Plus- en minpunten
HEM energie tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van HEM energie.
Geen contracten gevonden.
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Product of veld niet gevonden.
Over HEM energie
HEM, ofwel de Hollandse Energie Maatschappij, is een Nederlandse energieleverancier die meermaals negatief in het nieuws is gekomen.
Lees goed onderstaande reviews en ervaringen over HEM energie voordat je een beslissing maakt.
december 2023 wou ik onze flexibel contract overzetten naar een vast contract bij onze huidige leverancier. Aan het einde van het telefoon gesprek bleek dat we over waren gegaan naar een nieuwe leverancier HEM. Door omstandigheden zijn we er in die twee opzeg weken niet aan toegekomen het te ontbinden en zaten we dus bij HEM.
De eerste maand wouden we ons nieuw e-mailadres doorgeven en ons termijnbedrag verhogen omdat deze veel te laag stond. Ik kon niet inloggen en heb ze 10tal keren geprobeerd te bellen. Soms wel een half uur in de wacht waarna de verbinding dan zo maar werd verbroken. Daarna maar begonnen met mailen want we konden nog steeds niet inloggen… dit heeft dan ook 2 week geduurd dat er iemand had gereageerd… mijn nekharen stonden omhoog en heb toen ook informatie over het bedrijf op gezocht daar werd maar argwaan nog groter door.. slecht bereikbaar en slecht in terug betalen.. IK heb het hele jaar 2024 alles bij gehouden zodat we in december ongeveer net zoveel hadden betaald dan zou moeten..
Nou zoek ik alweer een paardagen contact met HEM zijn telefonisch niet bereikbaar en kan niet meer inloggen doordat we zijn overgestapt.
Heb ons laatste geld terug geboekt wat ik zowie so te veel heb betaald en alle rekening nummers geblokeerd… misschien nemen ze nu contact met mij op.. al ben ik bang van niet..
Bij deze dus een erg slechte ervaring en zou iedereen erop wijzen hier niks af tesluiten.
Ben ook klant geweest bij hem en betaalde 125 euro te veel iedere maand,was afgesproken 196 euro werd naar 3 maand 325 euro.Ben over gestapt van af maart dit jaar ,verder geen problemen.Maar kreeg 15 oktober de eind afrekening dat ik 1056 terug krijg ,naar 2 weken dus eind oktober ,nu je raad het al kunnen we dus ook naar fluiten
HEM is een criminele organisatie.
Let op de oplichters noemen zich nu ook Hollandsstroom. Je betaald beter niet en hang op als ze bellen.
Als ze al naar de rechter gaan dan krijgen ze niet gelijk.
Niet betalen aan deze oplichters.
In mei 2022 werd ik klant bij HEM met een 5-jarig contract met vaste prijs voor elektriciteit en gas. Na een maand begon HEM de prijs te verhogen en tot mijn verbazing werd mij verteld dat mijn contract variabel was. Ik heb toen contact opgenomen met ACM die mij adviseerde contact op te nemen met de Geschillencommissie: maart 2023 kreeg ik gelijk en veranderde ik van aanbieder. Ik heb de laatste factuur van HEM dan ook niet betaald en ik vroeg het bedrijf om de berekening voor de eindfactuur opnieuw uit te voeren op basis van de vaste prijzen afgespoken in mijn contract: in plaats daarvan stuurde HEM mij een eindfactuur van 20.834,10 euro. Ik wees HEM erop dat in de beslissing van de Geschillencommissie duidelijk staat dat ik geen enkele vergoeding hoef te betalen voor het voortijdig beeïndigen van het contract. Ze stuurden mij daarna een kredietfactuur voor hetzelfde bedrag maar ze wilden dat ik de laatste factuur wel betaalde. Ik antwoordde daarop dat ze, volgens mijn berekeningen, me in de afgelopen 10 maanden ongeveer 5000 euro teveel hebben laten betalen omdat ze het contract niet hadden nageleefd en dat ik degene ben die recht heeft op terugbetaling en dat ze mij volgens de beslissing van de Geschillencommissie ook de door mij gemaakte kosten moeten vergoeden t.w. 181,50 euro maar het was alsof ik met doven praatte. Vanaf dat moment begonnen de telefoontjes, e-mails, sms’en en dreigementen.
De nieuwste strategie begon afgelopen vrijdag: ze belden mij afgelopen vrijdag met de mededeling dat: “als u niet meteen betaalt lopen de kosten flink op door de incassokosten”.
Ze belden mij zaterdag weer en daarna op zondag nog een keer: “Maandag bellen wij bij u aan de deur met een bevel van de rechter om beslag te leggen op uw spullen en als wij de deur niet opendeden stonden politie en een slotenmaker klaar om de toegang te forceren”.
Dit alles om de klant bang te maken en te laten betalen.
Gelukkig kwam er maandag niemand en wist ik dat dit niet de juiste procedure was.
Hoe kom ik van deze mensen af ?
@F.Farabegoli
Hoi Fafabegoli. Bij mij is het net zo gegaan. Mag ik vragen hoe jij het op het gelost met de eindafrekening.
