Essent
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
8,3
Algemeen
8,3
Plus- en minpunten
- Thuisvoordeel: korting op energiebesparende producten en meer
- Lage vergoeding teruglevering zonnepanelen
Over Essent
Essent is de grootste energieleverancier van Nederland en werd in 1999 opgericht. Essent levert stroom en gas voor de particuliere en zakelijke markt in België en Nederland.
Naar schatting heeft Essent ongeveer 2,5 miljoen klanten in Nederland (2022). Essent is bovendien voor 100 procent eigenaar van een andere leverancier, namelijk prijsvechter Energiedirect. Ook deze onderneming is goed voor ongeveer 0,7 miljoen klanten.
Van 2009 tot 2016 was het bedrijf een volledige dochter van het Duitse concern RWE. Sinds april 2016 is Essent zelfstandig opererend, maar onderdeel van het beursgenoteerde bedrijf E.ON SE.
E.ON richt zich volledig op het opwekken van duurzame energie, reductie van broeikasgassen, decentralisatie van energie en digitalisering van huishoudens (smart homes).
FFanny – 22 november 2023
Prijs
Service
Algemeen
Geen problemen met Essent ben er al jaren bij ja je moet soms een poosje wachten maar dat is bij iedere instantie
PPetra – 22 november 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zeer slechte ervaringen bij de klantenservice. Al meer dan 6 weken verder en 5 telefoontjes van minimaal 20 min wachten, nog geen jaarcontract kunnen afsluiten. Zou teruggebeld worden maar uiteraard niet gebeurd. Ook bij online berekening, nieuwe klant komt op 60 € minder uit per maand. Dus trouwe klanten kunnen meer betalen. Wij gaan maar overstappen denk.
EEK – 17 november 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ronduit opgelicht door Essent bij de jaarafrekening. Nadat we er een jurist op gezet hebben kon ineens uit “coulance” wel correct afgerekend worden. Een verschil van maar liefst 2500 Euro.
Wwv – 28 oktober 2023
Prijs
Service
Algemeen
Probeer de klantenservice maar eens te bellen. Word je niet vrolijk van.
AAngel – 03 november 2023
@wv
En als je ze dan aan de lijn hebt , kun je ze bijna niet verstaan omdat ze zo gebrekkig Nederlands praten …..
Mijn moeder probeert al een week een contract af te sluiten bij hun , maar ze snappen er daar niks van, ze wordt van het kastje naar de muur gestuurd…
Nnh – 12 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
als het op terug betalen aankomt bij de jaar afrekening
zijn wij niet thuis
AAnna – 06 september 2023
Prijs
Service
Algemeen
Jammer…
Best goede ervaringen met Essent maar zo jammer na drie jaar een vast contract. Krijg ik nu maar een aanbod van 1 jaar en nadat ik had gebeld waarom ik maar een aanbod van een jaar krijg en mijn dochter wel een aanbod krijgt van drie jaar. Ja mw u hebt zonnepanelen u leverd te veel terug dus wordt je bij Essent nog gestraft omdat een vermogen hebt geïnvesteerd in zonnepanelen.
NNol – 11 september 2023
@Anna
Klopt helemaal wat je zegt eerst allemaal aan de zonnepanelen daarna de deksel op je neus krijgen
Maar het ergste is dat essent nog steeds adverteren om zonnepanelen te nemen bij hun…
GGerben – 20 augustus 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al jarenlang klant bij Essent, goede/redelijke prijzen, bij problemen goed en snel geholpen door klantenservice, tevreden klant en zal niet snel overstappen naar een andere aanbieder
JJack – 22 november 2023
@Gerben
Sluit mij aan bij jou ieder jaar geen
Problemen alles goed afgehandeld
HHermien – 16 augustus 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben zeer tevreden over essent.
Ik ben er al jaren en goede service en prijs.
Nu ook weer vast gezet.
Zeker aan te bevelen essent.
MMia Plu – 28 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben tevreden over Essent. Prima klantenservice waar je snel iemand aan de lijn krijgt die deskundig is. Goede app en website. Helaas ga ik wel meer betalen terwijl ik zo duurzaam mogelijk probeer te leven. Daar ga ik binnenkort met hulp (tips) van Essent hopelijk verandering in brengen. Over het algemeen ben ik tevreden mrt mijn overstap van 3 jaar geleden.
PPatrick – 27 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
goede klant vriendelijkheid, prijs en kwaliteit zeer goed. Dus in principe geen klachten, vooral doorgaan zo.
MM Dijk – 25 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Klantenservice nutteloos: vertelt slechts wat je al op internet kunt lezen. Verder zwak dat je als vaste klant ( langer dan 20 jaar) niet eens n loyaliteitsbonus krijgt aangeboden
JJohanna – 22 november 2023
@M Dijk dat vind ik ook en al langer als 20 jaar essent maar eens een attentie nope .de nieuwelingen hebben het beter
WW kuijer – 25 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede service
Geen enkele klacht
Goedkoop via contract
EElly schiphorst – 25 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede service en klantvriendelijk
WWeegels – 24 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Super aanvoerder als er iets is altijd een oplossing
Rrina versteeg – 24 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
super ervaring nooit klachten. goede kontakten !!!
