Plus- en minpunten
- 100% groen
- Scherpe tarieven
- Hoge kortingen
- Hoge terugleverkosten
Mega tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van Mega.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Variabel | € 0,289 | € 1,514 |
Vast (1 jaar) | € 0,268 | € 1,271 |
Vast (2 jaar) | € 0,273 | € 1,255 |
Vast (3 jaar) | € 0,276 | € 1,233 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Product of veld niet gevonden.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Mega een vergoeding van € 0,050 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Mega terugleverkosten.
Over Mega
Mega is een groot energiebedrijf dat voornamelijk elektriciteit en gas levert in België en Frankrijk.
Sinds 2021 is de energieleverancier ook actief in Nederland onder bestuur van Pieter Schoen (bekend van Dragons Den). De Nederlandse tak wordt geleid door een Nederlands team en Nederlandse systemen.
De stroomvoorziening van Mega is 100 procent groen.
Mega Energie BV vervalst contract van persoonsgegevens en weten het geld af te troggelen , als ik NOOIT een contract heeft aangegaan met Mega Energie BV
Postbus 170
2660 AB Berkel en Rodenrijs
Zij kunnen de boete verwachten van € 101.500,00
De ten laste komt van Mega Energie BV die zij binnen 7 werkdagen moeten voldoen
Mega Energie Rotterdam heeft nooit gehoort wat Klantenservice doet betekenen , om de klant 5 keer te vragen naar € 53.45 waar de aansluiting voor Gas en Electra nog moet plaats vinden. Dan blijkt dat Mega Energie ook aan Persoonsgegevens weet te vervalsen. Waar de klant zijn gegevens herhaaldelijk moet aanpassen.
Zeer onbeschofte klantenservice met 3 keer laten betalen van € 50,45 in 1 maand tijd en dan nog de persoonsgegevens vervalsen.
Zij moeten namelijk weten dat er altijd een band opname moet geplaatst worden en /of een contract moet ondertekend worden. Anders is het Energie contract niet rechts geldig. Waar zij zelf een boete worden opgelegd van € 82.000,00 ten laste van Mega Energie B.V Rotterdam
Mega Energie BV Rotterdam is bekend als een zeer slechte Energie bedrijf . Waar zij nog moeten leren wat Klantenbinding doet betekenen . Als de medewerkers achter de rug om van de klant andere Energie bedrijven valse Inlichtingen verschaft . Want de Wet van de Bescherming van de Persoonsgegevens weten de medewerkers van Mega Energie goed te doen overtreden . En zij zeer onbeschoft tegen over de klant met zeer asociale woorden keuze te doen aanspreken tegenover hun Klanten. Want op elke consumenten pagina op het internet staan zeer slechte reweuws beschreven over Mega Energie BV Rotterdam vermeld.
Dus stap nooit over naar Mega Energie Want zij vervalsen uw contract.
Slechte Klantenservice om klanten zo te bedriegen om de klant te vragen om met dubbele facturen te laten betalen . Als het Energie Bedrijf fraude facturen durven te sturen en dan over Februari doen betalen .
De Medewerkers moeten zich gaan aan melden bij de Schuldsanering in Rotterdam . Want dat vermelden zij bij een Nieuwe Klant doet aanmelden bij Mega Energie BV die in 2021 in Nederland is gekomen en Belgische Energie Leverancier.
Dan gaan zij maar in Belgie vermelden maar niet in Nederland. Want zij laten graag hun klanten weg lopen naar een andere Energie Leverancier. En een klant laat zich niet met je aanspreken maar altijd met u .
Want ik heb niet met hun on de Schoolklas gezeten en discipline hebben zij niet geleerd.
Stelletje onbeschofte vleugels bij Mega Energie BV Rotterdam
Aan het eind van de middag werd ik gebeld door een 020 -nummer, verstond niet goed van welke maatschappij, toen zei hij: Greenchoice. Ik dacht nog: dat zei hij net niet. Beweerde dat hij mij geholpen had met de overstap per 1 juni 2024 naar Greenchoice (waar ik zeer tevreden over ben). Hij wist ook al mijn gegevens en ik zou ook geen boetes krijgen. Ook zou ik zijn persoonlijke nummer krijgen die ik altijd kon bellen voor hulp. Hij kon mij een nieuw contract aanbieden waarmee ik 20 euro goedkoper uit zou zijn in de maand. Naar wat doorvragen zei hij dat ik dan bij Mega zou komen. Ik had nog nooit gehoord van dat bedrijf. Vond hij vreemd omdat het een zeer bekend en goed bedrijf was. Hij zou mij een mail sturen en dan moest ik het even doorlezen en op akkoord drukken. Ik zei: zet het maar op de mail en bel morgen maar terug, ga ik het eerst overleggen met mijn zoon vanavond. Hij werd tijdens ons gesprek al geïrriteerder, maar ik hield mijn poot stijf en zei dat hij het maar moest mailen en ik ging echt niet gelijk akkoord.
Oké zei hij, en zonder gedag te zeggen hing hij op.
Heb net de mail gecheckt en ik heb geen mail binnen.
Nu ik al deze negatieve reacties heb gelezen weet ik wat ik te doen staat, lekker bij Greenchoice blijven.
Dank jullie dus voor de feedback, is mij een hoop ellende bespaard.
Een ramp, Mega. Slecht begrijpende medewerkers bij de klantenservice en elke maand gedonder om het maandbedrag, wat ze vrolijk “zomaar” verhogen. Dreigende incasso bureaus er meteen op. Terwijl ze zelf in het ongelijk staan. Gevaarlijke energiecowboys
Zodra je contract afloopt en deze niet voortzet, schrijven ze alsnog het termijnbedrag van de maand erop af. Met als antwoord dat dit “normaal” is. Dat is het niet, geen enkele andere energieleverancier doet dit.
Bij de eindnota “vergeten” ze spontaan je loyaliteitsbonus mee te rekenen.
Krijg je bij de eindnota geld terug van ze? Dan staat er alleen en dan ook echt alleen in de eindnota dat het 31 dagen duurt voor je deze terugbetaald krijgt.
Als je verhaal haalt krijg je te horen dat dit in hun voorwaarden staat en je hiermee akkoord bent gegaan bij het aangaan van het contract.
Zowel in hun voorwaarden als hun “kwaliteitscriteria” waar in 12.3 naar wordt verwezen, staat er niks over vermeld. Dus er is niet voor getekend en ook niet mee akkoord gegaan.
Ze houden je geld zonder reden een maand vast en laten mensen met opzet een té hoge maandbedrag betalen. Hun financiële activiteiten zijn zeer dubieus te noemen.
Geld plukkers slechte informatie voorschot aanpassen zonder overleg etcetera
Nooit mee in zee gaan
Ben niet echt tevreden over de afwikkeling van mijn eindnota ivm met overstap naar een andere energieleverancier. Duurt zo lang voor dat ze eindelijk terugbetalen, maar vinden het normaal dat ze wel je voorschot bedrag afschrijven terwijl je contract al is afgelopen. Als je contact met ze opneemt dan wordt er verteld dat het maximaal 31 dagen duurt voordat het uitgekeerd wordt. Waarom moet dat zo land DUREN?
Krijg 06-06-2024 rekening gepresenteerd heb om afbetalingsregeling gevraagd vervolgens mail gestuurd of ik de bank zelf opdracht moet geven. Geen antwoord.
08-06-2024 heb ik volgens mega de dag ervoor eerste termijn over moeten maken. Vanmorgen bericht dat ze hele bedrag afschrijven. In een woord SCHANDALIG!!
Zojuist gebeld door Anne; zonder te vertellen van welke organisatie ze was begon ze gelijk een verhaal over dat ze mij al eerder had geholpen met mijn energiecontract en dat ze mij nu een lagere prijs kon bieden vanwege een garantiecontract?
Toen ik aangaf altijd zelf mijn energiecontracten te regelen en dus geen hulp van haar (of wie dan ook)heb gehad bleef ze er om heen draaien en vasthouden aan het verhaal dat zij of een andere collega mij geholpen heeft. Ze noemde al mijn NAW gegevens op en ik moest gelijk even in mijn mail kijken. Daarin stond een aanbod van Mega, terwijl ik zelf een contract heb bij budget energie. Volgens haar is Mega daar een dochterbedrijf van. Na even intoetsen op google zag ik al dat dit niet klopte en ging de discussie hierover aan. Vervolgens kreeg ik een mannelijke collega aan de telefoon welke erg intimiderend probeerde mij over te halen gewoon op de akkoord knop te drukken. Deze meneer liet mij niet uitpraten en uiteindelijk heb ik het gesprek weggedrukt.
Echt wat een schandalige manier van ‘verkopen’ is dit!
“Trap” niet in het aanbod van Mega! Nadat ons variabel contract afliep bij een andere energiemaatschappij kwamen wij via Helpdeskplus terecht bij Mega. Wij betaalden in de wintertijd nooit meer dan €80 per maand (ook na de prijsverhogingen)aangezien wij een houtkachel hebben etc. Bij Mega verdriedubbelde dit bedrag terwijl wij zeker niet meer verbruikten dan voorheen. Het zijn oplichters, waar ik ook nog een ‘Mega’ boete aan heb moeten betalen omdat we daar wegvluchtten. Nu zit ik weer bij een andere energiemaatschappij en klopt het weer gelukkig.
We had the worst service experience with Mega. It has taken us 7 months, over 25 email communications and countless phone calls for them to correctly allocate our payments to their system. The customer service is friendly but you cannot speak to the accounts department and the customer service department can do nothing other then send messages to the accounts department. It is completely hopeless to try and sort out your account with Mega electric.nl. Even after a formal letter, they finally sorted the account out, but three months later, they still haven’t paid our overpayment back to us and are now ignoring my emails. I would strongly recommend you never use this company.
ik heb tot nu nooit problemen gehad gevraagd maandelijks bedrag te verminderen onmidelijk in orde gebracht dus
Netjes in orde
Heel tevreden over Mega
niet helemaal tevreden
Gunstige aanbieding gehad. Alles netjes afgewerkt. Blij mee
Misleidend
Een paar maanden geleden overgestapt naar Mega. Ze boden een contract aan met schappelijke prijzen. VAST. Daarna worden er torenhoge bedragen afgeschreven. Ik wil een officiële klacht indienen tegen dit bedrijf.
We tried to get our energy here, but they gave said we needed to pay 500 up front because of “our payment history” when we tried to ask for why this was (since we never were behind on any kind of payments) they sent us a background check without any information except that they couldn’t find anything bad. When my boyfriend called to ask what was up they said it might have to do something with the neighbourhood we live in, regardless of our own payment. So long story short they wanted us to pay 500 because our neighbourhood is bad?? Regardless of us never being behind in anything.
When we canceled our order we got an email thanking us for staying with them for so long and that we still had to pay 500. Absolute crap and they’re even low-key still trying to scam us out of 500 euros
Doen zich voor alsof het je eigen energie leverancier is. Ik kreeg al een andere telefoon nummer te zien en was al argwanend. De tijd komt weer aan dat je van verschillende energie leveranciers een telefoontje krijgt met mooie verhalen. Ik trapte er bijna weer in totdat ik per SMS moest bevestigen en Accepteren. Toen zag ik Mega staan en dacht eigenlijk dat ik met mijn eigen energie leverancier aan het praten was zo mooi kunnen ze het brengen, op zich vind ik het knap omdat te kunnen. Maar dat men ook zoveel van je weten gelijk dat baat mij zorgen. Privé ligt op straat.
Vreselijk bedrijf! Terwijl je een automatische incasso hebt gegeven presteren zij het om je aanmaningen te sturen met als fictieve reden dat de betalingen zijn gestorneerd. Dit, terwijl er voldoende saldo op de rekening staat.
Onbetrouwbaar, houden zich niet aan afspraken, niet bereikbaar en bij doorvragen sluiten ze gewoon de lijn.
Op advies Consumentenbond contract indertijd aangegaan….daar heb ik echt spijt van maar kom er maar eens vanaf. Al met al duur en niet marktconform.
De service van Mega is schandalig en voldoet niet aan wettelijke voorwaarden. Ze versturen eindafrekeningen te laat (na de wettelijke termijn) met incorrecte cijfers, Wanneer ik deze niet meteen betaalde en een e-mail had gestuurd om contact op te nemen, kreeg ik geen reactie. 12 dagen later nog steeds geen reactie, maar kreeg ik wel een e-mail dat ik aanmaningskosten van €25 moest bijbetalen (wettelijke termijn is tenminste 14 dagen). Toen anderhalf uur moeten wachten wanneer ik telefonisch contact wilde opnemen. Alsnog moest ik de aanmaningskosten betalen en wilde ze deze niet schrappen. Maar ja, wat moet je dan dan doen, een advocaat nemen? Crimimele praktijken dit