HEM
Totaalscore
Energieprijs
3,7
Klantenservice
3,8
Algemeen
3,8
Plus- en minpunten
- Vast contract (1 jaar)
- Cashback
- Hoge vaste tarieven
- Lage terugleververgoeding
- Negatief in het nieuws (Radar)
Over HEM
HEM, ofwel de Hollandse Energie Maatschappij profileert zich als moderne energieleverancier voor de Hollander.
Het is één van de weinige leveranciers die in 2023 een vast contract aanbiedt met cashbackactie. De tarieven in dit contract liggen echter aan de hoge kant, vergeleken met veel andere energie-aanbieders.
JJonas – 26 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
echt een prima organisatie hoor, lees veels negatief maar ik zie bij geen enkele leverancier positieve reviews
AArjan – 15 september 2023
Vaag verhaal om mij te laten tekenen zodat essent mij kan terugbetalen voor de prijsstijgingen die ze niet hadden mogen doen? Hoe dan? Ik heb een vast contract met essent niet bij hem. voor 4 jaar voor 0.24 ct per kwh tot 2025…. han hem niet aan tippen. 0 sterren. Heel, heel hardleers en zeer onduidelijk in communicatie. Vertellen echt een vaag verhaal.
GGerben – 08 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
Opdringerig, onbeschoft en misleidend, ga niet met ze in zee. Ze zetten telefonisch mensen onderdruk, en het verhaal wat ze vertellen klopt totaal niet.
RRuud – 04 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
Bizar bedrijf.
Wordt net gebeld door jullie, zei dat ik geen intresse had….zegt hij tegen mij dat ik glad ben en hangt op…..lekker bedrijf zijn jullie.
PPhilip van der Zee – 04 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik zou eind juli geld terug krijgen 2200,- . Nu begin september nog steeds niets. Toen ik ging overstappen naar een andere leverancier werd ik gebeld door een partner van HEM en deze wist me te verleiden met allerlei leugens. Gelukkig heb ik dit terug kunnen draaien. Ik hoop nog steeds dat ik het te veel betaalde geld : 2200,- terug krijg.
MMelvin – 23 augustus 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ze hebben ons niet goed geïnformeerd waardoor we met hun in zee zijn gegaan. Achter af blijkt wat er via de telefoon besproken is niet waar te zijn en hebben wij het contract opgezegd verwachtend dat we een boete van 50 euro zouden krijgen, wij dachten het zij zoo ze hebben ons.
Maar we werden opgebeld dat we 250 euro per levering dus 2x 250 euro moesten betalen, wij vonden dit heel vreemd. Daarom wouden we het graag de informatie die hij aan de telefoon wou vertellen op de mail hebben zodat we het goed konden door lezen. Maar toen waren wij in een keer volgens de HEM medewerker agressief en er was geen mogelijkheid om de informatie op de mail te krijgen en dreigde dat als wij dit willen meteen de boete zouden krijgen. Toen we zijden dat we dit een hele rare gang van zaken vinden zij hij helemaal goed ik stuur de boete en hing op. De meneer aan de telefoon was zeer onbeschoft heb nog nooit meegemaakt dat ik door een bedrijf ben gebeld en zo behandeld ben.
NNick – 02 augustus 2023
Prijs
Service
Algemeen
Opdringerig, onbeschoft en misleidend. Zo kan je ze omschrijven.
Ze kunnen niet accepteren dat je bent overgestapt. Blijven bellen en staan je op een niet normale manier te woord.
AA.Th Elswijk – 31 juli 2023
Service
Na 11 maanden toch weer terug naar de vorige energieleverancier. Waarom? Nou de prijs van HEM was belachelijk hoog. De door de regering ingestelde prijscompensatie tweemaal van 2022 kwam de eerste keer binnen in 2023 de tweede maar zelf ingehouden op de rekening van maart 2023. Eindafrekening zou binnen een tijd van 3 weken worden overgemaakt. Na die tijd maar klantenservice gebeld (vol houden) en ja hoor het geld @ 2500,- ongeveer was binnen 10 dagen binnen. Factuur was ook fout er stond dat ik het geld moest overmaken. Kortom niet goed geregeld bij HEM.
BBas Geurtjens – 28 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Overgestapt per 28 februari jl. naar Engie… Na bijna 4,5(!) maand op 11 juli de eindafrekening van 193 eu ontvangen met de mededeling dat deze 19 juli automatisch zou worden afgeschreven… Altijd voldoende saldo gehad, maar geen afschrijving… Op 27 juli (dus 8 dagen later) ontvang ik een dreigmail van Collect4U met ‘ingebrekestelling’ etc etc… Werkelijk ongelooflijk dit, bovenop de zeer slechte service en communicatie die zij sowieso een jaar lang hebben geleverd… Ik waarschuw iedereen; laat je niet in met deze malafide bende, er zijn genoeg echte energiemaatschappijen waar je terecht kunt!
EE Witter – 17 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Als je ze nodig heb is een telefoontje zo gedaann en je hebt een fijn en goed contact als je vragen heb. Ze helpen je graag en ik denk zelfs met een glimlach maar dat kan je door de telefoon niet zien
SStefan – 04 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Restitutie jaarafrekening HEM Energie (zelfde als Holland Energie)
Nu precies een jaar energie van HEM. Op zich geen klachten hierover. Echter heb ik in april de jaarafrekening gekregen en krijg dus €1.220,00 terug. Dat is mooi zou je denken. In dit bericht staat dat uiterlijk binnen 2 weken na 1 mei het bedrag op de rekening zou staan. Tot dusver nog geen cent binnen. Geen enkele reactie op berichten. Per telefoon minimaal 20 wachtenden voor u – geen doen.
Nu zou er nav deze ervaring contact worden opgenomen door Anna van HEM, maar ook dat is niet gebeurd tot op heden.
Update 8 juni:
Na contact met klantenservice werd mij beloofd dat binnen 14 dagen het rond zou zijn. Inmiddels zijn de deze verstreken heb nog geen stuiver gezien. Heb wat mogelijk was termijnbedragen gestorneerd en heb automatische incasso stopgezet. Dus nog een maand of 3 a 4 dan is t ook rond. Waardeloos bedrijf.
JJulian Dekkers – 26 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben voorgelogen en op een slinkse manier tegen mijn wil overgezet naar Mega energie. Gelukkig heeft HEM mij goed geholpen en is alles weer zoals het was.
HH michels – 12 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Verschrikkelijk eerste keer krijg je andwoord tweede keer helemaal niets meer duurt nu al maanden om 2100 euro terug te krijgen maar vrees dat het een moeilijke situatie word zijn gewoon een stel oplichters
DDaan – 05 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Dat dit bedrijf nog steeds actief is, is werkelijk onbegrijpelijk. Eigenaren zijn praktisch onvindbaar, medewerkers die schelden en liegen, klanten die maanden wachten op hun geld en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb een jaarcontract bij de HEM gehad. Halverwege het jaar besloten ze – zonder enige concrete aanleiding – om mijn voorschot te verdubbelen (!). En dit hebben ze medegedeeld in een mailtje op vrijdagmiddag nadat hun klantenservice al was gesloten. Zal geen toeval zijn geweest. Ik heb op maandag gevraagd om tekst en uitleg, maar meer dan een vaag verhaal over de ‘onzekere tijden waar we in leven’ kreeg ik niet. Ook op de vraag waarom mijn voorschot werd verdubbeld terwijl ik vaste tarieven heb, bleef onbeantwoord. Een schreeuwende medewerker was blijkbaar het maximaal haalbare. Uiteindelijk heb ik zelf het voorschot weer terug kunnen zetten naar het oude bedrag. En dat was maar goed ook, aangezien bij mijn eindafrekening in april bleek dat ik nog ruim 1.900 euro terugkrijg van de HEM. Je raadt het al: tot op de dag van vandaag geen cent ontvangen! Als ik ze vervolgens vraag waar mijn geld blijft (de betaaltermijn was al ruim verstreken), krijg ik wederom een vaag antwoord en was de mededeling om het over twee weken nog maar eens te proberen. Tot overmaat van ramp kreeg ik vorige week een telefoontje van de HEM. Niet om excuses te maken en om mede te delen dat het geld overgemaakt zou worden, maar met de vraag waarom ik ben overgestapt naar een andere leverancier, want ik had het bij de HEM ’toch goed’? Ook hier weer een arrogante callcentermedewerker die glashard zit te liegen. Ik was volgens hem degene die niet zo moet klagen. Wat een slechte film is dit. Inmiddels heb ik er een jurist opgezet, maar ik vrees dat dit iets van lange adem gaat worden. Mijn advies: blijf zover mogelijk als kan uit de buurt van de HEM. Oplichters, zakkengraaiers, cowboys, leugenaars: geef ze maar een naam.
MMesker – 08 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
Waardeloos. Alles loopt langs elkaar heen, niemand weet wat, afspraken worden niet nagekomen, moeilijk contact te krijgen, verkeerde bedragen worden afgeschreven…voor mij nooit meer!
Ff. jeske – 02 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
Oplichter. Niks aan de telefoon was de waarheid. 3 keer zo duur. Geen contact met de klantenservice mogelijk, op emails word gebeld en bedrijft. Let op zijn
RR.H. – 26 april 2023
Prijs
Service
Algemeen
Met stip binnenkomende moet wel HEM energie zijn. De nieuwe oplichter in de markt zijnde.. of al een oude, onder een andere naam. ( Allround Holland Energie groep )
Kunnen ontstaan uit wanbeleid der politieken en de gaten in wetgeving. Ondanks lopende onderzoeken tegen eigenaren over werving via callcenters was als leverancier starten geen probleem. He Jetten, bedankt he.
Vast contract ontbonden, duurkoop ergens moeten zitten. En nu al weken te laat op teruggave jaarrekening wachten zonder vooruitgang.. waar meer mensen al langer last van hebben.
Hem energie.. een gevalletje van duistere zaakjes van jouw centen samengesteld.
KKolibrie – 20 april 2023
Prijs
Service
Algemeen
Grote oplichters, sturen factuur 3000 euro terwijl wij niets heb afgenomen aan energie, daarna nog zo’n factuur , we worden bedreigd met boetes, geen contact mee te krijgen , telefoon wordt niet aangenomen , mails niet beantwoord, lijkt wel of er geen levend wezen aanwezig is , dat HEM zo mag door gaan met oplichting.
Brutaliteit , afpersing, en daarbij zijn ze verschrikkelijk duur, onze huidige firma is de helft goedkoper , dit bedrijf moet aangepakt worden ,
MMicha koopmans – 13 april 2023
Prijs
Service
Algemeen
Slechtste energie bedrijf ooit oplichters in den top regeren nergens op tot je moet betalen dan kan het ineens wel kijk uit ze zijn al landelijk bekend helaas
RR.H – 19 april 2023
@Micha koopmans
Ze zijn lekker bezig idd. Amper gehoor. Geld niet willen uitbetalen. Maar de volgende termijn betaling willen ze uiteraard wel hebben.
Wacht hier ook al weken op uitbetaling jaaropgave. Vele met ons.
Het ruikt ernaar dat eigenaar
Ouail Naamar weer zijn zakelijk talent van oplichting is begonnen inderdaad.
MMicha koopmans – 20 april 2023
@R.H helaas gast het bij ons ’s niet over een uitbetaling maar wij moeten meer als 6300 euro betalen voor 2 maanden en nu met incasso al meer als 7200 euro hebben nu een advocaat erop kost hellaas heel veel geld dit maar zijn eerste klas oplichters
AAnja van de Ven – 23 april 2023
@Micha koopmans
Vreselijk, succes
Ik kreeg 19 en 20 april via ing
HEM
Allround Holland Energie
Allebei 274
Niet betaald, stond niets op de rekening.
Dat kan soms..
Maar ik…en nu.
Niet goed bereikbaar, echt niet te geloven dat in Nl dit niet de kop in gedrukt wordt
Wederom succes
KKoopmans – 30 april 2023
@Anja van de Ven
Kijk maar is ip Google reviews en trustpilot alles wat 5 sterren geeft doen ze zelf mensen bestaan niet eens is allemaal nep oplichting om hun procenten omhoog te krijgen helaas
FFatma – 05 juli 2023
@Micha koopmans
Hoi Micha,
Wij zijn opgelicht door Hem-energie, omdat ze mooie verhalen kunnen vertellen aan de telefoon.
Zij willen nu dat wij een hoog bedrag betalen als boete voor opzegging. Wij hebben hier een rechtszaak tegen aangespannen.
Hoe staat de rechtszaak bij u?
Misschien dat we elkaad kunnen versterken?
Groet,
Fatma
KKarin – 07 augustus 2023
@Fatma
Bij mij hetzelfde. Mooie verhalen maar in de clausule zag ik dat ik het dubbele ging betalen. En nog een zware eindafrekening. Schandalig. Ik heb nog op tijd alles kunnen annuleren. Zo walgelijk. Je durft bijna niemand meer te vertrouwen
MMicha koopmans – 08 augustus 2023
@Fatma wij hebben een advocaat op gezet hellaas ook amper reactie van hun incasso gewoon niet betalen niet reageren incasso mag niks en werken samen met hem dus zeg niks tegen die incasso zijn net zo erg
HHanneke Daamen – 10 september 2023
@Fatma
Hallo Fatma,
Ik ben op 18 juli benaderd door ene Stevan van HEM en ik ben er ook ingetrapt.
Vals voorgelicht en ben zit nu vanaf 1 september vast aan een 3 jarig contract.
Deze heb ik 7 september gelijk weer opgezegd op advies van een ander persoon die mij benaderde voor een goedkopere contract.
Ik kreeg gelijk de eindafrekening van HEM en mag bij elkaar gerekend een bedrag van zo’n 4000 euro betalen. Ik wil dan ook naar de rechter stappen en zou het erg prettig vinden als we met z’n allen hier iets aan kunnen doen.
Ik heb ook een rechtsbijstand verzekering en ik ga daar morgen contact mee opnemen.
Ik hoop de je reageert op dit bericht en verder kunnen kijken hoe of wat.
Met verdrietige groet,
Hanneke
MMarco – 05 juli 2023
@Micha koopmans
Vraagje hoe is dit bij jou afgelopen ? Zit in hetzelfde schuitje, doen echt onmenselijk.
MMicha koopmans – 08 augustus 2023
@Marco mijn advocaat heeft het overgenomen brieven zijn er uit zijn gewoon eerste klas oplichters het gehele bedrijf HEM wij zijn meer als.een jaar verder al 18 dreig brieven gehad gewoon niet reageren niks klopt incasso ook niet
IIris – 19 september 2023
@Micha koopmans
Ik hoor graag hoe het afloopt. HEM heeft energie geleverd en probeert op een adres waar zoon al een jaar niet meer woont. Incassobureau bombardeert ons met een factuur voor € 14.345,88. Ondanks bellen en mails sturen, wordt niet onderzocht waarom de factuur niet
naar de eigenaar van het pand wordt gestuurd. Die heeft de energie verbruikt.
Telefonisch een contract voor 2023, dat wer is opgezegd. Een boete betalen, is bespreekbaar. Betaling van een factuur eisen is absurd.
Heeft jouw rechtsbijstand succes?
MMicha koopmans – 08 augustus 2023
@Marco ik sta er voor open om dit met ze alles voor te laten komen maar echt met ze allen
HHanneke – 10 september 2023
@Marco
Ik ben er ook telefonisch ingetrapt en wil ook een advocaat inschakelen.
Sluit me bij jullie aan als dit een rechtszaak zal worden. Met z’n allen staan we sterker!
BBakker – 20 juli 2023
@Micha koopmans
Beste Mischa, ik wacht al vanaf 12 dec (gelukkig vertrek naar bonafide energiebedrijf) heb mails verstuurd 13 keer gebeld alle begrip ze hebben een spreadsheet, foto’s van de meterstanden etc. per mail gehad. Echter de circa
€ 1000 die ik nog van ze krijg ivm teruglevering via zonnepanelen heb ik nog niet. Het ongelooflijk dat dit in Nederland kan en de toezichthouders niets doen.
RemoteTalk een collectieve rechtszaak komen tegen HEM en zijn eigenaren en corrupte medewerkers. Die laatste liegen in communicatie en houden ons aan het lijntje
MMelvin – 23 augustus 2023
@Micha koopmans
Wij zitten in de zelfde boot, 2 maanden contract gehad. het blijkt wat ze ons aan de telefoon hebben verteld gewoon gelogen is. nu moeten we voor elke levering volgens hun 250 euro betalen dus in totaal 500 euro. gelukkig hebben wij rechtsbijstand en gaan we dit wel aanvechten.
RR.H – 12 april 2023
Prijs
Service
Algemeen
Als je maand en dag bezig bent om jouw geld terug te krijgen middels de jaarrekening gaan de nekharen overeind staan. Telkens van het kastje naar de muur met 2 weken aan toe verder in het riet gestuurd worden. Maar jouw geld zien.??
BBakker – 06 april 2023
Prijs
Service
Algemeen
Sinds 12 dec 2022 weg bij HEM maar ik ben al maanden bezig met een juiste eindafrekening. Op 3 april na 11 mails en 8 telefoon gesprekken wederom gebeld met HEM . Toevallig de tweede keer Sam van HEM aan de lijn. Hoewel (zoals op verkoopt training geleerd ) Sam begripvol reageert want alle gegevens zijn bekend voor een juiste eind afrekening t/m 12 dec 2022 gebeurd er niets.
Sam verwijst mij wederom naar mijn nieuwe provider want hij kan echt niets doen. Het bericht van de laatste eind meterstanden moet van mijn nieuwe provider komen. Terwijl deze al maanden in bezit is van HEM. Daar Liander geen slimme meter kon plaatsten heb ik namelijk zowel aan HEM als mijn nieuwe provider alle juiste standen inclusief foto’s van de meter met deze standen aan HEM gestuurd. Ook mijn nieuwe provider geeft aan de meterstanden vrij te hebben gegeven aan de markt en aan HEM.
HEM verschuilt zich achter vage regels en wijst naar iedereen. Het blijkt onwil . Ze hebben immers gratis financiering voor hun bedrijf. Al die consumenten die ze aan het lijntje houden (gaat het om miljoenen). Ik zelf heb al maanden veel euros te goed.
Ben benieuwd naar de reacties
Familie Bakker
RR.H – 12 april 2023
@Bakker
Hier ander verhaal maar hetzelfde schuitje.. en logisch dat ik geen vervolg zie bij hem energie. En dan weer.?? het moeilijke gedoe van het meest simpele der uitbetaling moet aangaan. Zucht diep.
Dit allemaal mogelijk gemaakt door die fantastische overheid die allerlei constructies van deze legale maffia praktijken toestaat.
SSuzanne – 19 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik was opgelicht via de telefoon. HEM heeft mij geholpen en godzijdank alles opgelost. THANKS THANKS!
BBakker – 21 april 2023
@Suzanne
Dit is een review / zo een verhaal van pin pas fraude waarbij de “bankmedewerkers “ lees de oplichters (HEM) je helpen . We lezen graag de details van jou wat er echt gebeurd is want van deze reactie geloof hier niets van.
JJanet – 18 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wat duurder dan verwacht. Maar de 250 Euro teruggave kwam goed van pas.
JJantien – 17 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Fijn geholpen met een nieuw contract
HHans Zuiver – 31 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb eigenlijk nooit contact met mijn energie leverancier. Krijg geen contact of antwoord. Dat is heel vervelend omdat HEM ook regelmatig negatief in de publiciteit komt. Ik weet echt niet of ikzelf bij HEM moet blijven als mijn contract voorbij is
BBakker – 21 april 2023
@Hans Zuiver
Probeer je voorschot zo laag mogelijk bij je werkelijkheid/gebruik te houden en zet anders je incasso stop. Want één ding als je weg gaat bij HEM krijg je het te veel betaalde niet terug. Ik ben al 5 mnd bezig met Sam , Sander en Dolf Teters van HEM . Ze hebben alle “begrip” maar doen niets voor je .