menu

Plus- en minpunten

  • 100% groene stroom
  • Uitstekende klantenservice
  • Grote, stabiele leverancier
  • Duurzaamheid kan beter
  • Hoge vaste kosten gas

Engie tarieven

De huidige tarieven van Engie zijn € 0,256 per kWh stroom en € 1,154 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 18 november 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Engie:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Variabel€ 0,278 per kWh€ 1,218 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,256 per kWh€ 1,154 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,248 per kWh€ 1,326 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.


Over Engie

Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).

Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).

Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.

Contactgegevens

  • E-mail: klantenservice.nl@engie.com
  • Telefoon: 088 444 66 22
  • Website: www.engie.nl

Kan het goedkoper?

Engie ervaringen

Review score

8,4

op basis van 321 reviews

Prijs
8,3 Star

Klantenservice
8,4 Star

Algemeen
8,5 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • M
    M.Berghuis

    Ben ik al jaren bij met een contract van 3 jaar
    Altijd goed,ga nooit veranderen.

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • Y
    Yvonne van Cleef

    Eerlijk,behulpzaam en niet duur.Contact is makkelijk te leggen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Harry

    goede ervaring, geen gezeur!!

    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    a vermeulen

    een goede uit leg en een goed bedrijf

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    j.holtslag

    geen op- of aanmerkingen
    gewoon correct

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J.J. Korstanje

    Levering, contact, contract en prijs bevallen mij prima

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hélène Hofman

    * ik ben tot nog toe een tevreden klant bij Engie
    *De klanten service is adequaat en laat je tijdig
    weten dat je contract bijna
    afloopt.
    *Daarbij bieden ze je een
    optie nieuw contract voor het vervolg bij hun als klant,wat interessant kan
    zijn n.a.v. ‘type klant’ je bent.
    *Zo voorkomen ze dat je ‘n
    ‘hals over kop’ contract moet aan gaan of vertrekt
    naar ‘n ander leverancier.
    *Ook is nuttig dat Engie je
    van tijd tot tijd nieuws geeft over hun ‘wel&wee’
    betreft de verdere ontwik
    kelingen vh bedrijf en hun
    doel stellingen m.b.t ‘duur
    zaam’ energie produceren,
    en leveren aan hun klanten.
    Ten leste,ik wordt niet lastig gevallen met ‘agressi
    eve’ reclame,want is ‘n bedrijf heel goed dan komt
    de reclame vanzelf wel vanuit de klant ‘de mond op mond’reclame..

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.Leemkui

    Ik word op de hoogte gehouden wanneer ik moet verlenging moet doen om een goede tarief te houden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tom Landré

    Ik heb tot volgend jaar augustus een prijs voor elektriciteit van 10 euro per maand

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Dick Geel

    ik heb goede ervaringen.
    er wordt snel gereageerd, deskundige mensen.
    word beleefd behandeld.
    goede/regelmatig gas en elektriciteit overzicht.
    Heel tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Krenczek

    Ik ben met Engie hel toverden met de prijzen en Klantenservice

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Cobie van der Wal

    Prima bedrijf, goede prijs, en de klantenservice is top.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bert

    Het valt mij op dat de terug-leververgoeding dit jaar wel heel hard daalt. Zeker als je dit vergelijkt met de prijs die je zelf moet betalen. De hele verhouding is zoek en Engie is blijkbaar alleen bezig om haar eigen zakken te vullen. Hier heb ik geen zonnepanelen voor aangeschaft om zelfs tijdens de zomerperiode nog energiekosten te moeten betalen. In januari kreeg ik nog ca 66% en nu slechts 24% vergoeding ten opzichte van de prijs die ik moet betalen. Het zijn gewoon criminele bendes die gesteund worden door de overheid!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.J. Beerens

    Al meerdere jaren ben ik een tevreden klant.
    Vooral de klantenservice die Engie geeft is goed en net zo belangrijk als de levering van de energie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Erwin

    Betrouwbare leverancier, duidelijke app, duidelijke prijzen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Walter Kuper

    Essent gaf geen hulp bij toekomstige hoge prijzen van gas en electra ( 40 jaar klant).
    Liet ons barsten…..
    Kwamen uit bij jong bedrijf
    ENGIE ….deze maakte werk voor een nieuwe klant…
    Groet W . Kuper

  • H
    H.Hondman

    ZEER TEVEREDEN

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pauly Houten

    Ik ervaar Engie als een heel plezierig bedrijf.
    Bij telefonische vragen geven ze geduldig en vriendelijk antwoord en heb ik een tijd aan de telefoon moeten wachten, dan excuseren ze zich daarvoor. De meesten dan hè.
    De app op mijn telefoon vind ik superhandig. Je kunt in een duidelijk overzicht zien hoeveel energie gas/licht er gebruikt is. Ook in vergelijking met het jaar hiervoor.
    Ik heb een driejarig contact afgesloten in mei 2021. Mochten zij met een goed aanbod komen, dan blijf ik graag weer klant bij Engie!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    P. Elmendorp

    Ik ben klant geworden via een tussen bedrijf daardoor liepen de kosten aardig op
    Ook kun je niet kiezen voor een vast bedrag per maand indien je een slimme meter hebt
    Dit waren voorwaarden voor mij maar werd afgedaan
    Het komt goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kor Adelerhof

    Ze helpen je altijd goed met alles

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hetty van Groenendaal

    Ben zeer tevreden .
    Duidelijk en per dag te bekijken
    Kan in mijn optiek niet beter.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hans Thuis

    Deze leverancier is een no nonsens bedrijf, dat doet wat ze beloofd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Nicole

    Je wordt heel vriendelijk geholpen aan de telefoon. De tarieven zijn goed, je kunt onderhandelen over een speciaal tarief. De app werkt fantastisch, je kunt je bedrag altijd aanpassen en krijgt een goede kijk in je verbruik. Een fijn bedrijf.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    RinaG

    Huidige leverancier. Fijne app goede informatie. Geen problemen gehad

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    C radius westra

    Tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren