menu

Plus- en minpunten

  • Ruime keuze uit contracten
  • Groene stroom van Nederlandse bodem
  • Bosgecompenseerd gas
  • Hoge terugleverkosten zonnepanelen
  • Geen overstapkorting

Greenchoice tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van Greenchoice.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,252
€ 1,419
Vast (1 jaar)
€ 0,243
€ 1,252
Vast (2 jaar)
€ 0,242
€ 1,232
Vast (3 jaar)
€ 0,240
€ 1,290

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Product of veld niet gevonden.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Greenchoice een vergoeding van € 0,160 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Greenchoice terugleverkosten.


Over Greenchoice

Greenchoice is een Nederlandse energieleverancier die in 2001 werd opgericht. Het energiebedrijf profileert zich als duurzame leverancier die het aandeel groene energie in Nederland wilt vergroten.

Greenchoice levert uitsluitend groene stroom en investeert in diverse projecten met betrekking tot schone energie. Inmiddels heeft het bedrijf ongeveer 560.000 klanten in Nederland (cijfers jaarverslag 2022).

Greenchoice maakt gebruikt van duurzaam opgewekte stroom, zoals windkracht, biomassa en waterkracht.

Energiebedrijf Eneco is voor 30 procent eigenaar van Greenchoice.

Over Univé Energie van de Boer

Univé en Greenchoice hebben de handen ineen geslagen op energiegebied.

Energie van de Boer biedt jou de kans om groene stroom direct van Nederlandse boeren af te nemen. Door asbestdaken van agrarische bedrijven te vervangen door zonnepanelen, wekt Greenchoice duurzame zonnestroom op die jij thuis kunt gebruiken. Met dit initiatief draag je bij aan een schonere leefomgeving.


Kan het goedkoper?

Greenchoice ervaringen

Review score

8,1

op basis van 378 reviews

Prijs
7,9 Star

Klantenservice
8,2 Star

Algemeen
8,2 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • J
    JKS Nuytinck

    Goed “groen” bezig, maar klantenservice is niet adequaat: reageren niet of zeer laat op verzoek om voorlichting over hoe “van het gas af” te kunnen gaan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kalliopi van de Pol Tsaldaraki

    Duidelijke afspraken, heb 1 Juli nog een jaarcontract afgesloten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    riza

    Je kunt real time je verbruik makkelijk via de app volgen. Echt fijn dit!
    Daarnaast hebben ze goede prijs & behulpzame klantenservice

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gerwin te Hennepe

    Goed contract, heldere informatie over prijsplafond en groen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Aarnoud

    geeft meeste terug voor electra van de zon.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    perry

    Over het algemeen tevreden, alleen de prijs mag nog wel wat omlaag..

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • I
    Inge

    In Dec 22 contract voor stroom afgesloten, maandtermijn 70 euro, kleine studio. Nu wordt 244 euro geïncasseerd voor 1 maand. Ook een manier om klanten binnen te hengelen!!!

    Prijs
    Reageren
  • A
    anja

    goede prijs kwaliteit verhouding.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Helena

    Wij hebben goede ervaringen met dit bedrijf ze staan altijd klaar om naar je klachten/problemen te luisteren buiten het feit dat de energie heel groen is.
    Wij willen geen ander bedrijf meer .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    michael

    goed qua prijs

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Nico Lagendijk

    Vorig jaar 2022 werd aan het begin van het jaar (ik heb een variabel half jaar contract) verhoogd van 250 euro naar 357 euro. Per 1 juli 2022 werd dit verhoogd naar 372 euro. Nu in het nieuwe jaar een nieuwe verhoging naar 572 euro, dus een fikse verhoging. Nu moet ik er wel bij vertellen dat we een redelijk groot huis hebben, maar als ik vroeger vertelde dat ik 250 euro betaalde schrokken de mensen allemaal. Vraag me af hoeveel mensen er in de problemen zijn gekomen met deze absurde verhogingen van de gas/licht kosten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ronald van de Lisdonk

    Uiterst tevreden over greenchoice. Duidelijke overzichten van je verbruik, overzichtelijke nota’s. Heldere website mijngreenchoice. Informatie en veranderingen worden gedeeld. Voor elk jaar dat je klant bent wordt 10m2 bos beschermt. Goede klantenservice, krijgt vrij snel antwoord. Je hebt een spaarprogramma waar je punten spaart en die je kunt besteden aan duurzame aanbiedingen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    G. Gerritsen

