menu

Plus- en minpunten

  • Vaste contracten (1 of 3 jaar)
  • Riante bonussen
  • Negatieve klantervaring
  • Terugleverkosten

Innova Energie tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van Innova Energie.

ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m3
Vast (1 jaar)€ 0,258€ 1,233
Vast (2 jaar)€ 0,256€ 1,250
Vast (3 jaar)€ 0,252€ 1,269

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu met eenmalig tot € 415,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. De hoogte van de korting is afhankelijk van je verbruik (vul hier in).


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Innova Energie een vergoeding van € 0,061 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Innova Energie terugleverkosten.


Over Innova Energie

Innova is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt vooral stroom aan het midden- en kleinbedrijf, maar investeert zelf niet de productie van duurzame energie. Innova levert ook gas onder vergunning van Trianel Energie B.V.

Sinds 2015 is Innova het eerste energiebedrijf die stroom uit IJsland invoert. Deze stroom wordt grotendeels opgewekt door middel  van aardwarmte.


Kan het goedkoper?

Innova Energie ervaringen

Review score

6,7

op basis van 232 reviews

Prijs
7,0 Star

Klantenservice
6,6 Star

Algemeen
6,5 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • E
    Eelco

    Tot dusver erg tevreden, met name over de lage prijzen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter

    WAARDELOOS. Als je een nota ontvangt krijg je daarna zeker twee keer een correctie ( in jouw nadeel ). Financieel een grote puinhoop. Een klantenservice die niet begrijpt waar het over gaat. Het is intussen half april en ik zit al sinds januari te wachten op een terugbetaling op de jaarnota. Ik moest ze hier zelf aan herinnen. Begin hier niet aan want je haalt je een heleboel ellende op de hals !

    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      Marieke

      Beste @Peter

      Graag komen wij met u in contact over uw review. Zou u ons kunnen bellen of mailen hierover met de verwijzing naar uw review op energievergelijk.nl? Dan kijken wij graag met u mee voor een passende oplossing.

      U kunt bellen naar 070 30 16 610
      U kunt mailen naar klantenservice [at] innovaenergie.nl

      Met vriendelijke groet,

      Marieke
      Team Innova Energie

  • T
    Tevreden klant.

    Minder dan 1 minuut wachten op telefoonverbinding.
    Goed, vriendelijk en geduldig geholpen.

  • M
    Marko

    Prettige leverancier in de communicatie, maar bovendien erg lage tarieven en hoge kortingen. Dit bedrijf houdt zich, in tegenstelling tot anderen, wel aan afspraken, wat fijn is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      Marieke

      Beste @Marko

      Bedankt voor uw mooie review! Wij zijn ook blij met u als klant.

      Met vriendelijke groet,

      Marieke
      Team Innova Energie

  • H
    H. Gooskens

    Transparantie is Innova niet op het lijf geschreven. Dat ging redelijk tot ik onlangs overstapte naar Engie. Vervolgens ben ik in de administratieve chaos van Innova terecht gekomen, waarbij ten onrechte zo maar ruim € 600 werd afgeboekt. Dus heb ik de automatische incasso’s teruggeboekt, de machtiging geblokkeerd en een boze e-mail gestuurd. Ik ben benieuwd of ze nu wel in staat zijn tot het correct factureren.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mark

    Reageren steeds sneller op mails dan vroeger en telefonische wachttijden zijn ook verbeterd. Voorlopig blijf ik klant, omdat ik een goed verlengaanbod heb gekregen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pien

    Qua prijs en korting is er geen betere. Klantenservice wordt ook steeds beter heb ik het idee. De medewerkers die mij hielp was een stuk kundiger dan de persoon die ik twee jaar geleden sprak.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Adria310

    Afgesloten voor 4 jaar maar gas en elektriciteit prijzen toch naar boven gegaan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mevr. I.I.C Geveke

    Innova energie heeft mij zeer onheus behandeld.

    Iemand heeft op mijn naam een ander contract afgesloten, en Innova heeft mij niet bericht over deze afsluiting, zodat ik maanden zonder energiecontract ben geweest.
    Hier ben ik pas achter gekomen doordat ik bericht kreeg van mijn netbeheerder.
    Toen ik Innova belde met deze gegevens, werd ik zeer kortaf toegesproken, en kon ik geen contract meer bij hen krijgen.
    ik heb nu een contract afgesloten bij Pure Energie, die een geweldige klantenservice hebben.
    Dat vind ik nog belangrijker dan de prijs.

    Prijs
    Reageren
  • D
    de Bruijn

    Wij zijn klant geweest bij veel verschillende aanbieders. Maar alleen bij innova energie ben je als klant geen koning.

    Klantenservice zeer slecht bereikbaar, en als je al iemand te pakken hebt dan kunnen ze je niet verder helpen. Of zeggen dat het maanden kan duren voor dat ze het oplossen. Helaas bijna jaar verder en nog steeds geen oplossing. Wordt dus advocaat bij betrekken en de toch failliet verklaren.

    Bij ons hebben ze in iedergeval een economisch delict gepleegd. Wij moeten meer energy betalen dan dat zij in de markt hebben afgenomen. We hebben ze vnaf het begin al aangegeven dat hun ingevoerde meterstanden helemaal niet kloppen. Ze hebben dit nu intern aangepast met niet extern. Dus wij moeten 2x voor dezelfde energie betalen.

    Mijn advies, laat ze links liggen. Want goed hun werk doen ofwel hun fouten corrigeren willen ze niet en de consument moet hier voor boete.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    e.fransen

    Ik heb een nieuw 3 jarig contract af kunnen sluiten op advies en hulp van innova energie dat scheelt me per maand een aanzienlijk bedrag. Maar als u zo een zgn. energie vergelijker bent waar om bent u dan niet duidelijker in uw adviezen en kom dan met prijzen i.p.v. zo omslachtig en geheimzinnig te doen . Ik kom er graag voor uit om de laagste prijs te betalen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Ans

    Prijs niet uitzonderlijk. geen problemen ondervonden, dus geen contact met klantenservice nodig gehad.

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • P
    Pim de Bruin

    Nooit problemen eigenlijk, mooi contract afgesloten tot 2026 en dan verder kijken.
    Kans is groot dat ik bij innova blijf.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan

    Ik ben overgestapt via internet naar Innova. Alles werd goed geregeld en datgene dat ik moest krijgen zoals contract e.d. is goed afgehandeld. Verder geen contact gehad.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    frenken

    correcte zakelijke i nhoudelijk goede informatie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jack Heck

    Denken mee over het juiste en beste contract.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W.P. Van der Hoek

    tot nu toe goede service ,ze helpen je goed bij vragen en geven duidelijkuitlag bij hun producten . ben tot nu toe zeer tevreden ook omdat ze niet de duurste zijn en nog geen probleem maken van zonnepanelen -op-je-dak!

    ga zo door !!! en ik blijf nog lang gebruiker !!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Dirk Stam

    Inova is een goede energieleverancier, omdat er een goede klantenservice is goed bereikbaar. De tarieven zijn helder en transparant. De webside werkt perfect en is erg overzichtelijk met een dashboard. Alles is goed te vinden. De jaarafrekening is erg specifiek en duidelijk. Afspraken worden nagekomen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E. Janssen

    De meest slechte klantenservice die ik óóit heb meegemaakt! Nul communicatie! En ook op klachten wordt gehéél NIET gereageerd, laat staan dat ze excuses maken voor alle fouten die ze maken. Hun administratie is totáál NIET op orde! Ze doen maar wat. Wat een slechte energieleverancier!! Betaal liever iets meer ergens anders, zodat je iig fatsoenlijk wordt behandeld!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Robbert Hoevenaars

    Verschrikkelijk ondermaatse klantenservice die niets geregeld krijgt. Ben bereid wekelijks terug te bellen met wachttijden van 30min, als je iets wilt regelen.
    Sturen ook ten onrechte mails dat zaken zijn geregeld terwijl ze bij follow-up duidelijk zijn vergeten.
    Schandalig dat zo’n bedrijf uberhaupt kan bestaan.
    Als je om je eigen mentale welzijn geeft, blijf je ver weg bij Innova.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W. De Groot

    Nog nooit meegemaakt.
    Op 6 december jaarcontract vanaf 2 februari.2024 aangegaan. Nog geen enkel bericht van ze ontvangen. Geen maandbedrag, geen klantnummer. Gebeld 20 min wachten, toen maar opgehangen. Gemaild naar klantenservice.
    Geen reactie. Wel weet ik van vorige leverancier dat het oude contract door hen is opgezegd.
    Waarschijnlijk zal er wel een maandbedrag worden afgeschreven. Ik heb spijt dat ik met hen in zee ben gegaan

    • J
      Jolanda Vervoort

      @W. De Groot
      Altijd half uur aan de telefoon voordat ik er iemand te spreken kreeg
      Ze reageren helemaal niet op mails die ik al zoveel gestuurd heb met bewijzen van mij zelf en de bank dat dec 2023 wel degelijk betaald zijn en zij blijven volhouden van niet en nu hebben ze contractbreuk gedaan en smoesjes verzinnen dat ze achter lopen met de mails te lezen pfff
      alleen als je moet betalen berichten ze je
      Voor mij absoluut geen Innova meer
      Echt een waardeloos bedrijf

  • J
    Jan dijkstra

    Gaat goed dacht Ik.hopelijk geen prijs verhoging dit jaar.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Baets

    Nadat er (door toedoen van onze nieuwe) buren een onterechte switch had plaatsgevonden naar een andere leverancier, heeft het 1 jaar geduurd voordat wij onze wettelijke tegemoetkoming van 190,- gekregen hebben. Hiervoor was tenminste 15x contact met de klantenservice nodig die uiteindelijk geen verantwoordelijkheid namen om eea recht te zetten. Na het inschakelen van de geschillencommissie energie hebben wij het geld ontvangen, echter nooit enige vorm van excuses.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Winky Thepass-Blasius

    Over het algemeen Bennink wel tevreden over Innova. Alleen gaan we met het nieuwe contract 3x meer betalen als dat we gewend zijn. Ondanks eigen zonneoaneken

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anneke van den Elshout

    Ze reageren snel als je iets per mail vraagt. Duidelijke antwoorden en erg vriendelijk. Wij zijn zeer tevreden en hebben onlangs ons contract dan ook weer verlengd. Vast contract voor 4 jaar en hebben zonnepanelen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • S
      Sanne

      @Anneke van den Elshout
      Ik ben bij gewoon energie, zelfde bedrijf.terechtgekomen. Ik probeer al 6 werken in contact te komen ik krijg geen enkele reactie. Ik betaal minstens 100 euro te weinig per maand en kan niet verhogen. Ik heb al kweetnie hoeveel contactformulieren ingevuld. Maar geen enkele reactie. Dus het verbaast me te horen dat u antwoord krijgt.