Plus- en minpunten
- 100% groene stroom
- Uitstekende klantenservice
- Grote, stabiele leverancier
- Duurzaamheid kan beter
- Hoge vaste kosten gas
Engie tarieven
De huidige tarieven van Engie zijn € 0,256 per kWh stroom en € 1,154 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 18 november 2025.
Volledig overzicht van de energietarieven bij Engie:
| Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m³ |
|---|---|---|
| Variabel | € 0,278 per kWh | € 1,218 per m³ |
| Vast (1 jaar) | € 0,256 per kWh | € 1,154 per m³ |
| Vast (3 jaar) | € 0,248 per kWh | € 1,326 per m³ |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.
Over Engie
Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).
Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).
Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.
Contactgegevens
- E-mail: klantenservice.nl@engie.com
- Telefoon: 088 444 66 22
- Website: www.engie.nl
Ben ik al jaren bij met een contract van 3 jaar
Altijd goed,ga nooit veranderen.
Eerlijk,behulpzaam en niet duur.Contact is makkelijk te leggen!
goede ervaring, geen gezeur!!
een goede uit leg en een goed bedrijf
geen op- of aanmerkingen
gewoon correct
Levering, contact, contract en prijs bevallen mij prima
* ik ben tot nog toe een tevreden klant bij Engie
*De klanten service is adequaat en laat je tijdig
weten dat je contract bijna
afloopt.
*Daarbij bieden ze je een
optie nieuw contract voor het vervolg bij hun als klant,wat interessant kan
zijn n.a.v. ‘type klant’ je bent.
*Zo voorkomen ze dat je ‘n
‘hals over kop’ contract moet aan gaan of vertrekt
naar ‘n ander leverancier.
*Ook is nuttig dat Engie je
van tijd tot tijd nieuws geeft over hun ‘wel&wee’
betreft de verdere ontwik
kelingen vh bedrijf en hun
doel stellingen m.b.t ‘duur
zaam’ energie produceren,
en leveren aan hun klanten.
Ten leste,ik wordt niet lastig gevallen met ‘agressi
eve’ reclame,want is ‘n bedrijf heel goed dan komt
de reclame vanzelf wel vanuit de klant ‘de mond op mond’reclame..
Ik word op de hoogte gehouden wanneer ik moet verlenging moet doen om een goede tarief te houden.
Ik heb tot volgend jaar augustus een prijs voor elektriciteit van 10 euro per maand
ik heb goede ervaringen.
er wordt snel gereageerd, deskundige mensen.
word beleefd behandeld.
goede/regelmatig gas en elektriciteit overzicht.
Heel tevreden.
Ik ben met Engie hel toverden met de prijzen en Klantenservice
Prima bedrijf, goede prijs, en de klantenservice is top.
Het valt mij op dat de terug-leververgoeding dit jaar wel heel hard daalt. Zeker als je dit vergelijkt met de prijs die je zelf moet betalen. De hele verhouding is zoek en Engie is blijkbaar alleen bezig om haar eigen zakken te vullen. Hier heb ik geen zonnepanelen voor aangeschaft om zelfs tijdens de zomerperiode nog energiekosten te moeten betalen. In januari kreeg ik nog ca 66% en nu slechts 24% vergoeding ten opzichte van de prijs die ik moet betalen. Het zijn gewoon criminele bendes die gesteund worden door de overheid!
Al meerdere jaren ben ik een tevreden klant.
Vooral de klantenservice die Engie geeft is goed en net zo belangrijk als de levering van de energie.
Betrouwbare leverancier, duidelijke app, duidelijke prijzen
Essent gaf geen hulp bij toekomstige hoge prijzen van gas en electra ( 40 jaar klant).
Liet ons barsten…..
Kwamen uit bij jong bedrijf
ENGIE ….deze maakte werk voor een nieuwe klant…
Groet W . Kuper
ZEER TEVEREDEN
Ik ervaar Engie als een heel plezierig bedrijf.
Bij telefonische vragen geven ze geduldig en vriendelijk antwoord en heb ik een tijd aan de telefoon moeten wachten, dan excuseren ze zich daarvoor. De meesten dan hè.
De app op mijn telefoon vind ik superhandig. Je kunt in een duidelijk overzicht zien hoeveel energie gas/licht er gebruikt is. Ook in vergelijking met het jaar hiervoor.
Ik heb een driejarig contact afgesloten in mei 2021. Mochten zij met een goed aanbod komen, dan blijf ik graag weer klant bij Engie!
Ik ben klant geworden via een tussen bedrijf daardoor liepen de kosten aardig op
Ook kun je niet kiezen voor een vast bedrag per maand indien je een slimme meter hebt
Dit waren voorwaarden voor mij maar werd afgedaan
Het komt goed
Ze helpen je altijd goed met alles
Ben zeer tevreden .
Duidelijk en per dag te bekijken
Kan in mijn optiek niet beter.
Deze leverancier is een no nonsens bedrijf, dat doet wat ze beloofd.
Je wordt heel vriendelijk geholpen aan de telefoon. De tarieven zijn goed, je kunt onderhandelen over een speciaal tarief. De app werkt fantastisch, je kunt je bedrag altijd aanpassen en krijgt een goede kijk in je verbruik. Een fijn bedrijf.
Huidige leverancier. Fijne app goede informatie. Geen problemen gehad
Tevreden