Waar ben je naar op zoek?

Essent

Totaalscore

Energieprijs


8,2

Klantenservice


8,4

Algemeen


8,5

Plus- en minpunten

  • Thuisvoordeel: korting op energiebesparende producten en meer
  • Lage vergoeding teruglevering zonnepanelen

Over Essent

Essent is de grootste energieleverancier van Nederland en werd in 1999 opgericht. Essent levert stroom en gas voor de particuliere en zakelijke markt in België en Nederland. 

Naar schatting heeft Essent ongeveer 2,5 miljoen klanten in Nederland (2022). Essent is bovendien voor 100 procent eigenaar van een andere leverancier, namelijk prijsvechter Energiedirect. Ook deze onderneming is goed voor ongeveer 0,7 miljoen klanten.

Van 2009 tot 2016 was het bedrijf een volledige dochter van het Duitse concern RWE. Sinds april 2016 is Essent zelfstandig opererend, maar onderdeel van het beursgenoteerde bedrijf E.ON SE.

E.ON richt zich volledig op het opwekken van duurzame energie, reductie van broeikasgassen, decentralisatie van energie en digitalisering van huishoudens (smart homes).

Kan het goedkoper?

963 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Essent?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJ de Vries – 23 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dat Essent ’s avonds aan de deur probeert te verkopen is eigenlijk al vervelend genoeg. Om dan vervolgens ook nog mensen via leugens op het verkeerde been te zetten gaat al helemaal te ver.

    Reageren
  • EEric – 21 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ronduit WAARDELOOS, tijdens bouw huis woekertarieven gehanteerd. Complete zelfverrijking. Niet mee te communiceren.

    Reageren
  • EE Finnema – 18 februari 2024

    Wij zijn 44 jaar geleden klant bij Essent geworden en nog steeds zeer tevreden en nooit geen moeilijkheden gehad
    Top Top

    Reageren
  • Mmgm janssen koppes klantnr 0101430876 – 17 februari 2024

    mijn ervaringen wat betreft de jaarafrekeningen zijn niet goed . ik schrijf brieven , ik telefoneer. niets helpt ik heb al 2 jaar geen jaarafrekening gehad. essent stuurt een brief dat mijn emailadres niet klopt maar ik krijg geregeld mails behalve om de jaarrekening te downloaden. help mij

    Reageren
  • JJef Brandts – 02 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Is duidelijk naar de klant en geeft ongevraagd advies voor het maken van de juiste keuze.

    Reageren
  • GGlenn de Vicq de Cumptich – 28 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Essent is een stabiele energieleverancier, hoewel ook deze natuurlijk rijker wordt van de energieprijsstijging in de markt.
    Essent doet wel veel aan klantenbinding, waardoor je je als klant wel gewaardeerd voelt!

    Overig is natuurlijk te melden, dat het nog steeds schandalig is dat commerciële bedrijven enorme winstbejag hebben op iets wat eigenlijk al van ons allemaal is, de overheid id dan ook de grootste inhaler, vanwege de enorme belasting die er opgeheven wordt.

    Energie is een primaire behoefte en het zou anders in de wereld verdeeld moeten zijn, dat ieder het recht heeft op gratis energie!

    Wellicht zal Essent als 1 van de grootste als zowel 1 van de de oudste energieleveranciers eens tot hetzelfde inzicht komen en alles betaalbaar maken!

    Reageren
  • WWilma Kuijer – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede hulp ook bij problemen
    Ook goede prijs ,!

    Reageren
  • EEric Klaster – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een aantal jaar (stuk of 12) geleden ellendig lang geprobeerd met een ene heer H. Klip (coordinator ) een eindafrekening te verrekenen met een gaskachelaansluiting. Ik had 1 gaskachel en kwam er achter dat ik altijd voor 2 betaald had. Die 2e aansluiting was er misschien ooit in een heel ver verleden geweest (vorige eeuw, vorige bewoner of zoiets).
    Nooit maar dan ook nooit hem aan de telefoon kunnen krijgen. Mails en alles erbij…niks. Ik vroeg mij af of hij wel bestond. Uiteindelijk heeft zijn meerdere het enigszins redelijk weten af te handelen. Nooit weer bij Essent dacht ik, maar ja in 2019 kwam er iemand aan de deur met een goede aanbieding van Essent. Ik nog zeggen tegen hem: nooit meer Essent, maar achteraf natuurlijk heel blij dat ik toen nog voor de crisis een 5 jarig contract tot mei 2024 heb afgesloten. Nu moet ik even uitvogelen wat ik in mei ga doen!

