menu

Plus- en minpunten

  • Volledig groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
  • Uitstekende telefonische klantenservice
  • Grote, stabiele leverancier
  • Zeer hoge terugleverkosten

Engie tarieven

De huidige tarieven van Engie zijn € 0,274 per kWh stroom en € 1,217 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 17 juli 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Engie:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Variabel€ 0,286 per kWh€ 1,260 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,274 per kWh€ 1,217 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,263 per kWh€ 1,295 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.


Over Engie

Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).

Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).

Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.

Contactgegevens

  • E-mail: klantenservice.nl@engie.com
  • Telefoon: 088 444 66 22
  • Website: www.engie.nl

Kan het goedkoper?

Engie ervaringen

Review score

8,5

op basis van 279 reviews

Prijs
8,4 Star

Klantenservice
8,5 Star

Algemeen
8,6 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • H
    H.Hondman

    ZEER TEVEREDEN

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pauly Houten

    Ik ervaar Engie als een heel plezierig bedrijf.
    Bij telefonische vragen geven ze geduldig en vriendelijk antwoord en heb ik een tijd aan de telefoon moeten wachten, dan excuseren ze zich daarvoor. De meesten dan hè.
    De app op mijn telefoon vind ik superhandig. Je kunt in een duidelijk overzicht zien hoeveel energie gas/licht er gebruikt is. Ook in vergelijking met het jaar hiervoor.
    Ik heb een driejarig contact afgesloten in mei 2021. Mochten zij met een goed aanbod komen, dan blijf ik graag weer klant bij Engie!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    P. Elmendorp

    Ik ben klant geworden via een tussen bedrijf daardoor liepen de kosten aardig op
    Ook kun je niet kiezen voor een vast bedrag per maand indien je een slimme meter hebt
    Dit waren voorwaarden voor mij maar werd afgedaan
    Het komt goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kor Adelerhof

    Ze helpen je altijd goed met alles

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hetty van Groenendaal

    Ben zeer tevreden .
    Duidelijk en per dag te bekijken
    Kan in mijn optiek niet beter.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hans Thuis

    Deze leverancier is een no nonsens bedrijf, dat doet wat ze beloofd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Nicole

    Je wordt heel vriendelijk geholpen aan de telefoon. De tarieven zijn goed, je kunt onderhandelen over een speciaal tarief. De app werkt fantastisch, je kunt je bedrag altijd aanpassen en krijgt een goede kijk in je verbruik. Een fijn bedrijf.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    RinaG

    Huidige leverancier. Fijne app goede informatie. Geen problemen gehad

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    C radius westra

    Tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Arno

    3jarig contract bijna afgelopen geen problemen gehad .
    Alleen jammer dat ze nu 1jarige contracten aanbieden ver boven de prijs van andere aanbieders.
    Heb nu nog een paar weken om de beste ( goedkoopste) leverancier te zoeken

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Paul Vloet

    Goede service en duidelijke maandelijks verbruik overzicht met vergelijking van verbruik met het jaar ervoor. Ook werkt Engie aan een beter milieu door opwekking van energie dmv. windenergie en zonnepanelen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E. de Ruiter

    Een vooruit kijkende leverancier. ENGIE verwacht dat het verbruik duurder wordt en stelt voor om je nu huidige betaling iets te verhogen , zodat je aan het eind van het jaar niet voor een flink onbetaald bedrag komt te staan wat natuurlijk wel betaald moet worden.

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • K
    Ko Mager

    Goede prijs en goede service
    En een hele goede App waar je het verbruik goed en overzichtelijk bij kunt houden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.Pluim

    Zeer correcte leverancier zonder problemen, controle op verbruik werkt 100%

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter Timmermans

    Dit is echt een TOPbedrijf: lage prijzen en prima omgang met klanten!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Frans van Hulzen

    Prima aanbod en langdurig contract

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Schouten

    goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Cees Boon

    Goede communicatie, redelijke prijs. Drie jaren contract, afgesloten 2,5 jaar terug, was erg gunstig. Heldere ENGIE app ?

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Riky Buskens-Oversteeg

    Heel duidelijk iedere maand een maand gebruik. Wordt op de hoogte gehouden d.m.v. brieven.

  • G
    Geysen willy

    Heel goede overeenkomst alles in orde met de samenwerking !!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Sourbron

    Weinig communicatie, niet meer dan noodzakelijk. Meer info zou gepast zijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hetty

    Engie is Engie .
    Denk niet dat andere leveranciers veel anders zijn .
    Het is te duur ,en heb het gevoel dat we voor de gek worden gehouden .
    Jammer dat de burger geen vinger in de pap heeft.
    De afrekeningen zijn wel duidelijk .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anne-Marie Sprenger-Koelman

    We kregen via Engie een aanbieding om met korting een samsung apparaat te kopen.
    Toen wij per omgaande hierop reageerden bleek de actie reeds verlopen.
    We namen kontakt op met Engie maar de reaktie was nonchalant!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H van Broekhoven

    Scherpe prijzen. Vriendelijke klantenservice.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Arnold witlox

    Prima service, reageert direct op vragen.
    Ik ben zeer tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren