Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,5

Klantenservice


5,5

Algemeen


6,2

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Nieuw energiebedrijf
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Check hier de actuele tarieven (dagelijks aangepast).

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

606 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • RR.H.Veldkamp – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Probeer op alle manieren mijn maand bedrag aan te passen ,via de chat kon het niet was er niet bevoegd voor?
    Via de mail gevraagt om een verlaging omdat ik zo’n 350 euro betaal en volgens de app van next energie ruim onder de honderd euro blijf gevraagt om aan te passen naar 180 euro.
    Krijg ik een mail om opnieuw contact op te nemen?
    Dus gebeld maar naar twintig wordt de verbinding verbroken?
    Dus nu een nieuw contract afgesloten met een reëel voorschot als dat niet werkt .
    Ben ik genoodzaakt een andere leverancier te zoeken.

    Reageren
  • BBen Bikker – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De betalingen voor de tegemoetkoming werden te laat verrekend namelijk in December en Januari,na 3x contact te hebben gehad via chat (telefonisch en via mail niet bereikbaar) over mijn teveel betaalde voorschot in November werd beloofd dit terug te betalen echter dit gebeurde niet waarop ik besloten heb om een bedrag te storneren,dit was 0,09 cent teveel waarvoor ik nu een AANMANING heb gekregen,humor hebben ze wel maar voor de rest is alles onder het vriespunt,bezint eer ge begint,ben blij dat ik per maand op kon zeggen,de ANWB werkt met hetzelfde concept met dat verschil dat ze daar verstand hebben van klantenbinding en administratie.

    Reageren
  • MMary – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijzen en verbruik zijn meestal niet in te zien in de app. En als dit af en toe wel het geval is, zijn het geen all in prijzen, dat dien je zelf uit te rekenen. Om te kunnen handelen op de energiemarkt heb je geld nodig en dat hebben ze niet vrees ik. Daarom hebben ze het gereedschap “waarborgsom” ter hand genomen. Je mag pas klant worden als je honderden tot duizenden euros betaalt omdat een wazige kredietcheck uitwijst dat men niet kredietwaardig zou zijn. Mensen die navraag deden bij het externe bedrijf waar Next naar verwijst kregen te horen dat er helemaal geen negatief advies was gegeven. Verder wachten veel ex klanten nog op hun teveel betaalde termijnbedragen na eindafrekening én de 2×190 euro. Dit geeft te denken dacht ik zo.

    Reageren
  • MMarco van oosterhout – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    NextEnergy ben er zeer tevreden mee de app is zeer duidelijk en gemakkelijk in gebruik prijs technisch is het ook in orde zeker met het verrekenen van mijn zonnepanelen

    Reageren
    • MMary – 31 januari 2023

      @Marco van oosterhout dan ben je snel tevreden tenzij jij wel prijzen en verbruik ziet. Dat staat er nl. al dagen niet in bij mij.

      Reageren
  • HH Timmerman – 28 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Lijkt goedkoop. Ik moest echter, naast het maandelijkse voorschot, een waarborgsom betalen die hoger is dan mijn jaarlijkse verbruik. Als ze failliet gaan, net als diverse andere energiecowboys dat in 2022 deden, kun je fluiten naar je waarborg.

    Reageren
    • HHannes – 29 januari 2023

      @H Timmerman
      Dus dan maar op alles 1 ster geven?
      Zoals je misschien bij sommige reviews hebt kunnen lezen ( als je dat überhaupt gedaan hebt ) wordt er een waarborg gevraagd, dat gebeurt door een extern bedrijf, als zij na onderzoek vinden dat de kredietwaardigheid van iemand een risico is geven ze dat door aan NextEnergie, zij vragen dan een waarborg om geen risico te lopen dat mensen hun rekening niet betalen.
      Blijkbaar bent u meteen op uw teentjes getrapt en geeft u meteen een negatieve review. ( Net als iedereen die een waarborg moest betalen ).
      Ik ben ondertussen 3 maanden klant bij NextEnergie en heb al veel geld bespaart vergeleken met de grote bedrijven…

      Reageren
      • MMary – 31 januari 2023

        @Hannes wat een rare opmerking van iemand die het beste jongetje van de klas wil zijn. Ik heb zelf geen waarborg betaald maar ze hebben bij Next de bedrijfsvoering niet op orde. Veel mensen die overigens met die kredietcheck te maken kregen en navraag deden bij dat “externe bureau” waar ze naar verwijzen bleken helemaal geen negatief advies te hebben gekregen. Next verzuimt ook om klanten hun teveel betaalde geld na eindafrekening (terwijl de wettelijke 6 weken zijn verstreken) te betalen. Ze hebben dus duidelijk ook nog eens een cashflow probleem.

        Reageren
  • IIrma – 28 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben per 1 december overgestapt naar Next Energy. Probleemloos. Zeer postieve ervaring. Maandbedrag wordt naar beneden bijgesteld wanneer je verbruik minder blijkt te zijn. De app vind ik heel duidelijk. Kortom zeer tevreden.

    Reageren
  • EEdwin – 28 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben net een paar dagen aangesloten bij Next Energy. Moest wel de klantenservice bellen om te voorkomen dat ik een geweldige borg moest betalen, maar dat schijnt een veel voorkomend probleem van hun systeem te zijn. Werd gelijk zeer vriendelijk geholpen en we konden starten zonder borg.
    In de app zie ik volgens mij alleen mijn verbruik maal de inkoopsprijs, maar nog zonder belasting en toeslagen? Ben er nog niet achter hoe ik mijn werkelijke kosten per uur/dag kan achterhalen. Wellicht kan dat nog uitgelegd worden?

    Reageren
    • HHannes – 29 januari 2023

      @Edwin
      Momenteel kun je ook niet je verbruik zien van de afgelopen dagen omdat ze met een update bezig zijn, hopelijk is dat dan de langverwachte update waar de verbruikskosten all in worden getoond…

      Reageren
  • PPiet – 26 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al sinds november vorig jaar klant (enkel gas). Geen enkel probleem ervaren. Gasprijs voor dit jaar is € 1,45 per m3 of lager! Ook als je boven de 1200 m3 uit gaat komen ben je veel beter af dan bij de ‘grote 4’.

    Reageren
  • AAlex – 26 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scam! Worst experience ever. I cancelled my contract before it even started and they don’t want to give back my deposit. The customer service is awful.
    Not recommended.

    Reageren
  • SSimone – 26 januari 2023

    Algemeen

    App werkt niet helemaal, ik vertrouw NextEnergy niet!

    Reageren
    • NNextEnergy – 26 januari 2023

      Beste @Simone
      Als je nog geen klant bent bij NextEnergy, dan zie je alleen de uur- en dagprijzen in de app. Ben je wel klant bij NextEnergy dan zou je ook je verbruik in de app ,moeten zien. Zou je in dat geval contact willen opnemen met de klantenservice van NextEnergy? We zijn te bereiken via de gegevens op onze website. We raden je aan om eerst de chat te proberen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • MMartine – 26 januari 2023

        @NextEnergy nou die app ligt al dagen op zijn gat hoor. Dit is weer zo’n voorbeeld van jullie leugens. En die chat, komopzeg, jullie reageren helemaal niet. Wel druk met reviews weerleggen om jullie imago te redden. Ik heb inmiddels melding bij diverse instanties gedaan van jullie dubieuze praktijken.

        Reageren
        • SStephan – 28 januari 2023

          @Martine
          Die app werkt bij mij dikke prima, voordat je dergelijke beschuldigingen uit moet je misschien even nadenken.

          Wat zijn volgens jou de dubieuze praktijken?

          Reageren
    • MMartine – 26 januari 2023

      @Simone ze zijn ook niet te vertrouwen. Die app is zo brak als wat, dus ook als je klant bent zoals ik heb je er niets aan. Ik ben inmiddels overgestapt naar Zonneplan. Er zijn nog veel klanten die hun teveel betaalde geld na eindafrekening en 2×190 euro niet ontvangen hebben. Klantenservice is stil en/of houdt ze aan het lijntje. Dat zegt genoeg. Ze hebben het wel vrij druk met het beantwoorden van slechte reviews merk ik.

      Reageren
    • HHannes – 29 januari 2023

      @Simone
      App werkt prima, ze zijn alleen met een update bezig daarom zie je je verbruik al een paar dagen niet.
      ( Wordt ook vermeld in de app ).
      Of heb je andere problemen?

      Reageren
  • TTheo – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu toe goed tevreden

    Reageren
  • SStanley – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bedrijf lijkt goedkoper met de aanbieding. Echter zit hier ook de vermindering energie belasting in berekend. Zie kleine lettertjes in het contract. Uiteindelijk is het bedrijf bijna 600 euro per jaar duurder dan aangegeven in de aanbieding.

    Reageren
    • JJo – 25 januari 2023

      @Stanley
      De vermindering energiebelasting kun je wegstrepen tegen de vaste lasten

      Reageren
  • AAden Astrid – 23 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een stabiel bedrijf met goede prijs verhouding en zeer klantvriendelijk

    Reageren
  • Mmiranda pater – 22 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima leverancier nooit geen problemen mee gehad ook altijd goede service.

    Reageren
  • AA. Huybens – 21 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Iedereen zal altijd een eigen mening hebben. De onze is dat nextenergy gewoon doet wat we van ze verwachten. Nooit een creditwaardigheidscheck gehad en alles via de mail netjes afgesloten. Overgang van oude energieleverancier ging soepel. Nu we minder kwijt zijn daar vooraf gedacht verlagen ze netjes het maandbedrag zonder te vragen. Ben je bereid om met de stroom en gas prijs rekening te houden dan is dit bedrijf daar zeker geschikt voor. En natuurlijk moet elk bedrijf verdienen want anders valt het om. Maar deze kosten zijn laag tov de grote energieleveranciers.

    Reageren
  • MMarleen clappers – 20 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scherpe prijs. Klantvriendelijk.

    Reageren
  • OOscar – 19 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Salderen zeer ongunstig. Consumenten met zonnepanelen adviseer ik deze aanbieder over te slaan.

    Reageren
  • Rrene – 18 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    in november een contract afgesloten, helaas kom ik er nu achter dat ik geen slimme meter voor gas heb op de site is alleen schimmig te vinden dat het dan tegen modelprijs contract gaat. wat schets mijn verbazing, deze is maar liefst 5 euro per m3! na lang bellen naar de klantenservice is mij dit mede gedeeld. jullie moeten je schamen nextenergy dat jullie dit durven te vragen voor een m3! roversbende! ik probeer zo snel mogelijk over te stappen nu wat mij ook geadviseerd is door jullie eigen klantenservice. had dit even gemeld voor we een contract aan gingen dan had ik dat nooit gedaan.

    groet, een zeer ontevreden klant.

    Reageren
    • JJmdP – 18 januari 2023

      @rene
      Als je niet eens weet of je een slimme meter heb!!!…..wat zoek je dan bij een dynamische leverancier.

      Reageren
    • HHuub jansen – 23 januari 2023

      @rene
      Je moet je wel een beetje verdiepen in de nieuwe wereld als je de overstap wil maken naar een dynamisch contract.
      Jammer…. Want ik ben uiterst tevreden

      Reageren
    • Jjapioooo – 24 januari 2023

      @rene
      Er wordt bij afsluiten nagevraagd of u slimme meter (nu ook met tekst dat anders het modelcontract in gaat) hebt. Als u zich ook maar een klein beetje had ingelezen was het duidelijk geworden dat een dynamisch contract onlosmakelijk gekoppeld is aan een slimme meter.
      Ik zou een mail sturen waarin u aangeeft dat u dit gemist heeft en dat dit wellicht duidelijker moet zijn indien er een contract wordt afgesloten. Verder aangeven dat u op coulance hoopt waarbij ze het hoogste tarief (+/- 1,60 per m3 incl BTW) uit uw afnameperiode in rekening brengen ipv het modelcontract. Dan weet nextenergy zeker dat ze er geen geld op hebben toegelegd en is uw schade beperkter. Overigens snap ik wel dat dit modelcontract er is, maar beter zou een contract zoals bovenstaande opgenomen kunnen worden. Bijvoorbeeld hoogste tarief binnen de afnameperiode + 10% opslag. Leverancier wil risico uitsluiten en woekerprijzen voor de klant mogen niet. Dergelijk contract sluit er mooi bij aan.

      Reageren
  • Jjapioooo – 18 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Genoemde prijzen in de energievergelijker zijn iig voor gas incorrect. Er wordt uitgegaan van de bruto gasprijs + energiebelasting (0,59). In werkelijkheid betaal je ook 21% BTW over de gasprijs en een inkoopvergoeding van (0,11) per m3. De op deze site genoemde €1,15 moet dan €1,38 zijn.

    Reageren
    • FFred – 19 januari 2023

      @japioooo
      Gas prijs veranderd toch elke dag, kale prijs afgelopen dagen toch 0,60 cent gem.

      Reageren
      • Jjapioooo – 24 januari 2023

        @Fred
        Dat klopt wel, maar de op energievergelijker aangegeven prijs klopte dan alsnog niet. Die was met €1,15 lager dan dat nextenergy daadwerkelijk waar zou maken. Ik zie dat de m3 prijs nu wel logisch is, all in prijs van €1,45.

        Reageren
  • HHuib – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben ontzettend blij dat ik ben overgestapt op NextEnergy nadat mijn jaarcontract met Eneco af liep.
    De overgang van Eneco naar Nextenergy verliep goed (Next Energy regelde de overstap). Ik heb de app gedownload en kijk iedere dag naar de tarieven. De tarieven liggen gemiddeld een factor 2 tot 3 lager dan bij de Eneco’s, Essents, EnergieDirect, Greenchoice, enz (obv hun modelcontracten).
    De enige suggestie die ik wil doen aan Nextenergy is om de energieprijzen (gas en elektra) obv een pull down menuutje te kiezen als
    1. Kale inkoopprijzen excl BTW en excl energiebelasting en
    2. All-in prijzen incl 21% BTW en inclusief energiebelastingen.
    MVG

    Reageren
    • FFred – 19 januari 2023

      @Huib
      Wat het moeilijk maakt volgens mij is de energiebelasting die je terug krijgt per jaar.
      Dit is voor iedereen verschillend want dat moet je dan delen door je verbruik.
      Voorbeeld ik gebruik 3600 Kw als ik dat deel op de 596,85 euro die je krijgt is dat 0,16 cent per kw. Als ik het zo bekijk is mijn verbruik wat nu ongeveer in de app staat.

      n 2023 is de energiebelasting ongeveer 59 cent per m3 gas en 15 cent per kWh stroom (bedragen inclusief 21 procent btw). Tegelijkertijd krijg je een vast bedrag aan energiebelasting terug, namelijk 596,85 euro (bedrag in 2023).

      Reageren
      • HHuub jansen – 23 januari 2023

        @Fred
        Mbt de jaarlijkse teruggave energiebelasting van ca 50 euro per maand ofwel ca 600 euro per jaar heb je gelijk (ze zouden dat apart kunnen vermelden), maar zoals ook concurrent Frank energie dat doet: vermelden de kale excl btw en energiebelasting prijs per m3 en per kWh en de prijzen incl btw en energiebelasting

        Reageren
    • LLuc – 19 januari 2023

      @Huib

      Helemaal mee eens: graag bruto en netto prijs gas en elektriciteit via de app. Nu lijkt het allemaal erg goedkoop en valt het bij jaarafrekening toch nog tegen wellicht !

      Reageren
    • BB. Veldkamp – 21 januari 2023

      @Huib
      Deze optie mis ik ook inderdaad! NextEnergy heeft wel eens tegen mij gezegd dat ze dat ook willen inbouwen, maar dat duurt wel erg lang al.

      Reageren
      • NNextEnergy – 26 januari 2023

        Beste @B. Veldkamp
        Onze app is steeds in ontwikkeling en hoog op onze lijst staat ook de inclusief prijzen. Nu zijn er natuurlijk wijzigingen geweest aan het begin van het jaar die meer aandacht vroegen. Houd in ieder geval de app in de gaten voor een update.

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy ServiceTeam

        Reageren
  • EE Vollebrecht – 16 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alle reacties door gelezen.
    De klanten zonder borg zijn tevreden.
    De klanten met borg zijn ontevreden.
    Spannend wat het word voor mij.

    Reageren
    • JJo Bosten – 16 januari 2023

      Als nu iedereen met een onterecht gevraagde waarborgsom een melding over dit bedrijf gaat doen bij de ACM is het snel afgelopen met dit soort vreemde praktijken.

      Reageren
  • EEmmelie Bosten-Lemmens – 16 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte ervaring bij aanmelding. Vooral wegblijven hier. Vragen 750 euro op basis van een zgn kredietcheck. Komen bij mij over als oplichters die snel geld willen binnenharken.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 januari 2023

      Beste @Emmelie Bosten-Lemmens
      De krediet check is standaard in de aanmeldingsprocedure opgenomen. Deze check wordt gedaan door een externe kredietbeoordelaar. Onze klantenservice staat je graag te woord als je het niet eens bent met de uitkomst van deze check.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJo Bosten – 16 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn 83 jarige moeder wilde naar Nextenergy gaan. Nog nooit schulden gehad maar wel na aanmelding het verzoek om 750 euro waarborg te storten i.v.m. lage kredietwaardigheid. Ik laat het er niet bij zitten en ga melding maken bij de ACM. Lijkt mij een zootje oplichters op deze wijze.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 januari 2023

      Beste @Jo Bosten,
      De krediet check is standaard in de aanmeldingsprocedure opgenomen. Deze check wordt gedaan door een externe kredietbeoordelaar. Onze klantenservice staat je graag te woord als je het niet eens bent met de uitkomst van deze check.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • HHuib – 17 januari 2023

        @NextEnergy

        Er is toch wel reden om een goed gesprek te voeren met jullie ingeschakelde kredietbeoordelaar. Mijn verhaal is als volgt:
        Ik wilde me aanmelden bij Frank energie en het dubbele voorschot gewoon accepteren (ik heb echt geld zat). Vervolgens kreeg ik een mailtje van Frank Energie dat mijn kredietwaardigheid obv hun interne en externe gegevens onvoldoende was. Vervolgens heb ik een aangetekende brief verstuurd naar Frank Energie waarin ik obv AVG-wetgeving inzicht wilde hebben in de data die zij over mij hebben.
        Vervolgens werd ik gebeld door hun directeur Thomas Hulshof (wij kennen elkaar uit onze Eneco tijd). Duizend maal excuses en zij hebben ook afscheid genomen van deze kredietbeoordelaar (zo meldde hij).
        Ik sluit niet uit dat ook jullie kredietbeoordelaar haar/zijn werk niet goed doet.
        MVG Huub Jansen

        Reageren
  • JJohn – 11 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag contract afgesloten op basis van alle voor informatie die er aanwezig is.
    Heb paar uur later bevestiging ontvangen zonder verzoek van flinke borg.
    Begrijp dat er dingen gecontroleerd moeten worden maar mocht ik achteraf ook dit verzoek krijgen weet ik al waar ik naar toe ga. Vind juist het concept en begrijp me goed nog niet volledig uitgevoerd steun verdient.

    Reageren
  • JJohn Nellestein – 11 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik wordt verzocht om een borgsom te betalen van zeggen en schrijven 750€!!
    Ik krijg absoluut geen antwoord van de service desk waarom dit in mijn geval vereist wordt. Ik heb in mijn hele historie nog nooit borg hoeven te betalen is het niet voor een huurwoning ooit, wat vrij normaal is in die business.
    Heb nu al 4-5 keer de service desk van NE benaderd zonder enig succes.

    Ik heb inmiddels een contract afgesloten bij Tibber waar ze klanten nog wel waarderen en respecteren , en hun voorwaarden/prijsstelling en app services zijn ook nog veel beter!
    Dus NextEnergie NIET doen is mijn raad aan jullie.

    Mvg John Nellestein

    Reageren
    • LLouisK – 15 januari 2023

      @John Nellestein Heb precies dezelfde ervaring. Energy next probeert je eerst 750 Euro afhandig te maken, omdat je zogenaamd niet kredietwaardig zou zijn. Ik heb de informatie bij EDR credit services opgevraagd en die hadden een positieve beoordeling over ons afgegeven. EnergyNext verzint en liegt blijkbaar om maar die 750 euro binnen te harken. Niet doen dit bedrijf.

      Reageren