelend dat je dit zo hebt ervaren. Uiteraard wordt de E190,- deze maand overgemaakt. Vanwege de grote belangstelling gecombineerd met de veranderingen in de energiemarkt hebben we helaas niet altijd binnen de termijn kunnen beantwoorden waar we voor staan. Inmiddels is onze klantenservice behoorlijk opgeschaald waardoor we sneller zullen antwoorden. Excuses voor het ongemak.

    Reageren
  • MMariyam – 01 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds begin October overgestapt naar Next Energy. Overstap volledig probleemloos verlopen (vorige energieleverancier moet alleen nog het nodige aan voorschot terugbetalen maar daar heeft Next Energy geen invloed op). Klantenservice is overdag prima telefonisch bereikbaar, zeker in vergelijking met diverse andere energieleveranciers. Als ze het antwoord niet direct weten komen ze hier op terug, en dit is tot heden echt goed verlopen.
    De app heeft wel wat problemen laten zien, maar dit komt ook bij andere maatschappijen voor. Het concept van dynamische prijzen is wat mij betreft echt goed, en als je hier slim mee om gaat kan het je behoorlijk wat kosten schelen. Ben tot heden heel blij dat ik overgestapt ben!

    Reageren
    • NNextEnergy – 01 november 2022

      @Mariyam, hartelijk dank voor je positieve bericht. We doen ons uiterste best om onze service steeds te verbeteren zodat we dichtbij onze klanten kunnen staan.

      Reageren
  • EEric Swol – 31 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 2 maanden lid en moet zeggen dat alles heel soepel verloopt. Had eerst contact opgenomen met de Klantenservice die mij keurig te woord stond en mijn laatste vragen kon beantwoorden. Aansluiting was binnen 2 weken geregeld en had direct inzicht in mijn gebruik. Top!

    Reageren
    • NNextEnergy – 01 november 2022

      @Eric Swol, hartelijk dank voor je uitgesproken waardering. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • NNextEnergy – 31 oktober 2022

    Beste @RD

    Helaas is het in jouw geval niet helemaal goed gegaan. Ook wij vinden dat erg spijtig, waarvoor excuus. Voor onze incasso’s werken we met een erkend bedrijf.

    Reageren
  • SSonja – 31 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al bijna een maand bezig met het opzeggen van mijn contract.
    3 weken geleden ontving ik een bericht dat ze mijn afmelding hebben ontvangen en ik een bevestiging zou ontvangen.
    Tot op heden heb ik geen bevestiging ontvangen en ze blijven maar de maandelijkse kosten afschrijven..

    Via alle mogelijke manieren heb ik hen proberen te bereiken, maar op geen enkele mail/bericht krijg ik een reactie.

    Wat ik heel opvallend vind, is dat zij hieronder op bepaalde berichten reageren, maar op berichten die over afmeldingen gaan, reageren ze totaal niet op.

    Ik betaal nu dubbele kosten en daar zit ik niet helemaal op te wachten.

    Wat kan ik nu het beste doen gezien NextEnergy onbereikbaar is?

    Reageren
    • NNextEnergy – 31 oktober 2022

      Beste @Sonja

      We proberen op ieder bericht te reageren. Ook als het over afmeldingen gaat. Het is voor ons wel belangrijk om te weten te komen hoe deze situatie is ontstaan. En wat we kunnen doen om het probleem op te lossen. Zo kan het wat langer duren voor we een reactie plaatsen.
      Ik heb zojuist vernomen dat mijn collega je een mail gestuurd heeft.

      Reageren
  • BBen – 29 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een drama bedrijf,zouden de overstap regelen maar oude leverancier weet van niets en op geen enkele mail krijg je antwoord en telefonisch is er niet door te komen.

    Reageren
    • AAndre – 29 oktober 2022

      @Ben
      Ooh ooh ben gister overgestapt. Leek allemaal ok. Hoop dat het hier beter gaat, laatste dat je wil is gezeur mbt je overstap. Succes

      Reageren
    • PPiet H. – 30 oktober 2022

      @Ben Probeer tijdens kantooruren de chatfunctie op de website eens. Hier krijg je altijd reactie, is mijn ervaring.

      Reageren
      • RRD – 31 oktober 2022

        @Piet H.

        Ja, na 3 kwartier. Problemen of annuleren staat niet in hun script.

        Reageren
    • NNextEnergy – 31 oktober 2022

      Beste @Ben

      Het klopt dat het erg druk is, maar we proberen wel zo snel mogelijk te reageren. Hier is de klantenservice hard mee bezig. Het is zeker raadzaam om even een ander medium te proberen als we bijvoorbeeld lastig bereikbaar zijn met de telefoon. Zo kom je met de chat ook in direct contact met een medewerker.

      Reageren
  • JJeffrey schroevers – 28 oktober 2022

    Ik wil klant worden per vandaag alleen kan ik ze telefonisch niet bereiken en online me niet aanmelden.
    Kan ik hierbij geholpen worden?

    Reageren
    • MM.den Uijl – 28 oktober 2022

      @Jeffrey schroevers: messenger facebook ging heel vlot!

      Reageren
  • PPiet – 27 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag via chat met NextEnergy het eerlijke advies gekregen dat salderen van KWh op jaarbasis bij huidige leverancier voordeliger is. Daarom gekozen voor alleen gas van NextEnergy: naast energieplafond ook voordeel als de gasprijs lager is. Aanvraag incl. toegang App binnen 5 minuten vlekkeloos geregeld.

    Reageren
    • NNextEnergy – 01 november 2022

      @Piet, wij staan voor transparantie. Alleen daarmee geloven we dat we onze klanten echt kunnen helpen en de energietransitie verder wordt geholpen. Bedankt voor je waardering hiervoor!

      Reageren
  • BBrammes – 27 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik lees in een eerdere reactie dat salderen per uur gedaan wordt. Minister Jetten verplicht het per jaar. Wat doen NextEnergy nu of in de toekomst?

    Reageren
    • RRob – 28 oktober 2022

      @Brammes Saldering op jaarbasis is niet verplicht, maar de wet is ingesteld in de geest dat dit wel zou moeten, en dus doen de meeste het. Budget Energie & NLE doen het op maandbasis, en daar is nu discussie over en loopt er een rechtszaak. ECHTER dit is alleen voor vaste en variabele contracten. Dynamische contracten (zoals NextEnegry) vallen hier niet onder en dat is ook niet het plan (kan ook niet goed ivm uurprijzen)

      Reageren
      • NNextEnergy – 11 september 2023

        @Rob
        Klopt inderdaad, wij salderen in tegenstelling tot veel andere bedrijven per uur. Dit omdat wij met dynamische contracten en prijzen werken.

        Reageren
    • NNextEnergy – 01 november 2022

      @Brammes, bedankt voor je reactie en interessante vraag. NextEnergy gelooft dat de energietransitie alleen echt is geholpen door af te rekenen op de daadwerkelijke prijzen. Op die manier kan je bewuster omgaan met energie door extra te gebruiken als de prijs laag is / er een overschot is. Bij deze filosofie hoort salderen op uurbasis. Uiteraard houden we ons hierin wel aan de wet en zullen we dit ook blijven doen indien dit verandert.

      Reageren