Alvast bedankt. Gr Anne
Wij krijgen nog €1023.00 terug van HEM maar zij blijven dreigen dat we nog maandrekeningen moeten voldoen terwijl we al maanden electriciteit van een ander bedrijf hebben Ze willen het bedrag pas terug geven als we klant blijven Wat te doen?
@Wiersma,het is pure chantage.De Hem was deze maandagavond bij Radar (Avro/Tros) te zien in het begin v.h. programma om 20:25.Ze hebben een nieuwe naam (alweer ! ).Het is tuig.Succes !
ZEEEEEEEER slecht bedrijf, foute eindafrekening en ze blijven maar dreigen met deurwaarders etc.
Mensen, trap er niet in, ga er niet mee in zee.
Tarieven worden achteraf aangepast, niet bereikbaar en zeer onbeschoft taalgebruik door de buitenlanders die aan het callcenter zitten.
Ware flop dit bedrijf.
Hem heeft een agressieve manier van klanten bellen dat na je bent overgestapt naar een andere energie leverancier over nog open staande rekeningen staan en dwingen deze te voldoen niet doen nummer blokkeren maar dan komen ze met een ander nummer enzo voort weer blokkeren ik heb ze ook te woord gestaan ben meteen bedreigd door dat ze zijden wilt u de deurwaarder aan je deur hebben ik heb ja gezegd want ik ga niet betalen ze zijde daarop wat triest voor die paar euro’s ga je het tocht niet zo ver laten komen weer heb ik gezegd dat ik niet ga betalen kom maar met die deurwaarder en heb opgehangen en weer geblokkeerd wordt ik een week later weer gebeld door iemand van de Hollands energie maatschappij heb meteen opgehangen en ook weer het nummer geblokkeerd. U allen wil ik zegen niet te woord staan meteen ophangen en nummer blokkeren
@Dirk, heb de reviews gelesen, en van wat hier allemaal in de reviews Staat gebeurd bij ons ook. De boete van ACM daar over lacht HEM zich kapot en gaan er rustig mee verder. Word eens tijd dat hun het Werk onmogelijk gemaakt word. De enige Manier is met alle Klagers een advocaat in de arm te nemen en voor het gerecht te gaan.
Telefoonterreur van de hollandse energie maatschappij: de afdeling debiteuren van deze energieleverancier maakt het wel heel erg bont, ze willen een opzegboete innen die niet verschuldigd is maar wel in bij de debiteur als te vorderen staat. Een medewerker van de afdeling debiteuren voert een ware telefoonterreur, hij stalkt (dagelijks bellen soms wel 5 keer per dag), hij dreigt met afsluiten, hij schreeuwt en kent geen enkele fatsoensnorm voor het voeren van een gesprek, hij luistert niet, hij oefent druk uit en hanteert grof taalgebruik, het interesseert hem geen reet zegt hij letterlijk. Terugbellen heeft geen zin, er wordt op geen enkel nummer opgenomen, ik ben er klaar mee en ga ook maar eens een terreur uitvoeren tegen dit verschrikkelijke bedrijf.
@a. ter Burg
bijna precies hetzelfde verhaal
Er werd opeens 405 euro van mijn rekening in mei afgeboekt terwijl ik bij een andere energiemaatschappij was. En ze hebben gepoogd onder 3 verschillende namen de incasso uit te voeren. Iets wat totaal al niet mag qua incasseren.
HEM beweerde dat ik op 31 juli 2023 een contract heb getekend om op 1 mei 405 euro te betalen (bijna 3-voudige dan wat ik nu betaal). Heb even een contract gehad bij HEM (juli t/m oktober 2023) en men beweerde dat ik tijdens mijn contract een nieuw contract bij hen heb afgesloten voor energielevering 9 maanden later. Wel heel bizar, een contract tekenen terwijl je een contract hebt.
Als eerste dien je klacht in (tot 2 maal toe zelfs), waar niks mee wordt gedaan. Dan probeer je een Heran proces op te starten waarop niet wordt gereageerd waardoor je bij je oude leverancier de boete moet betalen. Hetgeen terecht is, aangezien men bij de oude leverancier denkt dat jij je contract hebt opgezegd. Vervolgens komt er een dreigende mail als je overstapt dat de gevolgen zeer zwaar zullen zijn.
Op de vraag of ze dan een email hebben met het bewuste contract, een SMS hebben gestuurd of een telefonisch opname hebben of dit daadwerkelijk plaats heeft gevonden vinden ze niks.
Op een gegeven moment krijg je de debiteurenbeheer aan de lijn met de mededeling dat je 1215 euro moet betalen (tarief mei, juni en juli) en op de mededeling dat je al lang niet meer bij hen zit (en nooit bent geweest aangezien er geen contract is) en dat ze moeten ophouden. Als je dan zegt dat je helemaal geen klant bent geweest, krijg je dreigementen over deurwaarders. Het incassobureau is nog triester qua menselijke omgangsvormen. Heb alles geblokkeerd en zelfs privé nummers die op zondagavond 20:49 of door de week om 23.51 worden gebruikt geblokkeerd.
Nu ligt alles bij de energiegeschillen commissie, maar je hebt er slapeloze nachten van. Voorts nu het bekend is bij hen dat er een zaak loopt, ben ik over de 20 keer gebeld in 6 dagen en is er ook weer gewoon een betaallink gestuurd per sms.
Ik ben ook gebeld, ben onder misleidende informatie klant geworden, ik dacht lagere tarieven bij de toenmalige leverancier, heb twee maanden 195 betaald (100 meer dan daarvoor), toen ineens een eindafrekening, want de einddatum bij de vorige (Innova) klopte ineens niet, toen 1 of 2 maanden weer terug naar Innova, daarna werd het ineens weer HEM. Ik geprotesteerd, maar ze zeiden alles klopt. Toen in december mail dat ik per januari 245 ging betalen, ivm prijsplafond. Ik ging niet akkoord, want vaste bedragen, maar daar trokken ze zich niets van aan. 1x 245 betaald, daarna tarief op 207 kunnen zetten. Toen kwam Radar, en mocht ik eindelijk onder contract uit. Gestopt per 8 juni, krijg ik nu een eindafrekening van ruim 1700, wat ik niet heb. Te betalen voor 1 juli. Zijn er meer mensen met dit probleem? En hoe kan dit opgelost worden?
@Marty
gewoon niet betalen,hebben wij ook niet gedaan..hebben rechtsbijstand erop gezet en alle automatische incassos stop gezet
@rob van den heuvel
Hoe is dit afgelopen ?
@Wevers
prima…niks meer van die lui gehoord
@rob van den heuvel
Beste
Ik heb nu gekregen eindafrekening met een bouten van 2670
En hum moet aan mijn terug geven ik heb betaald te veel
Ik krijgen die gebeld elke dag ook zondag avond ect
Ik wordt hier met stress
Wat kan ik doen
@Emily
ik denk dat je pech hebt want ze zijn faillliet.
sorry
Leuk, voordoen als essent, nee meneer u heeft geen achterstand!
Ondertussen liep de aanmaning van essent op.
ACM heeft HEM een boete heeft opgelegd van 1,1 miljoen voor ernstige misleiding bij telefonische werving…
ACM zou dit bedrijf gewoon moeten stoppen!
Ook onze moeder hebben op haar oude dag gebeld. Gezien het bel me niet register, en dat ze geen klant was geweest, had dat al niet gemogen.
HEM deed zich voor als haar huidige leverancier, Er zou een foutje zijn gemaakt met haar nieuwe contract, alleen door onder een partner bedrijf te zetten, vanwege prijsplafond die beëindigd was konden ze nog voor zelfde prijs leveren..
Pure misleiding!! Telefoontje bleek te zijn gedaan door HEM en hadden zonder schriftelijke toestemming contract over gezet.
Haar energiemaatschappij waarbij ze zat heeft bevestigd dat dat niet vanuit hun is gedaan, maar door HEM.
Gelukkig helpt haar vorige leverancier haar met dit voorval om alles weer terug te zetten!
Als je tarieven gaat vergelijken, blijkt HEM ook ver weg de duurste te zijn. Voor dit bedrijf zou je de sterren eigenlijk in de – moeten kunnen zetten..
Hoop dat iedereen die problemen heeft met HEM melding maakt bij ACM, zodat ze gestopt kunnen worden.
@Ruby
Ook ik ben erin geruimd deden zich voor als medewerker van Green Cois was iets misgegaan .ik was 4 weken daarvoor overgestapt ieder geval fikse boete gehad van GC .zal blij zijn als het jaar voorbij is en zielig voor je ma
@Ruby
Er is goed nieuws google HEM energie datum van vandaag
Iedereen mag kosteloos van hun contract af behalve de grootgebruikers.
HEM gaat iedereen binnen 2 weken bellen en tarief aanpassen of mag je opzeggen
Beste Ruby,
Ik ben ook door HEM opgelicht en moest meer dan 700 euro aan boete te betalen. Ik was net 2 maanden een lid bij Gewoon energie en toen kreeg ik telefoon dan ze zijn van de naam veranderd. Toen kreeg ik 387 euro boete van Gewoon Energie. Daarna dat ik had nieuwe contract van HEM gekregen en ging terug overstappen naar Gewoon Energie, kreeg ik weer 315 euro boete van HEM. Ik wil graag 700 euro terug van alle boetes die ik moest door HEM te betalen. Graag hoor ik het wel
Met vriendelijke groet,
A. Saganowska
Heb vandaag een telefoontje gehad. Idd weten ze alle gegevens van je en zeggen dat zij de leveranciers zijn. Helaas ook een contract getekend. Wel gelijk een mail naar HEM gestuurd dat ik niet akkoord ga en dat ik van dit contract afzie binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Hoop dat dit genoeg en voldoende is maar heb er een hard hoofd in.
@john
Ook ik ben er ingeluist. Ze zouden mijn opzegvergoeding kwijt schelden als ik weer klant werd. Zo gezegd zo gedaan maar de boete is blijven bestaan. Tijd dat de Acm echt iets onderneemt
@Marinus
Hoi marinus. Ik ben ook bedondert en heb een incasso aan de telefoon gehad en wil er ook werk van maken ik heb de helft al betaald. Ik hoop dat ze contract vernietigd wordt en naar de klote gaat. Ik ben aan het uitzoeken hoe snel ik daar weg kan en mijn geld terug krijgt. Mvg Dennis
@Dennis
M
Ik heb goed nieuws. Vandaag heeft de ACM een boete van 1,1 miljoen aan de HEM opgelegd wegens malafide praktijken. Ik voorzie een faillissement.
@john Via de mail zou goed moeten gaan. Dat hadden wij in eerste instantie ook gedaan, maar daar kwam geen reactie op. Toen toch maar een aangetekende brief gestuurd… die ruim een week later onbestelbaar retour kwam, moest ik voor tekenen! Inmiddels toen via de mail toch ook al de bevestiging van de afzegging binnengekregen.
Hier ook opgelicht
Zouden termijn bedrag van 223 euro gaan betalen,inmiddels zitten we op 1150 euro.
Wij hebben de betalingen stop gezet.
Aangetekende brieven gestuurd,gebeld,gemaild.
Geen reactie.
Dit gemeld bij ACM en TROS RADER.
Nu krijgen we DEPPT incassoburo bijna dagelijks op de mail en via berichten.
Dit kan toch niet zo doorgaan.
Wat te doen om deze criminele praktijken aan te pakken.
@NB deppt lekker laten gaan gewoon netjes zeggen betaal niks ze kunnen niks zelf ook gehad ze zijn gestopt ze dreigen maar kunnen niks dus niks betalen en ook geen regeling treffen deurwaarder sturen ze niet dreigen ze alleen mee ik heb 30 mails gehad
@Koopmans
Wij negeren deppt nu ook,maar ze blijven nu ook bellen.
Ik hoop dat ze snel worden aangepakt hebben er slapeloze nachten van
@NB dat bellen ja is lastig sta er boven is lastig maar echt maling aan hebben deppt kan echt niks net als hem deppt hoort ook niet thuis in die wereld als je samenwerkt met hem helaas
@NB hier ook bellen ze zelf weekend en avond ondanks juridische hulp heeft incasso stilgelegd.
Bellen mailen sms ect .Idd veel stress. Maar ik ga strijden tot mij recht krijgt.
Oneerlijke extreem duur prijzen met bizar overstap boeten.
@Koopmans geinspireerd op de berichten op deze site. Heb ik zojuist mijn laatste incasso gestorneerd en aut. incasso geannuleerd. Ik ga niks meer betalen en ook incasso negeren. Per volgende maand heb ik energie via Eneco. Mag ik vragen hoelang jij het al volhoudt om ze te negeren?
@Hem gedupeerde
Vanaf juni 2022 zou je ook niet te druk maken ze worden nu al aangepakt met een boete van 1.1 miljoen euro laat ze lekker aan het gas gaan
@NB
Ik hoop dat je een rechtsbijstand verzekering heb Niet betalen en heel snel jurist als hulp inschakelen.
@NB
Ik heb goed nieuws. Vandaag heeft de ACM een boete van 1,1 miljoen aan de HEM opgelegd wegens malafide praktijken. Ik voorzie een faillissement.
@Marinus ben benieuwd wat dit voor ons gaat betekenen?
Vorige week agressieve man aan de lijn als we niet betalen werden we afgesloten.
Tot op heden niks gebeurd
@NB
Ik ben vanmiddag gebeld met dit dreigement. Als ik niet betaalde voor 00:00 zou er aankomende maandag een deurwaarder staan en dinsdag liander om ons af te sluiten.
Liander gebeld en die moest lachen hierom en gaf aan dit nooit te doen. Dit ook omdat wij überhaupt een andere energie maatschappij al hebben.
Ik denk dat ze de 1,1 mil. Bij elkaar moeten schrapen
@NB
Met de uitspraak van de rechter is nu een bewijs dat HEM oplichters zijn.
Nu de gedurende kunnen makkelijk juridische stappen nemen tegen HEM en wegens misleiding contracten ontbinden of ongeldig verklaren.
@Eef
Zojuist mail gehad van HEM dat we kosteloos kunnen overstappen?!?!
Bedragen worden berekend aan de hand van maandbedrag van vorige leverancier.
Verbruik op contract dus vele en vele malen lager dan in werkelijkheid.
Gevolg: gigantische naheffing van duizenden euro’s.
Tevens afkoopbedrag die nergens op gestaafd kan worden.
Ook nog eens verschillende bedragen!
En dat terwijl ik een mail heb waarin door HEM wordt aangegeven dat er op tijd is opgezegd en dus € 0.00 betaald hoeft te worden.
Nadat ik HEM deze mail heb gestuurd (uit januari) wordt er doodleuk aangegeven dat de boete leidend is (verstuurd 8 maart)
Dus mensen, wees gewaarschuwd, ga niet met deze oplichters in zee!!!
Helaas kun je geen 0 sterren geven….
Boevenpraktijken…
(ik zal beginnen met mijn klantnummer 3925566, mocht HEM dit lezen)
Wij zijn van een termijnnota van €325, naar €1590 gegaan in januari. Door een stomme fout van onze kant zitten we voor langere periode aan ze vast.
Contact opgenomen, (min uur in de wachtrij) en mailtjes verstuurd (duurt 20 dagen voordat ze antwoord sturen). Je komt niet verder dan de studentjes die opnemen, ze noteren alles en we zullen worden teruggebeld. Het is inmiddels een maand later ( bellen dagelijks), maar terugbellen is helaas nog niet gelukt.
Ons verbruik is maandelijks 330KW elektriciteit en 75 kuub gas
termijnnota €1590 !?!?!?! We kunnen nergens vinden wat onze tarieven momenteel zijn. We wonen in een huis dat goed geïsoleerd is, we hebben 36 zonnepanelen en verbruiken zeer weinig gas.
Geprobeerd op te zeggen, kregen we een opzegboete van €8500 op ons bordje geschoven…
Vervolgens kregen we ineens een ‘nieuw’ contract aangeboden voor ‘maar’ €620. Hierover had ik dan twee vragen, deze vragen werden pas na 20 dagen beantwoord. Daarna het contract maar ondertekend, zodat we van de €1590 af zijn. Vervolgens…. horen we niks meer..
Weer bellen, helaas komen we weer niet voorbij de klantenservice. Krijg ik op zaterdagochtend een mailtje dat ze ons termijnbedrag kunnen verlagen naar €945 per maand..?!?
Nu weer gevraagd hoe het met het bedrag van €620 zit(?) Maar helaas weer geen reactie…
p.s. het probleem is dus nog niet opgelost..
Inmiddels zitten we op 11 maart; Nog steeds geen contact gehad. Ik blijf mailen en bellen met mijn vragen… Helaas.
We zitten nog steeds met een torenhoge termijnnota.
Ik ben het zo beu, heb geprobeerd een opzegboete aan te vragen. Deze is nu ca €6000 (alleen worden onze zonnepanelen en dus het opgewekte energie niet meegerekend.) Daarbij komen ze in de formule met een 20.000 KW aan elektriciteit die ze (zogenaamd) mis zouden lopen.
Het probleem met dit bedrijf is; Ze doen maar wat en je kunt helaas hier niks aan veranderen omdat je ze niet te pakken krijgt.
Overheid, instanties…. Dit zou toch niet moeten kunnen?!?
Oplappen deze boel!
@Koopal
Slechte indruk… boeven praktijken
@Koopal
Kijk naar de nieuwe opzegging boetes ; zo duur zijn ze niet max € 250.Hoe kom je erbij aan 8500? Sterkte
@Koopal
Ik heb goed nieuws. Vandaag heeft de ACM een boete van 1,1 miljoen aan de HEM opgelegd wegens malafide praktijken. Ik voorzie een faillissement.
Nooit in zee gaan met dit bedrijf. Ze werken met een agressief callcenter. Verkopen leugens en houden zich niet aan de normale normen en waarden. Geloof ze niet ook niet als ze zeggen dat dit allemaal berust op onechte reviews door concurrenten. Geloof ze niet als ze zeggen dat ze goedkoper zijn dan een ander. Geloof maar een ding, ze willen over jouw rug zoveel mogelijk geld verdienen!
Super slecht
Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven en waardecheque van 1000 euro.
ze zeggen dat je goedkoper bent als je overstapt. en dat was een half jaar zo en nu moet ik ipv 240euro 900 betalen terwijl ik nu minder verbruik.
@marco
Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.
@GDP: ik had precies hetzelfde, de afgelopen dagen meerdere keren gebeld, ze wisten al mijn gegevens en deden zich in eerste instantie voor als tussenpersoon tussen mij en m’n huidige leverancier. Ik kreeg een sms die moest ik “even” ondertekenen en toen ik uiteindelijk nee zei, was de snibbige reactie: “succes met bijbetalen”… In de sms hebben ze het over Prijs Energie Vergelijker en Hollands Zekerheid…stelletje bandieten!
@Karin
Lieve mensen, met z’n allen helemaal niets meer betalen. Alle automatische afschrijvingen direct terugboeken. Eventuele opzegvergoedingen? Laat er maar op aankomen. Als IEDEREEN dat doet die klant is bij HEM, zijn we er zo vanaf. Wij bepalen, niet zij.
@Gerard
We gaan niet betalen
De ruim 5 duizend euro
@Hans
Ik ook een een boete van bijna 5000 euro
Ook ik ga niks betalen!
Als je alle opzeg boetes leest ( hier en bij trustpilot) gaan je nekharen recht overeind staan en is het begrijpelijk dat dat bedrijf niet omvalt en zo rijkelijk floreert
Hoop dat iedereen zijn poot stijf houd.. meld het bij ACM en trosradar
Samen staan we sterk
OPLICHTERS
Zoals vele reviews al aangeven wordt je opgelicht door HEM samen met Energie Voordeel Nederland. Wij hebben een klacht ingediend bij de Geschillencommissie en wachten nu op behandeling van onze zaak.
Nadat duidelijk werd dat de prijzen veel hoger waren dan afgesproken hebben wij binnen een maand opgezegd maar dit wordt genegeerd door HEM. Daarom zijn we uiteindelijk overgestapt naar een andere energieleverancier. De eindafrekening die wij hebben ontvangen voor 2 maanden energie is 1500 EUR en een opzegboete van 4000 EUR. De opzegboete wordt niet onderbouwd. Is er iemand die begin December 2023 of begin Januari 2024 een contract heeft afgesloten met HEM die de prijzen (prijs per KwH en per m3) met ons kan delen? Dit mag anoniem! Wij willen graag zelf de opzegboete berekenen aan de hand van een referentie tarief dat is geboden aan andere klanten. Wij verwachten dat we daarmee de hoogte van de boete kunnen ontkrachten. Het zou ons enorm helpen als iemand dit met ons kan delen! Graag reageren om dit bericht 🙂 Heel erg bedankt!
@Amber
mail mij persoonlijk deel ik graag de overzicht van de prijzen
Wij zijn ook opgelicht rechtsbijstand ingeschakeld Opzegboete hier 6000 eu.
Ik ga niet er bij laten Ga verder met juridische hulp.Er zijn heel veel mensen wie gedupeerd zijn door hun.
@Eef HEM doet zich voor als je bij de huidige leverancier bent en en even wijziging terwijl je te maken hebt met de HEM oplichters zijn het
@Eef
Ik doe mee…
@Eef is er een gedeputeerde groep of website die een gezamelijke actie onderneemt? anders kom ik er graag mee in contact.
hartelijk dank
@Amber
Niet betalen er staat niet bij waar het op gebaseerd is en ook geen khw prijzen bekend dus valt dit onder misleiding. Aangezien je voor een laag tarief getekend heb in dec waar is deze dan op gebaseerd je maand bedrag. Het staat wel op hun site?
Ook zeer knap dat ze zo een rekening sturen electriciteits en de btw geen voorschot of prijzen verbruik op de nota.
@Lila Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.
@Amber
Hier in oktober aanbod voor 3 jaar aan gegaan, aangeboden vaste prijs zou €0,84 gas en 0,23 kWh zijn. Gelijk bij de eerste maand factuur 2,5 maal meer moeten betalen.. ik probeer hetzelfde als u, hopen dat het zonder te veel kosten mag lukken.
@Amber Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.
@GDP
Heb je een KvK inschrijving? Daar halen ze alle informatie vandaag om je te overtuigen..
@Amber
Ze hebben mij ook opgelicht!
Heb ook opgezegd, en moet nu een boete van bijna 2000 euro betalen.
Heb weken gebeld, maar krijg ze niet te pakken.
HELP
@Amber je moet gewoon niet betalen en hun blokkeren bij de bank dan gaan hun stappen ondernemen en kan je
Je verhaal doen bij de rechtbank dat is het besten
@Amber
@Amber
Ik had een maandelijkse betaling van € 258 voor enetgie en gas bij HEM, gebaseeerd op een redelijk gas- en stroomverbruik. De jaarafrekening? Slechts € 26 bij te betalen. Tot nu toe alleszins redelijk. Dan komen ze ineens met een maandelijks voorschotbedrag van € 670 ! Geen enkele motivatie waarom zo veel afwijkend ten opzichte van het vorige tarief. Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Niettemin blijft HEM rekeningen sturen en (agressief) telefonisch benaderen. Ook agressieve benadering door het incassobureau Deptt. Gelukkig automatische incasso stopgezet. Ik ga dus niet betalen. Sterker nog: het contract bij mijn huidige leverancier is ingegaan per 1 maart 2024 en nog blijven ze herinneringen sturen en telefonisch trachten de bedragen te incasseren over de termijn dat het contract al is beëindigd! Medewerkers van Hem of callcenter zijn zeer onbeschoft
Scammers, big time scammers.
I switched to another company and they are like pay 6000€ boete. I called them and they said either you pay the 6000€ or you come back with us
Ze doen zich, voor als een goed bedrijf. Ik werd ook door hen benaderd, met een goed aanbod.Bij hem werken echt oplichters. Als, je opstapt dreigen ze met boetes. Ik heb spijt, dat ik mijn energie contrac bij ENGIE heb opgezegd . Maar, ik ben wel blij dat ik nu weer bij Eneco energie zit, bij hen ben ik jaren klant geweest. En ook ik word ook steeds lastig gevallen, met dreigementen, omdat ik overgestapt ben. Je bent niet meer de baas over je eigen portomonee,
@Kaja van Dok
Ik heb hetzelfde, ben weer terug bij Eneco. Maar moet nog wel een boete betalen van 1300 euro
Sorry voor mijn Nederlands. Ik heb mijn claim bij HEM gewonnen. Ik werd door hen opgelicht, net als honderden andere mensen. Ik vroeg om een opname van het transcript bij de marketeer. Deze marketeer heeft vaak de regelgeving en de wet overtreden door zich voor te doen als medewerker van mijn huidige energieleverancier. Dit was voldoende om het contract ongeldig te maken. ACM heeft mij ook geholpen. Ik heb ook het nummer verkregen van het kantoor van waaruit deze frauduleuze oproepen worden gedaan. Dit is een bedrijf dat samenwerkt met HEM: 020 218 1380. Zij gebruiken oneerlijke methoden. Zij zijn degenen die de schuld krijgen! Veel succes mensen!
@Marco ik heb meer nr 0207060011
0202143000 0202414890 0202205210 0202414899 alles amsterdam en deze is particulier vanuit huis 010702079757
Het zijn call centrum ze doen voor als de hem maar zijn minuut later opeens essent of oxio of eneco
De hem is een makkelijke prooi omdat ze al zwak staan. Acm moet eens naar zulke call centrums gaan kijken,niet alleen maar afschuiven op de hem. De tussen persoon vervalst alles goedkoop en hebben van álle energie leveranciers contracten die ze aanbieden aan ons. Je gaat er zelf mee in zee dus de fout ligt dan bij je zelf als je overgaat. Je staat klem,bij mij heeft de hem het eindelijk gezien dat het fout zat en vanwege drukte klachten hiervan duurt langer voor ze reageren.en ja het was een vriendelijke vrouw zonder je moet of scheldwoorden naar je hoofd kreeg of gebrekkige taal mensen, zo hoort het ook.
@Linda
Volgens mij is hem net zo slecht en weet het niet 1 van hem heeft de grootste calcenters dit is 1 overkoepelende organisatie werkt allemaal samen niet hem gaan verdedigen
@Koopmans
Ik verdedig de hem niet het is me zo uitgelegd door hun zelf.
Zo calll centrum is de grootste oplichters die er zijn die moeten ze aanpakken. Heb vd week getest op zo telefoontje. Ze belde als naam consumentenbond ik zeg ik zit goed bij oxio(leugen van mij) o ja ik zie het ik kan u een betere aanbieding doen, ik vertel zit nog jaar bij (oxio) ja maar u kan overstappen? Nee ik zit aan vast contract wie zeg dat mvr en ze werden grover in de mond nou ik kan u naar Essent overzetten wij zijn Essent mvr ik nogmaals dat lukt niet,o ik kan u maandtarief lager zetten zeg hij, ik doe maar (oxio)he mrv ja meneer, ik lukt het o ja u heeft heel hoog maandtarief ooooo ik zeg dan:ik zit niet bij oxie o mvr ik kan u een aanbieding doen voor de Hem net nog Essent ik zeg met wie spreek ik welke consumenten de Hem zeg hij dan weer. Ze lullen daar als zotte (ik zit niet) bij oxio hij kan me maandtarief daarvoor aanpassen zie alles in ze scherm hoe kan dat???? 1 wel dan niet.
Ze nemen alle namen van energie bedrijven liegen als de pest gebruiken in naam van andere leveranciers. Volgens mij als ik zeg ik zit bij dikke vinger dat ze nog kunnen aanpassen.
@Lila
Mooi verhaal u gelooft ook alles
@Koopman lezen aub ik heb getest op zo call centrum. Ik weet dat ze alles aan elkaar liegen. Maar zo kan je ook meer mensen bereiken hoe ze je voorliegen daar.
@Lila
Ik denk dat u zich beter moet inlezen in het verleden heel kort global marketing bridge grootste calcenter voor energie contracten werken voor heel veel engie bedrijven deze hebben meer als 20 verschillende namen en heel toevallig is 1 van de eigenaren ook de eigenaar van hem heel toevallig goed je onderzoek doen
@Koopmans
Beste Koopmans heeft u nog aanmaningen ontvangen de laatste tijd van hem ?
Nee zijn gestop deptt zat achter mij aan echt maling aan dreigen je moet gewoon niet betalen heb 30 aanmaningen gehad zijn nu gestopt klaar
@Koopmans
Ik zou graag weten hoe door precies in het werk is gezet en hoe ik het moet aanpakken.. 2600 euro willen ze van mij… heb ik helemaal niet. Hoe moet ik dit aanvechten zonder advocaat etc..
Dank alvast voor de reactie.
Groetjes Daan
@Daan gewoon niet betalen meen ik alles negeren niet bang zijn ook niet voor die incasso ze kunnen niks gewoon zeggen laat maar voor komen dan verder niks
@Daan mensen zijn bang wat normaal is en gaan over tot betalen of een regeling treffen gewoon niet doen je staat in je gelijk als je niet bang bent gewoon over laten waaien en laat hun het maar voorkomen doen ze niet ze verhogen de kosten maar kunnen echt niks alleen maar dreigen
Ik wil toch me verhaal doen ik ben 3 maanden ziek er van geweest ze beantwoorden geen mails geen telefoons uiteindelijk na veel mailen belde er iemand vd de hem want over bedragen wat ons jaar verbruik tarief is was maandelijks €3245 bijna bij hun dit zijn geen kleine grapjes.heb alle bewijs geleverd ook met wat voor prijzen ik voor getekend heb maandelijks enz hun zelf doen dit niet het is een call centrum ze noemen zich consumenten, advies energie, direct enegie,ritail, als u zeg ik zit bij me leverancier essent goed zeggen hun wij zijn van essent bv call centrum bel nooit hallo met de Hem dit zijn oplichters de tussen partijen ze vullen wat in wat zeer goedkoop is en komt niet overeen met jou jaarverbruik.
Ik wil niet goed praten na 3 maanden is voor mij een grote opluchting om echt iemand van hun te spreken en ook de fout te zien, ze zeggen ook eerlijk zelf neem geen call centrums aan, zij mailen altijd zelf of ben je bij de hem kan je alles zien bij log in hem en daar zelf je maand tarief verlagen. Kort om ze hebben me terug geplaatst naar me vorige leverancier omdat me vertrouwen weg was begrepen ze zeer zeker, daarna kreeg ik een afkoop boete er over dit komt automatisch bij hun door als je dus een swift maak met een andere leverancier word het automatisch berekend bij mij was het onterecht dus kon dit negeren.
Mensen ze staan onder druk door fouten op jaarverbruik niet terug betalen fout in boekhouding makkelijke prooi voor call centrum om de hem nog meer in de problemen te laten komen.blijf een klacht melden en stuur bewijs mee zo kunnen ze u ook sneller helpen of stuur het op in een brief naar hun, het duurt even omdat zo druk is en ze kunnen niet iedereen gelijk van hun klacht afhelpen. Dus er is ook een positieve kant van hun nu te zien terwijl ik ook eerst zo dag en al een advocaat had ingeschakeld de kosten worden hoger ook en dat is niet nodig als het uiteindelijk langer erover gedaan heeft ook ze reden dat de tussen partijen hun oplichters zijn. Graag geen reactie op mij bericht. Blijf zelf na denken wat het beste is
Ook ik ben opgelicht net als velen met mij. Deze partij licht schaamteloos niets vermoedende consumenten op die denken dat ze minder gaan betalen. Ga niet met ze in zee! Lees alle reviews!
@Jasper betalingen van de afgelopen 2 maanden kan je zelf terug boeken rekening blokkeren en gelijk overstappen naar een andere leverancier,ik ben ook in gevecht met hun vandaag een voorstel gekregen om een nieuw contract aan te gaan voor een jaar dan zullen ze de boete kwijtschelden ik vertrouw die gasten niet meer ik laat het gewoon voorkomen bij de rechtbank
@Dion Van Schaik
Wij hebben ook een mail met 1 jarig aanbod ontvangen, omdat we een klacht hebben ingediend over de belachelijk hoge boete.
Staat verder geen info in de mail over maandbedrag of wat voor een prijs je dan gaat betalen.
@Dion Van Schaik
Beste dion,
Hoe ben je van ze af gekomen heb je de overstap boete betaald? Helaas zijn wij ook de dupe
@K ik heb de afschrijvingen van de laatste 2 maanden gestorneerd en de machtiging geblokkeerd, toen gelijk een nieuw contract afgesloten, ik heb de boete van €3600 niet betaald en dat ga ik ook zeker niet doen laat het maar voorkomen bij de rechtbank doen ze niet want dan staan daar zometeen nog een paar honderd andere mensen, zij belazeren de boel niet wij ,nu sturen ze een email om een nieuw contract te nemen tegen lagere tarieven voor een jaar en dan zo de boete kwijt te schelden, ik ga daar niet in mee nul vertrouwen in die organisatie ik heb wel de vraag gesteld welke tarieven ik dan zal krijgen nog geen antwoord gehad, ik raad u dan ook aan om het zelfde te doen als ik want als je blijft wordt het alleen maar erger. succes
@dion Hi Dion, ik moet ook een boete van bijna 5000 EUR betalen. De opzegvergoeding van bijna 3500 EUR heeft geen onderbouwing. Is dit bij jou ook zo? Ik ben opzoek naar de referentietarieven van HEM van begin December om de opzegvergoeding zelf te berekenen. Heb jij je contract begin december afgesloten?
En hebben ze bij jou ook al het debiteurenbeheer overgedragen aan Debtt Management? Ik krijg nu elke week herinnering mails en smsjes dat ik moet betalen.
@Amberhoi amber ik heb inmiddels de eerste herinnering gekregen van debbt al sturen ze er nog 500 ze krijgen geen stuiver, ik ben in overleg met een advocaat om een civiele en strafrechtelijke procedure te starten wegens misleiding en poging tot oplichting
@Amber
Hoe kan het dat jou opzegboete zo hoog is? ik ben sinds sept bij hem en als ik nu opzeg krijg ik een boete van 990 euro staat in mijn gegevens als ik inlog
@Mirjam waarschijnlijk komt dat omdat ze inmiddels de tarieven naar beneden hebben bijgesteld,nu wel omdat half Nederland achter dat TUIG aanzit ik krijg nú herinnering van debbt om te betalen ik heb gesteld zoals zovelen dat ik misleid bent gaat u wel over tot betalen van de boete??
@Amber
Ja, wij het zelfde,en HEM is idd overgedragen aan Debbt, heb alles bij mijn rechtbijstand jurist neer gelegd en ben alle mail s van Hem, Innova of Mega aan het doorspiten. Valt niet meePfff, Ben er klaar mee.
@dion Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.