Waar ben je naar op zoek?

HEM

Totaalscore

Energieprijs


3,2

Klantenservice


3,0

Algemeen


3,0

Over HEM

HEM, ofwel de Hollandse Energie Maatschappij, is een Nederlandse energieleverancier die meermaals negatief in het nieuws is gekomen.

Lees goed onderstaande reviews en ervaringen over HEM voordat je een beslissing maakt.

Kan het goedkoper?

146 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van HEM?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Mmarco – 22 februari 2024

    Prijs

    Algemeen

    ze zeggen dat je goedkoper bent als je overstapt. en dat was een half jaar zo en nu moet ik ipv 240euro 900 betalen terwijl ik nu minder verbruik.

    Reageren
  • AAmber – 15 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    OPLICHTERS

    Zoals vele reviews al aangeven wordt je opgelicht door HEM samen met Energie Voordeel Nederland. Wij hebben een klacht ingediend bij de Geschillencommissie en wachten nu op behandeling van onze zaak.

    Nadat duidelijk werd dat de prijzen veel hoger waren dan afgesproken hebben wij binnen een maand opgezegd maar dit wordt genegeerd door HEM. Daarom zijn we uiteindelijk overgestapt naar een andere energieleverancier. De eindafrekening die wij hebben ontvangen voor 2 maanden energie is 1500 EUR en een opzegboete van 4000 EUR. De opzegboete wordt niet onderbouwd. Is er iemand die begin December 2023 of begin Januari 2024 een contract heeft afgesloten met HEM die de prijzen (prijs per KwH en per m3) met ons kan delen? Dit mag anoniem! Wij willen graag zelf de opzegboete berekenen aan de hand van een referentie tarief dat is geboden aan andere klanten. Wij verwachten dat we daarmee de hoogte van de boete kunnen ontkrachten. Het zou ons enorm helpen als iemand dit met ons kan delen! Graag reageren om dit bericht 🙂 Heel erg bedankt!

    Reageren
    • EEef – 16 februari 2024

      @Amber
      mail mij persoonlijk deel ik graag de overzicht van de prijzen
      Wij zijn ook opgelicht rechtsbijstand ingeschakeld Opzegboete hier 6000 eu.
      Ik ga niet er bij laten Ga verder met juridische hulp.Er zijn heel veel mensen wie gedupeerd zijn door hun.

      Reageren
    • LLila – 16 februari 2024

      @Amber
      Niet betalen er staat niet bij waar het op gebaseerd is en ook geen khw prijzen bekend dus valt dit onder misleiding. Aangezien je voor een laag tarief getekend heb in dec waar is deze dan op gebaseerd je maand bedrag. Het staat wel op hun site?
      Ook zeer knap dat ze zo een rekening sturen electriciteits en de btw geen voorschot of prijzen verbruik op de nota.

      Reageren
    • YY. A.J.G. – 24 februari 2024

      Oplichters

      Na een telefoontje ongeveer 3 maanden geleden van Nucollectief zijn we overgestapt van HEM waar ik ook nog maar 2 maanden zat naar Greenchoice , ze zouden alles regelen en er werd gezegd dat de eventuele boete niet hoger zou zijn als 50 a 100 euro. Ik kreeg 2x een rekening van van 370euro en de laatste in december van 462.50 dat is duidelijk een stuk duurder. Het scheelde me 200 euro
      met Greenchoice . Ik ben inmiddels bezig met ACM en ARAG in de hoop die boete van 4600 euro niet te hoeven betalen. Maar de tussenpersoon heeft ook verkeerd ingelicht. En ook bij ons is het bij de DEBBT. terecht gekomen.

      Reageren
  • MMbeuk – 09 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scammers, big time scammers.

    I switched to another company and they are like pay 6000€ boete. I called them and they said either you pay the 6000€ or you come back with us

    Reageren
  • KKaja van Dok – 08 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze doen zich, voor als een goed bedrijf. Ik werd ook door hen benaderd, met een goed aanbod.Bij hem werken echt oplichters. Als, je opstapt dreigen ze met boetes. Ik heb spijt, dat ik mijn energie contrac bij ENGIE heb opgezegd . Maar, ik ben wel blij dat ik nu weer bij Eneco energie zit, bij hen ben ik jaren klant geweest. En ook ik word ook steeds lastig gevallen, met dreigementen, omdat ik overgestapt ben. Je bent niet meer de baas over je eigen portomonee,

    Reageren
  • MMarco – 07 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sorry voor mijn Nederlands. Ik heb mijn claim bij HEM gewonnen. Ik werd door hen opgelicht, net als honderden andere mensen. Ik vroeg om een ​​opname van het transcript bij de marketeer. Deze marketeer heeft vaak de regelgeving en de wet overtreden door zich voor te doen als medewerker van mijn huidige energieleverancier. Dit was voldoende om het contract ongeldig te maken. ACM heeft mij ook geholpen. Ik heb ook het nummer verkregen van het kantoor van waaruit deze frauduleuze oproepen worden gedaan. Dit is een bedrijf dat samenwerkt met HEM: 020 218 1380. Zij gebruiken oneerlijke methoden. Zij zijn degenen die de schuld krijgen! Veel succes mensen!

    Reageren
    • LLinda – 07 februari 2024

      @Marco ik heb meer nr 0207060011
      0202143000 0202414890 0202205210 0202414899 alles amsterdam en deze is particulier vanuit huis 010702079757

      Het zijn call centrum ze doen voor als de hem maar zijn minuut later opeens essent of oxio of eneco
      De hem is een makkelijke prooi omdat ze al zwak staan. Acm moet eens naar zulke call centrums gaan kijken,niet alleen maar afschuiven op de hem. De tussen persoon vervalst alles goedkoop en hebben van álle energie leveranciers contracten die ze aanbieden aan ons. Je gaat er zelf mee in zee dus de fout ligt dan bij je zelf als je overgaat. Je staat klem,bij mij heeft de hem het eindelijk gezien dat het fout zat en vanwege drukte klachten hiervan duurt langer voor ze reageren.en ja het was een vriendelijke vrouw zonder je moet of scheldwoorden naar je hoofd kreeg of gebrekkige taal mensen, zo hoort het ook.

      Reageren
      • KKoopmans – 08 februari 2024

        @Linda

        Volgens mij is hem net zo slecht en weet het niet 1 van hem heeft de grootste calcenters dit is 1 overkoepelende organisatie werkt allemaal samen niet hem gaan verdedigen

        Reageren
        • LLila – 08 februari 2024

          @Koopmans
          Ik verdedig de hem niet het is me zo uitgelegd door hun zelf.
          Zo calll centrum is de grootste oplichters die er zijn die moeten ze aanpakken. Heb vd week getest op zo telefoontje. Ze belde als naam consumentenbond ik zeg ik zit goed bij oxio(leugen van mij) o ja ik zie het ik kan u een betere aanbieding doen, ik vertel zit nog jaar bij (oxio) ja maar u kan overstappen? Nee ik zit aan vast contract wie zeg dat mvr en ze werden grover in de mond nou ik kan u naar Essent overzetten wij zijn Essent mvr ik nogmaals dat lukt niet,o ik kan u maandtarief lager zetten zeg hij, ik doe maar (oxio)he mrv ja meneer, ik lukt het o ja u heeft heel hoog maandtarief ooooo ik zeg dan:ik zit niet bij oxie o mvr ik kan u een aanbieding doen voor de Hem net nog Essent ik zeg met wie spreek ik welke consumenten de Hem zeg hij dan weer. Ze lullen daar als zotte (ik zit niet) bij oxio hij kan me maandtarief daarvoor aanpassen zie alles in ze scherm hoe kan dat???? 1 wel dan niet.
          Ze nemen alle namen van energie bedrijven liegen als de pest gebruiken in naam van andere leveranciers. Volgens mij als ik zeg ik zit bij dikke vinger dat ze nog kunnen aanpassen.

          Reageren
          • KKoopman – 08 februari 2024

            @Lila
            Mooi verhaal u gelooft ook alles

            Reageren
          • LLila – 08 februari 2024

            @Koopman lezen aub ik heb getest op zo call centrum. Ik weet dat ze alles aan elkaar liegen. Maar zo kan je ook meer mensen bereiken hoe ze je voorliegen daar.

            Reageren
          • KKoopman – 08 februari 2024

            @Lila
            Ik denk dat u zich beter moet inlezen in het verleden heel kort global marketing bridge grootste calcenter voor energie contracten werken voor heel veel engie bedrijven deze hebben meer als 20 verschillende namen en heel toevallig is 1 van de eigenaren ook de eigenaar van hem heel toevallig goed je onderzoek doen

            Reageren
        • DDion Van Schaik – 17 februari 2024

          @Koopmans
          Beste Koopmans heeft u nog aanmaningen ontvangen de laatste tijd van hem ?

          Reageren
  • LLinda – 06 februari 2024

    Ik wil toch me verhaal doen ik ben 3 maanden ziek er van geweest ze beantwoorden geen mails geen telefoons uiteindelijk na veel mailen belde er iemand vd de hem want over bedragen wat ons jaar verbruik tarief is was maandelijks €3245 bijna bij hun dit zijn geen kleine grapjes.heb alle bewijs geleverd ook met wat voor prijzen ik voor getekend heb maandelijks enz hun zelf doen dit niet het is een call centrum ze noemen zich consumenten, advies energie, direct enegie,ritail, als u zeg ik zit bij me leverancier essent goed zeggen hun wij zijn van essent bv call centrum bel nooit hallo met de Hem dit zijn oplichters de tussen partijen ze vullen wat in wat zeer goedkoop is en komt niet overeen met jou jaarverbruik.
    Ik wil niet goed praten na 3 maanden is voor mij een grote opluchting om echt iemand van hun te spreken en ook de fout te zien, ze zeggen ook eerlijk zelf neem geen call centrums aan, zij mailen altijd zelf of ben je bij de hem kan je alles zien bij log in hem en daar zelf je maand tarief verlagen. Kort om ze hebben me terug geplaatst naar me vorige leverancier omdat me vertrouwen weg was begrepen ze zeer zeker, daarna kreeg ik een afkoop boete er over dit komt automatisch bij hun door als je dus een swift maak met een andere leverancier word het automatisch berekend bij mij was het onterecht dus kon dit negeren.
    Mensen ze staan onder druk door fouten op jaarverbruik niet terug betalen fout in boekhouding makkelijke prooi voor call centrum om de hem nog meer in de problemen te laten komen.blijf een klacht melden en stuur bewijs mee zo kunnen ze u ook sneller helpen of stuur het op in een brief naar hun, het duurt even omdat zo druk is en ze kunnen niet iedereen gelijk van hun klacht afhelpen. Dus er is ook een positieve kant van hun nu te zien terwijl ik ook eerst zo dag en al een advocaat had ingeschakeld de kosten worden hoger ook en dat is niet nodig als het uiteindelijk langer erover gedaan heeft ook ze reden dat de tussen partijen hun oplichters zijn. Graag geen reactie op mij bericht. Blijf zelf na denken wat het beste is

    Reageren
  • JJasper – 06 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ook ik ben opgelicht net als velen met mij. Deze partij licht schaamteloos niets vermoedende consumenten op die denken dat ze minder gaan betalen. Ga niet met ze in zee! Lees alle reviews!

    Reageren
    • DDion Van Schaik – 06 februari 2024

      @Jasper betalingen van de afgelopen 2 maanden kan je zelf terug boeken rekening blokkeren en gelijk overstappen naar een andere leverancier,ik ben ook in gevecht met hun vandaag een voorstel gekregen om een nieuw contract aan te gaan voor een jaar dan zullen ze de boete kwijtschelden ik vertrouw die gasten niet meer ik laat het gewoon voorkomen bij de rechtbank

      Reageren
      • CCo – 06 februari 2024

        @Dion Van Schaik
        Wij hebben ook een mail met 1 jarig aanbod ontvangen, omdat we een klacht hebben ingediend over de belachelijk hoge boete.
        Staat verder geen info in de mail over maandbedrag of wat voor een prijs je dan gaat betalen.

        Reageren
      • KK – 06 februari 2024

        @Dion Van Schaik

        Beste dion,

        Hoe ben je van ze af gekomen heb je de overstap boete betaald? Helaas zijn wij ook de dupe

        Reageren
        • Ddion – 07 februari 2024

          @K ik heb de afschrijvingen van de laatste 2 maanden gestorneerd en de machtiging geblokkeerd, toen gelijk een nieuw contract afgesloten, ik heb de boete van €3600 niet betaald en dat ga ik ook zeker niet doen laat het maar voorkomen bij de rechtbank doen ze niet want dan staan daar zometeen nog een paar honderd andere mensen, zij belazeren de boel niet wij ,nu sturen ze een email om een nieuw contract te nemen tegen lagere tarieven voor een jaar en dan zo de boete kwijt te schelden, ik ga daar niet in mee nul vertrouwen in die organisatie ik heb wel de vraag gesteld welke tarieven ik dan zal krijgen nog geen antwoord gehad, ik raad u dan ook aan om het zelfde te doen als ik want als je blijft wordt het alleen maar erger. succes

          Reageren
          • AAmber – 15 februari 2024

            @dion Hi Dion, ik moet ook een boete van bijna 5000 EUR betalen. De opzegvergoeding van bijna 3500 EUR heeft geen onderbouwing. Is dit bij jou ook zo? Ik ben opzoek naar de referentietarieven van HEM van begin December om de opzegvergoeding zelf te berekenen. Heb jij je contract begin december afgesloten?
            En hebben ze bij jou ook al het debiteurenbeheer overgedragen aan Debtt Management? Ik krijg nu elke week herinnering mails en smsjes dat ik moet betalen.

            Reageren
          • DDion Van Schaik – 17 februari 2024

            @Amberhoi amber ik heb inmiddels de eerste herinnering gekregen van debbt al sturen ze er nog 500 ze krijgen geen stuiver, ik ben in overleg met een advocaat om een civiele en strafrechtelijke procedure te starten wegens misleiding en poging tot oplichting

            Reageren
          • MMirjam – 21 februari 2024

            @Amber

            Hoe kan het dat jou opzegboete zo hoog is? ik ben sinds sept bij hem en als ik nu opzeg krijg ik een boete van 990 euro staat in mijn gegevens als ik inlog

            Reageren
          • DDion Van Schaik – 22 februari 2024

            @Mirjam waarschijnlijk komt dat omdat ze inmiddels de tarieven naar beneden hebben bijgesteld,nu wel omdat half Nederland achter dat TUIG aanzit ik krijg nú herinnering van debbt om te betalen ik heb gesteld zoals zovelen dat ik misleid bent gaat u wel over tot betalen van de boete??

            Reageren
  • GGerda – 29 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ook gedupeerd door deze oplichters, geen contract gezien, hoe kan je dan herroepenVandaag mailtje met welkom bij HEM VANAF 1-2-2024 krijgt u energie van ons. Incasso inmiddels ingetrokken. Zaak ligt bij de rechtsbijstand en Jurist zoekt het uit. ACM bescherm iedereen eens tegen deze manier van misleiding. Men zegt te bellen van de eigen energieleverancier en dat ze je willen laten mee profiteren van de lagere prijzen. Schande dat dit kan.

    Reageren
  • CCo – 29 januari 2024

    Net als meerdere gedupeerden zijn wij ook de dupe geworden van de praktijken van HEM.
    Gebeld door energievoordeel nederland, tijdens het gesprek is er een mail gestuurd, zouden wij getekend hebben voor een contract en is het maandbedrag in een half jaartje 4 x zo hoog geworden.
    op het contract staat overigens een handtekening die niet bekend is bij ons, zijn er punten aangevinkt die wij nooit aan zouden vinken.
    oftewel; misleiding, dwang, valsheid in geschriften enzovoort enzovoort.
    geprobeerd telefonisch contact te krijgen met HEM maar na 3 dagen proberen opgegeven en een mail gestuurd. daarop geen reactie ontvangen, dus nog een mail gestuurd.
    omdat ik info wilde over overstappen, uiteindelijk maar overgestapt. binnen 3 uur een mail in de mailbox met een torenhoge boete, geen berekening daarover of wat dan ook.
    Dus weer aan het bellen geslagen en zowaar na heel lang wachten iemand gesproken.
    gevraagd of zij de mail die door hen gestuurd zou zijn met ons contract, de voorwaarden nogmaals wil sturen, want ik kan hem nergens in de mailbox vinden.
    Kreeg een contract maar niet de mail waar ik om vroeg.
    tevens wilde ik een berekening van de boete voor overstap.
    die kan je alleen krijgen bij de eindafrekening..
    Op mijn protest dat ik hem eerder wilde moest ik maar een klacht sturen, heb dat gedaan, kreeg na 3 dagen een mail dat ze het gezien hebben en over 2 weken hierop terug gaan komen.
    inmiddels al contact gehad met ACM en zij geven aan dat als je niet zelf hebt getekend er geen geldig contract is.
    bij overstappen naar andere energiemaatschappij hoeft er geen boete betaald te worden, want er is dus geen contract.
    Laten we hopen dat HEM snel opgedoekt gaat worden, want dit soort bedrijven maken het leven van hun klanten stressvol.

    Reageren
    • LLinda – 29 januari 2024

      @Co wij zijn er al vanaf nov mee bezig je krijg hele rare berichten terug waar je niet om vraag zelfs op zondag werken ze, dat doen oplichters altijd. Ze pakken grote mkb bedrijven. Want die hebben geen recht. Al stuur je 20 keer opzegging krijg je als antw terug ik kan u maandbedrag naar beneden zetten. Dan nog klopt het niet.hou het goed in de gaten kijk 1 keer per week op je bank want ze kunnen ook nog eens met 4 verschillende bsnknr eraf halen. Ze sturen een mollie sms dat je moet betalen klik je daar op heb je een sepa machtig gegeven.

      Reageren
      • CCo – 30 januari 2024

        @Linda
        Bedankt voor de tip.
        Wij kregen wel binnen 3 uur een bericht na opzegging, met een behoorlijke opzegboete, maar mijn klacht daarop wordt niet snel opgepakt.
        met tot gevolg dat wij nog tot donderdag hebben om te beslissen of we daadwerkelijk over gaan stappen. we willen absoluut niet bij HEM blijven, maar ook die belachelijke boete niet betalen. stressvolle situatie hier..

        Reageren
        • EEef – 11 februari 2024

          @Co
          Rechtsbijstandverzekering inschakelen.
          Rechtzaak tegen HEM starten
          Er zijn honderden mensen
          Vlgs rechtsbijstand word alles verzameld en tegelijk word behandeld

          Reageren
  • MMarcel – 27 januari 2024

    Een contract is pas bindend na persoonlijke ondertekening en niet op basis van een opnamebandje. Ontvangst contract zonder tariefvermeldingen hierop is verdacht en zeker wanneer deze in je eigen HEM kan terugvinden.
    Dan moet je wel kunnen inloggen! mails verstuurd hierover, geen reactie anders dan telefonisch te benaderen?

    TIP: melding doen bij ACM en je rekeningen blokkeren.

    Nu Debbt met aanmalingen en mails van HEM dat de vordering terecht is. Gebaseerd op wat dan?
    Geen tarieven bij mij bekend of als zodanig verwerkt in de afrekening. Slordig op ze minst. Stug blijven reageren op hun aanmalingen en gewoonweg niet betalen.

    Onlangs jonge verkoper van de HEM aan de telefoon die ervan overtuigd was dat wij nog lid waren, nou dat was voor 4-dec 23 zo maar nu in jan 24 al lang niet meer.
    Praatjes over het prijsplafond en de verhoging van de tarieven maar op de vraag wat de vorige tarieven dan bedroegen gaf men niet thuis.

    Reageren
  • LLinda – 26 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Weet iemand of je verplicht ben om je overstap boete te betalen onder valsheid van geschriften. En als dit niet is moet je dan voor variabel 1 jaar echt zo veel betalen

    Reageren
  • EEllen – 26 januari 2024

    Ik kan niet genoeg goede dingen zeggen over dit energiebedrijf. Niemand heeft de oproep beantwoord nadat de oproep was doorverbonden. Er wachtten nog steeds 9 mensen op de oproep. Zelfs na het wachten nam niemand op. Wacht maar, ik kan je niet helpen het probleem op te lossen. hatelijk. De service is zo slecht. Heb een bericht gestuurd maar niemand reageerde

    Reageren
  • YYara – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ook gedupeerde van dit schandalige bedrijf!

    Reageren
  • Ttinus – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    hoe kunnen we HEM aanpakken.
    aangezien er veel al dezelfde klachten zijn van oplichting fraude. geen gehoor telefonisch via de mail niks.
    ik zelf ook de dupe van telefonische misleiding. tevens is dit het enigste stukje bewijs wat er zou kunnen zijn om een rechtzaak te kunnen beginnen tegen HEM. hebben andere mensen al ervaring met rechtzaken of juridische stappen. want dit moet aangepakt worden en kan egt niet.

    Reageren
  • LLinda – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hollandse Energie Maatschappij (HEM)
    Energielabel, eigendom van Ouail Naamar en Tarik Azaaj. Naamaar is tevens eigenaar van callcenter Global Marketing Bridge, dat in opspraak kwam wegens het ‘stalken’ van klanten en een enigszins ongereglementeerde manier van klanten laten switchen van energieleverancer, zonder dat ze dat doorhadden. De HEM is een label van Allround Energie, dat bij elkaar zo’n dertig labels heeft. Leuk om te weten.
    Verschillende klantnummers heb je daar ook ook dupe ervan Nederland overheid moet zich schamen dat ze dit bedrijf incl oplichting en fraude toe laten. Help desk voor gedupeerde is er niet.

    Reageren
    • AAlw Dubbelman – 25 januari 2024

      @Linda

      Oplichting eersteklas gaan iedere maand met sprongen omhoog moet de overheid strafbaar maken.

      Reageren
      • LLinda – 25 januari 2024

        @Alw Dubbelman ik ben er ziek van kapot ze halen me bank leeg met verschillende banknr nooit machtigen gegeven. Wij als gedupeerden krijgen nergens geen hulp juridisch zeggen ze sorry ik kan u verder niet helpen. Belachelijk dat ze niet ingrijpen ons bedrijf staat straks te koop ik kan niet voor stroom €52.000 per jaar opbrengen terwijl ik per jaar maar €4.500 kwijt ben in me jaaroverzicht. Heb nooit getekend ik weet de prijs per kwh niet eens nada niks. Zéér oplichting gehaaid gaan ze te werk. Acm kan je blijven aanschrijven ook hun reageren niet terug op hulp kreten. Als ik nu overstap is de boete zo hoog dus zit je klem ze blijven je achtervolgen die ratten en hoop dat iedereen dit lees. Ze kunnen opstap boete van mij krijgen van mij depressie dokterskosten bellen mailen onschuldig iemand zo ziek maken misselijk. En niemand doe wat blijven betalen maar. Heeft u tips???

