Innova Energie
Totaalscore
Energieprijs
6,5
Klantenservice
5,9
Algemeen
5,7
Plus- en minpunten
- 1-jarig vast contract
- Riante terugleververgoeding
- Veel negatieve klantenenervaringen
Over Innova Energie
Innova is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt vooral stroom aan het midden- en kleinbedrijf, maar investeert zelf niet de productie van duurzame energie. Innova levert ook gas onder vergunning van Trianel Energie B.V.
Sinds 2015 is Innova het eerste energiebedrijf die stroom uit IJsland invoert. Deze stroom wordt grotendeels opgewekt door middel van aardwarmte.
WWim van Dorp – 30 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zeer slecht. Betalen teveel betaalde maandbedragen niet uit. Nooit met Innova in zee gaan.
U bent gewaarschuwd!
JJGB – 22 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik was best tevreden met Innova energie, wel hoge prijzen maar transparant. Ik moest twee bedragen terugkrijgen voor mijn jaarafrekening. Ik wacht nu een maand en wordt van het kastje naar de muur verwezen. Het laagste bedrag is vorige week teruggestort. Als je moet betalen dan wordt het direct van je rekening afgehaald. Moet je geld ontvangen dan wordt het geld vastgehouden. Allerlei vage redenen. Ik vind dit ontoelaatbaar zeker als ik elke maand op tijd betaal. Onbetrouwbare leverancier en slechte klantenservice.
TT.Brouwers – 22 mei 2023
Innvoa verhoogt gewoon je gasverbruik onder het mom van correctie voor calorische waarde door de Gasunie. Die laatste kan dat echter niet bevestigen en andere autoriteiten weten ook van niks. De geschillencoomissie is uiteindelijk duurder, dus rest je niets dan het maar te betalen. Wat een onrecht! Hoe u voor Innova!
CCk – 07 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
In 1 zin . Grote bedriegers die rotzoien met meter standen,facturen en de eindafrekening niet terug betaald!
Aangeven bij de geschillencommissie!
OOpeneer – 06 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb twee maanden terug opgezegd, maar toch heeft Innova een heel termijnbedrag afgeschreven voor slecht 5 dagen in de nieuwe maand. Omdat mijn nieuwe leverancier hetzelfde doet maar dan voor 25 dagen, worden er 2 hele termijnbedragen afgeschreven en gezien de prijzen momenteel is dit voor mij niet te betalen. Ik heb daarom per mail aan de klantenservice gevraagd of die laatste termijn niet verrekend kon worden met de eindnota en ik kreeg hierop een bevestigend antwoord. Twee weken later krijg ik ineens een herinnering, waarop ik reageer dat ik hier eerder al een afspraak over had gemaakt. Een aantal dagen later krijg ik een reactie dat dit niet waar is, waarna ik weer reageer met een screenshot van de mail van de klantenservice medewerker. Weer een aantal dagen krijg ik een mail dat deze medewerker een fout heeft gemaakt en dat ik alsnog de nota moet voldoen. Inmiddels een aantal weken verder is het geld op en moet ik wachten op mijn salaris, waarna ik direct de nota voldoe. Tot mijn verbazing krijg ik alsnog een aanmaning en word ik een aantal dagen gebeld door een brutale Belg, dat ik de aanmaningskosten nog moet voldoen. Ik geef aan dat ik deze niet ga betalen omdat de fout aan hun kant ligt en dat er geen probleem is omdat de nota gewoon is voldaan. Na een hoop gezucht en gesteun, gediscussieer en alles behalve het zoeken naar een oplossing door deze brutale Belg, word het gesprek beëindigd met een “ik maak er een notitie van”. Deze gang van zaken is absoluut belachelijk en ondanks dat het maar om 15 euro gaat, is het voor mij een principekwestie en zal ik dit verhaal laten horen aan elke instantie en plaatsen op elke reviewsite net zo lang totdat er een redelijke oplossing komt van Innova. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oplossen en betalen van hun fouten.
JJess – 04 april 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wacht nu al 5 weken op mijn eindafrekening. Inmiddels heb ik wel al 2 nieuwe termijnen betaald. Volgens de klantenservice zou het wel 6 weken duren. Hoe lang het daarna duurde voordat ik mijn geld terug zou krijgen (hen minder verbruikt) konden ze me überhaupt niet vertellen…m
VVincent Bast – 03 april 2023
Prijs
Service
Algemeen
Innova doet maar wat met termijnbedragen en afschrijvingen. Ook vorig jaar. Ik heb echt 4 of 5 keer mijn termijnbedrag moeten verlagen want max verlaging 15%, hun max verhoging, 100den procenten geen probleem! Zonder overleg mijn termijn bedrag van €115 naar €460 zonder aanleiding. Helemaal klaar met Innova. Smoesjes met procedures en processen komen me ook de nek uit. Ik ga overstappen!!!
