Engie
Engie tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Engie.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Vast 3 jaar
|
€ 0,262
|
€ 1,301
|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,276
|
€ 1,293
|
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Tijdelijke actie: € 400 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Volledig groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
- Uitstekende telefonische klantenservice
- Grote, stabiele leverancier
- Zeer hoge terugleverkosten
Over Engie
Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).
Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).
Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.
GGerrit de Zwart – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
zit al 7 jaar bij Engie en ben dik te vreden
op naar een nieuw contract in Juni
EE. de Ruiter – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Uitgebreide en leerzame informatie krijgen over het gebruik van energie in je woning/appartement, van deze leverancier.
Zelfs een voorstel om eventueel het maandelijks bedrag te vergogen om een eventuele bijbetaling, aan het einde van het jaar te voorkomen.
JJMA Bouts – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
had problemen met de app deze zijn snel en goed opgelost dus een goede service app ziet er ook goed uit over zicht is prima. Ben er blij mee er is ook een goed maand overzicht goed te overzien.
RRobert – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Na overstap inmiddels al weer jaren tevreden afnemer van (groene) stroom en aardgas bij Engie. Mijn huidige 3-jarig contract loopt af in september a.s., maar ik blijf graag bij deze leverancier. Ongetwijfeld zal ik dan tegen een hogere energieprijs resp. maandtermijn aanlopen, maar hopelijk gaat Engie me tegen die tijd een redelijk (verhoogd) voorstel doen.
Ik heb hier wel vertrouwen in, mijn ervaringen met Engie en hun tijdig informeren en meedenken vind ik tot nu toe een sterk punt van Engie. Zo krijg ik elke maand spontaan per mail een goed leesbaar verbruiksoverzicht, met vergelijkingscijfers tov eerdere tijdvakken. Met tevens hun onderbouwde inschatting of mijn termijnbedrag een te verwachten plus of min bij de eindafrekening gaat betekenen. Goede en meedenkende informatie dus, hetgeen ik ook heb mogen ervaren bij eerdere telefonische contacten met hun klantenservice.
Met name deze pluspunten vind ik minstens zo belangrijk als “de prijs” (die overigens ook modaal is). Voor mij gewoon een prettige, eerlijke en duidelijke leverancier, dit Engie!
AAn – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb Engie voor 2 verschillende gebruikers. Ik zie elke maand het verbruik via de app en dat is heel gemakkelijk. Ik heb slimme meters dus ik sta niet meer voor verrassingen. Engie is heel goed bereikbaar en met mijn verhuizing dacht Engie heel goed mee!
CChrista buter – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goed contact mooie aanbieding voor vast bedrag
GGf.weernink – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Uit gebreide informatie
JJeffrey Wiegand – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Hele fijne klantenservice
Duidelijk en transparantie echt een pluspunt. Een zeer goed werkende en duidelijke app.
Echt een top bedrijf
MM. Bosch – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Geen klachten.
TT Vennegoor of Hesselink – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ben zeer tevreden over mijn gas en electra leverancier
EE Priester – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Drie jaar met veel genoegen leveranties van gas en electra
CC.J.Bot van Gilst – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben er zeer tevreden mee ook de prijzen zijn goed
LL.E.Saro – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ben tevreden en er zijn geen klachten
Jjan van Cappellen – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
als je normaal 200 voorschot betaald en dan altijd nog geld terug ontvang waarom moet ik nu dan ineens 317 gaan betalen
AA den Hartog-Bothof – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
De app van enige werkt perfect, heel makkelijk om mee te werken.Klantenservice is goed berijdbaar je word vriendelijk geholpen maak niet uit hoe vaak je iets vraag . Komen zelf bijtijds met een nieuwe aanbieding bij verlenging zodat je de prijs kan vergelijken. We blijven voorlopig bij Engie.
WWout van Keulen – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Hun basis is in principe zeer goed: Kernenergie en groene stroom uit wind en zonnepanelen. Hun prijs was vanaf het begin zeer redelijk. Ook de ondersteunende grafieken zijn simpel en van waarde. Kortom: een prima bedrijf met een goede policy.
BBeta Berkhoff – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Doen exact wat afgesproken is, geen verrassingen achteraf van dingen die nog in tekening gebracht moeten worden. Vriendelijke klantenservice, correct aan de telefoon, behulpzaam, duidelijke antwoorden. Duidelijke overzichtelijke gebruikersapp. Erg blij met engie.
RRuud van Aalderen – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
duidelijke communicatie naar de klanten. Goede tips om energie te besparen. Een handzame app waarin je je energieverbruik kuny overzien. Maandelijks verbruiksoverzicht met vergelijking in vorige periodes.
HHans Mels – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Prima app en adviezen over besparingsmogelijkheden. Toegankelijk en goedkoop!
EE.Jebbink – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben nu bij Engie 2 jaar en ik heb een contract voor 3 jaar. Ik had toen net zonnepanelen. Toen de prijzen omhoog gingen hoorde ik dat er bedrijven waren die ondanks “vastcontract” toch de prijzen aan gingen passen.. ik heb toen Engie gebeld en werd er gelijk gezegd dat er voor mij niets veranderd.
De app waarin ik alles zelf kan “meekijken” vindt ik heel prettig en overzichtelijk. Ik ben echt een heel tevreden klant
PPeter – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Een duidelijke site en duidelijk de verschillen in de prijzen, vooral in de verschillen in de vaste kosten van de leidingen beheerder.
Deze verschillen in de maandelijkse lasten zijn veel belangrijker dan de ‘tiende’ verschillen in de energieprijzen.
Daarom heb ik gekozen voor Engie. Ze zijn gewoon eerlijk en goedkoper dan de prijsvechters.
JJacqueline Harlaar – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ben ooit eens gebeld door een infodesk van engie. Weet nu nog niet waarom ik bleef luisteren naar deze jongen. Misschien wel omdat hij echt serieus de tijd nam om voor mij uit te zoeken of ik goedkoper uit kon zijn in een dure tijd. Uiteindelijk ben ik door hem overgestapt naar engie en niet lang daarna kregen we die absurde prijzen voor energie en zat ik dus harstikke goed met mijn nieuwe drie jaar vaste contract. Als alleenstaande moeder met twee kinderen was dat een hele fijne meevaller!
Ook de app van engie met het superfijne dashboard bekijk ik zeker 1x per maand. Het is overzichtelijk en heb je vragen dan kun je die heel makkelijk stellen. Het komt op mij over als een professioneel bedrijf met vriendelijke kundige medewerkers! Volgend jaar loopt het contract af en daar maak ik me dus echt geen zorgen over want het komt wel goed bij engie!
HHarry Wagenvoort – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
een goede leverancier, nooit problemen zoals ik bij anderen vaak hoor, bij fam. en in kennissen kring.
WWillem Holtman – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Dagelijks een overzicht van je verbruik en duidelijke uitleg tevens veel besparende adviezen. Ik ben dik tevreden over deze samenwerking.
KKalkwarf – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Is goed