Waar ben je naar op zoek?

Engie

Engie tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Engie.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,299
€ 1,354
Vast (1 jaar)
€ 0,269
€ 0,000

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke . De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Volledig groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
  • Uitstekende telefonische klantenservice
  • Grote, stabiele leverancier
  • Zeer hoge terugleverkosten

Over Engie

Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).

Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).

Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.

277 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Engie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • RRamona – 12 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Engie vind ik een goede energieleverancier omdat ik als klant fijne ervaringen heb gehad met de klanten service. Iedere keer heb ik lieve en professionele medewerkers aan de lijn gehad.
    Op een gegeven moment liep ik achter met mijn maand termijn betalingen en werd super begripvol geholpen, met tips om de achterstand in termijn af te betalen.

    Reageren
  • WWillem Stellaard – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd duidelijk in relevante feiten.
    Duidelijke communicatie over energieverbruik,
    Deelt relevante acties mbt energiegebruik en beperking daarvan,

    Reageren
  • EErwin – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gewoon goede prijs kwaliteit verhouding.

    Reageren
  • EEtienne Peeters – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    heel goede service – correcte facturen

    Reageren
  • KKoen de Vries – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit geen gedoe, bevalt al jaren prima.
    en handige app met goed overzicht.

    Reageren
  • AAlexander Haage – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Te duur

    Reageren
  • CChristl v d Hulst-Mekking – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    was van 54,00 naar 211,00 en nou een 3 jarig contrakt voor 50,73 prachtig toch

    Reageren
  • MM.Berghuis – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Ben ik al jaren bij met een contract van 3 jaar
    Altijd goed,ga nooit veranderen.

    Reageren
  • YYvonne van Cleef – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eerlijk,behulpzaam en niet duur.Contact is makkelijk te leggen!

    Reageren
  • HHarry – 06 augustus 2024

    Service

    Algemeen

    goede ervaring, geen gezeur!!

    Reageren
  • Aa vermeulen – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    een goede uit leg en een goed bedrijf

    Reageren
  • Jj.holtslag – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    geen op- of aanmerkingen
    gewoon correct

    Reageren
  • JJ.J. Korstanje – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Levering, contact, contract en prijs bevallen mij prima

    Reageren
  • HHélène Hofman – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    * ik ben tot nog toe een tevreden klant bij Engie
    *De klanten service is adequaat en laat je tijdig
    weten dat je contract bijna
    afloopt.
    *Daarbij bieden ze je een
    optie nieuw contract voor het vervolg bij hun als klant,wat interessant kan
    zijn n.a.v. ’type klant’ je bent.
    *Zo voorkomen ze dat je ‘n
    ‘hals over kop’ contract moet aan gaan of vertrekt
    naar ’n ander leverancier.
    *Ook is nuttig dat Engie je
    van tijd tot tijd nieuws geeft over hun ‘wel&wee’
    betreft de verdere ontwik
    kelingen vh bedrijf en hun
    doel stellingen m.b.t ‘duur
    zaam’ energie produceren,
    en leveren aan hun klanten.
    Ten leste,ik wordt niet lastig gevallen met ‘agressi
    eve’ reclame,want is ’n bedrijf heel goed dan komt
    de reclame vanzelf wel vanuit de klant ‘de mond op mond’reclame..

    Reageren
  • HH.Leemkui – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik word op de hoogte gehouden wanneer ik moet verlenging moet doen om een goede tarief te houden.

    Reageren
  • TTom Landré – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb tot volgend jaar augustus een prijs voor elektriciteit van 10 euro per maand

    Reageren
  • DDick Geel – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik heb goede ervaringen.
    er wordt snel gereageerd, deskundige mensen.
    word beleefd behandeld.
    goede/regelmatig gas en elektriciteit overzicht.
    Heel tevreden.

    Reageren
  • KKrenczek – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben met Engie hel toverden met de prijzen en Klantenservice

    Reageren
  • CCobie van der Wal – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima bedrijf, goede prijs, en de klantenservice is top.

    Reageren
  • BBert – 29 mei 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het valt mij op dat de terug-leververgoeding dit jaar wel heel hard daalt. Zeker als je dit vergelijkt met de prijs die je zelf moet betalen. De hele verhouding is zoek en Engie is blijkbaar alleen bezig om haar eigen zakken te vullen. Hier heb ik geen zonnepanelen voor aangeschaft om zelfs tijdens de zomerperiode nog energiekosten te moeten betalen. In januari kreeg ik nog ca 66% en nu slechts 24% vergoeding ten opzichte van de prijs die ik moet betalen. Het zijn gewoon criminele bendes die gesteund worden door de overheid!

    Reageren
  • HH.J. Beerens – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al meerdere jaren ben ik een tevreden klant.
    Vooral de klantenservice die Engie geeft is goed en net zo belangrijk als de levering van de energie.

    Reageren
  • EErwin – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betrouwbare leverancier, duidelijke app, duidelijke prijzen

    Reageren
  • WWalter Kuper – 22 januari 2024

    Essent gaf geen hulp bij toekomstige hoge prijzen van gas en electra ( 40 jaar klant).
    Liet ons barsten…..
    Kwamen uit bij jong bedrijf
    ENGIE ….deze maakte werk voor een nieuwe klant…
    Groet W . Kuper

    Reageren
  • HH.Hondman – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ZEER TEVEREDEN

    Reageren
  • PPauly Houten – 21 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ervaar Engie als een heel plezierig bedrijf.
    Bij telefonische vragen geven ze geduldig en vriendelijk antwoord en heb ik een tijd aan de telefoon moeten wachten, dan excuseren ze zich daarvoor. De meesten dan hè.
    De app op mijn telefoon vind ik superhandig. Je kunt in een duidelijk overzicht zien hoeveel energie gas/licht er gebruikt is. Ook in vergelijking met het jaar hiervoor.
    Ik heb een driejarig contact afgesloten in mei 2021. Mochten zij met een goed aanbod komen, dan blijf ik graag weer klant bij Engie!

    Reageren