Waar ben je naar op zoek?

HEM

Over HEM

HEM, ofwel de Hollandse Energie Maatschappij, is een Nederlandse energieleverancier die meermaals negatief in het nieuws is gekomen.

Lees goed onderstaande reviews en ervaringen over HEM voordat je een beslissing maakt.

Kan het goedkoper?

212 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van HEM?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJojo – 26 april 2024

    Leuk, voordoen als essent, nee meneer u heeft geen achterstand!

    Ondertussen liep de aanmaning van essent op.

    Reageren
  • RRuby – 16 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ACM heeft HEM een boete heeft opgelegd van 1,1 miljoen voor ernstige misleiding bij telefonische werving…
    ACM zou dit bedrijf gewoon moeten stoppen!
    Ook onze moeder hebben op haar oude dag gebeld. Gezien het bel me niet register, en dat ze geen klant was geweest, had dat al niet gemogen.
    HEM deed zich voor als haar huidige leverancier, Er zou een foutje zijn gemaakt met haar nieuwe contract, alleen door onder een partner bedrijf te zetten, vanwege prijsplafond die beëindigd was konden ze nog voor zelfde prijs leveren..
    Pure misleiding!! Telefoontje bleek te zijn gedaan door HEM en hadden zonder schriftelijke toestemming contract over gezet.
    Haar energiemaatschappij waarbij ze zat heeft bevestigd dat dat niet vanuit hun is gedaan, maar door HEM.
    Gelukkig helpt haar vorige leverancier haar met dit voorval om alles weer terug te zetten!
    Als je tarieven gaat vergelijken, blijkt HEM ook ver weg de duurste te zijn. Voor dit bedrijf zou je de sterren eigenlijk in de – moeten kunnen zetten..

    Hoop dat iedereen die problemen heeft met HEM melding maakt bij ACM, zodat ze gestopt kunnen worden.

    Reageren
    • WWil – 19 april 2024

      @Ruby
      Ook ik ben erin geruimd deden zich voor als medewerker van Green Cois was iets misgegaan .ik was 4 weken daarvoor overgestapt ieder geval fikse boete gehad van GC .zal blij zijn als het jaar voorbij is en zielig voor je ma

      Reageren
    • EEef – 29 april 2024

      @Ruby
      Er is goed nieuws google HEM energie datum van vandaag
      Iedereen mag kosteloos van hun contract af behalve de grootgebruikers.
      HEM gaat iedereen binnen 2 weken bellen en tarief aanpassen of mag je opzeggen

      Reageren
    • AA. Saganowska – 13 mei 2024

      Beste Ruby,
      Ik ben ook door HEM opgelicht en moest meer dan 700 euro aan boete te betalen. Ik was net 2 maanden een lid bij Gewoon energie en toen kreeg ik telefoon dan ze zijn van de naam veranderd. Toen kreeg ik 387 euro boete van Gewoon Energie. Daarna dat ik had nieuwe contract van HEM gekregen en ging terug overstappen naar Gewoon Energie, kreeg ik weer 315 euro boete van HEM. Ik wil graag 700 euro terug van alle boetes die ik moest door HEM te betalen. Graag hoor ik het wel
      Met vriendelijke groet,
      A. Saganowska

      Reageren
  • Jjohn – 26 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb vandaag een telefoontje gehad. Idd weten ze alle gegevens van je en zeggen dat zij de leveranciers zijn. Helaas ook een contract getekend. Wel gelijk een mail naar HEM gestuurd dat ik niet akkoord ga en dat ik van dit contract afzie binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Hoop dat dit genoeg en voldoende is maar heb er een hard hoofd in.

    Reageren
    • MMarinus – 29 maart 2024

      @john

      Ook ik ben er ingeluist. Ze zouden mijn opzegvergoeding kwijt schelden als ik weer klant werd. Zo gezegd zo gedaan maar de boete is blijven bestaan. Tijd dat de Acm echt iets onderneemt

      Reageren
      • DDennis – 03 april 2024

        @Marinus

        Hoi marinus. Ik ben ook bedondert en heb een incasso aan de telefoon gehad en wil er ook werk van maken ik heb de helft al betaald. Ik hoop dat ze contract vernietigd wordt en naar de klote gaat. Ik ben aan het uitzoeken hoe snel ik daar weg kan en mijn geld terug krijgt. Mvg Dennis

        Reageren
        • MMarinus – 03 april 2024

          @Dennis
          M
          Ik heb goed nieuws. Vandaag heeft de ACM een boete van 1,1 miljoen aan de HEM opgelegd wegens malafide praktijken. Ik voorzie een faillissement.

          Reageren
    • KKarin – 01 mei 2024

      @john Via de mail zou goed moeten gaan. Dat hadden wij in eerste instantie ook gedaan, maar daar kwam geen reactie op. Toen toch maar een aangetekende brief gestuurd… die ruim een week later onbestelbaar retour kwam, moest ik voor tekenen! Inmiddels toen via de mail toch ook al de bevestiging van de afzegging binnengekregen.

      Reageren
  • NNB – 21 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hier ook opgelicht
    Zouden termijn bedrag van 223 euro gaan betalen,inmiddels zitten we op 1150 euro.
    Wij hebben de betalingen stop gezet.
    Aangetekende brieven gestuurd,gebeld,gemaild.
    Geen reactie.
    Dit gemeld bij ACM en TROS RADER.
    Nu krijgen we DEPPT incassoburo bijna dagelijks op de mail en via berichten.
    Dit kan toch niet zo doorgaan.
    Wat te doen om deze criminele praktijken aan te pakken.

    Reageren
    • KKoopmans – 21 maart 2024

      @NB deppt lekker laten gaan gewoon netjes zeggen betaal niks ze kunnen niks zelf ook gehad ze zijn gestopt ze dreigen maar kunnen niks dus niks betalen en ook geen regeling treffen deurwaarder sturen ze niet dreigen ze alleen mee ik heb 30 mails gehad

      Reageren
      • NNB – 26 maart 2024

        @Koopmans
        Wij negeren deppt nu ook,maar ze blijven nu ook bellen.
        Ik hoop dat ze snel worden aangepakt hebben er slapeloze nachten van

        Reageren
        • KKoopmans – 27 maart 2024

          @NB dat bellen ja is lastig sta er boven is lastig maar echt maling aan hebben deppt kan echt niks net als hem deppt hoort ook niet thuis in die wereld als je samenwerkt met hem helaas

          Reageren
        • EEef – 30 maart 2024

          @NB hier ook bellen ze zelf weekend en avond ondanks juridische hulp heeft incasso stilgelegd.
          Bellen mailen sms ect .Idd veel stress. Maar ik ga strijden tot mij recht krijgt.
          Oneerlijke extreem duur prijzen met bizar overstap boeten.

          Reageren
      • HHem gedupeerde – 03 april 2024

        @Koopmans geinspireerd op de berichten op deze site. Heb ik zojuist mijn laatste incasso gestorneerd en aut. incasso geannuleerd. Ik ga niks meer betalen en ook incasso negeren. Per volgende maand heb ik energie via Eneco. Mag ik vragen hoelang jij het al volhoudt om ze te negeren?

        Reageren
        • KKoopmans – 03 april 2024

          @Hem gedupeerde

          Vanaf juni 2022 zou je ook niet te druk maken ze worden nu al aangepakt met een boete van 1.1 miljoen euro laat ze lekker aan het gas gaan

          Reageren
    • EEef – 26 maart 2024

      @NB
      Ik hoop dat je een rechtsbijstand verzekering heb Niet betalen en heel snel jurist als hulp inschakelen.

      Reageren
    • MMarinus – 03 april 2024

      @NB

      Ik heb goed nieuws. Vandaag heeft de ACM een boete van 1,1 miljoen aan de HEM opgelegd wegens malafide praktijken. Ik voorzie een faillissement.

      Reageren
      • NNB – 05 april 2024

        @Marinus ben benieuwd wat dit voor ons gaat betekenen?
        Vorige week agressieve man aan de lijn als we niet betalen werden we afgesloten.
        Tot op heden niks gebeurd

        Reageren
        • FFelicia – 05 april 2024

          @NB

          Ik ben vanmiddag gebeld met dit dreigement. Als ik niet betaalde voor 00:00 zou er aankomende maandag een deurwaarder staan en dinsdag liander om ons af te sluiten.
          Liander gebeld en die moest lachen hierom en gaf aan dit nooit te doen. Dit ook omdat wij überhaupt een andere energie maatschappij al hebben.

          Ik denk dat ze de 1,1 mil. Bij elkaar moeten schrapen

          Reageren
        • EEef – 06 april 2024

          @NB
          Met de uitspraak van de rechter is nu een bewijs dat HEM oplichters zijn.
          Nu de gedurende kunnen makkelijk juridische stappen nemen tegen HEM en wegens misleiding contracten ontbinden of ongeldig verklaren.

          Reageren
          • NNB – 09 april 2024

            @Eef
            Zojuist mail gehad van HEM dat we kosteloos kunnen overstappen?!?!

            Reageren
  • TTom Geniets (Brasserie Njoyz) – 19 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bedragen worden berekend aan de hand van maandbedrag van vorige leverancier.
    Verbruik op contract dus vele en vele malen lager dan in werkelijkheid.
    Gevolg: gigantische naheffing van duizenden euro’s.
    Tevens afkoopbedrag die nergens op gestaafd kan worden.
    Ook nog eens verschillende bedragen!
    En dat terwijl ik een mail heb waarin door HEM wordt aangegeven dat er op tijd is opgezegd en dus € 0.00 betaald hoeft te worden.
    Nadat ik HEM deze mail heb gestuurd (uit januari) wordt er doodleuk aangegeven dat de boete leidend is (verstuurd 8 maart)
    Dus mensen, wees gewaarschuwd, ga niet met deze oplichters in zee!!!

    Reageren
  • KKoopal – 11 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas kun je geen 0 sterren geven….

    Boevenpraktijken…

    (ik zal beginnen met mijn klantnummer 3925566, mocht HEM dit lezen)
    Wij zijn van een termijnnota van €325, naar €1590 gegaan in januari. Door een stomme fout van onze kant zitten we voor langere periode aan ze vast.
    Contact opgenomen, (min uur in de wachtrij) en mailtjes verstuurd (duurt 20 dagen voordat ze antwoord sturen). Je komt niet verder dan de studentjes die opnemen, ze noteren alles en we zullen worden teruggebeld. Het is inmiddels een maand later ( bellen dagelijks), maar terugbellen is helaas nog niet gelukt.

    Ons verbruik is maandelijks 330KW elektriciteit en 75 kuub gas
    termijnnota €1590 !?!?!?! We kunnen nergens vinden wat onze tarieven momenteel zijn. We wonen in een huis dat goed geïsoleerd is, we hebben 36 zonnepanelen en verbruiken zeer weinig gas.

    Geprobeerd op te zeggen, kregen we een opzegboete van €8500 op ons bordje geschoven…

    Vervolgens kregen we ineens een ‘nieuw’ contract aangeboden voor ‘maar’ €620. Hierover had ik dan twee vragen, deze vragen werden pas na 20 dagen beantwoord. Daarna het contract maar ondertekend, zodat we van de €1590 af zijn. Vervolgens…. horen we niks meer..
    Weer bellen, helaas komen we weer niet voorbij de klantenservice. Krijg ik op zaterdagochtend een mailtje dat ze ons termijnbedrag kunnen verlagen naar €945 per maand..?!?

