Waar ben je naar op zoek?

Energiedirect

Energiedirect tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Energiedirect.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,281
€ 1,382
Vast (1 jaar)
€ 0,248
€ 1,309
Vast (3 jaar)
€ 0,263
€ 1,357

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: Tot € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Energiedirect een vergoeding van € 0,050 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Energiedirect vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Fijne energie-app
  • Scherpe flexibele tarieven
  • Onderdeel van Essent
  • Hoge overstapkortingen
  • Lage terugleververgoeding
  • Hoge terugleverkosten

Over Energiedirect

Energiedirect is één van online prijsvechter energieleverancier van Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect (cijfer: 2024).

Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.

600 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Energiedirect?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Hharm – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ben tot nu toe goed tevreden.

    Reageren
  • PPiet Jetses – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goeie en eerlijke leverancier en een duidelijk werkende app

    Reageren
  • Mm van der meer-aalders – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    het is in deze tijd moeilijk om over te stappen. Ook kan je bijna geen contact krijgen met je energie bedrijf. Of wie dan ook. Ook is het moeilijk te bepalen wat je betaald. Ik ben 78 jaar en zie door de bomen het bos niet meer.hopelijk komen er betere tijden.

    Reageren
  • FFokke van der Laan – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alles gaat automatisch keurige overzichten, geweldige website.Heb contract voor 3 jaar.

    Reageren
  • DD broere – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Positief

    Reageren
  • AA. van. Munster-Secker – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Toen ik was overgestapt naar een andere leverancier, is mij netjes gevraagd of ik niet terug wilde komen.
    Die aandacht alleen al was zo positief, dat ik onmiddellijk ben teruggegaan. En daarna niet meer lastig gevallen met allerlei zorgwekkende vragen. Klasse !

    Reageren
  • QQuality Manager – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu toe heb ik geen klagen over mijn energieleverancier. Ze houden mij goed op de hoogte van de stand van zaken met het oog op de hoge energieprijzen. Ook geven ze adviezen of en wanneer je je maandbedrag moet verhogen of verlagen.

    Reageren
  • CC. Van der Zwaag – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uiters praktisch inzicht.
    Zeer klantvriendelijk
    Duidelijke prijs uitleg

    Reageren
  • RRinus van Amstel – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 2018 ben ik overstapt naar Energiedirect en ben zeer tevreden over het bedrijf. Je krijgt maandelijks inzicht in je verbruik en eventuele bijstelling van je termijnbedrag via de App “Regelneef”. Deze App is zeer makkelijk te bedienen. Telefonisch is EnergieDirect goed bereikbaar en ze zijn zeer klantvriendelijk.

    Reageren
  • SSoraya K. Gandasuria – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik was erg tevreden met Energiedirect, ook de app is gebruiksvriendelijk. Helaas is door de
    Energiecrisis de situatie veranderd, er was onduidelijkheden over de prijzen en ze kunnen me niet meer een vast contract geven. Op 6 januari 2023 ging mijn vast contract ten einde en ik moest een variabel contract aangaan waar ik meer dan 400 E moest betalen per maand.
    Dat heeft me gedwongen om naar andere leveranciers om te kijken en ik ben nu sinds 17 januari 2023 bij Zonneplan. Hier krijg ik een Connector die ik bij de slimme meter in moet doen. Via de connector kan ik dan op mijn app de dagprijzen en de prijzen van de tijden zine wanneer het gunstigste is om bijv. te koken op een eclectische kooktoestel of de wasmachine kan gebruiken. Ze bieden me een flexibel contract aan. Je kan hier ook op elk moment je contract opzeggen.. Dus het is iets anders dan voorheen (bijv. bij Energiedirect, dat je een maand of twee maanden van te voren het moet afzeggen. Ook moet het eerste jaar voorbij zijn om te kunnen verwisselen van leverancier. Een boete moet je dan ook daarvoor betalen, als je buiten je (eerste vast) contract (bij hen) afzegt.

    Bij Zonneplan hebben ze op dit moment storing met het verbinden en verzamelen van data. Ze hebben toestemming gevraagd van Liander om elke 15 minuten mijn verbruik via de Slimme meter te noteren en met de dagprijs die gelden op dat moment te verrekenen.. Dit is wel een nieuwe systeem.

    Verder kan ik niet veel nog hierover vertellen.

    Reageren
  • HHenk Moes – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Voorheen zat ik bij Essent totdat ik een leuke aanbieding kreeg van EnergieDirect, ik ben overgestapt omdat EnergieDirect goedkoper was dan Essent, later kwam ik erachter dat EnergieDirect een partner is van Essent, maakt voor de klant natuurlijk niet uit als de voorwaarden maar goed blijven. EnergieDirect is voor mij altijd (inmiddels al een behoorlijk aantal jaren) de beste leverancier gebleken. Duidelijke overzichten van het verbruik, en goede informatie omtrent de voortgang van zaken zoals prijzen en wat ik persoonlijk moest/kan doen.Twee jaar geleden voor de eerste keer een driejarig contract aan gegaan, waardoor ik nu nog steeds heel goedkoop zit. en ben door EnergieDirect heel goed op de hoogte gehouden wat er speelde met een hele vriendelijke manier van communiceren. In heb hele goede ervaringen met EnergieDirect en zal zeker niet overstappen als men op deze wijze blijft informeren en communiceren. mijn contract loopt af november 2023 en ik verwacht en hoop het natuurlijk ook dat alle rust is terug gekeerd en dat er weer vaste contracten uit gegeven worden, misschien dat energie leveranciers er goed aan doen om mensen met een vast contract de kans te geven om deze te verlengen, maar dat zal de tijd leren. Alom ik ben heel tevreden met EnergieDirect en grote kans dat ik er bij blijf

    Reageren
  • VVan den berg – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We hebben eventueel contact per mail en dit bevalt ons goed want in vrij coete tijd krijgen we antwoord op onZe vraag of mededeling

    Reageren
  • GGertie – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Energie en gas van energiedirect.
    Voor mij een begrip. Zou niet anders kiezen. Voor mij de beste leverancier. Eerlijk en betrouwbaar. Goed bereikbaar. Overzichtelijke energie-app.
    Wat wil n mens nog meer?

    Reageren
  • EEric – 29 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds juli 2021 is Energiedirect mijn leverancier voor gas en groene stroom, dal en normaal tarief.
    Energiedirect houdt mij goed op de hoogte over de veranderingen in de energietarieven.
    Op de website van Energiedirect kan ik zien wat mijn energieverbruik is. Op dag-, maand- en jaarbasis. Hierdoor kan ik heel bewust daarmee omgaan.
    Wat ik heel erg fijn vindt is dat ik met grote regelmaat een voorstel krijg om mijn maandelijkse voorschot aan te passen. Dat is geheel vrijblijvend. Maar vind ik erg prettig, omdat ik zo kan voorkomen dat ik bij de jaarafrekening ineens erg veel zou moeten bij betalen. Zeker nu in deze onzekere tijden van energieprijzen.
    Het is niet vaak nodig om contact te zoeken met de klantenservice.
    Erg veel is al erg gemakkelijk op website te vinden.
    De éne keer dat ik wel een vraag aan de klantenservice had werk ik snel. professioneel en erg vriendelijk geholpen.

    Reageren
  • SSilvia van Dongen – 28 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben over het algemeen tevreden over de informatie en communicatie met deze energieleverancier.Verder heb ik nu nog een vast contract (tm juni 2024) met een redelijke maandtermijn en krijg ik tot nu toe elk jaar terug…ik wordt goed op de hoogte gehouden door hen en ik kan mijn verbruik makkelijk bekijken in de app…ook kan ik via de vooruitkijker zien wat ik moet gaan betalen en kan ik ook via de app mijn maandtermijn wijzigen…ik vind de app makkelijk in gebruik…ik ben heel tevreden met energiedirect

    Reageren
  • MM.P. Manuhutu – 25 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik was overgestapd omdat op dat ogenblik de maandelijkse premie laag was . Echter met het gedoe van gaslevering is de premie tot tweemaal toe omhoog gegaan zonder vooraankondiging. Het gevolg is een ontstane schuld die in maandelijkse termijnen kan worden afgelost. De aflossing verloopt goed echter met de laatste 3 termijnen is het misgegaan omdat geen rekening werd gehouden met de tegemoetkoming vanuit de overheid ( 2x190euro). Tot nu toe wacht ik nog steeds op een reactie. Over het algemeen vind ik het jammer dat er niet over de telefoon gereclameerd kan worden.

    Reageren
  • Ggerry hendriks – 25 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    prima service en staat altijd voor je klaar

    Reageren
  • EE Laurentius – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Doe maar gewoon ,gewoon een goede energie leverancier geen gezeur doet wat het moet doen voor mij een dikke 9.

    Reageren
  • WWilma Harkema – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    een fijn energiebedrijf. Ik krijg iedere maand mijn energierapport. en ik kan vooruitkijken om mijn termijnbedrag te veranderen als dat handig is

    Reageren
  • LLex Schultz – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima bedrijf, alert en een goede prijs. Goed contact Maandelijks informatie over verbruik

    Reageren
  • JJanny de Wit – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Je krijgt goede uitleg en je word geweldig geholpen. Ze nemen veel tijd voor je en helpen je overal mee. Ik heb mijn energie 3 jaar vast staan daar heb ik veel profijt van. Ik blijf nog lanng bij energiedirect.

    Reageren
  • AA.J. Mooij – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen slechte ervaring met Energiedirect.

    Reageren
  • IIngrid Nijdam – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Termijnbedrag en afrekening prima en op tijd . Enig minpuntje is de app , het verbruik duurt 2 dagen voordat het zichtbaar is

    Reageren
  • JJohn – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben tevreden over energiedirect. Houden mij via de mail op de hoogte van alles en wat ik niet weet vind ik op de site. Kan bijsturen waar nodig.

    Reageren
  • Kkees roovers – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb nog vast contract

    Reageren