menu

Plus- en minpunten

  • Volledig groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
  • Uitstekende telefonische klantenservice
  • Grote, stabiele leverancier
  • Zeer hoge terugleverkosten

Engie tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van Engie.

ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m3
Variabel€ 0,275€ 1,280
Vast (1 jaar)€ 0,276€ 1,227
Vast (3 jaar)€ 0,259€ 1,296

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu met eenmalig € 400,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. Claim je korting hier.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.


Over Engie

Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).

Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).

Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.


Kan het goedkoper?

Engie ervaringen

Review score

8,5

op basis van 279 reviews

Prijs
8,4 Star

Klantenservice
8,5 Star

Algemeen
8,6 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • S
    Sandra

    Engie is wat mij betreft een erg fijne leverancier in de omgang. Ik wordt altijd vriendelijk te woord gestaan. Onlangs heb ik een nieuw contract afgesloten (met overigens lage tarieven). Er ging wat mis bij de aanvraag waardoor de korting niet goed werd berekend. Na een kort belletje (geen wachttijd) werd dit snel en helder opgelost. Zeer prettige communicatie. Ben nog maar net klant bij engie, maar dit belooft veel goeds. Mijn vertrouwen is hoog.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marijke van Dommelen

    Eindafrekening is hopeloos. Ze laten je 700 KW teveel aan gaf betalen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ramona

    Engie vind ik een goede energieleverancier omdat ik als klant fijne ervaringen heb gehad met de klanten service. Iedere keer heb ik lieve en professionele medewerkers aan de lijn gehad.
    Op een gegeven moment liep ik achter met mijn maand termijn betalingen en werd super begripvol geholpen, met tips om de achterstand in termijn af te betalen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Willem Stellaard

    Altijd duidelijk in relevante feiten.
    Duidelijke communicatie over energieverbruik,
    Deelt relevante acties mbt energiegebruik en beperking daarvan,

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Erwin

    Gewoon goede prijs kwaliteit verhouding.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Etienne Peeters

    heel goede service – correcte facturen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Koen de Vries

    Nooit geen gedoe, bevalt al jaren prima.
    en handige app met goed overzicht.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Alexander Haage

    Te duur

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Christl v d Hulst-Mekking

    was van 54,00 naar 211,00 en nou een 3 jarig contrakt voor 50,73 prachtig toch

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.Berghuis

    Ben ik al jaren bij met een contract van 3 jaar
    Altijd goed,ga nooit veranderen.

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • Y
    Yvonne van Cleef

    Eerlijk,behulpzaam en niet duur.Contact is makkelijk te leggen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Harry

    goede ervaring, geen gezeur!!

    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    a vermeulen

    een goede uit leg en een goed bedrijf

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    j.holtslag

    geen op- of aanmerkingen
    gewoon correct

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J.J. Korstanje

    Levering, contact, contract en prijs bevallen mij prima

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hélène Hofman

    * ik ben tot nog toe een tevreden klant bij Engie
    *De klanten service is adequaat en laat je tijdig
    weten dat je contract bijna
    afloopt.
    *Daarbij bieden ze je een
    optie nieuw contract voor het vervolg bij hun als klant,wat interessant kan
    zijn n.a.v. ‘type klant’ je bent.
    *Zo voorkomen ze dat je ‘n
    ‘hals over kop’ contract moet aan gaan of vertrekt
    naar ‘n ander leverancier.
    *Ook is nuttig dat Engie je
    van tijd tot tijd nieuws geeft over hun ‘wel&wee’
    betreft de verdere ontwik
    kelingen vh bedrijf en hun
    doel stellingen m.b.t ‘duur
    zaam’ energie produceren,
    en leveren aan hun klanten.
    Ten leste,ik wordt niet lastig gevallen met ‘agressi
    eve’ reclame,want is ‘n bedrijf heel goed dan komt
    de reclame vanzelf wel vanuit de klant ‘de mond op mond’reclame..

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.Leemkui

    Ik word op de hoogte gehouden wanneer ik moet verlenging moet doen om een goede tarief te houden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tom Landré

    Ik heb tot volgend jaar augustus een prijs voor elektriciteit van 10 euro per maand

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Dick Geel

    ik heb goede ervaringen.
    er wordt snel gereageerd, deskundige mensen.
    word beleefd behandeld.
    goede/regelmatig gas en elektriciteit overzicht.
    Heel tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Krenczek

    Ik ben met Engie hel toverden met de prijzen en Klantenservice

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Cobie van der Wal

    Prima bedrijf, goede prijs, en de klantenservice is top.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bert

    Het valt mij op dat de terug-leververgoeding dit jaar wel heel hard daalt. Zeker als je dit vergelijkt met de prijs die je zelf moet betalen. De hele verhouding is zoek en Engie is blijkbaar alleen bezig om haar eigen zakken te vullen. Hier heb ik geen zonnepanelen voor aangeschaft om zelfs tijdens de zomerperiode nog energiekosten te moeten betalen. In januari kreeg ik nog ca 66% en nu slechts 24% vergoeding ten opzichte van de prijs die ik moet betalen. Het zijn gewoon criminele bendes die gesteund worden door de overheid!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.J. Beerens

    Al meerdere jaren ben ik een tevreden klant.
    Vooral de klantenservice die Engie geeft is goed en net zo belangrijk als de levering van de energie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Erwin

    Betrouwbare leverancier, duidelijke app, duidelijke prijzen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Walter Kuper

    Essent gaf geen hulp bij toekomstige hoge prijzen van gas en electra ( 40 jaar klant).
    Liet ons barsten…..
    Kwamen uit bij jong bedrijf
    ENGIE ….deze maakte werk voor een nieuwe klant…
    Groet W . Kuper