    Nu weer gevraagd hoe het met het bedrag van €620 zit(?) Maar helaas weer geen reactie…

    p.s. het probleem is dus nog niet opgelost..

    Inmiddels zitten we op 11 maart; Nog steeds geen contact gehad. Ik blijf mailen en bellen met mijn vragen… Helaas.
    We zitten nog steeds met een torenhoge termijnnota.

    Ik ben het zo beu, heb geprobeerd een opzegboete aan te vragen. Deze is nu ca €6000 (alleen worden onze zonnepanelen en dus het opgewekte energie niet meegerekend.) Daarbij komen ze in de formule met een 20.000 KW aan elektriciteit die ze (zogenaamd) mis zouden lopen.

    Het probleem met dit bedrijf is; Ze doen maar wat en je kunt helaas hier niks aan veranderen omdat je ze niet te pakken krijgt.

    Overheid, instanties…. Dit zou toch niet moeten kunnen?!?
    Oplappen deze boel!

    Reageren
    • WWilliam – 13 maart 2024

      @Koopal

      Slechte indruk… boeven praktijken

      Reageren
    • Mmazzei giovanni – 26 maart 2024

      @Koopal
      Kijk naar de nieuwe opzegging boetes ; zo duur zijn ze niet max € 250.Hoe kom je erbij aan 8500? Sterkte

      Reageren
    • MMarinus – 03 april 2024

      @Koopal

      Ik heb goed nieuws. Vandaag heeft de ACM een boete van 1,1 miljoen aan de HEM opgelegd wegens malafide praktijken. Ik voorzie een faillissement.

      Reageren
  • PPeter – 06 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit in zee gaan met dit bedrijf. Ze werken met een agressief callcenter. Verkopen leugens en houden zich niet aan de normale normen en waarden. Geloof ze niet ook niet als ze zeggen dat dit allemaal berust op onechte reviews door concurrenten. Geloof ze niet als ze zeggen dat ze goedkoper zijn dan een ander. Geloof maar een ding, ze willen over jouw rug zoveel mogelijk geld verdienen!

    Reageren
  • RRia – 05 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Super slecht

    Reageren
  • GGDP – 28 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven en waardecheque van 1000 euro.

    Reageren
  • Mmarco – 22 februari 2024

    Prijs

    Algemeen

    ze zeggen dat je goedkoper bent als je overstapt. en dat was een half jaar zo en nu moet ik ipv 240euro 900 betalen terwijl ik nu minder verbruik.

    Reageren
    • GGDP – 27 februari 2024

      @marco

      Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.

      Reageren
      • KKarin – 15 maart 2024

        @GDP: ik had precies hetzelfde, de afgelopen dagen meerdere keren gebeld, ze wisten al mijn gegevens en deden zich in eerste instantie voor als tussenpersoon tussen mij en m’n huidige leverancier. Ik kreeg een sms die moest ik “even” ondertekenen en toen ik uiteindelijk nee zei, was de snibbige reactie: “succes met bijbetalen”… In de sms hebben ze het over Prijs Energie Vergelijker en Hollands Zekerheid…stelletje bandieten!

        Reageren
        • GGerard – 15 maart 2024

          @Karin

          Lieve mensen, met z’n allen helemaal niets meer betalen. Alle automatische afschrijvingen direct terugboeken. Eventuele opzegvergoedingen? Laat er maar op aankomen. Als IEDEREEN dat doet die klant is bij HEM, zijn we er zo vanaf. Wij bepalen, niet zij.

          Reageren
          • HHans – 08 april 2024

            @Gerard

            We gaan niet betalen

            De ruim 5 duizend euro

            Reageren
          • SSophia – 17 april 2024

            @Hans

            Ik ook een een boete van bijna 5000 euro
            Ook ik ga niks betalen!
            Als je alle opzeg boetes leest ( hier en bij trustpilot) gaan je nekharen recht overeind staan en is het begrijpelijk dat dat bedrijf niet omvalt en zo rijkelijk floreert

            Hoop dat iedereen zijn poot stijf houd.. meld het bij ACM en trosradar
            Samen staan we sterk

            Reageren
  • AAmber – 15 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    OPLICHTERS

    Zoals vele reviews al aangeven wordt je opgelicht door HEM samen met Energie Voordeel Nederland. Wij hebben een klacht ingediend bij de Geschillencommissie en wachten nu op behandeling van onze zaak.

    Nadat duidelijk werd dat de prijzen veel hoger waren dan afgesproken hebben wij binnen een maand opgezegd maar dit wordt genegeerd door HEM. Daarom zijn we uiteindelijk overgestapt naar een andere energieleverancier. De eindafrekening die wij hebben ontvangen voor 2 maanden energie is 1500 EUR en een opzegboete van 4000 EUR. De opzegboete wordt niet onderbouwd. Is er iemand die begin December 2023 of begin Januari 2024 een contract heeft afgesloten met HEM die de prijzen (prijs per KwH en per m3) met ons kan delen? Dit mag anoniem! Wij willen graag zelf de opzegboete berekenen aan de hand van een referentie tarief dat is geboden aan andere klanten. Wij verwachten dat we daarmee de hoogte van de boete kunnen ontkrachten. Het zou ons enorm helpen als iemand dit met ons kan delen! Graag reageren om dit bericht 🙂 Heel erg bedankt!

    Reageren
    • EEef – 16 februari 2024

      @Amber
      mail mij persoonlijk deel ik graag de overzicht van de prijzen
      Wij zijn ook opgelicht rechtsbijstand ingeschakeld Opzegboete hier 6000 eu.
      Ik ga niet er bij laten Ga verder met juridische hulp.Er zijn heel veel mensen wie gedupeerd zijn door hun.

      Reageren
      • AAndre – 05 maart 2024

        @Eef HEM doet zich voor als je bij de huidige leverancier bent en en even wijziging terwijl je te maken hebt met de HEM oplichters zijn het

        Reageren
      • RRia – 05 maart 2024

        @Eef
        Ik doe mee…

        Reageren
      • AAnno Niem – 15 maart 2024

        @Eef is er een gedeputeerde groep of website die een gezamelijke actie onderneemt? anders kom ik er graag mee in contact.

        hartelijk dank

        Reageren
    • LLila – 16 februari 2024

      @Amber
      Niet betalen er staat niet bij waar het op gebaseerd is en ook geen khw prijzen bekend dus valt dit onder misleiding. Aangezien je voor een laag tarief getekend heb in dec waar is deze dan op gebaseerd je maand bedrag. Het staat wel op hun site?
      Ook zeer knap dat ze zo een rekening sturen electriciteits en de btw geen voorschot of prijzen verbruik op de nota.

      Reageren
      • GGDP – 28 februari 2024

        @Lila Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.

        Reageren
    • AA. van den Berg – 27 februari 2024

      @Amber
      Hier in oktober aanbod voor 3 jaar aan gegaan, aangeboden vaste prijs zou €0,84 gas en 0,23 kWh zijn. Gelijk bij de eerste maand factuur 2,5 maal meer moeten betalen.. ik probeer hetzelfde als u, hopen dat het zonder te veel kosten mag lukken.

      Reageren
    • GGDP – 27 februari 2024

      @Amber Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.

      Reageren
      • AAmber – 27 februari 2024

        @GDP
        Heb je een KvK inschrijving? Daar halen ze alle informatie vandaag om je te overtuigen..

        Reageren
    • KKarin de wolde – 07 maart 2024

      @Amber

      Ze hebben mij ook opgelicht!
      Heb ook opgezegd, en moet nu een boete van bijna 2000 euro betalen.
      Heb weken gebeld, maar krijg ze niet te pakken.
      HELP

      Reageren
    • RRicardo – 09 maart 2024

      @Amber je moet gewoon niet betalen en hun blokkeren bij de bank dan gaan hun stappen ondernemen en kan je
      Je verhaal doen bij de rechtbank dat is het besten

      Reageren
    • HHans meijer – 13 maart 2024

      @Amber

      Reageren
    • HHenri – 01 april 2024

      @Amber

      Ik had een maandelijkse betaling van € 258 voor enetgie en gas bij HEM, gebaseeerd op een redelijk gas- en stroomverbruik. De jaarafrekening? Slechts € 26 bij te betalen. Tot nu toe alleszins redelijk. Dan komen ze ineens met een maandelijks voorschotbedrag van € 670 ! Geen enkele motivatie waarom zo veel afwijkend ten opzichte van het vorige tarief. Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Niettemin blijft HEM rekeningen sturen en (agressief) telefonisch benaderen. Ook agressieve benadering door het incassobureau Deptt. Gelukkig automatische incasso stopgezet. Ik ga dus niet betalen. Sterker nog: het contract bij mijn huidige leverancier is ingegaan per 1 maart 2024 en nog blijven ze herinneringen sturen en telefonisch trachten de bedragen te incasseren over de termijn dat het contract al is beëindigd! Medewerkers van Hem of callcenter zijn zeer onbeschoft

      Reageren
  • MMbeuk – 09 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scammers, big time scammers.

    I switched to another company and they are like pay 6000€ boete. I called them and they said either you pay the 6000€ or you come back with us

    Reageren
  • KKaja van Dok – 08 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze doen zich, voor als een goed bedrijf. Ik werd ook door hen benaderd, met een goed aanbod.Bij hem werken echt oplichters. Als, je opstapt dreigen ze met boetes. Ik heb spijt, dat ik mijn energie contrac bij ENGIE heb opgezegd . Maar, ik ben wel blij dat ik nu weer bij Eneco energie zit, bij hen ben ik jaren klant geweest. En ook ik word ook steeds lastig gevallen, met dreigementen, omdat ik overgestapt ben. Je bent niet meer de baas over je eigen portomonee,

    Reageren
    • RRia – 05 maart 2024

      @Kaja van Dok

      Ik heb hetzelfde, ben weer terug bij Eneco. Maar moet nog wel een boete betalen van 1300 euro

      Reageren
  • MMarco – 07 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sorry voor mijn Nederlands. Ik heb mijn claim bij HEM gewonnen. Ik werd door hen opgelicht, net als honderden andere mensen. Ik vroeg om een ​​opname van het transcript bij de marketeer. Deze marketeer heeft vaak de regelgeving en de wet overtreden door zich voor te doen als medewerker van mijn huidige energieleverancier. Dit was voldoende om het contract ongeldig te maken. ACM heeft mij ook geholpen. Ik heb ook het nummer verkregen van het kantoor van waaruit deze frauduleuze oproepen worden gedaan. Dit is een bedrijf dat samenwerkt met HEM: 020 218 1380. Zij gebruiken oneerlijke methoden. Zij zijn degenen die de schuld krijgen! Veel succes mensen!

    Reageren
    • LLinda – 07 februari 2024

      @Marco ik heb meer nr 0207060011
      0202143000 0202414890 0202205210 0202414899 alles amsterdam en deze is particulier vanuit huis 010702079757

      Het zijn call centrum ze doen voor als de hem maar zijn minuut later opeens essent of oxio of eneco
      De hem is een makkelijke prooi omdat ze al zwak staan. Acm moet eens naar zulke call centrums gaan kijken,niet alleen maar afschuiven op de hem. De tussen persoon vervalst alles goedkoop en hebben van álle energie leveranciers contracten die ze aanbieden aan ons. Je gaat er zelf mee in zee dus de fout ligt dan bij je zelf als je overgaat. Je staat klem,bij mij heeft de hem het eindelijk gezien dat het fout zat en vanwege drukte klachten hiervan duurt langer voor ze reageren.en ja het was een vriendelijke vrouw zonder je moet of scheldwoorden naar je hoofd kreeg of gebrekkige taal mensen, zo hoort het ook.

      Reageren
      • KKoopmans – 08 februari 2024

        @Linda

        Volgens mij is hem net zo slecht en weet het niet 1 van hem heeft de grootste calcenters dit is 1 overkoepelende organisatie werkt allemaal samen niet hem gaan verdedigen

        Reageren
        • LLila – 08 februari 2024

          @Koopmans
          Ik verdedig de hem niet het is me zo uitgelegd door hun zelf.
          Zo calll centrum is de grootste oplichters die er zijn die moeten ze aanpakken. Heb vd week getest op zo telefoontje. Ze belde als naam consumentenbond ik zeg ik zit goed bij oxio(leugen van mij) o ja ik zie het ik kan u een betere aanbieding doen, ik vertel zit nog jaar bij (oxio) ja maar u kan overstappen? Nee ik zit aan vast contract wie zeg dat mvr en ze werden grover in de mond nou ik kan u naar Essent overzetten wij zijn Essent mvr ik nogmaals dat lukt niet,o ik kan u maandtarief lager zetten zeg hij, ik doe maar (oxio)he mrv ja meneer, ik lukt het o ja u heeft heel hoog maandtarief ooooo ik zeg dan:ik zit niet bij oxie o mvr ik kan u een aanbieding doen voor de Hem net nog Essent ik zeg met wie spreek ik welke consumenten de Hem zeg hij dan weer. Ze lullen daar als zotte (ik zit niet) bij oxio hij kan me maandtarief daarvoor aanpassen zie alles in ze scherm hoe kan dat???? 1 wel dan niet.
          Ze nemen alle namen van energie bedrijven liegen als de pest gebruiken in naam van andere leveranciers. Volgens mij als ik zeg ik zit bij dikke vinger dat ze nog kunnen aanpassen.

          Reageren
          • KKoopman – 08 februari 2024

            @Lila
            Mooi verhaal u gelooft ook alles

            Reageren
          • LLila – 08 februari 2024

            @Koopman lezen aub ik heb getest op zo call centrum. Ik weet dat ze alles aan elkaar liegen. Maar zo kan je ook meer mensen bereiken hoe ze je voorliegen daar.

            Reageren
          • KKoopman – 08 februari 2024

            @Lila
            Ik denk dat u zich beter moet inlezen in het verleden heel kort global marketing bridge grootste calcenter voor energie contracten werken voor heel veel engie bedrijven deze hebben meer als 20 verschillende namen en heel toevallig is 1 van de eigenaren ook de eigenaar van hem heel toevallig goed je onderzoek doen

            Reageren
        • DDion Van Schaik – 17 februari 2024

          @Koopmans
          Beste Koopmans heeft u nog aanmaningen ontvangen de laatste tijd van hem ?

          Reageren
          • KKoopmans – 16 maart 2024

            Nee zijn gestop deptt zat achter mij aan echt maling aan dreigen je moet gewoon niet betalen heb 30 aanmaningen gehad zijn nu gestopt klaar

            Reageren
          • DDaan – 19 maart 2024

            @Koopmans

            Ik zou graag weten hoe door precies in het werk is gezet en hoe ik het moet aanpakken.. 2600 euro willen ze van mij… heb ik helemaal niet. Hoe moet ik dit aanvechten zonder advocaat etc..

            Dank alvast voor de reactie.
            Groetjes Daan

            Reageren
          • KKoopmans – 19 maart 2024

            @Daan gewoon niet betalen meen ik alles negeren niet bang zijn ook niet voor die incasso ze kunnen niks gewoon zeggen laat maar voor komen dan verder niks

            Reageren
          • KKoopmans – 19 maart 2024

            @Daan mensen zijn bang wat normaal is en gaan over tot betalen of een regeling treffen gewoon niet doen je staat in je gelijk als je niet bang bent gewoon over laten waaien en laat hun het maar voorkomen doen ze niet ze verhogen de kosten maar kunnen echt niks alleen maar dreigen

            Reageren
  • LLinda – 06 februari 2024

    Ik wil toch me verhaal doen ik ben 3 maanden ziek er van geweest ze beantwoorden geen mails geen telefoons uiteindelijk na veel mailen belde er iemand vd de hem want over bedragen wat ons jaar verbruik tarief is was maandelijks €3245 bijna bij hun dit zijn geen kleine grapjes.heb alle bewijs geleverd ook met wat voor prijzen ik voor getekend heb maandelijks enz hun zelf doen dit niet het is een call centrum ze noemen zich consumenten, advies energie, direct enegie,ritail, als u zeg ik zit bij me leverancier essent goed zeggen hun wij zijn van essent bv call centrum bel nooit hallo met de Hem dit zijn oplichters de tussen partijen ze vullen wat in wat zeer goedkoop is en komt niet overeen met jou jaarverbruik.
    Ik wil niet goed praten na 3 maanden is voor mij een grote opluchting om echt iemand van hun te spreken en ook de fout te zien, ze zeggen ook eerlijk zelf neem geen call centrums aan, zij mailen altijd zelf of ben je bij de hem kan je alles zien bij log in hem en daar zelf je maand tarief verlagen. Kort om ze hebben me terug geplaatst naar me vorige leverancier omdat me vertrouwen weg was begrepen ze zeer zeker, daarna kreeg ik een afkoop boete er over dit komt automatisch bij hun door als je dus een swift maak met een andere leverancier word het automatisch berekend bij mij was het onterecht dus kon dit negeren.
    Mensen ze staan onder druk door fouten op jaarverbruik niet terug betalen fout in boekhouding makkelijke prooi voor call centrum om de hem nog meer in de problemen te laten komen.blijf een klacht melden en stuur bewijs mee zo kunnen ze u ook sneller helpen of stuur het op in een brief naar hun, het duurt even omdat zo druk is en ze kunnen niet iedereen gelijk van hun klacht afhelpen. Dus er is ook een positieve kant van hun nu te zien terwijl ik ook eerst zo dag en al een advocaat had ingeschakeld de kosten worden hoger ook en dat is niet nodig als het uiteindelijk langer erover gedaan heeft ook ze reden dat de tussen partijen hun oplichters zijn. Graag geen reactie op mij bericht. Blijf zelf na denken wat het beste is

    Reageren
  • JJasper – 06 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ook ik ben opgelicht net als velen met mij. Deze partij licht schaamteloos niets vermoedende consumenten op die denken dat ze minder gaan betalen. Ga niet met ze in zee! Lees alle reviews!

    Reageren
    • DDion Van Schaik – 06 februari 2024

      @Jasper betalingen van de afgelopen 2 maanden kan je zelf terug boeken rekening blokkeren en gelijk overstappen naar een andere leverancier,ik ben ook in gevecht met hun vandaag een voorstel gekregen om een nieuw contract aan te gaan voor een jaar dan zullen ze de boete kwijtschelden ik vertrouw die gasten niet meer ik laat het gewoon voorkomen bij de rechtbank

      Reageren
      • CCo – 06 februari 2024

        @Dion Van Schaik
        Wij hebben ook een mail met 1 jarig aanbod ontvangen, omdat we een klacht hebben ingediend over de belachelijk hoge boete.
        Staat verder geen info in de mail over maandbedrag of wat voor een prijs je dan gaat betalen.

        Reageren
      • KK – 06 februari 2024

        @Dion Van Schaik

        Beste dion,

        Hoe ben je van ze af gekomen heb je de overstap boete betaald? Helaas zijn wij ook de dupe

        Reageren
        • Ddion – 07 februari 2024

          @K ik heb de afschrijvingen van de laatste 2 maanden gestorneerd en de machtiging geblokkeerd, toen gelijk een nieuw contract afgesloten, ik heb de boete van €3600 niet betaald en dat ga ik ook zeker niet doen laat het maar voorkomen bij de rechtbank doen ze niet want dan staan daar zometeen nog een paar honderd andere mensen, zij belazeren de boel niet wij ,nu sturen ze een email om een nieuw contract te nemen tegen lagere tarieven voor een jaar en dan zo de boete kwijt te schelden, ik ga daar niet in mee nul vertrouwen in die organisatie ik heb wel de vraag gesteld welke tarieven ik dan zal krijgen nog geen antwoord gehad, ik raad u dan ook aan om het zelfde te doen als ik want als je blijft wordt het alleen maar erger. succes

          Reageren
          • AAmber – 15 februari 2024

            @dion Hi Dion, ik moet ook een boete van bijna 5000 EUR betalen. De opzegvergoeding van bijna 3500 EUR heeft geen onderbouwing. Is dit bij jou ook zo? Ik ben opzoek naar de referentietarieven van HEM van begin December om de opzegvergoeding zelf te berekenen. Heb jij je contract begin december afgesloten?
            En hebben ze bij jou ook al het debiteurenbeheer overgedragen aan Debtt Management? Ik krijg nu elke week herinnering mails en smsjes dat ik moet betalen.

            Reageren
          • DDion Van Schaik – 17 februari 2024

            @Amberhoi amber ik heb inmiddels de eerste herinnering gekregen van debbt al sturen ze er nog 500 ze krijgen geen stuiver, ik ben in overleg met een advocaat om een civiele en strafrechtelijke procedure te starten wegens misleiding en poging tot oplichting

            Reageren
          • MMirjam – 21 februari 2024

            @Amber

            Hoe kan het dat jou opzegboete zo hoog is? ik ben sinds sept bij hem en als ik nu opzeg krijg ik een boete van 990 euro staat in mijn gegevens als ik inlog

            Reageren
          • DDion Van Schaik – 22 februari 2024

            @Mirjam waarschijnlijk komt dat omdat ze inmiddels de tarieven naar beneden hebben bijgesteld,nu wel omdat half Nederland achter dat TUIG aanzit ik krijg nú herinnering van debbt om te betalen ik heb gesteld zoals zovelen dat ik misleid bent gaat u wel over tot betalen van de boete??

            Reageren
          • JJan – 07 maart 2024

            @Amber

            Ja, wij het zelfde,en HEM is idd overgedragen aan Debbt, heb alles bij mijn rechtbijstand jurist neer gelegd en ben alle mail s van Hem, Innova of Mega aan het doorspiten. Valt niet meePfff, Ben er klaar mee.

            Reageren
          • GGDP – 27 februari 2024

            @dion Mijn vraag is Hoe weten ze de gegevens van de mensen Wij zijn ook telefonisch benaderd en deed zich voor als huidige leverancier en moesten gelijk tekenen om in aanmerking te komen voor lage tarieven.

            Reageren
  • GGerda – 29 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ook gedupeerd door deze oplichters, geen contract gezien, hoe kan je dan herroepenVandaag mailtje met welkom bij HEM VANAF 1-2-2024 krijgt u energie van ons. Incasso inmiddels ingetrokken. Zaak ligt bij de rechtsbijstand en Jurist zoekt het uit. ACM bescherm iedereen eens tegen deze manier van misleiding. Men zegt te bellen van de eigen energieleverancier en dat ze je willen laten mee profiteren van de lagere prijzen. Schande dat dit kan.

    Reageren
  • CCo – 29 januari 2024

    Net als meerdere gedupeerden zijn wij ook de dupe geworden van de praktijken van HEM.
    Gebeld door energievoordeel nederland, tijdens het gesprek is er een mail gestuurd, zouden wij getekend hebben voor een contract en is het maandbedrag in een half jaartje 4 x zo hoog geworden.
    op het contract staat overigens een handtekening die niet bekend is bij ons, zijn er punten aangevinkt die wij nooit aan zouden vinken.
    oftewel; misleiding, dwang, valsheid in geschriften enzovoort enzovoort.
    geprobeerd telefonisch contact te krijgen met HEM maar na 3 dagen proberen opgegeven en een mail gestuurd. daarop geen reactie ontvangen, dus nog een mail gestuurd.
    omdat ik info wilde over overstappen, uiteindelijk maar overgestapt. binnen 3 uur een mail in de mailbox met een torenhoge boete, geen berekening daarover of wat dan ook.
    Dus weer aan het bellen geslagen en zowaar na heel lang wachten iemand gesproken.
    gevraagd of zij de mail die door hen gestuurd zou zijn met ons contract, de voorwaarden nogmaals wil sturen, want ik kan hem nergens in de mailbox vinden.
    Kreeg een contract maar niet de mail waar ik om vroeg.
    tevens wilde ik een berekening van de boete voor overstap.
    die kan je alleen krijgen bij de eindafrekening..
    Op mijn protest dat ik hem eerder wilde moest ik maar een klacht sturen, heb dat gedaan, kreeg na 3 dagen een mail dat ze het gezien hebben en over 2 weken hierop terug gaan komen.
    inmiddels al contact gehad met ACM en zij geven aan dat als je niet zelf hebt getekend er geen geldig contract is.
    bij overstappen naar andere energiemaatschappij hoeft er geen boete betaald te worden, want er is dus geen contract.
    Laten we hopen dat HEM snel opgedoekt gaat worden, want dit soort bedrijven maken het leven van hun klanten stressvol.

    Reageren
    • LLinda – 29 januari 2024

      @Co wij zijn er al vanaf nov mee bezig je krijg hele rare berichten terug waar je niet om vraag zelfs op zondag werken ze, dat doen oplichters altijd. Ze pakken grote mkb bedrijven. Want die hebben geen recht. Al stuur je 20 keer opzegging krijg je als antw terug ik kan u maandbedrag naar beneden zetten. Dan nog klopt het niet.hou het goed in de gaten kijk 1 keer per week op je bank want ze kunnen ook nog eens met 4 verschillende bsnknr eraf halen. Ze sturen een mollie sms dat je moet betalen klik je daar op heb je een sepa machtig gegeven.

      Reageren
      • CCo – 30 januari 2024

        @Linda
        Bedankt voor de tip.
        Wij kregen wel binnen 3 uur een bericht na opzegging, met een behoorlijke opzegboete, maar mijn klacht daarop wordt niet snel opgepakt.
        met tot gevolg dat wij nog tot donderdag hebben om te beslissen of we daadwerkelijk over gaan stappen. we willen absoluut niet bij HEM blijven, maar ook die belachelijke boete niet betalen. stressvolle situatie hier..

        Reageren
        • EEef – 11 februari 2024

          @Co
          Rechtsbijstandverzekering inschakelen.
          Rechtzaak tegen HEM starten
          Er zijn honderden mensen
          Vlgs rechtsbijstand word alles verzameld en tegelijk word behandeld

          Reageren
  • MMarcel – 27 januari 2024

    Een contract is pas bindend na persoonlijke ondertekening en niet op basis van een opnamebandje. Ontvangst contract zonder tariefvermeldingen hierop is verdacht en zeker wanneer deze in je eigen HEM kan terugvinden.
    Dan moet je wel kunnen inloggen! mails verstuurd hierover, geen reactie anders dan telefonisch te benaderen?

    TIP: melding doen bij ACM en je rekeningen blokkeren.

    Nu Debbt met aanmalingen en mails van HEM dat de vordering terecht is. Gebaseerd op wat dan?
    Geen tarieven bij mij bekend of als zodanig verwerkt in de afrekening. Slordig op ze minst. Stug blijven reageren op hun aanmalingen en gewoonweg niet betalen.

    Onlangs jonge verkoper van de HEM aan de telefoon die ervan overtuigd was dat wij nog lid waren, nou dat was voor 4-dec 23 zo maar nu in jan 24 al lang niet meer.
    Praatjes over het prijsplafond en de verhoging van de tarieven maar op de vraag wat de vorige tarieven dan bedroegen gaf men niet thuis.

    Reageren
  • LLinda – 26 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Weet iemand of je verplicht ben om je overstap boete te betalen onder valsheid van geschriften. En als dit niet is moet je dan voor variabel 1 jaar echt zo veel betalen

    Reageren
  • EEllen – 26 januari 2024

    Ik kan niet genoeg goede dingen zeggen over dit energiebedrijf. Niemand heeft de oproep beantwoord nadat de oproep was doorverbonden. Er wachtten nog steeds 9 mensen op de oproep. Zelfs na het wachten nam niemand op. Wacht maar, ik kan je niet helpen het probleem op te lossen. hatelijk. De service is zo slecht. Heb een bericht gestuurd maar niemand reageerde

    Reageren
  • YYara – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ook gedupeerde van dit schandalige bedrijf!

    Reageren
  • Ttinus – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    hoe kunnen we HEM aanpakken.
    aangezien er veel al dezelfde klachten zijn van oplichting fraude. geen gehoor telefonisch via de mail niks.
    ik zelf ook de dupe van telefonische misleiding. tevens is dit het enigste stukje bewijs wat er zou kunnen zijn om een rechtzaak te kunnen beginnen tegen HEM. hebben andere mensen al ervaring met rechtzaken of juridische stappen. want dit moet aangepakt worden en kan egt niet.