LL. Pijl – 24 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
een goed e leverancier
NNelly Ponjee – 24 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Essent is een betrouwbaar energiebedrijf. Geeft maandelijks een overzicht van verbruik gas en stroom in vergelijking met het voorgaande jaar. In duidelijke taal te lezen wat er staat en wat ik verbruik en de daaraan verbonden onkosten zijn. Termijnbedrag gemakkelijk aan te passen, mede door voorstel aanpassen termijnbedrag. Laat tevens in het overzicht zien sinds de aanschaf van de zonnepanelen welke stroom er teruggeleverd is. Goed telefonisch bereikbaar, wat voor mij echt een must is. Al met al ben ik een zeer tevreden klant van Essent.
CC Jansen – 03 augustus 2023
@Nelly Ponjee
Wat Nelly Ponjee schrijft
Ben ik helemaal mee eens Essent toppie
AA.J. Morren – 24 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Essent is een goede leverancier.
De prijzen zijn betaalbaar en ze helpen je zodra er een probleem is. Of het nou om de betaling gaat of storing. Een paar jaar geleden ging mijn relatie over. Ik kon gelijk m’n termijn laten berekenen en veranderen. Er werd ook gekeken wat het meest prettige was, een variabel of vast contract. Ze denken echt met je mee, heel fijn!!
WWies Pluijmen-Ruth – 24 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Heel blij met Essent,behulpzaam en vriendelijk
HHenk – 24 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Erg duur maar stroom is stabiel.
RRiek wieberdink – 24 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al jaren een tevreden klant en dat blijf ik ook.ik heb nooit e ht problemen met essent gehad en dat blijft hoop ik ook zo.ik krijg voortaan 10procent korting op mijn afrekening en zo laten ze zien dat ze mij graag als klant hebben en zo krijg ik nog meer voordelen
WWybren – 08 november 2023
@Riek wieberdink.
Je krijgt helemaal geen 10% korting.
Iemand die kan rekenen,jij schijnbaar niet,kann dat a.d.h.v. andere energie tarieven zo uitrekenen.
Voorbeeld: el tarief Essent 0,39856 cent per kWh per kWh.
el tarief EnergieDirect ( ook Eon dochter,net als Essent,alleen ander deurtje van gebouw) 0,37007 cent per kWh.
Je kortingen,puzzelblaadjes,chocoladerepen etc etc betaal je dus zelf d.m.v. een hogere prijs voor electra en gas bij Essent.
Je houd jezelf dubbel en dwars voor de gek.
Voor niets gaat de zon op,de rest kost geld, ook bij Essent.
LLeseure – 23 juli 2023
Prijs
Service
Heel goed applicatie ! Vriendelijk te gebruiken, jij kan jou maand bedrag elke maand aanpassen. Energierapport per bericht gestuurd, etc
BBert van der Put – 23 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Het is mij gelukt om de omgang met mijn energieleverancier prettig en beheersbaar te houden. Van vrienden en kennissen hoor ik
allerlei rampverhalen over ondeugdelijke energieleveranciers. Ze voelen zich verkeerd voorgelicht , of zelfs om de tuin geleid.
Ik heb dit rampscenario tot nu toe gelukkig kunnen voorkomen. Op welke manier? Nou , gewoon , door van begin af aan helder met de energieleverancier te communiceren. Als er iets niet duidelijk was , aan de bel trekken . Zo vind ik het uiterst aangenaam door mijn energieleverancier met “Beste meneer …..” aangesproken te worden.
Dit soort dingen schept een warme sfeer en zakelijke discussies gaan voor mijn gevoel daardoor beter.
Een volgende testcase voor de communicatie kom eraan , op 14 juni 2024 aanstaande loopt mijn contract af. Dit 3-jarige contract heeft mij de afgelopen jaren alleen maar positiefs opgeleverd. Ik heb over het puntje energie dus geen enkele zorg gehad. Ik heb er het volste vertrouwen in dat ik mijn contract hoe dan ook kan verlengen. Daarvoor moet ik mij op de eerste plaats in december van dit jaar melden. Omdat ik al lang klant bij ESSENT ben ben ik voor thuisvoordeel in de gouden categorie ingedeeld. Ook al weet ik nog niet wat mij op energiegebied te wachten staat , toch vind ik mijn contact met ESSENT goud waard.
AArie Webbe – 23 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Duidelijk overzicht elke maand ,goede klantenservice , niet duur ,
Gewoon Essent
JJ. Booij – 23 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Het is gewoon de aller beste leverancier. Geweldige aanbiedingen en een uitstekende service en nooit problemen