Waar ben je naar op zoek?

Greenchoice

Over Greenchoice

Greenchoice is een Nederlandse energieleverancier en werd in 2001 opgericht. Het energiebedrijf profileert zich als duurzame leverancier die het aandeel groene energie in Nederland wilt vergroten. Daarom levert de leverancier enkel groene stroom en investeren ze in diverse projecten met betrekking tot schone energie. Inmiddels heeft het bedrijf ongeveer 560.000 klanten in Nederland (cijfers jaarverslag 2022).

Greenchoice maakt grotendeels gebruikt van duurzaam opgewekte stroom, zoals windkracht, biomassa en waterkracht.

Energiebedrijf Eneco is voor 30 procent eigenaar van Greenchoice.

Plus- en minpunten

  • Veel soorten contracten
  • Duurzame leverancier
  • Overdag goedkopere stroom
  • Lage terugleververgoeding zonnepanelen
  • Terugleverkosten zonnepanelen

Greenchoice tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Greenchoice.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,264
€ 1,249
Vast (1 jaar)
€ 0,303
€ 1,267
Vast (2 jaar)
€ 0,323
€ 1,240
Vast (3 jaar)
€ 0,317
€ 1,272

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Greenchoice een vergoeding van € 0,050 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Greenchoice terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

338 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Greenchoice?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • BB. – 08 mei 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Aantal jaar klant geweest bij green choice, tot ik ongeveer 2 maanden geleden argwaan kreeg en helaas blijkt het toch ook te kloppen.

    Ik geloofde de berekening niet van de Windvangers want ik moest alsnog erg veel betalen, maar heb het daarbij gelaten en heb me contract opgezegt daarop krijg ik een nota van 400 euro omdat ik me contract eerder op zou zeggen ( ik wist niet eens van een vast contract af ) vervolgends krijg ik een Credit nota met daarop het eind bedrag wat nog over is van mijn windvangers ( ik had er 27 ) gaat om een bedrag van 800 euro die zou BINNEN 14 dagen op de rekening komen, na 14 dagen maar gebeld en kreeg te horen dat is vervelend en zo willen we niet werken ik kom er op terug per mail.

    Mail ontvangen op die dag met toezegging dat ze het 8 Mei 2024 op mijn rekening bij schrijven, helaas nog niks ontvangen, toch voor de zekerheid vandaag even bellen en er word gezegt we gaan het even uitzoeken en we komen er bij u op terug want waarschijnlijk zal het er inderdaad vandaag niet meer opstaan ( ojaa ze zijn na vandaag tot aankomende maandag dicht dus we praten dan weer over een paar dagen).

    Ik geloof niks meer van deze verhalen dus ik wil iedereen waarschuwen, uiteraard als het vandaag niet op me rekening staat, leg ik alle bevestiging mails ( zwart op wit ) toezeggingen bij een deurwaarder of een advocaat.

    Wees gewaarschuwd.

    Reageren
  • GGijs Dorresteijn – 19 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 31 mei 2023 storing. Nu al 7-e maal een afspraak met een servicemonteur. Telkens wachten voor een te maken afspraak en dan wachten op de monteur. 3 x is monteur niet gekomen wegens uitloop van werkzaamheden; 1 x niet opkomen wegens storm; 1 x wegens 1 monteur waar er 2 moesten zijn, 1 x wegens verkeerde monteur; 1 x wegens ontbreken vervangend apparaat. Ik heb 7 maal agenda vergeefs leeggemaakt. Dit los van alle telefoonverkeer. Is dit verborgen camera? Rapportcijfer is dikke 0, zelfs in de negatieve cijfers!

    Reageren
  • PPierre Du Creme – 05 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nalatig in op tijd een nieuw bod doen zodat het voordeel wat je er van had weg is, dan onbereikbaar zijn, dan zeggen dat het bod niet meer geldig is en dan zeggen we bellen u morgen, dan zeggen dat je niet bereikbaar bent terwijl ze zelf op een andere dag bellen, dan zeggen bel maar terug naar durven dat nummer, dan zelf niet bereikbaar zijn, dan per mail een grappenmaker die meer tijd in grappen steekt dan in de oplossing, dan klachtenafdeling die zegt dat het mijn eigen schuld is en dat ze niet nalatig waren ivb de contactmomenten die er waren, kortom je krijgt een mooi bod maar daarna kom je er niet meer tussen om het verlengaanbod te doen waardoor je alsnog kunt bijbetalen. Dus had je net zo goed een dure leverancier kunnen hebben

    Reageren
  • AAnoniem – 15 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vind het een vreselijke maatschappij, website werkt nooit of klopt niet. Iedereen die de telefoon opneemt bij de klantenservice, wat soms 2 à 3 uur kon duren tijdens de energiecrisis> zei ik werk hier net mijn 1e dag (nadat ze diverse domme en foute antwoorden gaven).
    Ik heb vreselijke ervaringen met overstappen en koos altijd voor vaste contracten, het enige positieve was; dat ik het torenhoge wurgcontract van unive 3 jaar dalen, kon oversluiten naar een iets minder duur contract, maar zit er alsnog 2 jaar aan vast en de prijzen zijn jammer genoeg (voor mij dan) alweer gedaald (maar unive was stroom van de boer ofzo, nou dat wil je ook niet meer, na wat die asociale boeren allemaal flikken nu)! Ik zou NIEMAND een vast contract en zeker GEEN greenchoice aanbevelen, nee… de prijzen blijven dalen> wees slim en WACHT en kies een eerlijke maatschappij met goede klantenservice is mijn mening.

    Reageren
  • IIneke – 05 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben tot dusver tevreden over mijn energieleverancier.
    De website is duidelijk, informatie oké.
    Goede klantenservice, overstappen is voor ons nu niet aan de orde.
    Hopelijk gaan de vaste tarieven van gas en elektrisch weer naar beneden.
    Blij dat we in elk geval het voor een jaar hebben vastgezet nadat we een paar jaar een flexibel contract hadden.
    Leuke actie om kans te maken op een IPhone, de hele familie heeft er een behalve ik…..

    Reageren
    • Iik – 15 februari 2024

      @Ineke
      Ik ben al zo’n 10 jaar klant van greenchoice, ik vind het 1 bak ellende de enige keer dat ik ooit ben overgestapt was een drama, dus doe ik niet gauw.
      Maar ik heb nog nooit een (duidelijk) functionerende website bij greenchoice gehad, de klantenservice is zo alle Jezus slecht geworden> daar lusten de honden geen brood van…
      Ik heb mijn veel en veel te dure 3 jarige contract, gelukkig terug weten te brengen naar een veel te duur 2 jarig contract, maar een aanbieding van kans op iphones (vele per familie begrijp ik) heb ik nog nooit bij ze zien staan (of elders, als ik ging vergelijken).
      Zoals U merkt ben ik jaloers en vraag ik mij af hoe U dit in godsnaam geregeld hebt… als ik al voor een voordeliger contract keek, was het niet de ellende van overstappen waard. Laat staan dat je een iphone(s) toe kreeg, kunt U vertellen (en wilt U dat) welke aanbieding dat was> met zoveel iphones?!

      Reageren
  • DDayen – 30 januari 2024

    Prijs

    Stelletjes boeven zijn het. Jullie moeten je schamen.
    Redelijke opzegging bedrag staat er op je contract en wat schuilt erachter ?? €658 , is dit soms redelijk ??

    Reageren
  • JJan de veld – 29 januari 2024

    Nooit van mijn leven zal ik klant meer worden als mijn contrackt afgelopen is

    Reageren
    • PPiet van Abeelen – 30 januari 2024

      @Jan de veld
      Kun je ook aangeven wat waarom je geen klant meer wil zijn van Greenchoice c.q. wat is de reden?

      Reageren
    • Vvan Assen – 08 februari 2024

      @Jan de veld

      Ik heb exact hetzelfde gevoel. Ik had voor mijn eindnota contact gemaakt met een medewerker over mijn eindnota.
      uitgelegd gekregen dat ik over het afgelopen jaar enorm bespaard haard. Dit scheelde volgens de medewerker alleen al 16& op gas en per maand ruim 23 euro per maand op mijn maandbedrag. Zeer gunstig voor de einnota liet de werk emer weten. Gegarandeerd geld terug.

      Heb zojuist mijn eindnota ontvangen.

      te ontvangen;

      23 euro.

      maandpremie wordt lager alleen waar is mijn bespaarde geld van het afgelopen jaar opeens gebleven?

      Ik lees alleen maar negatieve revieuws van mensen die hun eindnota ontvangen.

      Reageren
    • Iik – 15 februari 2024

      @Jan de veld DITO!!!

      Reageren
  • JJ.Sterkenburg – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitgebreide informatie elke maand over verbruik, terugleveren en uiteindelijke kosten

    Reageren
  • OOlav van Woudenberg – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitstekende service en informatie vertrekking

    Reageren
  • JJohannes KEEN – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer betrouwbare energie leverancier. Heel gemakkelijk iets te wijzigen.

    Reageren
  • JJan van Erp – 21 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prettige samenwerking beleeft aan de tel goed uitleg

    Reageren
  • JJaap Dam – 21 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Greenchoice heeft mij gemotiveerd om zonnepanelen of windenergie te kopen, ik heb gekozen voor wind en heb toen 45 + 3 gratis windvangers gekocht. Plus gratis punten als je bij Greenchoice blijft, om goedkoper te investeren in milieu en zuinige producten te kunnen kopen.

    Reageren
    • SSjaak – 25 januari 2024

      @Jaap Dam
      Leuk voor je, maar voor mij die geinvesteerd heeft in zonnepanelen niet.
      Bandieten zijn het, ik betaal de hoofdprijs voor mijn energie, krijg n fooi terug voor de stroom die jij krijgt, ik loop welkomstbonus mis.
      Energie Maatschappij is net zo (on) betrouwbaar als
      (r)overheid

      Reageren
  • JJik – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren een zéér tevreden klant!

    Reageren
  • BBart Nitrauw – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Dat er gas en stroom de woning binnenkomt is niet onderscheidend. De prijs ook niet: kan duurder, kan goedkoper.
    De service wel: de app, de maandelijkse overzichten, de overzichtelijke factuur, de tips en vooral het groene accent dat Greenchoice (zonder ophef maar toch!) zet. Goed bezig!

    Reageren
  • BBen – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb zonnepanelen en betaal niets extra

    Reageren
  • TTony – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al jaren bij Greenchoice en dat bevalt me goed. Ze hebben goede acties en je ziet duidelijk dat ze erg met duurzaamheid bezig zijn. Er worden diverse mogelijkheden aangeboden om ook duurzaam te zijn en dat vind ik een hoge waardering waard. Greenchoice denkt met je mee en dankzij heldere maandelijkse overzichten hou je je energiekosten goed in de gaten.

    Reageren
  • MMariet – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Greenchoise zo groen als gras! Een zeer tevreden klant

    Reageren
  • AAJ Bakker-Stok – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijk, geen valkuilen, goede prijs voor teruggeleverde energie en beslist niet te duur

    Reageren
  • WWilfried Olde Nordkamp – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zojuist overgestapt naar Greenchoice.
    Via de site “independence” bij deze energieleverancier gekomen. 5 jaar geleden ook al bij Greenchoice geweest, goede service gehad. Vandaar dat de overstap geen probleem was.

    Reageren
  • BB. Delpeut – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren onze energieleverancier sinds groene energie opgang maakte. Contacten voor een voordelig contract werden of worden direct of middels aanbiedingen via belangenverenigingen. Maandelijks wordt via de app inzicht gegeven in het verbruik ook in vergelijking met voorgaand jaar en vergelijkbare huizen en aantal bewoners.
    Verder is er een spaarpunten systeem dat gebruikt kan worden voor aanbiedingen. Al met al tevreden met Greenchoice en van plan deze als leverancier te houden.

    Reageren
  • TTine Withagen – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Greenchoice geeft maandelijks een duidelijk overzicht van mijn verbruik afgezet tegen het gemiddelde verbruik van een soortgelijke woning en gezinssamenstelling. Bij het geven van informatie werd ook uitgelegd wanneer je verbruik niets met het prijsplafond te maken heeft. Voor een energiebedrijf een weet, maar als klant is dat een vraag. Dàt is je als bedrijf verplaatsen in je klant. Ècht opvallend en geeft mij het vertrouwen dat ik bij het goede energiebedrijf zit. Heel fijn om te ervaren.

    Reageren
  • AAnnet Overmars – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds een jaar of 5 geleden zijn wij overgestapt naar Greenchoice en hebben een contract voor een aantal jaren.
    De overstap is prettig en moeiteloos gegaan.

    Tot nu toe zijn wij heel tevreden over Greenchoice. We hebben geenszins de behoefte om naar een andere leverancier om te zien.

    Reageren
  • TTjitske Linden van der-van der Kamp – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Zowel met het oplossen van ons probleem na verhuizing met een andere leverancier als met het overlijden van mijn moeder, was hun hulp ongeëvenaard. Snel contact met een medewerker en ook nog eens goed advies. Maar vooral hun inzet en daadwerkelijke hulp was geweldig

    Reageren
  • AA Manders – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een leverancier welke je nog normaal kunt bellen en ook direct iemand aan de lijn krijg.

    Reageren
  • FFon Janssen – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betrouwbaar, stabiel, klantvriendelijk en voor een redelijke prijs

    Reageren