Waar ben je naar op zoek?

Engie

Engie tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Engie.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,280
€ 1,308
Vast (1 jaar)
€ 0,285
€ 0,000

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.

Plus- en minpunten

  • Volledig groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
  • Uitstekende telefonische klantenservice
  • Grote, stabiele leverancier
  • Zeer hoge terugleverkosten

Over Engie

Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).

Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).

Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.

Kan het goedkoper?

258 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Engie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • HHetty – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Engie is Engie .
    Denk niet dat andere leveranciers veel anders zijn .
    Het is te duur ,en heb het gevoel dat we voor de gek worden gehouden .
    Jammer dat de burger geen vinger in de pap heeft.
    De afrekeningen zijn wel duidelijk .

    Reageren
  • AAnne-Marie Sprenger-Koelman – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We kregen via Engie een aanbieding om met korting een samsung apparaat te kopen.
    Toen wij per omgaande hierop reageerden bleek de actie reeds verlopen.
    We namen kontakt op met Engie maar de reaktie was nonchalant!

    Reageren
  • HH van Broekhoven – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Scherpe prijzen. Vriendelijke klantenservice.

    Reageren
  • AArnold witlox – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima service, reageert direct op vragen.
    Ik ben zeer tevreden.

    Reageren
  • WW.J.van Dijk – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Energie verhoging gehad van 100 euro in de maand , SCHANDALIG hebben ze al het gas uit Groningen verkocht aan het buiteland , moet wij het DURE buitenlandse gas weer even gaan ophoesten .HOE corrupt en hypocriet kun je wezen ???

    Reageren
  • GGerrit de Zwart – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    zit al 7 jaar bij Engie en ben dik te vreden
    op naar een nieuw contract in Juni

    Reageren
  • EE. de Ruiter – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitgebreide en leerzame informatie krijgen over het gebruik van energie in je woning/appartement, van deze leverancier.
    Zelfs een voorstel om eventueel het maandelijks bedrag te vergogen om een eventuele bijbetaling, aan het einde van het jaar te voorkomen.

    Reageren
  • JJMA Bouts – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    had problemen met de app deze zijn snel en goed opgelost dus een goede service app ziet er ook goed uit over zicht is prima. Ben er blij mee er is ook een goed maand overzicht goed te overzien.

    Reageren
  • RRobert – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na overstap inmiddels al weer jaren tevreden afnemer van (groene) stroom en aardgas bij Engie. Mijn huidige 3-jarig contract loopt af in september a.s., maar ik blijf graag bij deze leverancier. Ongetwijfeld zal ik dan tegen een hogere energieprijs resp. maandtermijn aanlopen, maar hopelijk gaat Engie me tegen die tijd een redelijk (verhoogd) voorstel doen.
    Ik heb hier wel vertrouwen in, mijn ervaringen met Engie en hun tijdig informeren en meedenken vind ik tot nu toe een sterk punt van Engie. Zo krijg ik elke maand spontaan per mail een goed leesbaar verbruiksoverzicht, met vergelijkingscijfers tov eerdere tijdvakken. Met tevens hun onderbouwde inschatting of mijn termijnbedrag een te verwachten plus of min bij de eindafrekening gaat betekenen. Goede en meedenkende informatie dus, hetgeen ik ook heb mogen ervaren bij eerdere telefonische contacten met hun klantenservice.
    Met name deze pluspunten vind ik minstens zo belangrijk als “de prijs” (die overigens ook modaal is). Voor mij gewoon een prettige, eerlijke en duidelijke leverancier, dit Engie!

    Reageren
  • AAn – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb Engie voor 2 verschillende gebruikers. Ik zie elke maand het verbruik via de app en dat is heel gemakkelijk. Ik heb slimme meters dus ik sta niet meer voor verrassingen. Engie is heel goed bereikbaar en met mijn verhuizing dacht Engie heel goed mee!

    Reageren
  • CChrista buter – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed contact mooie aanbieding voor vast bedrag

    Reageren
  • GGf.weernink – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uit gebreide informatie

    Reageren
  • JJeffrey Wiegand – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hele fijne klantenservice
    Duidelijk en transparantie echt een pluspunt. Een zeer goed werkende en duidelijke app.
    Echt een top bedrijf

    Reageren
  • MM. Bosch – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen klachten.

    Reageren
  • TT Vennegoor of Hesselink – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben zeer tevreden over mijn gas en electra leverancier

    Reageren
  • EE Priester – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Drie jaar met veel genoegen leveranties van gas en electra

    Reageren
  • CC.J.Bot van Gilst – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben er zeer tevreden mee ook de prijzen zijn goed

    Reageren
  • LL.E.Saro – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben tevreden en er zijn geen klachten

    Reageren
  • Jjan van Cappellen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    als je normaal 200 voorschot betaald en dan altijd nog geld terug ontvang waarom moet ik nu dan ineens 317 gaan betalen

    Reageren
  • AA den Hartog-Bothof – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De app van enige werkt perfect, heel makkelijk om mee te werken.Klantenservice is goed berijdbaar je word vriendelijk geholpen maak niet uit hoe vaak je iets vraag . Komen zelf bijtijds met een nieuwe aanbieding bij verlenging zodat je de prijs kan vergelijken. We blijven voorlopig bij Engie.

    Reageren
  • WWout van Keulen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hun basis is in principe zeer goed: Kernenergie en groene stroom uit wind en zonnepanelen. Hun prijs was vanaf het begin zeer redelijk. Ook de ondersteunende grafieken zijn simpel en van waarde. Kortom: een prima bedrijf met een goede policy.

    Reageren
  • BBeta Berkhoff – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Doen exact wat afgesproken is, geen verrassingen achteraf van dingen die nog in tekening gebracht moeten worden. Vriendelijke klantenservice, correct aan de telefoon, behulpzaam, duidelijke antwoorden. Duidelijke overzichtelijke gebruikersapp. Erg blij met engie.

    Reageren
  • RRuud van Aalderen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    duidelijke communicatie naar de klanten. Goede tips om energie te besparen. Een handzame app waarin je je energieverbruik kuny overzien. Maandelijks verbruiksoverzicht met vergelijking in vorige periodes.

    Reageren
  • HHans Mels – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima app en adviezen over besparingsmogelijkheden. Toegankelijk en goedkoop!

    Reageren
  • EE.Jebbink – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben nu bij Engie 2 jaar en ik heb een contract voor 3 jaar. Ik had toen net zonnepanelen. Toen de prijzen omhoog gingen hoorde ik dat er bedrijven waren die ondanks “vastcontract” toch de prijzen aan gingen passen.. ik heb toen Engie gebeld en werd er gelijk gezegd dat er voor mij niets veranderd.
    De app waarin ik alles zelf kan “meekijken” vindt ik heel prettig en overzichtelijk. Ik ben echt een heel tevreden klant

    Reageren