Waar ben je naar op zoek?

HEM

Over HEM

HEM, ofwel de Hollandse Energie Maatschappij, is een Nederlandse energieleverancier die meermaals negatief in het nieuws is gekomen.

Lees goed onderstaande reviews en ervaringen over HEM voordat je een beslissing maakt.

Kan het goedkoper?

213 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van HEM?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • OOplichting door HEM – 20 januari 2024

    Op 22 september ben ik gebeld door Energievoordeel Nederland (tel. 040-2291459) waarin men zich voordeed als tussenpartij tussen mij en mijn huidige energieleverancier. Er werd een enorme druk op mij uitgeoefend waarbij mij gezegd werd dat mijn huidige energieleverancier DBG Energie de prijzen zou gaan verhogen. Ze konden me aan alternatief bieden tegen dezelfde tarieven. Ik belde vanuit de auto en moest direct beslissen omdat ik anders weer achter in de rij van 20000 mensen zou komen. Ik twijfelde, maar doordat de DBG ook wel eens geprobeerd had om mijn heel gunstige 5 -jarige contract open te breken geloofde ik het verhaal. Toen mij vervolgens door deze persoon ook nog eens extra bonus in het vooruitzicht werd gesteld van Eu 100,- per energie component per jaar (dus 3 jaar x 2 (gas en stroom) x Eu 100,-= Eu 600,-) ging ik overstag. Deze bedragen heb ik nooit overgemaakt gekregen. Vervolgens kreeg ik een welkomst-email en termijnbedragen toegestuurd, maar nooit de tarieven waardoor gewoon niet duidelijk was dat mijn prijzen (bij mijn oorspronkelijk energie maatschappij DBG: stroom=0.25 Eu/kWh en gas=0.95 Eu/m3) gingen stijgen naar astronomisch hoge bedragen van stroom=0.85 Eu/kWh en gas=2.15 Eu/m3). In de welkomstmail werd gezegd dat de leveringsvoorwaarden naar mij gestuurd waren, maar dat is ook nooit gebeurd. Ook is niets vermeld over een opzegvergoeding. Verder was de HEM vele malen gewoon niet bereikbaar voor vragen en werd lange niets met mijn klachten gedaan. Op een gegeven moment toen ik ze eindelijk wel kon bereiken werd mij gezegd dat het opzeggen van mijn 3 jarige contract zo’n Eu 4000,- zou gaan kosten. De totale schade die ik geleden heb is Eu 5950,-. Inmiddels ben ik alle vertrouwen in deze club kwijt en ben ik bezig met jurische stappen vanwege geleden financiele en emotionele schade. Ik kan hier al weken niet goed meer van slapen, omdat dit mij in de financiele problemen brengt. Ik werp dus de eigenaren van Energievoordeel Nederland en HEM de volgende klachten voor de voeten:
    1) Misleiding
    2) Agressieve verkooppraktijken
    3) Valsheid in geschrift
    4) Schending van gemaakte beloftes
    5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
    6) Leiding geven aan een criminele organisatie
    Wie doet mee om de schade te verhalen en de verantwoordelijken achter de tralies te krijgen? Doe mee en stuur een mail naar oplichtingdoorhem @ gmail .com

    Reageren
    • LLiesbeth – 26 januari 2024

      @Oplichting door HEM
      Jouw verhaal over gunstig contract met DBG en misleidende overstap naar HEM is exact als mijn verhaal. Zou graag een reactie van je krijgen wat je hebt gedaan of gaat doen. Grt,

      Reageren
    • EEef – 26 januari 2024

      @Oplichting door HEM
      Exact zelfde verhaal hier opgelicht
      Hebben gezegd DGB is gevallen dus ik moet overstappen zo iets betere prijzen goedkoper maandlasten
      Nooit prijzen gestuurd nooit maandbedrag vooraf gezien
      Ook toren hoge boete ook achter af gezien.
      Vreeslijk boos ben ik verdrietig.
      Gewoon misleiding
      Financiële emotionele schade stress.

      Reageren
    • MMar poel – 31 januari 2024

      @Oplichting door HEM

      Ook ik ben opgelicht door hem schande dat dit mag

      Reageren
    • CCo – 31 januari 2024

      Dit is ook nagenoeg hetzelfde gebeurt bij ons..

      Reageren
  • LLuc bergman – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Buiten kantooruren werd ik telefonisch
    Benaderd .
    Erg prettig omdat de dagen zijn druk bezet.
    Erg goed voorgelicht en vriendelijk geholpen
    De prijs voor het komende jaar is vast en Erg aantrekkelijk
    Al met al een goede keuze op een goed moment

    Reageren
    • KKoopmans – 20 januari 2024

      @Luc bergman

      Ben je er weer met je valse reviews HEM STOP HIER MEE jullie vallen echt door de mand helaas

      Reageren
  • KKoopmans – 19 januari 2024

    @Luc bergman
    Vriendje van hem zeker want je wordt niet fijn geholpen en tarieven zijn absurd hoog dus klopt niet wat je zegt

    Reageren
  • LLinda – 18 januari 2024

    Opeens overgestapt omdat de hem Eneco zo gezegd overnam van €165 per maand naar €4.235 per maand 15 mails verder geen gehoor bellen nemen ze niet op. Sms betaling herinnering betaal binnen 2 dagen anders kans op stroom afsluiting debit incasso buro. Ook hun gemaild geen reactie. Ik betaal niet waar moet ik het vandaan halen? 4 weken verder dood leuk weer een mail met nota enz wat wij kunnen zien is dat ze de terug levering er bij optellen en wat we per jaar verbruiken dit dus maandelijks willen. Radeloos ,slapeloos wie help mij wat ik moet doen straks zit in zonder stroom.

    Reageren
    • KKoopmans – 18 januari 2024

      @Linda

      Melding maken bij acm en gewoon niet betalen zijn bij mij al meer dan een jaar bezig kunnen niks alleen dreigen heb al 32 aanmaningen nog niks laat hun het maar voorkomen doen ze niet

      Reageren
      • LLinda – 20 januari 2024

        @Koopmans super bedankt ik ben bang dat ze van stoom afsluiten ze nemen geen telefoon op reageren nergens op. Bedrag gesondeerd automatisch incasso op blok.
        Acm na u advies een bericht gedaan en aangetekend brief op de bus boekhouder oo de hoogte gesteld. Wat kunnen ze doen als je niet betaal? Stroom moet toch ergens vandaan komen. Bedankt

        Reageren
        • KKoopmans – 21 januari 2024

          @Linda
          HEM heeft mij toen ook afgesloten van stroom ik heb gewoon toen der tijd een andere energie leverancier genomen.Daarna begon DEBTT INCASSO nu 32 brieven gehad en doen nog niks ze maken je bang dat je moet betalen ben al meer als een jaar verder dan zou toch allang een deurwaarder voor de deur moeten staan ik neem dit allemaal niet serieus meer deze oplichting bende HEM maar ook DEBTT speelt met ze mee.

          Reageren
          • LLinda – 21 januari 2024

            @Koopmans zo lief u woorden en steun.
            Ik kreeg gisteren een mail dat op een zaterdag via de hem klachten antw of ik me jaar verbruik kon sturen van me vorige leverancier die heb ik niet of nog het lijk mij dat ze dit toch kunnen opvragen zelf bij de hoofd leverancier waarom moet ik dat sturen, als ik dat ga aanleveren zeggen ze ook kijk mvr stuurt het vrijwillig weer zo list denk ik van ze. Ze weten alles maar opeens jaar verbruik niet vreemd. Kunt u mij hier info op geven. En heeft u voor of na de stroomafsluiting een andere leverancier gezocht.

            Reageren
          • KKoopmans – 21 januari 2024

            @Linda

            Jaarverbruik gewoon versturen het is bij HEM 1 grote puinhoop

            Reageren
          • LLinda – 21 januari 2024

            @Koopmans
            Waarom moet je dat zelf doen ze kennen toch opvragen ik ben niet bij eneco weggegaan hun vervalsen alles en weten al je gegevens, apart jaar verbruik niet

            Reageren
          • KKoopmans – 21 januari 2024

            @Linda

            bij mij vroegen ze dat ook had ik niet hun hebben het opgevraagd en HEM beweert dat ik bijna 8000kw verbruikt heb in 2 maanden terwijl het zomer was en wij 4 weken op vakantie waren 8000kw is ons jaarverbruik probleem is ik ben het zo zat ik betaal niks meer en reageer ook niet meer op hun incasso die gewoon het spelletje mee speelt FIRMA DEPTT ze dreigen maar doen niks

            Reageren
          • LLinda – 28 januari 2024

            @Koopmans
            Zelfs op zaterdag en zondag werken ze daar. Amc laad niks van ze horen

            Reageren
          • KKoopmans – 28 januari 2024

            @Linda
            Heel simpel met ze allen gewoon niks meer betalen ze kunnen niks dat incassobureau DEPTT of Collect4you niks aan betalen ze dreigen alleen maar

            Reageren
          • LLinda – 28 januari 2024

            @Koopmans ik ben vorige week naar andere energie leverancier gegaan brief opgesteld dat per direct weg wil daar antw ze op dat ze me limiet aangepast hebben van €4235 naar €2345 alleen stroom he,en vragen mij op zondag even weer me verbruik door weer door te sturen en aankoop bon zonnepanelen? Dit al 3 keer gedaan inmiddels op u advies opgevraagd bij vorige leverancier. Je sta gewoon klem je kan niks. Acm hoor je niet alle andere juridische zeggen um ja ga maar naar advocaat en wie betaal die zonder rechtsbijstand?
            Als nu overstap 27 januari al,ben ik bang dat ik dubbel ga betalen omdat ze niet op me beëindiging reageren.

            Reageren
      • DDion – 27 januari 2024

        @Koopmans
        Beste Koopmans ik ben afgelopen week weggegaan bij hem gelijk een nieuw contract afgesloten betaalrekening geblokkeerd voor hem en zoveel mogelijk betalingen gestorneerd laat ze maar naar de kantonrechter gaan met hun vordering

        Reageren
      • SSani – 28 januari 2024

        @Koopmans

        Ze kunnen echt niks doen? Ik heb ook tot nu niet betaald, heb op zaterdag de herinneringsmail ontvangen. Ik betaal het niet. Ik ga verder met De Geschillencommissie.
        Kunnen we niet met z’n allen iets doen?

        Reageren
        • KKoopmans – 31 januari 2024

          @Sani
          Ik heb een bedrijf dus voor mij ligt het net iets anders maar ik betaal ook geen euro speelt bij mij al vanaf september 2022 ben je particulier krijg je collect4u op je dak kwa incasso bedrijven deptt incasso dit is 1 bedrijf dit bedrijf klopt ook niet laat ze maar dreigen is enige wat ze doen ik heb nooit wat betaald gebeurt niks

          Reageren
        • MMarieke – 01 april 2024

          @Sani

          Weet u of er inmiddels al een (juridisch) bedrijf is dat alle klachten bundeld en waar je je bij aan kan sluiten?

          Reageren
  • SS.B. – 14 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Echte oplichters. Ze hebben drie keer mijn termijnbedraag verhoogd met mijn handtekening eronder terwijl dat ik het nooit gedaan had. De derde keer had ik besloten om te gaan overstappen naar een andere leverancier. Dan kreeg ik een telefoontje van HEM zo agressief en bedreigend dat als ik niet klant bij hun blijf, zullen ze een hoge boete naar mij sturen. Ik zei dat ik niet terug ga en ze hebben de volgende dag een boete van 1950 euro naar mij gestuurd. Ik zal dit bedrag nooit betalen. Ik zal een melding bij ACM maken en dan kijken hoe ik verder moet gaan. Als jullie een tip voor mij hebben, hoor ik het graag.

    Reageren
    • LLinda – 22 januari 2024

      @S.B.je betaal mee om ze niet te failliet te laten gaan, diefstal van de klant. 3 verschillende bank nr 3 verschillende logo’s en ze spelen samen met eneco
      Nooit betalen acm berichten en je rechtsbijstand dit heb ik ook gedaan.waar komt je stroom nu vandaan????

      Reageren
      • SSani – 28 januari 2024

        @Linda
        Ik heb melding bij ACM en De Geschillencommissie gemaakt. Heb Rechtsbijstand afgesloten.
        Ze hebben op zaterdag herinneringsmail naar mij gestuurd voor het betalen van die belachelijke opzegboete. Maar ik betaal het niet.

        Reageren
        • LLinda – 28 januari 2024

          @Sani
          Ja Acm opzegging contracten. Ergens anders aangesloten boete afkoop hebben ze nog niet gestuurd maar vandaag op zondag dat ze me limiet hebben verlaagd maandelijks, wat heb ik daaraan ze lezen niks. Ik heb geen rechtsbijstand en als je nu aanmeld mag je er geen gebruik van maken omdat dit probleem ervoor al op deed. Ik ben de sjaak om nu een advocaat dit te laten uitzoeken ik ga er aan onderdoor. Dubbel en hoge kosten nog maken op dit probleem. Ook al teken je zeggen ze je ben zelf verantwoordelijk voor, ik ben ook verantwoordelijk om inmiddels 4 bankrekening nummer van hun te blokkeren, en Someren.
          Ze blijven doorgaan niemand doe wat acm laad niks horen. Hun kunnen ook kwaad om jou en mij in geding te zetten later. En stap je nu over naar ander energie bedrijf dan moet je bij hun ook blijven betalen omdat ze niet reageren op je opzegging.dus tja hoe lis je dat op?

          Reageren
  • GGreetje M. – 11 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben heel blij met de review die ik hier las. Ik ben er ook ingetrapt en via gladde praat in een energie contract geluisd. Na het lezen van de review hier heb ik gelijk gebeld ( binnen 10 minuten) en is het contract weer ongedaan gemaakt. Ik ben als de dood voor financiële problemen door energie bedrijven. Ik heb nu weer m’n eigen contract van 3 jaar bij Energie direct

    Reageren
    • OOlga – 11 januari 2024

      @Greetje M.

      Hallo Greetje.
      Was dit binnen de opzegtermijn?

      Reageren
  • SSuzanna Grandia – 07 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas ben ik er ook ingetrapt. Door een call center binnen gehaald met mooie woorden en beloftes. Meteen ging het al mis en stond de levering op een ander adres, Hierover twee maal contact gehad en ook aangegeven niet met hun in zee te willen gaan, zij wisten mij toch om te praten en bij hun te blijven. ik zou een stuk minder gaan betalen en 250 euro krijgen, helaas niet dus. Ik betaal de hoofdprijs en bijna het drie dubbele als de vorige leverancier. Als klap op de vuurpijl verhogen zij het maandtarief (verdubbelt) omdat het prijsplafond eraf is gegaan. En de bonus? Nee, je krijgt per jaar 200 bonus ls je drie jaar klant blijft en geen achterstallige betalingen bij hun hebt.
    Ik durf nauwelijks warm water te gebruiken of de verwarming aan te zetten. Ik hoop dat ze gauw aan banden gelegd worden!
    TRAP ER NIET IN

    Reageren
  • KKoopmans – 30 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    HEM oplichting eerste klas wij zijn al vanaf 2022 bezig met ze advocaat erop gehad kost alleen maar incassobureau mensen betaal niet als onrechtmatig is niet doen debtt of collect for you is 1 gewoon niet betalen sta op je strepen schrik niet van deze dreigementen gewoon niet betalen deze kunnen niks alleen dreigen verder helemaal niks als dreiging laat hun het maar voorkomen doen ze ook niet laat je niet gek maken

    Reageren
  • JJ.v.B – 29 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sturen zomaar een rekening van € 175,00 terwijl ik geen klant van ze ben! Gestorneerd! Ik heb geen contract bij HEM

    Reageren
  • TTimo bechger – 15 december 2023

    Algemeen

    Bellen onder valse voorwendselen..’uw energie contract loopt af’ etc niets van waar! boevenbende die proberen je een contract aan te smeren

    Reageren
  • WWillem – 15 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb nog een oud contract van voor de oorlog bij HEM. Gebeld door een verkoper die me een nieuw contact wilde aanbieden. gelukkig heeft HEM mij geholpen dat contract te ontbinden.

    Reageren
    • KKoopmans – 30 december 2023

      @Willem

      WILLEM ten eerste bestaan ze pas sinds 2021 dus niet voor de oorlog volgens mij werk jij voor HEM of een kennis van HEM

      Reageren
  • Wwil scheuder – 14 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    waardeloos bedrijf is het ze kunnen van mijn de grond in getrapt worden nooit meer naam hem euros krijgen van ons niet oplichtets zijn het

    Reageren
  • BBob Dofferhoff – 11 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hem heeft een agressief bedrijf ingezet om klanten te werven. Ik werd gebeld door een bedrijf dat zich anders voordeed en allerlei mooie praatjes had. Toen ik het doorhad was het te laat en werd ik voor leugenaar uitgemaakt. En natuurlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb 150€ boete moeten betalen bij mijn oude leverancier, maar dat zou vergoed worden volgens de verkoper van Datkanbeter. Ik zou een welkomstkado krijgen en goedkoper uitzijn. Leugens het maakte niets uit. Heeft me 250€ bij elkaar gekost. Waardeloos bedrijf nooit doen!!!

    Reageren
  • NN – 07 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Opdringerig aan de telefoon en misleidend, ga niet met ze in zee. Ze zetten telefonisch mensen onderdruk, en het verhaal wat ze vertellen klopt van geen kant. Oplichters

    Reageren
  • MM – 04 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichterspraktijk!!!
    Ze liegen en dreigen agressief met boetes.
    Niet ingetrapt gelukkig

    Reageren
    • Bbob – 12 december 2023

      Tijdens een inderdaad agressief gesprek en het heel dwingend proberen me te laten tekenen voor hun contract ben ik op jouw commentaar en dat van anderen gestuit en toen gingen mijn ogen echt open! Hoe komen ze aan al die persoonlijke gegevens; bankrekeningnr, tarieven die ik nu betaal naam, telefoon?
      Bedankt M en anderen.

      Reageren
  • JJanssen – 27 november 2023

    Ook wij zijn opgelicht. Doen alsof ze namens je eigen maatschappij bellen waar we tot 2026 een contract hadden en gaan nu van 192 naar 530 euro!!!!

    Reageren
  • KKohnen – 18 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stelletje oplichters zijn het verschrikkelijk.
    Ik ben 6 maanden geleden overgestapt naar innova.
    Ze bellen je op voor je contracten te overlopen zo gezegd maar willen je gewoon een contract aansmeren.
    Ik zij meteen al dat ik niet van leverancier wil veranderen waar ik als antwoord kreeg u heeft een boete van 7000€voor het te vroeg opzeggen van het contract bij hem maar ze zouden wel iets voor ons kunnen regelen als we terug klant bij hem wilde worden. Ik ben daar gelukkig niet in getrapt en zal dat bedrag ook nooit betalen .
    Zodra ik de boeten krijg zal ik er een rechtszaak van maken

    Reageren
    • MMarc Souman – 20 november 2023

      @Kohnen

      Helemaal eens!! Geraffineerde boeven zijn het!

      Reageren
    • DDirk Willem Anton (Ton) – 22 november 2023

      @Kohnen
      Beste Kohnen, het kan dus nog erger zijn als je uit HEM overstapt, want ik heb een overstap boete van € 3500,- gekregen. Ben nu net begonnen met juridische stappen tegen HEM, door mijn juridische verzekering bij Achmea kost mij dat nu (nog ) geen geld, maar ik kijk er naar uit dat HEm wordt platgebrand door de man van het bonnetjes schandaal (Omtsicht). Ik denk er over hem te benaderen over deze kwestie, als de verkiezingsdrukte een beetje achter de rug is. Doe je dan mee?
      Groet Ton Hinse

      Reageren
      • EElly – 22 november 2023

        @Dirk Willem Anton (Ton)

        Lieve mensen, ik ben zo blij, om te horen, dat meer mensen zo’n belachelijke hoge boete hebben gehad. Niet voor deze mensen hoor, ik vind het voor hun net zo rot als voor mijzelf, maar dat ik niet de enigste ben, die hier is ingestapt. Voor 10 dagen electriciteit van HEM gehad te hebben de kosten nog niet ééns € 9.00 euro, en dan € 501,32 boete te moeten betalen. Ik ben een alleenstaande oudere van tegen de 80 en weet niet zo goed, wat ik hier tegen kan doen. Ik denk dat ik een lening aan moet vragen.

        Reageren
    • SSannaz – 14 januari 2024

      @Kohnen
      Precies zelfde verhaal bij mij. Ze hebben 1950 euro opzegboete naar mij gestuurd. Ik weet niet wat ik moet doen. Wat heb je verder gedaan? Is het al opgelost? Heb je een tip voor mij?

      Reageren
    • SSannaz – 14 januari 2024

      @Kohnen

      Ik heb het precies zelfde meegemaakt en heb boete van 1950 euro ontvangen. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Wat heb je verder gedaan? Heb je nog wat tips voor mij?

      Reageren
  • PPat – 14 november 2023

    Prijs

    Service

    Kunnen we iets doen met zijn alle want hier ben ik dus ook ingetrapt.
    Ze hebben me voor gelogen bij het tussen persoon.

    Reageren
    • AAstrid – 20 november 2023

      @Pat
      Ik heb hetzelfde meegemaakt gelukkig op me herroepingsrecht me beroept die tussenpersonen hebben nu 3 energie leveranciers in 4 maanden tijd bij me aangemeld ik moest de boetes naar hun sturen . Nou ik zit nu met toren hoge schulden aan boetes want het bedrijf zelf reageerd niet en als ik dit bedrijf wil bellen om het nogmaals niet alleen via mail maar ook telefonisch te herroepen krijg ik al meteen spam melding en het bedrijf zegt door technische storing kunnen we maar beperkt telefoon aannemen en stuur je een melding op de site word er gezegd inzending mislukt wegens serverfout . Ik hoop dat dit bedrijf en die tussenpersonen eens worden aangepakt want wij zijn nu de dupe van dit soort praktijken

      Reageren
  • MMaarten – 09 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wanneer je klant moet/wilt worden zijn ze heel vriendelijk, en beloven ze je een betere prijs. Puntje bij het paaltje betaal je dus meer dan afgesproken, en wil je het contract beëindigen worden ze des duivels. Kijk uit voor HEM energie.

    Reageren
  • MM. Lancel – 26 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Erbarmelijk hoe HEM aan klantenwinning doet. Je wordt ’s avonds onder etenstijd door een oplichter gebeld met de mededeling dat je eigen energieleverancier door HEM is overgenomen en dat je met dezelfde voorwaarden en prijzen door HEM kan worden overgenomen, mits je direct “toehapt”. Je krijgt wel bedenktijd, maar nog voordat die tijd verstreken is zit je aan HEM vast. En ze zijn supersnel met het opzeggen van je vorige energieleverancier, maar o zo traag met het reageren op je mail dat je niet op hun “aanbod” in wil gaan. Dit is één van de ergste energieleveranciers die ik heb meegemaakt. Pure oplichterij in alle opzichten.

    Reageren
    • LLorka – 27 oktober 2023

      @M. Lancel

      Ik had precies hetzelfde! Waardeloos! Ze reageren niet zo snel op mails en het verbruik is keer keer zo hoog, terwijl ik alleen woon. Ik wil van het contract af, maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen. Heeft iemand geprobeerd om over te stappen?

      Reageren
    • CC – 03 november 2023

      @M. Lancel Zojuist inderdaad hetzelfde meegemaakt. Werd er tegen mijn man gezegd: “u bent een klant, maar gedraagt zich niet zo.”…..

