Waar ben je naar op zoek?

Mega

Totaalscore

Energieprijs


5,1

Klantenservice


4,2

Algemeen


4,2

Plus- en minpunten

  • 100% groen
  • Zeer scherp tarief
  • Nieuwe energieleverancier, zonder trackrecord
  • Online aanmelden tijdelijk niet mogleijk

Over Mega

Mega is een groot energiebedrijf dat voornamelijk elektriciteit en gas levert in België en Frankrijk.

Sinds 2021 is de energieleverancier ook actief in Nederland onder bestuur van Pieter Schoen (bekend van Dragons Den).

De Nederlandse tak wordt geleid door een Nederlands team en Nederlandse systemen.

De stroomvoorziening van Mega is 100 procent groen.

Kan het goedkoper?

29 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Mega?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • KKim – 03 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zojuist gebeld door Anne; zonder te vertellen van welke organisatie ze was begon ze gelijk een verhaal over dat ze mij al eerder had geholpen met mijn energiecontract en dat ze mij nu een lagere prijs kon bieden vanwege een garantiecontract?
    Toen ik aangaf altijd zelf mijn energiecontracten te regelen en dus geen hulp van haar (of wie dan ook)heb gehad bleef ze er om heen draaien en vasthouden aan het verhaal dat zij of een andere collega mij geholpen heeft. Ze noemde al mijn NAW gegevens op en ik moest gelijk even in mijn mail kijken. Daarin stond een aanbod van Mega, terwijl ik zelf een contract heb bij budget energie. Volgens haar is Mega daar een dochterbedrijf van. Na even intoetsen op google zag ik al dat dit niet klopte en ging de discussie hierover aan. Vervolgens kreeg ik een mannelijke collega aan de telefoon welke erg intimiderend probeerde mij over te halen gewoon op de akkoord knop te drukken. Deze meneer liet mij niet uitpraten en uiteindelijk heb ik het gesprek weggedrukt.
    Echt wat een schandalige manier van ‘verkopen’ is dit!

    Reageren
  • KKate – 21 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    “Trap” niet in het aanbod van Mega! Nadat ons variabel contract afliep bij een andere energiemaatschappij kwamen wij via Helpdeskplus terecht bij Mega. Wij betaalden in de wintertijd nooit meer dan €80 per maand (ook na de prijsverhogingen)aangezien wij een houtkachel hebben etc. Bij Mega verdriedubbelde dit bedrag terwijl wij zeker niet meer verbruikten dan voorheen. Het zijn oplichters, waar ik ook nog een ‘Mega’ boete aan heb moeten betalen omdat we daar wegvluchtten. Nu zit ik weer bij een andere energiemaatschappij en klopt het weer gelukkig.

    Reageren
  • AAdri – 08 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We had the worst service experience with Mega. It has taken us 7 months, over 25 email communications and countless phone calls for them to correctly allocate our payments to their system. The customer service is friendly but you cannot speak to the accounts department and the customer service department can do nothing other then send messages to the accounts department. It is completely hopeless to try and sort out your account with Mega electric.nl. Even after a formal letter, they finally sorted the account out, but three months later, they still haven’t paid our overpayment back to us and are now ignoring my emails. I would strongly recommend you never use this company.

    Reageren
  • NNoel Naessens – 02 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik heb tot nu nooit problemen gehad gevraagd maandelijks bedrag te verminderen onmidelijk in orde gebracht dus

    Reageren
  • GG.C. v. d Wal. – 20 januari 2024

    Netjes in orde

    Reageren
  • MMonique Mignon – 18 januari 2024

    Heel tevreden over Mega

    Reageren
  • Gg.kornson – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    niet helemaal tevreden

    Reageren
  • HHenny Leerentveld – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gunstige aanbieding gehad. Alles netjes afgewerkt. Blij mee

    Reageren
  • YYolanda – 15 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Misleidend

    Een paar maanden geleden overgestapt naar Mega. Ze boden een contract aan met schappelijke prijzen. VAST. Daarna worden er torenhoge bedragen afgeschreven. Ik wil een officiële klacht indienen tegen dit bedrijf.

    Reageren
  • MMyrthe – 20 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We tried to get our energy here, but they gave said we needed to pay 500 up front because of “our payment history” when we tried to ask for why this was (since we never were behind on any kind of payments) they sent us a background check without any information except that they couldn’t find anything bad. When my boyfriend called to ask what was up they said it might have to do something with the neighbourhood we live in, regardless of our own payment. So long story short they wanted us to pay 500 because our neighbourhood is bad?? Regardless of us never being behind in anything.
    When we canceled our order we got an email thanking us for staying with them for so long and that we still had to pay 500. Absolute crap and they’re even low-key still trying to scam us out of 500 euros

    Reageren
  • AAnne Meindert – 06 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Doen zich voor alsof het je eigen energie leverancier is. Ik kreeg al een andere telefoon nummer te zien en was al argwanend. De tijd komt weer aan dat je van verschillende energie leveranciers een telefoontje krijgt met mooie verhalen. Ik trapte er bijna weer in totdat ik per SMS moest bevestigen en Accepteren. Toen zag ik Mega staan en dacht eigenlijk dat ik met mijn eigen energie leverancier aan het praten was zo mooi kunnen ze het brengen, op zich vind ik het knap omdat te kunnen. Maar dat men ook zoveel van je weten gelijk dat baat mij zorgen. Privé ligt op straat.

    Reageren
  • PPeelland Advocaten – 08 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vreselijk bedrijf! Terwijl je een automatische incasso hebt gegeven presteren zij het om je aanmaningen te sturen met als fictieve reden dat de betalingen zijn gestorneerd. Dit, terwijl er voldoende saldo op de rekening staat.

    Reageren
  • PP – 08 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onbetrouwbaar, houden zich niet aan afspraken, niet bereikbaar en bij doorvragen sluiten ze gewoon de lijn.
    Op advies Consumentenbond contract indertijd aangegaan….daar heb ik echt spijt van maar kom er maar eens vanaf. Al met al duur en niet marktconform.

    Reageren
  • JJef Neefs – 28 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De service van Mega is schandalig en voldoet niet aan wettelijke voorwaarden. Ze versturen eindafrekeningen te laat (na de wettelijke termijn) met incorrecte cijfers, Wanneer ik deze niet meteen betaalde en een e-mail had gestuurd om contact op te nemen, kreeg ik geen reactie. 12 dagen later nog steeds geen reactie, maar kreeg ik wel een e-mail dat ik aanmaningskosten van €25 moest bijbetalen (wettelijke termijn is tenminste 14 dagen). Toen anderhalf uur moeten wachten wanneer ik telefonisch contact wilde opnemen. Alsnog moest ik de aanmaningskosten betalen en wilde ze deze niet schrappen. Maar ja, wat moet je dan dan doen, een advocaat nemen? Crimimele praktijken dit

    Reageren
  • JJeffrey – 15 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De welkomstkorting bij Mega bestaat uit 2 tredes, omdat ik 20 m3 te weinig gas heb verbruikt krijg ik 300 euro korting in plaats van 600 euro. Dat ik 900kwh meer verbruikt had als “benodigd” word helaas niets mee gedaan. Bijzonder teleurstellend. Waar het hierbij dus gaat om 40 euro gas tegenover 400 euro stroom, zou je wel verwachten dat dit tegen elkaar weg gestreept wordt. Dit zou dus inhouden dat ik de laatste maand eigenlijk even de kachel vol aan had moeten zetten om het totale gasverbruik te halen. Dit is toch eigenlijk niet uit te leggen? Bewust energie verspillen en co2 uitstoten om een bepaalde korting te halen

    Reageren
  • Eerwin – 12 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn contractjaar is vrij goed gegaan.

    De klantenservice mag wel wat beter, omdat ze niet al te duidelijk antwoorden of het niet begrijpen.

    Ze wijzigden ook ineens hun incassodatum, waardoor alle klanten ineens een dubbele maandtermijn moesten betalen. Dat was voor mij te betalen, maar in de tijden van de energiecrisis kan het voor veel mensen wel financiële problemen opleveren. Dit was dus niet netjes.

    Ondanks het prijsflafond werd het termijn ook verhoogd van 142 naar 220euro.

    Reageren
  • JJeroen peterse – 11 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloos, als je geld van ze te goed hebt kan je heel lang wacht. Vorige jaaropgave ruim 13 weken….nu na opzegging zitten we alweer op 6 en wacht nog steeds.
    Geven netbeheerder de schuld dat die traag is met doorgeven meterstanden…die hebben ze al gehad. Wees gewaarschuwd, als klant fungeer je gewoon als voorschot bank en je kan lekker wachten op je geld

    Reageren
  • HHenk – 27 juli 2023

    Service

    Algemeen

    Was klant geworden bij MEGA en na het lezen van de slechte reviews het contract binnen de bedenktijd van 14 dagen telefonisch ongedaan gemaakt . Nu krijg ik een nota van 50 euro opzegkosten om te betalen , nu heb ik geen bewijs van het telefonisch opzeggen en willen ze de nota van 50 euro niet vernietigen . Maar betalen ga ik nooit doen . Dit probleem heb ik ook van enkele eerdere klanten gehoord .

    Reageren
  • PPierre Rutten – 24 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vindt deze te duur, ik heb maar een AOW

    Reageren
  • DDick Keurhorst – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer goede energieleverancier, service, klant gericht, goede prijs en zeer vriendelijk.

    Reageren
  • WWesley oudewetering – 13 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd goed geholpen en nog nooit een probleem gehad bij de mega fijna lage tarieven en komen goed hun afspraken na

    Reageren
  • AAnoniem – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goedkope tarieven onder het prijsplafond en op tijd aangekondigde maandelijkse tariefwijzigigen

    Reageren
  • JJ.V. – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via Gaslicht.com aangevraagd met €180 welkomstkorting bij 3 maanden klant. Krijg bevestiging van Mega zonder welkomstkorting. Na een hoop gedoe krijg ik bevestiging met welkomstkorting naar rato van 1 jaar, dus niet na 3 maanden. Weer hoop gedoe en uiteindelijk belooft Mega mij de oorspronkelijk afgesproken welkomstkorting bij 3 maanden klant.

    Natuurlijk na zo’n slecht begin stap ik over na precies 3 maanden en 1 dag. Je raadt het vast: 0 welkomstkorting verrekend. Na hoop gedoe krijg ik €30 i.p.v. €180 omdat zij aangeven dat ik niet 1 jaar klant ben geweest, terwijl eerder is BELOOFD en BEVESTIGD dat ik €180 zou krijgen na 3 maanden. Na echt BIZAR veel getouwtrek met Mega is het uiteindelijk gelukt na 200 e-mails over en weer, waarbij Mega mij zelfs een keer aanmaningskosten in rekening wilde brengen omdat ik een bedrag van €140 alvast had teruggeboekt omdat Mega een liegend, misleidend dieptriest bedrijf is. Uiteindelijk hebben ze het restbedrag overgemaakt, maar tot nooit meer ziens! Ik heb ze diverse malen de schriftelijke bevestiging gestuurd dat ik €180 krijg krijg na 3 maanden klant, maar voordat het kwartje bij hun absurde klantenservice valt ben je aanbeland in de volgende eeuw.

    Reageren
  • RRonny Verhelst – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mega is een uitstekende leverancier van gas en elektriciteit, zijn behulpzaam en vriendelijk

    Reageren
  • Eerwin – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het was destijds de voordeligste het mag alleen wat informatiever.

    Vooral op het gebied van de overheid maatregelen.

    Ook werd de incasso datum gewijzigd wat betekende dat ik 1 maand voor 2 maanden moest betalen. Voor mij was dit wel te doen, maar voor mensen die moeite hebben met de termijnen is dat natuurlijk wel een probleem in deze tijd.

    Klantenservice is online wel vrij snel te bereiken.

    Reageren