    Reageren
  • LLinda – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hollandse Energie Maatschappij (HEM)
    Energielabel, eigendom van Ouail Naamar en Tarik Azaaj. Naamaar is tevens eigenaar van callcenter Global Marketing Bridge, dat in opspraak kwam wegens het ‘stalken’ van klanten en een enigszins ongereglementeerde manier van klanten laten switchen van energieleverancer, zonder dat ze dat doorhadden. De HEM is een label van Allround Energie, dat bij elkaar zo’n dertig labels heeft. Leuk om te weten.
    Verschillende klantnummers heb je daar ook ook dupe ervan Nederland overheid moet zich schamen dat ze dit bedrijf incl oplichting en fraude toe laten. Help desk voor gedupeerde is er niet.

    Reageren
    • AAlw Dubbelman – 25 januari 2024

      @Linda

      Oplichting eersteklas gaan iedere maand met sprongen omhoog moet de overheid strafbaar maken.

      Reageren
      • LLinda – 25 januari 2024

        @Alw Dubbelman ik ben er ziek van kapot ze halen me bank leeg met verschillende banknr nooit machtigen gegeven. Wij als gedupeerden krijgen nergens geen hulp juridisch zeggen ze sorry ik kan u verder niet helpen. Belachelijk dat ze niet ingrijpen ons bedrijf staat straks te koop ik kan niet voor stroom €52.000 per jaar opbrengen terwijl ik per jaar maar €4.500 kwijt ben in me jaaroverzicht. Heb nooit getekend ik weet de prijs per kwh niet eens nada niks. Zéér oplichting gehaaid gaan ze te werk. Acm kan je blijven aanschrijven ook hun reageren niet terug op hulp kreten. Als ik nu overstap is de boete zo hoog dus zit je klem ze blijven je achtervolgen die ratten en hoop dat iedereen dit lees. Ze kunnen opstap boete van mij krijgen van mij depressie dokterskosten bellen mailen onschuldig iemand zo ziek maken misselijk. En niemand doe wat blijven betalen maar. Heeft u tips???

        Reageren
        • VVera – 06 maart 2024

          @Linda

          Ik zit er ook zo mee zoveel stress en verdriet ze laten ons niet met rust. Ze maken ons kapot.

          Reageren
  • OOplichting door HEM – 20 januari 2024

    Op 22 september ben ik gebeld door Energievoordeel Nederland (tel. 040-2291459) waarin men zich voordeed als tussenpartij tussen mij en mijn huidige energieleverancier. Er werd een enorme druk op mij uitgeoefend waarbij mij gezegd werd dat mijn huidige energieleverancier DBG Energie de prijzen zou gaan verhogen. Ze konden me aan alternatief bieden tegen dezelfde tarieven. Ik belde vanuit de auto en moest direct beslissen omdat ik anders weer achter in de rij van 20000 mensen zou komen. Ik twijfelde, maar doordat de DBG ook wel eens geprobeerd had om mijn heel gunstige 5 -jarige contract open te breken geloofde ik het verhaal. Toen mij vervolgens door deze persoon ook nog eens extra bonus in het vooruitzicht werd gesteld van Eu 100,- per energie component per jaar (dus 3 jaar x 2 (gas en stroom) x Eu 100,-= Eu 600,-) ging ik overstag. Deze bedragen heb ik nooit overgemaakt gekregen. Vervolgens kreeg ik een welkomst-email en termijnbedragen toegestuurd, maar nooit de tarieven waardoor gewoon niet duidelijk was dat mijn prijzen (bij mijn oorspronkelijk energie maatschappij DBG: stroom=0.25 Eu/kWh en gas=0.95 Eu/m3) gingen stijgen naar astronomisch hoge bedragen van stroom=0.85 Eu/kWh en gas=2.15 Eu/m3). In de welkomstmail werd gezegd dat de leveringsvoorwaarden naar mij gestuurd waren, maar dat is ook nooit gebeurd. Ook is niets vermeld over een opzegvergoeding. Verder was de HEM vele malen gewoon niet bereikbaar voor vragen en werd lange niets met mijn klachten gedaan. Op een gegeven moment toen ik ze eindelijk wel kon bereiken werd mij gezegd dat het opzeggen van mijn 3 jarige contract zo’n Eu 4000,- zou gaan kosten. De totale schade die ik geleden heb is Eu 5950,-. Inmiddels ben ik alle vertrouwen in deze club kwijt en ben ik bezig met jurische stappen vanwege geleden financiele en emotionele schade. Ik kan hier al weken niet goed meer van slapen, omdat dit mij in de financiele problemen brengt. Ik werp dus de eigenaren van Energievoordeel Nederland en HEM de volgende klachten voor de voeten:
    1) Misleiding
    2) Agressieve verkooppraktijken
    3) Valsheid in geschrift
    4) Schending van gemaakte beloftes
    5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
    6) Leiding geven aan een criminele organisatie
    Wie doet mee om de schade te verhalen en de verantwoordelijken achter de tralies te krijgen? Doe mee en stuur een mail naar oplichtingdoorhem @ gmail .com

    Reageren
    • LLiesbeth – 26 januari 2024

      @Oplichting door HEM
      Jouw verhaal over gunstig contract met DBG en misleidende overstap naar HEM is exact als mijn verhaal. Zou graag een reactie van je krijgen wat je hebt gedaan of gaat doen. Grt,

      Reageren
    • EEef – 26 januari 2024

      @Oplichting door HEM
      Exact zelfde verhaal hier opgelicht
      Hebben gezegd DGB is gevallen dus ik moet overstappen zo iets betere prijzen goedkoper maandlasten
      Nooit prijzen gestuurd nooit maandbedrag vooraf gezien
      Ook toren hoge boete ook achter af gezien.
      Vreeslijk boos ben ik verdrietig.
      Gewoon misleiding
      Financiële emotionele schade stress.

      Reageren
    • MMar poel – 31 januari 2024

      @Oplichting door HEM

      Ook ik ben opgelicht door hem schande dat dit mag

      Reageren
    • CCo – 31 januari 2024

      Dit is ook nagenoeg hetzelfde gebeurt bij ons..

      Reageren