Waar ben je naar op zoek?

Greenchoice

Totaalscore

Energieprijs


8,0

Klantenservice


8,2

Algemeen


8,3

Plus- en minpunten

  • Veel soorten contracten
  • Duurzame leverancier
  • Overdag goedkopere stroom
  • Lage terugleververgoeding zonnepanelen
  • Terugleverkosten zonnepanelen

Over Greenchoice

Greenchoice is een Nederlandse energieleverancier en werd in 2001 opgericht. Het energiebedrijf profileert zich als duurzame leverancier die het aandeel groene energie in Nederland wilt vergroten. Daarom levert de leverancier enkel groene stroom en investeren ze in diverse projecten met betrekking tot schone energie. Inmiddels heeft het bedrijf ongeveer 560.000 klanten in Nederland (cijfers jaarverslag 2022).

Greenchoice maakt grotendeels gebruikt van duurzaam opgewekte stroom, zoals windkracht, biomassa en waterkracht.

Energiebedrijf Eneco is voor 30 procent eigenaar van Greenchoice.

Kan het goedkoper?

337 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Greenchoice?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • RRoel brommer – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op alle gebieden is de Green Choice een uitstekende energie partner

    Reageren
  • JJan Mencnarowski – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb nu een aantal jaren greenchoice met een vast contract en dat bevalt tot nu toe prima.
    Volgend jaar loopt het contract af dus zijn we reuzebenieuwd wat het nieuwe gaat worden

    Reageren
  • JJohan – 09 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een grote oplichters bende .Trap niet in de mooie verhalen en schijn excuses van dit bedrijf !

    Reageren
  • RRon – 04 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Er is heel vaak wat mis. Je kan wel blijven bellen en wachten… Maar, iedere keer is er wel wat. Dan maken ze excuses voor het ongemak, met de maand erop weer hetzelfde probleem. Ook werkt de backoffice van geen kant. Probeer dan maar eens je verbruik goed in de gaten te houden.. Het is hoogste tijd om na 14 jaar Greenchoice (!!) over te stappen. Kort gezegd: het is een zeer naar bedrijf dat snel met excuses is, maar niet met oplossingen komt

    Reageren
    • JJolanda Jacobs – 04 augustus 2023

      Bedankt voor het eerlijke antwoord, ik ben nu helemaal overtuigd dat ik deze energie verstrekker negeren moet. Ik word regelmatig gebeld terwijl ik pas per 01-08 veranderd ben van een variabel naar een nieuw 1 jaar contract zeggen zij ik moet meteen veranderen naar Greenchoice ondanks dat ik ook nog een boete moet betalen van € 125,00 zeggen ze dat ik met een 3 jaar contract nog steeds veel minder moet betalen en ik later die € 125 gewoon terug verdien? Dus niet!

      Reageren
  • PPatricia – 04 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    stap op tijd over!
    Als je wilt overstappen naar een andere leverancier (wat ik je zou aanraden), doe dat dat ruim voor je vaste contract afloopt! Een maand te laat overstappen heeft mij veel geld gekost!

    Eind februari liep mijn driejarige energiecontract bij Greenchoice af. Het nieuwe contractvoorstel was aan de dure kant, dus ik ben overgestapt op een dynamisch contract bij de ANWB. Dat kostte een maand, waarin ik dus nog energie van Greenchoice moest betrekken. Ik krijg net de afrekening over die maand: bijna 1500 euro! De werkelijke energiekosten bij de ANWB over maart en april bedroegen ongeveer 550 euro. Zo’n verschil is niet anders uit te leggen dan als afzetterij.

    Het kostte me ook een enorme hoop gezeur voor ik überhaupt te horen kreeg welk bedrag er over die contractvrije maand in rekening was gebracht. Voor ik eindelijk antwoord kreeg op de vraag waarom de afrekening zo hoog was, moest ik eerst allerlei geblabla aanhoren over ‘koude maanden’, ‘hoge vaste lasten’ etc, waar ik maar niet doorheen kwam (en die ook de hoge rekening niet verklaarde).

    Reageren
    • TTom diesveld – 04 juli 2023

      @Patricia

      Precies hetzelfde bij mij. Ook laatste maand 1500 kuub erbij voor 1 mnd!! In werkelijkheid had ik maar 27 kuub gebruikt.Als het goed is krijg ik volgende week na bijna 5 mnd wachten mijn 2000 euro terug…..nooit meer Gree nchoice. Aan de telefoon poeslief maar in werkelijkheid…..

      Reageren
    • Mmagreta – 13 juli 2023

      @Patricia ik heb hetzelfde meegemaakt met onze Greenchoice, ik krijg nu een dubbel bedrag van ze van onze rekening afgeschreven. ondanks ik veel minder gebruikt had.
      moet minstens geld terug krijgen het zijn gewoon oplichters

      Reageren
  • MMarc – 28 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Trap er niet in! Een energiemaatschappij met oog voor het milieu maar niet voor de mensen! Wij hebben teveel betaald: klacht na klacht, telefoongesprek na telefoongesprek en belofte na belofte, hebben we na een half jaar nog steeds ons geld niet terug. Klachten worden domweg niet afgehandeld of genegeerd!

    Reageren
  • JJansje – 10 april 2023

    Zeer slecht,
    Heeft een ,aangepaste, salderingsregeling, wat ons ruim € 500,00 heeft gekost.
    In de media doen ze alsof ze een jaarlijkse saldering toepassen,
    Advies: als je geld kwijt wilt, ga dan hier klant worden.

    Reageren
  • NNiet verbaasd – 07 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zonder moeite overgestapt naar gastarief € 1,20.

    Reageren
    • NNiet verbaasd – 07 april 2023

      @Niet verbaasd. Verkeerde prijs ingevuld want die is juist goed

      Reageren
  • IIan – 16 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Buitengewoon slechte afrekening. Je wordt doorverwezen om je maandfacturen door te spitten om te controleren of je afrekening klopt. Saldering wordt ondanks de ACM veroordeling niet juist toegepast. Echt een boevenclub geworden. Ik ben vertrokken na 20 jaar klant te zijn geweest. Als toevoeging; Greenchoice houdt zijn tarieven hoog en meldt dan doodleuk dat die hoge kosten toch worden gecompenseerd door onze belastingen namelijk het prijslafond. Geen goed woord voor over.

    Reageren
  • Aawnp1 – 02 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer slecht geeft foute informatie over de eindafrekening en tarieven worden eigenhandig gewijzigd.

    Reageren
  • GG.A. Brown – 22 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Veeeeel Goedkoper

    Reageren
  • RReinier Leijenhorst – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Van een vast contract naar een flexibel contract berekenen ze een veel te hoge gasprijs en houden geen rekening met zonnepanelen. Van € 220 naar € 630 per maand. Ik stap direct over naar Vandebron, dat scheelt € 240 per maand.

    Reageren
  • KKoos – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik krijg waar ik voor betaal

    Reageren
  • VVampira – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We hebben altijd energie alleen ik heb het 1 en ander gelezen over greenchoice en het is niet zo groen als het moet zijn

    Reageren
  • MM.a.Fecunda – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vind het een pracht bedrijf,zeer atent en goed.uitgebreide info.
    Laat niets te wensen over.

    Reageren
  • VVLM Oudhuis – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zijn heel blij dat wij onze energie contract hebben bij Greenchoice.
    ze hebben een mooi spaarprogramma voor kortingen op duurzame producten en belevenissen.
    Ze leveren echt groene stroom en bosgecompenseerd gas.
    Zo helpen ze de wereld mooi en schoon te houden ,waarvoor onze dank.

    Reageren
  • TT van der Vecht. – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Energie is op het ogenblik duur, maar daar kunnen de mensen van de klantenservice ook niets aan doen. Zij blijven altijd vriendelijk en correct als je met een vraag zit. Ze proberen het altijd zo snel mogelijk op te lossen.

    Reageren
  • MM.a.Fecunda – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima bedrijf,krijg alles wat gezegd wordt.ben erg tevreden.

    Reageren
  • EE. Joosten – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zij staan ons altijd vriendelijk tewoord. Hebben goede contracten. En sturen duidelijke rekeningen. Dus wij blijven klant bij Green Choise

    Reageren
  • FFons – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijke en uitgebreide informatie.Klantvriendelijke energieleverancier.ruimschoots voor beëindiging vastcontract informatie over het vervolg van kosten en de te verwachten energieprijzen

    Reageren
  • CChris Knobbe – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima en energieleverancier hebben goed contract.

    Reageren
  • MM. Cohen – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb (nog) een goed contract, klantenservice reageert alert en de maandelijkse overzichten zijn erg helder.

    Reageren
  • HHenk Neddermeijer – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Verstrekt online en m.b.v. e-mail (nieuwsbrieven én persoonlijke mailing) zeer relevante informatie.

    Reageren
  • JJaapjan Van Drunen – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Houd rekening met het milieu goede aanbieding van energie zuinige dan wel energie besparende voorxieningen

    Reageren
  • CC.J.Mannee – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    groen en goed

    Reageren