menu

Plus- en minpunten


HEM energie tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van HEM energie.

Geen contracten gevonden.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Product of veld niet gevonden.


Over HEM energie

HEM, ofwel de Hollandse Energie Maatschappij, is een Nederlandse energieleverancier die meermaals negatief in het nieuws is gekomen.

Lees goed onderstaande reviews en ervaringen over HEM energie voordat je een beslissing maakt.


Kan het goedkoper?

HEM energie ervaringen

Review score

2,7

op basis van 231 reviews

Prijs
2,9 Star

Klantenservice
2,7 Star

Algemeen
2,7 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • P
    Pat

    Kunnen we iets doen met zijn alle want hier ben ik dus ook ingetrapt.
    Ze hebben me voor gelogen bij het tussen persoon.

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
    • A
      Astrid

      @Pat
      Ik heb hetzelfde meegemaakt gelukkig op me herroepingsrecht me beroept die tussenpersonen hebben nu 3 energie leveranciers in 4 maanden tijd bij me aangemeld ik moest de boetes naar hun sturen . Nou ik zit nu met toren hoge schulden aan boetes want het bedrijf zelf reageerd niet en als ik dit bedrijf wil bellen om het nogmaals niet alleen via mail maar ook telefonisch te herroepen krijg ik al meteen spam melding en het bedrijf zegt door technische storing kunnen we maar beperkt telefoon aannemen en stuur je een melding op de site word er gezegd inzending mislukt wegens serverfout . Ik hoop dat dit bedrijf en die tussenpersonen eens worden aangepakt want wij zijn nu de dupe van dit soort praktijken

  • M
    Maarten

    Wanneer je klant moet/wilt worden zijn ze heel vriendelijk, en beloven ze je een betere prijs. Puntje bij het paaltje betaal je dus meer dan afgesproken, en wil je het contract beëindigen worden ze des duivels. Kijk uit voor HEM energie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M. Lancel

    Erbarmelijk hoe HEM aan klantenwinning doet. Je wordt ‘s avonds onder etenstijd door een oplichter gebeld met de mededeling dat je eigen energieleverancier door HEM is overgenomen en dat je met dezelfde voorwaarden en prijzen door HEM kan worden overgenomen, mits je direct “toehapt”. Je krijgt wel bedenktijd, maar nog voordat die tijd verstreken is zit je aan HEM vast. En ze zijn supersnel met het opzeggen van je vorige energieleverancier, maar o zo traag met het reageren op je mail dat je niet op hun “aanbod” in wil gaan. Dit is één van de ergste energieleveranciers die ik heb meegemaakt. Pure oplichterij in alle opzichten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • L
      Lorka

      @M. Lancel

      Ik had precies hetzelfde! Waardeloos! Ze reageren niet zo snel op mails en het verbruik is keer keer zo hoog, terwijl ik alleen woon. Ik wil van het contract af, maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen. Heeft iemand geprobeerd om over te stappen?

    • C
      C

      @M. Lancel Zojuist inderdaad hetzelfde meegemaakt. Werd er tegen mijn man gezegd: “u bent een klant, maar gedraagt zich niet zo.”…..

      Nu weet ik niet hoe een klant zicht hoort te gedragen, maar volgens mij is die koning…

      Toch even onderzoek gedaan, je gaat toch twijfelen. Veel duurder en van overname geen sprake.

    • I
      Ineke

      @M. Lancel
      Ben op de zelfde manier benadert begrijp dat hier niks mee gedaan word met zo veel klachten over HEM ENEGIE
      ook een maand bedrag van €320 schandallig dit .
      En dan ook niet normaal telefoon gesprek onbeschoft personeel legt niks uit en heb nooit mijn welcoms mail ont vangen ja nu pas na een
      Maand ja dan kom je er niet meer onder uit !!
      Zo slecht bedrijf !!!

  • J
    John

    Niet te geloven, ik werd gebeld door een zeer aardige dame die mij vertelde dat ENGIE, waar ik nu bij zit deels wordt overgenomen door de HEM, ze stuurde mij een mail terwijl ze aan de lijn bleef of ik de checkboxjes wilde aanvinken en op akkoord drukken dan blijven de condities die ik gewend ben gewoon doorlopen.
    Toen ik vroeg opof de Engie er dan niet meer is zij ze, jawel, maar omdat Engie de condities van het contract niet meer kan nakomen zijn ze met een grotere partij in zee gegaan, die dat dan wel kan. Als ik akkoord ging dan werd er €600 op mijn rekening gestort.
    Uiteraard gin ik hier natuurlijk niet mee akkoord, want ik zag in hun aanbod helemaal niets over Engie en vertelde haar dat ik absoluut op deze manier geen vinkjes zet en akkoord ga maar eerst de Engie even ga bellen en informeren of dat zo is. Toe zei ze dat het een eenmalig aanbod is en dat ze alleen als ik NU akkoord ga dit kan aanbieden, anders vervalt het. Zonder gedag tezeggen verbrak ze de lijn. ?
    Niet akkoord gegaan dus, Engie gebeld en daar wisten ze niets van een overname door HEM en vonden ze het zoiezo verstandeig dat ik daar niet op ben ingegaan.
    pppffff…. hoeveel mensen trappen daar wel in……

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    rebecca

    OOh wat erg! Ik wil er geen woorden over vuil maken maar moet dit uiten voor dat er een andere ziel tegen dezelfde steen aan loopt. STAP NOOIT OVER. Ik kreeg een eind rekening van 5400 euro! en woon maar met een iemand samen en we verbruiken niet veel! niet schikbarend veel. ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt! me hart is er kapot van. blijkbaar zijn ze drie keer zo duur als een ander en als je lichtelijk over je verbruik gaat betaal je de hoofdprijs. een gezin van vier krijgt dit niet eens voor elkaar. maar zogenaamd een huishouden van twee die fulltime werken en niet gek doen wel. nou ik ben hier nog niet over uit gesproken. snel overstappen iedereen!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jonas

    echt een prima organisatie hoor, lees veels negatief maar ik zie bij geen enkele leverancier positieve reviews

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • H
      Hans Huskens

      @Jonas, jij werkt gewoon voor die 2 Ali,s.
      Ze zijn niet alleen in het drugscircuit no 1, nu gaan ze zich verder ontwikkelen in de energiewereld.

  • A
    Arjan

    Vaag verhaal om mij te laten tekenen zodat essent mij kan terugbetalen voor de prijsstijgingen die ze niet hadden mogen doen? Hoe dan? Ik heb een vast contract met essent niet bij hem. voor 4 jaar voor 0.24 ct per kwh tot 2025…. han hem niet aan tippen. 0 sterren. Heel, heel hardleers en zeer onduidelijk in communicatie. Vertellen echt een vaag verhaal.

  • G
    Gerben

    Opdringerig, onbeschoft en misleidend, ga niet met ze in zee. Ze zetten telefonisch mensen onderdruk, en het verhaal wat ze vertellen klopt totaal niet.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ruud

    Bizar bedrijf.
    Wordt net gebeld door jullie, zei dat ik geen intresse had….zegt hij tegen mij dat ik glad ben en hangt op…..lekker bedrijf zijn jullie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Philip van der Zee

    Ik zou eind juli geld terug krijgen 2200,- . Nu begin september nog steeds niets. Toen ik ging overstappen naar een andere leverancier werd ik gebeld door een partner van HEM en deze wist me te verleiden met allerlei leugens. Gelukkig heb ik dit terug kunnen draaien. Ik hoop nog steeds dat ik het te veel betaalde geld : 2200,- terug krijg.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • D
      Dirk

      @Philip van der Zee

      Hallo fillip ik heb een telefoon nummer van acm die kan je smoren bellen tussen 10 en 22uur en kies dan optie 1 leg daar je problemen met hem voor ze staan voor je klaar.nummer is 070-7222000 Google voor informatie over acm gr dirk

  • M
    Melvin

    Ze hebben ons niet goed geïnformeerd waardoor we met hun in zee zijn gegaan. Achter af blijkt wat er via de telefoon besproken is niet waar te zijn en hebben wij het contract opgezegd verwachtend dat we een boete van 50 euro zouden krijgen, wij dachten het zij zoo ze hebben ons.

    Maar we werden opgebeld dat we 250 euro per levering dus 2x 250 euro moesten betalen, wij vonden dit heel vreemd. Daarom wouden we het graag de informatie die hij aan de telefoon wou vertellen op de mail hebben zodat we het goed konden door lezen. Maar toen waren wij in een keer volgens de HEM medewerker agressief en er was geen mogelijkheid om de informatie op de mail te krijgen en dreigde dat als wij dit willen meteen de boete zouden krijgen. Toen we zijden dat we dit een hele rare gang van zaken vinden zij hij helemaal goed ik stuur de boete en hing op. De meneer aan de telefoon was zeer onbeschoft heb nog nooit meegemaakt dat ik door een bedrijf ben gebeld en zo behandeld ben.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Nick

    Opdringerig, onbeschoft en misleidend. Zo kan je ze omschrijven.
    Ze kunnen niet accepteren dat je bent overgestapt. Blijven bellen en staan je op een niet normale manier te woord.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A.Th Elswijk

    Na 11 maanden toch weer terug naar de vorige energieleverancier. Waarom? Nou de prijs van HEM was belachelijk hoog. De door de regering ingestelde prijscompensatie tweemaal van 2022 kwam de eerste keer binnen in 2023 de tweede maar zelf ingehouden op de rekening van maart 2023. Eindafrekening zou binnen een tijd van 3 weken worden overgemaakt. Na die tijd maar klantenservice gebeld (vol houden) en ja hoor het geld @ 2500,- ongeveer was binnen 10 dagen binnen. Factuur was ook fout er stond dat ik het geld moest overmaken. Kortom niet goed geregeld bij HEM.

    Klantenservice
    Reageren
  • B
    Bas Geurtjens

    Overgestapt per 28 februari jl. naar Engie… Na bijna 4,5(!) maand op 11 juli de eindafrekening van 193 eu ontvangen met de mededeling dat deze 19 juli automatisch zou worden afgeschreven… Altijd voldoende saldo gehad, maar geen afschrijving… Op 27 juli (dus 8 dagen later) ontvang ik een dreigmail van Collect4U met ‘ingebrekestelling’ etc etc… Werkelijk ongelooflijk dit, bovenop de zeer slechte service en communicatie die zij sowieso een jaar lang hebben geleverd… Ik waarschuw iedereen; laat je niet in met deze malafide bende, er zijn genoeg echte energiemaatschappijen waar je terecht kunt!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E Witter

    Als je ze nodig heb is een telefoontje zo gedaann en je hebt een fijn en goed contact als je vragen heb. Ze helpen je graag en ik denk zelfs met een glimlach maar dat kan je door de telefoon niet zien

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • K
      Koopmans

      @E Witter volgens mij werk of ben jij ook een bekende van de bende van HEM MENEER ze zijn nooit berijkbaar via tel of mail dus niet liegen

    • M
      Marinus

      @E Witter

      Proxy

  • S
    Stefan

    Restitutie jaarafrekening HEM Energie (zelfde als Holland Energie)
    Nu precies een jaar energie van HEM. Op zich geen klachten hierover. Echter heb ik in april de jaarafrekening gekregen en krijg dus €1.220,00 terug. Dat is mooi zou je denken. In dit bericht staat dat uiterlijk binnen 2 weken na 1 mei het bedrag op de rekening zou staan. Tot dusver nog geen cent binnen. Geen enkele reactie op berichten. Per telefoon minimaal 20 wachtenden voor u – geen doen.

    Nu zou er nav deze ervaring contact worden opgenomen door Anna van HEM, maar ook dat is niet gebeurd tot op heden.

    Update 8 juni:
    Na contact met klantenservice werd mij beloofd dat binnen 14 dagen het rond zou zijn. Inmiddels zijn de deze verstreken heb nog geen stuiver gezien. Heb wat mogelijk was termijnbedragen gestorneerd en heb automatische incasso stopgezet. Dus nog een maand of 3 a 4 dan is t ook rond. Waardeloos bedrijf.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • H
      Hans meijer

      @Stefan

      En hoe is hier uiteindelijk op ge reageerd
      Wij zitten ook in zo’n schuitje

      Termijn bedrag blijf het zelfde

      vervolgens 3 keer zoveel af geschreven
      Ik zeg dat kan ik niet betalen
      Hun zeggen tjong wat vervelend maar u heb er zelf voor getekend

      • M
        mazzei giovanni

        @Hans Meijer
        Je kunt altijd opzeggen en een ander leverancier nemen. Boete tussen de 100 en 250 euro. Sterkte

  • J
    Julian Dekkers

    Ik ben voorgelogen en op een slinkse manier tegen mijn wil overgezet naar Mega energie. Gelukkig heeft HEM mij goed geholpen en is alles weer zoals het was.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H michels

    Verschrikkelijk eerste keer krijg je andwoord tweede keer helemaal niets meer duurt nu al maanden om 2100 euro terug te krijgen maar vrees dat het een moeilijke situatie word zijn gewoon een stel oplichters

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • G
      Gdp

      @H michels Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.

    • R
      Ria

      @H michels
      En waar is nu De Autoriteit Consument & Markt ( ACM )?

  • D
    Daan

    Dat dit bedrijf nog steeds actief is, is werkelijk onbegrijpelijk. Eigenaren zijn praktisch onvindbaar, medewerkers die schelden en liegen, klanten die maanden wachten op hun geld en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb een jaarcontract bij de HEM gehad. Halverwege het jaar besloten ze – zonder enige concrete aanleiding – om mijn voorschot te verdubbelen (!). En dit hebben ze medegedeeld in een mailtje op vrijdagmiddag nadat hun klantenservice al was gesloten. Zal geen toeval zijn geweest. Ik heb op maandag gevraagd om tekst en uitleg, maar meer dan een vaag verhaal over de ‘onzekere tijden waar we in leven’ kreeg ik niet. Ook op de vraag waarom mijn voorschot werd verdubbeld terwijl ik vaste tarieven heb, bleef onbeantwoord. Een schreeuwende medewerker was blijkbaar het maximaal haalbare. Uiteindelijk heb ik zelf het voorschot weer terug kunnen zetten naar het oude bedrag. En dat was maar goed ook, aangezien bij mijn eindafrekening in april bleek dat ik nog ruim 1.900 euro terugkrijg van de HEM. Je raadt het al: tot op de dag van vandaag geen cent ontvangen! Als ik ze vervolgens vraag waar mijn geld blijft (de betaaltermijn was al ruim verstreken), krijg ik wederom een vaag antwoord en was de mededeling om het over twee weken nog maar eens te proberen. Tot overmaat van ramp kreeg ik vorige week een telefoontje van de HEM. Niet om excuses te maken en om mede te delen dat het geld overgemaakt zou worden, maar met de vraag waarom ik ben overgestapt naar een andere leverancier, want ik had het bij de HEM ‘toch goed’? Ook hier weer een arrogante callcentermedewerker die glashard zit te liegen. Ik was volgens hem degene die niet zo moet klagen. Wat een slechte film is dit. Inmiddels heb ik er een jurist opgezet, maar ik vrees dat dit iets van lange adem gaat worden. Mijn advies: blijf zover mogelijk als kan uit de buurt van de HEM. Oplichters, zakkengraaiers, cowboys, leugenaars: geef ze maar een naam.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • G
      Gdp

      @Daan Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.

    • R
      Ria

      @Daan

      Ik heb hetzelfde….vreselijk. Had een contract van 3 jaar, ik heb opgezegd omdat het tarief steeds omhoog ging, verdubbeld. Boete 1300 euro…

    • M
      Marinus

      @Daan

      Ik heb goed nieuws. Vandaag heeft de ACM een boete van 1,1 miljoen aan de HEM opgelegd wegens malafide praktijken. Ik voorzie een faillissement.

  • M
    Mesker

    Waardeloos. Alles loopt langs elkaar heen, niemand weet wat, afspraken worden niet nagekomen, moeilijk contact te krijgen, verkeerde bedragen worden afgeschreven…voor mij nooit meer!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • R
      Ria

      @Mesker
      En waar blijft De Autoriteit Consument & Markt ( ACM ) ???? Dit moet stoppen

  • F
    f. jeske

    Oplichter. Niks aan de telefoon was de waarheid. 3 keer zo duur. Geen contact met de klantenservice mogelijk, op emails word gebeld en bedrijft. Let op zijn

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R.H.

    Met stip binnenkomende moet wel HEM energie zijn. De nieuwe oplichter in de markt zijnde.. of al een oude, onder een andere naam. ( Allround Holland Energie groep )

    Kunnen ontstaan uit wanbeleid der politieken en de gaten in wetgeving. Ondanks lopende onderzoeken tegen eigenaren over werving via callcenters was als leverancier starten geen probleem. He Jetten, bedankt he.

    Vast contract ontbonden, duurkoop ergens moeten zitten. En nu al weken te laat op teruggave jaarrekening wachten zonder vooruitgang.. waar meer mensen al langer last van hebben.

    Hem energie.. een gevalletje van duistere zaakjes van jouw centen samengesteld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kolibrie

    Grote oplichters, sturen factuur 3000 euro terwijl wij niets heb afgenomen aan energie, daarna nog zo’n factuur , we worden bedreigd met boetes, geen contact mee te krijgen , telefoon wordt niet aangenomen , mails niet beantwoord, lijkt wel of er geen levend wezen aanwezig is , dat HEM zo mag door gaan met oplichting.
    Brutaliteit , afpersing, en daarbij zijn ze verschrikkelijk duur, onze huidige firma is de helft goedkoper , dit bedrijf moet aangepakt worden ,

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      M

      @Kolibrie
      Hier heb ik een nummer voor je van ze. Ik ben vandaag gebeld. +31412311066

  • M
    Micha koopmans

    Slechtste energie bedrijf ooit oplichters in den top regeren nergens op tot je moet betalen dan kan het ineens wel kijk uit ze zijn al landelijk bekend helaas

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • R
      R.H

      @Micha koopmans

      Ze zijn lekker bezig idd. Amper gehoor. Geld niet willen uitbetalen. Maar de volgende termijn betaling willen ze uiteraard wel hebben.

      Wacht hier ook al weken op uitbetaling jaaropgave. Vele met ons.

      Het ruikt ernaar dat eigenaar
      Ouail Naamar weer zijn zakelijk talent van oplichting is begonnen inderdaad.

      • M
        Micha koopmans

        @R.H helaas gast het bij ons ‘s niet over een uitbetaling maar wij moeten meer als 6300 euro betalen voor 2 maanden en nu met incasso al meer als 7200 euro hebben nu een advocaat erop kost hellaas heel veel geld dit maar zijn eerste klas oplichters

        • A
          Anja van de Ven

          @Micha koopmans
          Vreselijk, succes

          Ik kreeg 19 en 20 april via ing
          HEM
          Allround Holland Energie
          Allebei 274
          Niet betaald, stond niets op de rekening.
          Dat kan soms..
          Maar ik…en nu.
          Niet goed bereikbaar, echt niet te geloven dat in Nl dit niet de kop in gedrukt wordt

          Wederom succes

          • K
            Koopmans

            @Anja van de Ven

            Kijk maar is ip Google reviews en trustpilot alles wat 5 sterren geeft doen ze zelf mensen bestaan niet eens is allemaal nep oplichting om hun procenten omhoog te krijgen helaas

        • F
          Fatma

          @Micha koopmans

          Hoi Micha,

          Wij zijn opgelicht door Hem-energie, omdat ze mooie verhalen kunnen vertellen aan de telefoon.
          Zij willen nu dat wij een hoog bedrag betalen als boete voor opzegging. Wij hebben hier een rechtszaak tegen aangespannen.

          Hoe staat de rechtszaak bij u?

          Misschien dat we elkaad kunnen versterken?

          Groet,
          Fatma

          • K
            Karin

            @Fatma
            Bij mij hetzelfde. Mooie verhalen maar in de clausule zag ik dat ik het dubbele ging betalen. En nog een zware eindafrekening. Schandalig. Ik heb nog op tijd alles kunnen annuleren. Zo walgelijk. Je durft bijna niemand meer te vertrouwen

          • M
            Micha koopmans

            @Fatma wij hebben een advocaat op gezet hellaas ook amper reactie van hun incasso gewoon niet betalen niet reageren incasso mag niks en werken samen met hem dus zeg niks tegen die incasso zijn net zo erg

          • H
            Hanneke Daamen

            @Fatma
            Hallo Fatma,
            Ik ben op 18 juli benaderd door ene Stevan van HEM en ik ben er ook ingetrapt.
            Vals voorgelicht en ben zit nu vanaf 1 september vast aan een 3 jarig contract.
            Deze heb ik 7 september gelijk weer opgezegd op advies van een ander persoon die mij benaderde voor een goedkopere contract.

            Ik kreeg gelijk de eindafrekening van HEM en mag bij elkaar gerekend een bedrag van zo’n 4000 euro betalen. Ik wil dan ook naar de rechter stappen en zou het erg prettig vinden als we met z’n allen hier iets aan kunnen doen.

            Ik heb ook een rechtsbijstand verzekering en ik ga daar morgen contact mee opnemen.
            Ik hoop de je reageert op dit bericht en verder kunnen kijken hoe of wat.

            Met verdrietige groet,

            Hanneke

          • J
            Janssen

            @Hanneke Daamen

            Zou idd fijn zijn als we wat gezamelijk kunnen ondernemen want wij zijn ook een van de vele

          • S
            Sannaz

            @Hanneke Daamen

            Wat heb je verder gedaan? Ik heb ook precies hetzelfde meegemaakt en heb boete van 1950 euro. Ik weet niet wat ik moet doen. Heb je wat tip voor mij?

          • A
            Alp

            @Hanneke Daamen

            Wij zijn inmiddes na 2 maanden bij HEM terug naar onze oude energie bedrijf gelukkig maar helaas zitten met een boete van ruim 4000 euro. Heeft u tips of wat hebben jullie zelf er tegem gedaan des tijds?

          • A
            Amber

            @Hanneke Daamen
            Hi Hanneke,
            Hoe is het afgelopen? Ik zit in dezelfde situatie en moet een opzegboete betalen van bijna 5000 EUR. Ben heel benieuwd wat ik nu het beste kan doen.

          • A
            Anno Niem

            @Hanneke Daamen
            goedemiddag Hanneke, een vriend van me (in de 70) is er ook in getrapt.
            weet je of er een samenwerking bestaat van gedupeerde?
            Anders kom ik graag met die groep in contact.

            met vriendelijke groetjes

          • E
            Eef

            @Fatma
            Is gelukt met de rechtzaak ?
            Ik ben ook opgelicht met misleidende praatje goedkoper
            Maandbedrag werd 4x hoger
            Overstap boete duizende eu.
            Ik weigert om te betalen.

        • M
          Marco

          @Micha koopmans

          Vraagje hoe is dit bij jou afgelopen ? Zit in hetzelfde schuitje, doen echt onmenselijk.

          • M
            Micha koopmans

            @Marco mijn advocaat heeft het overgenomen brieven zijn er uit zijn gewoon eerste klas oplichters het gehele bedrijf HEM wij zijn meer als.een jaar verder al 18 dreig brieven gehad gewoon niet reageren niks klopt incasso ook niet

          • I
            Iris

            @Micha koopmans
            Ik hoor graag hoe het afloopt. HEM heeft energie geleverd en probeert op een adres waar zoon al een jaar niet meer woont. Incassobureau bombardeert ons met een factuur voor € 14.345,88. Ondanks bellen en mails sturen, wordt niet onderzocht waarom de factuur niet
            naar de eigenaar van het pand wordt gestuurd. Die heeft de energie verbruikt.
            Telefonisch een contract voor 2023, dat wer is opgezegd. Een boete betalen, is bespreekbaar. Betaling van een factuur eisen is absurd.
            Heeft jouw rechtsbijstand succes?

          • M
            Micha koopmans

            @Marco ik sta er voor open om dit met ze alles voor te laten komen maar echt met ze allen

          • H
            Hanneke

            @Marco

            Ik ben er ook telefonisch ingetrapt en wil ook een advocaat inschakelen.
            Sluit me bij jullie aan als dit een rechtszaak zal worden. Met z’n allen staan we sterker!

          • A
            Anita Been-Zitter

            @Hanneke dan wil ik me ook wel aansluiten bij jullie. Ook ik ben er telefonisch ingetrapt, iets wat mij anders nooit gebeurd. Ze vertelden mij dat DGB mij teveel in rekening had gebracht en dat ze ongeveer 500 euro aan mij moesten terugbetalen. Hetgeen ook uiteindelijk is gebeurd (eindafrekening ja!!) Aan de telefoon is mij ook verteld dat ze veel goedkoper waren dan DGB, wat dus absoluut niet het geval is!! Wilde overstappen (bedenktijd zat er al op!) Maar kreeg een boete van 2400 euro!! Dus maar weer terug gegaan naar HEM. Weet je? Je kan ook niet bewijzen dat ze je gouden bergen hebben beloofd aan de telefoon dat is het ergste. Maar als WE een zaak hebben wil ik me graag aansluiten! Oplichters 1e klas!

        • B
          Bakker

          @Micha koopmans

          Beste Mischa, ik wacht al vanaf 12 dec (gelukkig vertrek naar bonafide energiebedrijf) heb mails verstuurd 13 keer gebeld alle begrip ze hebben een spreadsheet, foto’s van de meterstanden etc. per mail gehad. Echter de circa
          € 1000 die ik nog van ze krijg ivm teruglevering via zonnepanelen heb ik nog niet. Het ongelooflijk dat dit in Nederland kan en de toezichthouders niets doen.
          RemoteTalk een collectieve rechtszaak komen tegen HEM en zijn eigenaren en corrupte medewerkers. Die laatste liegen in communicatie en houden ons aan het lijntje

        • M
          Melvin

          @Micha koopmans

          Wij zitten in de zelfde boot, 2 maanden contract gehad. het blijkt wat ze ons aan de telefoon hebben verteld gewoon gelogen is. nu moeten we voor elke levering volgens hun 250 euro betalen dus in totaal 500 euro. gelukkig hebben wij rechtsbijstand en gaan we dit wel aanvechten.

        • M
          Mbeuk

          @Micha koopmans

          Heb je een update hierover? Wat gebeurde town je de incasso listen niet betaalde?

      • G
        GDP

        @R.H Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.

  • R
    R.H

    Als je maand en dag bezig bent om jouw geld terug te krijgen middels de jaarrekening gaan de nekharen overeind staan. Telkens van het kastje naar de muur met 2 weken aan toe verder in het riet gestuurd worden. Maar jouw geld zien.??

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren