Plus- en minpunten
- Volledig groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
- Uitstekende telefonische klantenservice
- Grote, stabiele leverancier
- Zeer hoge terugleverkosten
Engie tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van Engie.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Variabel | € 0,275 | € 1,280 |
Vast (1 jaar) | € 0,276 | € 1,227 |
Vast (3 jaar) | € 0,259 | € 1,296 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Nu met eenmalig € 400,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. Claim je korting hier.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.
Over Engie
Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).
Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).
Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.
Engie is wat mij betreft een erg fijne leverancier in de omgang. Ik wordt altijd vriendelijk te woord gestaan. Onlangs heb ik een nieuw contract afgesloten (met overigens lage tarieven). Er ging wat mis bij de aanvraag waardoor de korting niet goed werd berekend. Na een kort belletje (geen wachttijd) werd dit snel en helder opgelost. Zeer prettige communicatie. Ben nog maar net klant bij engie, maar dit belooft veel goeds. Mijn vertrouwen is hoog.
Eindafrekening is hopeloos. Ze laten je 700 KW teveel aan gaf betalen
Engie vind ik een goede energieleverancier omdat ik als klant fijne ervaringen heb gehad met de klanten service. Iedere keer heb ik lieve en professionele medewerkers aan de lijn gehad.
Op een gegeven moment liep ik achter met mijn maand termijn betalingen en werd super begripvol geholpen, met tips om de achterstand in termijn af te betalen.
Altijd duidelijk in relevante feiten.
Duidelijke communicatie over energieverbruik,
Deelt relevante acties mbt energiegebruik en beperking daarvan,
Gewoon goede prijs kwaliteit verhouding.
heel goede service – correcte facturen
Nooit geen gedoe, bevalt al jaren prima.
en handige app met goed overzicht.
Te duur
was van 54,00 naar 211,00 en nou een 3 jarig contrakt voor 50,73 prachtig toch
Ben ik al jaren bij met een contract van 3 jaar
Altijd goed,ga nooit veranderen.
Eerlijk,behulpzaam en niet duur.Contact is makkelijk te leggen!
goede ervaring, geen gezeur!!
een goede uit leg en een goed bedrijf
geen op- of aanmerkingen
gewoon correct
Levering, contact, contract en prijs bevallen mij prima
* ik ben tot nog toe een tevreden klant bij Engie
*De klanten service is adequaat en laat je tijdig
weten dat je contract bijna
afloopt.
*Daarbij bieden ze je een
optie nieuw contract voor het vervolg bij hun als klant,wat interessant kan
zijn n.a.v. ‘type klant’ je bent.
*Zo voorkomen ze dat je ‘n
‘hals over kop’ contract moet aan gaan of vertrekt
naar ‘n ander leverancier.
*Ook is nuttig dat Engie je
van tijd tot tijd nieuws geeft over hun ‘wel&wee’
betreft de verdere ontwik
kelingen vh bedrijf en hun
doel stellingen m.b.t ‘duur
zaam’ energie produceren,
en leveren aan hun klanten.
Ten leste,ik wordt niet lastig gevallen met ‘agressi
eve’ reclame,want is ‘n bedrijf heel goed dan komt
de reclame vanzelf wel vanuit de klant ‘de mond op mond’reclame..
Ik word op de hoogte gehouden wanneer ik moet verlenging moet doen om een goede tarief te houden.
Ik heb tot volgend jaar augustus een prijs voor elektriciteit van 10 euro per maand
ik heb goede ervaringen.
er wordt snel gereageerd, deskundige mensen.
word beleefd behandeld.
goede/regelmatig gas en elektriciteit overzicht.
Heel tevreden.
Ik ben met Engie hel toverden met de prijzen en Klantenservice
Prima bedrijf, goede prijs, en de klantenservice is top.
Het valt mij op dat de terug-leververgoeding dit jaar wel heel hard daalt. Zeker als je dit vergelijkt met de prijs die je zelf moet betalen. De hele verhouding is zoek en Engie is blijkbaar alleen bezig om haar eigen zakken te vullen. Hier heb ik geen zonnepanelen voor aangeschaft om zelfs tijdens de zomerperiode nog energiekosten te moeten betalen. In januari kreeg ik nog ca 66% en nu slechts 24% vergoeding ten opzichte van de prijs die ik moet betalen. Het zijn gewoon criminele bendes die gesteund worden door de overheid!
Al meerdere jaren ben ik een tevreden klant.
Vooral de klantenservice die Engie geeft is goed en net zo belangrijk als de levering van de energie.
Betrouwbare leverancier, duidelijke app, duidelijke prijzen
Essent gaf geen hulp bij toekomstige hoge prijzen van gas en electra ( 40 jaar klant).
Liet ons barsten…..
Kwamen uit bij jong bedrijf
ENGIE ….deze maakte werk voor een nieuwe klant…
Groet W . Kuper