Waar ben je naar op zoek?

Energiedirect

Energiedirect tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Energiedirect.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,251
€ 1,268
Vast (1 jaar)
€ 0,260
€ 1,278
Vast (3 jaar)
€ 0,285
€ 1,293

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: Tot € 350 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Energiedirect een vergoeding van € 0,050 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Energiedirect vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Fijne energie-app
  • Scherpe flexibele tarieven
  • Onderdeel van Essent
  • Hoge overstapkortingen
  • Lage terugleververgoeding
  • Hoge terugleverkosten

Over Energiedirect

Energiedirect is één van online prijsvechter energieleverancier van Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect (cijfer: 2024).

Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.

599 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Energiedirect?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • WWilleke – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit al een aantal jaren bij energiedirect en het bevalt prima . Ondanks dat ik na variable gegaan ben is de prijs nog lager dan bij een andere energiebedrijf.

    Reageren
  • BBert C. – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Met de Regelneef goed maandelijks overzicht van verbruik en kosten per energie/gas. Gepast advies voor verhoging of verlaging van maandelijks voorschot. T/m mei 2023 vaste tarieven/vast contract. Wil graag blijven ivm voordelige concurrerende tarieven. Snelle/vriendelijke reactie per telefoon of mail op ingediende vragen.

    Reageren
  • GGerrit jonker – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer goed blij goed op de hoogte en kan elke maand zien wat ik verbruik en moet betalen en daar gaat het om

    Reageren
  • WWilma Harkema – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een fijn bedrijf. Elke maand krijg ik een mail met wat ik verbruikt heb.

    Reageren
  • Ccarin buiter – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik ben al jaren bij energiedirect ben tevreden maar ik vindt dat ze slecht bereikbaar zijn

    Reageren
  • BBob – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd zo laag mogelijke prijzen. Communiceren met deze organisatie kan direct. Maandelijkse informatie over verbruik en mogelijke benodigde aanpassingen.jaaroverzichten van verbruik over de afgelopen 2 jaren ter vergelijking online beschikbaar.

    Reageren
  • KKees Verstallen – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gewoon een goede energie leverancier. Geen problemen mee.

    Reageren
  • CCees – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    duidelijk en correcte energieleverancier met heldere voorwaarden

    Reageren
  • Jjohan – 11 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    handige online omgeving waarbij je iedere dag je verbruik kunt terugvinden

    erg handig in deze tijd. Dankzij prijsplafond nu goed betaalbaar

    Reageren
  • RRia – 10 januari 2023

    Heel raar geen contact met t
    Telefoon kunt hebben niet klantvriendelijk

    Reageren
    • RRdfgh – 15 januari 2023

      @Ria
      Chat box is niet bereibaar, altijd te druk,

      Reageren
  • JJohn Pankow – 09 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb voorgesteld om met het hoofdkantoor in den Bosch tegaan verhuizen naar Kaatsheuvel en dan wel op het terrein van met die grote E, daar geloven ze namelijk wel in sprookjes.
    Energiedirect was een betrouwbaar bedrijf, maar sinds enkele maanden een onvoorstelbare MAFIA geworden. Die 190 van de overheid zou ik niet krijgen want ik heb (volgens ED) tijdens mijn verhuizing niet aangegeven dat ik in een woonadres verblijf, en dan wordt je door het systeem aangeduid als wonende in een bedrijf. Toen werd mij geadviseerd om opnieuw de verhuizing door te geven, dat heb ik gedaan tot aan het versturen want er staat nergens vermeld dat ik of in een woonadres of in een bedrijf zou gaan wonen.
    Dreigen met afsluiten omdat ik november telaat zou hebben betaald, de ene boete na de andere, vervolgens kwam ED er toch achter dat ik er wel recht op had, dus werd november en december alsnog verrekend, maar de boetes moest ik wel betalen want dat was een andere afdeling.
    Afgelopen week kreeg ik mijn overzicht van mijn slimme meter van December, normaal is mijn gas verbruik tussen de 7 en 9 m3. Maar volgens ED heb ik in December bijna 64 m3 verbruikt, das raar dus heb ik besloten om zo’n (chromcast) er tussen tegaan zetten, dan kan ik op mijn telefoon zien wat werkelijk mijn verbruik is.

