Essent
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
8,2
Algemeen
8,2
Plus- en minpunten
- Thuisvoordeel: korting op energiebesparende producten en meer
- Lage vergoeding teruglevering zonnepanelen
Over Essent
Essent behoort tot de grootste energieleveranciers van Nederland en werd in 1999 opgericht. Essent levert stroom en gas voor de particuliere en zakelijke markt in België en Nederland. Naar schatting heeft Essent ongeveer 3,1 miljoen klanten in Nederland. Essent is bovendien voor 100 procent eigenaar van een andere leverancier, namelijk prijsvechter EnergieDirect.nl.
Van 2009 tot 2016 was het bedrijf een volledige dochter van het Duitse concern RWE. Sinds april 2016 is Essent dochter van het zelfstandig opererende en beursgenoteerde bedrijf innogy. Innogy richt zich volledig op het opwekken van duurzame energie, reductie van broeikasgassen, decentralisatie van energie en digitalisering van huishoudens (smart homes). RWE bezit 77 procent van de aandelen van innogy.
Essent is als gevolg van de bovengenoemde ontwikkeling niet meer betrokken bij de opwek van conventionele energie (kolen / gas). Dat gebeurt door RWE Generation in Nederland.
WWim Tekampe – 07 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ben pas kort bij hun klant. Maar de communicatie is voortreffelijk.
DD.Feldhaus – 07 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ze zijn vriendelijk, ze helpen direct.
NNicole Schrandt – 07 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
Volgens mij ben ik 1 van de weinigen die nooit overgestapt is. Ik ben tevreden over Essent, heb altijd stroom, altijd een lekker warm huis, geen klachten, waarom zou ik overstappen? En ik hoop dat als we als mens allemaal bewust zijn van het milieu dat we niet hoeven te kiezen bij welke energieleverancier we willen zijn, maar dat er bij iedereen gedacht wordt aan schone energie. En dit gewoon standaard leveren. Gewoon omdat we dat graag willen voor onze planeet en onze kinderen, kleinkinderen..
Vvan den Berg – 05 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
Prijs zou iets lager kunnen, maar verder geen klachten. klantenservice is tot dusver niet nodig geweest.
JJ van der Beek – 03 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ben zeer tevreden met Essent en wil daarom voorlopig ook niet overstappen ivm waarschijnlijk een verhuizing dit jaar.
AArnold Ehbel – 03 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
Sinds ze onderdeel zijn geworden van RBW en ze met Kolencentrales werken zijn we eigenlijk niet meer heel tevreden. Ook hebben ze tussentijds ons vastcontrakt omgezet naar los zonder dat we het eerst in de gaten hadden,niet zo mooi dus,het zijn een beetje gehaaide stiekumers geworden. Als een buitenland bedrijf zich gaat bemoeien met ons energiegebruik zitten de bestuurders meestal tever weg.
Iisy – 03 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
ben wel tevreden met de service en maandbedrag
LLaue – 02 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
redelijke prijs,vriendelijke behandeling
Ssal slangen – 02 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
geheel tevreden,nog nooit problemen gehad
AAlbert – 01 maart 2016
Een cadeau werd toegezegd, echter nimmer ontvangen, toen ik klant werd.
JJ.Kers – 01 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
wij zitten voor een goede lage vaste prijs voor 3jaar lang zeer goed.
de omgang met de klantenservice is en word zeer goed weergegeven, is altijd correct in taal en antwoord.
ook de service van de monteurs is zeer goed .
AA.Veltman – 01 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
6 maanden geleden overgestapt van Nuon naar Essent. Prijsverschil is niet groot maar ik kreeg van Essent een cheque van €300,= te besteden bij Media Markt, terwijl ik net een nieuwe wasmachine nodig had. Dat kwam goed uit. Het gaat bij mij alleen om stroom omdat ik stadsverwarming heb. Aan het einde van de contractperiode van 2 jaar zal ik zeker gaan kijken of het nog steeds de beste keuze is.
AAnneke – 01 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
al 15 jaren trouwe klant bij en bevalt mij hartstikke goed
Cchantal snitsevorg – 01 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
Zeer tevreden over het energie bedrijf
Bij evt vragen altijd netjes en correct geholpen
CCe de Bruin – 01 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
Gewoon een goede leverancier met een goede prijs/kwaliteit.
Jj.meuleners – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
ben al jaren een tevreden klant
TTon van Laarhoven – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren een betrouwbare leverancier
Ff liefvoort – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
erg tevreden met de klantensevixce hoe men te woord getaan wordt. de prijs is isschien niet de goedkoopste maar ben er tevreden mee
Hherman – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Niet goedkoop, wel goede adequate service.
Overzichtelijk verbruiksinfo od website van MIjessent.
AAdil A – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Essent denkt met je mee.
Prima kwaliteit
Prima service
Vriendelijk en behulpzaam personeel
zoekt t abonnement dat bij jou pas
Jjbmuller – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
geen
Ssylvia janssen – 28 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
kan beter en goedkoper
AA.P.H.J. van den Bergh – 27 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Wat prijs betreft, zijn de verschillen echt niet zo groot, als de mensen ons willen laten geloven, daar komt bij dat wij heel bewust met gas en elektra omgaan en daardoor een vrij laag maandbedrag betalen, en elk jaar nog geld terug krijgen.
De klantenservice is deskundig en vriendelijk, en zorgen dat ik, als ik wat te vragen heb, met een tevreden gevoel het gesprek beëindig.
Essent maakt op alle fronten een meer dan positieve indruk, waardoor ik klant ben en klant zal blijven.
LL.S. Veenstra – 26 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
ESSENT is in de loop van de jaren vrij stabiel gebleven, weinig storingen. Goed toegankelijk via internet. Paar keer over gestapt naar ander energiebedrijf. Volgens consumentenbond naar de goedkoopste. In feite leverde het no geen 1 Euro per maand op. Ben blij dat wij weer terug zijn bij Essent, vertrouwd en zo blijft het.
RRob Soons – 25 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Levert energie zonder storingen.
De reclameboodschappen zijn zonder al te veel poespas en aanbevelingen van gillende en loze kreten slakende bn’ers.