Essent
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
8,4
Algemeen
8,5
Plus- en minpunten
- Korting op energiebesparende producten
- Hoge bonussen bij overstap
- Goed bereikbaar, prettige service
- Grote betrouwbare leverancier
- Lage vergoeding teruglevering zonnepanelen
Over Essent
Essent is de grootste energieleverancier van Nederland en werd in 1999 opgericht. Essent levert stroom en gas voor de particuliere en zakelijke markt in België en Nederland.
Naar schatting heeft Essent ongeveer 2,5 miljoen klanten in Nederland (2022). Essent is bovendien voor 100 procent eigenaar van een andere leverancier, namelijk prijsvechter Energiedirect. Ook deze onderneming is goed voor ongeveer 0,7 miljoen klanten.
Van 2009 tot 2016 was het bedrijf een volledige dochter van het Duitse concern RWE. Sinds april 2016 is Essent zelfstandig opererend, maar onderdeel van het beursgenoteerde bedrijf E.ON SE.
E.ON richt zich volledig op het opwekken van duurzame energie, reductie van broeikasgassen, decentralisatie van energie en digitalisering van huishoudens (smart homes).
NNelly Damen – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ze helpen je goed ,als je ze aan de telefoon hebt
ReagerenHHans – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Altijd goed en aardige mensen
ReagerenBB.Breider – 18 januari 2024
Prijs
Service
Soms krijg ik van servicemedewerker niet een duidelijke antwoord, heb het idee dat zij ook maar beperkt deskundig zijn !
ReagerenTTheo Damen – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Denken uitgebreid mee over energiebesparende maatregelen. Je krijgt daarop ook korting!
ReagerenRRicardoV – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al bijna 39 jaar lang lid can Essent. Nooit geen problemen. Zeg optijd als je moet verhogen of verlagen. Klantenservice goed bereikbaar. Geen klachten. Zolang alles goed verloopt waarom zou je dan veranderen.
ReagerenWWim Riko – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb sinds december 2023 een 3 jarig contract afgesloten bij Essent en heb dus weinig ervaring.
ReagerenGGerrit – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Voor ons een goede en betrouwbare energieleverancier
ReagerenGGhirmai – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Betrouwbaar en eerlijk
ReagerenGG.A. Schorn – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Netjes op tijd de informatie hoe het de afgelopen maand is gegaan. Ook krijg ik altijd adviezen en aanbiedingen
ReagerenCcees – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
de rekening is altijd op tijd
ReagerenAA.Commandeur – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Vanaf het begin ben ik heel tevreden. Mijn vragen worden snel beantwoord.
ReagerenLLiene E.R.Richards – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben zeer tevreden met Essent daarom ben ik al jaren afnemer en blijf ik dat ook de komende jaren.
ReagerenAAndré v d Linden – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al jaren klant bij essent tot op heden zeer te vrede
ReagerenHopelijk blijft het zo.
JJacobus – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Laten we, naast andere aspecten, de volgende zaken extra onder de loupe leggen:
1 doen ze wat ze zeggen
2 zeggen ze wat ze doen
3 boter bij de vis
Wat betreft punt 1;
Er is voldoende aangetoond dat het voornoemde bedrijf doet wat ze zegt. Op hun internetpagina en in de schriftelijke communicatie worden toezeggingen gedaan die ze, voor zover ik kan overzien, volledig nakomen. Dikwijls doen ze zelfs meer dan ze beloven!
Verder blijkt het voldoende aangetoond door het simpele feit, dat ze elke dag energie hebben geleverd. Om dat vervolgens weer door mij (lees: de consument) achteloos te verkwisten.
Er is een geval bekend waarop ze niet konden leveren. Of dat overmacht was of niet, is uit de parlementaire enquete destijds gehouden, niet onomstotelijk vastgesteld. Wel kwam aan het licht dat er nogal wat kamerleden te nauwe banden hadden met het bedrijf. Maar dat is door de tweede parlementaire enquete toen gehouden bijna volledig ontkracht. Of de consument er toen last van heeft gehad? Niet echt. Het was hoogzomer en ik was er niet. Ik was op vakantie met mijn toenmalige partner in Lapland, alwaar wij schier doodgevroren zijn omdat de kachel in de hut mankementen vertoonde.
Voor wat betreft punt 2:
Dit punt kunnen we zetten onder de noemer communicatie. Er zijn uit mijn onderzoek te weinig gegevens boven water gekomen om hier een gefundeerd oordeel aan te verbinden. Is het achteraf beschouwd, retorisch gesproken, niet juist een goed signaal dat er te weinig gegevens voorhanden waren? Weinig communicatie kan ook een graadmeter zijn voor kwaliteit. Mits de communicatie die er wël is gevonden niet ging over klachten of problemen. Dat was inderdaaad niet het geval
Voor wat betreft punt 3:
Het overtreffen van de verwachting van de klant, want daar hebben we het over, met als metafoor ‘boter bij de vis’ is iets waarmee dit bedrijf graag en zeer terecht, in de schijnwerpers wordt gezet. Bij de eindafrekeningen blijkt telkenmale dat ondanks de langzaam stijgende prijzen er geld overblijft. Vorig jaar besloot ik dat geld te investeren in zonnepanelen. Nou, dat heeft me geen windeieren gelegd! Elk jaar komt er nu één paneel bij. Volgens mijn berekeningen ben ik over 15 jaar en drie maanden in staat om de teveel gewonnen energie in de accu’s van mijn elektronische vervoermiddelen en gadgets te laten glijden. Jawel, daar gaan we geen mensen. Besef!
Concluderend:
Noemenswaardige verbeterpunten zijn er door mij niet gevonden. En ik heb mijn best gedaan, geloof me!
Daarom eindig ik maar de oer-Hollandsche zegswijze:
‘Wie zijn molen laat draaien, behoeft enkel te delen en nooit meer te graaien.’
En dat lezers is de ESSENTie van het hele verhaal.
Graag gedaan.
ReagerenHH.Engels – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Nooit geen moeilijkheden mee,we zijn al 48 jaar bij Essent
ReagerenVv.pirinu – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Heb nooit enig probleem gehad metdeze energie leverancier
ReagerenMm.kelders – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
waren wat problemen bij verhuizing, maar dat is opgelost
ReagerenBBerend Okma – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Nooit problemen, prima tarief!
ReagerenBen jaren bij hen geweest, toen even weg, maar heel snel weer terug. Soms doe je wel eens domme dingen!
DDerk Beekman jr – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Tot nu toe goede ervaringen mee
ReagerenTToos van Aalst – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Essent al jaren een betrouwbare leverancier ben niet voor niets al 40 jaar klant
ReagerenJJes Teuwsen – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Nog nooit problemen gehad, gaat van een leien dakje
ReagerenCCor Voogt – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goede contacten en geregeld een overzicht van het verbruik van elektriciteit en gas.
ReagerenPp.ketelaars – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
mijn ervaring met Essent is zo goed dat ik nooit geen problemen mee gehad heb .
Reagerenook als ik iets wilde weten per email of telefoon altijd vriendelijk geholpen .
MMartje Schrauwen Konings – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Altijd al bij Essent geweest , goede service heel tevreden over
ReagerenLLinssen – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al meer dan 30 jaar bij essent, nooit problemen en altijd vriendelijk en betrouwbaar en behulpzaam. Dus geen reden gehad of heb om te wisselen.
Reageren