menu

Plus- en minpunten

  • Volledig groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
  • Uitstekende telefonische klantenservice
  • Grote, stabiele leverancier
  • Zeer hoge terugleverkosten

Engie tarieven

De huidige tarieven van Engie zijn € 0,285 per kWh stroom en € 1,265 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 19 juni 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Engie:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Variabel€ 0,287 per kWh€ 1,288 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,285 per kWh€ 1,265 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,264 per kWh€ 1,322 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu met eenmalig € 400,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. Claim je korting hier.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.


Over Engie

Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).

Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).

Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.

Contactgegevens

  • E-mail: klantenservice.nl@engie.com
  • Telefoon: 088 444 66 22
  • Website: www.engie.nl

Kan het goedkoper?

Engie ervaringen

Review score

8,5

op basis van 279 reviews

Prijs
8,4 Star

Klantenservice
8,5 Star

Algemeen
8,6 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • W
    W.J.van Dijk

    Energie verhoging gehad van 100 euro in de maand , SCHANDALIG hebben ze al het gas uit Groningen verkocht aan het buiteland , moet wij het DURE buitenlandse gas weer even gaan ophoesten .HOE corrupt en hypocriet kun je wezen ???

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gerrit de Zwart

    zit al 7 jaar bij Engie en ben dik te vreden
    op naar een nieuw contract in Juni

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E. de Ruiter

    Uitgebreide en leerzame informatie krijgen over het gebruik van energie in je woning/appartement, van deze leverancier.
    Zelfs een voorstel om eventueel het maandelijks bedrag te vergogen om een eventuele bijbetaling, aan het einde van het jaar te voorkomen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    JMA Bouts

    had problemen met de app deze zijn snel en goed opgelost dus een goede service app ziet er ook goed uit over zicht is prima. Ben er blij mee er is ook een goed maand overzicht goed te overzien.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Robert

    Na overstap inmiddels al weer jaren tevreden afnemer van (groene) stroom en aardgas bij Engie. Mijn huidige 3-jarig contract loopt af in september a.s., maar ik blijf graag bij deze leverancier. Ongetwijfeld zal ik dan tegen een hogere energieprijs resp. maandtermijn aanlopen, maar hopelijk gaat Engie me tegen die tijd een redelijk (verhoogd) voorstel doen.
    Ik heb hier wel vertrouwen in, mijn ervaringen met Engie en hun tijdig informeren en meedenken vind ik tot nu toe een sterk punt van Engie. Zo krijg ik elke maand spontaan per mail een goed leesbaar verbruiksoverzicht, met vergelijkingscijfers tov eerdere tijdvakken. Met tevens hun onderbouwde inschatting of mijn termijnbedrag een te verwachten plus of min bij de eindafrekening gaat betekenen. Goede en meedenkende informatie dus, hetgeen ik ook heb mogen ervaren bij eerdere telefonische contacten met hun klantenservice.
    Met name deze pluspunten vind ik minstens zo belangrijk als “de prijs” (die overigens ook modaal is). Voor mij gewoon een prettige, eerlijke en duidelijke leverancier, dit Engie!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    An

    Ik heb Engie voor 2 verschillende gebruikers. Ik zie elke maand het verbruik via de app en dat is heel gemakkelijk. Ik heb slimme meters dus ik sta niet meer voor verrassingen. Engie is heel goed bereikbaar en met mijn verhuizing dacht Engie heel goed mee!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Christa buter

    Goed contact mooie aanbieding voor vast bedrag

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gf.weernink

    Uit gebreide informatie

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jeffrey Wiegand

    Hele fijne klantenservice
    Duidelijk en transparantie echt een pluspunt. Een zeer goed werkende en duidelijke app.
    Echt een top bedrijf

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M. Bosch

    Geen klachten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    T Vennegoor of Hesselink

    Ben zeer tevreden over mijn gas en electra leverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E Priester

    Drie jaar met veel genoegen leveranties van gas en electra

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    C.J.Bot van Gilst

    Ik ben er zeer tevreden mee ook de prijzen zijn goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L.E.Saro

    Ben tevreden en er zijn geen klachten

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    jan van Cappellen

    als je normaal 200 voorschot betaald en dan altijd nog geld terug ontvang waarom moet ik nu dan ineens 317 gaan betalen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A den Hartog-Bothof

    De app van enige werkt perfect, heel makkelijk om mee te werken.Klantenservice is goed berijdbaar je word vriendelijk geholpen maak niet uit hoe vaak je iets vraag . Komen zelf bijtijds met een nieuwe aanbieding bij verlenging zodat je de prijs kan vergelijken. We blijven voorlopig bij Engie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wout van Keulen

    Hun basis is in principe zeer goed: Kernenergie en groene stroom uit wind en zonnepanelen. Hun prijs was vanaf het begin zeer redelijk. Ook de ondersteunende grafieken zijn simpel en van waarde. Kortom: een prima bedrijf met een goede policy.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Beta Berkhoff

    Doen exact wat afgesproken is, geen verrassingen achteraf van dingen die nog in tekening gebracht moeten worden. Vriendelijke klantenservice, correct aan de telefoon, behulpzaam, duidelijke antwoorden. Duidelijke overzichtelijke gebruikersapp. Erg blij met engie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ruud van Aalderen

    duidelijke communicatie naar de klanten. Goede tips om energie te besparen. Een handzame app waarin je je energieverbruik kuny overzien. Maandelijks verbruiksoverzicht met vergelijking in vorige periodes.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hans Mels

    Prima app en adviezen over besparingsmogelijkheden. Toegankelijk en goedkoop!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E.Jebbink

    Ik ben nu bij Engie 2 jaar en ik heb een contract voor 3 jaar. Ik had toen net zonnepanelen. Toen de prijzen omhoog gingen hoorde ik dat er bedrijven waren die ondanks “vastcontract” toch de prijzen aan gingen passen.. ik heb toen Engie gebeld en werd er gelijk gezegd dat er voor mij niets veranderd.
    De app waarin ik alles zelf kan “meekijken” vindt ik heel prettig en overzichtelijk. Ik ben echt een heel tevreden klant

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter

    Een duidelijke site en duidelijk de verschillen in de prijzen, vooral in de verschillen in de vaste kosten van de leidingen beheerder.
    Deze verschillen in de maandelijkse lasten zijn veel belangrijker dan de ‘tiende’ verschillen in de energieprijzen.
    Daarom heb ik gekozen voor Engie. Ze zijn gewoon eerlijk en goedkoper dan de prijsvechters.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jacqueline Harlaar

    Ben ooit eens gebeld door een infodesk van engie. Weet nu nog niet waarom ik bleef luisteren naar deze jongen. Misschien wel omdat hij echt serieus de tijd nam om voor mij uit te zoeken of ik goedkoper uit kon zijn in een dure tijd. Uiteindelijk ben ik door hem overgestapt naar engie en niet lang daarna kregen we die absurde prijzen voor energie en zat ik dus harstikke goed met mijn nieuwe drie jaar vaste contract. Als alleenstaande moeder met twee kinderen was dat een hele fijne meevaller!
    Ook de app van engie met het superfijne dashboard bekijk ik zeker 1x per maand. Het is overzichtelijk en heb je vragen dan kun je die heel makkelijk stellen. Het komt op mij over als een professioneel bedrijf met vriendelijke kundige medewerkers! Volgend jaar loopt het contract af en daar maak ik me dus echt geen zorgen over want het komt wel goed bij engie!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Harry Wagenvoort

    een goede leverancier, nooit problemen zoals ik bij anderen vaak hoor, bij fam. en in kennissen kring.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Willem Holtman

    Dagelijks een overzicht van je verbruik en duidelijke uitleg tevens veel besparende adviezen. Ik ben dik tevreden over deze samenwerking.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren