menu

Plus- en minpunten

  • Fijne energie-app
  • Scherpe flexibele tarieven
  • Onderdeel van Essent
  • Hoge overstapkortingen
  • Lage terugleververgoeding
  • Hoge terugleverkosten

Energiedirect tarieven

De huidige tarieven van Energiedirect zijn € 0,245 per kWh stroom en € 1,213 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 17 juli 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Energiedirect:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Vast (1 jaar)€ 0,245 per kWh€ 1,213 per m³
Vast (2 jaar)€ 0,244 per kWh€ 1,264 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,260 per kWh€ 1,360 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Energiedirect een vergoeding van € 0,150 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Energiedirect terugleverkosten.


Over Energiedirect

Energiedirect is één van online prijsvechter energieleverancier van Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect (cijfer: 2024).

Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Energiedirect ervaringen

Review score

8,2

op basis van 602 reviews

Prijs
8,2 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,3 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • W
    Woodrow

    Overweeg je over te stappen van energieleverancier? Vergelijken loont en je kunt tot honderden euro’s per jaar besparen! Vergelijk energieleveranciers, waaronder Energiedirect.nl. Een nieuwe energieleverancier kiezen en overstappen kan gemakkelijk met de Energievergelijker van de Consumentenbond. Wanneer je kiest om over te stappen naar Energiedirect.nl energie, dan regelen wij de overstap.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • A
      Ankie

      @Woodrow

      Wat is dit voor ongeloofwaardig verkooppraatje?

  • E
    E

    Zeer slechte app elke keer problemen met het wachtwoord .
    Zit er helaas even aan vast maar daarna nooit meer

  • S
    Schreurs,J.A.

    Ik had een zakelijk contract met Essent. Mij werd gezegd in het voorlichtingsgesprek dat er niets zou veranderen en dat mijn zakelijk contract gewoon zou doorlopen want Energiedirect is een onderdeel van Essent.
    De tarieven zouden lager zijn. Wat schets mijn verbazing dat Essent mijn contract heeft verbroken en dat ik nu 260 euro boete moet betalen omdat ik mijn contract verbreek. Schandalig dat ik niet correct ben voorgelicht.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    r boltendal

    ik vind het fijn een goedkope energie bedrijf te heben gevonden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    danny hermans

    De prijs is zeker netjes, Tevreden ben ik over deze leverancier, echter mogen ze wel telefoon nummer aanpassen dat het geen 0900 nummer meer is maar gewoon een vaste lijn, Niet onnodig kosten maken om in contact, te komen met een medewerker, Service is daar een belangrijke punt naar de comsument toe

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Eva Poorte

    Goede service en duidelijke overeenkomst en correct nakomen afspraken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rene Houben

    Prima leverancier, goedkoopste tarieven, geweldig goed inzicht in verbruik, goede klantenservice. Een aanrader!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • Z
    zahn

    zeer tevreden over de vragen die je hebt die persoonlijk worden afgehandeld.En tegemoet komend in verschillende opties.Erg klantvriendelijk en geven goede uitleg.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    harold jahngir

    aangesloten door site kon niet meer afzeggen.
    kon ook niet meer jaar lang opzeggen ,door jaar contract.
    terwijl goedkoper alternatieven waren voor ,tijdens, en na aansluiten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    poelman

    heb vorig jaar de goedkoopste van dat moment gekozen en verder weinig kontakt gehad. Klantenservice ben ik nog niet nodig geweest. toen was de energieprijs van hen het laagst daarom mijn keus

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    ja

    de prijs mag zo als altijd wel omlaag, een half jaarlijkse update, aanpassing zou goed zijn. Maar op dit moment is de prijs een van de aller laagsten, dus geen klagen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L.T. Paans

    In januari van dit jaar ben ik voor de 2e maal klant geworden bij EnergieDirect, vanwege de goede prijs en voor de actie waarin nieuwe klanten een Bol.com cadeaubon t.w.v. €100,= krijgen. Door een fout in de aanmelding kreeg ik deze niet maar door alert handelen van klantenservice is dit toch weer recht getrokken. Dat is nog eens een goed begin.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    Louise V

    Ben net overgestapt naar Eneco. Ik kreeg een maandelijks bedrag op voor het contract inging, gekeken naar het verbruik van de vorige periode, maar kreeg toen het contract daadwerkelijk in ging een hoger bedrag op.
    Veranderen ging makkelijk en werd ook vriendelijk geholpen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L Vink

    Ben na een schijnbaar goedkoop tarief eerst omhoog gezet, zonder het me mee te delen. vervolgens ben ik toen ik daar over belde niet erg vriendelijk te woord gestaan. Ik kon het toch zelf weer veranderen….. geen uitleg, of excuus of zo.
    Nu ik weer ben overgestapt krijg ik een pittige narekening, die niet kan kloppen, want ik ben merendeels afwezig geweest
    Hoge administratiekosten ook.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Krijn Westhoeve

    Ik heb goede ervaringen met energie direct. Goexe prijs en kwaliteit. De benadering naar klanten is prima.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jamila Moukhlis

    Had een jaarcontract en deze heb ik verlengd. Na het ontvangen van jaarrekening heb ik hier zeker geen spijt van. Tot nu toe geen problemen gehad. Alles gaat goed. Mijn vragen, voor zover ik deze had werden spoedig via de mail beantwoord. Antwoord was duidelijk en het was niet nodig om nog eens telefonisch contact te zoeken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    sabine simons

    goedkoop; alles loopt via internet.
    je krijgt regelmatig overzichten over je verbruik ten opzichte van het algemene gebruik in gelijkaardige woonsituaties

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Chantal de rooij

    mijn energieleverancier is te duur

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Angelique Steinbusch

    Energie direct is super altijd alles goed en goede informatie als er iets is kan ik bellen en alles wordt meteen opgelost soms zit niet alles mee dat je optijd kan betalen en dat waardeer ik zeer

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Albert

    Al vele malen gebelt met een vraag en nog geen oplossing ( al 6 mnd bezig ) zodra ik weg kan ben ik daar weg !!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    MERCEDES HOEFNAGEL

    Ben tevreden over hun,goedkoop en klantvriendelijk!Snelle contact met klantenservice en energie prijs is laag!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gera eikenaar

    Goedkoop, gemakkelijk, alles via internet

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Ellen Borst

    Prima leverancier geen problemen mee gehad en verwacht ook niet dat die ooit zullen komen!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Emma Wijdeven

    Ik vind dat Energie direct een lage prijs heeft, wij zijn met een gezin van 5 dus gebruiken veel stroom. Bij mijn vorige energieleverancier betaalde ik veel meer geld, toen ben ik gaan vergelijken en kwam Energie direct er als een van de goedkoopste uit. Ik heb toen even gebeld met de klantenservice en werd goed geholpen, ik hoefde niet lang in de wacht te staan en de medewerkster had een vriendelijke stem, ook was ze erg geduldig. Ze wilde het hele verhaal zelfs nog eens uitleggen toen ik haar niet helemaal begreep, dat hoor je niet vaak bij een klantenservice. Zelf heb ik bij een Callcenter gewerkt en ook daar belden ze voor Energie direct, de aanbiedingen die ze hebben zijn altijd erg voordelig. Daarom heb ik Energie direct zoveel sterren gegeven! 🙂

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    D.E. Steeneken

    zeer fijne energie leverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren