Plus- en minpunten
- Fijne energie-app
- Scherpe flexibele tarieven
- Onderdeel van Essent
- Hoge overstapkortingen
- Lage terugleververgoeding
- Hoge terugleverkosten
Energiedirect tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van Energiedirect.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Variabel | € 0,258 | € 1,382 |
Vast (1 jaar) | € 0,228 | € 1,203 |
Vast (2 jaar) | € 0,239 | € 1,275 |
Vast (3 jaar) | € 0,256 | € 1,370 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Nu tijdelijk tot € 260,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. De hoogte van de korting is afhankelijk van je verbruik en postcode (vul hier in).
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Energiedirect een vergoeding van € 0,050 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Energiedirect terugleverkosten.
Over Energiedirect
Energiedirect is één van online prijsvechter energieleverancier van Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect (cijfer: 2024).
Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.
alles loopt zoals gewenst en ben tevreden
net als het moederbedrijf waren zij te laat met het doorgeven van de verhoging van de tarieven en net als het moederbedrijf hebben ze de prijs extra verhoogd de volgende maand. Hoeveel winst mag er gemaakt worden over de rug van de klanten. Ik vind het een misselijkmakend spel over onze rug.
Ik moest wennen aan het chatten bij energie direct maar ik ben nou het vierde jaar bij hun en ik vind ze heel goed je wordt van alles op de hoogte gehouden
Zit al een aantal jaren bij energiedirect en het bevalt prima . Ondanks dat ik na variable gegaan ben is de prijs nog lager dan bij een andere energiebedrijf.
Met de Regelneef goed maandelijks overzicht van verbruik en kosten per energie/gas. Gepast advies voor verhoging of verlaging van maandelijks voorschot. T/m mei 2023 vaste tarieven/vast contract. Wil graag blijven ivm voordelige concurrerende tarieven. Snelle/vriendelijke reactie per telefoon of mail op ingediende vragen.
Zeer goed blij goed op de hoogte en kan elke maand zien wat ik verbruik en moet betalen en daar gaat het om
Een fijn bedrijf. Elke maand krijg ik een mail met wat ik verbruikt heb.
ik ben al jaren bij energiedirect ben tevreden maar ik vindt dat ze slecht bereikbaar zijn
Altijd zo laag mogelijke prijzen. Communiceren met deze organisatie kan direct. Maandelijkse informatie over verbruik en mogelijke benodigde aanpassingen.jaaroverzichten van verbruik over de afgelopen 2 jaren ter vergelijking online beschikbaar.
Gewoon een goede energie leverancier. Geen problemen mee.
duidelijk en correcte energieleverancier met heldere voorwaarden
handige online omgeving waarbij je iedere dag je verbruik kunt terugvinden
erg handig in deze tijd. Dankzij prijsplafond nu goed betaalbaar
Heel raar geen contact met t
Telefoon kunt hebben niet klantvriendelijk
@Ria
Chat box is niet bereibaar, altijd te druk,
Ik heb voorgesteld om met het hoofdkantoor in den Bosch tegaan verhuizen naar Kaatsheuvel en dan wel op het terrein van met die grote E, daar geloven ze namelijk wel in sprookjes.
Energiedirect was een betrouwbaar bedrijf, maar sinds enkele maanden een onvoorstelbare MAFIA geworden. Die 190 van de overheid zou ik niet krijgen want ik heb (volgens ED) tijdens mijn verhuizing niet aangegeven dat ik in een woonadres verblijf, en dan wordt je door het systeem aangeduid als wonende in een bedrijf. Toen werd mij geadviseerd om opnieuw de verhuizing door te geven, dat heb ik gedaan tot aan het versturen want er staat nergens vermeld dat ik of in een woonadres of in een bedrijf zou gaan wonen.
Dreigen met afsluiten omdat ik november telaat zou hebben betaald, de ene boete na de andere, vervolgens kwam ED er toch achter dat ik er wel recht op had, dus werd november en december alsnog verrekend, maar de boetes moest ik wel betalen want dat was een andere afdeling.
Afgelopen week kreeg ik mijn overzicht van mijn slimme meter van December, normaal is mijn gas verbruik tussen de 7 en 9 m3. Maar volgens ED heb ik in December bijna 64 m3 verbruikt, das raar dus heb ik besloten om zo’n (chromcast) er tussen tegaan zetten, dan kan ik op mijn telefoon zien wat werkelijk mijn verbruik is.
Prijs is minder voordelig in de markt dan enkele jaren geleden, de klantenservice is ronduit slecht. Niet bereikbaar en slechte informatie. De informatie over energiegebruik en tarieven is weinig transparant. Het lijkt er op alsof er alles aan gedaan wordt de werkelijkheid te verbergen.
Ik was al bijna 20 jaar een trouwe tevreden klant. Ik kreeg september 2022 nog geld terug.. Vervolgens komt het plafond en de vergoeding van overheid aan de orde en wordt er kennelijk geld geroken. En ga ik maandelijks opeens van krap 200 naar 650 euro! Oplichting ten top. Al doen alle leveranciers hier aan mee natuurlijk. Ik stap over naar een andere maatschappij en hou de aanbiedingen maar in de gaten om nu en dan over te hoppen voor een realistischere prijs.
Het was altijd goed en was vanaf 23 april2021 zeer tevreden maar op 17 dec.’2022 kwam er een zeer onterechte en oneerlijke beslissing. Hoop dat ze dit lezen en hun fout z.s.m. gaan herstellen. Ik heb t/m 22 april 2026 een 5 jarig vast contract. 17 dec.2022 krijg ik 2 maal dezelfde mail met de mededeling dat ik mij heb aangemeld bij een andere leverancier(welke???) en mijn contract is ontbonden op 16 dec.2022. Ik weet van niets en heb met geen enkele andere leverancier contact gehad. Een paar dagen later ontving ik de afrekening van april’22 tot 16 dec. Weer een paar dagen later een mail met de mededeling om binnen twee weken de boete van 2x€125 te betalen voor het verbreken van het contract. HOE BEDENKEN ZE HET. In mijn ACCOUNT zie ik dat ik mijn contract niet meer kan inzien. Bellen lukt niet, de mail naar de klanten service wordt( nog) niet beantwoord. Na lang proberen kon ik chatten met een persoon van EnergieDirect die positieve aandacht aan mij schonk.Na mijn vraag welke leverancier op 17 december de foute mail stuurde vertelde ze dat ENERGIELEVERANCIER GREENCHOISE DE BOOSDOENER WAS. Een vreemd en oneerlijk verhaal. Ze gaat het voor mij uitzoeken en gaat ook contact opnemen met Greenchoise(gaat helaas een paar weken duren) Ik heb geen enkel contact met hun gehad. Mijn vaste contract moet doorgaan. Dagelijks probeer ik te bellen of op andere manieren contact te krijgen. Ook heb ik natuurlijk Radar, een advocaat/ rechter en meerdere mogelijkheden achter de hand om dit uit te laten zoeken. Het verhaal wordt vervolgd
Slechte service, overzichtelijke app maar deze app werkt helaas niet, termijnbedrag niet te controleren, slechte klantenservice
Nog steeds geen energie compensatie ontvangen van 190 euro maand november, december is al begonnen
@J
Nog steeds niets ontvangen 2×190 euro gr hp van doorne
Erg slechte app. Meer offline dan online.
Helemaal mee eens en daarnaast is de app waardeloos continue inlog/wachtwoord problemen en maandbedragen worden zonder enige mededeling automatisch verhoogd en afgeschreven terwijl ik voor de zekerheid al ruimschoots betaal per maand en elk jaar geld terug krijg tevens in de app een belachelijk hoog maand advies tav mijn verbruik ik verbruik nog geen €100 per maand en betaal €300 maar er word toch in de app gedreigd dat ik waarschijnlijk €1400 moet bijbetalen
Goed opletten op de bankrekening want diverse keren is het maandbedrag dubbel afgeschreven
Jaren geleden erg tevreden. Sinds de Oekraïne één grote schimmige chaos van te hoge inschattingen, storing in de app, geen contact kunnen opnemen, uren tevergeefs in de wachtrij aan de telefoon.
Extra zuur: dat je energiecontract een week voor de Oekraïne afloopt, je een ‘nieuw aanbod zal krijgen binnen drie dagen’ en vervolgens niets meer hoort tot het moment waarop de directie driedubbel winst maakt omdat je geen contract meer hebt.
Uitbetaling van geld door de overheid gebeurt evenmin, noch worden er bedragen verrekend.
Zeer schimmige onbetrouwbare onderneming…
Je hebt helemaal gelijk, het is er één grote bende.
Terugleververgoeding is de laagste die ik heb kunnen vinden, bovendien zeer ver onder marktprijs. En het duurde echt lang voordat ik die gevonden had. Die komt niet in de Regelneef-app naar voren. Meer transparantie en hogere terugleververgoeding zou welkom zijn.
Nou jammer maar mijn rekening was 132.95 gaat nu even naar 485.90 per maand belachlijk geen cv aan he
Had eerst opgezegd ik verbuik nog 80 euro p.maand ging 5 maanden geleden naar 170 i.v.m mogelyke crisis ik denk laat maar toen een mail per 1-10 500 euro wat niet mocht ben toen over gestapt maar ik wil toch blyven lukt me niet 74 jaarjj
Ik ben 3 jaar klant geweest en elk jaar moest ik mijn termijn bedrag verhogen en elk jaar kreeg ik een hoge eindafrekening om bij te betalen……nu al een jaar geswicht naar andere leverancier met soortgelijke contract met zelfde maandtermijn als voorheen en nu zelfs teruggave op jaarrekening met het zelfde verbruik dus energie direct zeker niet goedkoop ….dus zeker niet tevreden!!!