        Reageren
  • OOplichting door HEM – 20 januari 2024

    Op 22 september ben ik gebeld door Energievoordeel Nederland (tel. 040-2291459) waarin men zich voordeed als tussenpartij tussen mij en mijn huidige energieleverancier. Er werd een enorme druk op mij uitgeoefend waarbij mij gezegd werd dat mijn huidige energieleverancier DBG Energie de prijzen zou gaan verhogen. Ze konden me aan alternatief bieden tegen dezelfde tarieven. Ik belde vanuit de auto en moest direct beslissen omdat ik anders weer achter in de rij van 20000 mensen zou komen. Ik twijfelde, maar doordat de DBG ook wel eens geprobeerd had om mijn heel gunstige 5 -jarige contract open te breken geloofde ik het verhaal. Toen mij vervolgens door deze persoon ook nog eens extra bonus in het vooruitzicht werd gesteld van Eu 100,- per energie component per jaar (dus 3 jaar x 2 (gas en stroom) x Eu 100,-= Eu 600,-) ging ik overstag. Deze bedragen heb ik nooit overgemaakt gekregen. Vervolgens kreeg ik een welkomst-email en termijnbedragen toegestuurd, maar nooit de tarieven waardoor gewoon niet duidelijk was dat mijn prijzen (bij mijn oorspronkelijk energie maatschappij DBG: stroom=0.25 Eu/kWh en gas=0.95 Eu/m3) gingen stijgen naar astronomisch hoge bedragen van stroom=0.85 Eu/kWh en gas=2.15 Eu/m3). In de welkomstmail werd gezegd dat de leveringsvoorwaarden naar mij gestuurd waren, maar dat is ook nooit gebeurd. Ook is niets vermeld over een opzegvergoeding. Verder was de HEM vele malen gewoon niet bereikbaar voor vragen en werd lange niets met mijn klachten gedaan. Op een gegeven moment toen ik ze eindelijk wel kon bereiken werd mij gezegd dat het opzeggen van mijn 3 jarige contract zo’n Eu 4000,- zou gaan kosten. De totale schade die ik geleden heb is Eu 5950,-. Inmiddels ben ik alle vertrouwen in deze club kwijt en ben ik bezig met jurische stappen vanwege geleden financiele en emotionele schade. Ik kan hier al weken niet goed meer van slapen, omdat dit mij in de financiele problemen brengt. Ik werp dus de eigenaren van Energievoordeel Nederland en HEM de volgende klachten voor de voeten:
    1) Misleiding
    2) Agressieve verkooppraktijken
    3) Valsheid in geschrift
    4) Schending van gemaakte beloftes
    5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
    6) Leiding geven aan een criminele organisatie
    Wie doet mee om de schade te verhalen en de verantwoordelijken achter de tralies te krijgen? Doe mee en stuur een mail naar oplichtingdoorhem @ gmail .com

    Reageren
    • LLiesbeth – 26 januari 2024

      @Oplichting door HEM
      Jouw verhaal over gunstig contract met DBG en misleidende overstap naar HEM is exact als mijn verhaal. Zou graag een reactie van je krijgen wat je hebt gedaan of gaat doen. Grt,

      Reageren
    • EEef – 26 januari 2024

      @Oplichting door HEM
      Exact zelfde verhaal hier opgelicht
      Hebben gezegd DGB is gevallen dus ik moet overstappen zo iets betere prijzen goedkoper maandlasten
      Nooit prijzen gestuurd nooit maandbedrag vooraf gezien
      Ook toren hoge boete ook achter af gezien.
      Vreeslijk boos ben ik verdrietig.
      Gewoon misleiding
      Financiële emotionele schade stress.

      Reageren
    • MMar poel – 31 januari 2024

      @Oplichting door HEM

      Ook ik ben opgelicht door hem schande dat dit mag

      Reageren
    • CCo – 31 januari 2024

      Dit is ook nagenoeg hetzelfde gebeurt bij ons..

      Reageren
  • LLuc bergman – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Buiten kantooruren werd ik telefonisch
    Benaderd .
    Erg prettig omdat de dagen zijn druk bezet.
    Erg goed voorgelicht en vriendelijk geholpen
    De prijs voor het komende jaar is vast en Erg aantrekkelijk
    Al met al een goede keuze op een goed moment

    Reageren
    • KKoopmans – 20 januari 2024

      @Luc bergman

      Ben je er weer met je valse reviews HEM STOP HIER MEE jullie vallen echt door de mand helaas

      Reageren
  • KKoopmans – 19 januari 2024

    @Luc bergman
    Vriendje van hem zeker want je wordt niet fijn geholpen en tarieven zijn absurd hoog dus klopt niet wat je zegt

    Reageren
  • LLinda – 18 januari 2024

    Opeens overgestapt omdat de hem Eneco zo gezegd overnam van €165 per maand naar €4.235 per maand 15 mails verder geen gehoor bellen nemen ze niet op. Sms betaling herinnering betaal binnen 2 dagen anders kans op stroom afsluiting debit incasso buro. Ook hun gemaild geen reactie. Ik betaal niet waar moet ik het vandaan halen? 4 weken verder dood leuk weer een mail met nota enz wat wij kunnen zien is dat ze de terug levering er bij optellen en wat we per jaar verbruiken dit dus maandelijks willen. Radeloos ,slapeloos wie help mij wat ik moet doen straks zit in zonder stroom.