    Reageren
  • AAns Hartog – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb nog nooit zo’n geweldig goed energie bedrijf gehad …Ze zijn er voor je wanneer je ze nodig heb …Helemaal geen duur energie bedrijf …Hoop er nog jaren klant te blijven …Krijg netjes elke maand een overzicht van mijn verbruik …Echt heb geen woorden voor Essent alleen GEWELDIG

    Reageren
  • HHerman van den heuvel – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 15 januari dit jaar ben ik weer klant bij Essent.
    Reden is vooral, dat ik een 3 jarig contract af kon sluiten met gunstige voorwaarden.
    Hiervoor was ik al eerder klant bij Essent en de ervaringen waren altijd goed.
    Ik kan Essent dan ook aan iedereen aanbevelen.

    Reageren
  • PPasché – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het verbruik wordt goed ingeschat, tot nu toe nooit bij hoeven te betalen. Wij ontvangen maandelijks het verbruik rapport met de vergelijking van het voorgaande jaar. Daarnaast krijgen we via de mail tussentijds advies om het maandbedrag bij te stellen of ongewijzigd te laten.
    Ook zonder problemen via Essent een nieuwe cv-ketel aangeschaft, welke naar tevredenheid is geïnstalleerd.
    Trouwe klanten korting is een leuke waardering voor de klant.
    Tot nu toe levert Essent wat zij aanbieden en komen zij hun afspraken na.

    Reageren
  • SS. Dogan – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al vele jaren als klant van Essent ben ik zeer tevreden met de prijs en de service van de leverancier.

    Reageren
  • AAnneke – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Toen ze mij gebeld hebben hebben ze mij beloofd dat ik permaand €98.00 voorschot moest betalen en het daar prima mee kon doen en ook geen dikke eind jaars afrekening krijg.
    Nu moet ik al €500.00bij betalen en elke maand €150 voorschot moet betalen.
    Ze hebben beloftes gedaan die ze niet na komen, schandalig dat ze op deze manier klanten binnen halen.

    Reageren
  • KKarin – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit problemen ervaren en de communicatie is duidelijk.

    Reageren
  • VVanoorschot – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Leveren uitstekende goede kwaliteiten en ze zijn klantvriendelijk en leveren goede service ,goede korting,zoalsdagennacht stroom

    Reageren
  • JJolande Reedijk-Stokreef – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Essent is duidelijk in hun contract en wijzen je ook op de kleine lettertjes. Je krijgt klant thuisvoordeel (leuke cadeautjes waar je wat aan hebt) en korting op stroom. Daarnaast kun je goed je verbruik zien per maand en je termijn zelf aanpassen. Ik ben al jaren lid bij hun, één keer overgestapt naar een andere, maar die beviel minder dus weer terug gegaan. De jaarrekening is duidelijk en overzichtelijk. Kortom een energie leverancier die meedenkt met de klant.

    Reageren
  • Rrinus – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    vriendelijk en behulpzaam daar waar nodig

    Reageren
  • HHenk Lohuis – 23 januari 2024

    Ik ben gewoon tevreden op mijn energieleverancier

    Reageren
  • Ppeter brusse – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    als er iets is, heb je snel contact en wordt de klacht, of het probleem direkt op een snelle en professionele manier opgelost. klasse!!! ga zo door.

    Reageren
  • WWim Rovers – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben uitermate tevreden met mijn energieleverancier, vooral omdat ik al een aantal jaren een vast contract heb, waardoor mijn energiekosten in de moeilijke afgelopen jaren niet zijn gestegen. Verder waardeer ik het zeer, dat ik maandelijks een overzicht ontvang van mijn gas- en elektragebruik van de afgelopen maand vergeleken met die van de zelfde maand van een jaar daarvoor. Verder tracht Essent mee te werken aan duurzaamheid door kortingen op energiezuinige producten en zetten ze ook jaarlijks € 100 voor mij opzij, hetgeen ik op een later tijdstip kan gebruiken voor energiebesparende duurdere oplossingen, zoals isolatie en zonnepanelen. Hierdoor zouden ook mensen met een wat kleiner budget na een aantal jaren wat makkelijker een dure aanschaf van zo’n energiebesparend product kunnen bekostigen.

    Reageren
  • DDiny Vos – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel tevreden over Essent !
    Momenteel een vijfjaar contract dus prima prijs .
    Geen klachten hier en in vergelijk met veel omwonenden zitten we erg goed bij Essent !

    Reageren
  • SSilverentand – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijke uitleg en altijd betrouwbaar

    Reageren
  • AAlex Kampinga – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een prima organisatie .

    Reageren
  • BBen Vaneker – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    dit is voor mij/ons tot nu toe de leverancier waar we geen problemen mee hebben gehad
    en al de afspraken vooraf zijn na gekomen ook het verbruik en de kosten kunnen helder
    en duidelijk iedere dag en maand op de site worden gecontroleerd.
    dus nu bijna 3 jaar zijn wij tevreden klant van ESSENT.

    Reageren
  • GGloria – 22 januari 2024

    Prijs

    Het is prima en wij zijn al meer dan 33 jaar met de Essent klant.

    Reageren