Plus- en minpunten
- Ruime keuze uit contracten
- Groene stroom van Nederlandse bodem
- Bosgecompenseerd gas
- Hoge terugleverkosten zonnepanelen
- Geen overstapkorting
Greenchoice tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van Greenchoice.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Variabel | € 0,252 | € 1,419 |
Vast (1 jaar) | € 0,240 | € 1,235 |
Vast (2 jaar) | € 0,242 | € 1,242 |
Vast (3 jaar) | € 0,238 | € 1,280 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Product of veld niet gevonden.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Greenchoice een vergoeding van € 0,160 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Greenchoice terugleverkosten.
Over Greenchoice
Greenchoice is een Nederlandse energieleverancier die in 2001 werd opgericht. Het energiebedrijf profileert zich als duurzame leverancier die het aandeel groene energie in Nederland wilt vergroten.
Greenchoice levert uitsluitend groene stroom en investeert in diverse projecten met betrekking tot schone energie. Inmiddels heeft het bedrijf ongeveer 560.000 klanten in Nederland (cijfers jaarverslag 2022).
Greenchoice maakt gebruikt van duurzaam opgewekte stroom, zoals windkracht, biomassa en waterkracht.
Energiebedrijf Eneco is voor 30 procent eigenaar van Greenchoice.
Over Univé Energie van de Boer
Univé en Greenchoice hebben de handen ineen geslagen op energiegebied.
Energie van de Boer biedt jou de kans om groene stroom direct van Nederlandse boeren af te nemen. Door asbestdaken van agrarische bedrijven te vervangen door zonnepanelen, wekt Greenchoice duurzame zonnestroom op die jij thuis kunt gebruiken. Met dit initiatief draag je bij aan een schonere leefomgeving.
Prima bedrijf, goed voorbeeld voor een toekomstig staatsbedrijf. Met al die bedrijven heb je een verspilling van energie en werknemers
Een jaar geleden ben ik overgestapt naar een andere energieprovider omdat die nu eenmaal goedkoper was. Ik heb een jaar van greenchoice gebruik gemaakt. Geen problemen mee gehad. Maar sinds kort word ik elke dag gebeld door greenchoice op 0105807100. De eerste keer heb ik het nummer gegoogled en het nummer geblokkeerd. Na toch blijven bellen en meerdere voicemails heb ik toch een keer teruggebeld. Ik dacht eerlijk gezegd dat dit een scam zou zijn maar het blijkt wel gewoon greenchoice te zijn omdat ze wel mijn oude klantgegevens wisten. Ik heb toen aangegeven dat ze mijn telefoonnummer mochten verwijderen uit hun systeem. Dat kon niet zomaar en daarvoor moest ik eerst naar een standaard verhaaltje luisteren. Dit soort praktijken vind ik meer iets voor een scam bedrijf.
Misschien niet de goedkoopste, maar toen de budgetbedrijven failliet gingen een paar jaar geleden, zat ik met mijn goedkope vaste contract best lekker bij Greenchoice.
Ook bij verlenging heb ik weer ”korting” gekregen, dat had ik niet verwacht. Klantenservice ook altijd super duidelijk, snel en netjes. Bij verhuizen wat fout gegaan met meterstanden, maar dat was ook vlot opgelost zonder problemen. Tot slot duidelijke website en dashboards om inzicht te krijgen in je verbruik. Overall dus gewoon een fijne partij.
Adviseur van Greenchoice heeft mij een contract laten tekenen dat veel goedkoper zou zijn dan mijn huidige contract bij Essent.
Echter betaal ik ruim 35% meer voor stroom!!!!
Heb vele malen gebeld naar Greenchoice om van het contract af te komen maar dit kost me dan enkele duizenden euro’s. Belachelijk dat dit zo kan in deze tijd dat iedereen moeite heeft om zijn rekeningen te betalen. Ik zal ook een melding hiervan sturen naar ACM. Voor mij nooit geen Greenchoice meer!!!!!
Ben van Essent naar Greenchoice overgestapt omdat Essent mij geen 3 jarig contract wou aanbieden vanwege het feit dat ik zonnepanelen bezitter ben. Heb het contract nog op tijd kunnen afsluiten voordat ze met die terugeleverde bedoeling zijn begonnen afgesloten op 1 februari 2024 Enigste minpunt/verwarring is als de maand om is krijg je via email het verbruik van de afgelopen maand te zien maar die strookt niet met mijn verbruik die je ziet als inlogd op de site bent en bij mijn verbruik kijkt.
@Jo Administratie bij Greenchoice geeft vaak problemen, vaak is het ‘echte’verbruik niet gerepresenteerd in de grafische overzichten.
@Jo
Dit verschil is mij ook opgevallen, en ik heb hierover geïnformeerd bij Greenchoice. Hun verklaring is dat het verschil zit in de saldering. De ene berekening kijkt naar maandelijkse saldering, de andere naar jaarlijkse saldering. Hierdoor ontstaat het verschil. Volgens Greenchoice is dit niet erg. De berekeningen zijn alleen bedoelt om een inzicht te geven in het gebruik, en de globale bedragen. Op de jaarafrekening wordt alles juist berekend, en dat is het belangrijkste.
ik heb een goed 3jarig contract af kunnen sluiten .Dit tegen een goed maandbedrag.
Daarnaast een goede vergoeding in het contract gekregen voor de door mijn zonnepanelen teruggeleverde stroom.Dit ook bevestigd tot het einde van mijn contract waarbij geen kosten voor de terug geleverde stroom wordt gerekend gedurende de loop van het contract.
Een goede ervaring met Greenchoise gehad toen een andere leverancier mij een tussentijds contract van HEM had aangesmeerd en ik correct mijn contract met Greenchoise kon voortzetten
In 2021 vast contract afgeloten voor periode febr 2022 tot febr 2025 op Email advies van GC. Ben ik erg blij mee want daarbinnen zat de heel dure periode van hoge energielasten bij bij vele Energiebedrijven. Ik hoop dat ze mij weer opnieuw benaderen vor eennieuw vast contract. zo niet ga ik zelf shoppen.(Gas en Elektra) Teven heb ik voordeel bij mijn plaatsing van Zonnepanelen.
Goede service en komen hun afspreken na.
Geen kosten voor eigen energie levering.
Duidelijkheid en afspraken, staan hoog in vaandel van Chreenchoice. Daarom ben ik klant bij Chreenchoice. Lijkt me Duidelijk!!
Prima energieleverancier. Wordt altijd goed geholpen met nieuwe overeenkomst.
Tot aan aflopen contract nog goede terug levering
Fijne energie maatschappij nooit storing klantvriendelijk
Altijd goede prijs gekregen in vergelijking met andere leveranciers. Via zonnepanelendelen krijg je nog extra rente. Groene energie al jaren.
Vragen worden altijd correct beantwoord.
Mijn leverancier bevalt me prima, gebruikoverzicht iedere maand heel duidelijk en ook tips om zuiniger met energie om te gaan.
Als ik vragen heb worden deze duidelijk beantwoord.
Goede verslagen
Vier jaar geleden was ik op zoek naar een goede, groene energie leverancier. Na vergelijken en uitzoeken kwam ik terecht bij Greenchoice. Zij adviseerde toen een vijfjarig contract en mede daardoor heb ik nu ondanks alle wereldproblemen nog steeds gunstige tarieven. Goede duidelijke en gebruiksvriendelijk app met goede overzichten.
Altijd heel duidelijk over de mogelijkheden van vaste of variabele contracten. Altijd rekening houden met het voordeel van de klant. Er is een jaarlijkse korting voor de kosten van stadsverwarming. Ze werken samen met goede, betrouwbare partners.
Er is altijd een klantvriendelijke oplossing wanneer men betalingsproblemen heeft en ze proberen die problemen pro actief te voorkomen.
Er wordt goed en tijdig gecommuniceerd over tariefwijzigingen zodat je als klant een juiste keuze kunt maken over je termijnbedrag.
De prijs is goed, ze hebben zogenaamde windvaantjes gehad welke je gratis energie zou opleveren. Het systeem was ondoorzichtig en de opbrengst viel erg tegen. zou is alles groen en zijn ze vooruitstrevend zeggen ze. In het begin leek het ook zo maar de laatste jaren merken we dat ook zij geld als prioriteit een hebben. zie de zonnepanelen ook gaat het bedrag wat je terugkrijg bij terugleveren naar beneden plus een soort van boete per kwh. De app vind ik lastig veel algemene dingen waarbij er gedaan wordt alsof dit voor jouw telt. moeilijk uit te leggen bij een vast contract. Maar van de andere kant ik hoor dat andere leveranciers net zo erg zijn, net weer anders maar toch. Dus blijf ik voorlopig bij wat ik nu al aardig wat jaren gewend ben.
Alleen maar prettige ervaring. Goed te bereiken en zeer vriendelijk personeel. normale tarieven.
Een correcte afwikkeling van zaken. Blijf zeker bij deze energieleverancier.
Zit nog geen jaar bij hen. Maar zijn tot nu toe zeer te vrede.
Alleen de App is wat mager.
Hele goede ervaringen met Greenchoice
Heb goede ervaringen met Greenchoice
Top maatschapij
Tevreden met de app. Hebben niet echt iets op aan te merken. De prijs kan natuurlijk altijd lager dat zou fijn zijn.