Engie
Engie tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Engie.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Variabel
|
€ 0,299
|
€ 1,354
|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,269
|
€ 0,000
|
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Tijdelijke . De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Engie een vergoeding van € 0,125 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Engie terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Volledig groene stroom en CO2-gecompenseerd gas
- Uitstekende telefonische klantenservice
- Grote, stabiele leverancier
- Zeer hoge terugleverkosten
Over Engie
Het Franse ENGIE S.A. (voorheen GDF SUEZ S.A.) is het grootste nutsbedrijf ter wereld. Het concern heeft wereldwijd ruim 96.000 medewerkers en een jaaromzet van 93,9 miljard euro (2022).
Het opereert in de productie, onderhoud en distributie van elektriciteit en aardgas. De Franse staat heeft een belang van 23,6 procent in het bedrijf (begin 2022).
Op de particuliere en zakelijke markt in Nederland is de leverancier actief onder de merknaam ENGIE. De leverancier heeft ruim 300.000 huishoudens als klant. Het werkt ook samen met United Consumer voor de levering van stroom en gas voor klanten in Nederland.
RRamona – 12 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Engie vind ik een goede energieleverancier omdat ik als klant fijne ervaringen heb gehad met de klanten service. Iedere keer heb ik lieve en professionele medewerkers aan de lijn gehad.
ReagerenOp een gegeven moment liep ik achter met mijn maand termijn betalingen en werd super begripvol geholpen, met tips om de achterstand in termijn af te betalen.
WWillem Stellaard – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Altijd duidelijk in relevante feiten.
ReagerenDuidelijke communicatie over energieverbruik,
Deelt relevante acties mbt energiegebruik en beperking daarvan,
EErwin – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Gewoon goede prijs kwaliteit verhouding.
ReagerenEEtienne Peeters – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
heel goede service – correcte facturen
ReagerenKKoen de Vries – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Nooit geen gedoe, bevalt al jaren prima.
Reagerenen handige app met goed overzicht.
AAlexander Haage – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Te duur
ReagerenCChristl v d Hulst-Mekking – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
was van 54,00 naar 211,00 en nou een 3 jarig contrakt voor 50,73 prachtig toch
ReagerenMM.Berghuis – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Ben ik al jaren bij met een contract van 3 jaar
ReagerenAltijd goed,ga nooit veranderen.
YYvonne van Cleef – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Eerlijk,behulpzaam en niet duur.Contact is makkelijk te leggen!
ReagerenHHarry – 06 augustus 2024
Service
Algemeen
goede ervaring, geen gezeur!!
ReagerenAa vermeulen – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
een goede uit leg en een goed bedrijf
ReagerenJj.holtslag – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
geen op- of aanmerkingen
Reagerengewoon correct
JJ.J. Korstanje – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Levering, contact, contract en prijs bevallen mij prima
ReagerenHHélène Hofman – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
* ik ben tot nog toe een tevreden klant bij Engie
Reageren*De klanten service is adequaat en laat je tijdig
weten dat je contract bijna
afloopt.
*Daarbij bieden ze je een
optie nieuw contract voor het vervolg bij hun als klant,wat interessant kan
zijn n.a.v. ’type klant’ je bent.
*Zo voorkomen ze dat je ‘n
‘hals over kop’ contract moet aan gaan of vertrekt
naar ’n ander leverancier.
*Ook is nuttig dat Engie je
van tijd tot tijd nieuws geeft over hun ‘wel&wee’
betreft de verdere ontwik
kelingen vh bedrijf en hun
doel stellingen m.b.t ‘duur
zaam’ energie produceren,
en leveren aan hun klanten.
Ten leste,ik wordt niet lastig gevallen met ‘agressi
eve’ reclame,want is ’n bedrijf heel goed dan komt
de reclame vanzelf wel vanuit de klant ‘de mond op mond’reclame..
HH.Leemkui – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik word op de hoogte gehouden wanneer ik moet verlenging moet doen om een goede tarief te houden.
ReagerenTTom Landré – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb tot volgend jaar augustus een prijs voor elektriciteit van 10 euro per maand
ReagerenDDick Geel – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
ik heb goede ervaringen.
Reagerener wordt snel gereageerd, deskundige mensen.
word beleefd behandeld.
goede/regelmatig gas en elektriciteit overzicht.
Heel tevreden.
KKrenczek – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben met Engie hel toverden met de prijzen en Klantenservice
ReagerenCCobie van der Wal – 06 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Prima bedrijf, goede prijs, en de klantenservice is top.
ReagerenBBert – 29 mei 2024
Prijs
Service
Algemeen
Het valt mij op dat de terug-leververgoeding dit jaar wel heel hard daalt. Zeker als je dit vergelijkt met de prijs die je zelf moet betalen. De hele verhouding is zoek en Engie is blijkbaar alleen bezig om haar eigen zakken te vullen. Hier heb ik geen zonnepanelen voor aangeschaft om zelfs tijdens de zomerperiode nog energiekosten te moeten betalen. In januari kreeg ik nog ca 66% en nu slechts 24% vergoeding ten opzichte van de prijs die ik moet betalen. Het zijn gewoon criminele bendes die gesteund worden door de overheid!
ReagerenHH.J. Beerens – 24 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al meerdere jaren ben ik een tevreden klant.
ReagerenVooral de klantenservice die Engie geeft is goed en net zo belangrijk als de levering van de energie.
EErwin – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Betrouwbare leverancier, duidelijke app, duidelijke prijzen
ReagerenWWalter Kuper – 22 januari 2024
Essent gaf geen hulp bij toekomstige hoge prijzen van gas en electra ( 40 jaar klant).
ReagerenLiet ons barsten…..
Kwamen uit bij jong bedrijf
ENGIE ….deze maakte werk voor een nieuwe klant…
Groet W . Kuper
HH.Hondman – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
ZEER TEVEREDEN
ReagerenPPauly Houten – 21 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ervaar Engie als een heel plezierig bedrijf.
ReagerenBij telefonische vragen geven ze geduldig en vriendelijk antwoord en heb ik een tijd aan de telefoon moeten wachten, dan excuseren ze zich daarvoor. De meesten dan hè.
De app op mijn telefoon vind ik superhandig. Je kunt in een duidelijk overzicht zien hoeveel energie gas/licht er gebruikt is. Ook in vergelijking met het jaar hiervoor.
Ik heb een driejarig contact afgesloten in mei 2021. Mochten zij met een goed aanbod komen, dan blijf ik graag weer klant bij Engie!