      Nu weet ik niet hoe een klant zicht hoort te gedragen, maar volgens mij is die koning…

      Toch even onderzoek gedaan, je gaat toch twijfelen. Veel duurder en van overname geen sprake.

      Reageren
    • IIneke – 28 december 2023

      @M. Lancel
      Ben op de zelfde manier benadert begrijp dat hier niks mee gedaan word met zo veel klachten over HEM ENEGIE
      ook een maand bedrag van €320 schandallig dit .
      En dan ook niet normaal telefoon gesprek onbeschoft personeel legt niks uit en heb nooit mijn welcoms mail ont vangen ja nu pas na een
      Maand ja dan kom je er niet meer onder uit !!
      Zo slecht bedrijf !!!

      Reageren
  • JJohn – 18 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet te geloven, ik werd gebeld door een zeer aardige dame die mij vertelde dat ENGIE, waar ik nu bij zit deels wordt overgenomen door de HEM, ze stuurde mij een mail terwijl ze aan de lijn bleef of ik de checkboxjes wilde aanvinken en op akkoord drukken dan blijven de condities die ik gewend ben gewoon doorlopen.
    Toen ik vroeg opof de Engie er dan niet meer is zij ze, jawel, maar omdat Engie de condities van het contract niet meer kan nakomen zijn ze met een grotere partij in zee gegaan, die dat dan wel kan. Als ik akkoord ging dan werd er €600 op mijn rekening gestort.
    Uiteraard gin ik hier natuurlijk niet mee akkoord, want ik zag in hun aanbod helemaal niets over Engie en vertelde haar dat ik absoluut op deze manier geen vinkjes zet en akkoord ga maar eerst de Engie even ga bellen en informeren of dat zo is. Toe zei ze dat het een eenmalig aanbod is en dat ze alleen als ik NU akkoord ga dit kan aanbieden, anders vervalt het. Zonder gedag tezeggen verbrak ze de lijn. ?
    Niet akkoord gegaan dus, Engie gebeld en daar wisten ze niets van een overname door HEM en vonden ze het zoiezo verstandeig dat ik daar niet op ben ingegaan.
    pppffff…. hoeveel mensen trappen daar wel in……

    Reageren
  • Rrebecca – 11 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    OOh wat erg! Ik wil er geen woorden over vuil maken maar moet dit uiten voor dat er een andere ziel tegen dezelfde steen aan loopt. STAP NOOIT OVER. Ik kreeg een eind rekening van 5400 euro! en woon maar met een iemand samen en we verbruiken niet veel! niet schikbarend veel. ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt! me hart is er kapot van. blijkbaar zijn ze drie keer zo duur als een ander en als je lichtelijk over je verbruik gaat betaal je de hoofdprijs. een gezin van vier krijgt dit niet eens voor elkaar. maar zogenaamd een huishouden van twee die fulltime werken en niet gek doen wel. nou ik ben hier nog niet over uit gesproken. snel overstappen iedereen!!

    Reageren
  • JJonas – 26 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    echt een prima organisatie hoor, lees veels negatief maar ik zie bij geen enkele leverancier positieve reviews

    Reageren
    • HHans Huskens – 03 januari 2024

      @Jonas, jij werkt gewoon voor die 2 Ali,s.
      Ze zijn niet alleen in het drugscircuit no 1, nu gaan ze zich verder ontwikkelen in de energiewereld.

      Reageren
  • AArjan – 15 september 2023

    Vaag verhaal om mij te laten tekenen zodat essent mij kan terugbetalen voor de prijsstijgingen die ze niet hadden mogen doen? Hoe dan? Ik heb een vast contract met essent niet bij hem. voor 4 jaar voor 0.24 ct per kwh tot 2025…. han hem niet aan tippen. 0 sterren. Heel, heel hardleers en zeer onduidelijk in communicatie. Vertellen echt een vaag verhaal.

    Reageren
  • GGerben – 08 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Opdringerig, onbeschoft en misleidend, ga niet met ze in zee. Ze zetten telefonisch mensen onderdruk, en het verhaal wat ze vertellen klopt totaal niet.

    Reageren