    Reageren
    • KKoopmans – 18 januari 2024

      @Linda

      Melding maken bij acm en gewoon niet betalen zijn bij mij al meer dan een jaar bezig kunnen niks alleen dreigen heb al 32 aanmaningen nog niks laat hun het maar voorkomen doen ze niet

      Reageren
      • LLinda – 20 januari 2024

        @Koopmans super bedankt ik ben bang dat ze van stoom afsluiten ze nemen geen telefoon op reageren nergens op. Bedrag gesondeerd automatisch incasso op blok.
        Acm na u advies een bericht gedaan en aangetekend brief op de bus boekhouder oo de hoogte gesteld. Wat kunnen ze doen als je niet betaal? Stroom moet toch ergens vandaan komen. Bedankt

        Reageren
        • KKoopmans – 21 januari 2024

          @Linda
          HEM heeft mij toen ook afgesloten van stroom ik heb gewoon toen der tijd een andere energie leverancier genomen.Daarna begon DEBTT INCASSO nu 32 brieven gehad en doen nog niks ze maken je bang dat je moet betalen ben al meer als een jaar verder dan zou toch allang een deurwaarder voor de deur moeten staan ik neem dit allemaal niet serieus meer deze oplichting bende HEM maar ook DEBTT speelt met ze mee.

          Reageren
          • LLinda – 21 januari 2024

            @Koopmans zo lief u woorden en steun.
            Ik kreeg gisteren een mail dat op een zaterdag via de hem klachten antw of ik me jaar verbruik kon sturen van me vorige leverancier die heb ik niet of nog het lijk mij dat ze dit toch kunnen opvragen zelf bij de hoofd leverancier waarom moet ik dat sturen, als ik dat ga aanleveren zeggen ze ook kijk mvr stuurt het vrijwillig weer zo list denk ik van ze. Ze weten alles maar opeens jaar verbruik niet vreemd. Kunt u mij hier info op geven. En heeft u voor of na de stroomafsluiting een andere leverancier gezocht.

            Reageren
          • KKoopmans – 21 januari 2024

            @Linda

            Jaarverbruik gewoon versturen het is bij HEM 1 grote puinhoop

            Reageren
          • LLinda – 21 januari 2024

            @Koopmans
            Waarom moet je dat zelf doen ze kennen toch opvragen ik ben niet bij eneco weggegaan hun vervalsen alles en weten al je gegevens, apart jaar verbruik niet

            Reageren
          • KKoopmans – 21 januari 2024

            @Linda

            bij mij vroegen ze dat ook had ik niet hun hebben het opgevraagd en HEM beweert dat ik bijna 8000kw verbruikt heb in 2 maanden terwijl het zomer was en wij 4 weken op vakantie waren 8000kw is ons jaarverbruik probleem is ik ben het zo zat ik betaal niks meer en reageer ook niet meer op hun incasso die gewoon het spelletje mee speelt FIRMA DEPTT ze dreigen maar doen niks

            Reageren
          • LLinda – 28 januari 2024

            @Koopmans
            Zelfs op zaterdag en zondag werken ze daar. Amc laad niks van ze horen

            Reageren
          • KKoopmans – 28 januari 2024

            @Linda
            Heel simpel met ze allen gewoon niks meer betalen ze kunnen niks dat incassobureau DEPTT of Collect4you niks aan betalen ze dreigen alleen maar

            Reageren
          • LLinda – 28 januari 2024

            @Koopmans ik ben vorige week naar andere energie leverancier gegaan brief opgesteld dat per direct weg wil daar antw ze op dat ze me limiet aangepast hebben van €4235 naar €2345 alleen stroom he,en vragen mij op zondag even weer me verbruik door weer door te sturen en aankoop bon zonnepanelen? Dit al 3 keer gedaan inmiddels op u advies opgevraagd bij vorige leverancier. Je sta gewoon klem je kan niks. Acm hoor je niet alle andere juridische zeggen um ja ga maar naar advocaat en wie betaal die zonder rechtsbijstand?
            Als nu overstap 27 januari al,ben ik bang dat ik dubbel ga betalen omdat ze niet op me beëindiging reageren.

            Reageren
      • DDion – 27 januari 2024

        @Koopmans
        Beste Koopmans ik ben afgelopen week weggegaan bij hem gelijk een nieuw contract afgesloten betaalrekening geblokkeerd voor hem en zoveel mogelijk betalingen gestorneerd laat ze maar naar de kantonrechter gaan met hun vordering

        Reageren
      • SSani – 28 januari 2024

        @Koopmans

        Ze kunnen echt niks doen? Ik heb ook tot nu niet betaald, heb op zaterdag de herinneringsmail ontvangen. Ik betaal het niet. Ik ga verder met De Geschillencommissie.
        Kunnen we niet met z’n allen iets doen?

        Reageren
        • KKoopmans – 31 januari 2024

          @Sani
          Ik heb een bedrijf dus voor mij ligt het net iets anders maar ik betaal ook geen euro speelt bij mij al vanaf september 2022 ben je particulier krijg je collect4u op je dak kwa incasso bedrijven deptt incasso dit is 1 bedrijf dit bedrijf klopt ook niet laat ze maar dreigen is enige wat ze doen ik heb nooit wat betaald gebeurt niks

          Reageren
  • SS.B. – 14 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Echte oplichters. Ze hebben drie keer mijn termijnbedraag verhoogd met mijn handtekening eronder terwijl dat ik het nooit gedaan had. De derde keer had ik besloten om te gaan overstappen naar een andere leverancier. Dan kreeg ik een telefoontje van HEM zo agressief en bedreigend dat als ik niet klant bij hun blijf, zullen ze een hoge boete naar mij sturen. Ik zei dat ik niet terug ga en ze hebben de volgende dag een boete van 1950 euro naar mij gestuurd. Ik zal dit bedrag nooit betalen. Ik zal een melding bij ACM maken en dan kijken hoe ik verder moet gaan. Als jullie een tip voor mij hebben, hoor ik het graag.

    Reageren
    • LLinda – 22 januari 2024

      @S.B.je betaal mee om ze niet te failliet te laten gaan, diefstal van de klant. 3 verschillende bank nr 3 verschillende logo’s en ze spelen samen met eneco
      Nooit betalen acm berichten en je rechtsbijstand dit heb ik ook gedaan.waar komt je stroom nu vandaan????

      Reageren
      • SSani – 28 januari 2024

        @Linda
        Ik heb melding bij ACM en De Geschillencommissie gemaakt. Heb Rechtsbijstand afgesloten.
        Ze hebben op zaterdag herinneringsmail naar mij gestuurd voor het betalen van die belachelijke opzegboete. Maar ik betaal het niet.

        Reageren
        • LLinda – 28 januari 2024

          @Sani
          Ja Acm opzegging contracten. Ergens anders aangesloten boete afkoop hebben ze nog niet gestuurd maar vandaag op zondag dat ze me limiet hebben verlaagd maandelijks, wat heb ik daaraan ze lezen niks. Ik heb geen rechtsbijstand en als je nu aanmeld mag je er geen gebruik van maken omdat dit probleem ervoor al op deed. Ik ben de sjaak om nu een advocaat dit te laten uitzoeken ik ga er aan onderdoor. Dubbel en hoge kosten nog maken op dit probleem. Ook al teken je zeggen ze je ben zelf verantwoordelijk voor, ik ben ook verantwoordelijk om inmiddels 4 bankrekening nummer van hun te blokkeren, en Someren.
          Ze blijven doorgaan niemand doe wat acm laad niks horen. Hun kunnen ook kwaad om jou en mij in geding te zetten later. En stap je nu over naar ander energie bedrijf dan moet je bij hun ook blijven betalen omdat ze niet reageren op je opzegging.dus tja hoe lis je dat op?

          Reageren
  • GGreetje M. – 11 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben heel blij met de review die ik hier las. Ik ben er ook ingetrapt en via gladde praat in een energie contract geluisd. Na het lezen van de review hier heb ik gelijk gebeld ( binnen 10 minuten) en is het contract weer ongedaan gemaakt. Ik ben als de dood voor financiële problemen door energie bedrijven. Ik heb nu weer m’n eigen contract van 3 jaar bij Energie direct

    Reageren
    • OOlga – 11 januari 2024

      @Greetje M.

      Hallo Greetje.
      Was dit binnen de opzegtermijn?

      Reageren
  • SSuzanna Grandia – 07 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas ben ik er ook ingetrapt. Door een call center binnen gehaald met mooie woorden en beloftes. Meteen ging het al mis en stond de levering op een ander adres, Hierover twee maal contact gehad en ook aangegeven niet met hun in zee te willen gaan, zij wisten mij toch om te praten en bij hun te blijven. ik zou een stuk minder gaan betalen en 250 euro krijgen, helaas niet dus. Ik betaal de hoofdprijs en bijna het drie dubbele als de vorige leverancier. Als klap op de vuurpijl verhogen zij het maandtarief (verdubbelt) omdat het prijsplafond eraf is gegaan. En de bonus? Nee, je krijgt per jaar 200 bonus ls je drie jaar klant blijft en geen achterstallige betalingen bij hun hebt.
    Ik durf nauwelijks warm water te gebruiken of de verwarming aan te zetten. Ik hoop dat ze gauw aan banden gelegd worden!
    TRAP ER NIET IN

    Reageren
  • KKoopmans – 30 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    HEM oplichting eerste klas wij zijn al vanaf 2022 bezig met ze advocaat erop gehad kost alleen maar incassobureau mensen betaal niet als onrechtmatig is niet doen debtt of collect for you is 1 gewoon niet betalen sta op je strepen schrik niet van deze dreigementen gewoon niet betalen deze kunnen niks alleen dreigen verder helemaal niks als dreiging laat hun het maar voorkomen doen ze ook niet laat je niet gek maken

    Reageren
  • JJ.v.B – 29 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sturen zomaar een rekening van € 175,00 terwijl ik geen klant van ze ben! Gestorneerd! Ik heb geen contract bij HEM

    Reageren
  • TTimo bechger – 15 december 2023

    Algemeen

    Bellen onder valse voorwendselen..’uw energie contract loopt af’ etc niets van waar! boevenbende die proberen je een contract aan te smeren

    Reageren