menu

Plus- en minpunten

  • Fijne energie-app
  • Scherpe flexibele tarieven
  • Onderdeel van Essent
  • Hoge overstapkortingen
  • Lage terugleververgoeding
  • Hoge terugleverkosten

Energiedirect tarieven

De huidige tarieven van Energiedirect zijn € 0,243 per kWh stroom en € 1,202 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 22 juni 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Energiedirect:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Vast (1 jaar)€ 0,243 per kWh€ 1,202 per m³
Vast (2 jaar)€ 0,242 per kWh€ 1,256 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,259 per kWh€ 1,353 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu tijdelijk tot € 240,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. De hoogte van de korting is afhankelijk van je verbruik en postcode (vul hier in).


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Energiedirect een vergoeding van € 0,150 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Energiedirect terugleverkosten.


Over Energiedirect

Energiedirect is één van online prijsvechter energieleverancier van Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect (cijfer: 2024).

Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Energiedirect ervaringen

Review score

8,2

op basis van 602 reviews

Prijs
8,2 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,3 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • A
    A.A.Gras

    Al jaren zeer tevreden over mijn energieleverancier.
    Slechts over 1 zaak zou ik willen discusseren :
    De maandelijkse toezending van het Energierapport per mail zou ik altijd willen kopieeren
    Dit schijnt niet mogelijk te zijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    Lies van Dijk

    Energiedirect is een energiebedrijf met groene stroom. Iedere dag kunnen wij kijken wat ons gas en stroomverbruik is, zodat wij ons aan kunnen passen als wij teveel verbruiken. Dit spaart voor ons geld uit. Wij zijn heel tevreden met deze leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wilma Harkema

    Fijne energiemaatschappij. Krijg iedere maand een overzicht van de kosten en verbruik.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    K haken olgers

    Al langere tijd onze leverancier na jaren essent is dit een duidelijke leverancier met leuke acties

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W.H. de Koning

    Tot nu toe voldoende informatie over wat op het moment de beste optie is om een contract af te sluiten. Hoop dat de toekomst wat dat betreft weer wat normaler en menselijker is

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A. Adema

    Ik ben al enige jaren een tevreden client bij Energiedirect. De wijze waarop ik op de hoogte wordt gehouden van het wel en wee van mijn maandelijkse verbruik stemt mij zeer teveden.
    Daarom kan ik deze maatschappij van harte aanbevelen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ruth Jochems

    Op 6 maart a.s. Loopt mijn contract af zij hebben mij nu reeds op de hoogte gebracht van de nieuwe energieprijzen voor een variabel contract .Ik wacht hier nog mee tot het einde omdat er per april misschien een vast contract wordt aangeboden met lagere prijzen. Omdat dit door een ander Energiebedrijf wordt geleverd namelijk Budget Energie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • D
      De Groot

      @Ruth Jochems

      Die ervaring hebben wij niet
      Alles werd zo omgezet naar een variabel contract zonder vooraf geïnformeerd te worden.
      In de app stond een nieuw voorstel voor een vast contract wat achteraf onjuist bleek te zijn
      Zijn tel. Ook niet meer bereikbaar alleen via de app
      Niet meer zo tevreden als voorheen

  • P
    PHJ Stam

    Een goed energiebedrijf, houden zich aan de afspraken.
    Heb nog steeds energiecontract.
    Zijn niet te duur.

    Je kan niet meer met dit bedrijf bellen.
    Alle communicatie gaat via een app, dat vind ik wel jammer.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • Y
    Ymkje van der Zee

    Duidelijke app ben al jaren klant en maak altijd gebruik van de korting met verlengen. Korting altijd op tijd gestort . Factuur duidelijk. Zie dagelijks wat ik verbruik.
    Krijg mail als er wat bijzonders is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Krekels

    Overstappen was perfect geregeld

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • P
    P. van den Broek

    Helpdesk goed bereikbaar. De app geeft dagelijks de juiste informatie over verbruik. Dagelijks advies of de maandelijkse betaling(bij een vast recht) hoger of gelijk dient te blijven

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    T van de brug uijlenroek

    Goedemorgen ik heb al eerder energie direct gehad en ben weer terug gegaan dus alleen dat is toch een goed bericht het is een super bedrijf word netjes op de hoogte gehouden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henry

    Een betrouwbare leverancier met concurrerende prijsstelling. Heeft een goede app waarop zichtbaar is het dag, maand en jaarverbruik en dat over meerdere jaren. Geeft maandelijks een mooi overzicht met het verbruik van gas en elektra en de opbrengst van de zonnepanelen. Het overstappen van de oude leverancier naar eneriedirect verliep zonder dat ik hier iets aan hoefde te doen. Kortom prima leverancier waar ik meer dan tevreden over ben.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • I
    Ilona Bogdan

    Goede service altijd informatie over energie tarieven, elke maand raport over energie verbruikt makkelijk kontakt met klanten service te bereiken.

  • I
    Ineke Seits

    Sedert vele jaren onze betrouwbare leverancier tot op heden no nonsens.
    Duidelijke info.

  • V
    Victor Swillens

    Prima bedrijf!
    Handige app en vriendelijke klantenservice!
    Aanrader

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan

    Mijn verwacht voorschot zou eerst meer dan €500 worden. Uiteindelijk werd er €450 afgeschreven. Het voorstel was om het voorschot te verlagen tot €405. Mijn nieuwe leverancier vraagt een voorschot van €335. Het is voor mij een gemiste kans dat energie direct dat niet deed voor een betrouwbare vaste klant.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R Verheij

    Prettige leverancier!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    jos huben

    niets te klagen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter Goosen

    Prima leverancier. Goede en snelle info over verbruik via regelneef. Betrouwbaar. Garandeert de overeengekomen tarieven gedurende de contractsperiode, ondanks de sterk gestegen energieprijzen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M. Bremer

    Goed contract , geen problemen ondervonden, prima service

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Ger Ramakers

    Kan alleen maar goede dingen schrijven
    Vlak voor de energie duurder werd boden ze mij nog een nieuw contract aan. Hoewel mijn contract nog enige tijd doorliep.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Elly

    Prima, je wordt netjes behandeld , en hoef niet lang te wachten aan de telefoon.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    EnergieDirect

    EnergieDirect is wel een goede energie leverancier. Heb daar het juiste contract voor een aantal jaren vastgelegd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marinus ten Hoor

    De toegankelijkheid vooral bij het gebruik van de energiedirect app is meer dan top. Eerlijke prijs en daarbij de service die geleverd wordt geeft mij als klant het gevoel dat ik niet wordt besodemieterd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren