Waar ben je naar op zoek?

Innova Energie

Totaalscore

Energieprijs


6,4

Klantenservice


6,0

Algemeen


5,7

Plus- en minpunten

  • 1-jarig vast contract
  • Riante terugleververgoeding
  • Veel negatieve klantenenervaringen

Over Innova Energie

Innova is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt vooral stroom aan het midden- en kleinbedrijf, maar investeert zelf niet de productie van duurzame energie. Innova levert ook gas onder vergunning van Trianel Energie B.V.

Sinds 2015 is Innova het eerste energiebedrijf die stroom uit IJsland invoert. Deze stroom wordt grotendeels opgewekt door middel  van aardwarmte.

Kan het goedkoper?

156 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Innova Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MM. Mieremet – 04 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit nu ruim 2 maanden te wachten op de uitbetaling van mijn jaarnota.
    Iedere keer een smoes , migratie, nieuw systeem, handmatig overmaken , het is al uitbetaald , storing en verzin er nog een paar.
    Als je belt zijn ze heel onklantvriendelijk je wordt afgesnauwd als je vraagt wanneer ze het overgaan maken.
    Ik vermoed dat het niet zo lekker gaat daar??
    Voor de zekerheid overgestapt naar een ander energieleverancier.

    Reageren
  • JJasper .????????? – 29 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betalen mij niet terug.
    Door aanschaf zonnepanelen krijg ik 5985 euro terug.
    Helaas hebben zij dat geld niet want terug betalen lukt ze niet.
    Enkel maar smoesjes.
    Beetje jammer.
    Dus wees gewaarschuwd.

    Reageren
    • AAstrid – 30 november 2023

      @Jasper .?????????

      Hier net zo. Alleen maar leugens en smoesjes. Maar betalen ho maar

      Reageren
  • Mmarijke – 28 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vraag al een maand om de jaarafrekening, geen enkele reactie op mail of telefoon. Verwacht veel geld terug te krijgen, maar Innova geeft niet thuis. Website is verander waardoor er veel minder inzicht is. Vreselijk bedrijf.

    Reageren
  • AAstrid – 28 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slecht wordt al bijna 4 weken aan het lijntje gehouden ze betalen de eindnota niet uit !

    Reageren
  • TTess – 27 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een waardeloos bedrijf. Je maakt een afspraak maar er vervolgens niet aan houden. Nooit meer

    Reageren
  • Eelyaakoubi – 25 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    deze enegrie zijn slecht ik had ook hun 2019 zelf rechter vind dat hun hoog kosten doen bij mijn heb deze enegie bedrijf me dagvraagd gestuurt ik moest bij kontonrechter verschijnen hun zeg moet bijna 2500euro betalen rechter zegt nee ik moet alleen 440 euro betalen zie je hoe van 2500euro naar 440 euro dat is 4 keer bubbel ik ga veder in hoogbroep ik eis zelf geld terug van deze bedrijf door hun had ik veel stress ik heb epilpsie door veel stresss krijg ik zwaaar aanvallen ze hou niet aan hun aspraak hun zeg ze kwan aan de deur hun zeg hoeveel betaal je ik zei dit bedrag hun zeg met smoes je krijgt 50 procent goedkoop bij ons normaal ik betaal 114 euro per maand hun zeg bij ons betaal je 57euro ik dacht dat mooi maar achteraf moest ik eerst 157euro betalen dan naar 214 euro toen heb ik paar maanden betaalt dan niet meer hun schalk de deurwaader komt kosten in totaal moest ik 2500euro betalen hun heb me dagverdaaging ik moest naar kantonrechter gaan uitspraak is ik moet alleen 440 euro betalen kijk hoe van 2500euro naar 440euro dat is 2060 euro minder

    Reageren
  • CC van Schaik – 17 november 2023

    Zeer slechte ervaring. Moet veel geld terugkrijgen maar probeer dit nu al 3 maanden maar wanneer je belt liegen ze en houden je aan het lijntje. Raad iedereen aan om hier niet naar over te stappen . Wat een oplichters !!!!

    Reageren
    • Eelyaakoubi – 25 november 2023

      @C van Schaik

      neem advocaat in arm deze bedrijf bij mijn heb hun me voor rechter gooit rechter zegt ik moet alleen 440euro tewil hun zeg tegen dat ik moet hun 2500 euro betalen

      Reageren
  • JJames – 09 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer slechte service. Ik zou geld terug krijgen. Wachten meer dan 3 weken en nog steeds niet overgemaakt. Klantenservice heeft geen duidelijke antwoord.

    Reageren
    • BBids Ryan – 24 november 2023

      @James

      Ik maak hetzelfde mee. Eigenlijk verdient het een melding bij Meldpunt.

      Reageren
      • AAstrid – 28 november 2023

        @Bids Ryan ik wacht ook al ruim 3 weken. Iedere keer andere smoes. Welk meldpunt bedoel je om te klagen ?

        Reageren
  • CC. Mulder – 02 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Pas op: Het paarse krokodil!!!
    Wij hebben (nu helaas nog) 6 energiecontracten bij Innova en zijn heel erg ontevreden over de service. Elke keer als meterstanden nodig zijn moeten we die handmatig per contract opgeven met foto’s. Op mijn vraag waarom Innova niet de slimme meter uitleest krijg ik een vaag verhaal over administratieve problemen. De foto’s kunnen wij niet goed laden in hun systeem – foutcode!. Nu we die hebben opgestuurd per mail (en hierbij natuurlijk hebben aangegeven wanneer de foto’s zijn gemaakt) word achteraf aangeven dat we een nieuwe foto’s moeten maken met een kaasabon er op?????????????????? Hun klantencenter verteld me dat hun administratieve systeem nu maar zo is en wij hier weer alle foto’s op nieuw moeten maken met ook een kassabon er op. Pas dan mag zij het datum van de foto’s (die ik trouwens per mail had aangegeven) in hun systeem zetten. Dat vraagt haar manager – die natuurlijk voor klanten niet te spreken is…… zien jullie het paarse krokodil door hun kantoor lopen?????
    PS als ik nu een kassabon uit het verleden pak gaan ze dat zeker wel accepteren. Helaas hebben we een contract van 3 jaar – dus ik zie me nu constant alle locaties aflopen en de huurders vragen of ik weer foto’s mag maken – met kassabon natuurlijk 🙂

    Reageren
  • RRick – 10 oktober 2023

    Service

    Algemeen

    Regelmatig wordt ik gebeld door een incasso bureau dat ik openstaande rekeningen heb, dit ondanks dat ik hier niet ben aangesloten. Onlangs contact opgenomen met het bedrijf en aangegeven dat ik geen klant ben. Tot ergenis blijven ze maar bellen… Het bedrijf lijkt hun administratie dus niet op orde te hebben, ondanks dat ik hen erop gewezen heb dat dit het verkeerde telefoonnummer is blijven ze maar bellen.

    Reageren
  • Aastrid spaan – 27 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hadden een contract voor 4 jaar, maar we gingen ineens van 150 euro per maand naar 224, en dat terwijl we een vast contract hadden. Dus zijn we weg gegaan bij ze, nu kreeg ik me eindnota en een extra nota, dat we moeten 250 euro terug betalen die hun hebben betaald aan de vorige energie leverancier, dat was de boete omdat we te vroeg weg waren gegaan bij die andere. Nu zeggen ze dat het in het contract staat en we het dus moeten terug betalen. En ze houden 2 x 75 euro in omdat ze energie hebben ingekocht voor ons , dus bij elkaar lopen we 400 euro mis.
    Dit is geen vriendelijk bedrijf, en al zeker geen vriendelijk personeel.

    Reageren
  • JJoyce Wielders – 11 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zijn voor de 2e keer klant bij Innova na een keer weggegaan te zijn door hulp van een energiecowboy. Nu wederom klant en wij zijn erg te spreken. De wachttijd dat ik belde was niet langer dan 5 minuten (2x gebeld) Ik ben netjes te woord gestaan en ook vakkundijg geholpen. Ook de over de tarieven zijn wij erg te spreken.

    Reageren
  • HHans – 05 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Innova trekt klanten met een mooie cashback van Euro 345,00 voor periode juli 2022 t/m juli 2023.
    Bij afloop contract eindafrekening duurt 5 weken, maar de cashback heb ik nog niet ontvangen. Technische problemen zegt de helpdesk. Nu al ruim 2 maanden na afloop contract en nog geen oplossing van hun probleem.
    Innova zou ook een betaling voor de cashback kunnen invoeren zoals wij allemaal onze betalingen doen.
    Voor Innova de kans te geven is dit mijn klantnr. 2402884.

    Reageren
    • HHans – 03 november 2023

      Na meerdere telefoontjes en mails naar de “klantenservice” de volgende antwoorden per mail ontvangen:
      9 augustus:
      de cashback was systematisch uitgevallen

      1 september:
      Helaas door dit probleem kan ik geen specifieke datum inzien wanneer de cashback uitgekeerd zal worden.

      26 september:
      Wij kunnen zien dat de creditfactuur voor de cashback niet is opgemaakt. Wij hebben nogmaals de afdeling gevraagd om dit alsnog te doen

      26 oktober:
      aan klantenservice gemaild dat wanneer cashback niet voor 19 november is bijgeschreven op mijn rekening ik mijn rechtsbijstandsverzekering zal inschakelen.

      Dat laatste heeft gewerkt, want op 1 november is het bedrag bijgeschreven met een voor mij onbegrijpelijke afwijking in de contractperiode.

      Voor mij nooit meer Innova Energie ondanks hun scherpe prijzen.
      Redenen: Slechte administratie en slechte klantenservice

      Reageren
  • AALM G – 14 augustus 2023

    Algemeen

    Ze zijn gewoon bezig met koude acquisitie. Hoewel ik ooit (te duur) daar even klant ben geweest wil ik door dit soort figuren niet meer gebeld worden. Denken zij nu echt dat ik in hun praatjes geloof en dat zij mij een voordeeltje willen aanbieden? Die energiecowboys denken toch alleen aan hun eigen winstmaximalisatie! Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal ook zo. U bent gewaarschuwd.

    Reageren
  • FF.W. Metselaar – 13 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In mijn 9oude) woning woont niemand meer, omdat ik verhuisd ben. Ik gebruik vrijwel geen energie meer, maar ik houd de energielevering in het oude huis aan, omdat in de winter de centrale verwarming niet mag bevriezen. Lager dan € 150 per maand krijg ik de levering niet, terwijl ik per maand minder dan € 10 gebruik. Ik krijg straks dus heel veel geld terug, maar wil niet via Innova sparen, omdat de reviews bij terug betalen erg slecht zijn bij Innova.

    Reageren
  • TTon van Leeuwen – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij ervaren Innova als een menselijke energieleverancier, altijd netjes en vriendelijk antwoord, afspraken worden nagekomen.

    Reageren
  • LLouise – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Ik ben vorig jaar overgestapt naar Innova. 1e contact was erg prettig, daarna een to the point info voorziening ontvangen. Daardoor heb ik recentelijk voor een verlenging van 3 jaar vast contract gekozen. De communicatie richting mij, de klant, verloopt zeer netjes en effectief.

    Reageren
  • AAhmed – 18 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben heel blij met Innova! ik ben all 3 jaar klant, nog geen jaar geleden hebben ze mij gebeld, met een waarschuwing dat er waarschijnlijk de prijzen enorm zouden stijgen, omdat ik variabel wilde blijven heb ik een enorm goeie deal gekregen en dat heeft mij denk ik wel 1000 euro bespaard tevens ook teruggestort gekregen!!! had het dit niet gedaan dan was ik anders misschien wel 3 keer zo duur uitgewerkt.

    Reageren
  • JJan Wilmink – 17 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer betrouwbare en vooral eerlijke manier van zaken doen. Trapt geen andere leveranciers de grond in en houdt zich aan de afspraken. Ik werd door hun aan het begin van het jaar gebeld. Toen ik zei dat pas op 27 december mijn contract met een andere leverancier af zou lopen werd mij gevraagd of ze op 27 december contact met mij op mochten nemen. Dat is gebeurd met dezelfde voorwaarden die ze mij aan het begin van dat jaar noemden.

    Reageren
  • WW.H.Schepers – 17 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Omdat ik bij hun wel een redelijke prijs krijg en bij de anderen die ik heb gecontacteerd niet ik snap ook wel dat mijn profijt wil maken met onze keus en daarbij niet altijd winst kunnen boeken maar en dat zeg ik zeer eerlijk ben zeer tevreden over Innova en dat zeg ik ook tegen andere mensen als ze mij vragen bij wie ik mij energie afneem

    Reageren
  • WWesley van der Bunt – 17 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij aanmelding was het fout gegaan met mijn meternummer na contact opgenomen te hebben met de klantenservice prima opgelost goed opweg geholpen om het uit te zoeken helemaal top

    Reageren
  • TTheo – 17 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede prijs en zeer tevreden

    Reageren
  • BBen Kaaij – 10 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Redelijk duur, voor de rest prima

    Reageren
    • Eelyaakoubi – 25 november 2023

      @Ben Kaaij
      ik had ook in 2019 ze liegen teveel eerst kom hun met goedkoop prijs dan als ze jou hebben verdubbdel ze 4 keer prijs

      Reageren
  • KK. van der Beek – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    3 jarig contract afgesloten begin 2022, toen er nog geen sprake was van de energiecirsis, die na de Russiche inval in Oekraïne ontstond.

    Reageren
  • WWester – 30 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goed

    Reageren