Waar ben je naar op zoek?

Mega

Mega tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Mega.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,303
€ 1,383
Vast (1 jaar)
€ 0,295
€ 1,385
Vast (2 jaar)
€ 0,291
€ 1,360

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Mega een vergoeding van € 0,050 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Mega terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • 100% groen
  • Scherpe tarieven
  • Hoge kortingen
  • Hoge terugleverkosten

Over Mega

Mega is een groot energiebedrijf dat voornamelijk elektriciteit en gas levert in België en Frankrijk.

Sinds 2021 is de energieleverancier ook actief in Nederland onder bestuur van Pieter Schoen (bekend van Dragons Den). De Nederlandse tak wordt geleid door een Nederlands team en Nederlandse systemen.

De stroomvoorziening van Mega is 100 procent groen.

41 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Mega?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJef Neefs – 28 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De service van Mega is schandalig en voldoet niet aan wettelijke voorwaarden. Ze versturen eindafrekeningen te laat (na de wettelijke termijn) met incorrecte cijfers, Wanneer ik deze niet meteen betaalde en een e-mail had gestuurd om contact op te nemen, kreeg ik geen reactie. 12 dagen later nog steeds geen reactie, maar kreeg ik wel een e-mail dat ik aanmaningskosten van €25 moest bijbetalen (wettelijke termijn is tenminste 14 dagen). Toen anderhalf uur moeten wachten wanneer ik telefonisch contact wilde opnemen. Alsnog moest ik de aanmaningskosten betalen en wilde ze deze niet schrappen. Maar ja, wat moet je dan dan doen, een advocaat nemen? Crimimele praktijken dit

    Reageren
  • JJeffrey – 15 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De welkomstkorting bij Mega bestaat uit 2 tredes, omdat ik 20 m3 te weinig gas heb verbruikt krijg ik 300 euro korting in plaats van 600 euro. Dat ik 900kwh meer verbruikt had als “benodigd” word helaas niets mee gedaan. Bijzonder teleurstellend. Waar het hierbij dus gaat om 40 euro gas tegenover 400 euro stroom, zou je wel verwachten dat dit tegen elkaar weg gestreept wordt. Dit zou dus inhouden dat ik de laatste maand eigenlijk even de kachel vol aan had moeten zetten om het totale gasverbruik te halen. Dit is toch eigenlijk niet uit te leggen? Bewust energie verspillen en co2 uitstoten om een bepaalde korting te halen

    Reageren
  • Eerwin – 12 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn contractjaar is vrij goed gegaan.

    De klantenservice mag wel wat beter, omdat ze niet al te duidelijk antwoorden of het niet begrijpen.

    Ze wijzigden ook ineens hun incassodatum, waardoor alle klanten ineens een dubbele maandtermijn moesten betalen. Dat was voor mij te betalen, maar in de tijden van de energiecrisis kan het voor veel mensen wel financiële problemen opleveren. Dit was dus niet netjes.

    Ondanks het prijsflafond werd het termijn ook verhoogd van 142 naar 220euro.

    Reageren
  • JJeroen peterse – 11 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloos, als je geld van ze te goed hebt kan je heel lang wacht. Vorige jaaropgave ruim 13 weken….nu na opzegging zitten we alweer op 6 en wacht nog steeds.
    Geven netbeheerder de schuld dat die traag is met doorgeven meterstanden…die hebben ze al gehad. Wees gewaarschuwd, als klant fungeer je gewoon als voorschot bank en je kan lekker wachten op je geld

    Reageren
  • HHenk – 27 juli 2023

    Service

    Algemeen

    Was klant geworden bij MEGA en na het lezen van de slechte reviews het contract binnen de bedenktijd van 14 dagen telefonisch ongedaan gemaakt . Nu krijg ik een nota van 50 euro opzegkosten om te betalen , nu heb ik geen bewijs van het telefonisch opzeggen en willen ze de nota van 50 euro niet vernietigen . Maar betalen ga ik nooit doen . Dit probleem heb ik ook van enkele eerdere klanten gehoord .

    Reageren
  • PPierre Rutten – 24 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vindt deze te duur, ik heb maar een AOW

    Reageren
  • DDick Keurhorst – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer goede energieleverancier, service, klant gericht, goede prijs en zeer vriendelijk.

    Reageren
  • WWesley oudewetering – 13 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd goed geholpen en nog nooit een probleem gehad bij de mega fijna lage tarieven en komen goed hun afspraken na

    Reageren
  • AAnoniem – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goedkope tarieven onder het prijsplafond en op tijd aangekondigde maandelijkse tariefwijzigigen

    Reageren
  • JJ.V. – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via Gaslicht.com aangevraagd met €180 welkomstkorting bij 3 maanden klant. Krijg bevestiging van Mega zonder welkomstkorting. Na een hoop gedoe krijg ik bevestiging met welkomstkorting naar rato van 1 jaar, dus niet na 3 maanden. Weer hoop gedoe en uiteindelijk belooft Mega mij de oorspronkelijk afgesproken welkomstkorting bij 3 maanden klant.

    Natuurlijk na zo’n slecht begin stap ik over na precies 3 maanden en 1 dag. Je raadt het vast: 0 welkomstkorting verrekend. Na hoop gedoe krijg ik €30 i.p.v. €180 omdat zij aangeven dat ik niet 1 jaar klant ben geweest, terwijl eerder is BELOOFD en BEVESTIGD dat ik €180 zou krijgen na 3 maanden. Na echt BIZAR veel getouwtrek met Mega is het uiteindelijk gelukt na 200 e-mails over en weer, waarbij Mega mij zelfs een keer aanmaningskosten in rekening wilde brengen omdat ik een bedrag van €140 alvast had teruggeboekt omdat Mega een liegend, misleidend dieptriest bedrijf is. Uiteindelijk hebben ze het restbedrag overgemaakt, maar tot nooit meer ziens! Ik heb ze diverse malen de schriftelijke bevestiging gestuurd dat ik €180 krijg krijg na 3 maanden klant, maar voordat het kwartje bij hun absurde klantenservice valt ben je aanbeland in de volgende eeuw.

    Reageren
  • RRonny Verhelst – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mega is een uitstekende leverancier van gas en elektriciteit, zijn behulpzaam en vriendelijk

    Reageren
  • Eerwin – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het was destijds de voordeligste het mag alleen wat informatiever.

    Vooral op het gebied van de overheid maatregelen.

    Ook werd de incasso datum gewijzigd wat betekende dat ik 1 maand voor 2 maanden moest betalen. Voor mij was dit wel te doen, maar voor mensen die moeite hebben met de termijnen is dat natuurlijk wel een probleem in deze tijd.

    Klantenservice is online wel vrij snel te bereiken.

    Reageren
  • JJudith Oosterlee – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is goedkoop, maar dan is ook alles mee gezegd. Administratief is het een rommelpot. De ene keer betaal je ineens 2 maanden vooruit zonder enige aankondiging, dan is de datum van afschrijving weer niet correct. Klantenservice is slecht te bereiken. Afspraken worden niet nagekomen. Ze doen maar wat. O ja en betaal je één dag te laat, dan heb je meteen een dreigmail te pakken. Bezint eer je begint met Mega.

    Reageren
  • JJantje – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als je klant wordt dan krijg je een mooie prijs, maar de maand daarop verhogen ze de prijs en zeker het vasttarief wordt verhoogd en in januari hebben ze het vasttarief verdubbeld en als nu op hum site kijkt is het vasttarief € 17 of € 18 per maand, ligt er aan welk contract dat je neem.

    Reageren
  • OOudie – 04 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Leuke aanbiedingen. Echter per dag is er een beter aanbod. Dus dan maar weer annuleren.

    Reageren
  • Ssophie – 17 mei 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    duur, zoals alles op t moment

    Reageren