EEmma – 30 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Innova had de verkeerde meter aan mijn adres gekoppeld waardoor ik ineens voor het stroomgebruik van de algemene ruimte van het hele gebouw moest betalen. Na veel contact en het zelf uitzoeken met Liander is dit nu aangepast. Maar ik bleef alsnog facturen ontvangen die niet kloppen op basis hiervan. Ik heb de facturen gestorneerd/deze zijn vanzelf teruggeboekt door mijn bank. Want deze facturen liepen op tot meer dan 2800 euro. Ik ben student. Ik heb dat geld niet dus kan dag gewoon niet betalen. Na vaak gebeld en gemaild te hebben zijn de facturen nu aangepast maar nu moet ik alsnog aanmaningskosten betalen. 15 euro per factuur waarbij 1 factuur om slechts €1,04 gaat. €15 euro voor €1? Dat is toch belachelijk. En dat nadat ik zelf alles heb moeten uitzoeken, liander heb gecontact om het probleem vast te stellen, innova gecontact voor de facturen. Op de 10 mails die ik heb gestuurd, hebben ze hooguit 3 keer gereageerd waarvan een keer met: “je moet gewoon betalen”.
Vreselijke klantenservice. Ik heb gebeld om te vragen of de aanmaningskosten gecrediteerd kunnen worden gezien mijn situatie. Dit is toen doorgezet naar crediteuren maar vervolgens niks meer gehoord voor 2 weken. Toen kreeg ik een incasso brief binnen en moet ik weer bellen om hier achteraan te gaan. Conclusie: aanmaningskosten alsnog moeten betalen. Wie vergoed mij nu voor alle tijd die het mij heeft gekost dit te regelen? Nooit
Meer Innova.
LLex – 29 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goedkoop
Betrouwbaar
Klantenservice goed.
SSatif Belaarbi – 20 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Een hele goede energieleverancier met goede prijs kwaliteit verhouding. Het gaat s alleen jammer dat ze geen app hebben om je verbruik beter bij te houden.
JJ veth – 02 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Belazerd door verkopers met smoesjes om bij INNOVA klant te worden.
Gebeld worden met verhalen over naamsverandering enz.en daarom.moet je naar INNOVA.
met allemaal verschillende bedragen .
Reactie INNOVA weten van niks maar vorderen wel geld totale klanten oorlog!!!. SCHANDALIG.
MMichael – 26 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ben al 2 jaar klant en heb alleen maar goede ervaringen met deze energieleverancier. Ik moest heel snel gas en licht hebben en ze konden mij binnen enkele dagen de energie leveren. Ook qua prijs vind ik het een fijne leverancier ben denk ik als 1 van de weinige maar weinig omhoog gegaan met mijn vaste contact.
MMargriet – 25 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ieder jaar stap ik bijna over van energiemaatschappij. Nog nooit bij zo’ n slecht maatschappij gezeten. Termijnbedragen worden niet afgestemd om het werkelijke verbruik. Ook telefonisch niet mogelijk dit te verlagen omdat gasverbruik van 1300 naar 600 m3 is gegaan. Bij de eindafrekening berekenen ze ook nog eens 13 maand in een jaar. Kortom zeer klant onvriendelijk en niet flexibe.l
MMarijke van Schie-Keizer – 22 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
1 , 5 jaar geleden overgegaan naar Innova Energie , vooralsnog duidelijk , overzichtelijk op account , telefonisch ook vriendelijk , heel tevreden met Innova Energie
IIds – 20 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Innova Energie is wat mij betreft een prima Energieleverancier.
Iedere maand wordt er een goed gedetailleerd verbruiksoverzicht verstuurd van de maand daarvoor.
Enig minpuntje is dat ze voor vaste klanten een verlengingsaanbod van een jaar aanbieden met nog wel flink hoge energietarieven.
Voor de rest is Innova Energie zeker wel een betrouwbaar en transparant bedrijf.
Als algemeen cijfer zou ik een 9 willen geven.
LLeopold – 16 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ben zeer tevreden over Innova.
Kwam bij energievergelijker als een van de meest voordelige leveranciers in mijn situatie uit de bus .
Met de eindafrekening was ik blij verrast en het te ontvangen bedrag stond keurig binnen een maand op mijn rekening.
Enige is dat ik hun maandelijkse overzicht wat minder duidelijk vind dan bij enkele andere leveranciers.
Daar staat tegenover dat ze telefonisch zeer goed en vlot bereikbaar zijn, zelfs in de drukke tijden toen iedereen met vragen zat.
MMarco – 12 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Hoge prijzen ten opzichte van veel andere energieleveranciers.
Verkeerde communicatie en uitleg door een medewerker van de klantenservice hebben ertoe geleid dat ik een vast contract verloor en veel extra geld aan een variabel contract kwijt was.
JJ. Vroemen – 11 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ze beloven om je eindafrekening heel snel terug te betalen maar vervolgens duurt het bijna een maand. Wanneer je zelf achterstallige betalingen hebt zijn ze wel heel alert.
DDe ruiter – 01 mei 2023
@J. Vroemen
Ook bij mij. Mijn contract loopt tot 14 maart. Krijg meer dan 600 euro terug. Nu 1 mei nog steeds niet ontvangen. Terwijl hun wel rente trekken van mijn geld. Ook het zomaar verhogen van je maand tarief zonder bericht zijn ze uitstekend in. En niet een beetje maar met bijna 200 euro per maand. En dan krijg je te horen” maar met de afrekening krijg je die terug” haha die ik nog steeds niet ontvangen heb. Zeer slecht. Volgend aar over stappen. Dit word mijn derde jaar. En het eerste jaar geen problemen. Maar na dat jaar met een tweejarig contract. Besodemieteren ze boel.
JJ .B – 30 mei 2023
@J. Vroemen
Zeker weten ze horen zich ook de termijn te houden die voor ons geld maar daar hebben ze maling aan
HHenk van Hooij – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Bij Innova word ik prima geïnformeerd over alle evt.veranderingen van gas en elektriciteit.De overzichten van G & L zijn duidelijk.Ik ben tevreden dus geen reden om over te stappen.
HHuib Panhuyzen – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Na mijn eerste 3-jarige overeenkomst was Innova één van de zeer weinige energiemaatschappijen die mij vorig jaar zomer een 1-jarige overeenkomst voor de afname van elektra wilde aanbieden.
Na afloop van iedere maand ontvang ik van Innova een overzicht van het verbruik van de afgelopen maand in een voortschrijdende staafdiagram.
Op die manier ben ik in staat om nóg bewuster om te gaan met mijn energieverbruik in mijn appartement van ruim 90 vierkante meter.
Ik hoop aankomende zomer weer een (minimaal) 1-jarige overeenkomst met een vast tarief te kunnen afsluiten bij Innova Energie.
WWinston Renfurm – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Altijd klantvriendelijk en zeer behulpzaam. Maandelijkse lasten val wel mee. Ik ben een zeer tevreden klant. Ik kan ieder innova energie aanbevelen.
MM. Blakenburg – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt naar Inova Energie, dus kan ik er nog niet zo veel over schrijven.
Ik ben er tevreden over wat betreft de betalingen, die zijn door hun en mij steeds op tijd betaald. Het enige waar ik niet over tevreden ben is het contact, dat valt mij erg tegen.
AAngelique – 06 februari 2023
Prijs
Service
Goede prijs vriendelijke klanten service heb nog een vast contract tot juni 2025
RRB – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
lees hier een berichtje van iemand die een maandelijkse termijnsverhoging kreeg van 666% bij mij was die nog wat hoger 777% Doe je voordeel ermee
FFemke – 03 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ga niet bij deze energiemaatschappij
Ik ben zelf geen klant, maar ivm nalatenschap/ overlijden klant moest ik communiceren met deze maatschappij.
Klantenservice heeft weinig kennis van zaken.
Facturen moest ik zelf achter aan, maar wel dreigen met deadlines.
Er werd zelfs een incassobureau bij gehaald, maar weinig kans bij overleden klant & lopende rechtelijke procedure.
Ze geven toe dat er weinig communicatie tussen afdelingen is en wijzen zelfs met het vingertje naar elkaar om de schuld ergens anders neer te leggen.
Meerdere klachten en terugbelverzoeken ingediend, maar geen respons!
Schandalig hoe ze met klanten omgaan & angstaanvallig hoe ze op deze manier mensen de schulden in jagen!