    Beoordeling op prijs is nu lastig , allemaal veel en veel te duur. Het is wel een fijne energieleverancier met een vriendelijke klantenservice , komt met duidelijke antwoorden waar je iets aan hebt. Overzichtelijke website en app. Met tip, advies verbruikt , alles inzichtelijk en begrijpelijk. Eentje zeer tevreden klant.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Cor Meijer

    Goede service, voldoende informatie over wijzigingen rond tarieven en andere zaken die wijzigen.
    Daarnaast ben ik blij met de ‘groene’ achtergrond van Greenchoice, dit spreekt mij zeer aan. Verder is het spaarsysteem een prima initiatief, biedt veel mogelijkheden om met deze punten klimaatvriendelijke spullen aan te schaffen.
    Kortom: ik wil Greenchoice van harte aanbevelen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Wennekers

    Greenchoice richt zich op duurzame energie. De website is zeer inzichtelijk en up to date m.b.t. jouw energieverbruik. De tarieven zijn keurig t.o.v. andere aanbieders. De app heeft nooit storingen of fouten, geeft gebruiksgemak en handige (extra) info.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    G.A. Brown

    Aanbevolen door FNV en tot nu toe geen spijt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      Marco

      @G.A. Brown

      Juist dat FNV spijt ons nogal !

  • R
    Robert Verhoef

    Overgestapt ivm zonnecollectoren en een mooi contract. Tot nu toe nog geen spijt van deze overstap. Nog steeds voor mij de beste energieleverancier ook in deze rare tijd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    Van Oosten

    Fijne en behulpzame maatschappij.
    Goed telefonisch bereikbaar
    Alleen wel prijzig.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Roel de Jel

    Ik vind het een duidelijke maatschappij met een duidelijke web side, zodat ik mijn gebruik goed kan aflezen. Zijn redelijk in prijs(nu nog) mijn contract loopt tot 1 juli. Zij leveren groene stroom en gecompenseerd gas. Zij bieden ook een goede prijs voor het terug leveren van energie. zijn helder over de andere kosten die je moet betalen voor levering. Zij bieden de mogelijkheid je aan te sluiten bij een collectief(indien bij je in de buurt) om energie te leveren. Wat ook aanspreekt dat er gecompenseerd wordt door het planten van bomen. Daarnaast het prijsplafond was binnen een maand ingevoerd en duidelijk zichtbaar in mijn maand tarief zij hebben hun administratie zeer op orde.maatschappij
    Kortom ben tevreden met deze energie l

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Coos

    Ik ben erg blij met de vaste contract van 3 jaar en het stroom en gas tarief

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Richard de Vries

    Ik zou graag in contact komen met de persoon die mij in 2020 op charmante manier heeft genaaid met z’n mooie woorden over salderen en overstappen naar GreenChoice.
    Liegen is niet je mooiste kant.
    Mensen besodemieteren evenmin.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    cyle

    Ik ben feilloos overgestapt zond poe of ba en heb nog nooit problemen ergens mee gehad.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Mencnarowski

    Greenchoice denkt met je mee o.a. met je maandafschrijving of dat hij niet te hoog of te laag staat.
    Daarnaast kon je ook destijds stukken van een windmolen kopen waarbij de opbrengst weer terug kwam via je energierekening.
    Je kan punten verdienen door middel van vragen te beantwoorden.En je krijgt ook nog eens maandelijks punten voor het feit dat je bij Chreenchoice klant bent en ook jaarlijks.
    Prima keuze dus.Samen met greenchoice de groene kant op.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marty

    Een van de weinige bedrijven die echt alleen groene stroom levert. Elke maand krijg je duidelijke overzichten en kan je verbruik monitoren. De prijs is ook lager dan alle andere aanbieders, en hij gaat zelfs naar beneden terwijl de ‘grote’ jongens hun prijzen verhogen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      M.C.Frigge

      Hoe kun je in hemelsnaam biomassa groene stroom noemen?
      Er worden hele bossen voor gekapt, b.v. in Estland.
      Dan kun je nog beter steenkool verbranden voor stroom!!!

  • T
    Truus Bourquin

    Prima bedrijf klant vriendelijk ,heb stukkie wind molen en ze hebben leuke dingen voor de klant !

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren