Energiedirect
Totaalscore
Energieprijs
8,2
Klantenservice
8,1
Algemeen
8,3
Plus- en minpunten
- Fijne energie-app
- Scherpe flexibele tarieven
- Onderdeel van groot energiebedrijf
- Inclusief loyaliteitsbonus
- Lage terugleververgoeding
Over Energiedirect
Energiedirect is een online prijsvechter leverancier in Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en een vormt onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect.
Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.
RRuud Kalkman – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Duidelijk met prijs en kwaliteit handige app om alles na te zien of aan te passen
ReagerenLLex Schultz – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Perfecte service en dienstverlening, goede prijs en langdurige contracten mogelijk
ReagerenPpooja khadka – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
goede service en je wordt op de hoogte gehouden omtrent je contract en prijzen
ReagerenLLittel – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Gewoon goed
ReagerenBbert de ridder – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
geweldige servicw
ReagerenLlarin – 02 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Lage energieprijzen, duidelijke communicatie per post en niet digitaal. Komt betrouwbaar over.
ReagerenAAlex – 01 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Sinds het contract ten einde was, is de prijs enorm gestegen. Logisch zou je zeggen toch. Ja klopt maar als je vergelijkt met andere aanbieders is het enorm interessant om over te stappen.
ReagerenWWijnand – 30 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Hele goede leverancier. Goedkope prijs, als we hulp nodig hebben komen ze gelijk. Kortom een goede leverancier en is zeker aan te rade.
ReagerenMmandeeq – 30 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
i really liked it
ReagerenCCornelia den Breejen – 28 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
top
ReagerenFFrans R – 28 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
De website ziet er erg toegankelijk uit en de gebruiksvriendelijkheid is hoog echter als er een probleem is dan vindt
Reagerenbijna alle communicatie plaats middels een chatbot, voor simpele vragen misschien goed maar niet als je echte antwoorden wil. Zo komen de adviezen niet altijd overeen met je persoonlijke situatie, ze zijn veel te algemeen. Ik heb zonnepanelen die er natuurlijk voor zorgen dat ik in de zomer minder verbruik dan in de winter. Toch geeft hij in de winter aan dat mijn verbruik kosten hoger zijn en dat ik mijn termijn moet aanpassen. Zomers daarentegen geeft ze weer aan dat ik mijn kosten omlaag kan brengen naar 0 omdat ik anders te veel betaal. Nu is dat niet het ergste maar wil je het aanpassen dan duurt het maanden voor het gewijzigd is en moet je ook nog twee keer daar voor (moeizaam) telefonisch contact zoeken om vervolgens op een onprofessionele manier geholpen te worden. Daarnaast hanteert Energiedirect nog steeds veel te hoge tarieven ondanks een maandcontract, elders is gas 1,20 bij hen 1,40
QQuality Manager – 28 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Over het algemeen wordt je bij dit energie bedrijf goed geinformeerd over alle energie zaken. Het is tevens van belang dat je ook zelf blijft kijken wat er veranderd. We krijgen regelmatig mails over de gang van zaken en of je niet teveel of te weinig betaald. Zeer belangrijk!
ReagerenHHarry Theunis – 28 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zijn niet echt klantvriendelijk bezig. Had ons contract verlengd met 1 jaar. Toe kwamen ze met 3 jarige contracten, ons huidige contract 3 jarig was nog niet verlopen toen ik een verzoek indiende voor omzetting 1 jarig naar 3 jarige contract. Deze werd in behandeling genomen maar de uitslag werd na weken niet teruggekoppeld naar ons. Op eigen initiatief gechat en toen kregen we te horen dat verzoek enige tijd terug was afgewezen. Echter wordt niet teruggekoppeld aan klant. Zeer slechte klantvriendelijkheid.
ReagerenAA.J.M. Smits – 28 juni 2023
Prijs
Service
Algemeen
Correcte en ruimschoots voldoende informatie via maandelijkse e-mails. Correcte afhandeling en voortgang contracten. Goede en tijdige adviezen voor contractverlenging ja of nee. Goede adviezen voor verhoging of verlaging maandelijkse termijn. Verleent een goed inzicht in gebruik van kubieke meter gas en kilowattuur electra, ook in vergelijking met vorige jaren. Kortom een tevreden klant.
ReagerenHH.b – 03 mei 2023
Prijs
Service
Algemeen
Niet intrappen in hun zogenaamde vast tarief ze doen veel met netwerk beheerders waarvan de prijs omhoog gaat alleen netwerkbeheerder weet van niets
ReagerenHHerman de Jong – 28 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Klantenservice is alleen een chat iemand aan de telefoon krijgen is niet te doen. Als er bij 2 vragen een nee is dan wordt de verbinding verbroken.
ReagerenIk heb een vast contract in mijn maag gesplitst gekregen, vorig jaar november, terwijl je bij niemand een vast contract kon krijgen. Geen enkele coulance om het te wijzigen. Heeeeel jammer.
DDylan – 16 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede service en ook de prijskwaliteit verhouding is uitstekend
ReagerenAArno – 29 mei 2023
@Dylan Waarop zijn die cijfers gebaseerd. Ben jij een medewerker van Energie Direct.
ReagerenJJoop – 15 maart 2023
Prijs
Service
Algemeen
Was overgestapt naar andere leverancier, veel duurder uit. Energiedirect heeft me daarna terug gehaald en boete voor mij betaald. Top !!
ReagerenHH.v.d.K. – 27 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Eén grote ellende bij mijn zus. Zij wordt er helemaal gestoord van. Regelneef stuurt steeds adviezen en berichten, die langs elkaar lopen. Dan tarief verhogen, dan weer verlagen, dan contract verlengen en bericht krijgen dat zij momenteel geen contract heeft. Voortdurend stress over verbruik en gebruik. Contact alleen via een idiote chatbot, die het alleen maar onduidelijker maakt. Enz.enz.
ReagerenAAT – 15 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wij hebben in oktober 2021 een mooi aanbod gekregen. Die ging in per 1 januari 2022 en duurt 3 jaar.
ReagerenBij vragen die we hadden via chat gevraagd en ze hebben altijd goed gereageerd of belde ons terug. We wilden zelf het termijn bedrag hetzelfde houden als ons contract die we bij andere leverancier hadden en we kregen dit jaar een mooi bedrag terug. Het contact wat wij hebben is maar een paar weken aangeboden, dit contract werd niet meer aangeboden toen de prijzen ineens omhoog gingen. Je hoort dat sommige energie maatschappijen geprobeerd hebben om dan die contracten op te zeggen maar dat heeft energie direct niet gedaan
HHannie – 15 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Reeds geruime tijd klant. Overzichtelijke App.
ReagerenZeer tevreden.
FFam. van Es – 15 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wij zijn al 25 jaar lid en heel tevreden.
ReagerenJJan Ballast – 16 februari 2023
@Fam. van Es
Hoe kun je al 25 jaar klant zijn als ze nog niet eens zo lang bestaan?
ReagerenBBert – 14 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Tot nu toe is onze ervaring met Energie direct uitstekend.
ReagerenRRobert – 13 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Prima energieleverancier ik vind alleen de app onoverzichtelijk
ReagerenJJanny – 13 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ik ben heel erg tevreden met mijn leverancier
Reageren