    Reageren
  • BBePe – 07 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijs is minder voordelig in de markt dan enkele jaren geleden, de klantenservice is ronduit slecht. Niet bereikbaar en slechte informatie. De informatie over energiegebruik en tarieven is weinig transparant. Het lijkt er op alsof er alles aan gedaan wordt de werkelijkheid te verbergen.

    Reageren
  • Ppatricia – 06 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik was al bijna 20 jaar een trouwe tevreden klant. Ik kreeg september 2022 nog geld terug.. Vervolgens komt het plafond en de vergoeding van overheid aan de orde en wordt er kennelijk geld geroken. En ga ik maandelijks opeens van krap 200 naar 650 euro! Oplichting ten top. Al doen alle leveranciers hier aan mee natuurlijk. Ik stap over naar een andere maatschappij en hou de aanbiedingen maar in de gaten om nu en dan over te hoppen voor een realistischere prijs.

    Reageren
  • HHilly – 05 januari 2023

    Het was altijd goed en was vanaf 23 april2021 zeer tevreden maar op 17 dec.’2022 kwam er een zeer onterechte en oneerlijke beslissing. Hoop dat ze dit lezen en hun fout z.s.m. gaan herstellen. Ik heb t/m 22 april 2026 een 5 jarig vast contract. 17 dec.2022 krijg ik 2 maal dezelfde mail met de mededeling dat ik mij heb aangemeld bij een andere leverancier(welke???) en mijn contract is ontbonden op 16 dec.2022. Ik weet van niets en heb met geen enkele andere leverancier contact gehad. Een paar dagen later ontving ik de afrekening van april’22 tot 16 dec. Weer een paar dagen later een mail met de mededeling om binnen twee weken de boete van 2x€125 te betalen voor het verbreken van het contract. HOE BEDENKEN ZE HET. In mijn ACCOUNT zie ik dat ik mijn contract niet meer kan inzien. Bellen lukt niet, de mail naar de klanten service wordt( nog) niet beantwoord. Na lang proberen kon ik chatten met een persoon van EnergieDirect die positieve aandacht aan mij schonk.Na mijn vraag welke leverancier op 17 december de foute mail stuurde vertelde ze dat ENERGIELEVERANCIER GREENCHOISE DE BOOSDOENER WAS. Een vreemd en oneerlijk verhaal. Ze gaat het voor mij uitzoeken en gaat ook contact opnemen met Greenchoise(gaat helaas een paar weken duren) Ik heb geen enkel contact met hun gehad. Mijn vaste contract moet doorgaan. Dagelijks probeer ik te bellen of op andere manieren contact te krijgen. Ook heb ik natuurlijk Radar, een advocaat/ rechter en meerdere mogelijkheden achter de hand om dit uit te laten zoeken. Het verhaal wordt vervolgd

    Reageren
  • WW. Buurkes – 15 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte service, overzichtelijke app maar deze app werkt helaas niet, termijnbedrag niet te controleren, slechte klantenservice

    Reageren
  • JJ – 04 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nog steeds geen energie compensatie ontvangen van 190 euro maand november, december is al begonnen

    Reageren
    • VVan doorne-wijnen – 12 december 2022

      @J

      Nog steeds niets ontvangen 2×190 euro gr hp van doorne

      Reageren
  • RRaoul – 04 december 2022

    Service

    Algemeen

    Erg slechte app. Meer offline dan online.

    Reageren
  • FFrits – 22 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helemaal mee eens en daarnaast is de app waardeloos continue inlog/wachtwoord problemen en maandbedragen worden zonder enige mededeling automatisch verhoogd en afgeschreven terwijl ik voor de zekerheid al ruimschoots betaal per maand en elk jaar geld terug krijg tevens in de app een belachelijk hoog maand advies tav mijn verbruik ik verbruik nog geen €100 per maand en betaal €300 maar er word toch in de app gedreigd dat ik waarschijnlijk €1400 moet bijbetalen
    Goed opletten op de bankrekening want diverse keren is het maandbedrag dubbel afgeschreven

    Reageren
  • NNaomi van Nijnatten – 21 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jaren geleden erg tevreden. Sinds de Oekraïne één grote schimmige chaos van te hoge inschattingen, storing in de app, geen contact kunnen opnemen, uren tevergeefs in de wachtrij aan de telefoon.

    Extra zuur: dat je energiecontract een week voor de Oekraïne afloopt, je een ‘nieuw aanbod zal krijgen binnen drie dagen’ en vervolgens niets meer hoort tot het moment waarop de directie driedubbel winst maakt omdat je geen contract meer hebt.

    Uitbetaling van geld door de overheid gebeurt evenmin, noch worden er bedragen verrekend.

    Zeer schimmige onbetrouwbare onderneming…

    Reageren
    • JJohn Pankow – 09 januari 2023

      Je hebt helemaal gelijk, het is er één grote bende.

      Reageren
  • TT.P. – 24 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Terugleververgoeding is de laagste die ik heb kunnen vinden, bovendien zeer ver onder marktprijs. En het duurde echt lang voordat ik die gevonden had. Die komt niet in de Regelneef-app naar voren. Meer transparantie en hogere terugleververgoeding zou welkom zijn.

    Reageren
    • MMcs – 29 oktober 2022

      Nou jammer maar mijn rekening was 132.95 gaat nu even naar 485.90 per maand belachlijk geen cv aan he

      Reageren
  • JJ.s Rabbie – 21 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Had eerst opgezegd ik verbuik nog 80 euro p.maand ging 5 maanden geleden naar 170 i.v.m mogelyke crisis ik denk laat maar toen een mail per 1-10 500 euro wat niet mocht ben toen over gestapt maar ik wil toch blyven lukt me niet 74 jaarjj

    Reageren
  • MMarcel – 23 juli 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben 3 jaar klant geweest en elk jaar moest ik mijn termijn bedrag verhogen en elk jaar kreeg ik een hoge eindafrekening om bij te betalen……nu al een jaar geswicht naar andere leverancier met soortgelijke contract met zelfde maandtermijn als voorheen en nu zelfs teruggave op jaarrekening met het zelfde verbruik dus energie direct zeker niet goedkoop ….dus zeker niet tevreden!!!

    Reageren
  • WWoodrow – 20 juni 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overweeg je over te stappen van energieleverancier? Vergelijken loont en je kunt tot honderden euro’s per jaar besparen! Vergelijk energieleveranciers, waaronder Energiedirect.nl. Een nieuwe energieleverancier kiezen en overstappen kan gemakkelijk met de Energievergelijker van de Consumentenbond. Wanneer je kiest om over te stappen naar Energiedirect.nl energie, dan regelen wij de overstap.

    Reageren
    • AAnkie – 06 december 2022

      @Woodrow

      Wat is dit voor ongeloofwaardig verkooppraatje?

      Reageren
  • EE – 23 december 2020

    Zeer slechte app elke keer problemen met het wachtwoord .
    Zit er helaas even aan vast maar daarna nooit meer

    Reageren
  • SSchreurs,J.A. – 23 september 2018

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik had een zakelijk contract met Essent. Mij werd gezegd in het voorlichtingsgesprek dat er niets zou veranderen en dat mijn zakelijk contract gewoon zou doorlopen want Energiedirect is een onderdeel van Essent.
    De tarieven zouden lager zijn. Wat schets mijn verbazing dat Essent mijn contract heeft verbroken en dat ik nu 260 euro boete moet betalen omdat ik mijn contract verbreek. Schandalig dat ik niet correct ben voorgelicht.

    Reageren